Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

Het lekkere eten heeft me niet in de weg gezeten. Het weegmoment gehad. Ben 1,4 kg afgevallen. Ben zo blij... We gaan gewoon verder ook al ben ik een emotie eter.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rubster, kijk dat moet je humeur toch wel een beetje opvrolijken??? Na je rotdag van gisteren..

Esther als jullie je er goed bij voelen, dan zou ik het ook zeker aankaarten in het zh. Wie weet is dit een uitkomst voor jullie!!!

Henne ben je al weer een beetje rustiger geworden, of denk je dat als je Zita weer op zet dat je irritatie level weer omhoog schiet.

Geplaatst

Goed gedaan Ruby!!!! Dat geeft weer een positieve boost nietwaar?

Dublin wat Ellendig van die aften, is daar iets aan te doen? Ik heb er geen ervaring mee.. Wat slordig dat je arts de verkeerde meting heeft, was het maar waar!!

Mijn man kookt weer... Kip met japanse wokgroenten mmmm, alhoewel ik met dit weer nooit echt eetlust heb...

Geplaatst

Pffff, wat een rare dag en wat een rare terugplaatsing. Nog nooit zo ongepland, nog nooit zo onverschillig geweest. En zelfs nu al het idee dat het mislukt is omdat m'n onderbuik raar voelt en ik wat afscheiding heb. Heb er gewoon zo'n raar gevoel over dit keer, kan het niet eens goed onder woorden brengen. Eigenlijk heb ik vorige week opeens hardop durven zeggen dat ik het ZAT ben allemaal en ik denk dat die gevoelens nu heel erg meespelen. Ik wil gewoon weer eens leven zonder continue geconfronteerd te worden met de ivf of er rekening mee te moeten houden. En dan vind ik mezelf zo ondankbaar dat ik dit nu roep met een prachtige emmy in m'n buik terwijl Nico en Esther bijvoorbeeld niet eens een eerlijke kans hebben gehad de laatste poging :-(

Esther als eicellen invriezen een reeele optie is (zowel wat regelgeving als resultaat betreft) zou ik het zeker doen! Hoewel ik enorm veel respect heb voor jullie standpunt over cryo's, heb ik er altijd een gevoel bij van 'wat zonde van de gemiste kansen', daar hebben we het wel over gehad natuurlijk. Dus als jullie op deze manier die kansen wel kunnen creeeren is dat een supergoede optie.

IVFSH, ik hoop dat jij er wat blijer en positiever onder bent dan ik vandaag. Vanavond lekker weer naar 'huis', naar je mannetje en samen de spannende wachtweken door.

San, de sms heb ik pas na tien uur verstuurd hoor! Dus je was heel snel met melden haha

Fren wat een gezeik van die hockeyclub. Jij bent er open over en dan zo'n reactie. In mijn ogen is 50 euro verlies, minder dan 280 bovendien word je gewoon zwanger, dus ik zou dan denk ik nu niet inschrijven. Maar ja, dat kan ik makkelijk zeggen....als iemand die al maanden weer moet gaan sporten maar dat uitsteld omdat....

Nico nog een leuke bril gevonden? Ik zie op de foto's niet eens dat jij een bril hebt?!

Dublin wat rot dat je zo'n last van je mond hebt. We moeten er hier al zoveel moeite voor doen om zwanger te worden, maar het lijkt wel of zwanger zijn vervolgens ook niet van een leien dakje gaat.

Babeth trek jij het nog? De dagen zullen wel voorbij kruipen op het moment.

Oh b.t.w. mijn functioneringsgesprek is nu vrijdag. Zal me er morgen eens op voorbereiden, meestal heb ik bij dat soort gesprekken achteraf hele goede reacties en opmerkingen :-D

Ik ga mijn sjagrijn maar eens ergens anders botvieren en misschien maar vroeg naar bed....voor de verandering haha. J. is er hoop ik tegen negenen. Die vond het zo erg dat ie niet mee kom vanmiddag. Ik vond het wel jammer, maar meer voor hem. Een tp is inmiddels haast routine en het is niet naar ofzo. Ben al twee keer eerder alleen geweest. Maar wil dan niet negatief en sjaggie op de bank hangen als hij blij vanwege de tp thuis komt. Hij blijft juist zo optimistisch altijd. Dus: ff lekker douchen en iets makkelijk anatrekken en dan op de bank kruipen.

Fijne avond voor allemaal!

Geplaatst

Babeth, ja denk dat ik dat maar die, maar blijf het raar vinden. Heb nog een dag of 10 om een besluit te nemen. Heb wel nog een mail naar de club gestuurd dat ik ne behoorlijk in de kou gezet voel, maar daar nog geen reactie op gehad.

Zit nu heerlijk op dakterras, dadelijk hockeytraining, zaksel warm zijn... Oja, tandarts heeft toch m'n vulling uitgeboord en opnieuw gevuld. Verdoving is nu uitgewerkt, wel een beetje een beurse kaak nu. Iemand vroeg hoe t met m'n verkoudheid is? Wel iets beter, maar snotter er nov behoorlijk op los.

Fijne avond allemaal, geniet vd laatste zonnestralen.

Geplaatst

Ohhh Henne wat rot dat je je nu zo voelt !! Zo anders als na de vorige tp, misschien omdat eentje het niet gered heeft dat dat je nu minder vertrouwen geeft? Lekker douchen en J. Weet je vast op te vrolijken.... Ik duim voor je!

Morgen lekker Alle tijd voor jezelf.

De dagen gaan idd. Niet erg snel maar het is alweer bijna donderdag ;-) en ik voel me hetzelfde als 2 weken geleden , durf weer voorzichtig optimistisch te zijn....

Geplaatst

Henne wat vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk zijn deze gevoelens en gedachten ongegrond. Weet je nog wat ik zei na deze tp???? En kijk hoe ver ik nu ben....... Hopelijk heb je morgen weer een betere dag.

Geplaatst

Henne, misschien is dat juist wel goed dat onverschillige! Je bent er helemaal klaar mee, logisch, maar misschien is dit wel de laatste tp in een hele lange tijd!

We duimen allemaal voor je!

Mare, misschien heb ik t gemist, maar hoezo maar 1 cryo dan? Jullie hebben er toch nog meer? Of hebben ze er 2 ontdooid, 1 het niet overleefd en dan dus logisch tp van 1?

Ja dat zal het wel zijn ;-)

Jeetj, wat zeg ik veel misschien...tot later, nu ff eten!

Geplaatst

Denk dat ik gewoon heel moe ben. Met de echo vorige week hadden we beiden al zoiets van 'zijn we er weer klaar voor? eigenlijk niet'. De 'zin' is een beetje weg, dat optimisme dat we telkens weer hadden. Het wordt nu de achtste terugplaatsing en het enige wat we hebben is een miskraam. Tuurlijk het is een prachtig embryo, maar wat koop ik daarvoor als het niet blijft zitten? Ik merk dat ik in gedachten al bezig ben met de beslissing over wel of niet nog een zesde poging. Terwijl ik een embryo in m'n buik en twee in de viezer heb. Alsof die niet tot resultaat kunnen leiden? Nou ja, morgen gaat het vast beter. Even bijkomen van een extreem drukke week. Had ook al geen puf om te koken, heb roerei gegeten, lekker inspiratieloos!

Goed om te horen dat bij jou het optimisme een beetje doorschemert. Elke dag is er eentje en het gaat absoluut de goede kant op!

En nu ben ik echt weg ;-)

Geplaatst

Klopt Sab, we hadden drie rietjes van twee. Vorige keer waren beiden goed, nu was er eentje gesneuveld. Maar dus nog wel twee over ook. Voor de volgende zwangerschap....denk ik dan stiekem toch....

Eet smakelijk!

Geplaatst

Henne toch fijn dat er een tp is geweest en om alles even los te laten zal misschien opluchten je bent het zat en je hebt groot gelijk.

Ivfco goede vlucht, lekker weer naar huis.

Esther idd eicellen invriezen kan misschien een optie zijn navragen kan geen kwaad.

Nico nieuwe bril???

Dublin de kwaaltjes beginnen op te spelen dus elke dag bevestiging maar wel vervelend als je er echt ziek van bent.

Caroline de strijkwas gedaan? Ik heb nog Menopur maar over de datum, toen via Miki een adres gekregen van de hoofd apotheker van de leverancier, zielig verhaal getypt maar daat trapte ze niet in jammer genoeg :-(

Even teruglezen want ik ben het kwijt, ik snap nu hoe dames zich hier voelen als ze tussen door niet kunnen bijlezen.

Geplaatst

Babeth het kaartje is met liefde geschreven voor je!

Ruby wat goed 1,4 kilo ondanks het grote stuk marsepein wat op je taart zat ;-)

Die badkamer lijkt mij een ramp, wij hebben 2 jaar geleden een lek gehad maar goed afgehandeld door de verzekering en snel....

Volgens mij vergeet ik nu weer de helft.

Iemand vroeg nog over mijn verjaardag en dat was een leuke dag met veel eten, het zit er weer op voor een jaar.

Volgende week Nico en Roestvlek jarig.

De voor en achtertuinen zijn gedaan compleet met bloemetjes, ziet er leuk uit maar bekaf, ons mam ook dus ik heb op Pizzahut getrakteerd, dat had ze wel verdiend.

Zit potdicht van de hooikoorts maar niets aan te doen.

Ik ga plat op de bank!

Geplaatst

Hee meiden,

Ik sta te wachten om te boarden, dus lekker naar huis!

Henne, balen dat je het niet positief ziet dit keer, maar ik kan het me wel helemaal voorstellen. Ik was vorige keer helemaal niet positief, terwijl ik nu denk dat er toch wel een kans is. Die kans is er natuurlijk altijd, maar dat voelde ik vorige keer niet zo. We zullen zien dit keer.

Fijne avond allemaal!!!

Ivfco

Geplaatst

Roestvlek..... gek mens... dat had toch niet gehoeven!! Ik heb het spul niet meer nodig.. maar alsnog bedankt.... we gaan ervan smikkelen....

Henne...... ik kan je gevoel wel voorstellen.. dat had ik een beetje de allereerste terug plaatsing.. dat was en 3-cellige... daar had ik ook 0,0 vertrowen in...

Maar meid.. probeer toch te vertrouwen.... en weer luisteren naar Zita...

Oh bah Dublin.. das niet fijn.. ik heb zo'n bruine vloeistof waarmee je ze aan kunt stippen... vervolgens ren je wel even 3 rondjes om de tafel, maar het help wel wat.

Ik heb me vandaag 'redelijk' koest gehouden...

begonnen bij de fysio en daarna even naar het winkelcentrum om wat te ruilen.. thuis even buiten gezeten.. kozijnen geschuurd, en daarna buiten gegeten. Toch maar gestofzuigd, en een was in de machine gegooid... en voor de rest heelijk buiten met een boek gezeten

Nou, dat is voor mij een hele rustige vrije dag..

Moet ik ook wel zeggen, dat gisteren mijn eten verkerd viel en ik binnen no time op de plee zat.. mijn darmen leeg, mijn maag leeg.... Fijn zo'n spastische darm...

En de rest van de avond harde buiken, echt heel veel en heel vaak, vond het eigenlijk best eng. lag om half 10 in bed, toen ging het wel wat beter. Maar wel behoorlijk geschokken..... zelfs getwijfelt of ik de VK moest bellen, of niet.

Vanavond dus ook maar neit zo laat nar bed.. Het gaat nu overigens wel een stuk beter....

Geplaatst

LIeve meiden,

Even een snelle reactie tussen wat drukke dagen met veel weg...net op de bank een beetje bijgelezen, en zit weer eens met een brok in mijn keel, pff, al die spanning, teleurstelling, en dan weer de hoop en de verwachting en twijfel en de goede verhalen.... het is wel een hele mix hier!!! Lieve meiden allemaal een knuffel xxx

Morgen naar A'dam voor gesprek, dan horen we of de uitslagenOK zijn en het inderdaad mogelijk is een laatste behandeling te doen..

Henne en IVF, heel veel succes met de wachtweken, het klinkt voor mij toch altijd als n beetje zwanger, begreep die banner van Henne de vorige keer heel goed, zo'n gevoel geeft het gewoon, maar snap goed dat je jezelf wilt beschermen voor teleurstelling, en niet meer weet wat je moet denken, dikke knuffels sterkte en succes alle twee, het klinkt allemaal toch heel positief xxx

Guusje, hoe is het? Had jij nou ook morgen gesprek? Heel veel succes ieg,

Iedereen fijn avondje, en geniet ondanks alles/dankzij alles van t mooie weer, kus van Eef

Geplaatst

Eef succes morgen!!

Syl heel wat werk verzet en met mams gezellig aan de pizza ....

Simba ik kan me voorstellen dat je schrikt van die vele harde buiken, erg akelig echt even rustig aan doen hoor !!!

IVFsh een goede Reis, heerlijk naar huis met je wondertjes in spe

Guusje jij ook morgen op gesprek? Ook veel succes uiteraard !

Ik lees iets over marsepein hmmmm !! Gelukkig niet de tijd van het jaar haha

Erg fijn, manlief werkt vandaag en morgen vanuit huis, helemaal super , voelt hij zich nu ook het beste bIj.

Oh meiden het wordt echt nog warm de rest van de week, lekker !!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier gaat het naar omstandigheden goed hoor. Het mooie weer doet ons gelukkig goed. Ik ben er niet aan toe gekomen om wat actiever hier te zijn. Af en toe wel wat gelezen, maar denk wel veel gemist.

Ik las wel dat IVFC en Henne een TP hebben gehad! Super, duimen draaien gaat weer beginnen. Spannende tijden van hoop en vrees. Kom op meiden, zet 'm op, en ik zal mee duimen draaien.

Eef, ik heb morgen een uitgangsecho, en rond 1 mei, als de ongi er is, ga ik weer starten. Alleen heb ik er geen tijd voor om er over na te denken, wel fijn, maar had het toch liever anders gezien. Maar goed, het is eenmaal zo.

Jij ook heel veel succes morgen.

Ik ga even proberen hier en daar wat terug te lezen.

Liefs Guusje

Geplaatst

Oei Simba dat was schrikken, kan me voorstellen zeg. Meestal is het een signaal van je lichaam dat je te veel doet. Misschien toch nog een stapje terug doen???? Nog een beetje vroeg hoor als het komt nietwaar??? Wanneer mag je met verlof??? over 5 weekjes al.

Eef hopelijk heb jij eerdaags ook even de tijd om lekker van het weer te genieten. Succes morgen met het gesprek, dat je maar goede berichten krijgt.

Ik ga ook lekker aftaaien voor vandaag en kruip naast mijn man op de bank met een boek, zat vandaag een beetje in de piepzak. Voel de kleine al 2 dagen wat minder, gelijk de alarmbellen rinkelen natuurlijk. Die onzekerheid hoort er allemaal bij..... tot morgen en slaap lekker voor straks allemaal..

Geplaatst

Henne ik kan het me goed voorstellen, maar ondanks het feit dat het niet gewerkt heeft de vorige keer, die positiviteit is wel belangrijk en komt ook vast wel weer. Misschien geen ticker maar wel vertrouwen hebben hoor!

Meiden ik heb genoeg Menopur, dankzij een lieve topicgenoot (bedankt nogmaals)... Wel erg fijn dat het weer gelukt is, scheelt een hoop geld. Zal het weghalen bij mijn handtekening.

Net lekker buiten gegeten, onverwacht, bij vrienden, ben zo blij met dit mooie weer!

Nu naar beneden koffiedrinken, meld me vanavond laat wel weer even (kijken of er dan nog iemand is..).

Geplaatst

Guusje dus jullie gaan ook snel opstarten. Druk en weinig tijd om er over na te denken kan wel goed zijn. Al die stress vooraf is ook niets.

Eef jij hebt het ook nog moeilijk, hopelijk morgen wel positief nieuws zodat jullie alsnog kunnen gaan voor een behandeling.

Simba en Sandra rustig aan blijven doen.

Sandra waarschijnlijk was hij zo moe van het weekend dat hij even moest bijslapen.

Ik sta opeens te trappelen om ook te beginnen.

Geplaatst

Klopt Sylvie, maar mijn man z'n ontslag is aangevraagt, dus dit geeft weer andere stress. Maar ik had gister wel, Oh Ja, donderdag echo! Dus het aftellen naar 1 mei gaat wel een stuk sneller, dat dan weer wel ;-)

Geplaatst

Jippie Henne, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

Maar wat beroerd dat je je zo rottig voelt. Natuurlijk helemaal niet verwonderlijk na wat je allemaal hebt meegemaakt.

Misschien kan de onverschilligheid ook iets positiefs zijn??? Er niet steeds mee bezig zijn, doet je misschien ook wel goed? En heel herkenbaar dat je toch al weer verder gaat denken... Soort van zelfbescherming.

Ivfsh, lekker terug naar man en Ierland met kostbare vracht aan boord! Genieten meis!

Nico en Esther. Deze berichten moeten zeker dubbel voor jullie zijn. Denk daarom ook aan jullie hoor.

Sylvie, vervelend toch die hooikoorts! En zeker als je medicijnen dan niet helpen...

Welke plantjes heb je allemaal geplant? Ook al éénjarigen?

Ik twijfel namelijk nog. De temperatuur is nu natuurlijk helemaal top maar hoe is dat volgende week?

Fren, wat een gedoe met je hockeyclub. Vervelend zeg! Heb je al reactie?

Ruby, jij een gedoe met je badkamer! Hoop toch dat jullie bespaard blijft dat ze vanalles uit moeten gaan hakken.

Sandra, wat een spanning bij jou. Voel je nu al wat meer? Misschien als je je wat ontspant? Niet teveel werken he!

Eef, ik duim voor goede uitslagen morgen!

Simba, klinkt bij jou ook wel alsof je het wat rustiger aan mag doen. Pas goed op jezelf en je kostbare vrachtje!

Raba, weet jij al wanneer jullie eventueel door mogen?

Dublin, voor jou is ook nog alles spannend. Zouden we daar nog ooit vanaf komen, denk je?

Heel veel sterkte en beterschap voor je aften. Klinkt pijnlijk!

Vandaag zijn mijn ouders hier een hele dag geweest. Ze hebben hard gepoetst, geboend en in de tuin gewerkt. Echt veel gebeurd zeg. Heerlijk!

En ik heb mijn mond nog kunnen houden gelukkig...

Geplaatst

Guusje dat klopt idd. Hij was financiële administratie/boekhouding toch? Zij er al vooruitzichten voor iets nieuws?

Zara jij zegt dus nog niets tegen je ouders, kun jij dat?

Mijn moeder en schoonouders wisten het meteen.

Wel lekker dat ze je meehelpen :-)

Geplaatst

Henne, dat optimisme komt wel. Misschien is een low-profile poging ook wel een goede afwisseling. Je wee hè niet. Je hebt net zoveel kans als ieder ander dat het wel goed gaat!

Simba, beetje rustig aan jij hoor!

Hockey zegt eigenlijk: het is wat het is, juist voor uitzonderingssituaties is regel opgesteld. Dus ga opzeggen. Er is nog wel een tussen vorm dat je je lidmaatschap opschort, maar dan moet je wel alvast je contributie betalen en krijg je ook die 50!euro voor je kiezen. Vind het stom en kortzichtig.

Nu even onder de douche, was een lekkere training!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden