Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier een kleine domper op de feestvreugde...

2 van de 4 follikels zitten achter een cyste, dus deze willen ze liever niet aanpikken ivm infectiegevaar... KL*TE ENDO!!!!!! ZO.... uit de grond van mijn tenen kwam die!!!

De twee andere gaan mooi gelijk op. de ene 13mm en de ander 13,5mm.

Vrijdag weer heen.

En dan zal vermoedelijk volgende week de punctie zijn, ik gok op woensdag. (hoop ook wel, das mijn vrije dag)

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

@Simba : Sorry dat ik het fout had. Maar weet je al wanneer je de punctie hebt ?

@RPB ; Heb je de terugplaatsing al gehad ? En van hoeveel ?

@Diana ; You go girl, laat ze groeien

@Daniella ; Ja inderdaad zijn de wachtweken slopend. Ik hoef zelf geen Utrogestan meer te gebruiken ( gelukkig )

Mag nu 1 x per 3 dagen een pregnyl injectie doen.

@Saskia ; jij mag ook op 1 november testen, spannend ! Hou je het nog een beetje vol ?

hier verder geen nieuws. Ga morgen weer aan het werk. Had even een paar dagen vrij, na de terugplaatsing, maar heb nu ook wel weer zin om aan het werk te gaan. Kan je de zinnen wat verzetten.

Liefs Beuvie

Geplaatst

@Roossie: ja, ik weet het, maar ik heb nu geen Pregnyl en ook geen decapeptyl ;) Vandaar alleen Gonal-f in de koelkast. Voor de rest krijg ik Cetrotide en in het ziekenhuis tegen die tijd Ovitrelle (zelfde werkzaamheid denk ik als Pregnyl). Heb voor de IUI wel altijd Pregnyl gehad in de koelkast ;)

@Gaby: Hoe is de punctie gegaan? Hopelijk had je veel mooie eitjes en niet al te veel last van de punctie.

@RPB: ben benieuwd hoe de terugplaatsing is gegaan.

@Beuvie: werkze morgen! Kan me voorstellen dat je het weer fijn vind om te gaan. Dan gaat de tijd ook wat sneller.

@Simba: balen meid dat ze er 2 niet kunnen aanprikken :S Hopelijk zijn de andere twee dan van superkwaliteit en wordt je daarvan zwanger!

@Diane: succes met het laten groeien van de eitjes ;)

Liefs,

Misty

Geplaatst
Hier een kleine domper op de feestvreugde...

2 van de 4 follikels zitten achter een cyste, dus deze willen ze liever niet aanpikken ivm infectiegevaar... KL*TE ENDO!!!!!! ZO.... uit de grond van mijn tenen kwam die!!!

De twee andere gaan mooi gelijk op. de ene 13mm en de ander 13,5mm.

Vrijdag weer heen.

En dan zal vermoedelijk volgende week de punctie zijn, ik gok op woensdag. (hoop ook wel, das mijn vrije dag)

Wat KLOTE zeg!!! Kan het niet zo zijn dat met de punctie de 2 alsnog aangeprikt kunnen worden, dat ze beter liggen? Dat zou wel fijn zijn. Weer vrijdag afwachten dus .......

Geplaatst

@Simba: He bah meid, toch weer een domper idd.

Fijn iig dat die 2 follikels gelijk opgaan. Hoop dat ze lekker doorgroeien tot vrijdag en dan binnenkort de punctie.

@Beuvie: Wel lekker dat je weer aan de slag gaat.

Gaat de tijd iig wat sneller.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Dag dames,

Heb me hier al eens vaker gemeld maar doe het gewoon nog een keer. Wij zijn gestart met onze eerste behandeling en het is nog allemaal beetje erg spannend en onwerkelijk. Wil me graag bij deze club aansluiten, het is wel een hele grote club die in oktober start!

Wij doen icsi in eigen cyclus, heb nu paar echo's gehad en morgenvroeg gaan de eerste spuiten er in!

Veel succes allemaal, in welke fase je ook zit!

Geplaatst

Hey Karin,

Ook welkom hier. Je bent dus begonnen met jullie 1e ICSI, heel spannend allemaal. Maar ik zelf heb eerlijk gezegt geen idee hoe dat gaat in een natuurlijke cyclus. Kan je het mij misschien uitleggen? Ben erg benieuwd.

Guusje

Geplaatst

Aah simba wat kl*&%%*te zeg! nou maar hopen dat die 2 mooi doorgroeien en dat je snel de punctie mag hebben!

Karin welkom en succes met je poging!

Ik heb me emmy opgehaalt. vanmiddag om 15.10 is het geplaatst in zol belgie!

nu hopen dat hij/zij lekker gaat groeien en dat hij/zij zitten blijven wilt!

Weet iemand hoe ik moet tellen met wanneer ik mag testen?

ik weet dat ik afgelopen vrijdag dag 0 had, mijn vruchtje is nu 5 dagen dus aankomende vrijdag zit ik op een week.

betekend dat dan dat ik vrijdag de 29e mag testen?

Lfs Priscilla

Geplaatst

Hallo meiden,

Vandaag de punctie gehad en ze hebben maar liefst 10 eitjes gevonden! Morgenvroeg krijg ik telefoon overof er wat bevrucht zijn en hoeveel, ontzettend spannend zeg!

De punctie ging goed en heb ik ook niets van meegekregen i.v.m. narcose. Heb nu alleen goed last van mijn onderbuik dus lig nu lekker in mijn bedje en laat me verwennen ;-)...

Weet iemand hoe lang dit nog blijft aanhouden?

Guusje; pregnyl ging maandag goed hoor. Het is alleen z'on gedoe met die ampullen en ben bang dat ik ze laat vallen of zo. Je hebt tenslotte maar één poging he.

Trouwens wat ontzettend spannende dag wordt 27 okt. voor jou, Daniella en Dublin. Ik wens jullie heel veel succes!

Priscilla; Super dat je de tp hebt gehad. Dat ie maar goed mag blijven plakken en op naar een positieve test.

Beuvie; Dusseldorf is van ons uit goed te doen hoor ongeveer 1 3/4 rijden. We hebben voor DD gekozen omdat de wachttijden veel korter zijn en ze veel

meer behandelmethoden uitvoeren die in Nederland nog niet erkend zijn. Ook gaan ze daar niet nogmaals alles tot op de bodem uitzoeken we weten immers waar

het aan ligt, als we maar zwanger worden... Hoe gaat het met jou kun je het een beetje volhouden op het wachtbankje?

Misty; Het begin is er, alvast veel succes.

Diane; Wat een toeval zeg dat je gelijk loopt met vorig jaar. Hopelijk uit het zich nu in een zwangerschap.

Simba; Wat ontzettend rot voor je zeg... Ik zal hard voor je gaan duimen dat ze goed gaan groeien.

Karin; Welkom hier en alvast veel succes met het spuiten. Ik heb ook Glonal-f gehad en vond het heel erg meevallen,hij is heel makkelijk in het gebruik.

Voor alle andere meiden ook nog maar eens heel veel succes gewenst want we kunnen het goed gebruiken.

Groetjes Gaby

Geplaatst

@ simba wat vreselijk rot meis... ga heel hard voor je duimen

@ alle andere meiden :goodluck1:

@ hier weer heel voorzichtig positief... vanochtend weer een fm gehad en ze lijken de turbo te hebben aangezet... en we maken nu kans op 7

vrijdag weer heen...

liefs mone

Geplaatst

@Gaby: Wat een mooi resultaat meid. Hopelijk komen er een mooi aantal bevruchtingen uit voort.

@Guusje: Met mij gaat het wel goed eigenlijk, haha.

Ik ga mezelf ook niet gek maken deze keer met alles wat ik voel, want ik weet gewoon dat het allemaal door de Utrogestan komt. Het enige waar ik in vertrouw............ een positieve bloedtest.

Ik zit nu pas op wd5 en ga nu mijn 2de wachtweek in wat uiteraard heel wat moeilijker gaat worden.

En hoe is het met jou? Heb jij klachten?

@Priscilla: Je hebt je toppertje aan boord meid, geweldig. Houdt hem lekker warm bij je de komende maanden.

Ik mag na 12 dagen testen, maar mijn cryootjes waren 3 dagen oud....... dus 15 dagen totaal.

Jouw cryootje is 5 dagen oud, dus mag je volgens mij al na 10 dagen testen.

Heel veel succes iig met je wachtweken.

@Mone: Wat fijn dat ze hun turbo aangezet hebben, haha.

Hoop dat ze nog lekker doorgroeien tot vrijdag. Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Gaby, super 10 eicellen, nu hopen op een positief telefoontje morgen dat er veel bevrucht zijn.

@Priscilla, heeft het ziekenhuis geen datum aangegeven dan?

Geplaatst

[quote=Daniella;369111@Guusje: Met mij gaat het wel goed eigenlijk, haha.

Ik ga mezelf ook niet gek maken deze keer met alles wat ik voel, want ik weet gewoon dat het allemaal door de Utrogestan komt. Het enige waar ik in vertrouw............ een positieve bloedtest.

Ik zit nu pas op wd5 en ga nu mijn 2de wachtweek in wat uiteraard heel wat moeilijker gaat worden.

En hoe is het met jou? Heb jij klachten?

Groetjes

Daniella

Het enige waar ik nu last van heb zijn mijn darmen. Ik kan zo slecht naar de wc. Maar de Lactulose helpt wel. Alleen voel ik zo veel in mijn buik, dat ik niet weet wat het allemaal is. Ik ga er maar vanuit dat het mijn darmen zijn. Maar verder niets te bekennen. Maar het is denk ik nog iets te vroeg?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wat een spanning weer hier!!Guusje al die dingen klinken wel positief!!

Dit keer geen mutsen bollen dus die kunnen het in iedergeval niet zijn!!

Pris en Daniella hoe is het met jullie?Hou jij het nog een beetje uit Daniella?

Ik had vanavond eindelijk een smiley op mijn clear blue ovu test.Dus morgen maar gelijk bellen en dan word het maandag geloof ik eindelijk een Terug plaatsing!!!

Spannend weer!!Hopelijk gaat het ontdooien goed!!Kortom volgende stress gevalletje!!

Succes iedereen!

Gooi hem er nog een keer in voor iedereen :wav::wav::wav:

Geplaatst

Bianca, Super dat je Ovu test een smiley aangaf. Maar moet je dan niet eerst voor een echo?

Geplaatst

@Karin81; Welkom en veel succes met je eerste Icsi poging

@RPB; Hou je emmy lekker warm bij je..

@Gaby; 10 eitjes mooi.. Ik hoop dat ze allemaal bevrucht raken en dan je je tp zo snel mogelijk krijgt.. Succes.

@Priscilla; Tp gehad, hou het ook mara lekker warm... Hoop natuurlijk een hele groene test straks:) Succes

@Mone; Super dat ze de turbo aan hebben gezet..

Groetjes

en succes voor alle meiden

Geplaatst

@ Karin, welkom hier en veel succes

@ Gaby, ja heel toevallig, ik keek het na en precies gelijk met vorig jaar. Tjonge 10 al wat een mooi aantal !

@ Daniella, hoe gaat het wachten ??? nog vol te houden ? Ik kan van de deca al heel slecht naar de wc, misschien is het nog van de hormonen ?

@ Simba ontzetten balen, ik duim ook voor je.

@ Mone, goed nieuws op naar vrijdag !!

@ Bianca, spannend, en dat ze maar goed mogen ontdooien!

Voor iedereen, ook die ik hier vergeten ben: ik gooe em er nog even in voor een heel GROEN resultaat

:wav::wav::wav::wav:

liefs, Diane

Geplaatst

@ Gaby

10 eitjes super hoor!! hopen dat ze mooi bevrucht worden! en dat ze het allemaal goed doen!

Dan heb je snel al je tp! super hoor!

@Daniella

thnx voor de info.. scheelt een dag met wat ik dacht dus zal ongeveer wel goed zitten hihi..

spannend.. oeeh de laatste wachtweek.. dat ik altijd een kriem haha.. succes!

@ guusje

Nee mijn gyn had niks gezegt en in het ziekenhuis waar ik de tp heb gehad ook niet en ik ben het vergeten

te vragen! heel dom natuurlijk. maar goed ik ga er gewoon vanuit dat ik vrijdag de 29e mag aangezien ik me

die dag ook weer mag melden bij me gyn. Ik denk dat hij wil weten of ik dan zwanger ben of niet en of we

dan nog iets extra's gaan doen!

@Bianca

Yeeeeuh meid! super goed nieuws! ik ga echt duimen en kaarsjes branden dat ze goed ontdooien!

Ach en ze zijn op dezelfde dag gemaakt en ingvroren als die van mij dus dat moet gaan lukken ;) hihi!

Ik had een emmy van topkwaliteit! en dat gaat jou ook lukken! en dan maandag hopelijk de tp voor jou!

Ik heb lekker vandaag en morgen nog vrij van het werk.. dan een druk weekend aangezien mijn broertje

tijdelijk bij ons inwoont en gisteren 25 is geworden.. we geven hier dus een feestje voor hem!

dus lekker afleiding van het weekend! volgende week weer gewoon werken en hopelijk gaat die week snel

voorbij!

Lfs Priscilla

Geplaatst
@ Gaby

10 eitjes super hoor!! hopen dat ze mooi bevrucht worden! en dat ze het allemaal goed doen!

Dan heb je snel al je tp! super hoor!

@Daniella

thnx voor de info.. scheelt een dag met wat ik dacht dus zal ongeveer wel goed zitten hihi..

spannend.. oeeh de laatste wachtweek.. dat ik altijd een kriem haha.. succes!

@ guusje

Nee mijn gyn had niks gezegt en in het ziekenhuis waar ik de tp heb gehad ook niet en ik ben het vergeten

te vragen! heel dom natuurlijk. maar goed ik ga er gewoon vanuit dat ik vrijdag de 29e mag aangezien ik me

die dag ook weer mag melden bij me gyn. Ik denk dat hij wil weten of ik dan zwanger ben of niet en of we

dan nog iets extra's gaan doen!

@Bianca

Yeeeeuh meid! super goed nieuws! ik ga echt duimen en kaarsjes branden dat ze goed ontdooien!

Ach en ze zijn op dezelfde dag gemaakt en ingvroren als die van mij dus dat moet gaan lukken ;) hihi!

Ik had een emmy van topkwaliteit! en dat gaat jou ook lukken! en dan maandag hopelijk de tp voor jou!

Ik heb lekker vandaag en morgen nog vrij van het werk.. dan een druk weekend aangezien mijn broertje

tijdelijk bij ons inwoont en gisteren 25 is geworden.. we geven hier dus een feestje voor hem!

dus lekker afleiding van het weekend! volgende week weer gewoon werken en hopelijk gaat die week snel

voorbij!

Lfs Priscilla

Dan zou ik ook de 29e gaan testen als ik jou was. Of anders gewoon even bellen? Ik krijg bij de TP altijd een brief mee wanneer de test datum is, dan mag ik langs komen voor een bloed test. En op dezelfde brief staat dan hoeveel embryo's er nog in de vriezer liggen en wat ik wel en niet mag (geen alcohol en roken en wel foliumzuur slikken, maar dat spreekt voor zich)

Ik ga nu even voor een winterjas kijken, alleen weet ik niet of dat wel verstandig is !!! hahaha

Geplaatst

Hallo,

Even snel een berichtje ben net gebeld door de assistent en er zijn er vier bevrucht. Echt een hele opluchting ik was zo zenuwachting. Morgen krijg ik dan de tp van

twee eitjes en dan maar afwachten.

Lfs Gaby

Geplaatst

Gaby,

Wat goed zeg !!!

Heel veel succes met de tp morgen !!!

:wav::wav::wav::wav:

Geplaatst

@ Gaby, super!!! Heel veel succes met het ophalen morgen, geef ze maar een heel mooi plekje!

Vraagje: ik zag in de vorige berichten de testdatum langskomen afhankelijk van het aantal dagen van de embryo/cryo. Geldt dit rekensommetje alleen voor de cryo's, dus 3 dagen oud is na 11/12 dagen testen? En daar hebben die mutsenbollen geen invloed op?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden