Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sonja succes woensdag met je TP, fijn dat je 2 cryo's terug mag plaatsen!

@Propje, ook met embryo's van mindere kwaliteit kan een zwangerschap ontstaan! Ik lees regelmatig dat vrouwen ook zwanger worden met emmy's van geen topkwaliteit hebben.

Aan de andere kant, worden vrouwen ook niet pertinent zwanger van een topemmy. Er is gewoon geen peil op te trekken. Probeer weer in je positieve modus te komen, zorg goed voor je buikkie en probeer relaxt te blijven!

Jaaaaaaa vanavond ga ik mijn eerste deca spuit zetten! :-)

Liefs Roossie

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden,

Vandaag dus echo gehad en er was nog niks zichtbaar :( Mijn baarmoederslijm was wel al mooi dik.

Ik zit nu op dag 10 en hopelijk heb ik rond dag16 wel mijn eisprong.Mijn cyclus is de kluts kwijt dus er valt niks over te zeggen.

Ik had zo gehoopt al eerder de tp te hebben want ik dacht dat mijn eisprong op dag 13 was maar helaas niet.

Dus vanaf nu voor de zekerheid wel elke dag testen.

Roossie!!

Eindelijk je eerste spuit!!!Spannend!!!En je bedoelt waarschijn Priscilla en geen sonja ;)

Hoi Pris,

Okee op die manier!!!Ik dacht namelijk van bij jou is het niet het probleem dat je niet zwanger kan worden maar puur dat het niet wilt blijven zitten.

Brengen 2 niet meer risico met zich mee dan???Niet lullig bedoeld hoor!!!Gun je het van harte om een kindje te krijgen!!!!!

Ga jij lekker genieten van je daagjes weg!!!!Hoe is het met je pup trouwens??

Daniella,

Hoe was je tp??Hoeveel cryootjes zitten er in je buikkie??

Propje!!

De kwaliteit zegt helemaal niks hoor!!!!Heb vaak zat berichten gelezen van meiden die zwanger zijn geworden van een slechte of een matige emmie!!

De verlies de hoop niet!!En ieder ziekenhuis heeft volgens mij ook weer een andere kijk op de kwaliteit.

Bij de 1 worden bijv 7 cellige emmies wel ingevroren en bij het andere ziekenhuis moeten ze bijv niet meer te tellen zijn.

Ga jij lekker broeden hou je rustig en op naar een positieve test!!:Wav:

Talya,Klopt ze hebben die van mij iets later ingevroren.Vind het reuze spannend maar ook heel eng!!!Waar zit jij nu in jebehandeling of ben je momenteel niet aan het behandelen?

Diana,Jij hebt dinsdag je eerste fm toch??Spannend!!Het is je laatste behandeling toch of vergis ik me??Het mag nu eindelijk wel eens gaan lukken hoor bij jullie!!Zal voor je duimen :wav:

Liefs Bianca en een heel fijn weekend voor iedereen!!:wav::wav::wav:

Geplaatst

@Propje: Laat je niet door de wijs brengen omdat het geen topembryo's zijn.

Het is idd net als Roossie zegt........... er zijn er genoeg zwanger geworden van embryo's van mindere kwaliteit en een topembryo hoeft niet te betekenen dat je daar zwanger van wordt.

Dus blijf positief en heel veel succes met je wachtweken.

@Bianca: Goed blijven testen en ik hoop dat je eisprong gauw te verwachten is.

Vanaf vandaag zit ik officieel op het wachtbankje.

Heb vanmorgen rond 11.00 uur mijn cryo TP gehad en van de 3 cryootjes waren er 2 goed ontdooit.

Ook hebben ze geen schade opgelopen, ze zijn nog in dezelfde staat als toen ze ingevroren werden.

Dus ik ben blij dat ik weer 2 cryootjes in mijn buikje heb en hoop op 27 oktober eens een positieve test in handen te hebben.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Voortraject:

Maureen: 6 okt. start deca spuiten

Gaby: 10 okt. start Glonal-f

Diane: 11 okt. deca spuiten

Roossie: 15 okt. deca spuiten

Isa: 17 okt. start deca

Poohbeer: 25 okt. start deca

Elke: 27 okt. start deca

T.K: 27 okt. start deca

Startecho:

Gaby: 5 oktober

Daniella: 13 oktober

bianca1: 15 oktober

Maureen: 15 oktober

Diane: 19 oktober

FM 1:

Guusje:7 oktober,

Beuvie: 7 Oktober

Simba: 13 Oktober

Gaby: 15 oktober

Isa: 27 oktober

Roossie: 5 nov.

FM 2:

Guusje: 11 oktober

Simba 16 Oktober

FM 3:

Punctie:

Saskia: 15 oktober

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober, 2 cryootjes

Guusje: 17 oktober

Priscilla: 20 oktober

Testen:

Daniella: 27 oktober

Geplaatst

Voortraject:

Gaby: 10 okt. start Glonal-f en vanaf 15 okt. Cetrotide

Startecho:

FM 1:

FM 2:

Simba 16 Oktober

Gaby: 18 oktober

FM 3:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober

Testen:

Hallo meiden,

Wat een ontwikkelingen allemaal zeg! Het is haast niet meer bij te houden. Nou ben ik dan ook een paar dagen niet meer geweest dus dat zal het zijn.

Daniella; ik las net dat je vanmorgen de tp hebt gehad van twee cryootjes. Super zeg! Heel veel succes.

Propje en Dublin; hopelijk heeft die nare ervaring nu dan toch echt wat moois opgeleverd en krijgen we over twee weken goed nieuws.

Roossie en Diane; heel veel succes met het spuiten.

Saskia; hoe is de punctie vandaag gegaan?

Bianca; vervelend he dat je geduld zo op de proef wordt gesteld. Wanneer heb je nu weer een echo?

De rest van de meiden ook alvast heel veel succes gewenst.

Ik ben dus vanmorgen weer naar Düsseldorf gereden voor de fm. Helaas was mijn gyn. op vakantie dus ging het gesprek in het duits maar heb we weten te redden. Alles ziet er goed uit en er zijn 9 eiblaasjes in ontwikkeling (wat is eigenlijk een gemiddeld aantal hiervan?). Ze zijn alleen nog niet groot genoeg en moet maandag voor de 2 fm. Vanavond moet ik ook beginnen met cetrotide te spuiten. Ik heb dus de lijst inmiddels maar even weer aangevuld.

Groetjes Gaby

Geplaatst

@Daniella, gefeliciteerd met je twee emmy's in je buik! Succes op het wachtbankje!

@Gaby, netjes hoor 9 follikels! Bij ons in het ziekenhuis streven ze naar 5 tot 10 eiblaasjes, dus is heel netjes wat je hebt en wie weet groeien er nog meer! Succes maandag!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen de punctie gehad en het was weer een ware hel.. kan er niets leuks van maken. Kreeg wel iets meer morfine en de eerste 3 of 4 follikels dacht ik wow.. zo gaat het goed, voelde er bijna niets van. Helaas ging het steeds meer pijn doen en toen ze van de linker naar de rechter kant gingen was de morfine echt helemaal uitgewerkt denk ik want het deed echt verschrikkelijk pijn. Niet te harden... Veel napijn ook het werd pas na drie kwartier wat minder, toen ging de zetpil werken... En als ik dan links en recht meiden terug hoor komen van de punctie die allebei zeggen dat het wel mee viel en dat ze erger hadden verwacht dan ben ik wel jaloers hoor. Waarom werkt de morfine niet bij mij zo goed?

Het goede nieuws is wel en dat maakt het dan toch weer de moeite waard.

15 eitjes!!!!

Hopenlijk bevruchten ze goed en houden we er ook nog wat cryo's aan over.

Morgen reageer ik weer op iedereen hoor, nu kan ik nog niet zo goed rechtop zitten, dus ik ga nu weer liggen.

Liefs Sas

Geplaatst

Hé Saskia wat een aantal zeg echt super hoor! Alleen jammer dat die punctie zo pijnlijk is geweest. De troost is gelukkig wel dat je er zoveel eitjes aan hebt over gehouden en nu maar hopen dat ze bevrucht raken.

Roossie bedankt voor je bericht. Ik had werkelijk geen idee en kon vanmorgen ook niet echt de woorden ervoor vinden in het duits.

Groetjes en goed weekend allemaal!

Geplaatst

@Saskia, wat naar dat je punctie zo pijnlijk verlopen is. Als je meerdere follikels hebt, dan is het ook pijnlijker als je er een stuk of 5 hebt.

Dus wie weet was het voor de andere dames minder pijnlijk omdat ze minder follikels hadden?

Maar je hebt het achter de rug en wat goed zeg 15 eitjes!!!!

Ga lekker uitrusten en veel drinken!

Wanneer hoor je of er eitjes bevrucht zijn?

@Gaby, graag gedaan, het lijkt me ook moeilijk om zoiets in het duits te vragen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Even snel van mijn vakantie adres.

@Daniella. Super zeg, hoe se twee goed vast hé?

@Roossie. Succes vanavond, toelaat gaat ie er in? ;-)

Geplaatst

@Saskia: Wat vervelend dat de punctie zo tegengevallen is, maar gelukkig een mooi resultaat.

Hoop dat er mooie bevruchtingen tot stand zullen komen en op naar de TP.

Wanneer hoor je iets over de bevruchtingen?

@Gaby: Dat is een mooi aantal 9 follikels.

Hoop dat ze maandag lekker gegroeid zijn en er een punctie datum in zicht komt voor je.

@Guusje: Ben je met vakantie? Ik dacht dat je pas terug was of vergis ik me dan????? Hahahaha.

Voor jou schiet het nu ook al op. Wanneer hoor jij precies of je cryootjes goed ontdooit zijn?

Ook op de dag van de TP?

@Roossie: Vandaag ben je ook officieel van start gegaan. Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Daniella, we zijn "weer" met vakantie, maar dan in eigen land nu. Een kleine Ander half uur rijden van huis. Morgen voor 12uur hoor ik of het ontdooien goed is gegaan, en hoe laat we zondag onze kindertjes mogen komen halen. Dus zondag gaan we even op en neer. Zodra ik morgen wat weet zal ik het laten weten.

Guusje

Geplaatst

@Gaby: In het ziekenhuis waar ik loop vinden ze een gemiddelde van 8-10 follikels goed, maar probeer er altijd rekening mee te houden dat er meer eicellen aanwezig kunnen zijn maar ook minder. Dit was helaas bij mij het geval, ik had 15 follikels waarvan 9 hele mooie grote, helaas waren er maar 5 eicellen gevonden. Wat dat betreft zegt het aantal follikels zo weinig heb ik nu wel ervaren.

@Saskia: Ook ik had dit van de week toen ik de punctie heb ondergaan, ik kan heel veel pijn hebben maar de pijn van de punctie kon ik niet opvangen. Dames die mij voor waren gegaan zaten er wel erg rustig bij. Ik was daar niet jaloers op omdat duidelijk was dat zij wel goed reageerde op de medicatie en ik helemaal niet. Dames die letterlijk liggen te slapen van het spul daar zat ik rechtop op het bedje, het is eigenlijk al erg genoeg vind ik persoonlijk dat ze niet de medicatie afstemmen op ieder persoonlijk. Hierbij ons in het ZH krijgen we allemaal dezelfde hoeveelheid medicatie en dat is eigenlijk krom omdat iedereen er anders op reageert. Evengoed heb je een hele mooie opbrengst en dat is zeker wat waard na zo'n punctie.

@Guusje: Al bericht gehad of ze goed ontdooid zijn?? Ik hoop het zo voor je, ben eens benieuwd.

Inmiddels kan ik zelf eigenlijk al plaats nemen op het wachtbankje van Oktober. Ik zelf weet namelijk niet wat ik ervan moet vinden nu ik gisteren de Tp heb gehad. Het was uiteraard een tegenvaller dat we maar 5 eicellen hadden maar daarintegen zijn d'r wel 4 van bevrucht. Procentueel gezien toch 80% en mag ik eigenlijk niet klagen, maar toch voelt het niet erg optimistisch. Ik vrees ervoor om te optimistisch te zijn en als het niet gelukt is dat de klap dan groter is. Beetje mezelf beschermen daar lijkt het meer op. Zelf 4 x iui gehad en iedere x als de inseminatie was kreeg ik dat gevoel net zoals nu, dat ik me niet kan voorstellen dat ik eindelijk na 5,5 jaar zwanger zou kunnen raken.

Zit niets anders op dan maar af te wachten.

Geplaatst

@Guusje: Hoop dat je cryootjes morgen goed ontdooien en dat ze hun plekje zullen gaan vinden de komende maanden in je buikje.

Heel veel succes gewenst.

@Propje: De wachtweken zijn idd heel zwaar. Altijd is er de hoop, maar overheerst de angst om te hopen.

Je houdt altijd weer rekening met een teleurstelling, maar ondanks er rekening mee te houden komt de klap helaas niet minder hard aan als het weer negatief is.

Maar probeer positief te blijven en idd zit er niets anders op dan af te wachten.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@ Bianca, inderdaad dinsdag de starteho. En het is de allerlaatste poging.

@ Daniella, heel veel sterkte op het wachtbankje, goed broeden hoor !

@ Gaby, het spuiten is geen probleem. Veel succes maandag met de fm

@ Saskia, waardeloos dat je zo'n last van de punctie hebt gehad. Maar 15 eitjes, POEHE mooie score hoor. Wanneer heb je de tp ?

liefsm Diane

Geplaatst

Pfff, eindelijk telefoon gehad. Ze zijn beide goed ontdooid. Morgen om 11.30de tp.

Lieve groeten vanaf Texel.

Maandag ga ik alles even lezen.

Geplaatst

Guusje,

GOED NIEUWS !!!!

Heel veel succes morgen, ik ga duimen !!!:goodluck:

liefs, Diane

Geplaatst

Voortraject:

Gaby: 10 okt. start Glonal-f en vanaf 15 okt. Cetrotide

Startecho:

FM 1:

FM 2:

Simba 16 Oktober

Gaby: 18 oktober

FM 3:

Simba: 18 Oktober

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober

Testen:

Ik moet ervoor waken merk ik, om niet jaloers op jullie te worden..... 5 eitjes, 15 eitjes, 9 eitjes.....

Kom ik aan..... misschien 1....

Naast de cyste zit iets dat een follikel zou kunnen zijn, als dit zo is, en dan is die 15mm. En krijg ik dus naar alle waarschijnljkheid een punctie van 1 follikel.... Ikzelf denk ik dat dit geen follikel is. Woensdag zagen ze dit niet aan als follikel. De arts van vanochtend wist het niet, en wacht tot de bloeduitslag er is.

Maandag dus de derde FM. Ik ben nu bijna anderhalve week aan het spuiten, maar denk dat de overgangshormonen nu pas een beetje uit mij lichaam gaan. Heb ook nog steeds af en toe opvliegers..

Guusje voor een tp is een kleine onderbreking van de vakantie natuurlijk welkom..... naar welk ziekenhuis moet je? Het vu?

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb gisteren mijn uitgangsecho gehad. Links zijn er 6 folikels geteld, rechts 5. Ik ben dezelfde avond gestart met Gonal-F. Vrijdag 22 oktober heb ik weer een echo om de folikels te meten. Ik ben benieuwd hoe snel dat gaat.......

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hallo allen,

even een poosje niet geschreven, wel meegelezen.

We hadden namelijk na de 2e FM het bericht gekregen dat er maar 3 follikels zouden zijn. Bij de 3e FM bleken het er maar 2 meer te zijn.Maar punctie zou toch doorgaan, omdat ik al aan de hoogste dosis van Gonal zit. Afgelopen donderdag de punctie gehad, en daar hebben ze dus 1 ! eitje gevonden. En vandaag werden we gebeld, dat het bevrucht is, en dat we maandag de terugplaatsing hebben.

Ben nu dus heel opgelucht dat het wel allemaal doorgaat, en nu maar hopen dat het blijft zitten.

@ iedereen : Heel veel succes, hopen op een goede uitslag voor allemaal

:duimen draaien::goodluck:

Kus Beuvie

Geplaatst

Guusje: goed om te horen dat ze ontdooid zijn en de tp morgen voor je door gaat. Lijkt me weer een hele opluchting.

Beuvie: Wat een goed nieuws zeg dat je er eentje bevrucht is en terug geplaatst wordt. Veel succes maandag.

Simba: Kan me in denken dat je teleurgesteld bent je hoopt toch op zoveel mogelijk eitjes. Toch maar goede hoop houden dat het er eentje is zodat je de punctie kunt doen.

Diane: Je zult inmiddels wel een prof zijn in het spuiten zeg. Ik hoop echt voor je dat het de laatste keer zal zijn met bijzonder goede afloop. Succes dinsdag met de echo!

Maureen: Ik las dat je gister ook voor een echo bent geweest. Wat een goed aantal zeg! Dat ze allemaal maar goed gaan groeien.

Groetjes Gaby

Geplaatst

@Simba, balen zeg, dat het allemaal niet zo op wil schieten. Ik kan me goed voorstellen dat je jaloers bent. Maar hou moed!

Wij moeten morgen naar Leiden, Lumc. Van hier is dat een kleine 100 Km, dus goed te doen. We gaan even op en neer.

Liefs Guusje

Geplaatst

@ Simba, 1 eitje kan genoeg zijn !!

@ Beuvie, heel veel succes met de tp maandag.

@ Gaby, zo voelt het intussen wel ja. we gaan voor 4 keer scheepsrecht !

liefs, Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden