Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Syl-vie, blij dat we je hebben kunnen opfleuren! Was de patat lekker?

Ik te druk voor uitgebreider reageren, kus voor iedereen!!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja echt super Miki dat jij en jullie dit gedaan hebben.

Kan niet wachten ( weekend) om het uit te proberen.

Friet was heerlijk en spaghetti ook.

Laika ik heb geen last van Jeroen wij slapen apart. De enige die wel eens stinkt is ons hondje die mij overigens volkomen negeert en niet weet hoe snel ze bij me wegkomt. Ziekenhuis lucht natuurlijk had ik na mijn andere opname ook. Zal morgen wel beter gaan.

Geniet van je eten Zlaika.

Geplaatst

Hoi dames,

Dublin wat fijn dat er een streepje te zien en morgen de smiley!en Dan de tp.. Succes!!

Caroline, fijn dat je ondanks de moeilijke momenten hebt kunnen genieten, ik neem het direct van je aan dat de wens voor een tweede enorm Groot kan zijn en behoorlijk pijn doet als die deduct niet vervuld te gaan worden , maar wie weet,....komt er nog een poging , fijn dat je vriend er iig open voor staat.

Syl het lijkt me frustrerend dat je nu echt niets kan de timing kon niet slechter. Pas wel goed op hoor.

Hier stond op het menu, aardappeltjes uit de oven, lekker gekruid, sperzieboontjes en een gehaktballetje.

Geplaatst

na dagen slecht gegeten te hebben... ik heb mezelf echt halverwege de week even goed toegesproken...

Om 19:30 beseffen dat je geleeft heb op 2 crackers een appel en een halve balisto...

Maar voor vanavond..... kipdrumsticks met knoflook uit de braadzak en een lekkere bami....

er komen in ieder geval heeeele lekkere luchten uit de keuken

Geplaatst

Syl-vie fijn dat je weer thuis ben en DOE JE RUSTIG AAN ;-) geniet van je kadootje!

Ik loop geloof ik 5 dagen achter, zou eigenlijk bij moeten lezen....maar ben zo moe, en geen idee waarvan. Heb wel een blaasontsteking en zit helemaal dicht (neus) en huil de halve dag, niet omdat ik verdrietig ben..bah!

Geplaatst (aangepast)

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: 26 maart start 6e icsi

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

Henne: cryo poging, 13 maart controle echo, tp rond 21 maart.

IVFSH: 4 maart tp van 2 cryo´s.

Dublin: 8 maart starten met ovulatietesten, 10-3 controle-echo, hopelijk terugplaatsing van 1 cryo.

Zwanger

Ursula:

Babeth:24-3 controle gyn + 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-3: 3e echo (met 10w1d)

Witje: 04-4 (20 weken echo, met 20 weken 2 dagen)

aangepast door Meiske74
Lijstje naar voren gehaald
Geplaatst

Sylvie, fijn dat je weer thuis bent! Lijkt mij ook vreselijk in het zkh te moeten liggen...baaah.... liever lekker thuis en lekker eten! En straks ook lekker in bad met een lekker geurtje :-)

Babeth, super dat het met jullie 2 goed gaat. Erg fijn om te horen en houden zo!

Witje, kom even terug op je bericht van een paar dagen terug... kan niet wachten om je/jullie "buikje" de 16e te zien :-) voel je a.u.b. niet bezwaard, we gaan het met zen alle heel gezellig maken!

Sab, veel plezier op wintersport! En gezond weer terug! Wens je lekker veel verse poedersneeuw.

Caroline, klinkt als een heerlijk weekend samen.

Guusje, wat een geruststelling zo een manager, je wilt het echt niet andersom hebben... het neemt een hoop zorgen & onrust weg wanneer je weet dat je werk begrip heeft. Je boft en neem zeker de rust wanneer je het nodig hebt.

EDR, wat een superidee. Geniet van jullie weekend, de heerlijke quality time... even alle focus op jullie 2, jullie relatie... goed plan, lekker de batterijen weer opladen en hierna op naar " de" poging!

Henne, wanneer verwacht je je eisprong? Ga je het met ovu's doen? We hebben volgende week een evaluatie gesprek en hierna zien we wel verder of en wanneer we de volgende poging zullen gaan doen. Ik hoop dat ze ons in het gesprek weer hoop en moed kunnen geven want op dit moment zie ik het niet "rozig"... 3x een vroege miskraam, heeft dit nog steeds met vette pech te maken?

Geplaatst
Pauze

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Roestvlek: 18-3 evaluatiegesprek, hierna ???

Behandeling

Dublin: 8 maart starten met ovulatietesten, 10-3 controle-echo, hopelijk terugplaatsing van 1 cryo.

Zwanger

Ursula:

Heb me even erbij gezet met update
Geplaatst

Pauze

Caroline: neig naar vijfde poging, maar ja, leeftijd, geld...

Behandeling

Zwanger

Ursula:

Ik was opeens verdwenen... mezelf er toch maar weer op gezet anders voel ik me helemaal zielig... net opeens weer in tranen toen ik op het wachtbankje maart zag dat er een paar meiden zwanger zijn... helemaal gegund natuurlijk, maar ik had er nu op moeten zitten!

Geplaatst

Hee Caroline,

Fijn dat je weekend goed was, ondanks alle confrontaties... Je hebt helemaal gelijk: jij had ook op de wachtbank moeten zitten... Ik heb dat ook met twee topics: de beide 'uitgerekend' topics waar ik voor mijn gevoel 'recht' op had. Dus de topics waar ik schreef voor ik de miskramen kreeg. Tja, forum is heel fijn, maar soms ook heel confronterend. Ben benieuwd wat jullie gaan beslissen of jullie verder gaan of niet. Wel fijn dat jouw vriend je keuze respecteerd en steunt, ondanks dat het voor hem 'goed' is nu.

Wat betreft je wens voor een tweede: daar moet je hier natuurlijk gewoon over praten, net zoals Sandra en babeth en de andere zwangeren op 16 april trots mogen zijn op hun zwangere buiken! Jouw tweede kindje is je net zo gegund als voor anderen hun eerste!

Fijne avond!

Ivfsh

Geplaatst (aangepast)
Tjeee Babeth, zo zie je toch maar weer. Ik hoop echt dat het morgen allemaal goed is op de echo! En dan toch weer tig slagen om de arm door de artsen he, ik snap dat niet.... Nu las ik wel dat bijvoorbeeld bij wat ik dan heb onderzoek lastig is, omdat voor betrouwbaar onderzoek vrouwen eerst een half jaar geen foliumzuur moeten slikken. En de meeste vrouwen willen na een miskraam geen half jaar wachten met weer zwanger worden. Daar kan ik dan zelf ook wel weer inkomen...

Hoi Henne en eventueel andere geinteresseerden,

Ik had jullie verteld van de dame die na vele miskramen nu een doorgaande zwangerschap heeft mbv. prednison, zei had de volgende info voor me:

Ik ben zelf met het idee van Prednison gekomen. Ik heb veel gelezen over immuunziekten en die komen ook veel voor in mijn familie. Bij mij hebben ze niks kunnen vinden, maar er zijn ook uitgebreide tests voor nodig die ze in Nederland niet doen. Die heb ik overgeslagen. Dus ik ben naar Gent gegaan (dr. De Sutter, echt een topgynaecoloog) en heb daar om Utrogestan en Prednison gevraagd. Utro schrijven ze daar al na 2 mk's voor, en Prednison alleen als het echt al heel vaak fout is gegaan. Dus ze staan er daar helemaal achter. In Duitsland en Engeland (en Amerika) krijg je het ook gewoon hoor na heel veel miskramen, alleen in Nederland niet. Veel artsen in Nederland reageerden geschokt, maar geen enkele arts kon aangeven waarom ik het dan niet zou moeten gebruiken. Want er is eigenlijk geen keihard bewijs dat Prednison in een dosering tot 30 mg nou echt schadelijk is. Natuurlijk, je gebruikt het liever niet, maar na 6 miskramen ben je echt wel bereid tot iets wat mogelijk werkt en betrekkelijk risicoloos is.

Ik vroeg haar of ze het goed vond om deze info van haar hier te vermelden en ze was er blij mee, zie hier haar antwoord, wellicht hebben er meer mensen iets aan!!!.

Ja natuurlijk, ga je gang! Noem me maar Suus. Je mag verwijzen naar de site www.herhaaldemiskramen.nl, daar sta ik ook bekend als Suus. Onder 'Suus, 5 sterren' staat mijn onderzoeksverhaal. (Op die site is alleen nog niet bekend dat ik zwanger ben.)

Op www.zwangerschapspagina.nl is er een topic dat 'Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad' heet. We zijn net begonnen met deel 2. Daar kunnen ze me vinden als ze vragen hebben.

Dus ja graag, ik wil juist heel graag anderen helpen, want het was zoooo'n lijdensweg om goede hulp te krijgen in Nederland!

(voor de dames hier op het forum; Suus werd steeds spontaan zwanger dus kreeg daarom geen standaard utrogestan zoals wel het geval is indien je aangewezen bent op IVF of Icsi, ik vermeld het er even bij omdat het anders vragen op kan roepen)

lieve groet,

Babeth, en Suus, hartelijk bedankt meid!!!!

aangepast door Meiske74
aanvulling
Geplaatst

Goedemorgen dames!!!!!

Suus bedankt voor de info en ik hoop dat er meerdere dames wat aan hebben. Dat jou zwangerschap nu eindelijk verder maar goed mag verlopen na alle ellende!!

Hier vanaf mijn eigen nieuwe laptopje. Kan ik altijd surfen als ik daar zin in heb hihi. Wat een luxe zeg.

Geplaatst

hi meiden even snal, zit al op mn werk.

Caroline, wat fijn dat jullie ondanks de tegenslag van vorige week wel een paar fijne dagen hebben gehad. Toch nog een beetje kunnen genieten van je verjaardag? Enne... ben het met iedereen eens. Dat jij al een meissie hebt rondlopen thuis, doet niks af aan de wens voor een tweede. Als die er is, dan maakt het niet uit of het gaat om je eerste kindje of om nummer 11 - het is en blijft moeilijk en een strijd!

Syl, lekker geslapen in je eigen bedje? Doe je wel rustig aan de komende dagen? Ze wilden je niet voor niets houden...

Even een vraagje van heel andere orde: vorige week woensdag werd ik ongesteld en dat was zaterdag wel zo'n beetje over. Nu heb ik gisteren en vandaag constant steken in mn schaamstreek (sorry voor de details). Nooit eerder gevoeld, maar het belemmerde me gisteren echt tijdens de hockeytraining. Eisprong is het niet, die voel ik normaal gezien hoger in mn buik. Wat zou het kunnen zijn?? Is echt wel ongemakkelijk.

Nu weer snel aan het werk; gisteren meldde een collega dat ze vanaf vandaag al op vakantie is. Was een grote verrassing voor iedereen, we gingen ervan uit dat ze er va maandag niet zou zijn, dus alle planningen lopen spaak - handig!

Geplaatst

Joepie dublin!!!!! Nu op naar een mooie tp maandag!!

Fran die pijn in de schaamstreek geen idee. Nu nog last van??

Lekker dan van die collega. Als dit niet bekend was bij wie dan ook mag ze toch niet zomaar wegblijven??? Niet echt handig voor de planning lijkt me idd. Sterkte voor jou en je collega's.

En Syl lekker verwend?????? en uitgeslapen???? Je had nog wat in te halen na je 2 slapenloze nachten.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Dublin wat fijn dat je kunt bellen, op naar de tp!

Fren, dat van die pijn in de schaamstreek, geen idee, heel peril in de zwAngerschap was het bij mij daar wel gevoelig, maar niet zo dat ik erdoor gehinderd werd. Erg handig overigens van die collega: sterk staaltje miscommunication?!

Caroline logisch dat de tranen komen, ik weet preceis wat je bedoelt,je bent blij voor anderen maar het voelt zo verdomde oneerlijk. Iedereen begrijpt je hoor!

Wat Kosten betreft, ik kan niet in je portemonnaie kijken, wat leeftijd: ben je bang dat je leeftijd de behandeling niet ten goede komt ?je had laatst toch een mooie opbrengst en mooie embryos, omdat je toevallig afgelopen weekend op Papier een jaartje outer geworden bent is het niet zo dat je eicellen ineens minder zijn lijkt mij. Maar ik zou in jou geval denk Ik geen jaar meer wachten..lieve meid sterkte!!!

Laika hoe gaat het met jou? En Ursela, wordt de hand van je man een beetje beter??

Syl, je hebt vannacht vast heerlij geslapen, ik moet er niet aan denken dat onze hond bij mij slaapt, die laat soms scheten die je niet hoot maar waar die zelf voor wegloopt!!

De katten mogen ook niet bin ons slapen. Eentje moet altijd mijn kussen hebben

Geplaatst

Fren, ik zag in het lijstje staan" wachten op ongi Dan aanmelden,"dat is Dan over een week of 3-3.5? Jeetje wat snel ineens, spannend!!!!!

Geplaatst

Pauze

Caroline: neig naar vijfde poging, maar ja, leeftijd, geld...

Behandeling

Dublin: cryo poging, 7 maart controle echo, tp 15 maart.

Zwanger

Ursula:

Goedemorgen meiden,

Heb het lijstje even bijgewerkt en wat blijkt heb verkeerd geteld. Ik dacht vanochtend smiley 4 dagen verder is zondag ontdooien dus maandag tp. Maar het is geworden maandag ontdooien en dinsdag tp. Pfff daar was onze vakantie niet in voorzien.... we zouden nl allebei dinsdag weer aan het werk gaan. Dat gaat dus niet lukken. Dus nog een dagje verlof nemen. Toch nog inloggen op mijn werkmail om mijn agenda bij te werken. Aangezien ik deze poging niet aan de grote klok wilde hangen op mijn werk was maandag echt makkelijker geweest, maar goed heb het op een prive afspraak gegooid dus hoef 't niet nader te verklaren. Die verlofdagen heb ik wel. Wij gaan hier in ieder geval heel hard duimen dat maandag goed gaat en dinsdagochtend het telefoontje goed nieuws brengt. Zit op het pré wachtbankje.

Geplaatst

Dublin kleine tegenvaller. Maar het gaat gewoon goedkomen. Werken kan altijd nog zeggen ze toch??? Dinsdag is heel bijzonder.......

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Iedereen lekker geslapen?

Dublin: jihaa! Jij ook weer door: spannend en fijn! Duimen voor een hele goede ontdooing!

Fren: geen idee.... Nooit gehad die pijn in de schaamstreek, gek. Als het aanhoudtmtoch zeker even na laten kijken hoor. Jij straks ook weer starten!

Syl: hoe is het vandaag?

Henne: vandaag vrij, toch? Even lekker rustig aan doen na het harde werken.

Laika: hoe gaat het met je zwangerschap?

Nico: mooi dat je ook gesprek hebt in dd. Heb je dat formulier al binnen voor een kopie van je rapport? Ik heb het afgelopen week ingevuld, ben eens benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de kopie krijg. Ben ook wel nieuwsgierig om het eens helemaal door te lezen, haha. Eens kijken wat ze allemaal schrijven :-)

Babeth: bedankt voor de info van je vriendin. Goed om te lezen. Heb wel al huilend de site over de herhaalde miskramen gelezen, wat een verdriet hebben die meiden daar gehad zeg... Dat maakt me echt bang dat het bij ons ook weer een keer mis zal gaan. Maar goed, niet aan denken, heeft geen enkele zin....

Fijne dag allemaal: hier schijnt de zon, en bij jullie?

Geplaatst

Owww Dublin wat spannend! Fijn dat je het op het werk hebt kunnen regelen.hihi het pre-wachtbankje, leuk gevonden naar ook weer spannend! Succes

Geplaatst

Babeth, super bedankt dat je de info met ons hebt gedeeld. De afgelopen dagen heb ik me ook meer in het onderwerp "miskramen" verdiept en mijn lijst voor het evaluatiegesprek begint aardig lang te worden, hopen dat we van het gesprek wijzer worden. Ik heb geen idee hoe het zh hier tegenover staat. Ga nu eens rustig zitten voor de sites die jullie genoemd hebben.

Babeth, als je de kans ziet, wil je dan Suus heel erg bedankt hiervoor en ik wens haar ook heel veel suc6 & plezier met haar zwangerschap! Geweldig dat het nu wel gelukt is!

Geplaatst

Hallo dames,

Ben ik weer even. We zijn razend druk deze week. Vanavond oppassen en morgenavond etentje van mijn werk. En naar het nieuwe pand kijken. Rij er al regelmatig langs. Is niet zo ver van mijn huis. Dus dat wordt fietsen vanaf 21 maart.

Verer zijn we nu 5 weken op weg na het einde van de lucrin. Ennog geen spoortje te zien. Ze zeggen 6 tot 8 weken. Dus dan zal het wel eind maart of april zijn voor we beginnen. Baal er wel van hoor. Wil zo graag beginnen, ook al vergt het heel veel van jezelf en je omgeving.

Fren, ik kan je ook niet helpen. Vertrouw je het niet dan bel je de arts op toch???

Syl-vie, hoe is het gegaan vannacht? Hoop dat je snel weer opknapt, maar wel rustig aan doen he!!! Ze wilde je niet voor niets houden in het ziekenhuis. Geniet lekker van je kadootje.

Onze katten zijn gewoon boven 's nachts. de jongste ligt meestal tussen ons in. Flo ligt op het voeteneind. De andere 2 liggen in het halletje of op de strijkplank. De leidingen lopen in het halletje door de vloer, dus dat is lekker warm.

Vanavond staat er sla op het menu.

Heeft er iemand nog lekkere receptjes voor de sapcentrifuge? Die hebben we gisteren gekocht. Heb al wel gemerkt dat komkommer gauw overheerst.

Fijne dag allemaal en heel veel succes.

Geplaatst

Dublin...super...een smiley....je bent op he pre-wachtbankje...een kleine tegenvaller dat het niet op de voor jullie geplande datum was, maar toch fijn dat je het met je werk hebt kunnen regelen..

ik moest toch wel even lachen met jullie praat over scheetjes en honden en oude mannen...hihihi...geloof niet dat onze katten scheetjes laten, en als ze het wel doen...dan ruik ik ze in elk geval niet...ik ruik ze eerder van mijn vriend en van mezelf...hahahaha...was een keer zo erg dat mijn vriend het balkon is opgevlucht...(toen woonden we nog op de flat)...ik was Body Balance aan het oefenen en tja...ik stond in een houding dat ik me niet kon inhouden...hahahahaha...we moeten er nu nog vaak harteijk om lachen...hahahaha...

ivfsh...ik heb het formulier al meteen de dag erna in huis (of twee dagen erna) heb het ook meteen opgestuurd en ben nu dus aan het wachten...ben ook wel benieuwd wat ze allemaal geschreven hebben...

Fren....uhm...geen idee wat die pijnscheuten in je schaamstreek kunnen zijn..,hou het maar even in de gaten...mocht het erger worden, effe laten checken...

Syl...heb je lekker geslapen meid? was wel effe schrikken zeg....hou je maar rustig, al kan ik mee voorstellen dat dit moeilijk is...probeer het toch maar te doen...je gezondheid gaat effe voor meissie!! hopelijk is het hierna afgelopen met de sores voor jullie en kunnen jullie verder!!

Esther...wat fijn om te lezen dat het weer langzaam aan beter gaat!!! super!! en goed dat jullie een weekendje weggaan met zijn 2-tjes...effe lekker samen genieten van elkaar en weer wat nieuwe energie op doen...en dan op naar nr 6...dit gaat hem worden!!! onze carnavalssjlager heette: 'dat weëd um....iech wees ut jans jewis'. in het Nederlands is het: dat wordt 'm, ik weet het heel erg zeker..!!

hier wat foto's van mij....de eerste en laatste zijn van de optocht...de middelste foto is van het Kloonetrekke...

[ATTACH=CONFIG]936[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]938[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]937[/ATTACH]

liefs,

Nico

Geplaatst

Ruby ik moest nog aan je denken, jij wacht ook op je menstruatie, nou meid, je bent gelukkig over de helft, ik hoop voor je dat het zich snel aandient, je Wil zo graag verder,logisch!

Roestvlek en IVFsh ik kan me voorstellen dat de sites confronterend zijn, ik moet eerlijk zeggen dat Ik er bewust nog niet gegeken heb, ik ben erg benieuwd naar haar voledife eigen verhaal mbt de onderzoeken maar Ik kan dat momenteel niet echt handelen.

Ik hoop dat andere dames er iets aan hebben en ik zal haar zeker bedanken hoor!

Gisteren met mijn man besproken dat ik weer contact op ga nemen met de psychologe, mijn 0 energie komt volgens de arts mede door de mentale belasting, daar komt ook de hoofdpijn vandaan waar ik mee opsta. Wij hebben onze ervaring met de jongens maar inmiddels natuurlijk ook veel andere verhalen meegekregen en dat houdt me onderbewust bezig. Gek, voor mijn eigen gevoel ben ik er niet zo mee bezig maar ik ga toch maar bellen, wie weet. In ieder geval gisteren weer een mooie echo en regelmatig een schopje, dat doet wonderen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden