Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Roossie: Het gesprek was met de IVF verpleegkundige, een lief mens! Maar de gyn is ook fijn hoor haha. Ik ga inderdaad met het korte protocol beginnen. Na de IVF behandeling wordt besproken of we op deze manier verder gaan of dat het toch beter zal zijn om met het lange protocol verder te gaan. Hopelijk blijft het bij 1 poging ;)

@T.K. Yep, gesprek gehad. Ik ben positief en heb er zin in. Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

@Daniella: ja, november is het zo! Nu even genieten van een lijf zonder medicatie/hormonen en dan kunnen we er tegenaan.

@all: hoe ervaren jullie de inwendige echo in het begin van je cyclus? Ik moet op cyclusdag 2 en 6 een inwendige echo en dan afhankelijk van hoe het gaat met stimuleren en nog 1 op de dag van de Ovitrelle injectie.

Ik heb bij de IUI al vaak inwendige echo's gehad, maar nooit aan het begin van mijn cyclus als ik nog menstrueer. Lijkt me niet echt een pretje :S

Liefs,

Misty

Geplaatst

Wij zijn weer in het trotse bezit van 2 toppertjes!! één daarvan is een echte plakkerd, hij (of zij dat is nog lastig te zien) zat al zo goed in zijn rol dat hij in het rietje bleeft plakken. hihi.. goed zo!! blijven plakken moet je!! Alleen dan wel bij mij graag, bij poging twee ging hij er toch braaf uit. Hopenlijk heeft hij zicht direct weer zo stevig vast gegrepen. Als ik straks zwanger ben weet ik wel welke het was. De plakkerd!

De verpleegkundige zij ook, 8 cellen groot en dan al zo eigenwijs, dat wordt nog wat!

Verder waren er nog drie goed genoeg om in te vriezen, wij zijn helemaal blij en in jubbel stemming.

Morgen reageer ik weer op jullie allemaal hoor!

Geplaatst

Hallo Misty,

Ook ik heb vaker inwendige echo's gehad ten tijde van mijn menstruatie en juist wel vòòr een iui behandeling, dit om te kijken of alles rustig was en er geen cystes waren. Hoe ik dit ervaren heb? Hmm, eigenlijk helemaal niet anders als anders. Ik hield wel een papiertje bij de hand voor als de gyn klaar was. Maar mag er wel bij zeggen dat het allemaal reuze meeviel, daar komt ook bij dat de echo's gedaan werden door vrouwelijke artsen, dat scheelt denk ik wel weer een hoop, omdat ik innerlijk wist dat ook ZIJ ongi worden en dus niet iets vreemds is. Het enigste dat je kunt doen is het over je heen laten komen, en ik heb gemerkt hoe luchtiger je er zelf over doet hoe meer het mee valt. Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes Propje

Geplaatst

@Misty, ik heb voor iedere IUI een startecho gehad tijdens mijn ongi. Het is meer je gevoel dat het niet prettig is, maar de gyn is wel wat gewend hoor.

Gewoon inlegkruisje in, anders gestoei met de tampon ;-)

Geplaatst

@Saskia: Wauw, klinkt goed :D Hoop ook dat de plakkerd gaat plakken in je buik hihi. Geniet van de jubelstemming!

@all: Tanx, voor jullie reacties, het zal inderdaad meer mijn eigen gevoel zijn. Ik gebruik normaal gesproken wel tampons, maar die doe ik dan maar even uit voor het onderzoek haha en daarna inderdaad een inlegkruisje ofzo. We zien het wel. Eerst nog even genieten van een week of 2 niets hoeven/moeten. Geen hormonen en geen ziekenhuis! Heerlijk :D

Liefs,

Misty

Geplaatst

Ik heb de neiging om te :blob1::blob1::blob1:, maar ik hou mezelf nog even bij mijn schouders op de grond..

Vanocht dus de derde FM gehad.... Ze meende 4!!!! follikels te zien!!

1 van 13 mm en 3 van 11mm. Niet helemaal zeker, maar toch!!

Vanmiddag bellen voor de bloeduitslag. Dat doen ze in Alkmaar bij elke FM. Dit om te kijken of de bloedwaardes overeen komen met de beelden op de echo.

Woensdag volgende FM.

Ik ben nu voorzichtig positief, maar wel heeeeel erg opgelucht!!!

Sorry van het late bericht, maar moest even tussen het werk door ;-)

Geplaatst

@Saskia: Fantastisch meid 2 toppertjes en nog 3 cryootjes ook.

Dat ze maar lekker warm bij je blijven de komende maanden.

Heel veel succes met je wachtweken.

@Simba: Wat een geweldig nieuws voor je meid.

Op naar de volgende fm.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

hoi allemaal

nou vanmorgen geweest voor fm 3... 1 is de goede grote en verder 3 die redelijk mee doen maar nog steeds te klein... weer bloed geprikt

vanmiddag terug gebeld en in het bloed is nog steeds een stijgende lijn te zien

verder zei ze dat naar alle waarschijnlijkheid in de ene grote wel een ei-cel zit... nu zijn we dus heel hard aan het duimen dat die 3 de turbo aan zetten en woensdag mooi de goede grote hebben... ook aan het bedenken of we een poging wagen aan die ene [we hebben er maar 1 nodig natuurlijk!!!] of toch hoe shit het ook is stoppen en dat we nog 3 volledige pogingen hebben met misschien kans op meer eitjes

al met al genoeg om over na te denken dus

iedereen heel veel succes

liefs mone

Geplaatst

@ Simba, herkenbaar! Bij mij zijn er uiteindelijk 7 follikels (5 eitjes) gerijpt. Maar wel erg lang moeten doorprikken met de menopur....

Dus ik duim heel hard voor je dat ook jouw dieseltjes nu warm genoeg zijn en goed willen groeien! Prik ze nog!

Geplaatst

Hey Bianca

Het probleem bij mij is idd grotendeels dat het niet zitten blijven wil.. maar ben ook voor ik begonnen ben met deze behandeling al 2 jaar niet meer spontaan

zwanger geworden. Maar volgens de gyn is 2 goed, dus gaan we er voor!! Ik vat het cker niet lullig op hoor meis! ik weet toch dat we het elkaar allemaal gunnen!

Jammer dat het bij jou zo lang duurt. Ik dacht eig dat jij voor mij aan de beurt zou zijn.. mja bij ons is het ook anders gelopen ineens, had namelijk nog niet gedacht

dat ik aan de beurt was! Vakantie was super lekker en met me pups gaat het heel erg goed.. alleen onze andere hond heeft waarschijnlijk blaasontsteking,

dus morgen ff naar de dierenarts.

Heb trouwens vandaag ook mijn 1e b12 spuit gekregen! eindelijk! en morgen om 15.00 bellen en te horen krijgen hoe het met me emmy's gaat en hoelaat

woensdag dan de tp.. erg spannend! Ik hoop dat jij ook snel aan de beurt bent meis!! ga heel hard voor je duimen!

Nu zit ik op een verkeerde pagina en kan ik de rest niet meer lezen om te reageren! dus voor de rest ff een nieuwe haha sorry!!

Lfs Pris

Geplaatst

@ misty

Die echo is idd niet heel fijn, maar de gyn is daar aan gewent dus ik vind het altijd wel meevallen.

@ saskia

Super hoor.. 2 toppertjes waarvan 1 superplakkert.. brand kaarsje voor je meis dat ze blijven zitten!

en dan ook nog 3 in de vriezer! super goed hoor!

@simba

super hoor.. hoop voor dat je bloeduitslag net zo goed is! Ook voor jou een kaarsje!

@ mone

je hebt er idd maar 1 voor nodig maar als je er meer kunt hebben is altijd mooi meegenomen!

Ik ga voor je duimen dat die 3 nog ff de turbo aanzetten en dat je 4 mooie folikels mag hebben!

en dat daar mooie eitjes uit komen! Succes nog ff!

@ de rest

Het is een beetje moeilijk bij houden als je een paar dagen niet ben geweest!

dus heb alleen ff t recente gedaan!

Dus iedereen die ik vergeten ben heel veel succes, sterkte!! Mag alles bij jullie goed komen!

Ik brand voor iedereen een kaarsje!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Voortraject:

Maureen: 6 okt. start deca spuiten

Gaby: 10 okt. start Glonal-f en vanaf 15 okt. Cetrotide

Diane: 11 okt. deca spuiten

Roossie: 15 okt. deca spuiten

Isa: 17 okt. start deca

Poohbeer: 25 okt. start deca

Elke: 27 okt. start deca

T.K: 27 okt. start deca

Startecho:

Gaby: 5 oktober

Daniella: 13 oktober

bianca1: 15 oktober

Maureen: 15 oktober

Diane: 19 oktober

FM 1:

Guusje:7 oktober,

Beuvie: 7 Oktober

Simba: 13 Oktober

Gaby: 15 oktober

Isa: 27 oktober

Roossie: 5 nov.

T.K: 18 november

FM 2:

Guusje: 11 oktober

Simba 16 Oktober

Gaby: 18 oktober

FM 3:

Simba: 18 Oktober

FM 4:

Simba: 20 oktober

Punctie:

Saskia: 15 Oktober

Gaby: 20 Oktober

Terugplaatsing:

Saskia: 18 oktober

Gaby: 22 oktober

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober

Guusje: 17 oktober

Priscilla: 20 oktober

Testen:

Saskia: 1 November

Hallo,

Ik ben vandaag voor 2e fm geweest en ze zijn groot genoeg, in totaal 10! Vanavond pregnyl spuiten en dan heb ik woensdag de punctie. In dusseldorf doen ze dit gelukkig onder algehele narcose dus ik krijg er niet al te veel van mee. Als alles een beetje meezit gaan ze het vrijdag terug plaatsen. Even afwachten of er überhaupt wel wat bevrucht raken natuurlijk maar we zitten nog erg te twijfelen over of we er dan één of twee terug plaatsen.

Guusje, Daniella en Beuvie: Ik wens jullie heel veel succes in de wachtweken. Hopelijk gaat de tijd snel voorbij.

Saskia: Wat super dat het zo goed gegaan is vandaag en dan ook nog een aantal cryo's. Succes he op het wachtbankje!

Simba: Het lijkt erop dat het de goede kant op gaat. Ik zal voor je duimen...

Mone: Ik hoop echt voor je dat de rest ook nog goed gaat groeien en dat je niet voor z'on lastige keuze komt te staan. Heel veel succes woensdag.

Priscilla: Spannend zeg voor je morgen. Hopelijk gaan ze het goed doen en krijg je een paar toppertjes!

Liefs Gaby

Geplaatst

@Priscilla: Ik hoop dat je cryootjes goed zullen ontdooien morgen. Altijd weer erg spannend.

@Mone: Je hebt er idd maar eentje nodig, maar zou fijn zijn dat de andere ook nog even doorgroeien.

Heel veel succes woensdag.

@Dublin: Hoe is het met je? Heb je last van klachten?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Bianca, Hoe is het er mee? Nog steeds weinig te melden?

@Daniella, Ik gebruik nu helemaal niks qua medicatie, alleen net als jij tarwekiem olie capsules. En daarnaast doe ik nog wel acupunctuur. Dus we zullen het zien he?

@Saskia, Succes op de wachtbank!

@Simba, 4 !!!! Laten we hopen dat er ook nog mooie eicellen inzitten. Nog iets over je bloeduitslag gehoord?

@Mone, ik hoop voor je dat er straks voldoende follikels zijn. Wanneer hoor je meer?

@Gaby, spannend zeg, woensdag! Is het met de Pregnyl goed gegaan? Ik zelf vind het zo’n vervelende spuit!

@Priscilla, spannend vandaag, hoop dat ze goed zullen ontdooien, en op naar morgen voor je TP!

Geplaatst

Ik heb even het lijstje een beetje aangepast, wat geweest is, heb ik verwijdert. Als jullie het niet fijn vinden, dat plaatsen we de oude weer.

Voortraject:

Startecho:

FM 1:

Roossie: 5 november

FM 2:

FM 3:

FM 4:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Testen:

Guusje: 27 oktober

Geplaatst

@Saskia gefeliciteerd met je twee toppers, ga maar goed broeden! Grappig dat die ene al zo plakte! En dan ook nog 3 cryo's, super hoor! Succes met de wachtweken!

@Simba wow wat een goed nieuws!!! 4 follikels, mooie score hoor! Succes morgen!

@mone ik zal heel hard duimen dat die andere 3 turbo mee gaan groeien! Succes met je beslissing wel of niet doorgaan als het bij eentje blijft. Ik zou zelf persoonlijk stoppen denk ik, eentje is erg weinig. Kun je dan geen escape IUI krijgen? En bij een volgende behandeling een hogere dosering hormonen?

@Pris, Hopelijk ontdooien ze goed! En heel veel succes morgen met je TP!

@Gaby, wow wat een mooi aantal 10 follikels! Geniet van je prikloze rustdag en heel veel succes morgen met de punctie! Wij kunnen na de punctie niet meer beslissen 1 of 2 terugplaatsen, bij de 1e fm moeten we het zeker weten wat we willen en het contract getekend hebben.

Geplaatst

Bloedwaardes kwamen overeen met de beelden van de echo.

Mone, ik herken je dilemma heel erg goed.

Wij hebben gekozen om wel door te zetten, maar dat is meer omdat er door mijn endometriose zowiezo waarschijnlijk wat minder follikels zouden gaan groeien.

En kan kun je de behandeling wel afbreken, maar als 1 a 2 de gemiddelde opbrengst zal zijn, zul je wel moeten.

Ze gaven meteen al aan, na de operatie dat de kansen niet denderend waren. Dus dat maakt de beslissing wel anders om wel of niet de behandeling door te zetten.

Geplaatst
Bloedwaardes kwamen overeen met de beelden van de echo.

Goed nieuws dus!!! Ben benieuwd hoe morgen je echo is.

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

FM 1:

Roossie: 5 november

FM 2:

FM 3:

FM 4:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Testen:

Daniella: 27 oktober

Guusje: 27 oktober

Ik heb mezelf er weer even op gezet. Was er nu al van afgekukeld, haha.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zow, gisteren onze embryo opgehaald. Terugplaatsing is goed gegaan, en nu is het dus afwachten. Ben heel bewust deze keer wat rustig aan aan het doen, voor zover ik dat kan........

1 november testen

@ Gaby ; Morgen de punctie, succes en hopen op een goede opbrengst. Is Dusseldorf wel af te reizen? Zijn jullie met een bepaalde

reden naar duitsland gegaan ?

@Saskia ; wauw, 2 toppers terug en nog 3 in de vriezer. Geweldig meid !

@Simba ; Toch 4 follikels, super. Nu beslissen of je doorgaat? Bij ons was er geen keuze, omdat we al aan de hoogste dosering van

hormonen zaten. Kan me voorstellen dat je in dubio zit. Succes !

@Guusje; 2 toppers terug gekregen, nu goed broeden !!

@Mone ; Morgen de Fm, hopen op een mooi aantal follikels, dat de 3 kleinere een groeispurt hebben gedaan.

@Diane ; Heb je ondertussen de eerste FM al gehad ? En hoe is het gegaan ?

@Misty ; Fijn dat je zo'n prettig gesprek hebt gehad. Cetro trail hebben wij bij de eerste poging ook gedaan. En inderdaad is een echo

in de 2e cuclusdag niet prettig. Maar ik heb me altijd voorgehouden, dat ik niet de enige ben, die zo op de stoel ligt, en dat zij

als gyneacologen echt wel wat gewend zijn.

@roossie; Jij gebruikt andere hormonen, omdat je niet goed tegen de reguliee medicatie kon toch ?

Op naar 29 Oktober, en 5 november !!

@ de rest ; Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, zijn er ondertussen ook een flink aantal. Wel fijn om hier steun te krijgen, en je ( denkbeeldige ) ei kwijt te kunnen.

Groet Beuvie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden