Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijne collega's Martha en die verre reis komt er wel.

Goed om vooruit te kijken hoewel dat makkelijker is gezegd dan gedaan.

Net de kerstboodschappen gedaan, ramp!

Nu koken.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden, even snel vanaf mn mobiel want ik lig hier beroerd op de bank, ben net twee keer gigantisch over mn nek gegaan. Werd opeens kotsmisselijk.

Caroline, ik leef erg met je mee meid. Begrijp volkomen wat je bedoelt. Ook wij zeggen nu al jaren met elk oud en nieuw "dit wordt ons jaar". Ik denk dat we beter gewoon ons mond kunnen houden :( sterkte met alles

Mart, vind jou zooo dapper. Ook voor jou alle sterkte

Sandra, wat vreselijk vervelend dat bruinverlies. Maar het is gelukkig gestopt. Laten we er vanuit gaan dat dat een goed teken is. Maar begrijp volkomen dat je er mega onzeker van wordt.

Babeth, morgen de eerste echo? Wat spannend! Veel succes

Esther, Sylvie, Klaartje, Miki, Nico, Fren en de rest vd meiden ook even een virtuele hug van mij xxx

Geplaatst

Hai sylvie, dank je.. weet echnie hoe het komt. Werd opeens misselijk en het werd steeds erger. Nu gesloopt van het kotsen ken je dat, leek wel alsof het uit mn tenen moest komen.

We hebben trouwens gisteren een evalutiegesprek gehad. De arts wil nu een paar keer iui proberen met clomid. Het zaad is sterk verbeterd ( verdubbeld) dankzij drastisch minderen met alcohol en stoppen met roken. Was best wel verbaasd eigenlijk.

Geplaatst

Sen het heerst ook een beetje hoor. Half Nederland is niet lekker.

Hier weer hele dag buikpijn gehad, paracetamol genomen en eind van de middag weer heel klein beetje troep verloren. Zucht was het maar maandag dan weten we wat meer..... We proberen goede moed te houden, wordt op deze manier wel moeilijk gemaakt. Hoe kan ik nou genieten op deze manier grrrrrr.....

Geplaatst

Mart....wat een lieve collega's. Kan me voorstellen dat jullie dat goed doet!!!

En hele mooie doelen heb je al klaar liggen...dat gewicht komt wel goed...en die verre reizen...mooi en ik zou zeggen...geniet er intens van!!!

Sen...vervelend dat je je in ene zo misselijk voelt..het heerst hè, de griep en buikgriep...hoop niet dat je het hebt opgelopen zo vlak voor de feestdagen...en spannend dat jullie nu met iui verder gaan. Alcohol en roken heeft idd invloed op het zaad...bij sommigen niet, maar bij anderen weer wel...bij ons, of beter gezegd, bij mijn vriend was het zaad bij de 1e ivf ook veel slechter dan bij de intake en de 2e ivf...en dat kwam volgens mij omdat het 2-3 maanden voor de 1e ivf carnaval was...flink drinken en roken natuurlijk...nu rookt ie gewoonlijk ook al, maar de alcoholconsumptie was toen flink omhoog gegaan...en bij de 2e ivf flink gedaald en heeft ie zelfs foliumzuur geslikt...daar is ie nu ook mee bezig...succes in elk geval!!! Wanneer mogen jullie dan beginnen???

Babeth...heel veel succes vandaag met de echo!!! Moeten jullie hiervoor naar DD? of kan dat ook bij jullie in de buurt??? rij maar voorzichtig!!!

Sandra...hè verdorie..het gaat op en af bij jou...maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het goed zit!!! blijf maar fijn tegen jullie emmies praten en doe maar rustig aan!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico ik begin er bijna aan te wennen zeg maar. Kan er zo boos om worden dat het "mij" weer moet overkomen. Maarja het zit er nog steeds in, daar gaan we ook van uit, alleen die troep op het wc papiertje steeds. Niet contstant. We proberen er van uit ge gaan dat dit gewoon bij mij hoort. Moeilijk zo vlak voor de feestdagen, maarja wat doe je er aan??

Vanmiddag naar mijn ouders, onderweg lekker ergens wat eten. Gisteravond naar theatershow geweest. Even wat afleiding. Nu maar hopen dat het bij mijn ouders thuis goed blijft gaan. En dan is het maandag!!!!!!!

Geplaatst

Heb toch even het ziekenhuis gebeld. Het is idd nog te vroeg voor een echo. Mocht ik rood bloed verliezen kan ik bloed komen prikken, maar ja dat is gelukkig niet. Mag ook nog niet stoppen met de aspirine voor ik een echo heb gehad.

Gewoon domweg afwachten en hopen op het beste.

Geplaatst

even een korte berichtje want ben natuurlijk weer aan het werk ;-)

Babeth, heeeeeeel veeel plezier met de echo!

voor de rest: fijne dag en tot later!

groetjes Sab

Geplaatst

Ik moest vanochtend ook gelijk aan Babeth denken, vind het echt spannend.

Sen jij ziek, balen dat je je zot rot voelt joh. Maar wel goed nieuws van de iui! En goed van je vriend/man dat hij hestopt is met roken en minder drinkt! Zeker nu hij er zelf resultaat van ziet is dat natuurlijk wel een compliment waard.

Sandra meid wat vervelend allemaal. 't Is idd nog wat vroeg voor een echo. Ik hoop dat jullie de kerstdagen een beetje ontspannen doorkomen.

Nico top dat je weer bent afgevallen!

En Mart, knap dat je probeert vooruit te kijken en nieuwe doelen te bereiken. Na de 3e icsi was het voor ons hel onzeker of we door konden, stel dat ik idd geen goede eitjes had. Ik had toen een heel 'plan B' in m'n hoofd van studie tot verhuizen tot weet ik wat. Maar dat bedenken uit teleurstelling terwijl je stiekem hoopt dat je gewoon door kunt, is heel anders dan jullie situatie en ik vind het bewonderingswaardig dat je er zo mee om kunt gaan. Al zul je buiten het forum om ook best de minder goede momenten hebben. Weet dat we allemaal aan jullie denken!

Hier een klote avond en nacht. Had me lekker op de bank geinstalleerd voor Bride Flight, boek ooit gelezen maar film nog niet gezien. Alleen was ik even vergeten dat alle drie de hoofdpersonen in een vloek en zucht zwanger zijn en er eentje na een bbz onvruchtbaar is en daar het hele verhaal eigenlijk om draait.... Ja lekker avondje tv, zucht. Ook was ik op m'n werk al nogal heftig uitgevallen nav een opmerking van mijn baas over Wajongers (ik heb zelf een wajong uitkering en trok me dat helaas persoonlijk aan). Nou ja, geen al te leuke dag dus. Vandaag niet werken. Kertsboodschappen doen (hellup!). En hopen dat ik ongesteld word. Heb steeds meer last van lage rugpijn, rotgevoel in buik en benen en zo'n weeige misselijkheid. Bovendien erg jankerig en sjagrijnig en dat is zo vlakvoor Kerst niet handig, bleeegh.... ik wil m'n optimisme terug in plaats van dit ontevreden sjagrijn! Stomme hormonen ook altijd.

Geplaatst

Sandra he bah alweer last, vind het zo erg voor je. Het is afwachten tot de echo maar de dagen zullen voorbij kruipen.

Je weet dat het niets hoeft te betekenen maar dat neemt de onekerheid niet weg.

Sterkte.

Klaartje je bent toch emotioneler voordat je ongi moet worden, tenminste ik wel, kan me voorstellen dat dan ook een opmerking van je baas helemaal verkeerd valt.

Jij kiest hier ook niet voor. Geen mensen gaan slaan bij de supermarkt tijdens het boodschappen doen.....

Sen alweer wat beter of nog steeds ziek, er heerst idd iets, ik heb alleen maar buik en maagklachten. Net voor de feestdagen zit je daar al helemaal niet op te wachten.

Als je echt misselijk erbij bent weet ik nog wel een goed middel, Domperidon, volgens mij goed geschreven. Was eerst alleen op recept te krijgen maar nu voortaan bij de apotheek.

Neemt de misselijkheid weg en het overgeven, heel fijn spul.

Beterschap.

Voor alle andere meiden een fijne dag en knuffel.

Geplaatst

Klaartje, ik vind het stoer dat je weer aan het werk bent uberhaupt. En dat je gevoelig / emo bent en soms ook zo reageert zal iedereen begrijpen! Liever dat je het laat gaan, dan dat je het opkropt.

Ik "misbruik" confronterende films/boeken vaak om schaamteloos te janken. Dan heeft het toch een doel ofzo, 'helen'. Maar blijft erin hakken ja.

Straks "lekker" duwen en graaien bij de kerstboodschappen, aso doen lucht soms heel erg op. Althans mij wel. :-) Ff niet sociaal geaccepteerd zijn, maar een egoistisch k*twijf. Ohhhh.

Geplaatst
Klaartje, ik vind het stoer dat je weer aan het werk bent uberhaupt. En dat je gevoelig / emo bent en soms ook zo reageert zal iedereen begrijpen! Liever dat je het laat gaan, dan dat je het opkropt.

Straks "lekker" duwen en graaien bij de kerstboodschappen, aso doen lucht soms ook herl erg op. Althans mij wel. :-) Ff niet sociaal geaccepteerd, maar een egoistisch k*twijf ben ik dan. Ohhhh.

Mensen die de gangpaden blokkeren met hun karren of nog erger, kinderwagens, brrr.....

Gisteren ook een weg gebaand met mijn ellebogen, mensen winkelen alsof ze verder niets te doen hebben, nou ik wel toevallig.

Geplaatst

hoi dames,

bedankt voor jullie lieve succeswensen!!! we mogen om 11,15 uur (gelukkig niet laat in de middag) en Nico, bij ons in de buurt hoor, scheelt veel reistijd!

KLaartje, wat een k-dag inderdaad zeg, je reactie zal waarschijnlijk echt met de hormonen te maken hebben, toch knap dat je weer aan de gang bent!Nu maar hopen dat het snel doorbreekt, voel je je wellicht ietsje beter.sterkte

Bij ons in de supermarkten is het nog niet zo erg gelukkig, zal vandaag en morgen wel anders zijn. Mijn man en ik hebben gisteren besloten (haha lekker op tijd) om eerste kerstdag uit eten te gaan, verder ben ik momenteel erg gelukkig met een bord macaroni met flinke groenten en gehakt dus echt gek hoeft het niet!

Sen, beterschap! er heerst inderdaad flink buikgriep en daar kun je knap beroerd van zijn, wat een goed nieuws van de IUI zeg! en super van je man dat hij het kan opbrengen, top!

Sandra, net al in augustus gereageerd maar ik kan me voorstellen dat je enorm uitkijkt naar maandag, komt allemaal wel goed hoor

dames, ik kom asap hier verlag uitbrengen!

liefs

Babeth

Geplaatst

lieve Klaar, ben het met iedereen eens, het is al suepr dat je weer aan het werk bent, en dat je nog niet goed in je vel zit, dat is dan maar zo. Ik was ook vergeten dat Bride Flight over zwangeren ging, dus heb'm maar geskipt. Hoop dat je ongi snel doorbreekt, al die hormonen...

Ik ben voor het gemak maar weer eens een maand aan het overslaan, had 1 dec al ongi moeten worden, maar zo om de 3/4 cycli sla ik er ineens een over. Ook heel irritanmt, want het rommelt dus al wel sinds begin dec.

Babeth, spannend!! Over een uurtje maak je kennis met jullie kindje! Ga voor je duimen dat alles goed gaat. Lekker ook dat je uit eten gaat met kerst, zou in jouw geval ook geen uren in de keuken willen staan.

Sen, goed dat je toch gebeld hebt. Je moet maar zo zien+ als zij dachten dat er iets mis was hadden ze wel langslaten komen. Ik hoop dat je de tijd tot maandag een beetje doorkomt... Zoek maar lekker veel afleiding op! Er komen genoeg fimpljes op tv de komende dagen om de zinnen te verzetten!

Wbt de kertsboodschappen+ ik heb de houdbare dingen al in huis, maar moet morgen nog vechten om groente, brood en vlees. En aangezien onze groenteboer weg is, moet ik als nog de supermarkt in blegh!

Vanmorgen lag er ineens een mega cadeau onder de kerstboom... Net even gevist bij Vin. Is niet voor mij, maar voor zn zus. Moest ie alvast meenemen van zn moeder. Toch jammer:laugh:

Meisjes, fijne dag, ik kom rond de lunch nog wel even spieken of er nieuws van Babeth is.

Geplaatst

Oh en de appie was trouwens een drama, vreselijk vind ik dat op dit soort dagen. De hele winkel staat vol met onzin, maar wat je wilt hebben is er niet zodat je alsnog ook de andere suoermarkt in moet. Ik sjaggie, man sjaggie want die wilde vanmiddag nog werken (=geld verdienen, uurtje factuurtje). Ja, het was gezellig, echte kerstsfeer :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden