Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden

ik zie net dat de berichtjes die ik gisteren nog via de phone had geplaatst er niet zijn.....verdeurie....

Syl, ik heb begrepen dat jullie nu even 3 dagen "rust" hebben, jeetje meid, dat het met de bank echt maar snel geregeld is zodat er wat druk van de ketel is! Kon je gisteren nog een beetje thuiskomen nadat je je moeder thuisgebracht had? mijn man was erg blij dat ie gisteren thuisgewerkt heeft, vaak heeft ie op vrijdagmiddag nog een afspraak in Winterswijk en dan nog terug richting Eindhoven is vaak een ellende.

Eef, zul je altijd net zien, meestal zit men voor een nieuwe poging te wachten en dan duurt het en duurt het maar en nu komt het bij jou te vroeg! is het niet mogelijk om in Italie te spuiten of heb je in je vak. tijd ook fm´s? Ik hoop dat er een mouw aan te passen valt, kan me voorstellen dat je geen uitstel wil.

Ivfsh, jullie hebben bijna alles weer bij elkaar begreep ik, wat heerlijk, kun je je huisje inrichten en er een echt thuis van maken, super! Ben je er overigens al uit of je nog gaat bijstuderen? laatst had je het daar toch over?

Henne, ik moet ergens wel lachen om jouw gesprek, tenminste hoe het liep, overal op voorberiedf maar niet hierop, ik vind he fijn voor je!!! en ook mooi dat je baas meegaat om je opslag dusdanig te regelen dat je er ook echt iets aan hebt!zo fijn, je klinkt weer een stuk rustiger en ik hoop van harte dat het in alle opzichten een erg goede uitwerking heeft

Spaatje, sjonge jonge altijd die rotcenten he!! ik hoop dat het jullie gaat lukken om op niet al te lange termijn te kunnen starten, maar ik neem aan dat je eerst een gesprek aangaat bij Geertgen? ik geloof dat de pogingen daar wel iets duurder zijn in vergelijking met een zkh. maar goed, als het resultaat goed is maakt dat uiteraard niet uit!Fijn dat het nagesprek jullie toch een goed gevoel gegeven heeft.

Sen knapt je kat al een beetje op?

Esther, meid hoe krijg je het allemaal ingepland en hoe kun je de energie toch opbrengen, jullie hebben iig heel erg veel te doen, het reageren komt wel weer, voel je niet verplicht of wat dan ook hoor.

Fren, wat gaaf van dat boek dat je uitgegeven hebt en dat het zo gepresenteerd is, ik heb het helaas niet gezien!!!! jammer, maar met recht trots zijn hoor

Guusje, jullie hebben ook allerlei leuks gepland zag ik, gezellig en dat varen geeft mij echt een vakanbtiegevoel, net als even een dagje naar zee... Gefeliciteerd alvast met je man!

Nico, hoe gaat het met jou?

Hier geen plannen, gisteren voor de zekerheid alvast een bestelling bij de bakker gedaan, morgen komen mijn schoonouders even op de koffie en waarschijnlijk pikken we mijn moeder ook even op.

wat we vandaag zullen eten geen idee, bbq-en erg gezellig maar ik vraag me af of het de moeite is, bij een paar happen heb ik genoeg op, alhoewel, we kunnen er natuurlijk erg lang over doen.... iig. heb ik zin in (shit nu kom ik niet op de naam.....kant en klaar zit het in een geel plastic bakje met mega veel knoflook, om op een broodje ofzo te doen, ow wat stom....) nou ja, daar heb ik zin in en in tzatziki, wat erbij vind ik allang goed haha

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee nico,

dikke knoevel voor jou!! shit he, dan ben je toch weer aan het hopen.... rustig aan dit weekend en denk af en toe eens terug aan je fijne gesprek bij geertgen, misschien krijg je daardoor weer wat goede moed!

liefs.

IVFSH

Geplaatst

Lieve Nico

we zaten gelijktijdig te typen... meis ik vind het zo rot om te lezen dat je er momenteel doorheen zit! Geef je tranen de vrije loop, dat lucht werkelijkwaar op (maar dat weet je wel)

je ziet het nu niet zo maar denk even terug aan het gevoel dat je had nadat je bij Geertgen op gesprek was geweest.

Inderdaad, ieder keer (cyclus) hoop je stiekum op een mooi wonder maar lieverd, jij vind je kracht ook weer terug, net als iedereen hier, het lukt je wel en op de momenten dat het even niet gaat, lekker spuien hier!!

een knuffel voor jou!

liefs

Babeth

Geplaatst

Fren, je doet niet anders dan reclame maken voor je boeken hier! :-)

Nico wat balen zeg, ik zou in ieder geval voorlopig alleen nog maar knuffelen als jullie zin hebben, dit is niks zo! Sterkte...

Henne ik dacht al dat het positief was, fijn hoor, kun je nu iets meer relaxen en positiever zijn? Dit is nu in ieder geval goed geregeld, toch?

Wij ook bbq'en morgenavond, gister schoongemaakt. Dacht gisteravond ik ga vast wat halen: bijna geen vlees meer te krijgen! Hoop zometeen weer wel, de winkels zijn toch niet echt berekend op onverwachte mooie dagen, nou ja, onverwacht, dit konden ze zien aankomen zou je zeggen!

Geplaatst

Babeth een geel bakje met veel knoflook..... Ben wel heel benieuwd wat dat dan is.

Nico een dipdag is heel normaal maar laat hè nog niet uit het veld slaan. Reageer hè af op de tuin. Dikke knuffel.

Henne die Koreaanse bbq klinkt erg lekker. Ik heb biefstuk, gamba's en spiesen dus je hoort het nog.

Zo zie je maar weer dat het toch meevalt aks hè ergens tegenop ziet. Dat was een goede afsluiter van de week dan.

Fran ga dadelijk eens kijken op bol. Com. Ik het grote bbq boek van de AH ooit gekregen maar daar staat niets in.

IVFco jullie niet zi geel warm daar, kan ook lekker zijn. Ik moet er nog aan wennen hoor die warmte. Lang leve de airco, vannacht niet vergeten aan te zetten.

Ga lekker een broodje lunchen, zelf gemaakt.

Geplaatst

Caroline bij de AH hier was bijna niets te krijgen, stooflappen en blinde vinken maar dat is niets voor op de bbq. Het is een run op vlees.

Geplaatst
Caroline bij de AH hier was bijna niets te krijgen, stooflappen en blinde vinken maar dat is niets voor op de bbq. Het is een run op vlees.

mmmm...man maar echt uit zijn bed trommelen dan zodat er nog tijd is om de vriezer te plunderen.

In gevallen van nood hebben we ook wel garnalen en vis in de vriezer liggen, kan ook erg goed op de bbq

Geplaatst
haha ik weet het weer Aioli (ow wat een muts....)

Hhel erg lekker. Je hebt deze ook van de AH zelf in een doorschijnt bakje bij het verse gesneden liggen. Deze vindt ik lekkerder.

Geplaatst

Manlief is net terug, heeft speklappen (eten we alleen op de bbq), gehakt en kipfilet gescoord, daar maak ik zelf sateetjes van. Vanmiddag nog even eruit voor gamba's, heb ik vorig jaar geleerd, errug lekker!

Zometeen weer met dochterlief naar de kermis, pfff niet echt zin in zo warm... Gister ook al geweest maar ze wil nog een keer met vriedinnetjes...

Geplaatst

Even een dikke knuffel voor Nico! Altijd zo'n rotdag die eerste dag van je menstruatie.

Heb bij appie de laatste zak kolen gescoord plus nog wat spiesen, garnalen heb ik nog en kipfilet, dus straks even spiesjes maken. Programma is omgegooid, vandaag Bbq met zusje van j. plus vriend en drie kids. Dus even wat meer werk opeens, maar wel gezellig.

Tot later!

Geplaatst

Nico meid wat vervelend dat je jezelf zo rot voelt..maarrrr het gaat over hoor! echt waar..dikke knuffel en gooi alles er uit heey!

Henne super van je gesprek en je 125 euries!

iedereen die gaat bbQ-en eet smakelijk! (en alle andere ook natuurlijk) hier vandaag een verjaardag dus druk dagje eigenlijk avondje maar toch een beetje voorbereiden en alle stoelen buiten zetten ;-)

FIJN WEEKEND ALLEMAAL!!

Geplaatst

Dames, fijn paasweekend toe gewenst, met lekker weer, zonnetje, en een relaxt gevoel.

Nico, heb het met je te doen, op dit soort momenten altijd weer die gedachten he, waarom wil het nu niet, waarom kan het niet een keer wel zo zijn....pfff, denk aan je en stuur je een dikke knuffel, net als de andere forummeiden, zul je zien, met dit weer wordt het straks nog te warm voor je ; - )

Ben na mijn frustrerende ontdekking dat ik te vroeg was, gaan rekenen, en hoe ik ook reken, het komt niet uit. Naar de stad gegaan en boekje gehaald over een "mindful antwoord op woede en ergenis. Nu op bladzijde 30...het heeft nog niet echt geholpen. Wel even een partijtje frustratie er uitgehuild bij hubby, dat luchtte in ieder geval wel even op.

Daarna gebeld met t ziekenhuis, zowaar kreeg ik direct aan de lijn, en ze gaan nu zelf voor me rekenen, en ik wordt vanmiddag teruggebeld. Dat was wel weer een opsteker, even iemand die meedenkt en kijkt wat wijsheid is. Kan ook wel verbaast zijn over de enorme kracht van de wens. Voor een ander weet k het altijd zo goed te vertellen: Meid, een jaartje ouder, het geeft echt, je wordt echt niet in 1 klap minder vruchtbaar hoor, terwijl voor mij nu, de tranen in mn ogen springen als ik zie dat zelfs de laatste kans (weer) uitgesteld moet worden met 4 weken. (alsof ik dan in 1 klap minder vruchtbaar zou zijn) Nee hoor, drama alom, ben nu 39,5 en nu wordt het nog moeilijker, hoezo paniekdenken???

Henne, super van dat gesprek, klinkt echt erg goed, geniet er van en hoop dat het een mooie boost voor een fijn pasen en n goed "broed" gevoel meegeeft ; - )

Ga eerst maar eens opruimen, en straks weer verder met boek 'denk aan de koe" bij waardevolle tips zal ik jullie op de hoogte houden natuurlijk ; - )

Het helpt ook al om het hier even te kunnen delen, iedereen een knuffel xxx

Geplaatst

Oke, nog even voor de duidelijkheid: realiseer me echt wel dat het een wonder zal zijn als het ooit nog mag lukken, maar als je dan eenmaal het gevoel hebt bijna weer in de race te zijn, dan wordt het allemaal zo tastbaar. Ga me eerst maar eens focussen op het accepteren zoals het is, en dat het leven echt mooi en waardevol en uitdagend zal zijn en is, of het nu gaat lukken of niet, en het boek over een mindful antwoord op woede en ergenis ("denk aan de koe") het lukt me nu nog niet echt aan een koe te denken bij bovenstaand onderwerp en ben nog niet zo ver met lezen dat ik goed begrijp waarom.

Oke, weer aan het huishouden nu, ook wel lekker praktisch en geruststellend ; - )

Geplaatst

hoi meiden

Eef, je voelt je rot omdat je nu even onzeker bent over het wel of niet uitstellen maar vind je ook wel daadkrachtig klinken; direct boekje gaan halen, gaan lezen..top!

Je hebt gelijk hoor, tuurlijk wordt je niet ineens minder vruchtbaar maar het gevoel lijkt me niet vreemd, en hoe dan ook, je had je gewoon op een start voorbereid!! fijn dat het zkh met je meednekt, ik hoop dat de start en vakantie samengaan..... waar gaan jullie naartoe?

Mijn man had het van de week er over om volgend jaar te gaan, wij gaag erg graag naar Italie, heerlijk land!

Wij gaan niet vanavond bbq-en maar morgen, schoonouders doen ook mee en mijn moeder komt ook, gezellig.

Syl, M. is mede vanwege de verse aioli voor mij naar AH de schat......de XL op zaterdag...

In maart hadden we overigens de Ipad besteld, en steeds levertijdvertraging op levertijdvertraging, nu waarschijnlijk leverbaar vanaf 6 mei, maar nu begon hij ineens zullen we voor de 1 gaan, moet zeggen dat ik er weinig /geen verstand van heb.

Hij een zaakje in de buurt opgezocht om eens goed te vergelijken, en wat denk je, ze hebben 27 filialen in NL en net die ene had er nog enkele op voorraad, dus hij belde net al blij op dat is geslaagd is, nu wel een zwarte ipv een witte maar dat maakt niet uit.

Geplaatst

Hoi Babeth, klinkt goed, jouw weekendplanning, hoop dat je het goed uit houdt met de warmte, straks in ieder geval een uitdaging er bij om je te vermaken; de I pad, ben heel erg benieuwd hoe je dat vind!

Ben net gebeld, kan morgen komen voor een echo bij eigen arts, die werkt dan, dan zullen mogelijkheden worden besproken. Het is een lang protocol, dus hoop dat het mogelijk is te spuiten met deca tot we terug zijn, en dan te gaan stimuleren met gonal, maar weet niet of dat mogelijk is. We gaan (HET LIJKT WEL OPEENS MOETEN NU HAHA) naar noorden Garda meer, daar kun je prachtig in de bergen fietsen en zijn we bekend, in een hotelletje, dus koeling voor deca is mogelijk, ga het allemaal even rustig afwachten wat ze zegt morgen, en ga uit van haar advies morgen ; - ) liefs van een iets meer opgeluchte Eef

Geplaatst

Fijn Eef dat ze meedenken en morgen al een echo, dat is snel.

Babeth wat lief van je man!

Lees net op nu.nl over een 21 wk oude baby in november geboren het heeft overleefd. Haar broertje is 6 wk na de geboorte gestorven. Staat ook nog een verhaal van een andere baby bij geboren en zo groot als een balpen heeft het ook gehaald.

Mooi nieuws dat ze voortaan toch sommige kleintjes kunnen redden.

Weet dat het moeilijk is voor sommige maar wilde toch even op dit artikel wijzen.

Geplaatst

Moet moeilijk zijn Babeth... sterkte weer en rustig aan.

Net bij de tweede winkel briketten en de allerlaatste zak garnalenstaarten gescoord (bij Dirk waren ze uitverkocht). Echt iedereen gaat aan de bbq volgens mij... Wat zijn die dingen duur trouwens: 8,49!! Ik ga jouw advies volgen voor de marinade Henne: wat was het ook alweer, citroensap, knoflook, zout en?

Geplaatst

Ik moest ook meteen aan jou denken Babeth en een paar andere meiden op het forum. De medische wereld blijft vooruit gaan maar helaas zal het voor sommige altijd te laat zijn. Neemt niet weg dat dit mooie berichten zijn en dat een aantal andere mensen dit verdriet bespaart blijft.

Zo klein en toch kunnen overleven......

Geplaatst

Olijfolie natuurlijk... oregano? Mmm denk het niet, misschien wat ketjap, dat doe ik altijd in marinades...

Manlief is trouwens op dit moment het zwembad aan het vullen! Hoezo de zomer in je hoofd...

Geplaatst

Heftig verhaal over die 21 weken oude baby..kan me voorstellen dat dat er wel in inhakt Babeth.....

Henne, wat fijn zo'n positief gesprek, en dan ook nog 125 euro erbij, goed zo!

Eef, heel heel succes morgen, dat gaat ineens heel snel allemaal!

Nico, meis, wat shit dat je je zo rot voelt, sterkte....

Hier geen bbq dit weekend maar vanavond een gezonde maaltijdsalade met gerookte kip, avocado, feta, komkommer, cherry tomaatjes en ijsbergsla met wat lekkere volkoren olijvenbrood. Ik heb helemaal geen trek in (veel) vlees dus ik vind het wel prima. Gisteren trouwens met vrienden een leuke picknick gehad in het bos, en morgen en overmorgen twee uitgebreide paasbrunches (eentje bij mijn nichtje een eentje bij mijn schoonmoeder) dus gevroten (is geen woord, ik weet het ;-)) wordt er hoe dan ook!

Fijne dagen meiden,

Liefs, Laika

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden