Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@misty: ik begrijp helemaal wat je bedoelt qua bij houden van alle verhalen, ik moet er ook aan wennen dat het zoveel verschillende situaties zijn.

@Dublin: Ook voor jou twee spannende weken als ik het goed lees. Als ik morgen de Tp heb dan weten wij de 30ste of het gelukt is.

@Guusje en Bounty: Bedankt! Uiteraard zijn we blij, en blijft het zeker spannend. Maar ik ben niet alleen op deze wereld met de beruchte wachtweken en dat geeft enerzijds steun juist omdat je niet de enige bent, anderszijds wou ik dat ik alleen was want ik wens niemand dergelijk zwaar proces toe. Samen komen we er wel doorheen!

@Saskia en Danielle:Ik las dat jullie beiden morgen de punctie hebben? Bij deze wil ik jullie heel veel succes toewensen en dat het allemaal mag meevallen.

@Diane: Ik vond persoonlijk toen ik met de pil stopte het een goed gevoel geven dat er eindelijk iets ging gebeuren. Ten tijde van de pil lijkt het allemaal een machteloos gevoel te geven dat er niets gebeurt. Hoop voor je dat deze poging het gaat worden, Veel succes de komende tijd

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Propje,

Goed nieuws !! Weten jullie al hoeveel er zijn bevrucht ? En hoeveel laten jullie er terugplaatsen ?

Klopt, vandaag mijn laatste pil en volgende week de startecho, dan begint het echt!

Succes met de tp morgen !!

Geplaatst

Hallo Diane,

We krijgen morgen pas te horen hoeveel er bevrucht zijn. Zelf hebben we gekozen voor 1tje terug te laten plaatsen dit ivm mijn leeftijd ( ben 26 ) en de lichamelijke aandoeningen die ik helaas heb. De kans zit er nou eenmaal in dat 2 embryo's wel uitgroeien tot een tweeling en dat kan ik met mijn rugklachten niet aan. Vandaar dat het wijs is om maar 1tje te laten terug plaatsen.

Geplaatst

Propje, wat een goed nieuws!! Succes morgen bij de TP. Ik blijf het een bijzonder moment vinden.

Diane, wat heerlijk, vandaag de laatste pil! Ik heb hem gelukkig nooit hoeven slikken, maar kan me voorstellen dat het zó tegenstrijdig voelt. Hopenlijk mag je snel gaan stimuleren, dan gebeurdt er tenminste iets. Veel Succes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij zijn gisteren begonnen aan onze 3e ICSI. Erg spannend weer allemaal. We zijn geswitched van het Catharina ziekenhuis naar het Geertgen en we hopen er op dat dat ons succes gaat brengen.

Gister een Lucrin depot gezet gekregen. 1 spuit dus, ipv elke dag decapeptyl en dan nu wachten tot ik ongesteld word. Dan mag ik bellen voor de uitgangsecho. En dan daarna spuiten met Fostimon. Allemaal nieuwe hormonen omdat ik de vorige behandelingen echt super ziek ben geweest. Er begint dus weer een spannende tijd.

Heel veel succes allemaal, en ik ga proberen het forum weer te volgen. Dit heb ik een tijdje niet meer gedaan om te proberen iets minder bezig te zijn met het zwanger worden. Maar goed, je wilt nu eenmaal graag een baby en zie me daar maar eens van af te leiden ;)

Liefs Nathalie

Geplaatst

Voortraject:

Gaby: 10 okt. start Glonal-f

Diane: 11 okt. deca spuiten

Roossie: 15 okt. deca spuiten

Isa: 17 okt. start deca

Poohbeer: 25 okt. start deca

Elke: 27 okt. start deca

T.K: 27 okt. start deca

Startecho:

Gaby: 5 oktober

Daniella:
13 oktober

bianca1: 15 oktober

Diane: 19 oktober

FM 1:

Guusje:7 oktober,

Beuvie: 7 Oktober

Simba: 13 Oktober

Gaby: 15 oktober

Isa: 27 oktober

Roossie: 5 nov.

FM 2:

Guusje: 11 oktober

Simba 16 Oktober

FM 3:

Punctie:

Saskia: 15 oktober

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober

Guusje: 17 oktober

Priscilla: 20 oktober

Testen:

Geplaatst

@ Propje: spannend dus het kan ook nog zo zijn dat jullie cryo's hebben !!

@ Saskia: ja dat blijft tegenstrijdig, maar ja alles voor het goede doel !

@ Nathalie: hoi, spannend hoor de 3e poging! heel veel succes.

groetjes, Diane

Geplaatst

Welkom poehbeer, maureen en Nathalie! en heel veel succes met jullie behandeling!

@propje, wat een goed nieuws zeg na die rot punctie! en nu morgen de tp! heel veel succes!

@ saskia succes met je punctie morgen!

@Danielle Succes met je tp morgen! laat ze maar lekker warm bij mama in der buik komen! en dan lekker broeden!

@ Roossie morgen met de deca beginnen?! hopelijk groeien ze mooi!

@Gaby succes met je 1e fm morgen!

@ Bianca.. Jammer dat je er maar 1 terug mag laten plaatsen.. maar hopelijk is dat je gouden ei! Volgende week tp?? of weet je het nog niet? Ik houd je vast en laat je niet los hoor meis! dit moet hem echt worden!

Voor iedereen die ik vergeten ben sorry! maar ook succes en sterkte gewenst!

Ik ben gisteren vanuit me vakantiepark in belgie terug gereden naar t geertgenkliniek.

Ik had namelijk mijn 2e fm en alles zag er geweldig uit! gisteren aaf heb ik pregnyl moeten spuiten en vrijdag is dus mijn dag 0.. Dinsdag mag ik om 15.00 bellen of ze goed ontdooit zijn. ja ja ze.. wel 2 stuks! en dan hoor ik hoelaat ik woensdag daar moet zijn voor de tp.

Verder hoef ik niks te doen.. geen bolletjes... geen spuiten.. helemaal niks.. was in mijn natuurlijke cyclus. Hebben meer dat of krijgen ze dan toch nog wel iets extra's..

Wel mag ik gewoon maandag beginnen met mijn b12 spuiten.. hij had geen bezwaar dus dat is wel weer goed!

Nou ik ga nog ff van het lekkere weer hier genieten en dan moeten we morgen al weer naar huis!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hoi Bianca

Ja, morgen gaat het idd gebeuren. Spannend weer hoor.

Jij zal morgen ook wel wat horen neem ik aan van je arts na je FM.

Ook voor jou begint het al spannend te worden.

@Diane: Ik heb nog 3 cryootjes over en die zitten bij elkaar ingevroren.

Dus mochten ze alle 3 goed ontdooien, dan worden ze alle 3 teruggeplaatst.

@Guusje: Ja, de wachtweken zijn weer in zicht. We slepen er elkaar idd wel weer doorheen.

Voor jou gaat het nu ook opschieten. Spannend weer en voor de eerste keer 2 cryootjes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Propje: Heel veel succes morgen met je TP en op naar een positieve test.

@Nathalie: Welkom en heel veel succes met je 3de ICSI behandeling.

Ik hoop dat voor je geldt........... 3 maal is scheepsrecht. Heel veel succes.

@Dublin: Nogmaals heel veel succes met je wachtweken en doe het lekker rustig aan meid.

@Misty: Voor jou gaat het nu ook opschieten. 18 oktober je intake. Hoop dat je dan snel van start kunt gaan.

@Priscilla: Spannende dag voor je dinsdag. Heel veel succes alvast en geniet nog van je vakantie.

Aan alle andere meiden.... heel veel succes, sterkte etc.

Soms wordt er zo veel geschreven dat ik het niet meer goed bij kan houden.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Pris,

Dat is snel gegaan ineens!!!!

Super hoor!!! En 2 cryootjes!!Mag ik je vragen hoezo je er 2 terug laat plaatsen??

En wat krijg jij de tp snel!!Hoeveel dagen na de eisprong of pregnyl krijg jij de tp?

Zodra ik mijn eisprong krijg dan krijg ik pas op dag 5 de tp gek he!!?Vind dat erg laat!!

Geniet jij nog maar even lekker van je vakantie!!

Daniella,

Morgen eindelijk je tp!!!Hoelaat moet je???En hopelijk ontdooien de cryootjes goed!!

Ik denk dat ze bij mij nog niet veel kunnen zien.Ik zit morgen op dag 10.

En heb een cyclus van normaal gesproken 30 dagen dus dan is op 13 de eisprong geloof ik.

Als mijn cyclus nu eens normaal is haha.Dus hopelijk volgend weekend de tp.

ZOals ik al tegen pris zei vind ik het raar dat ik na mijn eisprong pas na 5 dagen de tp heb.

Zal het morgen nog eens vragen.

Succes morgen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca,

Wanneer de tp van de cryo('s) is wordt bepaald door de cryo's zelf.

Op welke dag zijn ze ingevroren?

Je eisprong wordt gezien als dag 0.

Als de cryo bijv. op dag 3 ingevroren is wordt die op dag 4 na eisprong terug geplaatst.

Omdat de cryo na het ontdooien zich zelf nog moet bewijzen dat hij/zij het goed doet, wordt die daags na het ontdooien terug geplaatst.

Zo is het aan mij uitgelegd.

Geplaatst

Hallo Nathalie,

Lees dat je met je 3e ICSI gaat beginnen en overstapt naar de Geertgenkliniek. Spannend hoor! Wij starten onze eerste IVF nu in het Catharina Ziekenhuis.

Hoe was jouw ervaring met dit ZH? Veel succes in de Geertgenkliniek!

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hoi Bianca

Lijkt mij ook een beetje raar 5 dagen na eisprong de TP. Zou het idd morgen nog ff navragen voor de zekerheid.

Ik moet morgen om 11.00 uur in de kliniek zijn. Ik hoop ook dat mijn cryootjes goed zullen ontdooien en dat er deze keer tenminste eentje zal blijven "plakken". Vind het wel weer eng worden hoor die wachtweken, vooral omdat ik me voorgenomen heb er niet teveel mee bezig te zijn. Hahaha, zal niet makkelijk worden. Maar probeer iig niet zo gestrest te zijn.

Ben benieuwd wanneer jij te horen krijgt wanneer je TP is.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Voortraject:

Maureen: 6 okt. start deca spuiten

Gaby: 10 okt. start Glonal-f

Diane: 11 okt. deca spuiten

Roossie: 15 okt. deca spuiten

Isa: 17 okt. start deca

Poohbeer: 25 okt. start deca

Elke: 27 okt. start deca

T.K: 27 okt. start deca

Startecho:

Gaby: 5 oktober

Daniella: 13 oktober

bianca1: 15 oktober

Maureen: 15 oktober

Diane: 19 oktober

FM 1:

Guusje:7 oktober,

Beuvie: 7 Oktober

Simba: 13 Oktober

Gaby: 15 oktober

Isa: 27 oktober

Roossie: 5 nov.

FM 2:

Guusje: 11 oktober

Simba 16 Oktober

FM 3:

Punctie:

Saskia: 15 oktober

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober

Guusje: 17 oktober

Priscilla: 20 oktober

Testen:

Hallo allemaal,

Ik ben zo vrij geweest mezelf even toe te voegen aan het lijstje. Vandaag ben ik (eindelijk) ongesteld geworden. Morgen heb ik de uitgangsecho.

Propje en Dublin, ik heb jullie ervaringen gelezen. Heftig zeg...........

Veel liefs, Maureen

Geplaatst

Hoi Wish,

Dank je wel voor je uitleg!!

Dus dan houd het in dat mijn emmies op dag 4 zijn ingevroren??

Ga het voor de zeker heid nog even vragen,

Klopt het dat jij een tp hebt gehad??

Hoe voel jeje??

Daniella,

Spannend hoor!!De wachtweken wennen nooit en zijn zenuwslopend!!!

Blijf je wel alles doen of doe je extra rustig aan?

Moet jij sowieso om 11 uur in de kliniek zijn??

Volgens mij is het hier zo dat je aan het einde van de dag gebeld word hoort of de cryos goed zijn ontdooid en dan krijg je een tijd door voor de tp.

Ze moeten overal de regels het zelfde maken ;)!!

Zal aan je denken morgen!!!Blijft een bijzonder moment!!

Pris,Ik krijg ook de tp in natuurlijke cyclus geen bollen geen pregnyl helemaal niks vind het reuze spannend!!!Maar heb hier altijd meer vertrouwen in gehad puur natuur!!

Liefs Bianca

Geplaatst

@ Daniella: heel veel succes met de tp morgen !

@ Bianca: op dag 4 heb ik steeds de vorige pogingen de tp gehad, 5 lijkt lang, maar volgens mij is het bij iedereen verschillend en tussen de 3 en 5 dagen.

groetjes, Diane

Geplaatst

@Roossie: Voor jou gaat het nu ook morgen eindelijk beginnen. Heel veel succes met je behandeling.

@Maureen: Succes morgen met je echo.

@Gaby: Succes morgen met je 1ste fm. Hoop dat ze lekker aan het groeien zijn.

@Saskia: Jij morgen heel veel succes met je punctie. Hoop dat er mooie bevruchtingen zullen ontstaan en dan op naar de TP.

@Bianca: Succes morgen met je echo. Ben benieuwd wat je te horen krijgt.

Ja, ik moet echt om 11.00 uur in de kliniek zijn morgen. Mochten de cryootjes niet goed ontdooien, dan word ik morgenochtend gebeld. Geen telefoontje is dus goed nieuws voor me.

Ik doe natuurlijk mijn behandelingen in Spanje, dus vandaar dat het hier anders is.

@Diane: Dank je wel. Ik zie dat jouw datum voor de echo ook al dichterbij komt. Spannend.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Vandaag is een drukke dag!

@ Roossie, het is begonnen !

@ Maureen, hoe was de echo?

@ Gaby, hoe was je fm ?

@ Saskia, heel veel succces met de punctie vandaag! en lekker kalm aan doen straks.

@ Bianca, hoe was je echo ??

@ Daniella, ik duim dat de cryootjes goed ontdooit zijn en je geen telefoontje krijgt vanmorgen. Succes met de tp !

en mijn echo komt eraan, even wachten tot dinsdag.

liefs, Diane

Geplaatst

@ Bianca, ik heb ook elke keer 5 dagen na mijn eisprong de tp gehad. In mijn ziekenhuis wordt de cryo's op dag 4 ingevroren. 1 dag na de ontdooiing vindt de tp plaats. Dus het is heel normaal dat je tp hebt 5 dagen na je eisprong.

Geplaatst

@ Roossie: jeuh! je mag beginnen vandaag!! Spannend! Dat ze maar mooi mogen groeien!

@ Gaby: Hoe was je Echo?

@ Saskia: punctie vandaag! heel veel succes! hoop dat het goed gegaan is!

@ Daniella: vandaag heb je je tp! Dat je eitjes maar lekker mogen broeden en dat je over 9 maandjes een mooi wondertje (of 2?) in je armen mag hebben!

Hey Bianca!

Ja dat is idd erg snel gegaan! had het ook niet verwacht hoor!

De keuze op 2 cyootjes is grotendeels door de gyn besloten! wij hadden thuis zelf al overlegt over hoeveel

en wouden er zelf ook 2! Weet niet waarom maar voelt gewoon goed! toen ging de gyn bellen om afspraak te

maken voor tp en vroeg ik ondertussen hoe dat dan zat, maar hij was al in gesprek en stak 2 vingers op en knikte

ja op een manier van gewoon doen! dus zijn het er 2 geworden! maar als ik niet had gewilt had ik ook mogen veranderen hoor!

Verder heb ik dus woensdag pregnyl gespoten en is dus vandaag mijn eiersprong! Woensdag is de tp dus ook 5 dagen na eiersprong!

mijn cryo's zijn 4 dagen oud en 1 dag later worden ze teruggeplaatst.. hoop dus dat het dooien goed gaat en dat er 2 bij me terug mogen komen!

Zit jij nu op je eiersprong te wachten? hoop voor je dat dat ook snel is! kan je ook lekker broeden!

Nou ga zometeen nog ff hier het dorpje in en dan langzaam aan richting huis denk ik maar!

is de vakantie al weer voorbij!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hallo meiden,

Net de Tp gehad, maar ben mijn positiviteit al een beetje verloren. Van de 5 eicellen waren er 4 bevrucht. De teruggeplaatste embryo was niet van Top kwaliteit waardoor ik meteen antwoord heb op de vraag of er cryo's zullen zijn. Daar ik nl vernomen heb dat alleen Top-embryo's worden ingevroren en ze bij de Tp de beste emmy zullen terugplaatsen. Aangezien deze al niet van Top kwaliteit is, zal de rest ook wel minder zijn.

Mijn vraag is eigenlijk aangezien ik een beetje down ben van de Tp waarbij het geen Top-embryo was, of er uit deze embryo wel een zwangerschap kan ontstaan? Of dat deze procentueel gezien minder kans heeft om te overleven??

Hoop in ieder geval wat meer optimisch te kunnen zijn over een minder kwalitatieve embryo.

groetjes Propje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden