Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Simba: Ik hoop dat het een follikel is en dat je binnenkort je punctie hebt.

Je hebt er tenslotte maar eentje nodig, maar kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent.

@Beuvie: Alvast heel veel succes met je TP maandag.

@Maureen: Mooi aantal. Hoop dat ze lekker door zullen groeien en dat je gauw je punctie hebt. Succes.

Groetjes

Daniella

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

we zijn net gebeld en er zijn 8 embryo's ontstaan. Morgen de terugplaatsing en dan horen we of er ook nog embryo's op pool-expeditie gaan! Eindelijk weer een terugplaatsing, ik ben helemaal blij!

@guusje, top dat ze goed zijn ontdooid! succes met de terugplaatsing straks.

@simba, ik ga heel hard voor je duimen dat het een follikel is!

@maureen, wat een super aantal follikels, sterkte nog even met spuiten

@beuvie, helemaal top zeg, dat het eitje goed bevrucht is, succes met de terugplaatsing.

Geplaatst

Voortraject:

Maureen: 6 okt. start deca spuiten

Gaby: 10 okt. start Glonal-f en vanaf 15 okt. Cetrotide

Diane: 11 okt. deca spuiten

Roossie: 15 okt. deca spuiten

Isa: 17 okt. start deca

Poohbeer: 25 okt. start deca

Elke: 27 okt. start deca

T.K: 27 okt. start deca

Startecho:

Gaby: 5 oktober

Daniella: 13 oktober

bianca1: 15 oktober

Maureen: 15 oktober

Diane: 19 oktober

FM 1:

Guusje:7 oktober,

Beuvie: 7 Oktober

Simba: 13 Oktober

Gaby: 15 oktober

Isa: 27 oktober

Roossie: 5 nov.

FM 2:

Guusje: 11 oktober

Simba 16 Oktober

Gaby: 18 oktober

FM 3:

Simba: 18 Oktober

Punctie:

Saskia: 15 Oktober

Terugplaatsing:

Saskia: 18 oktober

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober

Guusje: 17 oktober

Priscilla: 20 oktober

Testen:

Saskia: 1 November

Geplaatst

Dank jullie dames.... beetje natte ooghoekjes nu...

Ik weet dat 1 eitje genoeg is..... maar ik weet ook dat als die niet blijft zitten , we wel heel erg snel door de 3 pogingen heen zijn, want dan heb je er echt maar 3 en geen cryo mogelijkheden...

En dat besef vind ik moeilijk...

Ikzelf denk dat het nog geen follikel kan zijn, dat zou te vlot zijn, ik vermoed dat het toch een aanhangsel van die cyste ofzo is. Afgeloen woensdag hebben ze hem ook niet als follkiel gezien, en nu (bij een andere arts) opeens wel?

15 sepember heb ik de laatste lucrin gehad, en die is nu pas een beete uit mijn lijf, dus ik kanme indenken dat nu de follikels pas zouden kunnen gaan groeien.

Ik gebuik nu menopur en ik weet dat die zowiezo minder eitjes laat rijpen dan puregon, maar de kwaliteit zou beter zijn. Dus nou ja, dan hopen we daar maar op..

Eerst maandag de 3de FM maar afwachten...

Geplaatst

@Saskia: Geweldig meid, 8 embryootjes. Hopelijk hou je er ook nog wat cryootjes aan over.

Alvast heel veel succes morgen met de TP.

Hoeveel laat je er terugplaatsen?

@Guusje: Hoe is je TP gegaan? Houd je 2 toppertjes maar lekker warm bij je de komende maanden.

Heel veel succes met je wachtweken.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Onze toppertjes zitten heerlijk in mijn buik. Al ging de tp moeizaam dit keer. Maar het is uiteindelijk gelukt.

@Simba, ik kan me goed voorstellen dat je heel wat follikkels had willen hebben, dat geeft je gewoonweg meer mogelijkheden. Ik hoop dat het een beetje positief zal zijn.

Liefs Guusje

Geplaatst

Nou Guusje.... nu nog uitbroeden......

Geniet van je het idee dat je twee mooie emmy's bij je draagt...

En je mag lekker doorgaan met vakantie vieren.....

Geplaatst

Simba,

Ik hoop echt dat het blijft zitten en jij een hele mooie zwanerschap mag hebben.

Ik zal heel hard duimen voor je..

Groetjes T

Geplaatst

Guusje,

Geweldig je hebt er 2 in je buik.. Het voelt vast geweldig..

Broed maar heerlijk meid.. Ik hoop dat je straks positief test. Blijf positief...

groetjes T

Geplaatst

Daniella, we mogen op de zelfde dag testen zie ik!!!! Als ik morgen thuis ben dan zal ik me ook even melden bij het beruchte wachtbankje,vanaf de telefoon is het toch wel een beetje lastig.

Guusje

Geplaatst

@Guusje: Fijn dat je kindjes goed zijn ontdooid en nu lekker warm in je buik zitten. Nu goed vast en warm houden ;) Succes met de wachtweken.

@Simba: Balen meid dat er maar 1 eitje was. Hopelijk zit hier wel een hele mooie eicel in die goed bevrucht wordt en die lekker blijft zitten. Succes alvast met de punctie!

@Beuvie: Wat fijn dat er toch 1 eitje bevrucht is en maandag lekker in je buik mag! Lekker warm houden dat eitje en hopelijk heb je dan over 2 weekjes een mooie test :D Succes met de wachtweken.

@Maureen: Succes nog met spuiten en hopelijk groeien ze allemaal mooi door! Klinkt wel goed zoveel eitjes :D

@Saskia: Jeetje wat veel 15 eitjes! Hopelijk worden er ook veel bevrucht, zodat je een goede kans hebt op een mooie zwangerschap. Succes!

@Daniella: Ook veel succes met de wachtweken. Hopelijk heb je binnenkort een mooie positieve test!

Mijn duimen draaien rond voor alle meiden op het wachtbankje. Hopelijk wordt dit een mooi roze topic :D

Liefs,

Misty

Geplaatst

@Saskia: Zie net dat je 8 embryo's hebt! Geweldig :D Fijn dat je nu een terugplaatsing hebt. Hopelijk blijven er ook nog over om in te vriezen voor een eventueel broertje/zusje. (Tenminste hoop dat deze gewoon blijven plakken en je over 2 weekjes zwanger bent, dan heb je de andere mooi over voor een broertje/zusje ;) )

x

Geplaatst

hoi meiden

hier gaan we morgen voor fm 3... ze waren tussen fm1 en 2 [met hogere dosis puregon] wel gegroeit maar nog te klein...

voel vandaag mijn buik wel echt... dus maar afwachten morgen

iedereen heel veel succes

:wav:

Geplaatst

@ Simba, heb je bloedonderzoek gehad om te kijken of je hormoonwaarde goed zijn? Dat er ook daadwerkelijk eitjes rijpen? Wij hebben er voor gekozen om onze 2e poging de 1e keer af te blazen (dus te stoppen) omdat er te weinig eitjes rijpte, maar wel een cyste groeide. Bij deze poging was wederom een cyste aan de orde en had ik na een week stimuleren ook ZEER weinig activiteiten/follikels. Mijn bloed is toen onderzocht, of het de moeite waard was om door te gaan met stimuleren. Mijn hormoonwaarde wees uit dat mijn "nieuwe" cyste geen probleem was en dat er eitjes rijpte. Al waren ze nog maar heel klein. Dus veel langer moeten stimuleren! Het waren net diesels en met elke meting bleek dat er toch nog een paar meededen.

Besef dat een volgende keer kan uitwijzen dat er meer eitjes rijpen. Wel is het zo dat je iets tegen de endo moet blijven nemen.

Overleg goed met je arts of het wijsheid is om de punctie door te laten gaan als niet is onderzocht of het überhaupt wel een follikel is en niet je endo. Bij mijn punctie zijn ze van de cyste afgebleven, die is niet aangeprikt.

Geplaatst

@Mone: Fijn dat je je buik nu voelt, want dat betekent dat er wat aan het groeien is.

Veel succes morgen met je 3de fm en hopelijk snel een datum voor de punctie.

@Guusje: Dan wordt 27 oktober dubbel zo spannend, haha. Ik duim voor je.

@Dank je wel Misty. Jij heel veel succes morgen met je intake. Hoop dat je snel van start mag.

@Simba: Succes morgen met je de fm.

@Saskia: Fijn dat je er ook 2 hebt terug laten plaatsen. Wij hopen ook dat er zeker eentje zal blijven zitten, maar met 2 zouden we ook ontzettend blij zijn. Nogmaals succes morgen met je TP.

@Bianca: Leef je nog meid, haha. Heb je alweer zo'n tijd niet gezien hier op het forum.

Wanneer had je ook alweer je volgende fm?

Groetjes

Daniella

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Daniella,

Hoe is het met jou??Zitten de emmies veilig in je buikkie!!

Nou moeten ze eens blijven zitten hoor :wav:

Ik leef nog hoor!!!Ik heb alleen niet zoveel te melden haha.

zit een beetje te balen dat het hier allemaal zo lang duurt!!!

Dus hou me een beetje overal buiten maar lees iedere dag met je mee hoor ;)!!

Als jij mag testen heb ik pas een tp :( Beetje jammer!!

Maar hopelijk brengt dat geluk!!

Ik ga voor je duimen!!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi Saskia,

Wat een mooi aantal !!!!, hopelij hebben jullie ook nog cryo's.

@ Simba ik duim voor je hoor.

@ Guusjes, laat je lekker in de watten leggen en rustig aan doen.

@ Mone, succes met de fm morgen.

liefs, Diane

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag mijn intake gesprek gehad met de IVF verpleegkundige.

Het was een fijn gesprek met een gezellige vrouw ;)

We doen mee met de Cetro Trial studie en zijn ingeloot voor de late start. Dit betekend dat we vanaf cyclusdag 2 beginnen met Gonal-f en vanaf cyclusdag 6 komt hier Cetrotide bij.

Eerst nog even wachten op mijn menstruatie en dan kunnen we denk ik begin november van start.

Het hele gebeuren werd uitgelegd en we kregen een net overzicht van wat je wanneer moet doen en welke afspraken je dan hebt.

Ook hebben we een bewaarovereenkomst met betrekking tot embryo's gekregen. Dit moeten we goed doorlezen en ondertekenen en er een brief bij doen met onze handtekeningen met onze verlangens voor het geval één van ons komt te overlijden of wanneer wij beiden komen te overlijden. Dit heeft te maken met de eventuele cryo's.

Ook heeft ze vertelt over een training (IVF en je gevoel) die je kunt volgen en de mogelijkheid tot een afspraak met een medisch psycholoog. Verder vertelde ze nog over Freya, Fiom en benadrukte ze wel dat ik me niet bang moet laten maken door mislukte pogingen of horrorverhalen van anderen, omdat ieder persoon en iedere behandeling anders is.

Ze vond dan ook dat ik erg positief ben ingesteld en hier houdt ze wel van zij ze :D Lief!

Ik hoefde nog niet te spuiten, want die instructies krijg ik dus op cyclusdag 2. Vind dit zelf erg fijn, omdat ik pas in November van start kan (ivm met mijn menstruatie) en ik het dan niet vergeten ben haha. Ga zo wel vast naar de apotheek voor het bestellen van de medicatie. Dan is stap 1 vast gezet.

Ik moet zeggen, dat ik het een fijn en positief gesprek vond en ik zin heb om te gaan beginnen.

Liefs,

Misty

Geplaatst

@Propje postief blijven hoor! Ik had ook veel meer follikels dan eicellen. Ik had 23 follikels, waaruit 14 eicellen kwamen waarvan 12 mooi goed rijp waren. Maar helaas geen enkele embryo uit ontstaan. 4 emmy's is harstikke goed meis, vertrouw erop! Hopelijk zitten er ook een paar cryo's bij. Wachten is altijd het meest zware, vooral de 2e week, probeer veel afleiding te zoeken.

@Diane succes morgen met de startecho!

@Guusje wat super je emmy's zijn goed ontdooid!!! Nu lekker broeden hé en lekker laten plakken de boel! Geniet van het mooie Texel!

@Simba ik hoop dat je toch 1 mooie follikel hebt met 1 mooi eitje of misschien wel meer? Eentje moet voldoende zijn voor een zwangerschap! Maar ik kan me voorstellen dat je jaloers zou kunnen worden op anderen die er erg veel hebben. Maar het gaat om de kwaliteit hé niet om de kwantiteit. Als je veel follikels hebt, dan moet de energie in je lichaam over al die follikels verdeeld worden, bij jou krijgt die ene follikel veel energie en groeit misschien wel uit tot het gouden ei!!!

Als je het niet vertrouwd of het wel een follikel is, dan kan de poging ook nog altijd afgebroken worden dan kost het je geen poging.

@Maureen, netjes hoor 11 follikels! Succes vrijdag!

@Beuvie, wow wat een spanning zeg, maar wat mooi dat je 1 emmy hebt! Hoe ging de TP vandaag?

@Saskia, wow 8 emmy's wat goed zeg. Hopelijk veel cryo's, hoe ging je TP vandaag?

@mone succes vandaag met je 3e fm! Gevoelige buik is een goed teken!

@misty, wat fijn zeg dat je zo'n lieve gyn getroffen hebt en dat het een goed gesprek was.

zo te lezen ga je het korte protocol doen. succes met afwachten op je ongi!

Hier gaat het prikken goed, ben blij dat de naald van de deca niet zo dik is als die van Olgalutran. Moet de deca ook langer prikken dan die Olgalutran. Vrijdag mag ik eindelijk met de pil stoppen! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

FM 1:

FM 2:

Simba 16 Oktober

FM 3:

FM 4:

Simba: 20 oktober

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Testen:

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

FM 1:

T.K: 18 november

FM 2:

Simba 16 Oktober

FM 3:

FM 4:

Simba: 20 oktober

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Testen:

Geplaatst

@Bianca: Kan me voorstellen dat je momenteel nog niet veel te melden hebt en dat je staat te popelen voor de TP.

Ja, wij hopen ook van harte dat er deze keer tenminste eentje zal blijven "plakken".

Helaas hebben we het niet zelf in de hand en moeten we echt afwachten totaan de test.

Ik hoop voor jou ook van harte dat dit hem gaat worden. Ik blijf je volgen.

@Guusje: Ik gebruik hormoonpleisters om de 3 dagen en Utrogestan (2 - 1 - 2).

Afgezien van deze medicatie gebruik ik tarwekiemolie capsules en multi zwanger worden capsules, dit meer voor baadt het niet schaadt het niet. Ik wil toch al het mogelijke gedaan en geprobeerd hebben om ooit een keer een positieve test in handen te krijgen.

En jij? Gebruik jij ook nog enige medicatie?

@Misty: Prettig dat je zo'n fijne intake hebt gehad. In november al beginnen, dat schiet al op. Voor je het weet is het zover.

Groetjes

Daniella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden