Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames

Guusje, neem de tijd, logisch dat je zo snel mogelijk door wil gaan maar meid, wie weet hoe je je volgende week voelt en nog 2 weken, dan is het pas de 22ste, pas goed op jezelf!!!

IVFSH , wat vervelend dat het met je oma niet echt beter wil gaan, verontrustend hoor bij een dame van die leeftijd. Fijn dat ze zoveel lieve mensen om zich heen heeft!!!

wat rot dat je je daar zo naar begon te voelen, wie weet van de hormonen die je gebruikt en de omstandeden? goed voor jezelf zorgen he.

bij ons staan aardappeltjes op het menu met een kip-sate schnitzel achtig iets en sugarsnaps hmmmmm

dames zeg eens eerlijk, mijn man zegt steeds dat mijn combinaties zo vreemd zijn..is dat nu ook? nu toch niet he?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Babeth zegt hij dat sinds de zwangerschap of altijd al? Ik heb hier iemand rondlopen die sojasaus over de pasta gooit en liefst overal kim chi (koreaan bijgerecht) bij eet, dus ik vind eigenlijk niks raar. Hier net roergebakken garnalen en groente met rijst gegeten.

IVFSH hoe lang is de tp nu geleden? Dat was vrijdag toch? Ik heb zelf twee keer zoiets gehad, beide keren was ik zwanger. Maar het was dan wel al verder in de wachtweken volgens mij. 't Kan ook gewoon van de progynova komen en dan de warmte van zo'n ziekenhuis. Doe maar rustig aan, als dat gaat natuurlijk. En goede reis alvast!

Geplaatst

haha Henne, gelukkig heb ik hem niet eerder horen klagen....is echt gebonden aan de zwangerschap, alleen het stomme is dat ik nu af entoe niet eens meer in de gaten heb of ie me voor de gek houdt of niet......

Henne, gisteren had ik het nog over die dame die wel natuurlijk zwanger raakt maar steeds miskramen kreeg he? toevallig kreeg ik mail van haar binnen dat ze vandaag 12 weken zwanger is! inderdaad icm. die prednison, de artsten kunnen niet "bewijzen" dat dit voor hun het receot is maar zij zelf zijn ervan overtuigd......met 10 weken had ze de laatste echo en dan morgen weer. Jeetje.Ik ben uiteraard erg blij voor haar.

Geplaatst

Tjeee Babeth, zo zie je toch maar weer. Ik hoop echt dat het morgen allemaal goed is op de echo! En dan toch weer tig slagen om de arm door de artsen he, ik snap dat niet.... Nu las ik wel dat bijvoorbeeld bij wat ik dan heb onderzoek lastig is, omdat voor betrouwbaar onderzoek vrouwen eerst een half jaar geen foliumzuur moeten slikken. En de meeste vrouwen willen na een miskraam geen half jaar wachten met weer zwanger worden. Daar kan ik dan zelf ook wel weer inkomen...

Geplaatst

Henne, ik gooi ook sojasaus over de pasta :misc_expressions-wh Lekker hoor!

Geplaatst
Henne, ik gooi ook sojasaus over de pasta :misc_expressions-wh Lekker hoor!

ook als je er saus bij hebt met oregano ed? ;-)

Geplaatst
ook als je er saus bij hebt met oregano ed? ;-)

Uuuuuh, niet echt. Ik gooi altijd over de macaroni sojasaus.

Geplaatst

Haha, lekker eten hier :-)

Babeth: ik vind je combi helemaal prima. En Henne: sojasaus en kimchi zijn nu eenmaal heel lekker, haha

Ik heb de progynova trouwens weten te bemachtigen: waanzinnig drukke apotheek, allerlei carnavalsongelukjes en ik :-). Kreeg nog een mooi stencil mee over de overgang (progynova wordt normaal gesproken gebruikt voor overgangsklachten), ik had al verteld dat het voor IVF was, maar goed. Ik zal me zo eens inlezen over de overgang :-).

Wat betreft dat bijna flauw vallen: dat kan idd niet met de tp te maken hebben, die was nl pas afgelopen vrijdag. Misschien zijn et de hormonen, ik moet nl dubbele dosis slikken, wie weet heeft dat invloed. Ach, doet er ook niet toe, het is alweer over.

Gek om morgen naar ierlnd te gan. Ik ga eerst naar dublin, dar is namelijk een tweedaagse beurs/congres op mijn vakgebied, dus ik ga maar eens netwerken. Bleehh, och, het is vast interessant, maar ik kijk er ook altijd tegenop als ik moet 'netwerken'. Maar goed, ik wil straks toch iets vn een baan vinden. Als het maar niet zo'n inensieve baan wordt als ik had: behandelingen hebben nu voorrang! Na die twee dagen congres lekker met de trein naar mijn lief in Cork! Nu al zin in!

Geplaatst

Goedeavond dames, lekker gegeten? Hier genoten van een sunny monday! Om 12.00 uur de echo gehad en alles zag er goed uit, dus idd wel ongi geweest en geen onttrekkingsbloeding, pffff. Mijn follikel is nu 16,5 mm dus verwachte eisprong over 2 a 3 dagen. Dus op voor de smiley en dan bellen. Merk aan mijn lijf dat die eisprong er ook echt aan moet komen, want mijn endoklachten nemen enorm toe... dat is dus helaas verslechterd vergeleken met voor de zwangerschap. Maar goed, het zij zo... Dus op naar de volgende stap, voor mij de smiley en daarna voor onze eskimo goed ontdooien. Thinking positiv. Eerste hobbeltje weer genomen.

Moet eerst nog even teruglezen voor ik naar een ieder kan reageren... wordt vervolgd.

Voor de statistieken: rösti's uit de oven, kipburger en mais

Geplaatst

Hee Dublin: mooi zeg! Heel fijn dat het er allemaal goed uitziet. Jij bent ook weer in de race, mooi meid. Nu hard duimen voor goede ontdooiing. Ik ben aan het internetten op de telefoon, dus kan geen handtekeningen lezen. Hoeveel cryo's hebben jullie nog?

Guusje: wat de andere meiden ook zeggen: stap voor stap. Je bent al goed op weg, nu niet te snel willen gaan met werken. Binnenkort zal het laatste stukje ook beter gaan.

Groetjes!

Geplaatst

Hey Dublin, goed nieuws! Op naar een goede ontdooiing! Ik herken helaas wel dat je endo na de miskraam is verergerd, dat had ik ook. Of eigenlijk, bij mij is de endo pas echt pijnlijk geworden na de miskraam, daarvoor was er nog wel mee te leven. Hopelijk hoef je de hel van de menstruatie niet meer te doorstaan, daar ga ik echt voor duimen!

Guusje, het is ook niet niks wat je allemaal is overkomen, kan me voorstellen dat je je leven weer op wilt pakken maar luister goed naar jezelf en naar je lichaam, dat is het belangrijkst.

Haha, Henne, onze Koreaanse vrienden eten ook overal kimchi bij. Ik hou erg van Koreaans eten en als we bij hen eten koken ze vaak heel uitgebreid Koreaans voor ons, heerlijk!

Heb op dit moment sowieso voorkeur voor de aziatische keuken, vandaag garnalen in (jawel!) sojasaus met paksoi, paprika, Chinese kool, tauge en rijst. Lekker en gezond.

Voor straks welterusten allemaal!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hihi, die sojasaus. Moet zeggen dat wij dus ook een literfles in de kast hebben staan, neit zo'n lullig flesje van kikkoman.En ook kilozakken garnalen in de diepvries. Koreaans eten is idd errug lekker. In onze vakantie week gaan we zeker weer eens uit eten saampies, wel jammer dat er in R'dam geen koreaans restaurant meer zit, maar misschien dat wa naar A'dam rijden. Begin er echt zin in te krijgen, nog twee weekjes hard werken, dan een tp en een week vrij en dan zwanger ;-)

Dublin ook weer echt in de race, mooi!

Guusje neem de tijd, het is allemaal heel erg ingrijpend al zien mensen dat soms niet zo.

Geplaatst

Toch even snel een berucht van mij lig in het zkh. Van trap gevallen en met ambulance vervoerd incl sirenes en zwaailichten . Traumakamer met brancard en neksteuen ben er nog onder ste boven van. Niets gebroken onder de medicijnen hele slechte film beland. Wil naar huis.

Geplaatst

Tjemig Sylvie ik schrik me rot!!! Hoe heb je dat nou gedaan meis? Struikelde je? Ah gatsie zeg, wat zul je geschrokken zijn. Moet je blijven ter observatie? Snap dat je naar huis wil, hoop dat het bij één nachtje blijft. Heel veel sterkte lieverd. Dikke knuffel, Henne

Geplaatst

Sylvie, sterkte meid! Hoe heb je dat gedaan? Shit... hopelijk niets ernstigs...

voor de rest ga ik nu afsluiten en naar bed... zal morgen iets meer op jullie berichten ingaan maar nu even geen put meer, barstende koppijn en buikpijn ook nog... 18-3 evaluatie gesprek en dan zien we wel verder... op dit moment weet ik zelf nog niet hoe en wat... zullen de artsen blijven zeggen dat het met puur geluk of vette pech te maken heeft? Wanneer ze me hiervan kunnen overtuigen zou ik nog een poging willen wagen anders weet ik het niet meer... tot morgen... even alles laten bezinken en een nachtje over slapen... weltrusten allemaal!

Geplaatst

jeetje mina sylvie wat is dat schrikken. Moet je echt blijven vanacht? Getsie! Welk zh lig je? Sterkte meis xxx

Geplaatst

Syl wat lees ik nou! Wat klinkt dat heftig! Meid hang in there! We denken aan je, zorg dat je snel naar huis mag!!!

Geplaatst

@ Syl-vie, jeetje das schrikken. Wat dacht je we hebben nog niet genoeg aan ons hoofd laat ik daar nog iets aan toevoegen. Of kwam het dat je teveel aan je hoofd had en die er niet bij had toen je van de trap af ging.... Hoop voor je dat je na 1 nachtje weer naar huis mag!

@ Ivfsh heb wel geteld 1 cryo en dat is al heel wat, aangezien ik de 1e poging überhaupt geen tp had, 3 emmies 1 kapot gegaan en 2 gestopt met delen na 1 dag. Dus bij poging 2c (3 keer gestart) wel 3 emmies (2 toppers en 1 b-kwaliteit), 1 tp (zwanger en ma) en 1 cryo. Had maar 7 follikels en 5 eitjes dus vind het nog een goede score.

@ Roestvlekje, beterschap met je hoofdpijn.

@ Guusje, let op jezelf. Weet uit ervaring dat na een buikoperatie het herstel langzaam kan gaan. Dus halve dagen starten en langzaam weer opbouwen is echt aan te raden! Je moet natuurlijk weer optimaal herstellen zodat een mooie zwangerschap van 9 maanden kan plaatsvinden.

Geplaatst

Lieve sylvie,

Meis, wat lees ik nu.... Het zit jullie echt niet mee de laatste tijd en dat is een zwaar understatement... Ik hoop dat het meevalt en dat je snel weer terug naar huis kunt!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Hi Dublin,

Dat is waar ook, je had inderdaad al geschreven dat jullie 1 cryo hebben: super! Dat is mooi een extra kans. Het zou fantastisch als deze cryo je kleine baby wordt!

Ik ga lekker slapen!

Geplaatst

Lig in het Vlietland in Schiedam, net weer een nieuw infuus. Man naast me erg luidruchtig. Morgen komt fysio en dan gaan ze verder kijken. Wil nu al naar huis.

Geplaatst

Ik krijg honger van die eetverhalen. Niets meer gegeten vanaf lunch ook drinken niet. Krijg hier ook niets, niet zo erg want wc is smerig en moet op de po.Wat er niet ingaat hoeft er ook niet uit.

Geplaatst

hey syl...wat laat je ons schrikken meis! Wat een toestand bij jullie! Hoe had je dit zo...evenwicht kwijt ofzo?

Moet je nuchter zijn dat je niks krijgt? Opzich niet nodig toch...je hebt niks gebroken? Als ik jou was zou ik gewoon echt even vragen aan de nachtdienst of ze even een boterham willen smeren voor je hoor! Moet kunnen! ennuh...probeer idd zo lang mogelijk alles op te houden...nergens zo smerig als in het ziekenhuis...(po/toilet).

Hoe voel je je nu? Denk je dat je een beetje kunt slapen?

Geplaatst

Ik schoof uit. Echt vies, oudere man naast me alles stinkt naar plas laat alleen maar scheten. Denk dat ik dadelijk maar mee ga doen, houden we een scheet wedstrijd. Vindt de verpleging beetje sjaggie. Wel net weer een fles parac gekregen. Heb idd geen ongi krampen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden