Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog geen nieuws van Fren? Is ook nog wel vroeg als je beetje vij moet komen....evt eerst naar huis rijden.... ze zal wel goed gaar zijn na afloop.

Ik ben net lekker naar het tuincentrum geweest. Was eigenlijk wel iets te veel met zo'n kar met plantjes sjouwen, maar ben nu wel erg blij. Kan straks (of morgen ahem) alle bakken gaan vullen en dan lijkt het tenminste weer wat. De tuin op zich is maar magertjes, alleen een klimroos die bloeit als een gek, de rest is pierig door de droogte. Gisteren heeft mn vader ook de mozaiek die we van een vriendin hebben gekregen tegen de schuur gehangen, ze had de koreaanse tekens van onze trouwkaart nagemaakt, echt mooi. Zal kijken of ik straks een fotootje kan plaatsen.

Ruby ik zag het ook gelijk voor me, jij met een kop koffie de vluchtstrook op haha!

Eef, doe rustig aan, als het niet gaat dan gaat het niet. De behandeling gaat voor. Wel goed blijven drinken he, dat helpt soms nog iets!

Nico die vakanties.....als jullie het er zo over hebben krijg ik toch wel weer zin. Misschien nog eens overwegen voor het najaar....weekje zon. Caro wil je perse naar Griekenland? Misschien is Portugal of bijvoorbeeld Kroatie of die hoek voordeliger... in het voorjaar scheelt bijvoorbeeld Spanje en Portugal enorm. Of een last minute? Wel vrij nemen maar pas twee weken van tevoren iets boeken? Is natuurlijk wel een risico. Met z'n tween doe je dat misschien eerder dan met een meiske erbij. Ben zelf altijd aan het kwijlen bij de site van Eliza was here, maar zoooo duur!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

Nico wat klinkt dat Griekenland heerlijk!!! ik ga straks eens bij je foto´s kijken!!

Ruby wat bijzonder dat gesprek zeg, logisch dat je dat niet meteen loslaat, je klinkt inderdaad erg krachtig, knap!! Kon ze iets vertellen over dat andere wat je zou gaan doen?

Oude schoolvriendin is net weg, was gezellig, ook erg leuk we hebben elkaar zo ongelofelijk lang niet gezien maar vanaf het eerste hyves contact erg goed, bijzonder moet ik zeggen, hoe je soms enorm uit elkaar kunt groeien maar ook andersom; jaaaaaaaaaaaaaaren geen contact en dan ineens alsnof het nooit anders is geweest....

Geplaatst

Hi meiden, goed spul man, die morfine. Deze punctie was 100 x beter te doen dan de vorige. En met resultaat: 24 eicellen!!!!!!!! Joehoe!!!!! Moeten nog een uur wachten hier in zh tot we weten of het zaad goed ontdooid is, maar eerste deel is gelukt. Heb wel erg veel napijn nu...

Geplaatst

Joehoe Fran dat is goed nieuws! Daar zit gewoon een heel elftal in hihi. Oke, het zaad moet nog wel z'n werk doen. Wij zijn helaas ook wel eens van 10 naar 1 gekelderd, grrrr.... Maar een mooie start is het zeker. Vandaag flink aan de paracetamol, warme kruikjes, soepjes en op naar een super tp!!!! Ben zo blij voor jullie!!!

Geplaatst

whoehoe Fren...dat is goed nieuws!!! fijn dat de punctie is meegevallen...en een geweldige oogst nu al....nu nog het zaad erbij...dat komt goed!!!

goed uitrusten, flink paracetamolletjes blijven nemen tegen de pijn en goed blijven drinken!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico ik heb net aandachtig geluister naar Gabriella ;-)

Oke meiden, hier gaat de tweede challenge over (na het wegdoen van al je chemische schoonmaakmiddelen).

Het gaat er om je niet meer telkens af te vragen waarom? Waarom overkomt ons dit? Waarom lukt het niet? Waarom worden andere wel zwanger? Zo lang je alleen maar vraagt waarom, heb je het gevoel geen controlle te hebben en zak je eigenlijk weg in een steeds dieper gat. Wat je dus wel moet doen? Andere vragen stellen. Namelijk: wat? wie? en hoe? Wat moet/kan ik doen om de situatie te veranderen? Wie heb ik daarbij nodig, wiens help, wie moet ik spreken? Hoe verander ik de situatie, hoe kan ik het anders maken?

Dit is natuurlijk een open deur, we weten het allemaal, maar we doen het niet (volgens Gabriella ;-)) We gaan dan namelijk gelijk weer vragen 'waarom moet ik zo moeilijk doen en een ander niet, blablabla' (lach echt in een deuk).

En als je dan dus elke keer als er een waarom moment op komt, een moment waarop je geen controle hebt, dan moet je dus meteen die andere vragen gaan stellen. En je moet die vragen ook heel vaak herhalen zodat je hersens op die manier gaan denken en dan op een dag opeens ook met een antwoord komen. Want dat hoef je dus niet direct te hebben (ik ken ons meiden ;-)).

Ik moet zeggen.....ze heeft geen ongelijk. Sinds wij minder zijn gaan afvragen waarom, maar meer wat, hoe wie: 1) zijn we van ziekenhuis gewisseld, 2) is J. voedingssupplementen gaan slikken, 3) is J. naar osteopathie gegaan 4) zorgen we voor regelmatige doorstroming, 5) proberen we naast alles door te gaan met ons leven. Niet dat wij nu heilig zijn, maar het heeft wel effect gehad. En ik merk ook dat ik nu met deze bbz eerder aan het denken ben in termen als 'hoe kunnen we dit voorkomen' dan 'waarom overkomt ons dit nou weer?' Ja, omdat wij telkens tot de 5% pech behoren, maar dan kunnen we dus ook zomaar een keer in de 5% mazzel vallen :-) Toch? Sluit trouwens ook wel aan bij de Zita West instelling van positieve affirmaties. Die ik dus de vorige tp allemaal lekker overboord had gegooid gnagna...

Volgens mij doen we het in dit opzicht trouwens al heel aardig met z'n allen in dit topic. We nemen als veel zelf controle en zijn niet zo heel erg 'waarommerig' in de meeste gevallen. Maar het is weer een mooie challenge om mee te nemen :-) Benieuwd wat we over twee dagen krijgen. De schoonmaakmiddelen moet ik nog wegdoen. Ga straks met de boodschappen eerst groene zeep en soda kopen, volgens mijn moeder krijg je daar op zich alles wel meer schoon. En azijn dan voor bijvoorbeeld ramen lappen en kalkaanslag. Moet nog wel iets verzinnen voor het RVS, ook de lijst met tips van de challenge eens doorkijken. Oh en volgens mijn vader is bleekwater tegenwoordig geen chloor meer, maar waterstofperoxide en daar komt geen chemische damp af, alleen zuurstof. Hihi, ja zelfs mijn ouders denken al mee ;-)

Nico misschien is het een ideetje om een topic over deze challenge te openen? Hoewel er al veel leefstijl topics zijn, misschien kunnen we daar nog iets posten.

Geplaatst

24 eicellen!! En de punctie is meegevallen. Nou dat zijn toch twee hele mooie dingen!!!!

En uh.... 1 elftal??? Jullie kunnen straks een gezins wedstrijd houden.... 2 complete elftallen zie ik ontstaan....

Nu hopen op goed nieuws wat zaad betreft. Zou toch zuur zijn, als daar nu van alles op strand. Maar goed, dit is voor nu in ieder geval achter de rug.

Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om niet met het uitje mee te doen, maar achter te blijven op het terras. Heb heerlijk zitten lezen, en ik hoorde iedereen achteraf dat het wandelen (soms door mul duinzand) best zwaar was.

Zeker de ploegen die het klimduin op moesten. (51 meter omhoog in mul zand)

Een tijd terug hadden we het over domme en stomme opmerkingen. Ik las deze net in het uitgerekend juli topic:

Maandag had ik een afspraak met de fysio (die stond al), de verloskundige vond het beter dat ik even langs ging omdat ik toch best nog wel lang moet, om met bekkenklachten door te lopen.

Nou deze fysiotherapeut sloeg echt nergens op.

Ze zei dat je het wel vaker ziet dat als iemand moeilijk zwanger is geworden, dat ze dan ieder pijntje en ieder dingetje voelen...:mad: Sorry?!?! Volgens mij zijn wij juist degene die weinig of nooit klagen omdat we zo goed mogelijk proberen te genieten..

Ze zei ook dat het niet nodig was dat ik rustiger aan was gaan doen. Het had kennelijk niet geholpen, de pijn wordt tenslotte steeds vervelender en wij (de mens) zijn er op gebouwd om gewoon tot de bevalling alles te blijven doen, dus ik kon gewoon alles weer gaan doen. Zelfs paardrijden. Ze begreep eigenlijk niet zo goed dat ik daar mee gestopt was...:mad:

Huh... volgens mij is paardrijden toch niet echt verstandig. Ik probeer het te voorkomen hoor, maar stel dat je er af valt. Ik moet er niet aan denken. Lijkt me niet echt verstandig. En dan doe je ook nog eens alles met je bekken.. Sturen, remmen, gas geven. Lijkt me ook niet echt fijn. Denk dat ik na één rondje huilend afstap van de pijn.

Dus San..... gewoon doorgaan met wat je normaal ook doet, en niet zo aanstellen ;-)

Belachelijk zo'n fysio.....

Geplaatst

Joehoe fren, dat is een heel mooi aantal. Hopen dat het zaad goed ontdooid. al moet ik zeggen dat het zaad van A altijd wel goed ontdooit is. Just keep my fingers crossed.

Simba, de goede keus gemaakt. Hier kon je echt niet buiten zitten hoor!!1

Geplaatst

Fren, top zeg! 24 eicellen! Zorg je wel goed voor jezelf? Lekker rusten en veeeeeeel drinken! Ik ga duimen voor veel mooie bevruchtingen!

Henne, dat challenge verhaal klinkt goed. Eigenlijk is het zo simpel he, wat ze zeggen, en ook zo logisch. Maar ja, doe het maar eens. Toch denk ik inderdaad dat die challenge houding de beste is hoor, het is veel beter om bezig te zijn met de toekomst (en wat je daar voor moet doen) dan zwelgen in het waarom.

Ruby, je klinkt sterk, ik vind je een moedig mens!

Geplaatst

Oh kut Fran, da's minder. Wel goed nieuws, maar dat heft de pijn niet op. Kun je misschien nog iets sterkers meekrijgen? Niet aarzelen om dat te vragen of er thuis evt de huisarts voor te bellen hoor! Je hebt een heftige punctie achter de rug en zit gewoon vol met wondjes en blauwe plekken van binnen. Hoe is het bloedverlies? Sterkte meisie!!!

Knuffel

Geplaatst

Fren geweldig zo'n mooie opbrengst en ook maar 1 rietje zaad hoeven te ontdooien. Dat hadden jullie toch niet gedacht toen de tese achter de rug was? Of er genoeg in zou zitten?? Wel dus helemaal mooi. Pijnstilling vragen hoor. Alleen paracetamol zal niet echt helpen als ik je zo hoor!! Laat je maar lekker verwennen.

Oh vakantie. Tja voor ons ook al weer even geleden. Ik heb me voorgenomen om volgend jaar met zijn drietjes ergens naar een camping te gaan en een stacaravan te huren of zo. Er eens even lekker tussenuit al is het maar voor een dag of 10.

Simba ik denk dat die fysio dan maar eens last van bekkeninstabiliteit moet krijgen;) Weet ze ook eens waar ze over praat. Ik wou dat ik dingen kon doen. Ach zulke mensen zouden putjes moeten graven i.p.v. een dienstverlenend beroep beoefenen.

Geplaatst

Jeetje Fren! Wat fijn, 24 eitjes, 1 rietje, punctie meegevallen, joepie! Die pijn is klote maar dat wordt vanzelf beter. Denk aan je mooie embryo's die gaan ontstaan... Sterkte meid!

Geplaatst

Wow Fren

wat een enorme hoeveelheid eicellen en gelukig dat de punctie goed te doen was!!! nog spannend met het zaad maar dat komt vast goed!!!

Geplaatst

hahaha was te snel met het posten van het berichtje!!!

Zaad goed ontdooit, top, wel erg ellendig die enorme pijn, inderdaad echt aangeven en iets voor vragen hoor!!!! Ik heb ooit enorme napijn gehad, los van het aantal follikelsm het kwam van bloed dat in de buikholte gekomen was en het buikvlies irriteerde....

Kun je nagaan met jou met al die mooie eicellen die gevonden zijn....laat je goed verzorgen.

Henne wat interessant over die challenge! ik hoop dat er meerdere mensen iets aan hebben.

Simba wat is dat voor een vreemde fysio??? net of wij kleinzeriger zijn, ze moesten eens weten..en nee blijven paardrijden, ookal ben je zeer geoefend lijkt me geen pretje.....

Hier zijn ze de babykamer aan het monteren...begonnen al goed we Hadden een hanglamp hangen op de overloop; inderdaad hadden....een van de mannen kwam met een pakket tegen de lamp en hij sloeg de glazenbol zo de trap af, 100,000 scherfjes.

Gelukkig geen dieren in de buurt dus gauw de gangdeur dichtgedaan en opruimen.....

Geplaatst

Fren, wat een dag, wat een opbrengst, wat fantastisch dat het meeviel, nu de napijn nog bestrijden, warme kruiken, dekentje, afleiding, vele kopjes thee, hoe dan ook, good luck en nogmaals dikke knuffel!!

Simba, wat een lachwekkende fysio, sluit me aan bij de opmerking van Sandra, denk dat putjesschepper een beter beroep is.

Laika hoe gaat het met je? Inmiddels 19 weken! Groei je goed? geen last van de baarmoeder? Hoe was het bezoek bij de cardio, kan je het een beetje uithouden met die overslagen?

Meiden, mooie dag vandaag met succesje van Fren ; -)

Babeth, wat een mooi moment, hoop dat de mannen nu niks meer slopen en je lekker kan gaan genieten van t inrichten ; - )

Geplaatst

Oooh Babeth spannend! Ik heb laatste stiekem toch gewoon kamertjes zitten kijken. Heb een hele leuke 2ehands gezien maar om die nu te kopen......beetje voorbarig haha. Komt tzt dan ook wel weer iets leuks voorbij.

Simba die fysio is niet goed wijs! Wat heeft het er in vredesnaam mee te maken hoe je zwanger bent geworden?

Jullie willen trouwens niet weten hoeveel mensen ons de afgelopen weken niet gevraagd hebben of het vruchtje dan niet verplaatst kan worden naar de baarmoeder. Onwetendheid over een bbz is duidelijk groot. Zou wel een medische doorbraak zijn zeg, als dat kon!!!

Geplaatst

Fren....super!!!het kan alleen nog maar beter gaan deze dag....top dat maar 1 rietje ontdooid is...vervelend dat je zoveel pijn hebt...gewoon om iets sterkers vragen, als het niet gaat...je hebt je kranig gehouden met de punctie, dus je hebt wel een extraatje verdiend in de vorm van verlichting!

Henne....mooi samengevat!!!

Misschien idd wel een idee om hier een topig te openen of iedereen doorsturen/doorverwijzen naar de challenge...het is gratis...hihi...en blijft volgens mij ook lang beschikbaar...

Ik zit wel nog redelijk in de waarom-denkerij...ga beide challenges toch doen....we gaan ervoor dames!!!en tegelijkertijd moet ik dan ook weer terugdenken aan mijn/onze voorbereidingen voor de 3e ivf en de uitkomst hiervan....is toch heel anders gelopen dat ik had gedacht...mmmm....

Babeth....ach jeetje...wat erg van jullie lamp....ongelukje kan natuurlijk altijd gebeuren en een geluk dat er geen dieren in de buurt waren...

Simba...wat een rare fysio...ik had allang iets anders gezegd en was weggegaan...alsof wij zo kleinzerig zijn...bah bah....

San....mijn zus gaat altijd naar een camping in St. Tropez (net iets daarbuiten geloof)...zie je al denken...st tropez...daar komen toch allemaal die rijke gasten..hihihi....ja...mijn zus is ook rijk...hahahaha...neee...grapje....ligt geloof ik buiten st. tropez en daar hebben ze dan een sta-caravan...zal eens vragen naar het adres en kosten...en volgens mij ligt het ook redelijk dichtbij (zo niet aan) het strand...

nog een uurtje en ik kan naar huis...jippie...

merk dat ik vandaag een errug kort lontje heb....niet goed als ik vanavond ook nog moet lesgeven...

liefs,

Nico

Geplaatst

oja....nog een goed berichtje: vriend mag blijven waar hij nu werkt....er mochten 3 uitzendkrachten blijven en hij is er een van...jippie!!!!!:happydance::happydance:

Geplaatst

Joepie joeeeeehoeeeeeeeee Fran, gefeliciteerd met deze stap!!!!

Geniet ervan, misschien maakt dat de pijn wat minder.

Sterkte meisje

xx

Geplaatst

klopt nog meer mooie berichten! Gefeliciteerd Nico, hoop dat het korte lontje verdwijnt hierdoor ; - )

Geplaatst

gefeliciteerd Nico. Dat is toch wel een lekker stukje zekerheid.

Tja, die fysio, ze heeft nu ook een afspraak bij een andere gemaakt.

Ik ben toch wel erg blij dat mijn fysio zijn diploma niet bij een pakje boter heeft gekregen. Ik wordt heel goed begeleid, ook zonder bekkenklachten, om die zoveel mogelijk ook te blijven voorkomen. Zeker met mijn losse gewrichtjes ;-)

Fren.. als het niet gaat, gewoon bellen. een punctie van 24 eicellen is echt niet niks, en dan kan e punctie wel meegevallen zijn.... Het moet nu ook nog te doen zijn!

Maar inderdaad GOED DRINKEN!!!!!

Oh Babeth... eindelijk het kamertje in huis. Zonde van de lamp, maar ach.. is materiaal.... En nu lekker geniet3n van het kamertje straks!!

Geplaatst

Meiden,

heb vannacht liggen piekeren. Weet dat je moet slapen, maar dit is toch een grote stap die we willen gaan nemen.

Wij hebben de babykamer van mijn schoonzusje bij mijn vader in de schuur staan.

Ik denk dat het nu de tijd is om aan haar te vragen wat we er mee moeten gaan doen. Er vanuit gaan dat er geen kleintje zal komen. Wie weet krijg ik dan een beetje rust in dat hoofd.

Helaas is het zo dat we erg weinig/geen contact met hun hebben. Maar moet hun wel vragen wat hun willen.

Dat wil ik eigenlijk best snel gaan doen. Het is een mooi kamertje. commode, kledingkast en ledikant. Grenen gelakt.

Het is zo tegenstrijdig. Wat moet ik nou!!!!

Geplaatst

ach jeetje Ruby...wat moeilijk....pfff.....als dit voor je gevoel op dit moment het beste is, dan zou ik idd contact met haar zoeken. Wat als ze zegt dat ie kan blijven staan? Maar staat ie dan in de weg?

wat moeilijk zeg...weet niet goed wat ik moet zeggen...wil van de ene kant heel veel zeggen en van de andere kant schiet er zoveel door mijn kop dat ik niet weet hoe ik het moet opschrijven.

Klinkt alsof je echt ervan uit gaat dat er geen kleine gaat komen. Er was toch nog een beetje hoop?

Dat je rust wilt, is heel begrijpelijk...en als je de rust hierdoor kunt krijgen, dan moet je je gevoel inderdaad volgen. Een kinderkamer (mocht het ooit toch zover komen), kan altijd nog gekocht worden.

Het is idd tegenstrijdig en daarom ook zo moeilijk...

ik weet dat mijn zus ook bijna alle spulletjes van haar kids aan het bewaren is voor onze kids of ons kind...maar wie weet of wij kinderen krijgen? hoe lang wil ze dit nog bewaren?

moeilijk moeilijk moeilijk....

knuffel....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden