Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahaha Fran, goed gedaan hoor! Die truc wil ik ook kennen ;-) Op hyves nu alleen foto's van Carolijn hahaha

Esther, wauw respect hoor! Wat goed van je! 2x pw iets te snacken, pfew...nou daar ben ik nog niet, ik kan zo doorslaan en ik eet meer vlees dan jij hoor, pfffl.

Ik sta trouwens wel elke dag op de weegschaal, dan hoef ik er niet zo lang over te doen om het er weer af te krijgen. En er mag natuurlijk nog steeds wat af dus dat kan ik ook in de gaten houden. en waar kom ik nou nog meer van aan he? Daar let ik nu ook nog erg op.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab, ik kreeg van de dietiste de tip om te kijken naar wat ik dronk; in mijn geval heel veel limonade met suiker. Deze heb ik nu vervangen door een versie zonder suiker. Ook geen suiker in koffie en thee helpt erg en kost weinig moeite. Ik hou gelukkig niet van zoet op brood, dus dat kost geen moeite, kaas laten staan daarentegen wel...

Geplaatst

fran jij neemt alleen geen tussendoortjes en dat doe ik wel. Dat scheelt dus zo 400 kcal op een dag.

Opzich zou het wel te doen zijn zonder tussendoortjes maar ik ben gewoon echt geen fruiteter...vind het zo niet lekker! Het enige wat ik graag eet is ananas van de ah (voorgesneden) en in de zomer aardbeien...dus dat schiet niet op!

Sab...ik snack echt weleens in het weekend hoor...spijbel echt weleens. Maar dit is wel mijn basis zeg maar en naast dat ik dus af en toe smokkel ben ik niet aangekomen. HEt heeft voornamelijk te maken met je 'motor' op gang houden op een verantwoorde manier. Op het moment dat je echt te weinig eet snij je jezelf in de vingers zeg maar.

En ik ben gewoon niet zo'n vleeseter. HEt enige wat wij af en toe eten is mager gehakt en kip. Wel eten we regelmatig vis.

Geplaatst

fran ik drink ook nooit drinken waar kcal in zitten. Alleen maar cola light (weet het, is slecht maar dat is een zonde waar ik echt niet vanaf stap) en thee met zoetjes (is ook slecht maar zonder vind ik echt niet lekker).

Geplaatst

mmmmjja, ik drink alleen water, thee en heeeel af en toe fris-zero. Koffie zwart en kaas 20 en 30-plus. Dus ja meer kan ik niet laten hoor..tis allemaal een kwestie van aanpassen. We komen er wel, duurt alleen even en soms kan ik heel makkelijk weer doorslaan in slechttttttttt eten. Pizza, patatje, stokbroodje...ben gek op brood en toch eet ik dat nu helemaal niet meer...Alleen vlees en groenten 's avonds. alle sauzen zelf maken, dressings ook. Wat kan ik nog meer doen? Ja sporten op t moment ;-) hahaha

Geplaatst

zoetjes ben ik mee gestopt. Zou kankerverwekkend zijn...tis even lastig maar nu smaakt de koffie echt naar koffie! En coal zero vind ik ook lekkerder dan cola light, betere smaak vind ik.

Hmmm ik ga eens afsluiten en gezellig doen hier ;-)

Gister Sander ook bijna niet gezien haha.

Slaap lekker meiden en tot morgen wellicht.

toedels!

xx Sab

Geplaatst

Es, ik at helemaal geen fruit, heeft me dus ook echt moeite gekost om dat te gaan doen en ht lukt me alleen als ik lekkere appels gevonden heb. Zo'n melige hap, Yakkes!! En ik smokkel ook wel hoor; was vanmiddag bij een auteur, getrouwd met een italiaanse kok... je kunt dus wel raden hoe copieus de lunch was. Het water loopt me were in de mond als ik aan het choco toetje denk!

Sab; kleinere porties? Voor mij werken de soepjes erg goed; heel simpel, uitje en knoflookje fruiten, groente in stukjes erbij en meebakken (broccoli, courgette, paprika, tomaten), bopuillon erop, even doorlaten koken en staafmixer erin. Lekker, gezond (want veel groente) én het vult zodat je minder van je avondeten eet.

Geplaatst

Fran, ik weeg alles wat ik eet haha, ow wat erg zeg...En die soep, tjsa, sorry, ik ken het ook allemaal en doe het allemaal. Eet regelmatig zo'n soepie als lunch haha.

Nu ga ik echt meiden, voordat ik trek in iets lekkers krijg ;-)

doei doei.

Geplaatst

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: wachten op start icsi

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Sylvie: wachten op ongi, daarna opstarten iui met Puregon/Pregnyl, denk ik??

Behandeling

Esther: 28 jan. testen

Nico: 5 jan. start deca, 17 jan startecho

Sen: 1 jan. start Clomid, 21 jan. FM

Laika: 20 januari, eerste FM (ivf-poging 2)

Kaartje: 10 jan. punctie, 13 jan. tp, 28 jan. testen

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: echo 19-01 (3e), is de 1e afspraak bij de gyn in Nederland

heb mezelf even aangepast... ben nu ovulatietesten aan het doen. Als die eerder dan a.s. vrijdag positief is, moet ik de volgende dag komen voor de IUI

Rubster, ben ook zo'n hoofdpijnpatient met nek/rugklachten. Pas op met paracetamol. Juist daarvan kan je op een gegeven moment hoofdpijn van gaan krijgen. Ik heb onlangs botox in mn voorhoofd laten spuiten tegen de (spier)spanningshoofdpijn en ik moet zeggen dat het stukken minder is en nog niet één keer een echte bonkende hoofdpijn is geworden zoals voorheen. Misschien ook iets voor jou?

Es en Syl, voor jullie speciaal een dikke knuffel

de rest van de meiden ook natuurlijk en nog een fijne avond.. ik ga op tijd naar bed.

Geplaatst

Wat een hoop bij te lezen. Zag dat het lijstje weer naar boven is gehaald is alleen een oude versie. Pas het morgen wel aan.

Ursela gefeliciteerd meid, wat een wonder voor jullie.

Fran gesprek was tegen gevallen heb ik begrepen. Vroeg me ook af of je dan per behandeling een rietje gebruikt maar dat hangt dan weer van een aantal factoren af.

Sandra veel succes en plezier morgen.

Voor alle andere meiden een dikke knuffel.

Geplaatst

Idd erg druk geweest. ging veel over eten en afvallen. Wel gelezen maar ff geen zin om er over te praten. Mag toch niet lijnen nu hihi.

Heb zin in morgen!!!!!!!!!!

Jullie horen ervan.

Geplaatst

hallo meiden,

wat is er veel geschreven!!!!!!

Fren, wat jammer van dit gesprek, maar wie weet, houd goede moed hoor, de arts die bij de laatste behandeling "ons" zaad beoordeeld had gaf ons ook wat minder kans, het wwas net op het randje en dan nu toch een wondertje in mijn buik. Ik hoop dat je snel mag starten,alleen dan kom je wat verder, heel veel succes! enne kanp van je strijd tegen de kilo´s!!!!

Sandra, heeeel veel plezier morgen!!

Ursela, wat geweldig dat de echo zo mooi was, kan me voorstellen dat het erg emotioneel was, was je van Merel ook niet op 1-8 uitgerekend?l leuk joh, zie ik je in het topic augustus 2011?

Syl, ik las dat je medicatie wat opgevoerd gaat worden, succes, hoop dat DE datum nu snel in zicht komt.

Esther, prbeer positief te blijven, mogelijk had je het eerder gelezen maar bij ons was de een 2 cellig en de ander 5 op de dag van de tp (dag 2 na punctie). Ik schrok toen van het verschil maar volgens de arts kon het aantal cellen op het moment van tp al weer verder zijn...houd goede moed meid!!!

Nico, morgen ga je dus met het stimuleren beginnen....top meid, heel erg veel succes!!!

Caroline, jullie gaan deze cyclus van start met de cryos, wat spannend!!! heel veel succes!!

ik reageer even niet op iedereen persoonlijk, krijg het niet in mijn hoofd opgenomen, zo veel......

liefs

Babeth

Geplaatst

hoi Dames,

even snel...ik heb vanochtend de puregon gespoten (ging allemaal goed btw, dus me voor niks druk gemaakt), maar ik heb dit dus op het werk gedaan. Vind het eigenlijk niets om dit nu hier in de koelkast op het werk te leggen. Zou het erg zijn als ik dit gewoon bij mij op de kamer bewaar totdat ik naar huis ga, op kamertemperatuur en het thuis weer in de koelkast leg?

Ik reageer dadelijk even op iedereen...effe shaken (ontbijten) en bijlezen.

liefs,

Nico

Geplaatst

Sab...balen dat je nog zo'n last van je knie hebt. Probeer toch maar even rustig aan te doen...sterkte meid!!!

Heb net even het gesprek over het eten en lijnen gevolgd, maar geen zin om ook erover te praten. Knap dat je zoveel bent afgevallen!

San...vandaag de echo!!! succes meid!!! we horen het wel!

Sylvie...krijg je vandaag niet de uitslag/uitspraak te horen? Voel je je alweer iets beter/fitter??? sterkte meid!!! Hoe is het met Kayla? nog steeds niet helemaal lekker? of gaat dat op en af?

Tis ook niet niks wat jullie te verwerken/verduren krijgen nu tijdens de behandeling. hou moed en probeer positief te blijven! You can do it, girl!!!

Fran...he getsie...niet het gesprek waarop je had gehoopt...balen meid, maar laten we hopen en duimen dat het allemaal zal meevallen en dat er in een rietje toch voldoende goed zaad zit! Misschien ook wel goed dat ze je minder willen stimuleren. Ik produceer altijd maar weinig follikels (5 bij de vorige keer), maar ik heb dan ook maar een eierstok nog...heeft idd zo zijn voordelen. Zou toch zonde zijn als het door overstimulatie niet zou kunnen doorgaan...Ook wel fijn om te weten dat er nog een keer tese gedaan kan worden, al zal het voor Vin dan niet zo fijn zijn...

Ursula...wat fijn dat alles goed was met de echo...een heel bijzonder moment en emotioneel natuurlijk...12 weken alweer...je hebt het eerste trimester er al eigenlijk op zitten...geniet lekker van je zwangerschap en hopelijk is de uitslag van het bloedonderzoek goed!!

Esther...maakt niets uit, je gemier...we zijn er voor je...lijkt me niet meer dan logisch dat je hierover gaat twijfelen/piekeren/nadenken...maar...ik heb er alle vertrouwen in dat het met deze twee embryo's gaat lukken!!!

Sen...bezig met de ovu-testen...en misschien vrijdag al de iui...zit je niet ongeveer op gelijke hoogte met Sylvie???

effe het lijstje erbij pakken...

Pauze

Sylvie: wachten op ongi, daarna opstarten iui met Puregon/Pregnyl, denk ik??

Behandeling

Nico: 19-1 start puregon, 26-1 fm 1

Zwanger

Ursula: 18-1 echo

Miki...nog lekker aan het genieten van je vakantie?

Caroline...binnenkort starten voor de cryo poging...sterkte en succes...

volgens mij was het dat zo'n beetje...

knuffel voor iedereen!

liefs,

Nico

Geplaatst

Zo dat was gezellig hier gisteravond ;-) Even snel: Fran ik kwam van Menopur juist aan, van Gonal-f niet. Zal voor iedereen anders zijn, maar halverwege poging vier knalden de knopen letterlijk van m'n broeken! 't Is er (bijna) helemaal afgegaan, maar echt blij werd ik er niet van.

En wat betreft dat fruit en de suiker.... Suiker eet ik al zo'n 17 jaar niet meer, is heel goed zonder te leven. Wel oppassen met honing e.d. als je af wilt vallen, zitten volgens mij veel calorieen in. Maar wat wel top is bijvoorbeeld zijn suikervrije waterijsjes, bij de natuurwinkel. Van die limo in zakjes die je zelf in moet vriezen. Makkelijk als je zin hebt in iets zoets. En fruit heb ik dus ook geen liefde voor, behalve aardbeien en evt banaan. Ik heb op een gegeven moment de smoothies ontdekt. Ben ik dan wel weer kieskeurig in, vind er maar een paar lekker, maar krijg zo wel m'n fruit binnen.

De natuurwinkel is trouwens toch wel een aanrader denk ik. Veel afwijkende granen e.d. waar minder calorieen inzitten dan in tarwe. Rijstwafels maar dan van mais (lekker!), kastanjecrackers (beetje zoetig zonder suiker), broodbeleg zonder suiker (notenpasta bijvoorbeeld, ook gelijk weer veel eiwitten), suikervrije ijsjes dus, die eet mijn man zelfs!

Oeps, over half negen al! Ik ga rennen voor m'n werk. Morgen lekker vrij.

Geplaatst

Evrn kort uit ons hutje in de sneeuw (echt magisch):

Fren, wat klote en frustrerend!!! Hopelijk is er weinig voor nodig uiteindelijk en worden jullie wel beloond voor deze achtbaan. Knuf meis. Misschien tijd voor een face to face overleg ipv telefonisch? Kun je wat dieper reageren op elkaar.

Esther, mijn 7 cellige type 2 (beetje fragmentatie) op dag 3 werd een compactie type 1 op dag 4 en dat is meer dan een topper. 6 cellig type 1 (geen fragmentatie) is vergelijkbaar met een 8 cellige type 2, is mij ooit uitgelegd. En jij hebt er nu 2 in je buik! Hou van ze, hou ze warm en... bij je.

Iedereen veel liefs!!!

Geplaatst

Sandra, veel plezier met de echo en met je cadeautje uitzoeken ;-) ben benieuwd wat het is haha

Geplaatst

Klaartje wat fijn dat het gister zo gezellig was......

Je klinkt lekker vrolijk, kan ook niet anders, morgen een dagje vrij.

Nico ik weet nog van de gonal-f dat die als die eenmaal open is gewoon op kamertemp bewaard mocht worden. alleen nieuwe pennen in de koelkast. Lees het eens na in de gebruiksaanwijzing van de puregon..

Yep vandaag dus naar de gyn... Weer meer donker rozige afscheiding vanmorgen.... grrrr.... wanneer houd het nou eens op??? Hopelijk kan de gyn me geruststellen en zien waar het vandaan komt.

Geplaatst

Sandra succes zo! Er zit bij jou geen vleesboom ofzo? Ik lees dat dit nogal eeens bloeden kan veroorzaken. Niet fijn hpe dan ook, mag nu wel eens stoppen hoor!

Geplaatst

Dat vind ik nou ook!!!!!

Hopelijk vind de gyn een oorzaak, dan weet ik waar het aan ligt. Dat scheelt meestal wel.

Geplaatst

Witje hopelijk komen ze er snel achter wat het nou is.

Fren bij ons werd ook verteld dat ze niet konden zeggen of er genoeg zaad in het rietje zit. TOT nu toe is het goed gegaan.

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Nico: 19-1 start puregon, 26-1 fm 1

Sylvie: 21 jan echo 3de fm, IUI met Puregon

Zwanger

Ursula: 18-1 echo

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden