Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ivfsh weet ik nog niet, wij mogen er momenteel niet bij en schooonmoeder had eerst een begrafenis dus die heb ik nog niet gesproken.

Hoe gaat het met jou buiten het feit dat je niet van schoonmaken houdt?

Misschien wel handig dadelijk een werskter als de kleine er is. Zie jou al in de keuken staan om zelf babyvoer te maken, lijkt mij echt iets voor jou ook omdat je koken leuk vindt.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

haha, ik zou inderdaad denk ik zelf babyvoeding maken :-). Lijkt me erg leuk, dan weet je ook wat die kleine binnen krijgt. Maar... het is denk ik ook wel veel werk. En dat terwijl ar bij Nutricia werkt, yep, in de babyvoeding. Hij werkt voor de melkvoeding (flesjes)

Gaat goed hier, net lang zitten skypen met mijn oud collega's. Voel me erg misselijk de laatste dagen, dus dat is goed. Moet wel echt mijn draai nog vinden af en toe. Ben echt een gezelligheidsdier, dus mis mijn vrienden wel. Maar, morgen weer afgesproken met dat meisje van het forum, de buren komen langs, dit weekend gaan we naar dublin, dus het is allemaal zo erg nog niet :-). Nu ik niet lekker ben, vind ik het ook een grote luxe om niet te hoeven werken. Ppffff, alle keren dat ik tijdens de eerste zwangerschap moest overgeven onderweg naar werk (in taxi of metro....), haha, dat was echt niet fijn!

Geplaatst

Henne inderdaad, blij met deze daling en niet dat je daardoor hormonaal je zwanger blijft voelen...... nee ik vroeg het me af omdat je bleodverlies toch ook niet echt constant is geweest de sfgelopen tijd? Maar goed, wat je zegt, afwachten en er op voorbereid zijn.

Fren het zijn inderdaad erg veel follikels hoor, zou mooi zijn als ze ook wat met vers zaad zouden kunnen doen, je weet nooit !!!! spannend maar heel veel succes!!!

oh dames bij mij zijn de puncties altijd onder plaatselijke verdoving of met narcose geweest, ik heb wat de puncties beterft echt bewondering voor de dames hier in NL hoor.Maar ik snap het alleen niet, voor hoofdpijn is er paracetamol en er is weet ik niet wat te koop, waarom niet een plaatselijke verdoving voor zoiets pijnlijks!? onnodig pijn hebben is toch uit de jaren stilletjes???

Het huishouden is ook niet mijn sterktste punt hoor, ik doe het wel maar niet van harte, ik heb geluk dat mijn schoonmoeder nu veel doet maar onder normale omstandigheden deed zij ook de strijk, dat vond ik al heerlijk!!!!

Wij blijven hier echt bezig, zeker met de hond en 2 katten, zijn het geen haren die ze verliezen dan nemen ze wel de halve tuin mee naar binnen, maar geod, we hebben er ook plezier van.

Geplaatst

Ik heb een keer een aflevering van keuringsdienst van waarde gezien over babyvoeding. Was hilarisch! de mevrouw van olvarit geloof ik, kon zelf het verschil tussen de verschillende potjes niet proeven :-D Er was toen ook een bekende kok die zelf dingen ging maken, de moeite waard om terug te zoeken ivfsh....voor de inspiratie ;-) Kan me voorstellen dat je je wel af en toe alleen voelt nu. Niet werken is misschien prettig in jouw situatie nu, maar je hebt daardoor wel minder snel mensen om je heen. Toch 'fijn' dat je misselijk bent ;-)

Babeth ik heb niet continue bloedverlies gehad, het komt en gaat. Ik wacht het nu gewoon af. Ben echt zo blij, niet normaal meer. Net of de onrust en angst nu pas echt aan het verdwijnen zijn. Overigens wel koppijn en oorpijn dus dat is dan weer minder haha.

Geplaatst

Pauze

Sab
: uitgangsecho 30 juni

Miki:
cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje
: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico:
goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen
: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline:
Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje:
25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara
: herstellen en verwerken

Henne
: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke
: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef
: 23 mei Uitgangsecho

Fren
: 25 mei FM3

Zwanger

Simba
: 25 mei controle vk 32w1d

Dublin:
26 mei controle gyn 13w

Witje:
31 mei controle gyn 28w3d

Laika
: 1 juni 20 weken echo

Ursula:
6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth:
7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh
: 8 juni tweede echo 9w 4d

Geplaatst

oh, dat moet ik dan eens opzoeken inderdaad, lijkt me grappig. Ar is trouwens ook uit het testpanel geschopt bij hem op het bedrijf (is alweer heel wat jaartjes geleden hoor). Zijn smaak was niet verfijnd genoeg om verschillen te kunnen proeven, haha. Misschien had die mevrouw daar ook last van :-). Hij vond het zelf trouwens allang prima: hij vond die babymelk altijd maar vies :-)

Ik ga eens erop uit. Hoop dat het droog blijft, ik ga lekker naar de markt om verse spullen te halen.

Geplaatst

Die aflevering heb ik ook gezien Henne! Was een beetje genant af en toe, maar dat is het vaker. Goed programma, worden heel wat zeepbellen doorgeprikt. Fijn dat je waarde zo gedaald is en je daar blij om bent!

Had inderdaad niet in de gaten dat je al 4 weken aan het spuiten bent Fren, tja, dat ik 2 x ben weg geweest, we zitten er zelfs over te denken om volgende week weer naar de Ardennen te gaan, donderdag Hemelvaart en vrijdag ook vrij. Dat is het voordeel als je ouders een huisje hebben... Komt wel kort achter elkaar allemaal maar ja, je moet een beetje genieten van het leven he, zeker als sommige dingen tegenzitten...

Inderdaad beetje van kastje naar de muur... Mag om half 2 de huisarts bellen, denkt dat ze wel schrikt dat vriend nog niet begonnen is... maar denk niet dat ze er veel van af weet. Ze weet wel waar we mee bezig zijn natuurlijk en leeft altijd erg mee. Ik denk dat het er op neerkomt dat vriend nog een paar weken op zijn tanden moet bijten want ik wil wel erg graag beginnen over een paar dagen (ook wel weer eng).

Geplaatst

Zo..

Mijn programma voor vandaag is weer klaar.

Vanochtend fysio gehad en weer naar de osteopaat. Beide waren niet ontevreden. Misschien straks nog even kijken voor een goedkoop shirtje dat over de toeter heen kan.

En ik heb inderdaad een hele fijne leidinggevende. Kan het goed met haar vinden.. en dan te bedenken dat ik haar op mijn eerste werkdag even vertelde dat ik zwanger was.

En inderdaad ben ik wel een type van doorgaan en niet zeuren. Al komt het verstand wel heel langzaam ;-) Ik heb me voor morgen toch maar terug getrokken van de doe-activiteit van ons personeelsuitje.

Bleek 2 uur lopen te zijn, met tussenpozen. Had eerst aangegen dat ik dat wel zou trekken. Maar nu toch verstandig gworden..

Jeetje Ruby..... wat een verhaal. Ik vermoed dat mijn eicel voorraad ook niet meer zo hoog is. Wij kregen ook wel de tip , dat als we een tweede willen aar niet telang mee te wachten. Ik had ook beide keren maar 2-3 follikels.

En dan daar tegenover Fren, met een mega aantal folliels. Hebben jullie daar wel zaad genoeg voor? Ik hoop het maar, zou anders ook zonde zijn!!

He IVF, heb je nog last van die afscheiding? Ik hoop het niet voor je.

En San, zit je op je zwembandje op de bank? En hoe vond P. de partneravond? Of heb ik daar over heen gelezen? Wij doen de cursus 'samen bevallen', en ik moet zeggen, dat bevalt goed!

Babeth, ik ben van plan om tot 4 weken voor bevalling te blijven werken. Dat is nu nog 4 weken. Ik zie wel of ik het volhou..... Ik hoop het wel. Heb ik daarna wat meer tijd met Frummel.

Geplaatst

even snelle reactie (jullie schrijven altijd te veel om bij te houden als ik druk ben)

- punctie wordt verschrikkelijk, dat was de vorige al bij 26 follikels

- of er genoeg zaad is, hopen we, maar is voor ons ook een vraagteken

- vers zaad is geen optie, wordt bij vin nooit wat gevonden

- is dus sowieso icsi, te weinig voor ivf

- kwaliteit zaad weten we niet, maar er stond vandaag op het formulier dat vin geen acute tese hoeft, dus dat is positief.

Dag weer! Lees fijne berichten, dat is mooi!

Geplaatst

Nou meiden, net heeft de huisarts mij gebeld (keurig, ik dacht dat ik haar moest bellen) en ze vertelde me dat het een pijnstiller is en geen antibioticum! Heeft vriendlief verkeerd begrepen. Ze zei wel dat ze had geprobeerd uit te zoeken wat de bijwerkingen waren maar ze denkt niet dat het getest is op zaadkwaliteit, logisch ook. Het is natuurlijk een vrij uitzonderlijke siruatie dat een man dit moet gaan slikken terwijl er net een IVF poging gedaan wordt... Ze adviseerde eigenlijk wat we van plan waren: voor de zekerheid wachten als hij het uithoudt en anders toch beginnen. Ik zei al: paracetamol mag altijd en dat vond ze ook een goed idee...

Nou ja, ik ga dus in ieder geval starten over een paar dagen!! Spannend weer!

Fren lees net je berichtje: laten ze hem niet voor de zekerheid toch vers inleveren na de punctie? Zo van: je weet nooit? Ik kan me iets herinneren over 7 zaadcellen of vergis ik me nou?

Geplaatst

Nee nee zit niet op een zwembandje. Dat is uit de tijd en dan krijg je nog meer druk op de anus en de bloedtoevoer wordt gestremd daar van beneden. Dus ik wacht lijdzaam af tot 16 uur.

Fren veel follikels zeg, ik zou er dubbel van lopen. Deed ik met 8 al hihi.

Henne wat fijn dat de hcg goed gedaald is. Gevaar echt geweken en logisch dat je er "blij" mee bent.

simba resptect hoor als je tot 4 weken voor bevalling door kan werken. Verstandig dat je niet meedoet morgen met de wandeltocht.

P vond de bevallingsles wel interessant. Ze hebben tegenwoordig geen filmpje meer en dat vond hij wel prettig. Uitleg was duidelijk. Tegen het einde nog een les bevallingshouding en zuchten e.d. dus mag hij weer mee.

Geplaatst

Ow wat spannend Fren! Met die pregnyl er bij is het helemaal aftellen! Heel veel sterkte en vooral succes en good luck met de punctie alvast. Ik denk dat het niet prettig kan zijn, maar kan me voorstellen dat je de knop om zet en gaat voor het resultaat ; - ) met n hoop binnensmonds gevloek.... fijnknijpen die hand van Vin. Wat is het toch bijzonder zo'n moment daarna dat die eicellen en zaadcellen samengevoegd worden door de laborante, wat n bijzonder beroep ; - )

Caroline, wat hilarisch dat verhaal van die verwisseling van pijnstillers met antibiotica, wat fijn dat je nu snel kan starten!

Wat n bijzondere flut dag vandaag: enorme koppijn (hormonen waarschijnlijk) niet normaal. Eigenlijk huishouden moeten doen, maar dat gaat niet, en eigenlijk iets moeten voorbereiden voor mn werk, lukte ook niet, maar het MOET...ga zo nog n poging wagen. En dan vanmorgen upc geweest, internet is gemaakt, en baby snik boom gekeken snik, dat was wel de moeite waard, even niet meer aan koppijn gedacht. Hoop dat paracetamol zo gaat werken..

Geplaatst

Henne....ik dans met je mee van blijdschap...meid...wat fijn dat je hcg gedaald is...hoop dat het doorzet met dalen in dit tempo...mss idd verstandig om een cyclus te wachten...super meid!!!

Waaah....Fren...vrijdag de punctie...toppie!!! vanavond de pregnyl erin en morgen een heerlijke spuitvrije dag...jammer dat het weer morgen niet je van het wordt, anders had je lekker buiten kunnen liggen...succes meid!!!

Caro....gelukkig eindelijk wat duidelijkheid....spannend dat je binnenkort mag beginnen!!! was je ongi nu wel of niet doorgebroken???

Simba...goed van je dat je de wandeltocht morgen hebt afgezegd...hoop dat de rest van het uitje even leuk zal zijn...veel plezier!!! en over 4 weken nog 4 weken werken...als ik ooit zwanger wordt, dan was dit ook mijn bedoeling...tot 4 weken voor de bevalling blijven werken, tenzij het natuurlijk niet meer gaat...sporten zal ik denk ik al eerder opgeven...

ja...ik ben zelf ook niet zo'n schoonmaakster...hihihi...vriendlief die dweilt altijd....ik denk alleen dat hij het nut niet ervan inziet om de schoonmaakspullen weg te doen...maar...je kunt anders ook heel goed groene zeep gebruiken, toch???

Syl...wij hebben niet tot bijna geen last van kalkaanslag...komt doordat wij het water rechtstreeks uit de rijn krijgen en dat is geloof ik zacht water, niet zoveel kalk gelukkig...als je nu naar Maastricht gaat, dan heb je wel heel veel last van kalkaanslag...ik poets de ramen overigens gewoon met een microvezeldoekje...heb er tig van liggen thuis...vriendlief vindt het maar ondingen...

ik ga het toch echt eens bespreken....baat het niet, schaadt het niet....en laten we wel wezen...we hebben allemaal gewoon heel veel over voor ons kind of onze kinderen, toch???

ik heb zo'n idee dat ik iemand aan het vergeten ben, maar weet effe niet meer wie...sorry...

liefs,

Nico

Geplaatst

Spannend Fren ben heel beniuewd hoe jij de punctue ervaart. Bij mij wil het dus harstikke mee terwijl bij 11 follikels het een hel was.

Eef huishouden is er morgen ook nog en hopelijk kickt de parac in.

Geplaatst

San...je mag over anderhalf uur naar de ha...hoop dat ie een middeltje voor je heeft!!! moest wel lachen om je opmerking dat zwembandjes uit zijn...hihihi...dus je hebt veel liever pijn, dan dat je enigszins comfortabel zit? het zwembandje moet je ook niet te vol opblazen hihihi...zie het al helemaal voor me...maar eigenlijk mag ik ook niet ermee/erom lachen....weet van mijn vriend dat het behoorlijk pijnlijk kan zijn....dus sterkte meid!!!

Geplaatst

Fren wat mooi dat de punctie vrijdag is, kun je het weekend gebruiken om rustig te herstellen!! Goed nieuws dat een acute tese niet nodig is, oh wat spannend weer!

Ohhh Henne nu die oor-en koppijn....sjonge maar goed, daar helpt een paracetamol nog tegen, ik vind het fijn om te lezen hoe je weer vooruit kikt en met het "goede" nieuws misschien ook wat extra energie? Maar niet alles ineens opgebruiken hè?

Caroline fijn dat er wat opheldering is, haha mannen antibiotica/ pijnstiller....je kan dus van start zodra je ongi doorbreekt, mooi

Groot gelijk om er trouwens weer even tussenuit te gaan, nu kan het, doen!

Simba over 4 weekjes je verlof, super zeg! En dan heb je idd een mooie lange kraamtijd , vandaag weer controle?

Wij hebben eigenlijk zaterdag een uitje met het werk, notabene mede door mij mee geregeld, het wordt boete golf en een solextocht met als afsluiting een Bbq , daar gaan we wel naar toe.

Eef, wat rot die bijwerkingen, het poetsen lekker uitstellen toch? Rustig aan doen hoor.

Geplaatst

Goh het is wel uitjes tijd....ons uitje is verzet. Zou vrijdag zijn maar alles is buiten en het wordt mega slecht weer. Voor mij positief, kan ik toch mee :-)

Ook nog collega aan de foon gehad. Maandag zou ik presentatie hebben bij klant, volgens mijn baas moest dat dan verzet worden maar er waren dus al 20 hr managers die zouden komen, dus dat cancel je niet zomaar even. Nu gaat mijn collega dus, ben benieuwd.we hebben bijna het hele onderzoek doorgesproken dus het moet haast wel goed gaan.

Fren vrijdag de punctie. Niet over nadenken, gewoon ondergaan. Na afloop flink aan de paracetamol, gewoon een goeie spiegel opbouwen, evt voor die tijd al. Veel drinken en m'n bed kruipen. Wel rot dat je nog zon eind terug moe rijden na afloop, maar vin zorgt vast goed voor je.

San, sterkte me zitten. Lijkt me heel naar een aambei.

Eef, hormonen, aarrrgghhh. Stapje terug, rustig aan en alleen doen wat ech moet. De rest komt wel weer als je 13 weken zwanger bent en de kwaaltjes minder worden ;-)

Nico wat een tp wijf ben je toch, zo enthousiast en positief. Weet wel da het heel er op en af gaat, maar toch... Dikke pakkerd voor jou!

Caro wa bizar haha, maar sommige pijnstillers zijn oom heel slecht. Alles a la diclofenac, ibuprofen ed. Dus idd als hij het tot de punctie met paracetamol uit kan houden... Dan is het wel de topper van de maand hier hoor, jouw kerel.

Syl wat afschuwelijk dat jullie niet bij je (schoon)vader mogen. En dan ook nog een sterfgeval zo dichtbij, zo jong. Wanneer houdt het een keer op voor jullie zeg, pfff....

Ik ben ne even op pad geweest en da viel niet tegen. Alles zit hier lekker dichtbij dus heb apotheek, bieb en appie kunnen doen. Zit/lig in in de tuin met boeken, tijdschriften, zak dropjes, in de zon en de geur van de rozenstruik naast me....niet verkeerd hoor.

Geplaatst

Nou meiden, ben weer terug van weg geweest.

Fran, WOOOW, vrijdag is al snel. En wat een hoeveelheid! Ik zal zeker aan je denken vrijdag, hoop dat het mee gaat vallen.

Cyste in de linker eierstok is ruim 1 cm (van de 3.50) kleiner geworden, en die aan de rechterkant ruim 2 cm (van de 4.60). De gyn was tevrede, ik zelf had gehoop dat ze helemaal weg waren. Maar goed, nu 3 weken dor gaan met de Synarel en 16 juni weer terug voor een echo. Mochten ze er dan nog zitten ga ik waarschijnlijk Deca gebruiken. Maar dat zien we dan wel weer.

Wat betreft de pijn die ik nog steeds heb. Ze heeft met de echo op de eierstokken zitten duwen en daar had ik geen last van. Het komt niet van de eierstokken/cystes vandaan, maar waar dan wel van. Ze heeft me bloed laten prikken en ze gaan nu naar de nier en lever functie kijken, en nog wat andere dingen (ben ik even kwijt) en ook gelijk op mijn schildklier. Ze zal me zo bellen als de uitslag binnen is. Als alles goed is moet ik naar de huisarts en evt naar de fysio. Het kan ook zijn dat het een spieren probleem is. Ik ben 3 jaar geleden heel lelijk van een marmare trap gevallen, gelukkig niets gebroken, maar heb er nog vaak last van. Kan bijv geen langen stukken wandelen. Zou wel raar zijn dat ik daar zo'n last van krijg ineens. Leeftijd? hahaha

Eertst even het telefoontje afwachten .....

Geplaatst

Het is Naproxen, een soort Ibuprofen zei ze. Ook slecht dus? Ik kreeg net een ingeving en heb de fabrikant een mail gestuurd! BEnieuwd of ik antwoord krijg.

Vriend was net trouwens een beetje beledigd toen hij hoorde dat het een 'gewone' pijnstiller is en hij vroeg zich af hoe die ontsteking dan weg gaat? Hij had zelf natuurlijk in zijn hoofd: ontsteking = antibiotica...

Geplaatst

Pauze

Sab
: uitgangsecho 30 juni

Miki:
cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje
: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico:
goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen
: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline:
Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje:
15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara
: herstellen en verwerken

Henne
: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke
: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef
: 23 mei Uitgangsecho

Fren
: 25 mei FM3

Zwanger

Simba
: 25 mei controle vk 32w1d

Dublin:
26 mei controle gyn 13w

Witje:
31 mei controle gyn 28w3d

Laika
: 1 juni 20 weken echo

Ursula:
6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth:
7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh
: 8 juni tweede echo 9w 4d
Geplaatst

Guusje feels goed nieuws dus en in ieder geval wordt allea ode nagekeken. Tja, spleren en gewrichten kin en op de gekste momenten op gaan spelen.

Caro ik dacht al, ab is tegen bacteriële infecties.... Benieuwd wat de fabrikant gaat zeggen, geloof nooit dat het hierop getest is. :-)

Geplaatst

naproxen krijg ik voor mijn menstruatie, maar het is wel ontstekingremmend. En anders is het een kwestie van bijsluiter lezen. Of het de zaadkwaliteit aantast dat weet ik niet. Maar met een ontsteking kan hij toch ook koorts hebben. Dat kan ook gevolgen hebben voor de zaadkwaliteit.

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 29 mei FM1

Fren: 27 mei punctie

Zwanger

Simba: 25 mei controle vk 32w1d

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden