Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wooooow spareribs, mijn man moet jouw berichtje neit lezen....hij klaagde al dat hij vanavond niet echt vlees gegeten heeft....pffffffff was een ovenschotel met onderin aardappelpuree waar mosterd doorheen zat en daar bovenop witlof gerold in kaas en lekkere ham..... is toch ook vlees!!!! mannen....tenminste, de mijne dan haha

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik moet even zeggen van de kok hier in huis......

Hij vind het ook geen echt vlees......

maar......... je kunt best een paar daagjes zonder vlees..........

(ik vind het geen groente... ten minste niet warm... yech)

Geplaatst

Tssss....mijn Mol was niet de Mol. Jammer hoor. Degene die het nu nog kunnen zijn vond ik veel te opvallend mollen :-( Nou ja, daar komen we ook wel weer overheen hihi.

Geplaatst

Hahaha nog erger Dan je diner in het zkh?

Henne voor jou een tegenvaller dus de mol, Ik heb er niets van gezien.....

Simba mijn man en ik hebben vaak discussies over vlees, ik geef er niets om en ij er gek op.....hij snapt er ook niets van dat ik zo'n spinazie-kaasding van valess lekker vind..

Geplaatst

Hier ook iemand die niks van vleesvervangers begreipt. Het menselijk ras is een carnivoor dus gewoon vleesetend. Ok het zou meestal wat minder kunnen maar we hebben het tenslotte nodig. Ik wil niemand voor zijn hoofd stoten maar vind veganisten er meestal erg mager en bleek uitzien. Zo gezond is het dus om vleesloos door het leven te gaan.

Syl de spierpijn valt vandaag nog mee. Maar gisteravond wist ik niet waar ik het zoeken moest van de pijn zittend in mijn stoel in het theater. Gelukkig zakte het iets nadat ik in de pauze wat had rondgelopen. Wie mooi wil zijn moet pijnlijden zeggen ze, maar geld dat ook voor een gezonde zwangerschap???? Ach als dit alles erger helpt voorkomen zal ik nog even door de zure appel heen moeten bijten. Heb nu een weekje rust alleen de oefeningen. Die zijn er speciaal voor om het lichaam voor te bereiden op een activiteit. Dus eerst mijn bekken stabiliseren door de dwarse buikspieren ietsje aan te spannen alvorens op te staan of iets te pakken. En de spieren te versterken. Gaat gewoon helemaal goedkomen. Vind zelf in ieder geval dat ik er op tijd bij ben.

Syl gaat het bij jou ook al weer ietsje beter vandaag????

Ga me maar eens aankleden. Zo weer paar uurtjes klussen op het werk tot zolang mijn lijf het trekt en dan is het weekend en samen lekker vrij zijn.

Fijne ochtend allemaal!!!! Gelukkig minder wind vandaag dus zal fietsen makkelijker gaan dan gister.

Geplaatst

goeiemorgen!!!!!!!!!

correctie op het lijstje: ik had gisteren opeens zo'n zin in tagliatelle carbonara....dus dat heb ik dan ook gemaakt....mmmm...was alleen iets minder goed voor het meetmoment dat ik 's avonds had...hahahaha...kreeg een waarschuwing, want er was bij mijn buik bijna 2 cm erbij gekomen...maar we wisten al dat het bij mij naar mijn buik en heupen gaat...

maar goed...de carnaval is voorbij...heb weer structuur in mijn leven, dus dat komt wel weer goed......

vandaag staat dan wel macaroni op het lijst, met gehakt, prei, paprika en rode saus...mmmm...lekker...

vriend werkt trouwens bij een bedrijf waar ze soya producten maken en tofu-producten: hamburgers, nuggets, fruitfilets, gehaktballetjes....de fruitfilets zijn best wel lekker...

de drankjes en yoghurt en zo van hun dat maken ze weer ergens anders...

San...flink erdoor heen gehaald door de fysio...gelukkig dat het in/na de pauze in het theater weer wat beter ging...welke voorstelling ben je geweest (heb ik geloof ik gemist)...

Syl...hoe gaat ie vandaag?

Simba...fijn dat je weer even gewerkt hebt en dat het goed voelde...

weet je...nu ik de twee afspraken heb staan bij Geertgen en DD geeft me dat toch wel iets van rust...dit is toch een ander gevoel dan wanneer je tussen twee ivf's in zit...dan weet je namelijk...oh...ik moet dan en dan weer beginnen, dan zit ik weer in de race (niet dat dat een slecht gevoel altijd was), maar het gaf toch wel meer druk...vind ik dan...het voelt zo'n beetje als toen ik 2 jaar geleden de afspraak had ingepland voor de intake van de ivf....spannend en toch ook weer rustgevend (met als resultaat een zwangerschap)....maar misschien ben ik me nu ook wel iets aan het aanpraten en wil ik natuurlijk graag dat het deze keer dan ook zo loopt....me erbij neerleggen dat het niet anders kan en dat we dan toch stiekem spontaan zwanger worden...

meiden...ik ga even werken...vanmiddag vrij...nog effe bij mijn ouders langs om mijn traytje met voorjaarsbloeiers op te halen en dan lekker naar mijn liefje toe, die nog zal liggen te pitten vanwege de middagdienst...

fijne dag allemaal!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Nico, kan me voorstellen dat het nu wel anders voelt maar ook weer erg bijzonder omdat je het ook over ecd wil hebben? Wie weet ben je enorm tevreden over geërfden en wil je het gesprek in DD niet meer afwachten en direct verder. Mooiste is als het inderdaad spontaan zou gaan, helemaal mee eens!!! Werk ze vandaag

Sandra wat rot dat je er gisteren weer zoveel last van had, ik ben benieuwd hoe je de oefeningen gaat ervaren.

Esther, mocht je dit nog lezen : geniet van jullie welverdiende weekend samen, volgens mij treffen julie het ook nog met het weer!!!

Liefs Babeth

Geplaatst

goedemorgen dames,

Syl hoe is het?

San, doorbijtenhoor. Kan alleen maar beter worden denk ik dan.

henne was de pasta saus zoals je wilde?

Vanmorgen bij de dokter geweest. Slijmbeursontsteking in mijn linkerelleboog. Ben ik weer klaar mee. Koude compressen en rust. Leuk als je gaat verhuizen met het bedrijf. Maar komt goed. Het is gelukkig niet rechts.

Vanmiddag naar het nieuwe pand kijken en daarna borrelen en eten.

Sterkte en succes iedereen...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het is er niet van gekomen om te reageren de afgelopen 2 dagen, maar wel meegelezen.

Sylvie, fijn dat je weer thuis bent, gaat het al iets beterder met je?

Simba, heftige tijd achter de rug, en de nasleep zal je ook nog even last van hebben. Maar zorg wel goed voor jezelf he?

Dublin, een SMILY…. Super hoor, en maandag een spannende dag, hopelijk heb je dinsdag je TP!

Caroline, goed te lezen dat jullie fijne dagen hebben gehad. Ook ik ben het met de meiden eens, als je een wens hebt voor een 2e, dan doet dat niks af omdat je al een meisje hebt rond lopen. Als het tegen zit is het verdriet net zo groot, wat heel begrijpelijk is.

Rubster, veel plezier vanavond, etentje met je werk. En balen zeg van je elleboog, dit moet erg pijnlijk zijn!

Nico, leuke foto’s!!! hahaha Knap gedaan hoor! Eigen ontwerp?

Henne, ik was gisteravond laat thuis, dus heb de Mol niet gezien, maar ik kon niet wachten om even te kijken wie er uit zijn. Helaas is mijn Mol er ook uit! Ik heb het uiteraard wel opgenonen, dus ga nu kijken….. Heb trouwens nog geen mail gekregen, klopt dat?

Hier overigens een heerlijk zonnetje!!!

Geplaatst

ahhhhhhhhhh Ruby, jou zit het niet mee zeg, wat ellendig, pas nou op he,, niet dat je linkerschouder nog overbelast wordt......is straks zo lastig met spuiten!!!!

sterkte, ik hoop dat je niet te veel pijn hebt

HIer ook best mooi weer: zonnig! ik doe nu toch maar de tuindueren dicht want het is nog wel fris!

Geplaatst

De ochtend is een marteling, voel me pas echt beter tegen einde van de middag dan kan ik ook soepeler bewegen (rondkruipen).

Besef wel dat ik veel geluk heb gehad en dat het toch anders had kunnen aflopen.

Ruby pijnlijk een ontsteking zeg, doe je wel rustig aan en geniet van je borrel.

Sandra eigenlijk maar stom dat fysio zo pijnlijk kan zijn voordat je resultaat ziet. Heb je nog steeds spruitjestijd ingepland staan en geniet je daar van?

Ben de rest alweer kwijt. Las wel over het vegetarische gebeuren en ben het met Sandra eens, wij hebben ook eens iemand in dienst gehad die at geen vis en vlees en daar keek je recht doorheen.

Die jongen at alleen kaas en vruchtenhagel op zijn brood, altijd maar moe of verkouden. Nu kun je volgens mij ook een ander dieet hebben maar toch.

Wat ik wel raar vind is dat alles wat met vleesvervangers te maken heeft wel zoveel mogelijk op vlees moet lijken. Nuggets, sateburgers, vegetarisch gehakt, het wordt toch allemaal met vlees vergeleken.

Iedereen zijn eigen keuze en ben het er ook niet mee eens hoe sommige dieren leven en worden behandeld maar ik vind het veels te lekker en we hebben het toch nodig.

Geplaatst

wat de vleesvervangers betreft, ik weet het niet, op zich geloof ik wel dat je zonder kan hoor, vis is ook zeer voedzaam en er zijn toch ook allerlei andere "rijke" producten. Mijn moeder eet ook geen vlees, puur vanwege haar gezondheid maar zij gebruikt vervangers en dat gaat prima (Tofu, kikkererwten, vis etc.)

Zelf geef ik niet veel om vlees, (behalve sate, de gehaktballen en worstebroodjes op dit moment) maar zo´n burger van valess vind ik af en toe gewoon lekker, weer eens wat anders, echt mijn man kijkt me dan vol verbazing aan haha.

Syl jij moet dus echt als een dieseltje op gang komen, alles natuurlijk stijf van het liggen ´s nachts, hoe gaat het verder, geen last van je hoofd: lastig met concentreren of verdragen van licht oid?

Geplaatst

Babeth ik wilde ook sate op het menu van 16 april zetten dus dat komt wel goed. Ik heb mijn vriezer mometeel ook vol liggen met Brabantse worstenbroodjes uit Helmond, die hebben 2 jaar geleden ook beste prijs gewonnen voor het beste worstenbroodje, mijn bakker waar ik mee opgegroeid ben.

Ben net een disel idd, vandaag weer veel pijn in mijn onderrug en ja ook hoofdpijn met vlagen en ik lig met de grodijnen dicht, gezellig die zon maar voor mij even niet.

Heb Valess ook wel eens gehad toevallig toen ik de eerste keer zw was op een feestje, vond het helemaal niet vies.

Een vriend van ons die ook piloot is had vlees ook helemaal afgezoren maar zijn bloeduitsalgen bij de checks waren niet goed en hij toch maar weer vlees gaan eten behalve vareknsvlees.

Je moet wel heel goed in de gaten wat je dan wel binnenkrijgt anders lijkt het me niet gezond zoals die medewerker van ons.

Geplaatst

Babeth wat heb jij een hoop berichten, je loopt tegen de 5000 en ik schrik nog meer van mij over de 3600 berichten.

Misschien eens een andere hobby zoeken dan het forum :-) Moeder zei al dat ik verslaafd ben en volgens mij heeft ze nog gelijk ook......

Geplaatst

haha nee die medewerker van jullie klinkt echt niet goed....vruchtenhagel en kaas....

sate de 16de klinkt inderdaad erg goed!!!! worstebroodjes in Helmond? welke bakker is dat dan? weet je toevallig het adres?

Maar het klinkt toch wel of je een hersenschudding hebt, jeetje, echt heel rustig aan doen en ook straks als je denkt dat het beter gaat, op tijd de rem er op hoor, en volgens mij is dat wel lastig voor je, zoals voor velen....

Geplaatst

Dat is bakkerij der Kinderen, zitten op 3 verschillende plaatsen waaronder winkelcentrum de Bus daar in de buurt woont ons mam nog steeds.

Geplaatst

Hmm, een vegetarische discussie? Ik heb het nog niet nagelezen. Mocht iemand tips willen over vegetarisch eten, ik ben vegetarisch sinds mijn 16e, voedt merel vegetarisch op en heb 12 jaar als kok gewerkt in een vegetarisch restaurant in nederland. Ik ben kerngezond en nooit ziek. (Afkloppen). Wat saai, alleen kaas en vruchtenhagel op je brood. Maja, mijn vader eet alleen maar ham of komijnenkaas, iedere dag weer, ook saai.

Sylvie, ze maken dat de vleesvervangers op vlees lijken omdat dit beter verkoopt, met name de groep mensen in nld die af en toe vegetarisch eet weet echt niet wat ze met een blok tofu aanmoeten (zeg ik generaliserend). Deze groep mensen vertegenwoordigd de grootste afnemers, zodoende. Nu moet ik zeggen dat ik een gepaneerde quornschnitsel even weinig op een koe vind lijken als een gepaneerde runderschnitsel.:happydance:

Ik kom wel buiten hoor, maar omdat het zulke mooie dagen zijn met zon zon zon vriest het snachts behoorlijk, -12 vannacht. Om 12 uur smiddags heeft het zonnetje de temperatuur tot boven nul gebracht en is het heerlijk om buiten te zijn, maar voor die tijd vermaak ik me binnen.

Simba, moeilijk tijd. Is het iets makkelijker voor je nu je zelf een nieuw leven bij je hebt?

Meiske, jammer dat je nog eventjes moet wachten voor je afspraak maar wel de moeite van het wachten waard hoop ik.

Geplaatst

Syl, bedankt voor de tip, vriendin van mij woont vooraan in Helmond, dichtbij Stiphout,.......komt goed uit haha

Ursela, wat leuk dat jij kok bent geweest, en dan nog wel vegetarisch, is je man ook vegetarisch?

Geplaatst

hmmm....fijn, we hebben het over eten! Wij eten niet zoveel vlees, af en toe een stukje kip en mager rundgergehakt en verder vaak vis. Hou gewoon niet zo van vlees.

Babeth wij gaan volgend weekend pas weg hoor...maar bedankt!

Sylvie rustig aan doen hé! Toch een heftige smak geweest!

Lees en kijk net naar het nieuws over de aardbeving en tsunami in japan. Heftige beelden, erg hoor! Hoop dat het dodental niet zover oploopt.

Ik ga nu naar mijn zusje toe, die heeft gisteren de hele dag in het ziekenhuis gezeten omdat ze al 1,5 dag het kindje niet had gevoeld. Ze heeft enorme harde buiken en heeft de hele dag aan de ctg gelegen. Vanmiddag moet ze weer voor controle. Met het kindje lijkt wel alles goed te zijn.

fijne dag meiden!

Geplaatst

In stiphout zit ook die bakker dus dat is nog dichterbij.

Heftig zeg die tsunami.

Esther toch weer even schrikken dan voor je zusje, gelukkig alles goed.

Geplaatst

Hee meiden,

Ben ik weer :-). Ben inmiddels in Cork aangekomen, twee dagen congres gehad. Viel een beetje tegen, maar braaf genetwerkt en een paar leuke gesprekken gehad. Was super om gister uit de trein te stappen in Cork en ar te zien staan: start van ons leventje hier!

Uiteraard regent het vandaag, haha, maar ga er zo toch maar eens even op uit. We moeten een tijdelijk spartelend zien te vinden. Zitten nu in een hotel en dat ga ik echt geen vijf/zes weken trekken (dan komen onze spullen pas aan)... Wil wel mijn eigen maaltje kunnen koken en niet elke avond in het hotelrestaurant eten. Dan weet ik zeker dat we tien kilo aankomen :-)

Heb een beetje meegelezen, nu is vooral de vegetarische discussie blijven hangen. Ik probeer wel echt minder vlees te eten, paarvdagen in de week vlees, soms vis en soms geen vlees. Waar ik me namelijk met name Eem beetje zorgen om maak is alle troep die in het vlees zit (antibiotica ed). Nu we weer in europa wonen ga ik weer voornamelijk biologisch vlees kopen, datwas in China zeg maar niet te krijgen.

Ik zit trouwens op wachtdag zeven en voel vanalles... Grrrrr..... Zo voorgenomen gewoon nergens op te letten en braaf twee weken af. Wachten, maar zo werkt dat niet.... Menselijk brein werkt toch vreemd. Als je je ergens op focust dan voel je ook automatisch iets... Tja, nog maar zeven dagen :-). Hoe snel testen jullie na een cryo?

Groetjes!

Ivfsh

Geplaatst

Wij hebben ook de hele tijd naar die beelden in Japan zitten kijken, pfff... heftig weer. Gelukkig meer waarschuwing dan in 2004, maar iedere dode is er 1 teveel natuurlijk...

Had net even kort een 'gesprekje' met mijn vriend en ik zei: "Ik ben bang dat ik er nog niet klaar mee ben". "Daar ben ik ook bang voor", zei hij toen. Op onze manier zo'n beetje code voor: we gaan nog een poging doen. Mijn vriendin net aan de telefoon en die zei: Het is nu niet af, dit is geen goed einde. En daar heeft ze gelijk in. Dus... heb de neiging om vriendlief meteen weer aan de vitaminen te zetten...

Krijgen net onverwachts bezoek, tot later!

Geplaatst

caroline wat een fijn idee voor jullie! Al enig idee wanneer jullie nog een poging gaan wagen?

Ivfsh...genieten zeg! Gek idee dat jullie nu jullie toekomstige stekje gaan verkennen! Is het mooi daar? ierland staat hoog op mijn verlanglijstje als vakantieland!

Geplaatst

Hee Caroline,

Ik denk dat je je gevoel moet volgen!!! Goed dat jullie het hebben uitgesproken! Geef je vriend maar mooi die vitamines, kan geen kwaad en dan kun je meteen door als jij dat wil ( en als het lab weer open is).

Veel plezier met je bezoek!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden