Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hei!

Ivfier- wat rot dat het zo slecht gaat met je oma. Kan zo snel veranderen, vorige week schreef je nog dat ze zo goed overzicht hield over wie er op haar kamer was. Sterkte ermee. Lijkt me moeilijk, verdriet verwerken zonder een vast plekje waar je eventjes weg kan kruipen. Hoop dat je snel een eigen stekje vind.

Sen, moest lachen om je terechtwijzing. Volgens mij was ik die vegetarier, haha. Mijn nederlands wordt steeds slechter, ik zit vaak rechtstreeks uit het noors te vertalen, vegetarisk. Weet het vaak echt niet meer, dan heb ik iets geschreven en dat klinkt niet goed maar ik kan mijn vinger niet leggen op waar de fout zit. En sommige woorden hebben geen nederlands equivalent. Zo ga ik regelmatig op trilletur (wandelen met een kinderwagen). Strakjes weer maar eerst wat huishoudelijke taken. Drukke dagen op het werk, veel zieke collega's. Ook hier zijn het hoogtijdagen voor de buikgriep. Gelukkig zijn wij nog de dans ontsprongen.

Laika, fijn dat je eerder terecht kan. Hoop dat je niet al te veel zorgen maakt dit weekend.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ursela dat herken ik van mijn broer, die had het ooit over zijn zonneglazen (zonnebril) en vroeg aan tafel of ik ik hem even een plaat aan kon geven. Dus ik zeg heel drog: dat noemen we hier een bord. We hebben echt slap gelegen.

IVFSH, sterkte. Net nu je toch weer ver weg zit.... Wel enorm fijn dat je haar pas nog gezien hebt en een soort van afscheid hebt kunnen nemen. Het blijft rot, hoe dan ook.

Ik hou het hier even bij. Het zonnetje schijnt en de huishoudelijke taken wachten....wil proberen ook nog wat in de tuin te doen.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Jeetje ivfsh, dat is niet fijn..... ik weet zo'n beetje hoe je je kunt voelen. Alleen kun jij er niet zo even heen rijden. Ik wens je heel erg veel sterkte in de komende dagen!! Maar blijf ook vooral aan jezelf denken!!!!

Henne, ik heb net ook alweer even naar de tuin gekeken en zag dat de vlinderstruik al behoorlijk aan het uitlopen was. Maar ik durf hem nog even niet te snoeien. Ben toch bang dat het npg wel eens weer kon gaan vriezen.

Sylvie, wat heerlijk dat je even goed geslapen hebt.. slapen is toch vaak het beste medicijn!!

En Laika en Witje..... ik herken jullie verhaal wel, maar heb het noet zo sterk gehad. nu voel ik Frummel regelmatig, en dat geeft wel een safe gevoel, maar mijn borsten zijn helemaal niet gevoeliger, alleen groter, maar meer niets. Enja, dat buikje groeit nu wel, daar kan ik niet omheen, tenzijn ik een lekkere slobbertrui draag. Maar zelfs dan zag ik dat het al wat zichtbaar werd.

Ik moet ook wel lachen om die telefoons van jullie, ben blij dat er bij mij geen spellingscheck op zit. Maar inderdaad..... ik zou eens aan een opleiding nederlands denken.. Maar die hebben mijn vingers ook nodig. ik beneit dyslectisch, maar mijn vingers af en toe wel.....

Ursula, hoe lag woon jij nu in Noorwegen? Ik heb zelf een jaar in scandinavie gewoont, en ik kreeg tijdens de vakantie dat mijn moeder op bezoek kwam problemen met de taal. Nederlands tegen mijn gastgezin. De landstaal tegen mijn moeder. Ik haalde op een gegeven moment alles door elkaar...

Maar verbazingwekkend vind ik het dat ik nog steeds de taal versta en kan praten. Tuurlijk niet foutloos, maar toch... na 1 jaar, dat had ik nooit verwacht. Zeker niet omdat ik niet echt een talenknobbel had (dacht ik). Alleen de naamvallen heb ik gelaten voor wat ze waren. Ik snap iemand hier ook als ie het heeft over 'de huis', dus dat doen ze daar ook wel ;-)

Sen, je recept staat genoteerd..... een tijd terug hebben jullie het eens gehad over een chocolade toetje.. ik ben toen (ik volgde jullie toen net) pagina's terug gaan zoeken, maar niet gevonden..... toen durfde ik nog niet te vragen, mar nu wel..... ik weet niet van wie het kwam.. maar ah toe???? kun je hem nog eens plaatsen...? via PB mag uiteraard ook....

Hier verder vandaag een dagje rustig aan....Mijn onderrug spreekt me af en toe vemanend toe, dat ik teveel hooi op mijn vork genomen heb.... en dat is ook wel zo....even een versnellinkie terug..

Geplaatst

goedemorgen meiden,

die letterlijke vertalingen naar het nederlands die ken ik ook van mn vader. Soms lig je echt in een deuk ja. Ik zal even een hele platte als voorbeeld nemen. Als italianen plat zeggen "joh bekijk het lekker" dan zeggen ze "Va cagare" dat is letterlijk vertaald "ga schijten". Mn vader die zegt dat weleens en dan zeg ik pa dat wordt in het nederlands niet zo gezegd hahaha echt hilarisch.

Syl, jij zoekt natuurlijk de recepten in het nederlands dus komen er vernederlandsde recepten naar boven. Als je zoekt op "ricetta carbonara" en dan google pagina vertalen aanklikt, zul je zien dat er geen room o.i.d. bij hoort. Iedereen moet het natuurlijk eten zoals hij/zij het lekker vindt, maar dit is het recept van de echte originele carbonara. Recepten zijn heilig in italië. Zo zegt mijn italiaanse lerares dat Tiramisu zonder mascarpone simpelweg geen Tiramisu is, pas nog een hele discussie over gehad tijdens de les toen een leerling zei dat ze Tiramisu met kwark of slagroom had gemaakt :)

oja nog even over Geertgen, jeetje het is daar echt megadruk niet normaal. Voor dit evaluatiegesprek hebben we al weken moeten wachten. Ik had begin februari gebeld. Nu kunnen we over 2 weken weer terecht voor wat eerste onderzoeken, bloedprikken en weer een echo.

Geplaatst

Simba ik had mijn recept van chocaldemousse gemaild naar sommige laat maar weten of je dat wilt hebben.

Sen zal wel eens googlen op zijn Italiaans.

Geplaatst

hoi Simba, bedoelde je mn chocoladecrisp? dat is heel simpel. Gewoon een paar chocoladerepen (ik doe meestal de helft melk en de helft puur) in een kommetje doen en dan in een pan met heet water laten smelten (au bain marie heet dat geloof ik). Dan cornflakes erin gooien, heel voorzichtig roeren totdat de cornflakes helemaal zijn bedekt met chocolade (maar niet breken) en dan in van die muffincupjes van papier doen, wat poedersuiker of sprinkles erop en in de koelkast laten afkoelen.

Geplaatst

ja is echt heel erg simpel en lekker, in de koelkast gaat de chocolade natuurlijk weer stollen en daarna smaakt het een beetje als een lion. Krijg opeens trek joh heb al weken geen chocolade meer op het water loopt me in de mond maar doe het niet, morgen weer op de schaal...

Geplaatst

ivfsh, wat naar dat het met je oma ineens zo slecht gaat. Je hebt wel veel op je bordje nu. Maar inderdaad, wel fijn dat je haar nog een paar keer gezien hebt toen je in NL was. Het hoort helaas bij het leven, maar leuk is het nooit. Sterkte de komende tijd.

Oef, met al die lekkere recepten is het moeilijk om me aan mn dieet te houden! Ga voor vanavond maar eens op zoek naar een gezonde, lekkere variant met veel groentetjes!

Ik heb net onze financien eens op een rijtje gezet. Poe, wij verdienen samen een leuk bedrag per maand, maar het gaat schoon op. En om nu te zeggen dat we alles verbrassen, nee dus. De vaste lasten zijn gewoon heel hoog. Erg deprimerend allemaal, net mn moeder huilend gebeld, zag het helemaal niet meer zitten - hoe gaan we in hemelsnaam een kindje bekostigen in deze maatschappij. Zag het allemaal even niet meer zitten...

Nu maar even de zorgen van me af laten spoelen onder de douche en dan boodschappen doen. Vanavond en morgen een verjaardag, dus weekend zit goed vol. Ook maar eens kijken welke kleding er mee moet naar New York zodat ik niet vrijdagavond ineens tot de conclusie kom dat alles wat ik mee wil nemen in de was zit...

Fijne dag meiden, geniet van het zonnetje!

Geplaatst
Wij hebben ook de hele tijd naar die beelden in Japan zitten kijken, pfff... heftig weer. Gelukkig meer waarschuwing dan in 2004, maar iedere dode is er 1 teveel natuurlijk...

Had net even kort een 'gesprekje' met mijn vriend en ik zei: "Ik ben bang dat ik er nog niet klaar mee ben". "Daar ben ik ook bang voor", zei hij toen. Op onze manier zo'n beetje code voor: we gaan nog een poging doen. Mijn vriendin net aan de telefoon en die zei: Het is nu niet af, dit is geen goed einde. En daar heeft ze gelijk in. Dus... heb de neiging om vriendlief meteen weer aan de vitaminen te zetten...

Krijgen net onverwachts bezoek, tot later!

Caroline,

wat fijn dat jullie weer voor een behandeling gaan!!! kan me voorstellen dat je je vriend meteen aan de vitamines wilt zetten...spannend!!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

ivfsh...wat erg dat het steeds slechter gaat met je oma....bovenop alles wat je nu al meemaakt...heel veel sterkte meissie!!!! dat je verdrietig bent is heel logisch!!!

liefs

Nico

Geplaatst

goeiemorgen meiden...

had net al twee keer gereageerd op de berichtjes zelf...heb weer alles bijgelezen, maar mijn geheugen is nog steeds als een zeef...

wat is me nog bijgebleven:

Sen...wat betreft Geertgen, dan hebben wij waarschijnlijk geluk gehad, want ik heb een paar weken teruggebeld en wij konden 30 maart al terecht...nu weet ik niet of dit snel is, maar op het forum bij eiceldonatie vond men dit best wel snel...over 2 weken dus weer terug voor de onderzoeken....benieuwd wanneer je dan definitief kunt starten...

Laika...vervelend dat je je zo onzeker voelt...sterkte meid...probeer uit te gaan van het goede en volgens mij hoeft het niet altijd zo te zijn dat je wat moet voelen...ik heb tijdens mijn (weliswaar korte) zwangerschap niets gevoeld...ook niet gevoeligere borsten. Die had ik namelijk vaker een paar dagen voordat ik bongi moest worden, dus mijn lichaam geeft gewoon hele gemixte signalen af...zeer irritant gewoon...

drukke weekenden hebben jullie allemaal, verjaardagen, weekendjes weg...gezellig!!!...ik ben morgen met mijn begeleidster naar een Herba life-ledendag...ben benieuwd...zal daar VIPklant worden gemaakt en dan kan ik zelf de producten met korting bestellen...dat is wel fijn, want goedkoop is het niet...

dat is bij ons ook altijd een groot struikelblok...het financiële plaatje...

nu ben ik het even kwijt allemaal...

oja...ik durf het niet te zeggen, zit nu op cd 29, en nog geen bongi...maar zul je net zien dat ik bongi word zodra ik dit geschreven heb....that's the story of my life...keep you posted!!

ivfsh...nogmaals sterkte!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

IVFier, heel veel sterkte met je oma! Het komt soms ook echt allemaal in een keer op iemand af en helemaal niet gelegen... hou je taai.

LAika, wil je alvast weer heel veel geluk voor dinsdag wensen! Dat je weer een prachtig hard kloppend hartje gaat zien! probeer van te genieten, je bent al zo ver komen...

Voor alle andere en fijn weekend! Ik ga ook lekker naar buiten... morgen zal het weer gaan regenen...

Geplaatst

Het is heel rustig hier.

Heb mijn spierontspanner net ingenomen (wijn) :-)

Chinees besteld, Jeroen zou koken maar was te laat.

Geplaatst

Hier afgedraaid. Vandaag vel gedaan en vanaf vier uur ons neefje te logeren. Ze zijn hier vaker, als hun ouders beiden en laatste dienst hebben. Maar nu wilde hij zelf graag en niet 'omdat het moest'. Hij heeft zeven (!) pannenkoeken gegeten en toen met Oom J. 'Earth' gekeken. Nu ligt ie lekker te slapen. Heb een boekje naast z'n bed gelegd, dan mag hij morgen lezen als hij wakker wordt. Anders staat ie om zeven uur naast ons bed haha. Hier achter zit een haan, die heel vroeg begint te kraaien en hij vroeg al of ie 'uit bed mocht als die kraai begon' :-D Toen hij kleiner was heeft hij ook al eens gevraagd of we die eend niet uit konden zetten, haha. Heerlijk toch, kinderen.

Ik ga nu snel ook slapen, want vroeger dan normaal zal het sowieso zijn. En morgen natuurlijk ook naar het ziekenhuis. Ben toch opeens een klein beetje zenuwachtig, als alles maar goed is en we verder mogen...

Weltrusten!

Geplaatst

allemachtig 7 pannekoeken?!?! ongelooflijk! succes morgen met de echo Henne

meiden ik heb een vraagje, ben bezig met de belastingaangifte maar snap er niets van. Als ik alle niet-vergoede ziektenkosten optel en de drempel eraf trek dan hou ik een bedrag van ruim 3300,- over. Maar krijg maar 1378,- daarvan terug?! waar blijven de rest dan??????

Geplaatst

Henne gezellig je neefje op bezoek. 7 pannekoeken??? waar laat ie dat???

Slaap lekker en succes morgen, gaat vast helemaal goedkomen!!

Syl lekker gegeten?

Geplaatst

Sen je kan je ziektekosten die je zelf gemaakt hebt aftrekken van de belasting, dat bedrag krijg je niet helemaal terug van de belasting. Jammer he??

Geplaatst

ja blijkbaar, ik dacht dat je alles boven je drempel terug zou krijgen maar dat is dus niet zo. Ik kom op iets van 30% van de totale ziektenkosten wat ik terugkrijg... wat een tegenvaller.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden