Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi hoi ben op de achtergrond aanwezig, maar weet vaak niet wat te zeggen. Ik weet hoe de onzekerheid van het hele traject voelt maar vind het zo moeilijk om te zeggen dat anderen nu positief moeten zijn en dat alles nog kan. Juist omdat ik nu aan de andere kant van de lijn sta waar jullie zo graag bij willen zijn...... Soms voel ik me een vreemde eend in de bijt in mijn eigen topic.

Weet wel dat ik enorm met jullie meeleef en heel hard voor jullie duim, kan gewoon de woorden niet vinden om jullie een hart onder de riem te steken en eerlijk gezegt doet dat best pijn. Jullie zijn er ook altijd voor mij...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goeiemorgen dames,

Esther...dat is helemaal niet belachelijk...is heel logisch allemaal en tuurlijk heb je hoop door het tweede streepje van gisteren...zou ik ook hebben...het is nog erg vroeg dat je test, dus blijf nog moed houden meid!!! ik duim in elk geval dubbel zo hard voor je!!!

Laika...vandaag om 10.30 uur is het zover...sterkte meid...hoop en duim dat de punctie reuze zal meevallen!!! wie weet heb je nu een arts die het heel 'gentle' doet...en anders dubbele dosis verdoving vragen??? En laat je daarna maar lekker verwennend door je menneke!!!

Rubster...gisteren bij de gewichtsconsulente geweest...klinkt misschien veel 1700 calorieën, maar ik neem aan dat ze dit aan de hand van een anamnese heeft bepaald. Heb er vertrouwen in en dan komt het goed...mocht blijken dat dit toch te veel zou zijn, dan kan het altijd nog worden aangepast, toch? En dan vanmiddag de intake voor de ICSI...succes meid!!! noteer inderdaad maar al je vragen. heb ik bij ons evaluatiegesprek ook gedaan...vraag voor vraag nagegaan..hihihi...heeft me wel heel veel duidelijkheid gebracht uiteindelijk...

Sylvie...van de ene niet gek dat je niet kunt slapen, ondanks dat je zo moe bent...alles wat er gisteren gebeurd is, moet toch op de een of andere manier verwerkt worden...blijkbaar was het zoveel, dat je gewoon te onrustig bent om te slapen...af en toe ben ik ook wel eens echt zo moe, dan wil ik het liefst slapen, maar het lukt me dan gewoon niet...net alsof er iets blokkeert...hoop dat je bij je 2e poging wel nog in slaap gevallen bent...

Sab...lekker...een dagje vrij...geniet ervan...en bestook ons maar met berichtjes...zolang je de server maar niet overbelast...hahahaha...

biljf het spuiten erg vervelend vinden...trouwens...iets anders...ik heb wel eens gelezen of gehoord hier over die 'bollenschieters' voor de utrogestan...hoe kom je daar aan??? ik breng ze nu (of bij de vorige twee ivf's dan) handmatig in...vind het zo'n smeerboel...anders morgen maar eens vragen in het ziekenhuis...voel mijn eierstok wel flink sinds gisteravond...ben echt benieuwd hoe hard ze aan het groeien zijn...

mijn vriend is trouwens gestopt met roken...heeft zondag zijn laatste shag gerookt...en tot nu toe gaat het nog prima...heeft er nog niet veel moeite mee...maar hij was al langer bezig met stoppen en op het laatste ws het zelfs al zo ver dat hij na 2 keer teugen de peuk al uit maakte...vrijdagavond hebben we het sarahfeest van zijn zus...heb er wel zin in!

nou girls...ik zal nog wel regelmatig hier komen checken...

liefs,

Nico

Geplaatst

Sandra, heel logisch hoor. Wij weten allemaal dat je aan ons denkt. Misschien klinkt dit een beetje raar maar, ik vind dat je best blij mag zijn hoor. Jeetje ik weet nog hoe ik me voelde, deze tijd vergeet je nooit meer! Geniet er lekker van en wij weten dat je het iedereen gunt, maar praat vooral mee in de zwangertopics want daar hoor je tenslotte, daar kwets je niemand mee. Er is hier niemand die zal zeggen, nou Sandra is ook een lekkere zeg, nu is ze zwanger en ze komt hier helemaal niet meer. Jij moet nu genieten!! en niet verdrietig zijn. Meeleven is goed, maar nogmaals: dat weten wel dat je dat doet, ook als je je niet meldt ;-)

Liefs Sab

Geplaatst

Nico, goed van je vriend zeg! W.b die bollenschieters, heb ik nooit gebruikt zo'n apparaat, en ik weet niet eens hoe het eruit ziet...is het net zoiets als zo'n tampon inbrenger? Zo'n huls? Bel de apotheek anders...:-)

Geplaatst

Hoi Nico, ik heb de proppenschieter, zoals ik 'm altijd noem, in het ziekenhuis gekregen maar ik moest er wel om vragen. De eerste twee keren heb ik het met de hand gedaan en de laatste twee keren met dat ding: is veel fijner! Maar niet iedereen vind dat. Gewoon in het ziekenhuis vragen dus.

Ik heb zojuist net braaf mijn baantjes gezwommen en op dinsdagochtend zijn er altijd peuters... Als ik die zie en hoor, is mijn wens altijd zo groot! Ik wil ook zo graag nog een keer met mijn baby/peuter gaan babyzwemmen!! Ze hebben iets extra aandoenlijks in die zwembroekjes en badpakjes waar ik helemaal week van word...

Geplaatst

Esther, zoals gezegd door anderen, helemaal niet belachelijk. Natuurlijk heb je hoop anders zou je dit hele traject niet doen. Volgens mij zou iedereen beginnen te stuiteren bij het zien van een licht streepje, ook al is het na de voorgesreven tijd op wd8. Nu hopen dat er binnenkort een mooi streepje komt. Je bent echt heel vroeg aan het testen dus het kan nog alle kanten op!

Ach caroline, soms lijkt de hele wereld vol zwangeren, kleuters, baby's te zitten. Hopelijk wordt die wens snel vervuld.

Nico, wat goed dat je vriend is gestopt met roken. Is het nog uit te houden in huis? Jij vol hormonen en hij in de afkickperiode? Mijn man is niet te harden als hij probeert te stoppen. Hij is zo erg dat ik soms denk, oh nee, niet weer stoppen. Maja probeer hem toch iedere x te ondersteunen in de zoveelste poging...

lekker sab, een dagje vrij. Geniet!

Laika veel succes vandaag!

En nico morgen, hopelijk krijg je te horen wanneer de punctie is.

Sylvie, heb je nog een beetje kunnen slapen? Hoe gaat het met jeroen (of hoe heet jouw partner ook alweer? vergeetachtig als ik ben) Hebben jullie erover kunnen praten of het weg kunnen knuffelen?

Ik heb eindelijk een weekendje oslo geboekt begin februari. Moet voor merel naar de ambassade een paspoort regelen, en madam moet zichzelf laten zien. Tja, een autorit van 6/7 uur (heen en dan ook nog eens terug) in de winter is niet iets waar ik me op verheug. Wel op het stadse, musea bezoeken en lekker lunchen. Heb een leuk hotel geboekt, beetje buiten de stad. Zitten na 6en toch aan de kamer vast als merel slaapt.

Geplaatst

Ik heb Mart even gesproken via Facebook, het gaat goed met haar en haar man; de reorganisatie op haar werk geeft afleiding, maar ze hebben het nog wel moeilijk. Toch geeft de duidelijkheid hen rust, iets wat ik wel goed begrijp!

En Sandra, voel je ajb niet schuldig! Iedereen gunt het jou, Babeth en Ursula dat jullie zwanger zijn!

Laika, als het goed is zit de ounctiue er nu op: is het goed gegaan? Geen pijn, mooie opbrengst?

Geplaatst

Laika hopelijk alles goed gegaan met een mooie opbrengst.

Nico echt fantastisch hoe jij altijd op iedereen reageert met je spiekbriefjes.

Prppenschieter kon ik om vragen bij de kliniek. Knap van je vriend, hopelijk is het ook vol te houden voor hem.

Sab valt wel mee met lastigvallen qua berichten, misschien toch drukker in huis dan gedacht.

Ursela je hoeft niet zw te zijn om vergeetachtig te zijn.

Sandra en wij zijn ontzettend blij voor je dat je eindelijk aan de andere kant staat. Soms is het moeilijk om optimistisch te zijn voor een ander omdat je weet hoe onztettend moeilijk alles is.

Daarom is het ook heel belangrijk voor ons allemaal dat we ook luchtige dingen bespreken van eten tot seks, anders is het niet vol te houden.

Weet soms ook niet wat te typen en dan lees ik alleen mee.

En nog een paar nachtjes slapen en dan in ondertrouw, spannend....

Ik heb trouwens daarna prima geslapen en alles is weer ok tussen ons.

Gisteren was een baaldag en vandaag weer met frisse moed begonnen, wel met een kort lontje hier.

Geplaatst

Sylvie, nee niet druk hier, zit film te kijken en op internet een vakantie uit te zoeken en daarnaast is het niet echt druk hier dus om nou te posten voor het posten ;-)

Fijn dat je weer optimistisch bent! ik ga ff lunchen, gewoon thuis hoor :-)

Geplaatst

aaarrrgggh...had ik net een heel verhaal getypt...krijg ik een server error...zucht...

kijken of ik nog kan hertypen wat ik geschreven heb...maar eerst even telefoontje afhandelen.

Geplaatst

Had net mijn moeder aan de telefoon... ze wil volgende week langskomen met alle babyspullen van mijn dochter die ze nog heeft (o.a. ledikantje, autostoeltje) zodat ik ze op Marktplaats kan zetten... Ze weet natuurlijk niet dat we bezig zijn en ik wilde eigenlijk zeggen: ma, hou nog maar even daar, misschien lukt het nog wel! Maar ze rekent er allang niet meer op nu ik in maart 42 word en haar kleindochter 7... Zucht. Wat wil ik haar graag verrassen!!

Geplaatst

ah caroline...begrijpelijk en moeilijk...want je wilt het zo graag vertellen, maar ook als een verrassing houden...misschien kun je nog een smoes verzinnen zodat ze de spullen nog iets langer bij zich heeft en uiteindelijk bij zich kan houden voor jullie tweede beeb!

Syl...je laat me blozen...hihihi...probeer mijn best te doen om zoveel mogelijk op iedereen te reageren...soms met en soms zonder spiekbriefje...ligt eraan hoeveel ik aan mijn koppie heb...heel fijn trouwens om te lezen dat je weer een positievere instelling hebt en dat jij en Jeroen het bijgelegd hebben!!!

San...je hoeft je niet te verontschuldigen meis...we weten hoe graag je ons ook aan de andere kant van de lijn wilt zien. Wij willen dat ook heel graag. We weten ook dat je aan ons denkt, ook al ben je niet iedere dag hier...als je zin hebt, kom je gewoon gezellig langs...en dan laat je iets achter...wij komen jou, Babeth en Ursula binnenkort allemaal vergezellen...kunnen we beter een nieuw topic maken pauze-afmeisjes eindelijk zwanger!! Lijkt jullie dat wat???

Caroline...je hebt nog lekker baantjes gezwommen vanochtend...is altijd sjattig om die kleintjes te zien en dan wordt ook je eigen verlangen weer groter. Dus ook weer een dubbel gevoel...heb vroeger wedstrijdzwemmen gedaan, maar mis het totaal niet...trek wel baantjes als ik op vakantie ben in het zwembad bij het appartementencomplex...hihi...

Wil ook graag onze vakantie boeken, maar denk niet dat het er in zit dit jaar, want ik denk dat we het geld voor de vakantie gaan gebruiken voor de kinderkamer enzo...hihihi...ook een leuke manier om het geld te besteden...

We zijn ook al flink aan het sparen voor Pinkpop...gezellig...

Laika...hoe is het gegaan vanochtend met de punctie??? hoop dat het is meegevallen en dat je een goeie opbrengst hebt...weet je al wanneer je te horen krijgt of er bevruchting is geweest en wanneer je de tp hebt? sterkte meid...laat je maar lekker verwennen door je menneke nu!!!

Miki...wat fijn om te lezen dat Mart en haar partner toch de rust kunnen vinden/hebben gevonden. Misschien inderdaad wel goed dat ze wat afleiding vindt in de reorganisatie...Doe haar maar de groetjes en een dikke virtuele knuffel...denk nog regelmatig aan haar!

Sen...hoe gaat ie met jou??? Jij hoeft toch ook nog maar een paar dagen of niet??? Mijn duimen draaien overuren voor jou en Esther!!!

Esther...hoe is het nu eigenlijk met je zus??? is alles weer een beetje onder controle? had ze niet al de 20-weken echo gehad? Ik kan begrijpen dat je nu even geen hoop hebt op een positieve uitslag, maar blijf toch moed houden meid! Dat de test vanochtend niet het tweede streepje gaf, wil toch zeggen dat de pregnyl verdwenen is, of niet? ik blijf duimen dat je over een paar dagen een hele mooie test in handen hebt met twee streepjes!!! hang in there girl!!!!

Ursula...lekker...een weekendje weg naar Oslo...maar jeetje...wat een trip om even naar de ambassade te gaan...heeft Merel dan nu al een eigen paspoort nodig??? hoop dat de trip meevalt en snel voorbij is (voor zover dat mogelijk is)...

Morgen de eerste fm...ik krijg nog niet te horen denk ik wanneer ik de punctie heb, maar hopelijk kan ik aan de hand daarvan al een beetje inschatten wanneer ik de punctie zou kunnen hebben...

Mijn vriend was inderdaad al een tijdje bezig met stoppen...heeft al een paar weken terug een dag niet gerookt en heeft zich toen weer een pakje schag gekocht...daarvan heeft ie dus zondag de laatste gerookt...hihi...hij had gelukkig ook al eerder dat ie de sigaret niet meer lekker vond...na twee teugen al uitgemaakt...dus ik denk ook dat het daarom niet heel erg moeilijk is.

Hij heeft op dit moment meer last van een aankomende aambei...is al tabletten van dr. Vogel aan het innemen (tegen ontsierende aderen) en dat werkt op zich wel, maar niet voldoende...dus hij is al kregelig door de pijn van die aambei en dan mij erbij met de hormonen...twee korte lontjes...hihihi...maar verder gaat het prima tussen ons...hahahaha...

vanavond trouwens weer weeg- en meetmoment...ga denk ik wel over op 1 shake per dag...denk wel dat ik een shake blijf gebruiken als ik zwanger ben, ipv het ontbijt...ben namelijk niet zo'n ontbijter, dus dan is zo'n shake al ideaal...

Geloof dat dit het wel was...allemaal nog een fijne dag verder en tot morgen.

liefs,

Nico

Geplaatst

Hey meiden

laika hoe is het gegaan vandaag? Viel het een beetje mee?

En miki wanneer begin jij met je nieuwe job? Dat zal er ook wel aan zitten te komen of niet?

Nico stoer dat je vriend probeert te stoppen!

Rubster hoe is het gegaan vandaag met de intake?

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik vandaag helemaal stuk ben hoor. Gisteren kreeg ik zoveel hoop, ik heb zo lopen dagdromen, ondanks dat je wéét dat het van de pregnyl kan zijn. En vandaag is dat allemaal weg. Alle lichamelijke signalen die je gisteren positief beoordeelde herken ik nu weer van een aankomende menstruatie.

Ik voel aan mijn lijf dat het, ook deze keer, weer niet gelukt is en ik heb geen hoop meer dat het wel gelukt is. Ik merk het aan mijn huid, ik merk het aan mijn buik, ik merk het aan mijn afscheiding! Na vijf behandelingen herken je zo langzamerhand wel hoe het zit, toch?

Ik heb vandaag echt een moeilijke dag en dat zeg ik niet snel. Heel veel gehuild bij mijn oudste zus en mijn jongste zusje. Waarom 18 neefjes en nichtjes en wij niks? Soms doet het zo'n pijn. Wat is dan het doel in ons leven als het niet kinderen krijgen is?

Ik weet het, ik ben vroeg met testen maar nogmaals, ik geloof er niet meer in.

Ik moet nu drie dagen werken, ik hoop dat het een beetje gaat. Niet om zielig te lopen doen maar ik huil zomaar op het moment. Zie er tegenop dat mensen gaan vragen hoe het gaat. Ik kijk wel hoe het gaat, als het niet wil dan ga ik gewoon naar huis.

Ik wil nog even zeggen dat ik jullie meeleven zo enorm fantastisch vindt!

Geplaatst

Nou kan eindelijk weer op het forum, Jeroen heeft het er maar druk mee.

Esther wat oneerlijk is het toch allemaal. Moeilijk om positief te blijven. Kan je weinig troostende woorden bieden, ik snap het ook allemaal niet dat het soms zo moeilijk en verdrietig moet zijn.

Nico arme vriend, heel pijnlijk, zal soms gezellig zijn bij jullie.

Vandaag iui, pfff, lig al vanaf 03.30 wakker, vooral weer door de zaak, enige die hier slaapt is de hond. Ga nog maar even tv kijken.

Geplaatst

Oh Esther, wat moet je je ellendig voelen. Natuurlijk ken jij je lijf als geen ander, maar tis nog vroeg dus je weet het nooit. Het is inderdaad oneerlijk met zoveel nichtjes en neefjes, hoe is het mogelijk, waarom is het zo verdeeld en heeft niet 1 zus iets minder kinderen en jij er 1 of 2 van die zij minder heeft. Helaas beslist het lot soms anders, maar hou moed tot je testdag ajb!

Sterkte met werken vandaag!

Sylvie, succes met de iui straks.

Laika, hoe is het met jou??? Is alles goeg gegaan??

En de rest natuurlijk!

Ik heb gisteravond weer gefietst en geroeid, ik was vergeten hoe moeilijk het fietsen is als je je been niet kunt buigen, maaar ik moet zeggen, hij is minder dik dan gisteren, dus gaat de goede kant op. Wel nog heeeeeeeeeel erg gevoelig, maar iig alvast minder dik!

Tot later meiden

xx

Geplaatst

lieve lieve Esther, ik leef met je mee...weet niet goed wat ik tegen je kan zeggen...het is zo oneerlijk allemaal...ik wilde dat ik je kon zeggen wat jullie doel in jullie leven is, maar ik weet het ook niet. Je kent je lichaam inderdaad als geen ander, maar je weet ook dat je lichaam je gigantisch voor de gek kan houden...blijf nog even moed houden...ik geef je vanaf hier een hele dikke megaknuffel en wat positieve energie...:hugs2::hugs2::positive energie:

Sylvie...heel veel succes vandaag met de iui!!! denk aan je!!! hoe laat moet je daar zijn??? ik hoop dat je toch een beetje nog hebt kunnen slapen...heb je soms niet dat als je anderen ziet slapen en jij ligt wakker dat je ze ook wakker wilt maken, zo van...ik niet slapen, jullie ook niet slapen...hihi...(dat zijn mijn gemene hormonen die nu spreken...)...

Wij hebben vanmiddag om 13.50 uur de eerste fm...gisteren zelf nog meegedaan met de yogales...voorlopig mijn laatste...donderdag nog een keertje de zumbales geven en dan is het 3 weekjes even heeeeeeel rustig aan doen...hopelijk ook zinvol en met reden...de twijfel begint een beetje toe te slaan hier...ben niet meer zo mega ervan overtuigd dat het gewoon goed gaat deze keer...het zal er wel allemaal bij horen, bij het traject...maar ik wil dat lekkere gevoel weer terugkrijgen...dat gevoel dat ik de hele wereld aan kan en dat niets me teveel is (totdat de vermoeidheid me natuurlijk te pakken krijgt...hahahahahaha)...

laika...hoop dat geen nieuws, goed nieuws is en dat de punctie gisteren is meegevallen!!!

Sab...vlijtig liesje alweer, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen...als je gewend bent om zoveel te sporten en te bewegen en je kunt dan door een blessure even niets doen...ik ken het...doe je wel rustig aan en niet meteen te veel in een keer??? dadelijk duurt het herstel namelijk nog langer en ben je nog verder van huis (zegt iemand, die ook altijd te vroeg en te snel weer fanatiek begint...hahahahaha...ik stond 2 dagen na mijn curretage alweer les te geven...)...

Uhm...oja...gisteren weer weeg- en meetmoment gehad...gaat prima...weer een halve kilo kwijt...en ook weer wat cm's rondom de borst, taille en heup...was zelfs bij mijn bovenbenen cm's kwijt, maar dat is dus verlies van spiermassa...was nu in een week tijd alweer een kilo spieren kwijt, omdat ik dus minder gesport heb...dat zal wat worden de komende 3 weken...hihihi...ga nog drie keer wegen/meten en dan is het voorbij met wegen en meten...mijn begeleidster zei al dat ik daarna toch niet meer gewogen en gemeten mocht worden (ze gaat er dus ook vanuit dat het gaat lukken, dat doet dan toch wel weer eventjes goed om te horen)...ga na de tp (waarschijnlijk/hopelijk 7 februari) ook terug naar 1 shake per dag. Vezels en vitaminen blijf ik gewoon doorgebruiken en ze had ook nog een tip voor als ik last van obstipatie zou krijgen: aloe vera sap (maar dan de pure, niet de gemengde van bij de Xenos of een andere winkel). een zo'n klein dopje en een half uur later moet zij al naar de wc rennen...nu maar hopen dat ik er dan geen last van krijg...hihihi...

spiekbriefje heb ik nu dus eventjes niet gebruikt...kom later wel weer terug!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, spannend zeg vandaag!! Ik bid voor jullie dat je op schema ligt zeg maar. En hopelijk heb je erna weer dat goed juichgevoel terug :-)

Dat wegen enzo, is dat nu niet een beetje bedrieglijk door de hormonen? Tenminste daar zou ik me wel wat bij voor kunnen stellen..En waar doe je dat eigenlijk, bij een soort van dietiste of zo..?

Wel goed van je hoor dat er weer af was. Ik hoop dat je zonder shakies ook zo goed blijft gaan, want daar ligt de uitdaging natuurlijk hihi.

Geplaatst

oh ja wat betreft rustig aan doen, standje 1 op de fiets en 5 calorietjes verbrand, normaal stand 13 maximaal en 150 calorietjes, dus ik doe best rustig aan hihi. Thanks! Kan ook echt niet harder/sneller trouwens haha

Geplaatst

Esther hoe is het vandaag?

Nico succes met de meting!

Heb zelf vandaag vrij ipv morgen. Maar goed ook wat ben moe. Gister de hele dag slaperig geweest, lag om negen uur al in bed! Vanochtend iets minder moe gelukkig, maar ga vandaag wel heeeeel weinig doen en nu eerst nog even terug naar bed. Probeer later uitgebreider te reageren!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Esther, je was vroeg met testen. Je kent je lichaam het beste, maar soms gebeurt er nog wel eens een wondertje.

Sylvie, balen dat je niet kan slapen door de sores van de zaak. Succes

Gisteren stonden we binnen 20 minuten weer buiten. Met een recept voor alle spullen. We gaan volle sterkte gonal F spuiten.

We starten niet zoals Laika vanuit de Lucrin. Moet wachten op mijn menstruatie en dan worden we er tussen gepland. Dat is wat er gezegd werd. We hadden niet dr Melchers want die had een belangrijke vergadering. Iemand anders, een heel lief mensje. We kregen het wel over de lever. Maar ik had meteen gezegd dat we door mochten.

Verder natuurlijk de vraag over hoeveel embryo's er terug gezet mogen worden. Eigenlijk is het standaard 1. Maar omdat mijn baarmoeder waarschijnlijk een andere vorm heeft (wat dus niet helemaal zeker is, ziekenhuis 1 zegt wel en ziekenhuis 2 zegt niet) Zouden er zo en zo geen 2 teruggeplaatst mogen worden. Maar dat wordt nog even uitgezocht hoe het nu precies zit.

Dus nu over 6 tot 8 weken verwachten ze wel dat ik mijn bongi heb en dan kan ik beginnen. Wel weer spannend.

Verder gisteravond geholpen met het clubgebouw leeghalen. We moeten eruit vanwege een verbouwing. We hadden het hele gebouw en krijgen nu alleen de zolder omdat de SKH erin gaat zitten. Ben benieuwd....

Nico succes met de fm.

Dikke knuffel van ons.

Groetjes

ruby

Geplaatst

Hey Ruby, spannend zeg, dus je slaat de Lucrin gewoon over! Nou, dat scheelt weer een paar weken he? Ben benieuwd over de tp, zouden jullie er wel 2 willen tp?

Geplaatst

Even lekker of topic weer... wie heeft er hier ervaring met een werkster/huishoudelijke hulp? Doordat ik nu vier dagen werk en één dag slaap blijft alleen het weekend over voor het huishouden. We hebben best een groot huis met veel spullen en ik trek het eigenlijk niet. Op het moment hebben we ook geen held voor een hulp hoor, maar ik ben toch een beetje aan het rondkijken voor als het financieel wél kan. Lijkt me alleen zo raar, iemand in je huis terwijl je weg bent. En op m'n vrije dag wil ik het ook niet, want dan wil ik desnoods de hele ochtend in bed kunnen liggen. Had net ook iets gezien over witte werksters, maar las dat dat voornamelijk studenten zijn. Nu heb ik niks tegen studenten, maar ik vraag me af hoe goed die schoonmaken. Ben denk ik wel vrij kritisch ;-) Anyway, ervaringen zijn welkom, ben gewoon benieuwd hoe jullie dat doen.

Ruby fijn dat jullie mogen beginnen!

Geplaatst

Hey Henne, wij hebben regelmatig hulp gehad, de laatste heb ik er in november uitgegooid haha.Was geen bekende van ons dus ik wilde thuiszijn als ze kwam. Aardig mens hoor, maar toch wel een paar dingen kapot gemaakt, zeker niet bewust maar het irriteerde me wel. Schoonmaak was ook niet je van het, lees, ik kan het beter. Ben nogal precies. Dus zonde van mijn geld. Ik ben altijd achterdochtig dus zou niet snel iemand alleen in mijn huis laten, en dus een sleutel geven. Voorlopig doe ik het dus weer zelf, iets minder schoon dan toen zij elke week kwam maar schoon genoeg...

Ik vind het ook best lastig hoor een werkster..Ze hebben elk hun eigen manier en dat komt vind ik maar zelden overeen met hoe je zelf bent/doet..

Moeilijk, snap het wel qua tijd en vermoeidheid.

Is het geen optie om iemand 1x per 2 of 3 weken een dagdeel te laten komen voor de grote beurten? Dan hoeven jullie zelf alleen maar te stofzuigen en de wc's te doen. De badkamer even een lappie elke dag na het douchen zelf doen, dan hou je het bij. En kost het niet belachelijk veel geld..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden