Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden!

Ja Claudia en Chantal, leuk als jullie ook weer komen meeschrijven!! Jullie zijn ons voorbeeld hahah!

Ik ben op mijn werk, dus hou het even erg kort.

De ongi heeft hier doorgezet. Vanmorgen een venijnige pijn zeg!! auwie! Ik kon daarna geen houding meer vinden om te slapen toen ik vroeg wakker werd om te plassen.

Hopelijk voor de eerste BMS meting op 10 augustus alweer over ;-)

Tot straks.

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Mira,

Welkom op het forum. Wil je wat op weg helpen qua kosten ecd Spanje. Bij Eugin is een gewone behandeling € 5090,- daar komen nog de kosten voor de donor bij. Wij hebben alles door Eugin laten regelen, kosten: € 1500,- Dan heb je natuurlijk nog je eigen medicijnen (dacht alles bij elkaar paar honderd euro: wie weet krijg je nog wat terug via de verzekering?). Ja verder heb je 2x je reis- en verblijfkosten in Barcelona. De 1e keer ga je voor je intake en de 2e keer voor de terugplaatsing zelf. Kosten van een cryo tp zijn aanzienlijk lager: € 1560,-. Hiervoor hoef je maar 1x naar Barcelona voor de tp zelf en hier komen je eigen medicijnen dan weer bij.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Geplaatst

Hoe gaat het met jullie meiden?

Nog nieuws?

Hier nog 1 week werken en dan vakantie, yes!

Ook is mijn ongi alweer weg...nagenoeg dan. Zo fijn! Ben ik helemaal niet gewend zo'n cyclus. Heerlijk!

Woensdag alweer de eerste echo...ben benieuwd!

Ook mijn donor (zusje) sprak ik gisteren en ook zij was een beetje aangeslagen dat het niet gelukt was. Net wat Renate zegt; ook voor de donor is het net zo spannend. Ze was net ongi geworden na 2 weken overtijd in de eerste eigen cyclus na de ICSI. " Das heel fijn!" zegt ze. "voor mij en ook voor julie. Want dan kan ik- als het nodig is- nog een keer meteen doneren".

Nou, wat verschrikkelijk lief toch...pff kreeg het even warm toen. Zo lief. Nu maak ik me ook watminder zorgen daarover, want we hebben nog 4 cryo's maar als het nu met die 4 niet gaat lukken? Wat dan? Gelukkig is dat nu van de baan.

Maar...1x doneren was gewoon genoeg hoor, ik ga aankomende ronde lekker zwanger raken! Mei....zou een hele mooie maand zijn om te bevallen hahah!!

liefs

Geplaatst

Hier alles goed!! Ben ff aan het surfen voor babydingen. Eindelijk een beetje tijd voor mezelf. Heerlijk!

Freggel, fijn dat je zus weer wil doneren voor je. Lief!! Maar inderdaad, zoals je al zegt, je gaat gewoon de volgende x zwanger worden!

Iedereen knuffel,

Mees

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Thats the spirit we gaan ervoor. Fijn dat de cyclus goed was en nu hopen/duimen op een mooie echo binnenkort dat er maar een mooi bedje mag zijn.

@ Chantal: Leuk dat je actiever wordt op deze topic welkom. Heel veel succes met de komende gesprekken voor een poging voor een brusje voor jullie dochter.

@ Claudia: Meis lief dat je af een toe een berichtje achter laat om ons te steunen. Vooral blijven doen hoor.

@ Mees: Fijn om te lezen dat het nog steeds goed gaat met jullie.

Tja hier gaat het wel dr.R of iemand anders van GG heeft nog steeds niet gebeld "zucht". Maar goed we hebben nog 1week dan mag ik weer bellen. Gisteren formulieren ingevuld voor GG die ze nodig hebben en op de post gedaan. Hopelijk hebben ze die vandaag gekregen en komt er misschien wel schot in de zaak ( hoe naief kan je soms denken he??) Maar goed eerst wachten we het allemaal wel af ( wat ik al eerder zei eerst zien dan geloven.). We kunnen niet anders.

Meiden een hele fijne dag verder.

Vanuit hier een hele dikke knuffel voor iedereen.

:hugs2: :positive energie:

Geplaatst

Hoi meiden!

Doorzettertje, nee hoor wij zijn niet weg! Ik heb wel aankomende week vakantie, maar we blijven lekker thuis!

Heb je al nieuws van Eugin? Of afwachten tot september.

Corina, Hmm wederom niets gehoord dus. Pfff je word er soms moedeloos van hè. Hij kan nog beter zeggen dat het nog 3 maanden duurt (bij wijze van spreken) dan telkens af te moeten wachten.....wel of niet. Tenminste, dat zou ik hebben. Sterkte wijffie.

Mees wat heb je allemaal al gekocht? Of veroverd? hihi Leuk is dat hè? Wij hebben daar ook zo'n zin in, lekekr neuzen en shoppen! Hoe voel je je nu, nu je wat verder in de zwangerschap bent?

Ik mis een aantal meiden. Hopelijk gaat het goed met jullie (Terry, Lizzy, Maya etc) en hebben jullie weer goede moed.

Hier goed. Vanmiddag een echo bij GG. Dan een afspraak plannen voor 17 augustus. Dan wordt waarschijnlijk de TP afgesproken. Ik ben erg blij dat mijn BMS opbouw altijd prima verloopt, gaat dat tenminste wél goed en kan ik dat zelf......hihi..voelt goed.

liefs mij

Geplaatst

Hey Freggel,Alles wat ik moet weten dat weet ik al dus ik hoef niet perse nog iets van Eugin te horen :) alleen 21 september is nog even spannend (dag voor de cryo tp) of beide cryo's goed zijn ontdooid. Voel me nu ook goed en gerust omdat ik weet wanneer alles gaat gebeuren. En voordeel nu is ook dat je weet wat er op je af gaat komen, dat geeft best rust hoor :) ga vandaag beginnen met beetje rustig sporten. Wil mijn lijf in iets betere conditie hebben dan de 1e tp. Alle beetjes helpen hoop ik!!! Na 1e tp heb ik volledige rust genomen, dat ga ik nu ook anders doen: zorgen voor geen stress maar wel wat meer bewegen. Ik hoor van velen dat dat beter is voor een evt. goede innesteling. We gaan het zien...Vraagje: wie van jullie sportte er voor je tp en is daarna ook blijven sporten? En wat voor sport deed je dan?

Geplaatst

Hey Doorzettertje,

Kreeg vandaag bericht van Eugin dat de tp ergens in de laatste week van aug gaat plaatsvinden. Ik hield er rekening mee dat het begin volgende week zou zijn, maar niet dus. Nog even wachten.

Ik heb tijdens mijn voorgaande behandelingen altijd gesport. Ik deed toen aan Aerobis/Zumba. Tot mijn mijn toenmalige therapeut mij aanraadde het rustiger aan te doen na een tp. Zij was van mening dat ik het rustiger aan moest doen, en mijn lichaam wat rust moest gunnen. Ik zou niet een 'normale' vrouw zoals elk ander, gegeven het feit ik niet zonder hulp zwanger kan worden. Het klinkt misschien wat cru, maar begreep haar wel. Natuurlijk zijn er 1000den vrouwen die gewoon sporten voor en tijdens een zwangerschap. Alleen zij zitten niet zo'n situatie als wij.

Maar, je moet gewoon doen wat je zelf prettig vindt. Bij mij zit het tussen mijn oor, dus doe het rustig aan, en wandel nu regelmatig met mijn hond. Ook heel leuk hoor..:-)

Liefs, N.

Geplaatst

Hey freggel, ja, mooi dat de opbouw zo goed gaat! Scheelt al veel :-)!

Ik voel me prima! Nergens last van en weinig buik. (niemand ziet het nog)

Heb nog niet zoveel gekocht maar al wel lijstje gemaakt van waar leuke dingen te koop zijn. Echt leuk om te neuzen :-)

Doorzettertje, goed dat je ff lekker gezond gaat doen. Ik heb niet gesport maar wandelen schijnt goed te zijn. Echt 'hard' sporten zou ik niet doen na de tp. Maar ja, ook drukke sporters worden zwanger dus het kan vast wel hoor.

Corina , sterkte meid! Al dat wachten!

Xxx

Geplaatst

Hey Mees en Nal,Dankjewel voor jullie advies. Wilde eigenlijk 'gewoon' sporten in de sportschool tot aande tp en een aantal weken na de tp een paar dagen in de week op de loopband gaan staan in de sportschool omrustig te wandelen. Heb helaas geen hond dus zal me er echt toe moeten zetten buiten te gaan wandelen. Is wandelen tijdens de wachtweken goed of juist niet?

Geplaatst

Môgge dames,

Ja hoor Doorzetter, wandelen is inderdaad juist heel goed. Ga ik ook doen!

Mees wat superrr dat het zo goed gaat. En je buik...wacht maar af, die gaat komen!! Straks heb je er een theetafeltje bij! hihi

je mag altijd Pben hoor, als je je hier niet zo op je gemak voelt betreft de babyspullen. Vind dat zelf zo leuk allemaal. Altijd goed meid.

Nal wat spannend!!! Ook jullie TP komt eraan!! Whaaa lekker snel al, nog een paar weekjes! Adviseren ze in Eugin ook extra bepaalde vitaminen ofzo?

Claudia en Chantal, jullie al nieuws? Hoe gaat het met de kiddies??

--

Hier gaat alles helemaal goed. De echo gisteren -op cyclusdag 6(!)- was zo goed dat we morgen al een TP gaan krijgen.....ik geloofde mijn oren niet.

Zo langzaam ging de eerste, zo snel gaat de tweede. Mijn BMS was al 11 mm en zag er keurig uit. Ik heb ook al 3 dagen last van trekkerig slijmverlies. Helder. Toen dacht ik al...hmmm volgens mij gaat het binnenin wel érg goed. WHA! Helpen de Visoliecaps en Tarwekiemcaps toch wel heel goed.

Gisteren dus meteen met de Utrogestan gestart weer.

Vandaag worden er 2 emmy's ontdooid, morgenvroeg krijgen we bericht of en hoe laat de TP gaat plaatsvinden. Wat ik fijn vind, is dat we morgen nog werken daarna 2 weken vakantie hebben. de testdatum zou 28 -8 zijn en das nog net in de vakantie. Daarbij ben ik begin september jarig, dus hopelijk een fantastisch cadeau. Heerlijk...ik heb er een goed gevoel bij.

Ik ben blij, maar realiseer me goed dat we nu geluk hebben dat het nu snel gaat. Velen moeten veel langer wachten, zo oneerlijk.

Morgen weet ik meer!!

Liefs, mij

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden.

@ Freggel: Oh meis wat een super goed nieuws zeg en echt snel idd helemaal top. Ik ga vandaag heel hard duimen dat ze goed mogen ontdooien en daarna moet je ze goed toe spreken hoor!! dat ze moeten blijven zitten. :-) ;-) ;-D. Ik ga voor je een kaarsje branden. SUCCES.

@ Mees: Goed om te horen dat het goed gaat met je (jullie) je doet het goed hoor.

@ Doorzettertje: Ook ik heb nog geen vakantie wij moeten nog 2wkn werken en daarna heerlijk 3wkn vrij. Meis jij ook heel veel succes met alles en ik duim ook voor jullie. Op naar een mooi eind resultaat.

Tot nu toe heb ik nog steeds niets gehoort dus ik verwacht ( ga er denk ik maar vanuit ) dat ik maandag/ dinsdag moet gaan bellen voor een telefonisch afspraak met dr.R zoals afgesproken.

Wij voelen ons op dit moment echt aan het lijntje gehouden en dit ga ik ook aangeven ondanks wij ook wel weten dat hun geen ijzer met handen kunnen breken maar wees AUB duidelijker tegen ons en laat ons niet steeds wkn in het ongewissen. ( Sorry dat is onze menig hoop niet dat ik iemand kwetst).

Meiden een hele fijne dag verder en tot snel.

:positive energie::hugs2:

Geplaatst

Corina,

Ik heb de dezelfde mening......jullie worden ook duidelijk aan het lijntje gehouden, al maanden!!!

En ik zou het ook zeker bespreken als dat lukt!

Je bent tenslotte een klant toch, en zo ga je niet met klanten om!

Hopelijk belt dr R nog vandaag of morgen en anders ff wakker schudden die boel daar in Elsendorp !!!!!

Nog ff volhouden meissie, je bent snel aan de beurt!

Liefs Claudia

Geplaatst

Heeej Corina,

Jij iemand kwetsen? Natuurlijk niet. Je weet hoe ik erover denk. Ik vind het ronduit schandalig dat ze je in het ongewisse laten! Tuurlijk, als er geen donor is, is die er simpelweg niet. Maar ik vind dat ze gewoon eerlijk moeten zeggen dat het wel even kan duren.

(in een ander topic was er notabene iemand die een intake heeft gehad en haar werd doodleuk gezegd dat ze binnen 2 á 3 maanden aan de beurt is na het eerste gesprek....ook dmv matching...nou dan zakt je broek toch af....hoe haal ik zoveel mogelijk mensen binnen)

Je stond op een wachtlijst zei je, op plaats 9. Drs R weet toch hoeveel van die 9 er inmiddels aan de beurt zijn geweest? Waarom verteld hij dat toch niet. OOh.. ik kan hier zo vuil om worden. Dat wachten is verschrikkelijk. Ik heb echt met jullie te doen meid.

Lopen de ECD behandelingen met eigen donoren ook al niet soepel, de koppels die dmv matching in behandeling zijn worden ook niet goed geïnformeerd.

Probeer er maar naar te vragen hoor, als je hem moet bellen. Zeg dat je er echt wat moedeloos van wordt en dat het dragelijker zou zijn als je weet hoe en wat.

R blijft altijd goed rustig dus ik verwacht dat hij je dat wel wil vertellen hoor.

Knuf meid.

Geplaatst

Freggel, wow, wat goed zeg. vandaag de tp als de cryo's goed ontdooien. weet je al meer?

Doorzettertje, ik heb bij mijn 2 ivf's idd doorgesport (geef les op een sportschool) en ben niet zwanger geworden. Bij de 3e ivf wilde ik dus twee weken geen les gaan geven, maar omdat er geen bevruchting en tp is geweest, heb ik dit dus niet kunnen 'uitvoeren'. Ik zou het in elk geval rustiger aan doen. Wandelen is prima, geen hoge intensiteit in elk geval.

Is wat Nal ook al zei, je hebt toch de wetenschap dat jij iets bij je draagt en dus wil je dat ook graag zo houden. Anderen (die op een natuurlijke manier zwanger worden) weten vaak helemaal niet dat ze zwanger zijn. Wij 'weten' het wel.

Corina, je hebt groot gelijk hoor. Vind ook dat jullie toch wel behoorlijk lang aan het lijntje worden gehouden en al helemaal in het ongewisse. Ze kunnen je toch zeker wel tussendoor een stand van zaken geven. Dit houdt toch niemand vol, of wel?

Ik vind het in elk geval knap dat je toch blijft volhouden.

Knuffel voor jou in elk geval!

Mees, fijn dat alles nog steeds goed gaat meid! nog steeds geen buikje te zien, wow. Leuk lijkt me dat als je vanalles kunt gaan kopen. Willen jullie eigenlijk weten wat het wordt?

Hier gaat alles zijn gangetje. Dinsdag bongi geworden, zit weer op 26 dagen. Heb al mijn meds nu in huis voor de icsi in DD. bij de volgende bongi (begin september waarschijnlijk, als ik 26 dagen aanhoud), dan maak ik al een afspraak voor de startecho en de prikinstructie voor eind september en daarna lekker op vakantie om helemaal opgeladen te beginnen aan onze 4e behandeling.

Vind het spannend, maar ook eng.

fijne dag allemaal en Freggel, ben aan het duimen voor je!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hi allemaal,

Wat gaaf freggel, dat het al zo snel gaat! Haha, ja, die buik. Denk ook dat het wel x opeens 'ontploft' ;-)

En doe ik hoor, jij hebt goede ideeën!! Zo mooi bij jullie!

Ik duim voor je emmies!

Corina, nog maar weer 's à big hug voor jou!

Hey Tool, ja apart hoor, alz ik vertel dat ik zwanger ben (en al bijna 6 maanden, vallen ze om. Waar dan?? Haha, beter voor 'daarna'. Zeker leuk om te gaan shoppen en dingen uit te zoeken :-)

Goed dat je alles al in huis hebt en dan op naar n succesvolle poging!!

Doorzettertje, heel goed! Jij wordt topfit:-)))

Xxx, mees

Geplaatst

Meiden ik hou het even kort.

Vanmorgen dus niets van GG gehoord( tussen 9 en 10) Dus zelf maar gebeld om 10:30 uur.

"ohh, ze doen puncties nu. Ze bellen u meteen daarna op" Ik heb meteen een klacht ingediend, je zit zo in spanning en er wordt dus geen moeite genomen even te bellen.

Net ben ik dus pas gebeld. Door Drs K, om 11:30 uur. We krijgen vandaag geen TP...omdat er miscommunicatie is geweest op het lab. Ze hebben dus niets ontdooid gisteren (!)

Na spoedoverleg omdat ik dus zelf aan de bel heb getrokken (anders had ik helemaal niets gehoord) gaan ze nu meteen ontdooien en worden we tussen 15-16:00 uur gebeld of dat goed is gegaan.

Dan morgenvroeg om 09:15 uur de TP, op een zaterdag. Dan is het lab normaliter gesloten, maar wij kunnen natuurlijk komen.

Nu ben ik blij dat het opgelost is, daar niet van. Maar waarom LEREN ze het daar nooit eens!! Wat een stelletje oelewappers. Dat is al de zoveelste miscommunicatie, foutje, onjuiste info etc etc. ..wordt er zooo moe van. Wie betaald de uren terug die mijn man nu vrij heeft genomen??

Als ik een andere keus zou hebben qua kliniek...zou ik het zo doen.

Geplaatst

Hi allemaal,

Wat gaaf freggel, dat het al zo snel gaat! Haha, ja, die buik. Denk ook dat het wel x opeens 'ontploft' ;-)

En doe ik hoor, jij hebt goede ideeën!! Zo mooi bij jullie!

Ik duim voor je emmies!

Corina, nog maar weer 's à big hug voor jou!

Hey Tool, ja apart hoor, alz ik vertel dat ik zwanger ben (en al bijna 6 maanden, vallen ze om. Waar dan?? Haha, beter voor 'daarna'. Zeker leuk om te gaan shoppen en dingen uit te zoeken :-)

Goed dat je alles al in huis hebt en dan op naar n succesvolle poging!!

Doorzettertje, heel goed! Jij wordt topfit:-)))

Xxx, mees

Geplaatst

Jeetje freggel, weer echt niet normaal! Wat een zooitje is het daar!! Echt niet te geloven!

Ik blijf weer duimen voor n goede defrost..!

Knuf!

Geplaatst

Meiden ik heb nog even een vraagje: Ik heb op andere forums en ook volgens mij op deze al wel eens wat gelezen over het gebruik van kinderaspirine van 80 mg. Dit zou dan 2 dagen voor de tp ingenomen moeten worden. Kan iemand mij hierover meer vertellen? Volgens mij werd het in DD of Geertgen voorgeschreven. Mijn vraag is: wat doet het voor positiefs en hoeveel per dag en hoelang moet dit dan evt. worden ingenomen? Hoop dat iemand hier antwoord op heeft. Dankjewel alvast!

Freggel wat balen weer zeg! Heb af en toe echt het idee dat die klinieken geen idee hebben van onze gevoelens. Als ik zo met mijn klanten omga op het werk word ik al snel op het matje geroepen hoor. Nou meid ik ga duimen voor je dat ze goed ontdooien vanmiddag. Sterkte en liefs!

Geplaatst

Freggel, jeetje, dat meen je niet. Wat een gedoe zeg. wat je zegt, 't is dat jullie gebonden zijn aan de kliniek, maar anders idd naar een andere. Hoop dat het ontdooien goed gaat en dat je dus morgen de tp hebt. Duim weer voor je!

Doorzettertje, geloof niet dat ze het in DD voorschrijven, maar dat weet ik niet zeker, omdat ik nog niet begonnen ben met de behandeling.

In België schrijven ze het wel vaker voor. Schijnt goed te zijn voor de doorbloeding in de baarmoeder en kan dus ook goed zijn daardoor voor de innesteling. Denk wel dat je het gewoon bij 1 per dag dan moet houden. Vraag het anders eens. of mss eens lezen bij een topic over Gent of Brussel? wellicht dat daar iemand een antwoord op je vraag heeft en dit ook al zelf heeft gedaan.

Nal, je moet dus nog enkele weken wachten voor de tp. Wel spannend hoor. Hoop dat alles goed gaat!

liefs

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden