Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he Babeth, jeetje...hoop niet dat het een slecht teken is die verhoging...hou het maar in de gaten...balen dat je je zo moet voelen...hopelijk hebben je kleintjes geen last ervan! wanneer mag je testen???

Mart...succes bij de 2e fm...hoop dat je binnenkort dan de pregnyl mag zetten!!!

Caroline...hoop dat je de punctie goed hebt doorstaan en dat er een goeie oogst is!! wanneer krijgen jullie te horen of er bevruchting is geweest???

Klaartje..wat een mooi en lief gedichtje!! werd er even emotioneel van...

Sylvie...hoe iemand toch blij kan zijn met een bongi...gelukkig dat ie er is, met alle toeters en bellen...op naar de volgende cyclus waarin je dan kunt beginnen!!

Testr...fijn dat je je weer wat fitter voelt!!! en al meteen zoveel al gedaan...knap...ik ben ook wel een redelijk ochtendmens, en heb ook altijd heel veel plannen, maar uiteindelijk wordt er maar 1 of 2 deel van die plannen ook echt uitgevoerd...hahahaha...

denk dat ik vanavond of straks als ik thuis kom, de kerstversiering eens naar beneden ga halen...alvast versieren...misschien morgen de kerstboom halen...jippie...begin er een beetje zin in te krijgen...

San...succes bij de notaris...altijd spannend als jullie droom een beetje meer werkelijkheid wordt!!!

Esther...hoe is het met je zus??? heeft ze nog steeds veel last van de weeën (weet nooit waar ik de trema moet zetten..hahahahaha)...hoop toch echt dat ze zich gauw beter gaat voelen en dat alles gewoon goed blijft gaan...heb een kaarsje voor haar aan...ook voor de rest trouwens die in de ww zitten, op weg zijn naar de fm, de punctie hebben, die bongi zijn, die aan de pil zijn...of gewoon nog effe echt pauze hebben...

aan de foto's te zien en uit de verhalen te lezen heeft iedereen toch wel een fijn Sinterklaasweekend gehad...gelukkig maar...

Dit is onze Jimmy die ook in de kerststal wilde zitten...een foto van 2008...[ATTACH=CONFIG]355[/ATTACH]

liefs,

Nico

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]356[/ATTACH]onze woning van de voorkant...de hekwerkjes vooraan en aan de zijkanten hebben we weggehaald...want je kon de planten niet zien die erachter staan..hihi...

Geplaatst

Babeth dus geen verbetering wat erg. Helaas kun je niets anders doen dan afwachten wat frustrerend zeg.

Mart je zal al wel geweest zijn voor de fm maar toch nog veel succes.

Nico wat een mooie kat met een kerstgedachte.

Leuk huis en fijn met carport, weinig krabben in de winter.

Testr bezig met huishoudelijke taken lekker als je meer energie hebt.

Ik lig dus wel onder een dekentje met krampen maar ben ontzettend blij. Zal dus vandaag niet mijn zw schoonzusje zien komt wel een andere keer vandaag even mijn lichaam verwennen met rust en een joggingpak, heerlijk. Dadelijk film kijken en Jeroen heeft Toffifee gekocht, lekker.....

Geplaatst

Babeth...wat balen zeg. Maar sluit me wel aan bij miki hoor...die embryo's van jou zijn toppers en ik weet echt wel dat er nu van alles door je hoofd gaat en dat de twijfel erorm is. Maar de race is absoluut nog niet gelopen! Sterkte meis!

Nico...lachen die kat van jou...rare beesten of niet dan? Leuk huis heb je. Wij hebben ook een carpoort en idd het is heerlijk sylvie! starten en rijden maar s'morgens.

Caroline...hoe is het gegaan vandaag met de punctie?

Sylvie...jihaaaa.....ongi id doorgebroken! Fijn gevoel of niet? Geniet van je huisdagje...heerlijk, lekker jezelf verwennen!

Mart...hoe is jouw fm gegaan? Al een datum voor de punctie?

Miki...lekker zo'n klus/schoonmaakdagje...(alhoewel schoonmaken niet mijn grootste hobby is...ik heb een schoonmaakster en eerlijk gezegd is dat heerlijk!!!) Nog bedankt voor de volle groentela meid!

Klaartje...hoe voel jij je ook lichamelijk? Heb je het gevoel dat je een beetje in de lift zit nu? Wat een prachtig gedichtje...ben wel erg benieuwd wie dit op zijn 'geweten' heeft?!?!

Sandra...belangrijke dag voor jullie...tekenen! Vind ik altijd wel een bijzonder moment. Hoe voel je je verder? Hoe is het met de spanning?

Ik ga zo aan het werk...weer een late dienst.

Met mijn zusje blijft het hetzelfde...zodra ze iets doet dan krijgt ze harde buiken en voelt ze zich niet fijn. Klaartje bedankt voor die website! We hebben wel wat dingen erop gelezen waar ze vandaag mee naar de gyneacoloog kan!

Meiden een fijne dag vandaag...sterkte voor iedereen die het nu even nodig heeft...keep the faith!

liefs

Geplaatst

kwam even snel spieken of er al nieuws is van Caroline en mart, maar nog niet dus. Wel een gezellige kerstsfeer ineens!

Hier op mn werk zijn de collega's ook bezig met de kertsboom, gaat snel ineens.

Babeth, ik wist niet dat koorts problemen kon geven bij de innesteling. Maar het is toch niet zondermeer zo dat alle hoop nu weg is? Sterkte in ieder geval!

Geplaatst

Hai, ik ben er weer! (jij ook nog Fren zie ik, nog effe ingelogd blijven), we zijn net pas thuis, het was vreselijk druk blijkbaar in Rotterdam en ze moesten drie kwartier in de file om de parkeergarage van het EMC binnen te komen.

Maar: ik ben blij! Er zijn 12 follikels aangeprikt en daar zaten maar liefst 11 eitjes in! En het zaad was ook in 1 x goed genoeg, gelukkig maar. Napijn valt erg mee, ga wel even mijn nestje in nu, ben heel moe.

Nu wachten tot donderdag, mag om 9.30 uur bellen over bevruchting en dan die middag TP.

Martha, ben benieuwd naar jouw FM!

Tot later.

Geplaatst

Hoi dames

even een kort berichtje van mij, ik heb net een test gedaan, Kruidvat 2 voor € 5,- en deze is positief. Ik ben veel te vroeg, dag 12 na de punctie maar ik voel me zo anders...

ik ben erg blij maar ook doodsbenauwd!

nu maar hopen dat de testen donkerder worden.....

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, ik had het wel verwacht bij je. Je voelt je niet voor niets zo lamlendig en dan die verhoging....volgens mij een goed teken hoor. Joepie!!

Caroline, geweldige score! Nu maar even bijtrekken.

Wat leuk al die foto's trouwens..

Zit nu op m'n werk dus kan niet op iedereen reageren. Doe ik vanavond even.

Er zijn sowieso 10 follikels die meedoen (nu tussen de 16,5 en 21 mm). Twee zijn ronde 9 dus die doen waarschijnlijk niet mee.

Vanavond de pregnyl erin en woensdag de punctie. Ik hoop dat ik het net zo goed doe als Caroline!

Tot straks...

Geplaatst

Lieve lieve dame, wat een bijzondere ontwikkeling!

Was de streep nu al goed zichtbaar? Dat is heel netjes dan hoor. En hoopvol! Ga je vanaf nu door met testen of kun je het op zijn beloop laten (moeilijk!)?

Ow ow, we duimen ons suf. Op naar een mooie stijging!!

Hoi dames

even een kort berichtje van mij, ik heb net een test gedaan, Kruidvat 2 voor € 5,- en deze is positief. Ik ben veel te vroeg, dag 12 na de punctie maar ik voel me zo anders...

ik ben erg blij maar ook doodsbenauwd!

nu maar hopen dat de testen donkerder worden.....

liefs

Babeth

Geplaatst

Mart, 10 is echt meer dan super. En wat een opluchting na de afgeblazen poging. Succes met de pregnyl!

Caroline, fijn dat het meeviel en de score zo top is! Op naar mooie bevruchtingen...

Geplaatst

jeetje meiden, wat een goed nieuws hier!!

Caro, 11 eitjes, wat geweldig, en goed zaad! Ik ga voor je duimen

Babeth, wat spannend, tuurlijk is het vroeg, maar de pregnyl is wel uit je lijf en je klachten verklaren veel. Snap dat je doodsbenauwd bent, maar het begin is er!!

Martha, ook al zuilk goed nieuws! Woensdag punctie, spannend hoor!

Geplaatst

Babeth wat bijzonder dat je nu alweer een positieve test hebt ook al is het nog licht. Wordt de komende dagen spannend, kan me voorstellen dat je het benauwd hebt.

Mart mooie follikel ontwikkelingen.

Caroline bij jou ook alles goed, genoeg zaad en eitjes. Parkeren bij EMC is idd verschrikkelijk en vooral frustrerend vooral met IVF. Nu bijrusten.

Esther wij hebben een garage maar daar past mijn auto niet in, ding is gebouwd voor een Smart ik heb een stationwagen. Gelukkig staat de auto redelijk beschut maar een carport zou ook wel fijn zijn.

Geplaatst

hai meiden

bedankt voor jullie reacties, jeetje zeg.

De test was niet eens heel erg licht, je hoeft niet goed te kijken. Ik durfde niet te kijken en mijn man zei na 2 minuten, ik zie een streepje komen maar weet niet wat normaal is bij die test...wachttijd was 5 minuten maar gewoon duidelijk, maat uiteraard wel lichter dan de controle streep.

Ik heb tevens nog contact opgenomen met mijn huisarts en ze gaf aan dat de koorts echt pas mogelijk van invloed is als je een tijd achtereen echt 39+ bent en dan nog, het was alleen aangetoond bij dieren.....

Gelukkig is het onder controle te houden.Wel heb ik mijn man nog even naar Kruidvat gestuurd om wat testen bij te halen maar wil proberen om pas overmorgen weer te testen.

Inderdaad zoals iemand hier zei, het begin is er, ik probeer echt positief te blijven en op naar de eerste echo!

De pregnyl is het inderdaad zeer zeker niet, ik heb enkel 5000 gespoten op 22-11-2010.

Martha, het is een mooi vooruitzicht met die follikels van je, 10 is toch een mooie opbrengst!?daar zitten ook vast een aantal toppers bij.

haha Esther, onder onze carport past 1 auto, en daar staat meestal die van mijn man (als laatste thuis), maar meestal maakt hij mijn auto schoon dus geen klagen.....

Caroline, een goed herstel en op naar de tp!

Geplaatst

Yesss, Babeth ik wou het niet zeggen maar ik dacht het juist door die verhoging (en het vlees eten). Ik had namelijk precies hetzelfde in de eerste week na het testen. Wel paracetamol blijven nemen hoor, kan geen kwaad. En dan maar hopen dat de test donkerder wordt en alles goed gaat. Het begin is er en we gaan allemaal hopen en duimen.

Caroline, hele mooie score. Lekker uitrusten en bijkomen nu.

Mart, voor jou ook goed nieuws. He, wat heerlijk zeg na al die dompers van de laatste tijd!!

Ik heb mezelf verwend met twee boeken en een tijdschriftenpakket, dus ik ben onder de pannen. Vrijdag naar de arbo. Denk er zelf over woensdag alvast ff op werk langs te gaan. Er is dan een overleg van het hele bedrijf dus dan sla ik twee vliegen in één klap: ik weet een beetje wat er speelt en ik zie iedereen gelijk even. Eerst even kijken hoe het morgen gaat, maar ik voel me zowel fysiek als mentaal stukken beter dan na de 1e curettage.

Geplaatst

Babeth!!! Yes, wat een mooi nieuws! En Martha gaat ook lekker! Doe mij maar na...

En Klaartje fijn dat je je beter voelt, het is een goeie dag vandaag! Volhouden zo met z'n allen!

Geplaatst

Ok lieve forumgenootjes, ik ga het vertellen.

Vorige week woensdag heb ik een test gedaan (de test die ik niet durfde te gerbuiken bij de ivf, heb toen netjes de bloedtest afgewacht) en IK BEN ZWANGER!

Ik vind het moeilijk om het hier te vertellen. Ik vind namelijk dat jullie eigenlijk eerst aan de beurt zijn. Het voelt zo onrechtvaardig dat wij nu voor een tweede keer dit wonder mogen meemaken. Ik weet niet goed hoe ik hierover moet schrijven naar jullie toe. Ik zal in de toekomst niet veel hier erover vertellen want ik kan me voorstellen dat dit moeilijk kan zijn voor sommigen. Degenen die zin hebben om te volgen of het goed gaat en hoe het gaat kunnen dit volgen in het mei-juni moeders 2010 topic.

Ik ben de afgelopen dagen in shock geweest maar langzaamaan valt alles op zijn plek. We hadden het nooit verwacht. Het is een beetje snel na de zwangerschap en lichamelijk voel ik me nog niet helemaal er aan toe om zwanger te zijn maar we zien het toch als een groot geschenk. Gezien onze leeftijden (ik wordt 37 in december en mijn man 41) is het alleen maar fijn als er weinig tijd overheen gaat. Ik ben regelmatig nog vol ongeloof maar ik ben zo misselijk dat het toch echt waar is. Volgens de gyneacoloog is er geen gevaar voor de zwangerschap dat het zo snel na een keizersnede is, alleen ik heb grote kans dat het een geplande ks wordt omdat mijn buikspieren nog niet sterk genoeg zijn. Woehaa!! Wat een nieuws he? Ik weet niet precies hoe lang ik zwanger ben, mijn ongi was immers nog niet goed op gang gekomen maar ik schat zelf zo'n 6 weken (waarvan ik er twee kado heb gekregen). Ik krijg binnenkort een echo om de termijn te bepalen maar zoals ik inschat wordt het eind juli als alles goed gaat.

Babeth, gefeliciteerd, oh ik hoop zo enorm veel dat we samen zwanger kunnen zijn en in de nazomer moeder worden!!!!!!!!

Ik hoop met heel mijn hart dat jullie dit estafettestokje overnemen.

Geplaatst

Ursela gefeliciteerd. Begrijp ik het goed dat het nu spontaan is gebeurt. Dat zou natuurlijk prachtig zijn en geeft ons, mij ook weer hoop.

Ik gun het je van harte!

Geplaatst

Hi Ursula, natuurlijk mag je blij zijn! Hoe fantastisch is het dat je zwanegr bent zonder alle ziekenhuis trammelant! Ik gun het je van harte en ben b;ij voor je!! Snap dat je het misschien wat snel vindt, maar dat gevoel trekt vast wel weg.

Nou dames, de eerste 2 zwangeren zijn er: even het estafetterijtje:

Sandra

Caroline

Martha

Jullie mogen het jaar 2010 groen afsluiten!

(ik vergeet niemand, toch??)

Geplaatst

Ja, het is spontaan gebeurt. Dat hadden we echt nooit verwacht. Bedankt voor je felicitatie.

Ik zat vandaag de foto's te kijken en er waren er twee bij, ik geloof van sandra en esther, waarbij kinderen afgebeeld waren. Ik vond dat zo kloppen, dat er een steek door mijn hart ging dat dit niet hun eigen kinderen waren.

Henne, wat een supermooi gedichtje onder je kussen.

Geplaatst

En ik in februari!

Ursela wauw! Kan me voorstellen dat je in shock bent, wie verwacht dit nou! Heel erg gefeliciteerd, ik hoop dat alles goed gaat en je snel kunt gaan genieten.

En ja, natuurlijk is het voor ons (in ieder geval voor mij) best even slikken. Maar tegelijk is het ook zo hoopgevend. Babeth die weer zwanger is, jij die spontaan zwanger raakt. Het moet toch ook voor meer van ons weggelegd zijn?

Geplaatst

Jeetje Ursela, wat een topnieuws! Gefeliciteerd hoor, ook ik gun het je van harte, waarom niet? Geniet er van en ik hoop dat alles goed gaat.

Geplaatst

Wauw Ursula fantastisch! Zulke berichten willen we toch graag horen?

En natuurlijk willen wij dit ook heel graag en zijn we jaloers, daarom nemen we het estafettestokje graag van je over.

Wat een positief nieuws hier vandaag meiden!

Ik sluit nu m'n comp. af op m'n werk en dan ga vanavond alles 's even rustig lezen hier. 4_1_112.gif

sig.jsp?pc=ZSzeb096&pp=ZZzerYYY

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden