Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Syl wat Goed dat julie toch een vakantie geboekt hebben! Qualitytime samen!!

Jeetje als de brandwerende deur ontwricht is....bij ons is dat een ergdikke en zware deur! Geniet lekker van je pakket!!!

Fren, volgens mij is geld (zorgen) bij de meeste mensen aanleiding tot mot. "leuke " kostenpost zeg van die vaatwasser, net als reparaties aan je auto, je ziet er niets van behalve in je beurs.

Caroline, kan me voorstellen dat je bang bent dat als je vriend dat bij de arts uitspreekt, maar kun je dat niet met hem bespreken? Mocht ie een dergelijke gedachte hebben dat ie dat dan voor thuis bewaard? Pasen is idd. 25 en 26 april , dan kom je natuurlijk net in de knoop met de meivakantie, is juli een optie of vind je dat te laat? April en juni waren voor ons ook keen succesvolle maanden, onze emmies zijn meer van het najaar; september/november.

Wat lastig zeg, maar ben het wel met je vriendin eens, op dezewijze stoppen voelt niet goed, de tP ging niet door dus Ook geen eerlijke kans.

Ivfsh, wat Goed als je het testmoment zolang kunt uitstellen!!

Hier vanavond Chili con carne met rijst, mijn man wil perse Chinees maar daar geef ik niet veel om.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pfff zie nu voor het eerst de beelden van de tsunami, jeetje wat een natuurkracht en een ellende voor de mensen die daar wonen zeg..

Geplaatst

Nou meiden het Zenpakket is heerlijk, wat een luxe! Echt genoten.

Ja Sandra ik weet het met alcohol maar maagklachten en darmklachten heb ik toch al ondanks de masgbeschermer dus ik ben eigenwijs en pak straks toch een borrel. Laat het je wel weten.

Babeth wij zetten de caravan weer in Zeeland hen er ook zin in. En ja die deur is met nogal wat kracht gegaan. Hij is ook breder maar er viel ook 95 kilo schoon aan de haak naar beneden.

Ivfsh de eerste week zit er op toch. Je hebt wel genoeg afleiding met al die nieuwe indrukken of ben je er toch veel mee bezig. Hoe gaat het met je oma?

Geplaatst

Hallo zeg....drie pagina's sinds vanochtend! :-S

Zelf overgewerkt, daarna file (1 uur en 15 minuten over wat normaal een half uur is), Jay gebeld dat ie maar wat moest halen, kwam bijna gelijk met de shoarma thuis.

Van alles wat ik gelezen heb is me eigenlijk alleen een tip voor Caro bijgebleven: dubbelzijdig tape ;-D

Ik ga ff lekker douchen en dan op de bank. Nog één drukke week en dan lekker tp en vakantie.

Geplaatst

Henne je hebt lekker wat afleiding voor de tp en dan lekker vakantie dus tijd voor jou en je emmy!!!!!

Geplaatst

Oef, wat is er weer veel geschreven hier!

Syl, goed idee, lekker op vakantie!

Ivfsh, poeh, wat wordt het toch spannend weer...

Hier gaat het redelijk. Ik ben zo superonzeker! Gisteren voelde ik opeens mijn borsten niet meer, ik was gelijk weer helemaal van slag. Mijn vriend heeft het ziekenhuis gebeld en nu mogen we dinsdag al komen voor een echo. Dan ben ik precies 9 weken. De arts gaf wel aan dat ze het doet omdat ik zo ongerust ben maar stel dat we een goede echo hebben, dan geeft dat verder natuurlijk geen garantie dat het daarna wel goed blijft gaan. Dat begrijp ik, maar ik ben toch wat rustiger nu ik weer dat ik dinsdag alweer 'mag'.

Verder wel een lekker weekend voor de boeg, vanavond avondje alleen thuis (ik heb lekker een kliek zuurkool opgewarmd), morgen eten bij mijn ouders en zondag met een vriendin naar de film en 's avonds met vrienden uit eten.

Maandag ben ik ook nog vrij en heb ik een high tea met een vriendin. En dan is het alweer dinsdag....dat moet toch snel gaan!

Fijne avond meiden!

Liefs, Laika

Geplaatst

Oh laika zo herkenbaar die onzekerheid. Maar toch weer mooi een extra echo hihi. Die onzekerheid verdwijnt niet na die echo waarschijnlijk. Je zal moeten leren vertrouwen op je lichaam, alleen is dat zo verdomde moeilijk. Fijn dat je een druk weekend voor de boeg hebt, dan is het snel dinsdag.

Geplaatst

Ik ben nu dus ook fan van, kon het helemaal niet.

Henne jullie gaan op vakantie heerlijk, ik probeer dus weekend achter 16 april te gaan en laat het hè weten wat zijn ideeën zijn.

Laika ja die onzekerheid hé meid, die kan bijna niemand wegnemen. Wel fijn dat ze meedenken en dat hè dinsdag kan komen. Zo te horen heb hè genoeg afleiding.

Ik hen Dominos pizza besteld.

Geplaatst

Kaartje hoe gaat het met jou ben evcn het lijstje kwijt.

Sen ben je weer wat beter in hè vel. Jij ska half Italiaans zal vast wel een jekker recept hebben voor spagehetti carbonara, dir van mij was vorige week miflukt.

Ooh wat een spelfouten maar heb kast van rechterarm, moeilijk die iPhone dan naar wil hem niet mussen.

Geplaatst

Wij hadden rijst met kipkerrie... hmmm... niet heel lekker maar kon ermee door. Saus van Conimex, normaal lekker maar viel een beetje tegen.

Het is gelukt Henne, heb de chocoladedingen op een stukje karton geplakt met plakband en op het schoolbordje zit een wasknijpertje. Ziet er erg leuk uit!

Babeth dit jaar valt de schoolvakantie vroeg, volgens mij begin juli al (heb altijd liever laat maar ja) en nu de kleine leerplichtig is, moeten we in juli of augustus op vakantie. Heb nog geen plannen (behalve Frankrijk) dus vindt het lastig om het in de zomer te doen. Ik ga maar deze maand een gesprek in het zh plannen en bloed prikken, dat we in ieder geval groen licht hebben als ik wil beginnen. Eigenlijk is het besluit nu dus genomen, goh... Ik ben het wel zat hoor, maar ja, ik kan het gewoon nog niet loslaten, dan ga ik over een paar jaar denken: wat als... nu kan het nog.

Oh ja, Sab is op wintersport, toch?

Geplaatst

Goh Caroline , nu staat het zwart op wit ;)) maar wat je zegt, het moet niet zijn dat je je tzt iets zou gaan verwijten...jeetje zeg, nu eerst weer het gesprek.

Henne ook een vakantie gepland? Denk k gemist , waar ga je naar toe ?

Laika van onzekere wachtweken naar onzekere eerste zwangerschspsweken. Ik herken het hoor! Uiteindelijk geloofde ik wel dat alle lichamelijke kwaaltjes per dag minder kunnen zijn. Nu voel ik de kleine intussen maar vanochtend en vroeg in de middag nog niet.... Gelukkig kon ik me richten op positieve gedachten maarxwat was ik weer blij met een klein kickje!!! Fijn dat het zkh begripvol is en een lekkere volle agenda!

Geplaatst

Babeth, probeer de body butter. Fan-tas-tisch!

Heb even met m'n neefje gespeeld vanavond. Zo leuk! Helaas is de zuurkool met worst niet goed gevallen. Heb al de hele avond rommelende darmen en buik. Ga zo lekker naar bed.

Geplaatst

he meiden,

heb veel bij moeten lezen maar de helft is me alweer ontschoten... Las ook een discussie over vlees eten: een persoon is niet vegetarisch want dan zou hij/zij zelf een plant zijn ;) een maaltijd is vegetarisch, een persoon is vegetariër. Ik eet oo weinig vlees, soms een stukje kip of gehakt ergens doorheen maar meer niet. Ook omdat ik het zielig vind voor de dieren en omdat ze het volspuiten met hormonen en daar heb ik er inmiddels al genoeg van in mn lichaam hehehe.

Syl, ben je alweer een beetje opgeknapt. Ik zou ook wel een borrel lusten eigenlijk. Ik zal je het originele recept geven voor spaghetti (of welke pastasoort dan ook) alla Carbonara. Bak spekjes (niet te krokant) met olijfolie (extra vergine), pers 1 teentje knoflook uit en doe deze door de spekjes, redelijk veel zwarte peper erbij, gekookte spaghetti erbij en een beetje kookvocht (2 eetlepels ongeveer), alles goed mengen, vuur uit, kluts 4 eierdooiers (dus niet het wit), gooi deze over de pasta, het geheel weer goed mengen, parmezaanse(!) kaas eroverheen. De eieren worden gegaard doordat ze bij de hete pasta gaan dus je eet geen rauwe eieren.

Wij zijn vanmiddag om 13.00 uur van huis vertrokken voor een afspraak in Geertgen en we waren om 19.30 uur weer thuis. We hebben een evaluatiegesprek gehad. Er is weer bloedgeprikt en er worden weer wat aanvullende onderzoekjes gedaan en de screening moet ook weer overnieuw.

ben nu moe en ga zo lekker op tijd liggen

allemaal een heel fijn weekend

Geplaatst

Sen ik moet wel lachen om je scherpzinnigheid; een persoon is niet vegetarisch , je hebt helemaal gelijk!! Zeg dat recept klinkt erg goed maar denk je dat dooiers echt dan Gied genoeg verhit worden ? Ik ben met dat soort bereidingswijze wat voorzichtig . Jullie gesprek bij geertgen is bijna een dagje uit zeg! Ik hoop dat het een goed gesprek is geweest.

Fren bedankt voor de tip! Ik ga morgen eens kijken kijken en...bestellen!!!beroepsmatig geef ik veel geld uit, haha kun je niet zomaar afleren hè, privé alleen wat minder .... Maar nog steeds leuk natuurlijk

Geplaatst

Sen, dat recept klinkt verrukkuluk...Maar ik vind um ook wel wat spannend, zo met die eieren....Vroeger kon je gepasturiseerde eiwitten kopen bij de Ap. Weet eigenlijk niet of ze die ook in de dooier-variant hadden. En ik weet ook niet of ze die nu nog steeds verkopen. En ik weet ook niet wat ik hiermee nu eigenlijk wil zeggen ;-), maar goed.

Je hebt in ieder geval weer een dagje Geertgen erop zitten, hoe is de evaluatie gegaan?

Ladies, ik ben ook helemaal gek op die producten van Rituals. Dat weet mijn omgeving ook en nu staat mijn badkamer dus echt vol met Rituals spullen. Ik heb volgens mij de volledige hamam-lijn en van zeker vijf andere lijnen wel 1 of meerdere producten. Het is echt te belachelijk voor woorden. Maar ja, wel heeel lekker en ik maak van mijn badkamer dan ook regelmatig een spa-salon ;-).

Bedankt trouwens voor jullie lieve woorden. Babeth, ik moet er ook nog echt in gaan geloven dat kwaaltjes kunnen komen en gaan maar ik ben nog steeds niet van mijn tieten-knijp manie af ;-). Echt, ik loop constant te voelen of ze nog pijnlijk zijn en check ook regelmatig even mijn tepels of ze nog groter zijn...Om moe van te worden. Gelukkig dinsdag een echo.

Liefs, Laika

Geplaatst

Hee meiden,

Sylvie, lief dat je ernaar vraagt: het is de laatste dagen steeds slechter gegaan met mijn oma, deze avond gehoord dat het echt heel slecht gaat... Ze heeft afgelopen nacht zelf de beademingsbuis uitgetrokken (niet bewust), nieren en lever werken nog steeds niet goed en ze krijgen alle vocht niet uit de longen. Vanmiddag is besloten de behandeling te stoppen en morfine toe te dienen. Ben er wel verdrietig onder, o danks dat dit het beste is. Net hier even een kerk opgezocht om een kaarsje aan te steken. Poeh: er gebeurt een beetje veel op dit moment in ons leven.... Verhuizen, behandelingen, mijn oma, weer nieuwe baan zoeken, enz. Ben vandaag echt even verdietig om alles.

Morgen zal ik weer vrolijker, nu lekker slapen.

Liefs, ivfsh

Geplaatst

Ivfsh wat verdrietig zeg. Dus er wordt verder niets meer gedaan behalve zorgen DAF ze geen pijn heeft. Veel sterkte meid. En helaas zit het zo in elkaar dat alles samen komt.

Bedankt voor het recept Sen, maar helemaal geen slagroom of crème fraiche alleen kookbocht. Maar Geertgen is bevallen, en ja Fl die testen weer opnieuw maar wel met een frisse blik.

Laika die erieren die kun je niet meer krijgen bij de AH, wel bij de groothanel. En die tietenknijpen ik werd er gek van, overdl op het werk bij de supermarkt in de stad, constant maar voelen. Soms voelde ik ze niet eens meer. Makkelijk gezegd om te zeggen, laat het los, weet wat het is.

Geplaatst

Ivfsh ik wil je heel erg veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Ondanks dat je weet dat het zo gaat...grootouders overlijden...toch kan het zoveel pijn doen. Zo'n hectische tijd in jullie leven. Sterkte meis!

Geplaatst

Ivfsh, heel erg veel sterkte met je oma. Kan heel goed begrijpen dat nu ff alles op je afkomt. Er speelt zoveel tegelijkertijd. Hou je taai meid.

Babeth e laika, als je de eieren over de gloeiendhete pasta gooit en direct gaat roeren, zul je zien dat het direct stolt. En Syl neeee geen room, creme fraich oid dan is het geen carbonara meer. Alleen spek, ei en kaas

Evaluatiegesprek ging redelijk goed en heb gevraagd om aanvullend onderzoek

Geplaatst

Sen bedankt! Zetten ze er bij Geertgen ook wat vaart achter?

Ivfsh jeetje schrik wat van je berichtje , heftig hoor en dan zit je weer ver weg.....inderdaad echt alles tegelijk bij jullie poehoe. Veel sterkte!!!!

Geplaatst

Babeth je hebt je telefoon weer gevonden...hihi:laugh:

Sen maar zoek maar eens een recept op internet er staat bijna overal room of creme fraiche bij. Maar dan ik ga ik het op de Sen manier eens proberen, jij weet het!

Heel verdrietig Ivfsh, kom je nog naar nl of kijk je het even aan.

Hopelijk is er wat verbetering.

Sandra wijn borreltje is goed gevallen, sterker nog voel me fruitiger dan de dagen ervoor. Heb ook niet zoveel last gehad van slapen omdat ik de alcohol tot in mijn tenen voelde zakken. Daar kan geen pilletje tegenop. Ga trouwens wel afbouwen met de Diclofenac naar 1 pd.

Vandaag maar weer bankhangen met wat rondschuifelen om weer op gang te komen.

Geplaatst

Ivfsh sterkte met je oma. Wat een verdrietige tijd zal dit zijn. Jammer dat je er nu niet bij kunt zijn. Hopelijk beschermd je oma straks van een afstand jullie kleine kindje...

Syl fijn dat je lekker hebt geslapen. Die borrel heeft je dus alleen maar voordeel gegeven hihi.

Het wordt tijd dat jullie die mobiele apparaten eens opnieuw naar school sturen zeg. Soms staan er meer spelfouten in een zin dan woorden. Hou niet zo van puzzelen hihi.

Laika en Babeth ik voel al 14 dagen niet dat ik zwanger ben. Geen borstpijntjes ook niet als ik er in knijp, ok tepels zijn gevoelig dat dan weer wel. Niet misselijk, geen bewegend kind helemaal niks momenteel. Ben zelf blij dat ik niet (meer) zo snel in paniek raak anders zou de gyn me vast een uitbrander geven. Ik heb een flink buikje, daar kan je het wel aan zien. Zelfs de extreme moeheid is verdwenen sinds vorige week. Ben ik dan al in de hemel voor zwangeren beland waar ze het over hebben dat het 2e trimester soms kan zijn?????? Soms "vergeet" ik gewoon dat ik zwanger ben en dan zie ik wel eens mensen naar mijn buik kijken en denk ik wat kijk je nou? dan besef ik weer dat het echt waar is.

Moet wel zeggen dat ik niet kan wachten tot ik de kleine ga voelen.

Sen ook weer op gesprek geweest. Nu hopen dat er vaart achter komt nietwaar??

Hier nog geen plannen voor vandaag, beetje relaxed doen denk ik en zowiezo naar de bouwplaats rijden of er nog iets veranderd is.

Geplaatst

@Ivfsh heel veel sterkte de komende tijd met je oma. Hoop voor je dat het kaarsje helpt! En succes met de huizenjacht, gaat helemaal goed komen!

@ Laika, ook voor jou dinsdag weer spannend. Probeer uit te gaan van een goede echo, weet hoe moeilijk het is!

@ Witje, deel je mening met de iphones hoor. Mogen echt terug naar school. Moet soms een zin twee of drie keer lezen voordat ik begrijp wat er bedoeld wordt, maar je krijgt toch ook hele mooie "onbedoeld" grappige zinnen ervoor terug. ;-)

@ Syl-vie, fijn dat je wijntje zo'n uitwerking voor je had. Goed geslapen?

Hier een druk weekend. Gisteravond verjaardag van een vriendin, 60 km op de teller. Vandaag verjaardag van mijn stiefschoonmoeder, komt er 300 km op de teller en dan dinsdag als het goed is een ritje naar L'dorp weer 260 km op de teller. En dat met die fijne benzineprijzen! Maar goed allemaal voor een goed doel!

Ivfsh ben je al gewend aan het linksrijden of deden ze dat in China ook?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden