Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gatver, ik had gisteren een stuk getypt op mijn werk..... daarna hadde we overleg en daana wilde ik het stuk posten..... maar mijn pc hing...

Esther, ik hoop echt dat je vandaag negatief getest wordt. Ik blijf het een rare zin vinden op dit forum....

Mijn schoonmoeder moest na een operatie in Brussel, hier in het MCA twee weken in quarantaine ivm MRSA. Man... wat was dat een moeilijk periode voor haar. Juist zij die zo genoot van de gesprekjes met de verpleging, maar die kwamen nauwelijks langs. Wij moesten in vol tenue naar haar toe, maar ook dar waren de regels niet rechtlijnig, van de een moest bv het haarnetje wel, en van de ander weer niet.

Het waren maar 2 weken.... Maar ze waren wel erg zwaar.

Ik snap wel dat het ziekenhuis de punctie dan in een mrsa OK wil doen. Ik ben al lang blij voor je dat ze de boel niet willen stopzetten...

Fran, ik hoop dat het VU nu iets wil gaan doen met je eicellen. Ik vind het inderdaad raar dat je daarmee afhankelijk bent van de mening van een zh. Zeker als men de regels gaat versoepelen. Volgens mij moeten ze daar dan wel in mee gaan toch?

Ruby.. wat zwaar.. net nu in deze periode... Ja, ik kan me voorstellen dat je dan heeeel graag even een lijntje met boven wil hebben.

Ik denk dat JW (mijn vriend) dat gevoel wel zal ervaren na de bevalling. ook al is het nu goed.

Bij ons ook geen voetbal. Alleen met ek's en wk's, dan kijken we vaak met de buurman... oranje knuffel bovenop de tv, en wij in het oranje. Verder doet het me erg weinig.

IVFco, hoe was het huisje waar j gisteren bent gaan kijken? Of was dat nou dat huisje met die oude matrassen enzo? Heb je al contact gehad met de verhuurder? Ik hoop dat jullie snel een plekkie voor jezelf gaan vinden.

Ik heb hier vandaag schandalig uitgeslapen. Hoefde niet naar de fysio, want die heeft een nascholing vandaag.

Was wel om 8:00 klaarwakker, maar heb me even gedwongen om na een wc bezoek weer mijn bed in gegaan, om nog even te slapen. En dat is gelukt.... Straks even onder het gemalen water door, en dan eens kijken of ik de fut heb om naar de kapper te gaan...

Geplaatst
Niet gespierd? Poeh, vraag me af wat jij dan wel gespierd vindt, haha!

je moet ook alleen naar de kuiten kijken....die dikke voetbalkuiten vind ik dus lelijk...of van die body builder kuiten...maar dit zijn meer wielrenkuiten...maar ook weer niet helemaal...moeilijk uit te leggen...hahahahaha

Geplaatst

Hmm mooi luiten, ja hoor zien er wel lekker uit. Gelukkig gaan we het korte broeken weer tegemoed ;))

ruby moeilijk zulke momenten. Lekker uithuilen en weet dat ze hoe dan ook altijd bij je in de buurt is..

Simba heerlijk toch schandalig uitslapen?? Ik moest wel naar de fysio en ze deed me PIJN. Ach zakt wel weer weg. Heb net ook nog even wat slaap van vanacht ingehaald. Moet zo vertrekken naar het werk en heb absoluut geen zin. Maar ja dan kan ik ook niet aan te tom pouce, want om nou 24 van die kleine dingetjes naar binnen te werken..... zou me figuur geen goed doen. Vind het al verbazingwekkend dat ik gedurende deze zwangerschap die al bijna 21 weekjes duurt nog maar 3 kg ben aangekomen!! Maar de fysio zei dat de groei nu weer ineens heel hard is te zien dus het zal nog wel komen...

P is niet voor 19 uur thuis vanaaf en dan gaan we aan de macaroni, lekker makkelijk en ligt voor dit weer. Hier schijnt de zon de hele dag al vollop. Het is hier zo'n graadje of 14 heerlijk.

Geplaatst

owkee...moet ook toegeven...al die jaren in het zwemmerswereldje hebben me ook een beetje verwend...wat te denken van Alexandr Popov of Denis Pankratov....mmmmmmmm...of Ian thorpe....

Geplaatst

Nico ik dacht dat jij vanmorgen schreef dat je weinig hier te vinden zou zijn ivm een drukke dag, nou daar is niets van te merken.

Je bent vandaag vaker op het forum dan normaal, beetje aan het spijbelen....

Ruby ik begrijp je emoties, zwaar als je moeder er niet meer is. Hopelijk schijnt het zonnetje in de tussentijd ook bij jullie en voor jou, vanuit hier een knuffel voor je :hugs2:

Wat hadden we nog meer sport, dus Fran ook Vin geen sportman, dat schept een band met Jeroen en met Paul meteen. Mijn moeder is fanatiek sportkijker en ik moest alles doorzitten, Wimbeldon, voetbal, schaatsen heb er nog trauma's van.

Geplaatst

dat kijkt ik ook nog steeds; olympische spelen, wk's en ek's, schaatsen, wimbledon, maar ik heb de tour, competitievoetbal, formule 1 etc laten vallen :-)

Geplaatst

Ooh de Tour de France hoe kon ik die vergeten...nog meer sportnachtmerries.

Ons mam was blij toen wij verhuisden had ze niet meer dat gezucht en gesteun van ons tijdens al dat sprotieve kijkplezier.

Geplaatst

he Syl...valt het op???? hahahaha...ja...heb geen zin om te werken...tussendoor doe ik wel mijn klusjes...hihihi...is te verslavend dit forum...hahahahahahaha

Geplaatst

Alwin kijkt wel sport, maar dan ga ik meestal maar naar boven. Of alwin kijkt boven sport. tour de france vind ik niks. Schaatsen vind ik nog wel leuk om te kijken. Geef mij dan maar kunstschaatsen of zo. Turnen e.d. Voor de rest natuurlijk een waterpolowedstrijd. Maar dat zie ik elke week wel.

Hier schijnt nu eindelijk de zon. Over een half uur richting gewichtsconsulent. Ben benieuwd. En dan langs de viswinkel eens kijken wat we gaan eten vanavond.

Fijne avond allemaal en geniet allemaal nog even van de zon.

Geplaatst

de tour de france: vreselijk!!! Hoe saai kan iets zijn.... !! drie keer raden wie er wel naar kijkt: yep ar :-). Toen we in china woonden was het al helemaal feest voor hem, het tijdsverschil was precies goed: direct uit het werk door naar de kroeg om de tour te kijken....

Ik vind sport best wel heel leuk om te kijken, zo af en toe. Maar ar kan echt werkelijk elke sport kijken, als er maar iemand/iets kan winnen: van darts, tot voetbal, tot tour en alles daartussen. Dus het is duidelijk bij ons: sport staat bij hem op 1 en ik neem een hele mooie 2e plek in :-)

Ik ga zo weer huisje kijken, we twijfelen een beetje over het huis van gister: locatie is leuk, het is redelijk ruim, maar echt wel heel oud. En dan bedoel ik niet leuk jaren dertig oud, maar jaren 70 oud... Even kijken wat vanmiddag brengt en dan moeten we denk ik wel beslissen. De enigszins leuke huizen vliegen namelijk weg.

Fijne middag!

Geplaatst

dames...ik ga jullie nu echt verlaten...vanavond lekker thuis met mijn menneke...meld me morgenochtend weer!!

ivfsh...succes met huisje kijken!!! hoop dat het wat is!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Meiden later meer, ga eerst eten koken maar wil even zeggen dat ik clean ben! Ben zo blij! Ze hebben toch een sneltest gedaan bij mij, m'n collega's die tegelijk met mij getest zijn krijgen w.s. morgen de uitslagen. Geen toestanden dus! Ik had trouwens het ziekenhuis aan de telefoon en nu zeiden ze dat ze alles zouden cancelen als ik positief zou zijn geweest...brrr moet er niet aan denken!

Even voor de statistieken...ga terryaki zelluf maken (geen pakje van wereldgerechten!)...wish me luck

Geplaatst

Esther dat is nog eens goed nieuws zeg!!!! Succes met koken maar dat zal toch wel lukken??

Ik kreeg vanmiddag te horen dat we een nieuwe opname krijgen, mrsa positief in de keel en alleen handschoenen gebruiken?????? Hing na wat uitgepluis over protocollen aan de telefoon, maar arts was niet in huis. Hmmm heb er zo mijn bedenkingen bij. Vind dat we naar overige bewoners, personeel en hun thuisfront ook een verantwoording hebben. Hij is chronisch dus komt er ook nooit meer van af. We zullen zien.....

Geplaatst

Esther goed nieuws en succes met je eten, ben benieuwd hoe het smaakt.

Sandra nu jij met mrsa werken, is dat een plaag of zo.

Geplaatst

Grr, nog niet ongi, al een week lang iedere keer een druppel, maar het zet niet door.

Maar lees net dat iemand uit het tese forum vandaag op de wachtlijst is gezet, te veel aanmeldingen. Zal wel weer niet. Hoop dat we wel doorkunnen...

Geplaatst

Ach Fren, jullie zijn toch nu aan de beurt hoor. Hup ongi!

Klinkt lekker Syl-vie. Lekker weekend nog gehad?

Esther, wat een opluchting en wat een gedoe. Succes de komende periode!

Witje, met handschoenen aan het werken.. Klinkt niet fijn. Maar wel te doen?

Babeth, rust maar flinkt uit. Fijn dat het goed verlopen is...

Henne, denk aan je.

Hier heel druk, ja weer, maar nu met iets constructiefs (een toekomst als zelfstandige, mogelijk al 4 opdrachten) dus... even een snelle digi-knuf voor de rest!

xxx

Geplaatst

Hé meiden,

allereerst, Esther wat ontzettend goed dat je negatief op MRSA getest ben!!!!!!!!!!!!!!!!! je moet er toch niet aan denken dat ze alles hadden afgeblazen....lekker verder gaan dus, helemaal super!!

Fren, eigenlijk zou ik het belachelijk vinden als het VU niet die eicellen gaat geven....het zou echt te gek voor woorden zijn....het enige wat ik me wel afvraag, is hoe je ze straks moet gaan bereiken. Vandaag toevallig na 3 mails, een kwartier 2x aan de lijn gehangen voor een nieuwe afspraak voor manlief.....nu weet ik echt wel dat "parkeren bij het VU lastig is"wat een flauw bandje de hele tijd. Ik hoop dat je direct tot het hoofdwartier kan doordringen en het voor elkaar gaat krijgen. Ik ga het morgen opnieuw proberen.

Hier alles goed meiden, lekker gewerkt in plaats van gewone vrije dag, veel administratie en computer taakjes, dat was wel fijn, maarre het was even slikken, maar voor het goede doel (geld ; - ) Manlief is week weg, en ondanks sms en mail en skype mis k m. Iedereen alle goeds toegewenst, dans een bongi dansje voor jullie maar hoop natuurlijk ook dat......xxx Eef

Geplaatst

Esther, wat fijn! Heel goed dat je nu gewoon door kunt gaan, je zou er inderdaad niet aan moeten denken....

Ik heb vanmiddag een prachtecho gehad! Kindje was lekker druk (duurde even voordat ik stil wilde liggen voor de meting) en het nekplooitje was mooi dun. Over een week de offciele uitslag van de combinatietest per brief maar dit was al heel erg fijn om te horen! Verder loop ik weer precies op schema, dus vandaag 12 weken en 1 dag zwanger. Omdat het al redelijk te zien is, ga ik het morgen op mijn werk maar vertellen aan de collega's. Ik vind het gek en raar, maar ook wel weer leuk natuurlijk. Ben vooral opgelucht dat we deze mijlpaal weer hebben gehaald.

Voor de statistieken: gekookte aardappeltjes met sperziebonen en een gebakken scholletje. Lekker Hollands.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden