Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ja zeg, Ursula! Wat een droom. En wat bijzonder. Zo snel en zomaar spontaan. Hoor ik toch best vaak, als het eenmaal gelukt is...

Je geeft ons hoop! Geniet ervan en inderdaad, wij willen ook. MAAR AL TE GRAAG!

Geplaatst

Even kijken of ik het allemaal nog een beetje weet na het ontzettende leuke nieuws van Babeth en Ursula, van harte dames!!!

Ursula ik hoop idd ook dat ik foto's kan plaatsen van onze eigen kindjes... ben op dit moment zo ontzettend jaloers op jullie, niet dat ik het jullie niet gun maar ik wil ook!!

Caroline wat een mooie opbrengst, nu op naar een mooi bevruchtingsresultaat en tp!!

Henne wat een ontzettend mooi gedichtje.... en zo waar...

Mart mooi aantal, vanavond de pregnyl. Zet hem op. Morgen dagje rust en woensdag de punctie.

Hier een mooie en zware dag achter de rug. Heb sinds de tp buikpijn grr.... Ben ook soms misselijk (soms ook voor ongi) wat raar gevoel in mijn hoofd. Ik word dus constant geconfronteerd met mijn lichaam en waar we mee bezig zijn. Wordt tussen hoop en vrees heen en weer geslingert. Ben nu op de helft van de ww. Zo heftig en intens deze keer. Morgen dagje vrij, vind het bijna jammer dat ik niet hoef te werken.

Deze week zijn di, woe en do de dagen dat het tot nu toe fout ging. Als ik nog steeds niet rood ben zondag gaan we er een thuistest tegen aan gooien samen. Voor het eerst dat ik dit gevoel heb, wachte altijd netjes tot testdatum alhoewel we dat nog maar 1 keer hebben meegemaakt helaas.

Fren geniet van je yoga vanavond, helemaal ZEN thuiskomen hoor.

Ben ik nou de eerste die het stokje kan overnemen????? Zo ja ik doe mijn best hoor dames......

Geplaatst

hoi dames

Ursela wat fijn dat je het nu bekend hebt gemaakt, ook nogmaals van mij, van harte!!!! zo´n groot wonder!!!!

Sandra ik herken wat je schrijft, ik heb ook nogal eens last van lichte misselijkheid voor de menstruatie maar dat is dan echt heel licht en eenmalig. Ik hoop¨zo voor jullie dat het ook raak is!!!!

Klaartje ik kreeg op dat moment ook wel even de gedachte, mede met mijn lage rugpijn en mijn scherpe reukvermogen,

een paar dagen geleden zou ik een kipgerecht maar voelde een afkeer komen bij de gedachte dat ik in de kipfilet moest snijden

maar alle moed zonk me in de schoenen na gisterochtend 38.6!

Vanochtend mijn 3 maandcurven naar boven getoverd en rond mijn eissprong tot een dag voor de menstruatie is mijn temp. 37,1 a 37,2 dus probeer me niet te druk meer te maken.

Fijn te horen dat je je nu al wat beter voelt, wat een verschil met vorige keer , maar achteraf wel te verklaren nu.Heftig!

en alle dames die volgen....ik droom al van een BBB in april: Bolle buiken bijeenkomst!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ben aan het werk. Even kort op mijn mobiel. Babeth wat ongelooflijk super een positieve test. Het blijft spannend dat begrijp ik maar dit begin is er.

En ursula jij ook enorm gefeliciteerd. Wat een wonder. En tuurlijk, ben best beetje jaloers maar net wat klaartje zegt...alleen maar stimulans!

Geplaatst

Supernieuws Caro.. 11 eitjes! En nu maar hopen op superbevruchtingen en terugplaatsing van (2?) prachtige emmy(s) donderdag.. meid ik ga onwijs voor je duimen dat er ook eens cryo's uit voortkomen, alhoewel we (bijna allemaal) weten dat het bij het EMC wel heel moeilijk gaat worden... maar je weet het niet.. zo positief allemaal vandaag met o.a. het nieuws van Ursula (van harte!)..

-X-

Geplaatst

Dank jullie wel! Heb sinds een paar uur wel een opgeblazen gevoel trouwens, maar de follikels schijnen weer vol te lopen met vocht en bloed dus normaal maar wel lastig met gaan zitten en opstaan... was ik even vergeten...

Ik lag bij te komen met een vrouw die voor mij de punctie had en die al 2x cryo's had in het EMC!! Dus dat geeft een beetje hoop, ze vriezen wel altijd per 2 in volgens haar. Ik reken nergens op hoor, ik bedoel, de eerste keer zijn er 10 weggegooid, daarna 5 en weer 1... Maar goed, je weet nooit. Liever ben ik zwanger dan hoef ik geen cryo's, haha.

Geplaatst

That´s the spirit Caroline!!!!

wij kregen als tip in Brussel om na de punctie goed eiwitrijk voedsel te eten, ik heb dat deze keer na DD ook gedaan en gelukkig namen mijn klachten snel af, goed rusten he!!

Geplaatst

Jullie zijn niet op het forum, maar ik heb wel even een vraagje.

Heb net de pregnyl gezet, maar nu zag ik dat er in de dop van de ene ampul nog vloeistof zat. Vond de hoeveelheid die ik spuitte ook al wat weinig.

Ik heb dus de poeder gemengt met maar de helft vloeistof en eerst gespoten.

Daarna heb ik de vloeistof uit de dop nog bijgespoten.

Denken jullie dat dit kwaad kan?

Dit heb ik werkelijk nog nooit gehad. Heel apart. En dat voor een doorgewinterde spuiter:-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees al een hele tijd met jullie mee, maar wil nu graag met jullie meeschrijven als het mag. Met een aantal van jullie heb ik al vaker op het pauzebankje of op een wachtbankje gezeten. We hebben een half jaartje rust gehad. Was ik ook even echt aan toe. Maak nu meer tijd voor man, hond en paard en vooral voor mezelf. Voel me sindsdien veel beter, dus ga nu vol goede moed de 3e IVF in. Op 16 december ga ik weer starten met deca en vanaf 30 december stimuleren. We gaan nu stimuleren met menopur ipv gonaf F. Ben erg benieuwd. Punctie zal dan vermoedelijk 2e week januari worden.

@Martha: volgens mij geeft het niks hoor. Het gaat om het poeder en dat heb je allemaal gespoten.

@Babeth: wat een goed nieuws! Hoop dat de streep gauw dikker wordt

@Ursela: ook gefeliciteerd, dat geeft hoop!

@rest: succes met punctie, fm en wachtweken of het wachten op de volgende ronde natuurlijk

Geplaatst

Kaartje, welkom hier en fijn dat je bijna weer mag beginnen. Na een half jaar rust, ben je er ook wel weer klaar voor denk ik. Succes!

Bedankt voor je reactie.

Zelf dacht ik ook al dat het geen kwaad kon omdat de poeder het werk moet doen, maar goed je weet het nooit hè.

Er is ook elke keer wel weer wat anders om onzeker van te worden...

Geplaatst

even een kort berichtje via mijn mobiel.

Wat een goede berichten lees ik zo even snel!

Ga thuis bijlezen. Ik lig nu naast mijn meisje in het ziekenhuis. De operatie is goed gegaan. Morgen mogen we weer naar huis.

Groetjes nel

Geplaatst

Fijn dat het goedgegaan is met je meisje Nel. Vertroetel haar maar lekker!

Geplaatst

Hoi Martha

volgens mij kan het niet zoveel kwaad hoor,er blijft ook vaak wat achter in het flesje, belangijkste is in mijn ogen dat je alle poeder hebt gespoten.

Wat spannend weer he, morgen even geen gespuit en gepruts en dan de punctie, heel veel succes!!!!

Kaartje, welkom terug hier, wat goed om te lezen dat je je beter voelt en er weer helemaal klaar voor bent!!! heel veel succes enne de 16de is een mooie datum, mijn verjaardag ,-))

Geplaatst

Welkom Kaartje, na 6 maanden ben je er weer klaar voor!

Mart alweer de Pregnyl, kun je na de punctie bijkomen of moet je de volgende dag weer gaan werken?

Nel alles goed gegaan, lijkt me moeilijk als je kind een operatie moet ondergaan.

Geplaatst

Martha ik denk ook niet dat het kwaad kan, het gaat om het poeder. Waarom heb je die vloeistof er eigenlijk nog achteraan gespoten daar zat toch niks in? Vond je gewoon dat je het op moest maken? Zo zie je maar weer, zelfs de meest doorgewinterde spuiter heeft wel eens last van zenuwen... Komt goed!! Morgen lekker niks en woensdag volg je mij!!

Geplaatst

Ook bedankt Babeth. Toen ik de vloeistof uit de dop opzoog was het nog best wel veel. Bijna wel de helft zat erin verstopt. Door een luchtbel blijven zitten waarschijnlijk. Nou ja, ik heb het er maar achteraan gespoten..

Sylvie, na de punctie gun ik mezelf altijd een paar ziektedagen. En op m'n werk vinden ze dat prima. Ik heb inmiddels zowel nieuwe als oude collega's al op de hoogte gesteld dat ik de komende periode minder ga werken i.v.m. deze poging. Weten ze het alvast maar even en kunnen ze er rekening mee houden. Het is nu gewoon even niet anders en ik zelf ga voor de fusie!

Bij jou is je ongi doorgebroken. Jippie! Ook al is het altijd behoorlijk gemeen en irritant, nu ben je toch wel blij. Wat zitten wij toch raar in elkaar ...

Nico, ik was helemaal vergeten op je leuke foto's te reageren door al het nieuws hier op het forum. Maar wat schattig zeg dat je kat in de kerststal zat. Gekke beesten (haha). En leuk dat we nu ook even kunnen zien waar jullie wonen. Het hekje eromheen was inderdaad een beetje overbodig denk ik. Hebben jullie aan de achterkant nog tuin? Meestal zit er achter dergelijke huizen toch meestal wel een flink stukje grond.

Miki, ben je aan het poetsen geslagen... Ach heb je wel eens hè en dan voelt het ook lekker.

Zelf ben ik ook niet zo'n poetser, maar gelukkig heb ik hele lieve ouders die vrijwillig iedere week een ochtend langskomen om ons huisje wat op te schonen (hihi).

Ben ik wel heel erg blij mee hoor. Scheelt echt een heel stuk!

Ben je trouwens al begonnen met je nieuwe werk?

Geplaatst
Martha ik denk ook niet dat het kwaad kan, het gaat om het poeder. Waarom heb je die vloeistof er eigenlijk nog achteraan gespoten daar zat toch niks in? Vond je gewoon dat je het op moest maken? Zo zie je maar weer, zelfs de meest doorgewinterde spuiter heeft wel eens last van zenuwen... Komt goed!! Morgen lekker niks en woensdag volg je mij!!

Ja, ik weet het eigenlijk ook niet (haha). For just in case...

Stom hè dat je dan toch weer onzeker wordt.

Ik heb trouwens nog gevraagd of ik pregnyl mag spuiten bij de utrogestan, maar dit vond ze absoluut niet nodig. De hoge dosis utrogestan is absoluut genoeg volgens haar. En de bijwerkingen van pregnyl zijn vaak té. Dit is een reden waarom dat men dit in de meeste ziekenhuis niet meer hanteert.

Toen ik net begon, spoot men standaard pregnyl na de tp, maar daar zijn ze bijna allemaal op teruggekomen.

Nou, dan doe ik het maar niet hè.

Geplaatst

Mart geen probleem hoor van je vloeistof. Sommige ziekenhuizen zeggen dat je maar een halve ampul injectievloeistof nodig hebt, het gaat idd om de poeder, dat is het medicijn. Als je een tik tegen de ampul geeft voor je hem openbreekt dan zakt de vloeistof naar beneden. Ben een doorgewinterde verzorgende hihi.

Lekker voor jezelf zorgen, je werk komt wel weer en ze weten echt wel dat je er straks weer voor ze bent.

Klaartje heel veel succes. Goed dat je je batterij weer hebt opgeladen en dat je er weer tegenaan kunt.

Nel wat fijn dat de ingreep goed is verlopen bij je kleine meisje. Idd lekker verwennen je kleine meisje..

Wij hebben het tekenen gevierd met een etentje bij de Griek. Heerlijk heerlijk heerlijk. Dus de komende weken maar weer netjes en gezond eten hihi. Ook deze dag weer voorbij bijna. Hopelijk gaat het nu eens een keer goed bij ons!!!!!! Als ik vrijdag haal dan is dat al uniek, laat het beetje geluk ons nu eens bezoeken....

Babeth al weer een beetje bijgekomen van de schrik van een vroege posi test????

Mart en Babeth jullie zijn/worden bollenproppers hihi.

Ursula hoe voel jij je???? Nu je jullie fantastische nieuws met ons hebt durven delen???? Jullie bewijzen maar weer dat wonderen bestaan!!! Trouwens vond het heel lief wat je in een eerder berichtje schreef over Esther en mij over de foto's met kindjes van anderen erbij.

Geplaatst

Sandra, haha, bollenproppers...je bedoelt trouwens Caroline en in ikke, maar dat snappen we natuurlijk wel.

Heerlijk die bollen! Ach ik heb er zelf nooit echt veel moeite mee hoor. Alles voor het goeie doel!

We gaan voor je duimen dat je in eerste instantie vrijdag haalt en dat je daarna gewoon doorgaat...

Geplaatst

Ben nog even wat berichtjes aan het teruglezen, maar heb nog heel veel gemist zie ik wel.

Sen, wat ook een schattig dorpje waar jullie wonen!

Esther, jullie wonen ook echt leuk zo te zien en wat een mooie tas!

Sandra, ook leuke foto's van jullie met de kindjes. Erg leuk!

Ursula, vind je de rest van ons ook allemaal wel geschikt voor een paar kleintjes of zeg je mwah ik weet niet of dat beeld wel zou kloppen... (haha). Grapje, maar wij willen ook zo graag dat het ons goed staat...please!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden