Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caroline...dat klinkt al heel mooi....duim met je mee dat je de punctie dan zaterdag of maandag hebt...op naar de 2e fm...maarruh...hoezo keken ze vreemd op dat je daar was? ik neem aan dat het toch wel bekend was dat je daar zou zijn???

Esther...oooh...wat een goed nieuws voor je zus!!! gelukkig dat je vader meteen de antibiotica kon gaan halen...laten we hopen dat ze aanslaan en dat je zus zich gauw beter gaat voelen!!! duim voor jullie!!!

Sandra...bedankt!! maar ik ga er vanuit dat het allemaal goed komt en dat de uitslag is wat ik denk dat het is, dus dat ik dat stofje heb en daar kan dan hopelijk iets aan gedaan worden...mss dat ik dan al na de tp moet beginnen met bloedverdunners...

net lekkere shoarma met rijst gehad...mmmmm...dadelijk nog een toetje (yoghurt) en dan lekker op de bank gaan hangen...vriend moet over 3 uur weer weg...werken..dus ik kan deze week lekker vroeg naar mijn nestje toe...heerlijk...

allemaal nog een fijne avond!!!

liefs,

nico

Sowiebo...en...is de sneeuwpop gelukt???

hier is het flink aan het sneeuwen...gelukkig dat er dit keer niet van zo'n gekken op straat aan het rijden waren, die toch gewoon met een rotvaart langs komen rijden of die op je bumper gaan zitten....zeker met dit weer is dat zo irritant gewoon...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, wat een goed nieuws dat je zus met medicatie aan de slag kan, jeetje wat een verademing, dat de weeën nu maar volledig stoppen en dat hummeltje nog zeker 22 weken veilig in haar buik blijft zitten!

Sylvie, inderdaad ja, echt een drama...maar goed hij rijdt nog, al is het langzaam......

Martha, wat ellendig dat de medicatie de rugpijn versterkt, dat je maar gauw de punctie hebt!

ik heb net de hond weer uitgelaten, zo dol als wat, kinderen op een slee, in het donker, dat vind ie wel heel spannend!!! maar goed, ik heb me staande weten te houden met die druktemaker, ze ligt nu "gezellig" buiten in de sneeuw, maf beest!

Geplaatst

Heel kort want zit er goed doorheen. Van half drie tot over vijfen in eht ziekenhuis gezeten, door de file in de sneeuw terug. Maar ik mócht gelukkig terug, had bijna moeten blijven. Baarmoeder zag er op de echo rommerlig uit, in combinatie met verhoging, een dichte baarmoedermond en onregelmatig heftig vloeien twee weken na de curettage is dat niet goed. Dus nu morgen opnieuw een curettage icm met een hysteroscopie plus een antibiotica kuur. Die moest eerst via het infuus, dus gelijk opname. Maar toen ik op de afdeling geen koorts bleek te hebben en het via pillen kreeg heb ik gevraagd of ik dan ajb wel thuis mocht slapen. Gelukkig mocht dat dus nu thuis en morgenochtend om 8 uur weer melden. Kan niet zeggen hoe erg ik er tegenop zie, weer narcose, weer die nasleep..... kwam in tranen thuis en ze zitten nu ook hoog. Kruip maar snel tegen m'n mannetje aan en hoop dat ik een beetje slaap.

Jullie horen me z.s.m. weer,

Klaar

Geplaatst

Och klaartje wat naar voor jullie. Wat heftig dat je weer opnieuw geholpen moet worden! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen...het zit jullie zo enorm tegen! Ik wil je voor morgen heel erg veel sterkte wensen en ik hoop dat de nasleep overal van wat minder is dan je nu denkt. Ik hoop dat je je hierna snel beter gaat voelen.

Heel veel sterkte meis

Geplaatst

Oh Klaartje wat een ellende! Ik hoop inderdaad dat je een beetje slaapt. Laat het maar gewoon over je heen komen en probeer te denken: het moet nou eenmaal, daarna kan het alleen maar beter gaan. Sterkte!!

Nico ik had natuurlijk wel een afspraak maar die had ik niet gemaakt met de arts zelf en aangezien ik de vorige ICSI's alleen de punctie bij hun deed en de echo's in mijn eigen ziekenhuis, was ze verbaasd dat ik voor een FM kwam, vandaar.

Het is hier nu ook gaan sneeuwen, ben benieuwd hoe het er morgenochtend uit ziet!

Geplaatst

Och lieve Klaartje, wat een ellende. Ik kreeg al zo'n voorgevoel dat je nog een keer gecurreteerd moest worden...

Probeer maar wat te ontspannen en laat het over je heen komen. Het zal daarna wellicht een stuk beter met je gaan! Heel erg veel sterkte morgen meis!

Ik denk aan je!

Geplaatst

Klaartje ik schrik van je bericht wat erg allemaal dat zoiets triest toch zo'n nasleep heeft. Heel veel sterkte morgen. Laten we hopen dat hierna het hoofdstuk afgesloten kan worden.

Heel veel succes, we denken aan je.

Geplaatst

Lieve Klaartje

bah wat een ellende, de emotionele nasleep is al heftig genoeg en dan dit zeg!

Heel veel sterkte morgen, ik hoop dat je deze keer minder las hebt van de narcose en echt, dat dit nu het laatste is!!!!! ik zal morgen een extra kaarsje branden hier........

liefs

Babeth

Geplaatst

Klaartje verdorie, mag het dan gewoon niet?? Heel veel sterkte meis voor jou en je man. Dat het daarna maar afgelopen mag zijn met al het negatieve, dat alleen nog maar alles positief mag worden in de verdere toekomst.

Heel grote knuffel van ons uit Terneuzen.

Geplaatst

Henne, wat sneu. Ik hoop dat jullie hierna eindelijk een dikke streep kunnen zetten en dat je weer kracht en energie kan gaan opbouwen voor de toekomst. Heel veel sterkte morgen!!!!!!

Geplaatst

Meiden, een behoorlijke buikpijn (in m'n eierstokken) hier vanavond. Zit pas op dag 4 van het stimuleren. Wel een vrij hoge dosis, dus ik vertrouw het niet echt.

Morgen maar even afwachten, rustig aan doen en veel water drinken. Misschien zakt het dan wat af. Anders toch maar even bellen? Of denken jullie dat het loos alarm is?

Geplaatst

Mart...bij twijfel niet inhalen...als jij er geen goed gevoel bij hebt zou ik morgen even bellen hoor!

Wat vervelend dat je zo'n last van je rug hebt. mag ik vragen wat je precies hebt?

hier gaat het goed hoor. Bedankt voor jullie meeleven. vanavond samen even de tijd voor elkaar genomen...even samen goed gesproken over de afgelopen behandeling en de volgende.

We gaan proberen er een fijne maand van te maken en ons daarna richten op een volgende behandeling.

Ondertussen zo bijzonder...heb alweer zoveel reacties gehad van mede forummers (verkeerd woord hé?) over medicatie! Ik heb de medicatie voor een volgende behandeling al bijna bij elkaar!

Dit forum is zo bijzonder voor me (en niet alleen om de medicatie hoor), dat kan ik niet uitleggen.

Sandra...voelde je je de vorige tp ook zoals je je nu voelt?

Caroline... wat fijn dat er zoveel schot in zit! Meid nog even en dan kun je ook weer op het wachtbankje!

Klaartje zal ondertussen wel al op bed liggen. Nogmaals sterkte meid morgen!

Geplaatst

Esther,

Buikpijn is wel een beetje gezakt nu, maar ik heb dit nog nooit eerder gehad in deze fase...

Waar de rugpijn precies vandaan komt weet ik eigenlijk nog steeds niet, maar ik heb wel een lichte vorm van artrose.

De osteopaat, waar ik afgelopen woensdag was, dacht zelf dat het niks te maken had met de artrose...maar wat we,l is me een raadsel.

's Nachts ontstaat het en straalt het door naar m'n bekken. Dan weet ik niet meer hoe ik moet liggen en kan ik maar beter opstaan.

Zodra ik opsta zakt het af, maar ik moet altijd wel voorzichtig zijn met m'n bewegingen anders schiet het erin.

En als ik te lang op m'n rug lig, kom ik niet meer overeind. Ben net een oud vrouwtje hoor (haha).

Geen idee dus.

Wat fijn dat je al zo snel je medicatie weer bijelkaar hebt. Wat is het toch super hè zo'n forum!

Ik ga nu eerst slapen en morgen hoop ik in ieder geval geen buikpijn meer te hebben.

Lekker slapen voor straks!

Geplaatst

Wat irritant zeg die rugpijn van je! Hoelang speelt dit al?

En wat je buikpijn betreft...je voelt zelf w.s. wel waar je grens ligt. Maar niet te lang wachten met bellen hoor!

Slaap lekker! Ik duik er ook in!

liefs

Geplaatst

Hoi meiden

Ik merk dat ik echt weer in de pauzestand sta. Want een aantal dagen geen forum volgen, dat geeft weer een hoop leeswerk!

Sandra en Raaut een TP. Geweldig. Nu "geduldig" de ww doorkomen samen met Babeth.

Esther, helaas een neg test. En alles is natuurlijk mogelijk, maar je kent je eigen lichaam het beste. Hopelijk houd hij je voor de gek en ben je blij verrast over een paar dagen... En gelukkig kan je zus medicijnen krijgen. Hopelijk gaat het vanaf nu beter met haar.

Tamaar, welkom. Caroline dat is een mooie score. Hopelijk krijg je donderdag te horen wanneer de punctie is.

Nico volgens mij heb jij een druk sportief leven. Ziet er gezellig uit dat kapsel, staat goed bij je. Was jij nou ook al aan het spuiten? Dat ben ik even kwijt hoor. En Mart als je het niet vertrouw moet je gaan bellen.

Henne, wat een enorme tegenvaller. Zo door je verhalen heen begon ik er al bang voor te worden dat je weer een curretage zou moeten krijgen. Hopelijk gaat het na morgen nu eindelijk voor jou de goede kant op. Ik zal aan je denken morgen.

Hier veel drukte achter de rug. Drukte op mijn werk. Veel stress en zieke kinderen. Maar ook veel collega's die ziek worden. Lopen soms echt met te weinig op de vloer.

Maar ook thuis meer drukte. Door die vroege vorst moet ik al vroeg beginnen met wakken hakken voor de dieren in de emmers water en lekker bijvoeren. Wel beter dan al die nattigheid, hier kunnen ze beter tegen.

Ben nu al 3 dagen een kat kwijt, daar baal ik enorm van. Er is altijd al 1 poes die komt en gaat. Maar deze jeweetwelkater is er altijd en nu sinds vrijdag zie ik hem niet meer. Hopelijk zit hij in een schuur van iemand.. Nu heb ik er nog maar 1 rond lopen. Denk dat ik begin volgend jaar toch nog 2 katten erbij gaat halen uit een asiel.

Vandaag met mijn dochter naar het anesthesie spreekuur geweest. Een ochtend programma was er van gemaakt. Een filmpje gezien ter voorbereiding. De dokter gesproken en een verpleegkundige. Wegen en meten en als toetje bloed prikken. Maar geen kik gegeven. Vandaag wilde ze nog niet blijven slapen in het ziekenhuis. Doe ik wel een andere keer, zei ze.

En dat klopt. Vrijdag bellen en dan horen we hoelaat we er maandag moeten zijn.

Thuis het grote bed in elkaar gezet en nu ligt ze als een princes in haar nieuwe grote bed.

In april kan ik echt niet komen. Die dag heb ik mijn neefje en nichtje inhuis. Mijn man en broers en vader gaan een weekend naar Normandie. De vrouwen blijven dan thuis, maar mijn schoonzus had ook al iets die dag. Dus komen haar kinders bij mij erbij. Gezellig!

Ik ga nu even mijn administratie afmaken en mijn bed in. Morgen weer een nieuwe dag met sneeuw hopelijk!

Welterusten!

Geplaatst

Esther ik voel meestal wel wat na de tp. En net zoals met stimuleren het is nooit hetzelfde. Dan denk je door de ervaring door de wol geverft te zijn. Nu gewoon weer het onzekere meisje alsof het allemaal de eerste keer is.

Gelukkig is het nu al weer de buikpijn is weg en de rugpijn wat gezakt. En ook niet onbelangrijk niet koud meer, misschien kwam dat wel omdat er sneeuw in de lucht zat. Wel knallende koppijn, dat is van de spanning denk ik. Om gek van te worden zeg maar.

Jammer Nel dat je niet kan komen in April. Toevallig dat juist dat weekend al volgeboekt staat bij jullie.

Henne zal aan je denken vandaag, heb het echt met jullie te doen. Het moet nu maar eens afgelopen zijn dus zeg maar dat ik gezegt het dat ze het nu goed moeten doen, dan ben je er vanaf en kunnen jullie het afsluiten!!

Liefs en sterkte.

Martha gewoon ziekenhuis bellen hoor!!, beter een keer teveel dan te laat. Ik had met stimuleren ook altijd pijn in mijn rug. Het staat allemaal met elkaar in verbinding daar van binnen. Wel vroeg dat je er al zo'n last van hebt.

Ga straks in de sneeuw lekker fietsen naar mijn werk. vanmiddag nog even naar de opticiën, voel me zo scheel als een kanarie dus waarschijnlijk heb ik nieuwe glazen nodig.......

Geplaatst

Meiden, ik ben er weer! Net geland (vanmorgen om 6 uur) en nu al op het werk... We moesten een dag langer blijven, wel fijn natuurlijk, maar niet ideaal werktechnisch. Nu even op de turbostand en dan vanavond instorten van de jetlag.

Klaartje, meis, je krijgt wel alles voor je kiezen... Sterkte!

De andere 13 pagina;s lees ik vanavond even bij!

Liefs

Fran

Geplaatst

Mart hoe voel je jezelf deze ochtend? Is het alweer wat gezakt en ik zou id bellen als je het niet vertrouwt.

Ben zelf ook niet zo'n beller maar soms wel nodig.

Hier dikke sneeuwpret samen met onze oude doos (hond), ze lijkt wel 6 ipv 16, stom beest.

Geplaatst

lieve Klaartje...wat een bericht meid...je ligt nu als het goed is al in het ziekenhuis, maar wil je toch heel veel sterkte wensen..kan me je verdriet goed voorstellen en ook dat je er even doorheen zit...is ook niet niks...Hoop dat het met deze curretage dan helemaal goed komt en dat jullie weer vooruit kunnen kijken!!! dikke knuffel, ook voor je man!!

Mart...heel vervelend dat je zoveel last van je rug hebt...hernia is het niet, neem ik aan? en als je het niet vertrouwt, zou ik toch wel even bellen...beter voor de zekerheid en om jouw onrust weg te nemen...

het ziet er hier zo geweldig uit, met al die sneeuw...straks toch maar even sneeuwruimen...hihi...

nel...flinke meid heb je...en wat lief...doe ik wel een andere keer...hoop dat je ene jeweetwelkater inmiddels al terecht is..nooit leuk als een kat vermist is...maar ik ben nog niet begonnen met spuiten...ben wel weer aan de pil...5 januari zet ik de eerste deca er weer in...

Sandra...doe je voorzichtig op het fietsje???

Fren...leuk dat je er weer bent...nog een weekje zie ik en dan heb je de intake anesthesie...zie je er tegenop? en dan 11-1 de tese...ga alvast voor jullie duimen...

Esther...je klinkt alweer wat positiever, heb ik zo het idee...goed te horen/lezen dat jullie gisteren een fijne avond hebben gehad en wat mooi dat je alweer bijna alle medicatie bij elkaar hebt! geweldig forum, echt waar!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Sylvie...hihihi...is toch leuk, zo'n gekke hond die opeens door de sneeuw zich zoveel jaartjes jonger voelt...ik had dat gisteren ook...zin in een sneeuwballengevecht...jiehaa...sneeuw kan rare dingen met iemand doen...hahahaha...

liefs,

Nico

Geplaatst

Klaartje...ben benieuwd hoe het met je is?

Zal later even alles teruglezen...ik moet even mijn ei kwijt!

Ik heb best wel wat medicatie aangeboden gekregen wat houdbaar is t.m februari 2011. Ik had dus ook gehoopt in januari weer te kunnen starten. Net het ziekenhuis gebeld en de eerste mogelijkheid voor een evaluatiegesprek met mijn behandelend arts is 19 januari. Die medicijnen kan ik dus wel op mijn buik schrijven...en starten in januari dus ook.

Bah...wat baal ik hiervan

Geplaatst

Inderdaad balen Esther maar moet het perse met die arts? Ik heb inmiddels 3 verschillende artsen gehad, waarvan 2 fertiliteitsartsen die ook de puncties doen en 1 keer een gynaecoloog, toen waren de anderen op vakantie en aangezien ik toch al een paar pogingen gedaan had... Geldt voor jou toch ook? Het gaat er (bij ons) om dat je even evalueert en vooral dat je het nieuwe prikschema krijgt!

Geplaatst

Ik heb wel gevraagd of het niet bij een andere arts kon. Dat kon wel maar de eerste afspraak die kon was een week eerder. Dat scheelt dus eigenlijk te weinig om het erop te wagen! Dan maar liever bij mijn eigen arts. Ik ga het lange protocl volgen en ben bang dat ik eerst aan de pil moet, dan twee weken deca en dan pas puregon. Ga ik denk ik niet halen want het is de vraag of ik direct kan starten na die afspraak.

Ik kan nog even het verpleegkundig spreekuur bellen vanmiddag om te vragen of zij niet kunnen regelen dat ik niet voor een evaluatie hoef en mijn prikschema opgestuurd krijg. Wie weet!

Die evaluaties stellen toch niet veel voor idd

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden