Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Karin: Welkom hier op dit fijne forum en heel veel succes gewenst met je 1ste ICSI behandeling.

@Tk: Nog 2 daagjes en dan weet je hoe of wat. Hoop voor je dat je deze cyclus van start kunt gaan.

@Bianca: Hoe is het met je?

Groetjes

Daniella

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@T.K.: okey, dan ga jij dus voor iets anders donderdag ;) Gelukkig maar haha. Jij hebt dan bijeenkomst bij de verpleegkundige over je prikschema etc. en ik heb gewoon een algemene IVF voorlichting met meerdere stelletjes. Dan weet ik in ieder geval dat we niet op de verkeerde dag er zijn, was al bang dat ik het verkeerd verstaan zou hebben haha. Succes donderdag dan! Ben benieuwd hoe dat is zo'n bijeenkomst.

Geplaatst

Ik voel de spanning hier al stijgen, en dit is nog maar het begin!

Ik ga zelf eerst de 23e een weekje heerlijk op vakantie, heerlijk van het zonnetje genieten. Alleen een beetje jammer dat ik daar ongi moet worden. Maar dat betekend wel dat ik ook ga aftellen .........

Liefs Guusje

Ik zet ´m nog even is hoor!

:wav::wav:

:wav::wav:

Geplaatst

@Guusje, ja okt. gaat al naderen over een paar weken!

Ik ga ook nog eerst op vakantie 25 sept. gaan we een weekje naar Engeland, naar mijn broertje en naar een vriendin. Erg fijn dat er nog een weekje vakantie tussen zit!

We tellen door...

:wav::wav::wav::wav::gekruiste vingers 1

Geplaatst

Heerlijk meiden allemaal lekker op vakantie!!Wij gaan 24 september heerlijk een weekendje naar Limburg gaan we ons weer helemaal opladen voor de cryo pogingen!!!

En ik gooi hem er ook maar weer in ;)

:wav::wav::wav::wav:

Geplaatst

jaja en wij maar werken ;) haha.

Wij gaan in Oktober nog een weekendje weg naar de Belgische Ardennen.

Fijn dat het er voor jullie nu echt aan zit te komen, spannend hoor!

Liefs Misty

Geplaatst

Misty; ben benieuwd hoe zo`n voorlichting gaat... Hoe laat is het...

Ben je al zenuwachtig..

Ik heb morgen zo`n dag ben bang:):):)

Geplaatst

Dag dames,

Heb jullie verhalen gelezen... goh, tis niet makkelijk.

Zo een lange intensieve weg!

Allereerst allemaal veel succes en geluk :goodluck1:

Dan zal ik me maar eens voorstellen.

Ik ben Tjannie, 31 jaar. Mijn partner is 41 jaar, heeft al 2 kindjes.

In 2008 heeft hij een hersteloperatie van zijn sterilisatie (1999) gehad. Was een geslaagde operatie! Begin 2009 2x begonnen aan iui, maar door de spanning en andere moeilijke dingen in die periode, kon ik het mentaal niet aan. Dus besloten om alles te laten rusten en later opnieuw aan de gang. Nou eind vorig jaar was het zover. Opnieuw een afspraak gemaakt, maar helaas mijn partner heeft nu erg weinig zaadjes meer.

Dus naar R'dam doorverwezen voor icsi. Nu is het bijna zover, eindelijk!

In oktober (waarschijnlijk 2e week) kunnen we beginnen aan een icsi behandeling. Ik kan wel zeggen, ik vind het heeeel erg spannend allemaal.

De weg naar de behandeling toe, vind ik al intensief...

Hoop dat ik het allemaal goed kan doorstaan, heb er wel zin in, maar ben ondertussen ook bang voor wat er allemaal gaat gebeuren.

Ik hoop van harte dat er snel een hoop zwangerschappen elkaar gaan opvolgen!

Groetjes Tjannie

Geplaatst

Welkom Tjannie en natuurlijk heel veel succes met de ICSI. Het is ook allemaal super spannend. Hopelijk hoef je maar 1 ICSI behandeling en ben je dan zwanger!

@T.K. De IVF voorlichtingsavond is vanavond om 19.00 uur. Ik zal vanavond of morgen even verslag uitbrengen ;) Hoe laat moet jij morgen? Alvast succes morgen!

Liefs Misty

Geplaatst

Welkom Tjannie hier en natuurlijk jij ook heel veel succes met de behandeling.

TK; veel succes vandaag met het gesprek, hoop dat je wat meer duidelijheid krijgt

Misty; Hoe was de voorlichting gisteravond?

Groet karin

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteravond hebben we dus de IVF-infoavond gehad. We zaten in een collegezaal met ongeveer 20/30 andere stellen (drukke bedoeling dus wink.gif )

De uitleg werd gegeven door een fertiliteitsarts. Het hele IVF proces werd aan de hand van een powerpoint presentatie vertelt. Daarnaast vertellen ze ook over bijwerkingen en kansen en het verschil tussen IVF en ICSI. Verder werden er ook wat tips gegeven. Na de hand kon je dan nog vragen stellen. Van het meeste was ik wel op de hoogte, maar het is toch fijn als het allemaal nog eens vertelt wordt door een arts. Voordat je naar huis ging moest je nog een infoboekje meenemen en een foldertje voor een cursus: IVF en je gevoel (hier leer je om gaan met je gevoelens rondom het hele IVF proces en ademhalingsoefeningen etc), dit is echter niet verplicht.

Al met al was het een hele informatieve avond. Ik ben nu wel weer het een en ander vergeten wink.gif, maar gelukkig staat er ook heel veel in het infoboekje en krijg je gaandeweg het hele IVF proces te horen wat je wel en niet moet doen, dus dat zal wel goed komen. Nu op naar 21 september (de volgende afspraak bij de gyn).

Liefs Misty

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik lees dat er nog veel op vakantie gaan.

Heerlijk wij gaan ook nog. Volgende week vrijdag lekker voor 2 weken naar de belgische Ardennen.

Kunnen we ons lekker opladen voor de laatste poging.

We hebben er heel veel zin in. Hele fijne vakantie aan alle vakantiegangers.

Iedereen hier nieuw: welkom.

En voor de meesten hier: aftellen om weer te beginnen.

groetjes, Diane

Geplaatst

goeiemorgen...

@ tjannie welkom en heel veel succes gewenst!!!

@ iedereen die nog lekker op vakantie gaat... heel veel plezier!!!

@ had ik nog even een vraagje... toen we ons aanmelden voor de icsi stelde de mevrouw een paar vragen waaronder heeft uw vriend koorts gehad de afgelopen 3 maanden? ik antwoorde nee hoor... jullie raden het al!!!

nou is vriendlief de laatste 2 dagen aardig verkouden geweest,beetje zere keel,hoofdpijn en rillerig [dan weer warm dan weer koud] nou wilde ik gisteren zijn temperatuur even meten maar kon nergens die thermometer vinden natuurlijk [zul je altijd zien natuurlijk] maar waar het mij dus om gaat in het boekje over icsi staat dat je koorts moet melden,maar wat verstaan ze onder koorts??? naar mijn idee is 38.5 graad koorts... en afgaande op vorige ervaringen en mijn gevoel had hij gewoon een beetje verhoging... hij heeft de afgelopen dagen wel gewoon gewerkt en is nu ook wel weer aan de beterende hand... wat zouden jullie doen? het gewoon even melden of het op zijn beloop laten?

@ t.k. het is zover meid... de 9e succes en ik duim voor je...

groetjes mone

Geplaatst

@Tjannie welkom hier, ik ga 11 okt. beginnen met ICSI, dus we gaan ongeveer gelijk op! Succes!

@misty fijn dat je een goede voorlichtingsavond gehad hebt. Wat mooi zeg dat je een foldertje hebt meegekregen over IVF en je gevoel! Op naar 21 sept. dat is al bijna!

@Diane heerlijk dat je nog p vakantie gaat, komt mooi uit hé voordat je gaat beginnen.

@mone, moeilijk zeg, ik heb net gegoogled, je spreekt over koorts als het boven de 38 graden is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Koorts

38,5 graden is dus koorts. Als ik jou was zou ik het toch even gaan melden, het zou erg zonde zijn dat hierdoor je poging mislukt. Wat ik wel weet is dat je pas het effect van koorts op het zaad na 3 maanden merkt.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi Tjannie

Welkom hier op dit fijne forum en alvast heel veel succes gewenst met je 1ste ICSI behandeling.

Kan me voorstellen dat je het spannend vind.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

TK,

Hoe was de voorlichtingsavond? En mag je gelijk beginnen?

Ik hoop het voor je.

Lfs Guusje

Geplaatst

goeiemorgen

het zat me niet lekker en heb toch maar even gebeld wat betreft het koorts-verhaal ze spreken pas van koorts bij 38.5 graden...

nou dat had hij absoluut niet!!!

ben weer gerust gesteld smile.gif

@ t.k. hoe is het gegaan gisteren?

Geplaatst

@mone goed dat je gebeld hebt! En fijn dat je nu gerustgesteld bent en dat hij geen koorts heeft.

@Tjannie welkom hier, ik zag dat mijn bericht van gisteren is weggevallen met de verhuizing.

@T.K. hoe is het gisteren gegaan?

Is nog even wennen dit nieuwe forum, ben er nog niet achter hoe ik me kan abonneren op forums, is wel zo handig. rolleyes.gif

Liefs Roossie

Geplaatst

@mone goed dat je gebeld hebt! En fijn dat je nu gerustgesteld bent en dat hij geen koorts heeft.

@Tjannie welkom hier, ik zag dat mijn bericht van gisteren is weggevallen met de verhuizing.

@T.K. hoe is het gisteren gegaan?

Is nog even wennen dit nieuwe forum, ben er nog niet achter hoe ik me kan abonneren op forums, is wel zo handig. rolleyes.gif

Liefs Roossie

Roossie als je naar boven scrolt in het topic staat er een button met volg dit topic... wink.gif

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden