Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he verdorie Spaatje...misschien toch iets te vroeg getest? wij mogen pas 14 dagen na de tp testen. Ik ken iemand die had de dag voor de testdatum negatief en op de testdag zelf positief (en dat was hun laatste poging). Ik blijf nog moed houden dat het toch nog goed zit!

Witje...hou je het nog vol??? las dat je wat meer begon te voelen en de hoop een beetje begon te verliezen...probeer vol te houden meid...weet hoe moeilijk het is, denk wij allemaal wel...

dikke knuffel voor jullie beiden!!!

xx

Nico

Geplaatst

Thanks EDR,

@ Witje, nee niets...resultaat doorgeven en menstuatiedatum...maar die laatste heb ik nog niet, afwachten maar. Geen idee of er nog zoiets als een evaluatie komt.

Het was/is de laatste poging die de verzekering voor ons betaald heeft..dus het wel of niet doorgaan is voor onszelf, ga eerst eens met mijn man en met mijn gevoel in gesprek ;-)

Geplaatst

Hei spaatje, wat nico zegt is waar, mijn kliniek vertelde ook dat ze dit regelmatig hadden meegemaakt. (dag 13 neg dag 14 pos). Natuurlijk hoop ik met heel mijn hart dat dit het geval is bij jou. Maja, misschien is het tegen beter weten in. Kan je misschien via je huisarts om een bloedtest vargen want zolang er geen ongi is blijf je in de zenuwen/afwachting zitten.

Ik had zo gehoopt dat je positief zou hebben getest vandaag.

Heel veel sterkte meid!!!

Geplaatst

Oh Spaatje getverderrie.... Zit je in het EMC? Daar mag je idd vroeg testen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de dag 13 negatief-dag 14 positief verhalen wel echt uitzonderingen zijn hoor. Voor anderen blijf ik altijd hopen dat het zo gaat, voor mezelf heb ik daar nooit geloof in gehad. In ieder geval veel sterkte, dat heb je hoe dat ook nodig, onzekerheid, negatieve test...

Sandra voor jou een extra dikke knuffel. Die laatste dagen zijn killing. Kom op meid, het zegt allemaal niks wat je wel en niet voelt, écht niet. Zoek idd maar afleiding, maar ook genoeg rust he? Niet nu gelijk weer gaan doorhollen om maar afleiding te hebben, want dan stort je straks in. Zwanger zijn kost namelijk heel veel energie ;-)

Nico fijn dat de reiki zo goed bevalt. En die cd! Zou er ook eentje voor zwangeren zijn? Of kun je dezelfde daarvoor gebruiken? Ik ben soms zo onrustig en slaap dan slecht. Eens op de website speuren.

Alle andere wel/niet/bijna pauzemeiden ook veel succes, hang in there!!!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Spaatje, wat een onzekerheid nog, veel sterkte !

Witje, hoe is het nu met je ? Erg he, die wachtweken ik wens je heel veel sterkte ook met de verhuizing.

Ik zit niet zoveel meer op het forum ik ben kotsmisselijk en dood en doomoe maar ik mag niet klagen. Ik weet hoeveel moeite het gekost heeft zwanger te worden. Vandaag de 1e echo gehad en we hebben een hartje gezien en gehoord ik ben nu 7 weken.

Voor iedereen heel veel sterkte, succes en liefde !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

hoi Henne, volgens mij heeft ze idd ook een cd voor zwangeren...http://www.zitawest.com/product_details.php?section=0&id=70

Jeanine...wat fijn dat jullie een hartje hebben gehoord...jammer dat je je zo misselijk voelt...beterschap. hopelijk kun je toch een beetje genieten van je zwangerschap...misschien een lichtpuntje...over een tijdje gaat die misselijkheid hopelijk weg!

Spaatje...misschien is het idd een idee om naar de huisarts te gaan voor een bloedtest...ik hoop het zo voor je!!! sterkte met het maken van een beslissing over een evt. volgende poging!

Witje...gelukkig dat alles goed gaat met de woning...leuk he...al die nieuwe spulletjes kopen...als ik genoeg geld had, dan wist ik het wel...

liefs,

Nico

Geplaatst

@ Spaatje, wat vreselijk balen zeg dat het weer is mislukt. En ik ga wel een beetje mee met Henne haar reactie. Hoop houden is goed, maar hou je zelf niet voor de gek. Heel veel sterkte meis!

@ Sandra, wat spannend!!!!! Je mag al bijna testen. Voor jou duurt het natuurlijk een eeuwigheid, maar eigenlijk is het al heel snel. Nog even volhouden hoor!!

@ Nico, klinkt goed dat Reiki en ook met dat kaartleggen. Vind ik ook heel erg interessant. Ben benieuwd wat je nog meer te weten komt. Zelf zou ik ook wel zo iets willen, maar je weet nooit welke bij je in de buurt goed is en welke niet.

@ Henne, gaat het nog steeds goed? Het is nog steeds zo super dat het eindelijk gelukt is bij je!

@ EDR, hoe is het met jou? Heb je nog een beetje geduld voor je het gesprek hebt de 26e? Die datum komt in ieder geval al snel dichterbij.

@ Jeanine, wat vervelend dat je zo misselijk en moe bent. Natuurlijk is het voor het goeie doel, maar dit mag best een beetje minder...

Hier gaat het oké. M'n hcg stond vorige week vrijdag eindelijk op 4.6, dus hoef nu niet meer bloed te prikken. Het heeft in totaal 7 weken geduurt voordat het onder de 5 zat.

Ben wel blij dat het nu klaar is, dan kan ik me in ieder geval met een gerust hart weer voorbereiden op de poging in november/december.

Geplaatst

Hey Meiden, ik wacht nog 1 of 2 dagen en ben ik dan nog niet ong, dan test ik weer is die ook neg, ga ik bellen. Het kan nu alleen nog maar mee gaan vallen en ik denk dat het geen zin heeft om eerder actie te gaan ondernemen. Het zou mooi zijn als er toch nog een positiefje in zet maar het is voor mij niet de eerste keer...de vorige twee keer kwam mijn menstr. een dag na de TD, welliswaar met mutsenbollen de eerste twee keer. Maar een wonder is natuulijk welkom....

Geplaatst

Mart fijn dat het nu afgerond is en je kunt gaan focussen op en nieuwe kans. Alles bij elkaar heeft het toch nog wel lang geduurd, lijkt me niet makkelijk.

Hier gaat het nog steeds goed....voor zover je daar van buiten iets van kunt zeggen. Geen bloedingen gelukkig, wel een en ander aan kwaaltjes hoewel dat behalve de moeheid eigenlijk ook wel meevalt. Ik begin er iets meer vertrouwen in te krijgen, al blijft het natuurlijk heel erg spannend. Over 10 dagen weer een echo, hopen dat alles dan idd goed blijkt te zijn. Kan het zelf soms ook nog steeds niet geloven hoor!

Meiden, think positive!

Weltrusten,

Henne

Geplaatst

@ Mart: wat fijn, al klinkt dat raar na zo'n nare periode, dat je eindelijk verder kunt! Ik wacht op je!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hé mart. fijn dat jullie dit jaar nog een poging gaan doen. Ook wel heel erg spannend, niet?

Met mij gaat het goed. Ik merk dat ik zo enorm veranderd ben qua stemming en gevoel sinds we besloten hebben om er toch weer voor te gaan. Heel apart. Aan de ene kant blij aan de andere kant ook een soort van down ofzo...ik zie er heel erg naar uit om weer te kunnen starten. Het is gek want een maand geleden was alles wat met baby's te maken had nog beladen en nu zie je het weer in een heel ander perspectief...het gevoel van, wie weet bij ons toch nog. Raar gevoel.

We hebben e.e.a. op een rij gezet ook in financieel opzicht...ik wil gewoon nu zoveel mogelijk gaan sparen hiervoor. Verder kijk ik enorm uit naar de 27e, datums enzo lijkt me prettig, weten waar je naar toe kunt leven.

Hier op het forum is het een beetje lastig, ik lees eigenlijk overal mee maar toch hoor je nog nergens thuis voor je gevoel. Dat gaat wel weer komen misschien als we definitieve datums hebben, dan word ik weer een soort van pauzemeisje (alhoewel dat topic een beetje op z'n gat ligt, maar die gaan we wel nieuw leven inblazen).

Geplaatst

EDR,

Inderdaad het is erg spannend. De allerlaatste, maar ik probeer daar niet te veel bij stil te staan. Alhoewel het natuurlijk wel in m'n achterhoofd zit.

Wat gek hè, dat je er dan zo ineens anders tegenover staat.

Zelf heb ik dat ook gehad, nadat ik met m'n huidig partner besloot er toch weer voor te gaan, terwijl ik er van overtuigd was dat het over en uit was voor me.

De hoop die dan ontstaat beangstigt inderdaad tegelijkertijd. Je bent zo bang dat je weer een grote teleurstelling krijgt te verwerken.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan...

Fijn inderdaad dat je je wat kan vastpinnen aan data. Heb je in ieder geval al wat houvast.

Dat je nu nog niet helemaal weet waar je thuishoort qua meekletsen, begrijp ik. Zelf heb ik dat ook wel wat, want ik hang nu ook wat tussen wal en schip.

Het forum van de pauzemeisjes is eigenlijk vervangen voor deze. Was niet helemaal de bedoeling, maar is toch zo ontstaan.

Dus gewoon lekker hier blijven kletsen, want er zijn er nog meer die nog niet in de race zijn, maar hier wel meekletsen.

En hier geven ze estafettestokjes door en die wil ik toch wel graag opvangen ;-)

Geplaatst

Zo dag 9 zit er bijna op. Heb de hele dag al gevoeltjes in de buik en amper pijnlijke borsten. Het enige wat ik nu nog niet heb en dat heb ik altijd wel als ik ongesteld wordt is kleine luchtbelletjes uit de baarmoeder (kutscheetjes hihi). Het kan nog steeds alle kanten op

Morgen denk ik er waarschijnlijk weer heel anders over. Dat is de bekende 8-baan die jullie ook allemaal maar al te goed kennen.

Vanavond geld uitgegeven bij de karwei. De lamellen liggen hier al te wachten. Lekker kortings stickers geplakt dus veel bespaard. Donderdag ochtend om kwart over 9 krijgen we de sleutel dus kunnen we aan de slag. 10 november is de overdracht van ons huis, dat is al over 3 weken dus ff lekker er tegen aan. Weinig tijd om me overal druk over te maken zeg maar.

Henne wat fijn dat alles goed gaat zeg, ik hoop zo dat we een dikke buiken meeting kunnen doen........................

Mart eindelijk is je hcg goed gezakt, kan je het echt helemaal afsluiten en op naar de volgende kans!!!!!!

Esther, kan me voorstellen dat je nu alles weer anders ziet. Lijkt me ook wel een proces zeg, het afsluiten en toch weer opstarten. Duimpje op hoor voor jullie!!!!!!!

Ik kruip nog maar eens lekker tegen mijn mannetje aan en morgen ziet alles er weer anders uit.

Slaap lekker allemaal!!!!!!

Liefs van Sandra

Geplaatst

Sandra, hihi van zo'n voorbode heb ik nog nooit gehoord, maar vind het wel grappig... Laten we hopen dat dit in ieder geval wegblijft nu!

Heel veel succes met jullie verhuizing.

Geplaatst

Witje, Moet ook erg om je voorbode lachen hoor!!! Hoe kom je erop?

Mart, ik weet uit ervaring dat het echt actief meeschrijven ook komt als je zelf weer echt in de race bent. Tot dan toe vind ik het gewoon fijn om mee te lezen om het iedereen (mn oude bekenden) vergaat. Het afgelopen jaar ben ik dat blijven doen, heb dit niet los kunnen laten. En och...als je niet zoveel te melden hebt dan is dat gewoon zo. Straks ga ik jullie de oren weer van het hoofd kleppen!

Maar hoe ervaar jij het om straks weer te gaan beginnen? En is het echt definitief jullie laatste poging?

Geplaatst

EDR,

Ja, zo gaat het bij mij eigenlijk ook wel. Zodra ik bezig ben en de hormonen beginnen te werken...

Het is inderdaad onze allerlaatste poging. We zijn hier heel stellig in.

Voor we hiermee begonnen hebben we dit zo afgesproken. Dit omdat ik in maart ook 39 wordt en we we willen onszelf daarna niet langer kwellen met deze stress.

Het wordt dan weer tijd om te leven en als het "lot" het zo beslist om dit zonder een kindje van ons te doen, dan zij dat zo. Hoe zuur ook.

Ik heb het dan in ieder geval nog geprobeerd en kan het mezelf nooit verwijten dat ik er niet meer voor gegaan ben.

Ik zeg dit nu wel heel stoer, maar de angst slaat me wel om het hart hoor als ik zo opschrijf, maar toch.

Er komt toch eens een tijd van stoppen en bij ons is het hierna.

Hopelijk brengt deze poging en ons doorzettingsvermogen ons toch nog iets moois. Laten we het hopen!

En hopelijk geldt dit hetzelfde voor jullie!!!

Geplaatst

hahaha...Witje...moet erg lachen om je voorbode...hoop met je mee dat het uitkomt en dat alles goed blijft gaan.

Spaatje..balen meid, maar blijf die hoop nog even houden...ik blijf stiekem denken dat je te vroeg hebt getest en dat je over 2 dagen wel een positieve test hebt...duim voor je!!

Mart...wat fijn dat de waarde nu onder de 5 is gezakt en dat je verder kunt...hoe we ons toch altijd maar weer kunnen oppeppen voor een volgende ivf/icsi, het blijft een raadsel...wat zijn wij vrouwen toch eigenlijk sterk, en het zal ook beslist met overlevingsdrang/voortplantingsdrang te maken hebben..

en w.b.t. de reiki en het kaartleggen. Degene die mij de reiki geeft ken ik nog van de middelbare school en via hyves zijn we weer met elkaar in contact gekomen. Nooit van hem gedacht dat hij reiki-master zou worden.

Ben maandag bij hun geweest en het voelde heel vertrouwd aan...denk dat die klik erg belangrijk is, maar zoals je al zegt, je weet nooit of ie goed is...ik denk dat dit gewoon op pad moet komen, zoals zo veel in het leven...

EDR...ik hoor op dit moment ook eigenlijk nergens thuis...we zitten nog een maand of 2,5 in de pauze en beginnen pas in de eerste week van januari weer met spuiten...eind november/begin december dus met de pil...op dit moment is het weer aan het kriebelen dat we weer mogen beginnen en van de andere kant ook weer eng, want het is onze 3e...we doen er in elk geval genoeg aan om ons zo goed mogelijk voor te bereiden, hopelijk dat het lukt...maar vind het gezellig om met de meiden mee te kletsen en ken ze ook al van een eerder wachtbankje...zoals denk ik de meesten van ons...

ik voel me eigenlijk nog niet anders ofzo...begin wel wat meer te hoesten en wat keelpijn te krijgen...misschien de blokkade die nu eindelijk weggaat??? ik weet het niet...

nou girls, laten we er een fijne dag van maken!

xxx

Nico

Geplaatst

Jaaaa, weer een nacht voorbij Sandra. Enne....die luchtbelletjes (we zullen het even netjes houden) had ik juist bij die cryo toen ik even zwanger was. Van nu weet ik dat eigenlijk niet meer. Volgens mij was ik alleen misselijk van de zenuwen en kwam de rest pas later (borsten, moe). Ooooh, meid ik hoop het zo, ik ben haast net zo zenuwachtig als jij haha. Wil niet in m'n uppie de rest van de pauzemeisjes achterlaten. Jullie moeten met me mee!!!!!!! Sterkte vandaag, niet te veel broekloeren he ;-)

Henne

Geplaatst

Henne over 10 dagen weer een echo, je bent nu al 8 wk toch? Fijn dat je er zelf steeds meer in gelooft.

Sandra ik hoop dat het vandaag er anders uitziet, de laatste dagen zijn slopend, de omschrijving van je ongi klachten zijn "raar" deze kon ik nog niet ;-0

Nico het reiki avontuur is goed bevallen! En je gaat ook nog kaartleggen, ben benieuwd wat daar uit komt.

Geplaatst

Oh Henne was het maar zo simpel. Maar ach je weet precies hoe het voelt.

Ik weet ook wel dat het nog steeds alle kanten op kan gaan, maar het lijkt alsof mijn hoofd al afscheid genomen heeft. Veel steekjes in de buik, maar ook dat zegt helemaal niks. Hoofdpijn, zegt ook niks. Maar nog geen belleblazen van onderen. hihi.

Ik wil ook zo graag de echte pauze meisjes eens achter me laten. Het gevoel van altijd samen begint nu zo sterk te overheersen, dat het lijkt alsof ik het niet eens meer wil. Wordt zo gek van mezelf. Het hoort er allemaal bij.

Gelukkig krijgen we morgenochtend al vroeg de sleutel zodat we lekker met wat anders bezig zijn. Het blijft domweg afwachten................................ zoals altijd.

Wordt vervolgt.....

Geplaatst

HEL! Dat is het. En nee, je bent het niet allemaal vergeten als je zwanger bent. Ja, het is het dan wel waard geweest. Maar daar heb je geen bal aan als je er middenin zit. Hou je taai!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden