Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vindt dat hele vervelende artsen dan van jou, alhoewel ik dit had bij onze eerste iui. Spermatelling te laag dus het zal wel niet lukken werkt er gezegd.

Wel mooi zwanger. Een arts weet nu eenmaal niet alles. Vindt ook dat ze daar voorzichtig mee moeten zijn.

Hoe je dat moet doen vertrouwen krijgen, had ik maar een recept daarvoor, iig tijd nemen om te zorgen dat je goed in je vel zit, ik heb het idee dat dit niet het geval is.

Je blijft doorgaan omdat je misschien bang bent om in een gat te vallen maar dat gat komt misschien toch wel, het antwoord is niet om in sneltreinvaart door te blijven gaan.

Heb al eens vaker gezegd dat ik dat niet zou trekken wat jij nu doet. Denk dat ik nu al in scheiding had gelegen.

Blijft moeilijk zeg.

Hoe meer ik hier nu over na denk hoe slechter ik het idee vindt om op te starten nu.

Denk niet dat ik het wil omdat ik, wij dit niet gaan trekken, heel moeilijk maar waar.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he Syl...nu snap ik hem weer ietsje beter...als het prettiger had gevonden ,had je me ook rustig een pb'tje kunnen sturen (had ik ook even kunnen aangeven...weet hoe gevoelig het ligt)...

maarruh...het feit dat het nu dus iets rustiger is in de zin van dat er meer duidelijkheid/overzicht is, is al heel fijn. En dat jullie nu toch kunnen denken aan een evt. volgende ivf is al helemaal fijn...laat het even bezinken en praat er goed over met Gerard...hoop dat jullie een voor jullie gevoel goede beslissing kunnen nemen...sterkte!!!

enne...als het 15 april dan allemaal geregeld is, dan kun je wel lekker ontspannen naar de meeting van 16 april....hoop het zo voor je!!

Geplaatst

Enerzijds is dat natuurlijk zo wat betreft wat die artsen zeggen...we hebben ook minder kans dan een gemiddeld stel wat afhankelijk is van icsi. Aan de andere kant hebben we t.n.t. al het tegendeel bewezen omdat van alle 8 eicellen die we hebben laten bevruchten er maar eentje niet bevrucht is geraakt. Dit i.t.t. wat de artsen aan het begin zeiden, de bevruchting zou het grote probleem gaan worden bij ons. Dit is dus niet het geval.

Het heeft ons wel heel erg beinvloedt dat ons vanaf het begin verteld is dat we minder kans zouden hebben op een zwangerschap. Vanaf het begin hebben we gezegd dat we dit wilden doen om later geen spijt te krijgen dat we het niet gedaan zouden hebben.

Dus volop positief en vol vertrouwen zijn we er niet ingestapt nee.

Of ik niet lekker in mijn vel zit...poehee confronterend. Ik denk het niet nee. Ik ben niet mijn eigen ik op het moment. Ik heb me de afgelopen weken teruggetrokken uit veel sociale contacten en ben niet stabiel in mijn humeur. Ik merk aan mezelf dat ik het nadenken hierover en het stilstaan bij hoe ik me nou eigenlijk echt voel heel erg voor me uit schuif. Ik ben ook echt opgevoed van...kom op, schouders eronder, andere postzegel opzetten en weer doorgaan.

Je hebt wel gelijk dat het gat wel een keer komt, dat kan ik idd niet blijven ontwijken.

Maar begrijp ik nu goed dat je nu hebt besloten dat je toch niet doorgaat?

Geplaatst

hi hi nico...wat bedoel je nu? Het mannetje van sylvie heet jeroen hoor! Die van mij noemen we gerard!!!:happy3:

Geplaatst

Jeetje sylvie, jij klinkt positief maar ik vind 1,5 maand erg weinig tijd. Wanneer is de trekking van de staatsloterij?

Sylvie, ik snap je gevoel erbij, als ik zo lees hoe het de laatste tijd gaat in huize en hoofd sylvie ben je erg toe aan eventjes te kabbelen ipv in een kolk rond te draaien.

Esther, ik ben het niet helemaal eens met sylvie. Mij lukte het ook niet om positief de IVf in te gaan. Ik was zelfs zo negatief dat ik amper hoop had in de wachtweken. De enige reden om IVf te doen was omdat ik dan later, oud en kinderloos, mezelf niets te verwijten had, dat ik dan alles eraan had gedaan. Wat niet wil zeggen dat dit een recept is om aan te raden, positief zijn en hoop hebben zijn overlevingsinstincten en je voelt je er toch fijner bij.

Henne weer in de race. Ik ga heel hard hopen dat dit eskimootje het naar zijn zin heeft bij jullie. Mij doet het nog steeds pijn als ik zie staan ' uitgerekend in mei' want daar had jij bij moeten zijn!

Ik moest lachen om de namen irma en miep, waarom weet ik niet maar het kunnen zo namen zijn van de hoofdrolspeelsters in een humoristische vpro-sketch. Succes nico!

Geplaatst

Esther ik hoop toch dat je bedoelt dat er náást jullie minimaal één koppel zwanger raakt he.... Niet de moed verliezen meis!!! Ik snap dat het moeilijk is. Tot ik daadwerkelijk zwanger raakte (van de 6e tp ook pas!) heb ik altijd meer het gevoel gehad dat het niet, dan dat het wel zou lukken. Nu weet ik dat het kan en wíl ik dat het weer gebeurd, maar of dat nou echt vetrouwen te noemen is. Het je niet kunnen voorstellen is logisch, want je weet niet wat het is dus je kunt je er létterlijk geen voorstelling van maken hoe het zou zijn of voelen om zwanger te zijn of een eigen kindje te hebben. De tijd van daarover fantaseren heb je waarschijnlijk ook al ver achter ons gelaten. Maar je kunt (moet?) wel proberen hoop te houden dat je wel gaat weten hoe dat is. Het is zoveel makkelijker om vast te blijven zitten in de niet gelukte pogingen omdat je dat gevoel wél kent en daarvan dus wel weet hoe het is. Op een hele bizarre manier is dat bijna vertrouwd. En toch..... ik ben een enorme Zita West fan aan het worden, juist omdat ze het zo treffend omschrijft. We hebben er toen een topic over geschreven en daarin had ik ook wat geplaatst over het 'positive mind plan'. Dat heeft mij enorm geholpen om uit die 'glas half leeg' visie te komen en het glas meer half vol te zien. Je kunt jezelf niet zwanger denken, maar je kunt jezelf wel ontspannen denken en daardoor je lichaam en hormonen in balans/rust brengen en zelfs als dat je niet zwanger maakt, het maakt wel dat je je beter voelt. Visualiseren heeft me ook echt geholpen en ik ben echt een heel erg nuchter type! Maar even een half uurtje toestaan om je voor te stellen dat het allemaal goed gaat, even je lijf uit die verdedigingsstand halen... even voelen dat het echt nog jouw lijf is en niet alleen een soort hormonen- en broedmachine.....

En wie weet joh, Gerard gebruikt nu die vitamines. Je weer wat net dat beetje beter zaad hier opeens gedaan heeft... Ga de komende weken lekker veel gezonde dingen eten, veel wandelen, zorgen dat je uitgerust en ontspannen bent, genieten van kleine dingen, elkaar, een weekendje weg..... en ga weer beginnen met het idee dat je een goede kans maakt en niet met angst voor verdriet.

Ja, lekker makkelijk gezegd allemaal als je zelf net in een enorm positieve flow zit. Vandaag heb ik er alle vertrouwen weer in. Prachtige cryo's, ik voel me redelijk fit, vitamines die een evt stollingsprobleem voorkomen, weekje vrij na de tp....het moet wel goed komen. Net als bij jullie. Allemaal!

Geplaatst
hi hi nico...wat bedoel je nu? Het mannetje van sylvie heet jeroen hoor! Die van mij noemen we gerard!!!:happy3:

oeps...even in de war met jullie mannetjes...hihihi...sorry...;-)

Geplaatst

Ursela 'uitgerekend in mei' geeft mij ook altijd nog een knoop in mijn maag. Lees daar ook niet mee, heb alleen Miepie gevolgd omdat de drieling natuurlijk wel heel bijzonder is. Aan de andere kant ben ik toch steeds minder met de vorige zwangerschap bezig en steeds meer met een nieuwe. Wel beetje raar in de timing: als ik nu zwanger raak, zit ik een dag na de uitgerekende datum op 12 weken...... Maar daar gaan we dus wel voor.

Geplaatst

Henne super!! je bent weer in de race...

Esther...ik kan het wel begrijpen hoor...dat je toch bang bent dat je niet zult ervaren om zwanger te zijn...maar blijf vertrouwen erin hebben...weet ook hoe moeilijk dat is, want dat had ik bij onze 2e ivf dus ook helemaal niet...geen vertrouwen...eerst zien dan geloven...en ik ben van mening dat het daarom ook niet gelukt is...

terwijl ik bij de 3e ivf juist helemaal vol vertrouwen was, zelfs ervan overtuigd dat het gewoon ging lukken, het kon ook niet anders, want we hadden ons zo goed voorbereid...dus hoe ik onze 4e ivf inga (want die zal er wel aankomen, denk ik) weet ik echt niet...weet wel dat ik me op dezelfde manier ga voorbereiden als op de 3e ivf, want dat voelde gewoon goed...denk alleen niet dat ik de voetreflexmassage ga doen...is me denk ik toch iets te riskant ivm stimuleren van de baarmoeder....

net als Henne heb ik ook heel veel aan het boek van Zita West. Ze weet idd sommige dingen heel begrijpend en heel duidelijk te omschrijven en zo probeert je ook niet iets aan te praten...

ik heb uit haar boek dingen gepikt die ik als heel nuttig ervoer/ervaarde...

we kunnen niet jouw gevoelens en angst wegnemen, maar weet wel dat we er voor je zijn (maar dat weet je ook wel)...blijf je gevoel volgen, probeer toch weer wat positiviteit te vinden, volg je hart...

Syl...ook voor jou...lees nu dat je een volgende ivf nu toch weer niet zo'n goed idee lijkt te vinden...volg je gevoel...juist omdat jullie nu zo'n drukke en enerverende periode achter de rug hebben en er nu weer een beetje rust in de tent komt...mocht je weer met ivf beginnen, dan is dat toch ook weer stress en drukkend, niet zozeer op je relatie, maar ook op je lichaam, aangezien je heftig reageert op de hormonen...volg je hartje...

ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen...probeer het wel, maar weet niet of het ook zo overkomt...op papier is het vaak anders, dan wanneer je het tegen iemand kunt zeggen en helaas ben ik er de 16e niet bij...vind het echt lastig, maar wil jullie wel laten weten dat ik aan jullie denk en met jullie meeleef!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus!

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. 30-3 gesprek bij Geertgen, DD aangevraagd en dan beslissen

Sylvie: begin maart of mei opstarten ivf

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

Henne: cryo poging, 13 maart controle echo, tp rond 21 maart

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Dublin: 8 maart starten met ovulatietesten, 10-3 controle-echo, hopelijk terugplaatsing van 1 cryo

Roestvlek: testen op 6-3-2011

Zwanger

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Babeth: 09-3 controle gyn, 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-23: 3e echo (met 10w1d)

Geplaatst

joehoeee we mogen starten!! Later uitgebreid terug, zitten nu in de auto :))) liefs van een hele hele blije sab en san natuurlijk

Geplaatst
oeps...even in de war met jullie mannetjes...hihihi...sorry...;-)

Nee dat gaan we allemaal niet doen wordt veels te ingewikkeld....

Geplaatst (aangepast)

Goed nieuws Sab, heerlijk om weer actief bezig te zijn.

Ursela positief denken geeft geen garanties ik denk wel dat je uiteindelijk weer sneller overeind staat als er tegenslag is anders heb je de kans om steeds verder weg te zakken en dan wordt het moeilijker om overeind te krabbelen.

Nico vindt juist dat jij het altijd mooi en goed kan verwoorden, vindt het nog steeds jammer dat je er niet bij kunt zijn.

Esther die mannenswop gaan we niet doen hoewel ik wel een nieuw tv programma idee krijg, zoiets als de donorshow maar dan met vruchtbaarheid, bierpraat noemen wij dit op de zaak, zo ontstaan soms wel de beste ideeen.

Wij gaan vanavond aan de bar hangen bij ons favoriete zaakje, eten op de pof.....

Zal meteen eens informeren of hij al ideeen heeft voor 16 april dus eigenlijk ga ik er voor jullie naar toe :-)

Korte aanvulling wij hebben dus besloten om toch niet op te starten, lijkt mij niet verstandig wil wel ons 2de huwelijksjaar halen.

aangepast door Sylvino
aanpassing
Geplaatst

Sylvie de meest verstandige beslissingen zijn vaak ook de minst leuke en de minst makkelijke. Heb respect voor jullie dat jullie deze beslissing hebben kunnen nemen. En hoop nu nóg meer dat er zakelijk snel licht aan het eind vd tunnel komt, zodat jullie dan ook weer met andere dingen bezig kunnen zijn.

Sab joehoe!!! Was dr. Jansen gezellig? ;-) En moest je lang wachten? Wij zitten voor de deuren altijd standaard een half uur of langer voor Jan Joker in de wachtkamer. Maar goed, voor ons neemt ie dan ook de tijd dus alla...Benieuwd naar je verslag.

Geplaatst

Sylvie, moedig en dapper dat jullie een beslissingen konden nemen. Een beetje meer rust en stabiliteit zorgt zeker voor een betere start in de behandeling. De lente komt eraan met beter weer en dan zal de tijd ook sneller gaan.

SAb, ben benieuwd op jullie verslag. Heb zelf nog geen genoegen met Dr. jansen gehad, ben wel benieuwd naar die man :-)

Geplaatst

hey Henne en de rest natuurlijk ;-),

jaja, moesten er om half 2 zijn en mochten om 1405uur al naar binnen ;-) Waren wel na ruim een half uur pas buiten dus oke haha.

Terwijl hij om 13 25uur al in zijn kamer ging zitten haha. Ach ja, ik ging maar half dood, dus kon nog wel even wachten...:-)

Mare....het eerste wat hij vroeg was: hoe gaat het met Carolijn? nou ja ik dacht dat ik niet goed werd hahaha, ik had een hele andere man voor me dan toen. Jeetje wat was hij anders, we dachten allebei dat het kwam omdat we nu misschien Carolijn hebben...geen woord over te oud of wat dan ook...

Bij mij zag alles er nog superduper uit zei hij, nog geen achteruitgang qua vruchtbaarheid! Alleen in overleg met hem wel tot de conclusie gekomen dat ik morgen en maandag nogmaals bloed ga laten prikken. Dus morgen dag 5 na temp.verhoging en maandag dag 8 haha. Even verteld over mijn positieve ovutest en ik had mijn kalender meegenomen met temperaturen. Jeetje man, ik ben helemaal in de war van alles want de klapper heb ik nog niet verteld. Dit verdient dikke, vette, grote letters:

Sander zijn zaad was maar liefst 50!!!!!!!!! keer beter dan het jaar ervoor. Toen waren er met moeite 30.000 zaadjes te bekennen en nu maar liefst, hou je vast 1.500.000. Hij heeft de rekenmachine er zelfs bijgepakt haha. Nog sterker, ik zou, zou zou zou spontaan zwanger kunnen raken met dit zaad, naja zeg...

We hebben alles meegekregen, eerst weer de antibioticakuur, daar beginnen we dan volgende week ergens mee. En dan mag ik bellen voor een uitgangsecho, weet alleen niet meer wanneer ik dat ook alweer moet doen hahaha.

Maar dat geeft niet want we gaan in april starten ivm de vakantie volgende week.

Waar ik best van schrok is, dat elke kilo die je lichter bent (en in de buurt bent van een bmi van 22, wat ik noooooit ga halen) je 5% meer kans hebt, dus 5 kilo afvallen is 25%!!! meer kans op een zwangerschap..Jeetje man, dus ik weet wat me te doen staat, tot aan de vakantie en erna ga ik nog even flink ertegenaan zodat we in april misschien nog wat extra kwijt zijn :-)) Want ja per kilo 5%, wauw dat is nogal wat!!!

nou, ik ben later weer terug, moest het natuurlijk even delen met jullie, owwwwwwwww ben zo blij!

Wat zal ik lekker slapen vannacht.

Nu lekker trainen om vanavond lekker te eten en een wijntje te nemen ;-)

tot straks meisjes

Geplaatst

Sab ik ben heel blij voor je, je zit helemaal te stuiteren zeg!

Ik wil alleen wel één ding met een klein korreltje zout nemen: 5 % meer kans per kilo er af... Sorry maar dat geloof ik niet. Dan zou je met 10 kilo ineens 50 % meer kans hebben om zwanger te worden? Mmmm lijkt me sterk. Maar goed, ik ben ook nog steeds lekker bezig met afvallen, ben wel een kilo of 8 lichter dan bij de eerste ICSI, dat alle beetjes helpen, dat geloof ik wel... Kan in ieder geval geen kwaad!

Geplaatst

snap ik Caroline, alleen als ik er nu nog 4 af haal ben ik net zo zwaar als met Carolijn en een heeeeeeeeeeeeeel stuk lichter dan met de cryo's in 2009 en dat geeft mij persoonlijk wel een positieve boost/vibe! Ook natuurlijk dat de rest nog helemaal in orde is op papier. Nu echt trainen, toedels hahaha

Geplaatst

Wat een goed nieuws Sab. Ik kan me voorstellen dat je helemaal hyper hebt. hahaha En wat geweldig dat de zwemmers van je man zo goed zijn! WoooHW. Hebben jullie daar iets voor gedaan? Vitamine oid? Of spontaan?

En waarom een antibioticakuur?

Ik sta ook wel te kijken van die 5% per kilo! Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat als ik 20 kilo zou afvallen dat ik dan 100% kans heb, zo zal het vast niet zijn. Dan ga ik gelijk op water en brood hahaha

Geplaatst

Caro het is niet 50% kans op zwangerschap he, maar 50% meer kans. Stel je kans is nu 10% dan is het met 10 kilo eraf 15%. Is iets dat Zita West ook wel aangeeft, niet in die getallen, maar wel dat elke kilo eraf al meer kans geeft.

Sab briljant! Dit is wel meer de dr. Jansen die wij ook kennen. Dus wie weet is ie wel wat veranderd door de jaren? Bellen voor 'stap drie uit de witte klapper' ;-0 mag dagelijks tussen 15.00 en 16.00 uur Zou wel kijken of het deze maand nog kan, dan kun je namelijk een maand op de wachtlijst en weet je zeker dat je in april kunt starten!

En hoe zit dat nou met dat zaad? Komt dat dan door die horizontale swimm out? Waarvan we nog steeds niet weten wat het is hihi. Of iets anders? Tell me, ik wil ook een man met zoveel zaadjes!!! ;-p

Zelf net begonnen in het boek 'is your body baby friendly' van Allan Beer. Theorie is dat herhaalde miskramen, implantation failure en mislukte IVF's en ook 'onverklaardbaar verminderde vruchtbaarheid' dus wel verklaarbaar zijn. In veel gevallen ligt het aan het imuunsysteem. Hij vindt dat zwanger worden niks te maken heeft met 'geluk hebben' of 'gegund zijn' en volgens het boek heeft hij een slagingspercentage van 85% (!?) onder stellen die al jaren proberen, meerdere miskramen of tig ivf's achter de rug hebben. Interesting. En ook weer schokkend hoe weinig je hierover in Ndl. leest of hoe weinig er onderzocht wordt na het mislukken van ivf pogingen of als er verder 'niks aan de hand is'. Na meerdere miskramen worden hier vaak wel onderzoeken gedaan, maar verder volgens mij echt bijna nergens. Ja,....sorry hier weer een fan van Voorburg, ....daar dus wel. Heb zelf nu dus nog meer hoop dat het wél gaat lukken nu ik de foliumzuur en B6 heb.

En zelfs met alleen de halve introductie nog maar gelezen heb ik jullie allemaal voorbij zien komen in gedachten.... Syl als je die staatsloterij wint, zullen we dan met z'n allen een tripje naar de VS doen voor onderzoek?

Geplaatst

Is alleen maar mooi hoor, dat het jou een positieve boost geeft! Het helpt mij ook met afvallen, om daar aan te denken... Weet eigenlijk niet wat mijn BMI is, ga eens kijken op internet...

Geplaatst
Wat een goed nieuws Sab. Ik kan me voorstellen dat je helemaal hyper hebt. hahaha En wat geweldig dat de zwemmers van je man zo goed zijn! WoooHW. Hebben jullie daar iets voor gedaan? Vitamine oid? Of spontaan?

En waarom een antibioticakuur?

Ik sta ook wel te kijken van die 5% per kilo! Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat als ik 20 kilo zou afvallen dat ik dan 100% kans heb, zo zal het vast niet zijn. Dan ga ik gelijk op water en brood hahaha

Haha Guusje, nee zo rekent het helaas niet. Wat betreft die antibiotica. Die krijg je in Voorburg voor de eerste poging om eventuele schadelijke bacterieen in de 'geslachtsorganen' te lijf te gaan. Man en vrouw moeten beiden tegelijk een kuur doen, zodat ze ook niet elkaar nog weer kunnen besmetten. Even grote schoonmaak voor je gaat beginnen zeg maar.

Geplaatst
Haha Guusje, nee zo rekent het helaas niet. Wat betreft die antibiotica. Die krijg je in Voorburg voor de eerste poging om eventuele schadelijke bacterieen in de 'geslachtsorganen' te lijf te gaan. Man en vrouw moeten beiden tegelijk een kuur doen, zodat ze ook niet elkaar nog weer kunnen besmetten. Even grote schoonmaak voor je gaat beginnen zeg maar.

HAhaha, helaas....

Dat van die antibiotica wist ik niet, ook nog nooit van gehoord. Maar er zit zeker wel wat in. Ik las ook je eerdere post, over het boek van Allan Beer. Hier geef je aan dat er in NL weinig onderzoek word gedaan. Ik denk dat er altijd wel een rede moet zijn als er geen zwangersschap komt. Groot of klein, er moet iets zijn. Bij mij gaven ze ook iedere keer aan "geen rede" maar als de 1e poging (incl 7 cryo's) niet slagen dan "kunnen" we een laproscopie doen. Eerst wilde ik dat niet, omdat mijn klok door tikt, maar heb me toch bedacht. Met als gevolg: eileders verwijderd. Ik vind het lastig te begrijpen dat ze dit nooit eerder op een echo hebben gezien. Maar het zal wel! Ga het toch eens navragen. Ik ben ook erg benieuwd wat de ferti arts er van zegt.

Geplaatst

Pauze

[/b]Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus!

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. 30-3 gesprek bij Geertgen, DD aangevraagd en dan beslissen

Sylvie: begin maart of mei opstarten ivf

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

Henne: cryo poging, 13 maart controle echo, tp rond 21 maart

IVFSH: bezig met progynova en utrogestan. Vrijdag 4 maart hopelijk terugplaatsing van twee cryo's.

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Dublin: 8 maart starten met ovulatietesten, 10-3 controle-echo, hopelijk terugplaatsing van 1 cryo

Roestvlek: testen op 6-3-2011

Zwanger

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Babeth: 09-3 controle gyn, 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-23: 3e echo (met 10w1d)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden