Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nico wij kunnen op dit moment geen gerechtelijke procedure naar de gemeente opsarten omdat de curator nu zijn onderzoek aan het afronden en daar hebben we momenteel geen geld voor.

Wij hebben bijna met iedereen afspraken kunnen maken behalve dus met 1 en die wil NU zijn geld waar ik hem ook groot gelijk in geef. Dat bedrag is aanzienlijk.

Helaas heeft iedereen pressiemideel naar ons toe maar wij bijna niet naar de gemeente.

Daarom is dit ook zo'n moeilijk verhaal, juridisch gezien dan.

Ben toch een beetje voorzichtig met de infromtie die ik hier loslaat

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoop dat het de laatste versie is, maar....OFICIEEL WEER IN DE RACE!!!!!!!

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus!

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. wrs gesprek bij Geertgen en DD en dan verder kijken

Sylvie: begin maart of mei opstarten ivf

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

Henne: cryo poging, 13 maart controle echo, tp rond 21 maart

IVFSH: nu bezig met progynova, begin maart hopelijk terugplaatsing van 1 of 2 cryo's

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Dublin: 8 maart starten met ovulatietesten, 10-3 controle-echo, hopelijk terugplaatsing van 1 cryo

Roestvlek: testen op 6-3-2011

Zwanger

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Babeth: 09-3 controle gyn, 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-23: 3e echo (met 10w1d)

Geplaatst

Sab een gescheurde spier, meid hoe krijg je dat nu voor elkaar. Ik heb ooit een buikspier gescheurd omdat iemand op mij was gedoken met stoeien, erg pijnlijk.

maar daar kunnen ze verder weinig mee behalve rust lijkt mij en mischien wat spierverslappers.

Nico fijn om weer iets in het vooruitzicht te hebben en 30 maart is al snel.

Caroline kijk op vakantieveiling misschien staat daar nog iets leuks.

Ivfsh ja dat belletje afwachten is echt vreselijk, wij gaan heel hard voor jou en Caroline duimen dat er morgen een tp is van toppers.

Roestvlek dat je even klaar bent met alles is begrijpelijk vooral omdat je weet at het is om positief te testen maar wat dan weer verdrietig eindigt. Komt ook door die rothormonen.

Ga je misschien eerder testen of wacht je braaf?

Ruby lekker naar london idd, je zei het vorige week al maar deze is het eindelijk zo ver, ben jaloers hoor. Veel plezier.

Babeth hoe gaat het met afscheiding bloeden, volgens mij is dit helemaal weg, hopelijk.

Henne ook weer officieel in de race toch fijn gevoel dat je ergens mee bezig bent.

Nou ik ga even iets doen, wat weet ik nog niet, even ontstressen en recept bij apotheek inleveren want wil wel opties open houden.

Gisteren trouwens 2 kilo erbij op weegschaal waarschijnlijk omdat ik ongi moet worden anders nogal veel in 1 week tijd.

Geplaatst

ben nog thuis, zo even wat eten en dan gaan!

Die spier is nog van mijn val in januari, het bleef maar gevoelig en dik dus ik dacht mmm misschien even naar de fysio haha.

Dus niks nieuws gebeurd gelukkig maar nog een restantje.

Voorlopig zo behandelen en na de wintersport zien we wel weer.

Henne, jippie!!

Syl, toch weer even lucht, hopen op een goede behandeling!

Tot later meiden

ps SYL ik typ nu in mijn gmail want die slaap de berichten automatisch op, dus als ik weer blij hangen hoef ik iig niks meer opnieuw te typen hihi, wel een gedoe zo'n lamme laptop maar alla t werkt ;-)

Geplaatst

Syl wat een situatie. Dus omdat een gemeente jullie niet betaalt, kunnen jullie leveranciers niet betalen? Als ik het goed begrijp. Maar een gemeente kan toch niet failliet zijn? Ja tuurlijk kan dat wel, maar toch... Ziet het er naar uit dat 15 april haalbaar is? Echt en kl*te situatie omdat je er zelf geen schuld aan hebt, maar het ook niet op kunt lossen. En curatoren heb je niks aan, dat weet ik uit ervaring.

En dan wel of niet door met ivf....tja.... Ik ben net weer bezig het boek van Zita West te herlezen en met wat zij schrijft over stress en omstandigheden zou ik zeggen 'is het wijs'. Maar ja, weet je veel hoe het er na 16 april uitziet? Aan de andere kant, hoe trekken jullie het prive? En de spanning van de zaak. En de spanning van ivf. Jij aan de hormonen dus fysiek en mentaal moe..... Hoe optimaal zijn je kansen dan? Maar ik zal de laatste zijn om te zeggen dat je moet wachten, weet zelf maar al te goed hoe frustrerend dat is en dát is ook niet goed.

Geplaatst

Moeilijk om die afweging te maken Henne zorg idd dat ik de recepten in huis heb en dan maken we een beslissing als ik ongi wordt.

Van de andere kant hoe lang gaat deze achtbaan nog duren, nu is even de druk van de ketel en eigenlijk is er altijd wel wat als je een eigen zaak hebt, je kan nooit de deur dichttrekken om 17.00.

Geplaatst

Syl 't is best lekker weer, probeer anders even buiten uit te waaien. Als je weer gaat beginnen is bewegen ook belangrijk dus ook gelijk het gevoel dat je goed bezig bent ;-)

Geplaatst
Moeilijk om die afweging te maken Henne zorg idd dat ik de recepten in huis heb en dan maken we een beslissing als ik ongi wordt.

Van de andere kant hoe lang gaat deze achtbaan nog duren, nu is even de druk van de ketel en eigenlijk is er altijd wel wat als je een eigen zaak hebt, je kan nooit de deur dichttrekken om 17.00.

Da's ook waar. Wij zijn ook gewoon getrouwd en doorgegaan met ivf terwijl het financieel allemaal heel erg onzeker was en we niet wisten of Jay zijn zaak zou gaan lopen op niet. Soms moet je ook een risico nemen en iets gewoon doen. Maar dan wel minder ruzie maken he! En lekker veel bewegen, gezond eten, genoeg rust nemen.... anders is het zonde van je poging. Misschien dat focussen op ivf juist weer afleidt van de zakelijke beslommeringen.

Geplaatst

Sylvie, even weer kunnen adem halen, maar het blijft zenuwslopend. Hoop dat het je toch een beetje rust kan geven. En wellicht toch weer starten? Volg je hart.

Sab, au een scheur in je spier, dat lijkt me niet fijn! Hoop dat je zenl beterder gaat.

Caroline, vandaag ontdooien dus, altijd lastig dat je pas de volgende dag te hoen krijgt of het goed is gegaan. Uitgaan van het positieve hoor!

Henne, 13 maart 1e echo weer, altijd weer fijn als er een datum is om naar toe uit te kijken. Al is het altijd weer erg spannend.

Roestvlek, heeel herkenbaar, al die onzekerheid. Probeer positief te denken, en zoek wat ontspanning.

Geplaatst

Over 16 april... kwam er gisteren achter dat mijn dochter dan een balletvoorstelling heeft... Hoe laat gingen we ook alweer afspreken?

Geplaatst

Rond de lunch Caro! Hoop dat je toch even kunt komen!

Verder een erg grappig bericht op NU.nl, zeker in relatie met onze terugplaatsingen.... met een volle blaas neem je betere beslissingen :-D Dus Syl, ik zou zeggen: drink een liter water, ga een eind wandelen en hak dan de knoop door ;-) Wel water nemen he, met alcohol betwijfel ik of de beslissingen nog zo helder zijn! Oh ook een handig weetje voortaan: 750 ml heeft ongeveer 40 minuten nodig om je blaas te bereiken. Je kunt dus best voor je naar het ziekenhuis vertrekt nog plassen en dan in de auto even een flesje water drinken. Altijd fijn om te weten.... ;-p

http://www.nu.nl/wetenschap/2459535/volle-blaas-leidt-betere-beslissingen-.html

Geplaatst

Het enige wat tegen kan zitten is het zaad van jeroen maar dat zal wel heel slecht moeten zijn kunnen ze daar niets mee doen.

En toch als ik dan naar Sandra, Fran kijk die mannen moeten meer moeite doen voor hun zaad.

Goeie tip Henne van die alcohol, zal het niet doen.

Geplaatst

Sylvie jullie hebben dus uitstel gekregen. Ik begrijp dat je er hier niet zoveel over los wilt laten. Het is ook een materie die misschien moeilijk 1,2,3 uit te leggen is. Maar wat bij mij wel blijft hangen is of het haalbaar gaat zijn voor jullie deze definitieve einddatum?

En toch starten...Henne heeft ook al e.e.a. hierover gezegd. Moeilijk hé om hier de juiste beslissingen in te nemen, wat is wijsheid? Gevoel en verstand liggen misschien vaak niet op 1 lijn. Wat ga je dan volgen? IN elk geval is het denk ik wel echt belangrijk dat jullie samen deze beslissing nemen en er dan ook volop voor gaan. Sterkte!

Sab...bah zeg, klinkt pijnlijk een gescheurde spier! Hoelang gaat dit geintje duren?

ivfsh...wat een spannende dag voor jou! Kun je de zenuwen nog een beetje de baas? Wat heb je vandaag allemaal op je programma staan? En hoe is het met je oma?

Roestvlek wat een spanning spat er bij jou van het beeldscherm in je berichtjes. Wat een heftige dagen zijn dit hé! De laatste loodjes tot aan het testen en dan vervolgens nog een spannende tijd mocht het positief zijn. Wat zou je nu kunnen helpen om die spanning een beetje de baas te blijven? Zijn er dingen die je ontspannen en rustig maken?

Henne...joehoe!!!!! super zeg dat jij eindelijk weer kan gaan beginnen! Weer een eerlijke kans! Ik had het er gisteren nog over met gerard...er moet toch minimaal 1 koppel zwanger gaan raken in de serie en ik hoop zo voor jullie dat jullie dat gaan zijn!

Geplaatst
Hi babeth,

Ik ben aan het proberen positief te denken dus ga ervan uit dat ik niet gebeld wordt. Azm belt nl alleen als er niet teruggeplaatst kan worden :-)

Ik ga morgen braaf om half vier met volle blaas naar het Azm!

ohhh IVFSH inderdaad, dan gaan we uit van geen telefoontje!!!!!

Geplaatst

Wat betreft mijn gekibbel met gerard...vat dat niet te zwaar op hoor meiden! Het is op dit moment echt puur spanning en verdriet wat zo enorm aan de oppervlakte ligt en wat soms zo moeilijk is om te delen samen, hoe graag je dat ook wilt! Ik zei gisteren ook al jankend in de auto tegen gerard...wat heeft het dan voor zin om het daar elke keer over te hebben? Wat kunnen we er dan vervolgens mee...we moeten toch door. Gisteravond een fijne tijd gehad samen...helemaal koek en ei tussen ons.

Tja en wat het maken van keuzes wat betreft onze behandelingen...

laat ik voorop stellen dat ik een knots fijne arts heb, een enorm lief en betrokken mens! Het is bij ons gewoon lastig omdat we elke keer prima embryo's hebben, wat zou een andere behandeling dan aan meerwaarde kunnen geven? Stel dat ik over zou stappen op b.v. menopur wat zou ons dat dan opleveren? Ik reageer prima op de puregon, elke keer voldoende rijpe eicellen. Ik heb zelf echt het idee dat het aan het zaad ligt bij ons, ondanks dat we goede embryo's hebben.

Wat zie zevende poging betreft...ik had voor mezelf de theorie dat we, na een zesde, best nog een keer direct er achter aan een zevende poging konden gaan doen, kan nog net voor de zomervakantie. En dan na de zomer vakantie naar dusseldorf. Ik zie het zelf meer als een extra kansje zeg maar en dan kunnen we na de zomer met een schone lei in dd starten.

Is dat zo'n gekke gedachte? Wat het geld betreft dat is niet echt een dingetje, daar maak ik me niet zo druk om. Niet dat we bakken hebben liggen hoor maar dat is er wel.

Ik vind het moeilijk dit.

Geplaatst

Esther het zal toch niet zo zijn dat je dadelijk 16 april alsnog niet kan komen omdat jullie misschien de punctie hebben?

Zal wel heel toevallig zijn maar toch.

Jeroen krabbelt alweer terug, wij parkeren dit onderwerp tot morgen, ga wel de medicijnen halen anders kunnen we helemaal niet vooruit.

jeroen is vooral bang voor mijn reactie op de hormonen, ben al een opvliegend typje en dan nog erger.

Ga ik dadelijk die rechter slaan......:-)

Geplaatst

hoi meiden

Syl zoals ik het begrijp op dit moment "goed nieuws" maar ook weer een spannende periode uiteraard. Ik kan me voorstellen dat je de medicatie alvast in huis wil hebben zodat je straks zelf kan beslissen. Hoe staat je man er tegenover? Jeetje zeg, je hebt gelijk dat er altijd wel wat is, en helaas kunnen alleen jullie ervaren of het wel of niet goed voelt om verder te gaan. Ik kan me zo goed voorstellen dat je ook bezig wil zijn met iets zeer positiefs maar van de andere kant jij kan ook zo heftig reageren op de medicatie. Moeilijk hoor meid!!!

Joehoe, Henne ook weer officieel in de race!!

Esther ik vind het zo lief wat je zegt mbt de de zwangerschappen in de serie maar ik ben toch voor een 100% score hoor!!!

Nico, ook weer een stap genomen, ik ben benieuwd wanneer ze contact opnemen, de nederlands sprekende dames zijn Irma en Miep

liefs

Babeth

Geplaatst

Sylvie nee hoor, ik kom precies goed uit volgens mij. vandaag over drie weken start ik met spuiten, rond 26 maart. tel daar 15 á 16 dagen bij op en dan heb ik de punctie. W.s. zit ik wel midden in de wachtweken als we gaan daten!

ow ja nico...spannend je hebt alweer een datum! Super zeg! Voelt goed zeker?

babeth tuurlijk gaan we voor die 100% score maar dat is puur rationeel als ik dat uitspreek. Ik kan me gewoon niet meer voorstellen dat wij ooit zwanger gaan raken!

Geplaatst

Esther toch ben je nu al nieuwe pogingen aan het plannen voordat je weer gebonnen bent. Klinkt alsof je er zelf geen vertrouwen in hebt.

Misschien moet je nu eerst al je positieve energie in deze poging stoppen en dan pas verder gaan plannen. Je zegt nu al dat je voor de zomervakantie nog een poging wilt proberen.

Is volgens mij ook een vrouwen ding, als ik nog in de stijgbeugels lig ben ik ook alweer aan het plannen voor de volgende maar dat is niet goed. Je gaat meteen van het negatieve uit en daar kan Jeroen trouwens heel slecht tegen.

Focus je op deze poging wacht daar het resultaat vanaf en ga dan pas verder denken.

Meid je staat misschien aan het begin van een nieuwe poging stop daar je energie in. Je moet er wel vertrouwen in hebben en dat is moeilijk maar denk niet dat het helpt om nu al zover vooruit te plannen.

Geplaatst

Hoi Esther

ik kan me voorstellen dat overstappen lastig is helemaal als je je prettig voelt in een ziekenhuis of bij een arts.

Toch denk ik wel zeker dat overstappen zinvol is.

In onze situatie: in NL kon men niet eens 1 goede zaadcel vinden (7 analyses gehad) en in Brussel en DD kon men er mee aan de slag; geen tese nodig en in Brussel zelfs no 7 rietjes ingevroren zaad!

Een embryo is slechs 3 dagen oud en wordt van de buitenkant beoordelen, er kan wel degelijk van binnen iets mis zijn; er is bv. een afwijkende zaadcel gebruikt die er op het eerste oog goed uitzag.

Van Brussel weet ik dat zij meer tijd aan het goede zoeken besteden in vergelijking tot de meeste ziekenhuizen in NL en in DD hebben we de imsi laten toepassen, wat juist ontwikkeld is voor mensen die vele icsi behandelingen hebben gehad zonder zwangerschap. Ik had wel zoiets van oke, geen zekerheid maar wel een manier op een nog betere zaadselectie.

Wij hebben geprobeerd om zo´n optimaal mogelijk omstandigheden te creeren voor tijdens en na de tp maar ook mbt de selectie van het zaad (en kliniek). Voor ons was het echt alles uit de kast halen....

De IMSI zaadcel selectie methode.

IMSI is een nieuwe methode voor de selectie van geschikte zaadcellen voor de bevruchting in een ICSI behandeling.

De IVF groep van Prof. Bartoov heeft in 2003 een verfijning van de ICSI techniek, de IMSI (Intracytoplasmic Morphologically Selected sperm Injection), ingevoerd. Deze methode is in eerste instantie ontwikkeld voor patiënten met voorafgaande ICSI behandelingen zonder zwangerschap.

Bij de standaard ICSI methode worden zaadcellen met een 200x vergroting geselecteerd voor bevruchting. Bij de IMSI wordt een 6500x vergroting gebruikt waardoor bepaalde kenmerken van de zaadcel beter zichtbaar worden (zie onderstaande afbeeldingen). Dit is een geheel veilige methode voor het selecteren van de beste zaadcellen. Tot nu toe zijn ongeveer 600 kinderen geboren na toepassing van de IMSI methode. Literatuur lijkt uit te wijzen dat de zwangerschapskans bij de IMSI methode hoger is dan bij de standaard ICSI methode. Ook duidt deze data op een verlaging van het aantal kinderen met aangeboren afwijkingen in vergelijking met de standaard ICSI methode en op een afname van het aantal miskramen.

Verder is de kans op bevruchting en de ontwikkeling van de ontstane embryo’s in het laboratorium met de IMSI methode vergelijkbaar met de standaard ICSI methode.

De kosten van de IMSI behandeling bedragen maximaal €900, afhankelijk van het aantal eicellen dat kan worden geïnjecteerd.

Referenties:

1. How to improve IVF-ICSI outcome by sperm selection.

Berkovitz A, Eltes F, Lederman H, Peer S, Ellenbogen A, Feldberg B, Bartoov B.

Reprod Biomed Online. 2006 May;12(5):634-8.

2. Intracytoplasmic morphologically selected sperm injection: a prospective randomized trial.

Antinori M, Licata E, Dani G, Cerusico F, Versaci C, d'Angelo D, Antinori S. Reprod Biomed Online. 2008 Jun;16(6):835-41.

3. Does the presence of nuclear vacuoles in human sperm selected for ICSI affect pregnancy outcome? Berkovitz A, Eltes F, Ellenbogen A, Peer S, Feldberg D, Bartoov B. Hum Reprod. 2006 Jul;21(7):1787-90. Epub 2006 Feb 23.

Geplaatst
Sylvie nee hoor, ik kom precies goed uit volgens mij. vandaag over drie weken start ik met spuiten, rond 26 maart. tel daar 15 á 16 dagen bij op en dan heb ik de punctie. W.s. zit ik wel midden in de wachtweken als we gaan daten!

ow ja nico...spannend je hebt alweer een datum! Super zeg! Voelt goed zeker?

babeth tuurlijk gaan we voor die 100% score maar dat is puur rationeel als ik dat uitspreek. Ik kan me gewoon niet meer voorstellen dat wij ooit zwanger gaan raken!

Esther ga even de trut/bitch uithangen maar als je niet kan voorstellen dat jullie nog ooit zwanger gaan raken moet je misschien weer gaan opstarten als je dat vertrouwen hebt.

Heb je uberhaupt dat vertrouwen ooit gehad.

Ik namelijk wel en ik was zwanger. Natuurlijk is het moeilijk om dat vertrouwen vast te houden maar je hebt het wel nodig om positef te blijven en zo klinkt je niet.

Geplaatst

Je slaat de spijker op z'n kop syl. Ik vind het zo moeilijk om nog vertrouwen te hebben in een goede afloop. Ik kan me gewoon niet meer voorstellen dat het ooit gaat lukken en toch wil ik nog niet stoppen, die gedachte maakt me zo verdrietig. Ik denk dat het ook een heel groot stuk zelfbescherming is. Ik ben zo bang voor de hoop en daarna weer het verdriet. Ach iedereen zal het wel herkennen. Maar echt positief en vertrouwend in deze poging stappen dat kan ik nog niet.

Geplaatst

Ik heb tijdends de 1e drie behandelingen wel echt het vertrouwen gehad dat het kon lukken alhoewel dat misschien wel minder was dan bij een ander. Dat komt denk ik m.n. omdat de artsen zo negatief waren vanaf het begin over onze slagingskansen vanwege de manier waarop we het doen. Maar hoe doe ik dat dan? Na vijf pogingen nog vertrouwen hebben? Waar haal ik dat dan vandaan? Geef me het recept en ik ga ermee aan de slag...:happy:

Je bent geen bitch...alleen eerlijk

Babeth die imsi methode heb ik veel over gelezen, gaan we absoluut voor als we naar dd gaan. Misschien hebben jullie wel gelijk...

eerst deze poging en daarna verder zien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden