Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

idd handig ja zo'n dierenarts hihi. Kaartje de teken zitten heel dicht rond de oogjes en zijn nog heel klein, heb er 1 geprobeerd te verwijderen die op zijn neus zat en daarbij is dus de kop blijven zitten. Vandaar dat ik naar de dierenarts ga, mag die ze verwijderen. Ze mogen dus dan gewoon weer naar buiten dat is fijn voor ze!!!!!!! Ze zeuren al zo veel en ze mogen alleen naar buiten als wij erbij zijn.

Ja caro had mijn berichtje al snel aangevult maar was dus niet snel genoeg. Mijn placenta ligt idd van voren. Het is alleen dat ik de bekende bewegingkjes nu kwijt ben..... komt snel weer wat voor terug. Het is nu anders zeg maar.... wacht het gewoon rustig af.

Geplaatst

Fijn Caroline dat het beter gaat. Je had inderdaad al een keer een berichtje naar me gestuurd.

Ik heb trouwens iets leuks voor mezelf bedacht. Ik ga zelf elke week naar acupunctuur en voel me daar erg goed bij. Heb nu besloten om de opleiding veterinaire acupunctuur te gaan doen. Waarschijnlijk start de opleiding in het najaar weer. Ben normaal altijd erg van het overal over nadenken, maar heb nu gewoon eens een beslissing genomen op gevoel. Heb er helemaal zin in. Aan de andere kant moet ik dan ook echt weer de boeken in, maar het lijkt me toch erg leuk.

Geplaatst

ok even ter geruststelling van iedereen en vooral voor mezelf.

Meneertje beweegt nu momenteel weer vollop hoor!!!!! Mama en alle forumtantes ;) kunnen weer gerust zijn hihi.

Geplaatst

Die kleine teekjes kunnen inderdaad heel moeilijk te verwijderen zijn. Ik ga dan altijd met een gewone pincet aan het peuteren. Als er een stukje blijft zitten is het op zich ook geen ramp. Meestal krijg je dan het effect van een splintertje. Ik zou lekker meteen met pipetten beginnen. Dan vallen ze er als het goed is ook vanaf (gaan dood als ze het middel binnen krijgen). In principe kan een teek geen kwaad als je hem binnen 24-48 uur maar verwijdert. Daarna pas kan een teek eventuele ziekteverwekkers overbrengen.

Geplaatst

Kaartje wat leuk dat je acu voor dieren gaat doen!!!!

Fijn dat het met jou kat ook weer beter gaat Caro.

Sen is jullie weggelopen kat al weer terug??????

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik heb echt genoten van Jullie "Kledingperikelen" , iedereen zo haar eigen problem zeg maar of je nu slank, te zwaar of mooi afgevallen bent ....

Ik lig me nu af te vragen wat ik zo aan zal trekken en ben veel berichtjes daardoor alweer vergeten ...

Kaartje bedankt voor de tekentip, mijn man druppelt vandaag de hond en katten weer.

Henne wat fijn dat je schoonouders komen. Ook voor jay uiteraard, wie weet meid, ben je Dan al 8 weken onderweg....

Sandra je kan proberen om op je linkerzij te gaan liggen

Of wat zoetigs te eten of te drinken, en Anders idd bellen hoor.

Mij is juist sinds een week of 1.5 een soort patroon opgevallen. Ik voel haar de hele dag door een enkele keer maar in de ochtend tussen 9 en 11 en in de avond tussen 21.30 en 23.00 veel achter elkaar.. Wel apart, dat ze dat ritme maar blijft houden hihi

Geplaatst

Sorry berichtje abrupt afgebroken Ik moest ineens zooooo plassen..

Intussen lees ik dat de kleine weer van zich heeft laten horen, mooi!

Ruby kun je wel gewoon de Badkamer gebruiken nu?gaan jullie zelf de Badkamer verbouwen of zelf doen? Leuk om helemaal te vernieuwen behalve de troep...

Wat kleding betreft ik ga het liefst ook winkelen maar deze keer ( gelukkig op tijd) via Internet besteld, grote maten pos. Kleding is ook niet handing maar wel gelukt!

Zomerschoenen vind ik deze zomer echt erg, veel vind ik echt niet mooi , gelukig moet ik nu toch Thuis blijven dus loop op slippers....

Guusje Ik hoop dat je vriend snel nieuw werk zal vinden en dat Dan maar vast een beetje rust brengt!

Ik ga eerst maar eens douchen , lang uitgeslapen

Fijne dag meiden

Liefs Babeth

Geplaatst

Kaartje ik las net over de veterinaire acup. Wat leuk!!! En wat een uitdaging omdat je toch al zo druk bent. I'm ben erg benieuwd naar je ervaringen en op het effect bij de dieren! Bijzonder hoor, hoe Lang zul je er mee bezig zijn?

Groetjes Babeth

Geplaatst

Lieve Esther ik moet veel aan je denken en Mede ook door je idee over het Invriezen van eicellen. Ik begreep van henne dat de wachttijd in nl 1 jaar is. Ik weet dat het in DD ook gedaan wordt, op de site vond ik er niet direct iets over maar wel toen Ik op de site via de zoekservice zit op "Invriezen eicellen" zocht, ik hoop echt dat jullie je hier samen "goed" bij voelen !

Liefs Babeth

wel apart, zaadceldonatie is in Duitsland wel toegestaan maar eiceldonatie dan weer niet...

Geplaatst

Nu doet een collega in mijn praktijk al homeopathie, chiropractie en acupunctuur bij dieren. De effecten zijn echt verrassend. Dieren worden er heel relaxt van en knappen vaak ook enorm op. Vooral de dieren die je wat extra wilt ondersteunen of waar ik in het reguliere werk geen opties meer voor heb zijn leuke gevallen om te behandelen. Opleiding is deeltijd en duurt twee jaar.

Ik heb het inderdaad altijd wel druk, maar het is gewoon mijn ding niet om stil te zitten. Heb het afgelopen jaar wel geleerd om meer tijd voor mezelf te maken. Ik werk drie lange dagen per week en daarnaast soms avond- of weekenddienst. Normaal gesproken ben ik dus 4 dagen per week vrij. Erg lekker. Dan kom ik tenminste ook aan mijn eigen dingetjes toe. Zal dus wel wennen zijn straks weer aan de studie te gaan, maar het lijkt me gewoon erg leuk.

Geplaatst

Oh ja Sandra, ik had het inderdaad niet gezien, je aanvulling, nu even terug gelezen. Mooi dat ie weer beweegt! Toen ik een paar dagen niks gevoeld had reed ik naar het ziekenhuis voor een extra echo en in de auto... jawel, voelde ik haar weer! Ben toch maar doorgereden omdat ik het zo leuk vond en die keer was extra leuk want ik zag haar duimen! Vergeten te vragen of ze een foto wilden afdrukken, dat vond ik wel jammer.

Leuk dat je iets nieuws gaat doen Kaartje!

Onze kat was heel mager geworden en kotste veel, toen heb ik Kaartje om advies gevraagd... Hij is al bijna 16 dus gaat hier en daar wat gebreken vertonen...

Geplaatst

Gezellig, ben aan de poets met zakdoek in de hand, al dat gesnotter.

Ik winkel altijd bij Bandolera, niet goedkoop maar wel degelijk. H&m meestal alleen de linnennbroeken van maar tussen mijn benen gaat het heel snel kapot.

Geplaatst

Bonita is ook niet goedkoop maar wel goede kwaliteit.

Snotter de snotter, arme Syl en alle anderen met hooikoorts.....

Geplaatst

Toch zie je het ook wel aan de kwaliteit van sommige kledingstukken.

Fran wat jij aan had vond ik trouwens ook erg mooi. Heb trouwens nog steeds mooie dingen in de kast hangen maar past niet meer, misschien ooit nog eens.

Gelukkig Sandra dat hij weer actief is :-)

Kaartje weer aan de studie, goe voor jou, klinkt erg interresant.

Ben jij trouwens bekend met Telizen, een paar geleden rond 2007 ging het heel slecht met kayla toen zijn wij met Telizen begonnen vitamines en mineralen onder het motto baadt het niet dan schaadt het niet. Dat krijgt ze nog steeds maar daar is toen volgens mij echt van opgeknapt.

Geplaatst

Tja, ik kan ook wel mee doen met die frustraties...

Brede heupen.. smalle taille.. geen broek die daarop is toegerust. En voeten zonder wreef.. laarzen trek ik aan, rits ze dicht, en trek ze zo weer uit..

En dat vind ik nou juist zo leuk onder een rokje staan.

En als je dan een tijd geen kleding gekocht heb door een portomonee krapte... dan verleer je ook nog te combineren... jeetje wat voelde ik me na een tijdje raar in de winkels. Ik kan eigenlijk alleen maar kijken wat er op de poppen hing. Verder kon ik niets meer zelf bedenken.

Nu gelukkig wel weer.

Gisteren een anatal dingen via internet besteld, omdat ik het niet zag zitten om naar de stad te gaan. maar ik bestel niet zoveel via internet. (lees eigenlijk niets)

Over kleding wel of niet kopen ivm zwanegrschap. Ik merk nu dat je eigenlijk alleen echt broeken nodig hebt. Met een buiknband en kun je nog heel veel van je eigen kleding dragen. Ik heb aan bovenkleding nog niet eens zo heel veel gekocht. 3 shirtjes en 1 vest. En 2 van die truitjes waren ook nog wat meer op de winter gericht.

Wat lekker Sandra, dat op zich de katten lekker naar buiten kunnen. Bij ons genieten ze van de zon in de vensterbank. maar 1 van de 3 katten is bij tijd en wijle ontsnapperig, de andere twee durven niet ;-) Lekker makkelijk...

Maar zoveel teken in je tuin is toch niet echt prettig.

Kaartje, wat leuk!! Acupunctuur bij de dieren.. lijkt me heel interessant. Onze dierenarts is ook osteopaat. Vind ik ook zoiets wonderlijks bij dieren.

Nou Henne, ik zou nog even wachten met de grote schoonmaak voordat je schoonouder komen. Anders mag je over 5 weken weer overnieuw beginnen.

Ruby, nog een tip voor de badkamer. Ga eens kijken bij Sani-dump. Daar hebben wij onze hele badkamer vandaan. Ze verkopen a-merken, maar hebben prijsafspraken en kortingen bedongen bij de grote firma's. Daarbij hebben ze niet van die standaard badkamers ingericht. En dat scheelt ook geld. Alle baden staan gewoon lekker simpel naast elkaar. www.sanidump.nl

Hier gaat het weer goed. Gisteren wel af en toe iets van een harde buik gehad, maar dat kon op zich ook Frummel zijn die ergens onderin zich bedacht te draaien. Dat vind het vervelende... wat is nou een harde buik? Hoe voelt dat? Ik ben daar zo onzeker over... wat is nou wat... alles is toch nieuw... Hoe kan ik dat nou weten???

Vraagt de VK heb je harde buiken.. tja.. weet niet.. misschien? of draait Frummel dan alleen maar??? Blijkt dat je ook een harde buik kunt hebben in maar een gedeelte van je baarmoeder?? Ja lekker, denk ik het nette snappen, wordt die hele theorie weer om zeep geholpen..

maar goed... dat is mijn stomme onzekerheid denk ik.. Ik wil alles WETEN.... en als ik dat niet weet, ga ik twijfelen....

Geplaatst

Heb zelf geen ervaring met telizen. Het is een voedingssupplement, dus kan wat dat betreft geen kwaad. Is er ook relaxter van geworden?

Geplaatst

Kaartje

Geweldig dat je een dergelijk intensieve studie aangaat! en je krijgt het vast op de een of andere manier wel gecombineerd toch? Mooi als jullie nu ook al resultaten bij de dieren zien en ja, als mensen er baat bij hebben waarom dieren dan niet? net als homeopathie bij dieren.

soms moet je ook geluk hebben als je ergens achter komt, mijn kat (die als zwerver aan is komen lopen) heeft een chronisch darmprobleem, zelfs de meest dure dieetvoeren werkte niet....

nu zit is al jaren op de Purina one samen met regelmatig een schoteltje karnemelk en helemaal top!

Syl wat je zegt van die linnen broeken herken ik wel, ik heb laatst 3 linnen positiebroeken besteld, € 20,- per stuk en ga ervanuit dat ik ze tzt kan weggooien mar dat mag ook voor dat geld...

Geplaatst

kaartje wat een leuke studie!!! wel intensief lijkt me, maar als ik dan lees dat je graag bezig bent, moet dat wel lukken...alleen uitkijken dat het niet te veel wordt...

Hoe heeft je man het trouwens in Cambodja gehad?

syl...balen dat je zoveel last hebt van de hooikoorts...

Sen...ja is jullie kat inmiddels al terug?

san...gelukkig dat de kleine frummel nu weer actieve is...

Simba...denk dat ik dat ook zou hebben, me onzeker voelen als er iets is, wat ik niet meteen kan plaatsen...en als je dan denkt dat je het weet, en het blijkt iets anders te kunnen zijn...grrrr....sterkte meid! gewoon ervan uit gaan dat het goed gaat komen!

kleding kopen...wat is dat??? boh...dat heb ik dus al heeeeeeeeeeeel lang niet meer gedaan...ben heel makkelijk wat kleding betreft, ga niet echt met de mode mee...als ik het maar leuk vind...wat de rest ervan vindt...boeit me niet...heb ik schijt aan...en als ze het niet leuk vinden, dan lopen ze maar een eindje om...hahahaha...nog een uurtje werken en dan kan ik naar huis...heb de laatste twee uur verlof genomen...

ga even in de tuin zitten...

liefs,

Nico

Geplaatst

Kaartje wat een superplan, lijkt me heel interessant en geeft vast ook weer een positieve boost. Wel knap om de boeken weer in te duiken. Ik heb het geprobeerd een aantal jaar geleden: twee avonden in de twee les van 19.00 tot 22.00 uur geloof ik. Heb het zegge en schrijven één wek volgehouden haha. Kwam ook die lessstof niet meer door, zo saai en taai geschreven! Nu was het ook Sociologie....ahem...niet de meest vlotte wetenschap natuurlijk hihi.

San, gelukkig dat je Paul jr. weer voelt ;-) En wat suf van die teken zeg....in de tuin!!!?? Nu stikt het hier van de vieze beesten, maar gelukkig geen teken. Wel de eerste wesp alweer gesignaleerd, haat die beesten!

Syl Bandolera is erg leuk, alleen past het me daar vaak niet. Dan is de xs te klein en de s te groot. Ik kom veel in een zaakje in Nieuwerkerk waar ze wat apartere merken hebben, Geisha oa vind ik erg leuk. Vila vond ik altijd leuk maar is te massaal geworden. Of ik te oud haha. Maar vroeger hadden ze gewoon apartere dingen. Net als Miss Etam, heeeeeeel vroeger waren die hip, kun je je voorstellen. Oh en Jane Norman, daarvoor ging ik altijd naar Engeland (naar m'n broer zogenaamd, maar eigenlijk om te shoppen), nu hebben ze het bij sommigen V&D's. Broeken koop ik vaak bij H&M, die passen me goed. Vroeger (alweer vroeger) ging ik daarvoor naar Steps, maar die hebben nu bijna alleen nog jurkjes. Ach ja, zo moet je het toch elke keer weer opnieuw uitvinden.

Geplaatst

Iedereen is al weer lekker actief! Mooie dag hier ook, lekker wat overuurtjes opgenomen, en straks naar de afspraak. Pfff. Ik ben zo zenuwachtig. Begrijp het niet zo goed, want we hebben het toch niet in de hand. Je wilt gewoon dat alles goed is, en dat we verder kunnen.

Wat kleding betreft, ik koop nooit via internet...wat ik wel doe....misschien een beetje raar, maar ik ga altijd aantal keer per jaar met manlief winkelen. Zelf geen oog en geen geduld voor wat staat, maar op de een of andere bijzondere manier manlief wel. Tja. Dus dan gaan we winkelen, zoekt hij en zoek ik, en uiteindelijk is zijn keuze altijd het best. Tja, ik ben er ben er blij mee, maar vriendinnen weten niet wat ze horen...! Een man als styling adviseur. Dat kan je dus ook hebben. Toch ben ik blij dat ik op het werk altijd in uniform loop, scheelt een hoop gewik en geweeg voor de kast s ochtends ; - ) Kleding blijft altijd een moeilijk puntje omdat ik afhankelijk ben van aangepaste schoenen (grr) altijd laarzen aan, dat gaat het best, maar in de zomer dus altijd een soort wandelschoenen (brrr) dan geen hippe kleding bijna mogelijk. Probeer me er net als Nico zo'n houding aan te meten, van wat kan mij het schelen, maar uiteindelijk wil je er toch ook op n feestje of avondje uit leuk uit zien. Dat is dan ook het enige minpuntje aan dit warme weer vandaag, kan nog geen afscheid nemen van mn laarzen, en die draag ik dus lekker gewoon, maar eigenlijk wel te warm...

Nou lieverds, laat nog wel van mn horen, zwangeren onder jullie; rustig aan met dat warme weer ok? Liefs van Eef

Geplaatst

Ik loop doordeweeks vaak met een spijkerbroek en een zwart t-shirt met de bedrijfsbaam erop.

Ik ging voorheen altijd naar Berkel & Roderijs daar zitten ook 2 leuke maar prijzige winkels, vooral ook zakelijke combi's die ik ook nog wel eens nodig heb.

Net nog 2 linnen broeken gevonden van H&M dus meteen laten strijken door moeders :-)

Leuk dat de schoonouders komen Henne.

Geplaatst

Ik heb de ervaring met Telizen dat het eigenlijl alleen kalmerend is, en dan moet je het eerst einderdaad een aardige tijd gebruiken. Maar tjee... wat vond die van ons het lekker ;-)

Wij hebben het bijna 3 manden gegeven, maar de kosten lagen helaas wel behoorlijk hoog.

Jan-Willem gaat ook vaak mee als ik echt iets wil kopen. En als ik niet uitkijk, sta ik in het pashokje, en komt hij met vanalles aanlopen. Hoor ik hem tegen de verkoper, nee das niets, teveel franje, of nee, ik denk niet dat ze die kleur leuk vind. En ja... het klopt...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden