Ga naar inhoud

Wachtbankje september

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben bang dat ik jullie niet kan helpen om het bankje groener te maken.

Toen ik om 11uur thuis kwam een test gedaan (kon me niet meer inhouden!), en deze was negatief...

Ik probeer het vrijdag nog wel een keer, maar verwacht er niet veel meer van...

Isa

Geplaatst

Ach Isa,

Ik hoop dat je gewoon te vroeg was met testen, maar kan me je teleurstelling wel voorstellen. Sterkte!

@Lafinah: dat lijkt me nou een uitstekend advies van je vriendin! Maar makkelijker gezegd dan gedaan in die vreselijke wachtweken! Volhouden, hoor!

Aafke

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik hou jullie wachtbankje steeds in de gaten en ik lees van Lafinah een verhaal wat me zeer bekend voorkomt, vandaar effe een reactie:

Ik had ook last van licht bloedverlies en was helemaal in tranen dat de poging mislukt was. Het hield na een dag weer op en toen geen bloed meer..... wat zat ik in onzekerheid, vreslijk gevoel! Later getest en ik bleek zwanger en het was dus idd een innestelingsbloeding. Hoop dat dit bij jou hetzelfde is, sterkte ermee!!

Dames die negatief getest hebben wens ik heel veel sterkte!

Dames in het groen, Gefeliciteerd!

Verder wens ik alle wachtenden heel veel sterkte en succes, hopelijk wordt dit bankje een stuk groener!!!

Geplaatst

Hoi Isa,

Misschien toch te vroeg getest. Ik weet dat de teleustelling nu heel groot is, maar probeer het over een paar daagjes gewoon weer. Misschien is het dan wel positief. Je weet maar nooit. Zolang je ongi nog niet is doorgebroken blijft er een kans op die zwangerschap hoor !

Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ja....

Ik duim voor je hoor ! Er moeten meer GROENEN op het wachtbankje komen.

Liefs Gerlinde

Geplaatst

Oh Isa (en alle andere wachtenden) ook ik hoop dat er nog veel groen bijkomt, maar heb zelf ook de zenuwen! Ik zit nu op wachtdag 9 en heb gister ook stiekem getest was ook negatief :cry2:.

Ik hoop natuurlijk ook dat ik te vroeg getest heb en vrijdag de bloedtest positief is maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in, denk dat als je zo kort ervoor negatief test het meestal negatief blijft? Maar wil niet negatief zijn en twijfel of ik nu voordat ik naar het ziekenhuis moet nog een keer test, want vind het beste wel shit om die dag (terwijl je nog hoop hebt en niet ongesteld bent geworden) te horen dat het toch niet zo is. je maakt jezelf ook van alles wijs en denkt de hele dag dat je wat voelt. Nou sterkte allemaal!

groetjes Sheenara

Geplaatst

@Heidss: Jouw testdatum komt ook al dichterbij. Ik wens je heel veel succes en hoop op een positieve test 13 september.

@Isa: Wat een teleurstelling voor je. Kan me voorstellen dat je het niet meer positief inziet. Ik hoop dat je te vroeg getest hebt. Veel succes.

@Tk: Morgen is dan eindelijk de dag aangebroken. Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je deze maand nog van start kunt gaan met de behandeling.

Voor alle meiden op het wachtbankje.... nog heel veel succes. :wav:

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Daniella dank je wel..

Spannend hoor. Morgen.. Ik hoop ook dat ik eind deze maand al mag beginnen maar dat hoor ik morgen vast wel denk ik..

Geplaatst

@Sheenara: Het is soms moeilijk om geduldig te blijven, maar om deze "meerdere" teleurstellingen te voorkomen test ik dus nooit meer eerder dan de officiele testdatum. Ik hoop voor jou dat je ook te vroeg hebt getest. Succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Sheenara en Isa, toen ik zwanger was van onze eerste zoon, een spontane zwangerschap overigens, testte ik pas 3 dagen over tijd positief, terwijl ik zo regelmatig als de 'pest' was. Bij onze 2 zoon testte ik 3 dagen voor de menstratie datum al positief ...

houd hoop !!!

liefs hope hope

Geplaatst

@ allemaal; heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik heb de vorige keer ook niet voor de officiele datum getest, maar nu hield ik het niet meer.

Had erg veel hoop, en zag ons bij wijze van spreken al achter de kinderwagen lopen.

Vind het aan de ene kant wel prettig dat ik het nu gedaan heb, denk dat de teleurstelling vrijdag groter was geweest.

@ gerlinde; ik kan niet (of hele kleine kans) ongesteld worden in mijn wachtweken,omdat ik progynova gebruik...

Is dus geen goede graadmeter.

Hoe is het nu met jou?

@ Sheenara, ook jij kon dus niet wachten...

We maken het ons zelf niet echt makkelijk he!

Isa

Geplaatst

Hoi meiden het is ook gewoon een emotionele achtbaan waar we inzitten, hahahaha als we maar blijven lachen he.

@ daniella: ik snap wat je bedoelt, teleurstellingen die je dan krijgt maar was gewoon te gestresst en nieuwsgierig

@ hope hope, tuurlijk houden we hoop, heb het wel eens gehoord ja dat er toch nog positief getest wordt maar op een of andere manier denk je dan weer niet dat het bij jou zo is, maar ja misschien waren we echt nog te vroeg....

@ isa: nee kon me ook niet inhouden, je gaat ook alles tegen elkaar afwegen 1000 keer, zoals het was een cryo, moet nou wel ingenesteld zijn, kan eerder testen blablabla maar goed we houden moed! Wil het toch ook liever eerder thuis zelf weten dan teleurstelling ziekenhuis.

groetjes Sheenara

Geplaatst

Hoi Isa,

Progynova ken ik niet en wist ook niet dat je dan in de wachtweken niet ongesteld kunt worden.

Gebruik je die beruchte witte bolletjes dan ook ? Of heeft dat hetzelfde effect als progynova. Wat een verschillende medicatie wordt er voorgeschreven h�

In Zwolle krijg ik nooit een bloedtest, daar moet je gewoon de wachtweken volhouden en dan zelf thuis testen.

Helaas heb ik geen cryo's. Helaas heb ik die ook nog nooit gehad. De criteria die ze hanteren in Zwolle zijn volgens mij erg streng. Als ik hoor hoeveel dames er in andere ziekenhuizen wel cryo's hebben.....

Maar ja, het is niet anders. Hoe we nu verder gaan weet ik eigenlijk niet. Natuurlijk wil ik wel verder, maar ik heb nu 3 ICSI behandelingen gehad en d�vergoed alleen de verzekeringsmaatschappij. Ik heb me totaal nog niet verdiept in wat de kosten eigenlijk zijn en hoe dat allemaal in z'n werk gaat.

Nog even volhouden meid, dan weet je waar je aan toe bent. Wachten, wachten en nog eens wachten. Wat zijn we eigenlijk een kanjers h� We doen dit toch maar allemaal meiden.

Ik vind het best een compliment waard !

Liefs Gerlinde

Geplaatst

Hoi Sheenara,

Jammer dat je negatief getest hebt, gewoon hartstikke balen.

Maar dag 9 is volgens mij wel aan de vroege kant hoor ! Het kant alle kanten op. Ik wil je hierbij toch even een hart onder de riem steken. Hopelijk test je over een paar dagen weer en dan hartstikke positief !

Duim...duim....duim.... !

Liefs Gerlinde

Geplaatst

@ Gerlinde; ik gebruik ook de beruchte bolletjes ;)

En de progynova legt je eigen cyclus stil, daarbij dan de bolletjes om van je BMS een mooi nestje te maken.

Ik hoef ook alleen een thuistest te doen, lijkt me prettiger dan telefonisch te horen dat het niet gelukt is.

Wij zijn in het UMCG en ook daar zijn de criteria voor een cryo erg streng.

Wij hadden op de dag v.d. terugplaatsing van onze eerste embryo, nog 3 goede embryo's, toen ik de volgende dag mocht bellen voldeed er nog maar 1 aan de eisen om in te kunnen vriezen.

Wat balen dat jij nooit cryo's gehad hebt, de kans dat het lukt is niet groot, maar het is toch weer een kans en dat is in onze situatie natuurlijk altijd meegenomen!

Wat vreselijk dat jullie al 3 pogingen gehad hebben, het lijkt aan het begin nog zo ver weg, maar volgens mij is het zomaar zover, zeker zonder cryo's.

Wat ontzettend oneerlijk he, dat je het voor de rest zelf moet betalen...

Ik vind het nu al een eng idee dat wij "nog maar" 2 pogingen hebben...

Ik wens jou ook heel veel sterkte, en je hebt gelijk; we zijn best kanjers met z'n allen.

Alleen was ik liever ergens anders een kanjer in ;)

@ Sheenara; ik herken het zo!

Het is eigenlijk ook niks voor mij om te vroeg te testen, maar ja..

Liefs,

Isa

Geplaatst

Help wie weet raad hiermee ik zit nu al op twee dagen voor mijn test datum.

Vanochtend was het voor mij echt duidelijk dat ik bruine vocht met slijm heb gezien bij het in brengen van mijn utrogestan bolletjes ik had gisteren al zoiets van kan het zag ik het goed. En nu net op 't toilet weer wat slijm bruin met een beetje bloed ik probeer wel kalm te blijven dat ben ik ook maar kreeg daarbij ook krampen. Ik dacht ik wil niet alleen de heledag mee zitten maar ik wil het wel delen met jullie ik schrijf niet veel maar nu moet het wel.

Vanaf na de punctie en tp merk ik dit dan nu pas.Het rommel nu van alle kanten in mijn buik maar ik zal het voor nu hierbij laten en naar wat bezigheid zoeken nl. een beetje gaan strijken.

manty

Geplaatst

@ Gerlinde dank je wel! Nog steeds niet ongesteld dus heb wel hoop nog, alleen weet je wat het is de vorige keer werd ik pas ongesteld NA de bloedtest in het ziekenhuis en dat vond ik zo k.u.t. dat ik nu gewoon zekerheid wil voordat ik weer te horen krijg nee het is negatief, dan weet ik het alvast ofzo

@ Isa jij hoeft dus aleen thuis te testen? Ik moet naar het ziekenhuis voor een bloedtest ook alis de thuistest evt.negatief

@ Manty Hee meid, ik wil je niet teleurstellen maar zo begint bij mij altijd mijn ongesteldheid...sterkte

groetjes Sheenara

Geplaatst

Isa en Scheenara ik lees met jullie mee ...ik had het ook voor de testdatum zelf getest en dan negetief...ik weet hoe het voelt,je weet het al ,maar je geeft het niet op tot de test datum.

Manty ik had nergens last van,maar als je de bijsluiter van de bolletjes leest staat er ook bij.(wat je nu hebt).Dus ik hoop heel erg voor je dat er gewoon niks aan de hand is!

T.K als ik het goed begrijp krijg je morgen te horen of je mag beginnen met ivf? Klopt dat? In ieder geval veel succes morgen!

Aafke hoe voel je je?

Geplaatst

Violetta,

bij ons wordt het icsi... Dat weten we al..

Morgen krijgen we allerlei instructies, prik instructies etc..

En als ik me gelijk aan kan melden zou het perfect zijn want ben dinsdag ongi geworden

Geplaatst

Ohhhhh meiden van 10 september.....

Het is bijna zover!

Ik hoop dat jullie het nog wat volhouden.

Ik kan 13 september testen, maar doe het de 12e.

Dan kunnen mn vriend en ik samen testen.

Dan hopen we er natuurlijk een geweldige dag van te maken, maar mocht de test negatief zijn dat kunnen we die dag er samen ff aan wennen.

Nog ff geduld meiden!

Tess

Geplaatst

Ja Violeta het is echt sneu, al die moeite en pijn, en dan negatief testen. Jammer zie dat je ook negatief hebt getest. Sterkte! Vorige keer had ik een cyclus met medicijnen en ook moest ik de bolletjes gebruiken. Ook kwam ik er later achter dat de terugplaatsing niet goed was gegaan, dus had waarschijnlijk nooit positief kunnen testen toen en de bolletjes hielden m'n ongesteldheid ook tegen.

Nu heb ik een cryo-TP in natuurlijke cyclus gekregen en gebruik(te) dus ook geen bolletjes en medicijnen, was dus heel benieuwd hoe het dit keer zou gaan...

groetjes Sheenara

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden