Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik las ook je eerdere post, over het boek van Allan Beer. Hier geef je aan dat er in NL weinig onderzoek word gedaan. Ik denk dat er altijd wel een rede moet zijn als er geen zwangersschap komt. Groot of klein, er moet iets zijn.

In de inleiding (verder ben ik nog niet ;-)) staat ergens zelfs dat al na twee mislukte ivf's verder gekeken moet worden, met name naar imuunfactoren. Zoiets als een larascopie zal voor hun misschien wel 'standaard' zijn?

Ga nog even verder lezen. Merk dat ik het toch wel moeilijk vind. Je kunt er namelijk zo weinig mee. Stel je komt met dat boek onder je arm bij je arts en zegt, ik wil graag dat je dit, dat en dat onderzoekt. De meeste Ned. artsen zullen met een stalen gezicht zeggen dat het allemaal niet bewezen is dat je geduld en geluk moet hebben en dat het Amerikaanse commerciele geldklopperij is. En natúúrlijk is zo'n boek ook een middel om patienten te werven, net als het boek van Zita West dat is. Ik bedoel, de vitamines die zij adviseert kun je allemaal via haar site kopen.... Maar toch. Ik ben ervan overtuigd dat er niet zoiets bestaat als 'onverklaarbaar' onvruchtbaar, wel onverklaard...doordat ze het nog niet weten. Maar er moet altijd een reden zijn.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tranen met tuiten hier, nee, gelukkig niet van verdriet dit keer, MAAR van de uien snijden.

Wij eten vanavond gebakken aardappeltjes met uitjes, worteltjes en heerlijke vis uit de oven.

Voor straks, eet smakelijk allemaal.

Geplaatst

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus!

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. 30-3 gesprek bij Geertgen, DD aangevraagd en dan beslissen

Sylvie: begin maart of mei opstarten ivf

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Behandeling

Henne: cryo poging, 13 maart controle echo, tp rond 21 maart

IVFSH: bezig met progynova en utrogestan. Vrijdag 4 maart hopelijk terugplaatsing van twee cryo's.

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Dublin: 8 maart starten met ovulatietesten, 10-3 controle-echo, hopelijk terugplaatsing van 1 cryo

Roestvlek: testen op 6-3-2011

Zwanger

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Babeth: 09-3 controle gyn, 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-23: 3e echo (met 10w1d)

Lijstje even aangepast natuurlijk :-)

Geplaatst

Kip en rijst met sperzieboontjes, paprika, champi's, ui en Indische kormasaus! En kroepoek (niet te veel...) Hmmm...

Ben trouwens benieuwd wanneer Laika haar 3e echo heeft, 23-23?

Geplaatst

hallo dames

wat is er toch weer veel bijgeschreven!!!

Sab, wat heerlijk dat de berichten zo positief waren en met name ook wat het zaad betreft...dan schiet toch wel de gedachte op een spontane zwangerschap door je hoofd of niet?

wat het gewichtsverlies betreft, ik heb er zo mijn gedachten bij...alleen in NL hebben ze het aangekaart maar in DD en Belgie totaal niet, tuurlijk is een gezond gewicht altijd beter, maar mij werd echt door 2 artsen op het hart gedrukt dat geen innesteling niet het gevolg is van overgewicht maar wel dat afvallen een gunstig effect kan hebben op je hormoonbalans / cyclus als daar problemen mee zijn.Maar doen uiteraard waar je je goed bij voelt!!!

goh meiden ik ben toch wel diep graakt dor de gevoelige berichten, ik vind het zo erg om te lezen....

Wellicht door het feit dat wij gelijk van 0 kans op een zwangerschap over gingen op icsi waren wij juist erg positief: dit zou de oplossing zijn....na het misslukken van de eerste poging, verse tp + cryo tp toen kwam bij mij de angst.....als het zo al niet lukte....waarom de volgende keer dan wel?

Dat ik hier lees de angst voor een nieuwe teleurstelling is heel begrijpelijk, ik had die angst al toen we met de 2de poging gingen starten, enorm angstig voor het niet slagen en mijn reactie daarop.

Erg heftig allemaal en met name pijnlijk......veel behadelingen is niet erg, als je maar weet dat bij poging x het geluk aan je zijde zal zijn.

Syl, zo te lezen ben je er inmiddels uit, knap hoor, ik hoop echt dat tegen de tijd dat je weer gaat starten de rust omtrent jullie zaak terug is en dat je met heel wat zorgen en stress minder van start kan gaan!!!!

Caroline en Ivfsh heel veel succes morgen met de cryo tp!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

hoi meiden,

moeilijk reageren als je een paar dagen alleen maar hebt meegelezen en niet echt hebt gereageerd.

Ik pak er weer een paar tussenuit hoor.

Nico, ALAAAAAAAAAAAAAF, ben je er al klaar voor? :-) Lekker kussen met de prins, is ie een beetje lekker dan?

Syl, moeilijke beslissingen voor jullie. Ik kan alleen maar zeggen, sterkte en hou vol meisje, eens moeten er betere tijden aan komen.

Guusje, ik heb van de week een huishoudmachine gekocht, maar dan een kleine, handmatige haha. Geweldige uitvinding, ik heb ook altijd zo'n last van uien snijden, doet me altijd pijn. En dit is echt een superding, van Leifheit, snijdt (bijna) alles ;-) Heb je je al aangemeld voor 16 april?

Henne, ja hoe staat het er eigenlijk mee voor 16 april? ;-)

Caroline en IVFSH, heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeel succes morgen met de tp! Dit gaan ze worden, jullie gaan er 6 van maken! Oh nee 7 want roestvlek is er ook bijna :-)

Caroline, we hebben voor 16 april rond de lunch afgesproken, zal tot uiterlijk 16 uur duren denk ik, geen idee hoor, ik roep maar wat, misschien loopt het wel ontzetten uit hahaha.Hoe laat moet ze balletten? Of had iemand je al antwoord gegeven hihi.

Laika, hoe is het met je vandaag?

Kaartje, fijn weer wat van je te horen!

Esther, jouw stukjes ga ik zo nog even teruglezen, want dat is een beetje langs mee heen gegaan sorry., iets met Gerard en Jeroen en ruzie,ik ga het teruglezen.

Babeth, hoe is het met jou? Heb je al een beetje een buikje? Bij mij begon het toen echt wel zichtbaar te worden rond die tijd, zoooo trots!

W.b spontaan zwanger worden, nou dar hebben we wel afscheid van genomen hoor. We houden ons maar vast aan icsi en hebben we niet meer die onzekerheid van zal het wel of zal het niet?

Henne, die klapper? Hmmm ik heb alleen de klapper van de punctie nog...daar zit niks meer in over voor de punctie...Maar ik wacht deze menstruatie af en dan kijk ik hoeveel dagen het waren en dan ga ik even rekenen. Wanneer moet die uitgangsecho? Net voor de menstruatie of zo, weet t niet meer, help me engel HENNE!!! :-)

Miki, waar ben jij?? We miss you!

Meiden, vergeef me ik ben t kwijt, even posten en bijlezen!

Oh ja, tis best lekker trainen op zo'n positief gesprek met een arts, wat een adrenaline zeg, 200 meter meer geroeid dan anders in klein beetje minder tijd :-))

Geplaatst

Sab inderdaad, zo zit je niet in de onzekerheid maar jeetje, ik wordt toch wel vrolijk van een dergelijke zaadtelling!!! super.

Ook voor een nieuwe poging is het erg fijn natuurlijk! Overigens er leuk om te horen dat die "creepy" arts naar jullie dochtertje vroeg, hij verdent nu wel een andere foto he haha

Het gaat naar omstandighden goed met me, ik heb nog steeds bruin bloedverlies al is het echt een stuk minder vergeleken met een paar dagen terug. Verder 0 energie en moet nog wel mijn rust houden: geen druk op de baarmoeder en/of buikspieren. Hen ook nog echt veel slaap nodig maar ik denk dat het mede komt omdat deze zwangerschap mentaal ook zoveel vergt. Sinds vorige week woensdag heb ik de kleine iedere dag 1 of 2x gevoeld en dat is erg fijn.

Geplaatst

oh wat heerlijk Babeth dat je de kleine voelt! Willen jullie weten wat er in je buikje zit eigenlijk? Ik kon het niet inhouden hoor haha. W.b die foto, ik was er net mee bezig om iets te zoeken op internet, ik heb nu een foto van Knut, beter he? hahahaha

Ik moet je trouwens eerlijk bekennen dat ik helemaal geen kennis heb van wat goed zaad is hoor. Want het blijft wel 'gewoon' icsi wat ze gaan doen. (zijn wij blij mee trouwens!) Ik ga me eens verdiepen, morgen dan, in zaadkwaliteit haha

Als je rustig aan doet in je zwangerschap krijg je ook een voorbeeldig kindje, qua huilen etc. Dus dat doe je goed, je rust houden!

Lekker op tijd je mandje in en tv kijken ;-)

ik ga zo natuurlijk Wie is de mol kijken, jippie!!

Geplaatst

Een keukenmachine voor 1 ui, nee geeft zo veel rommel, dan maar wat tranen Sab.

Ik ga ook Wie is de mol kijken. Zit jou Mol er nog in Sab? Mijne wel. Wie denk jij?

Geplaatst

Sab wat een goed nieuws zeg en een bmi onder de 32 is dus goed, gelukkig daar zit ik nog.

Babeth fijn dat je leven voelt, lijkt me zo bijzonder.

Wij hebben heerlijk gegeten en aan de bar gehangen, andersom dan. Nu lekker in de pyjama.

We hebben afgesproken om 3 dagen te nemen om bij te tanken, morgen wel werken maar op een langzaam tempo van het weekend genieten, we gaan niet werken ik ga op de bank met wat films en Jeroen gaat vliegen, lekkere dingen koken en hopelijk goed slapen. Vanmiddag nog meer goede gesprekken gehad dus we sluiten deze belangrijke week goed af, salarsissen zijn betaald en uitstel rechter.

Wat wil een mens nog meer......

Geplaatst

Goed nieuws Sylvie, de ergste zorgen van deze week heb je weer getackeld. Je doet het goed vind ik. Niet teveel vooruit kijken, af en toe wat rustdagen inplannen en tijd nemen voor elkaar en voor jezelf, super.

Babeth, inderdaad goed rust houden hoor, je lichaam heeft dat gewoon nodig. Wat heerlijk dat je je kindje voelt, voelt dat nou echt als plopjes in je buik, zoals veel vrouwen dat beschrijven?

Hier is de onzekerheid wederom toegeslagen. Ik voel mijn borsten weer minder, ik heb verder helemaal geen kwaaltjes (meer), niet misselijk, niet moe, en ik heb sinds vanochtend weer menstruatiepijn. Bah, ik kan echt voor geen meter genieten nog, ik vind het zo eng! Ik ben zo bang dat we weer keihard de deksel op onze neus krijgen, het liefst krijg ik vanaf nu elke dag een echo, haha. Maar helaas moet ik daar nog bijna drie weken op wachten. Als mijn borsten nog minder gevoelig worden, dan ga ik volgende week bellen en vragen of ik eerder een echo kan krijgen. Ter geruststelling of om er in ieder geval niet met ruim 10 weken achter te komen dat het vruchtje al drie weken niet meer is gegroeid of zo....

Jullie hoeven me niet gerust te stellen hoor, ik weet dat ik zelf gewoon wat rustiger en rationeler zou moeten zijn maar soms (vooral 's nachts) kan ik niet slapen van mijn gepieker. Ik vind mezelf echt spuugvervelend op dit moment...

Nou, ik ga ook snel De Mol verder kijken....

Fijne avond!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hai dames,

Laika logisch die onzekerheid, de "kwaaltjes" zijn inderdaad je enige zekerheden zeg maar, echt killing! Ik hoop dat je snel iets ervaart zodat je tenminste minder gaat piekeren, wat begon met plopjes voelt nu als een heel licht stompje zeg maar.

Syl, mijn complimenten!!! Ik vind ook dat jullie het zo goed doen en super om even tijd voor jullie zelf te nemen, top!!!

Geplaatst

Jeetje wat is er vel geschreven zeg, het is niet bij te houden.

Caroline ik denk de hele dag al dat het vrijdag is dus was in ieder geval op tijd om je succes te wensen, nu in ieder geval succes voor MORGEN.

Henne ook weer helemaal in de race geweldig!!!!

Sab wat rot van je spier zeg, beterschap!!

Syl wat fijn dat je weer wat uitstel gekregen hebt. Hopelijk win je als nog de loterij je hebt nog 2 x de kans op de 10e van de maand!!

Esther het is ons ook pas gelukt om bij de 10e tp zwanger te blijven!!!!!!!! En niet vooruit plannen voor je deze kans afgerond hebt.. 1 ding tegelijk, het is al zwaar genoeg.

Volgens mij vroeg jij het Syl maar heb nu al een week geen bloedverlies meer. Ik mag a.s dinsdag naar e fysio voor mijn bekkenpijn en Caroline zal je tips zeker alvast gaan gebruiken.

Roestvlek de laatste spannende dagen...... Probeer wat afleiding te zoeken, voor je het weet is het dan zondag.

Laika al je onzekerheden zijn normaal. Ik begrijp dat je nog niet hebt kunnen genieten, dat kwam bij mij ook pas rond de 14 weken!!! En alle ongesteldheids kwaaltjes voel je ook als je zwanger bent. Probeer een beetje vertrouwen in je lijf te hebben. Het is zo zwaar!!!

Verder weet ik het niet meer. Sorry is ook zo druk hier hihi.

Geplaatst

Zooo, lekker de Mol gekeken. Mijn Mol zit er nog in, maar moet zeggen dat vandaag wel weer veel door elkaar geschud is.

Sab ik zal morgen even de map erbij pakken. Volgens mij moet je nu erst gewoon op een willekeurig moment een echo laten maken en dan krijg je ook je schema e.d. mee. En dan kun je bellen om aan te melden zodra je ongesteld wordt. Anders gewoon even de ivf verpleegkundige bellen tussen 11 en 12 of 15 en 17.

Goed plan Syl, ook wel doen he!

Ik ga nu snel slapen, morgen wer werken. Weekend kijk ik naar mailtjes over de 16e, beloofd!

Geplaatst

Caroline, tja, wanneer is 23-23 nou? Weet je dat echt niet? Tssss ;-)

Ik zal het even aanpassen, hahaha.

Pauze

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. 30-3 gesprek bij Geertgen, DD aangevraagd en dan beslissen

Behandeling

IVFSH: bezig met progynova en utrogestan. Vrijdag 4 maart hopelijk terugplaatsing van twee cryo's.

Dublin: 8 maart starten met ovulatietesten, 10-3 controle-echo, hopelijk terugplaatsing van 1 cryo

Zwanger

Sandra: 2-3 bloeddruk controle bij de gyn

Laika: 23-3: 3e echo (met 10w1d)

Bedankt lieve zwangere meiden, ik ben echt super onzeker maar ik voel me er gelijk ook weer zo'n muts. Het gaat hier echt met ups and downs.

Geplaatst

Hee meiden,

Ik ga slapen, hebben een leuke avond gehad bij vriendinnen: lesbisch stel dat na acht iui behandelingen zwanger is geworden met behulp van donorzaad. Zo leuk!

Las net het verhaal van een meisje dat zich voorstelde: woont nu drie jaar in amerika en zwanger worden lukt niet: hoe herkenbaar voor me.... Ben blij dat ze dit forum heeft gevonden, ik heb er zoveel aan gehad!

Heb even niet goed bijgelezen, wel een hele blije sab gezien (mooi hoor! Lekker weer starten en ook nog goede uitslagen).

Dikke knuffel voor laika: meid, het is allemaal zo spannend! Maar je bent echt zwanger :-). Stap voor stap

Meer vertrouwen krijgen en op onzekere momenten hier lekker je onzekerheden van je afschrijven!

Caroline: morgen gaat het voor ons beiden echt weer beginnen! Spannend!

Verder ben ik het even kwijt. Morgen weer lang in de trein naar Limburg, dus dan weer verder reageren!

Slaap lekker allemaal!

Ivfsh

Geplaatst

Laika je bent geen muts hoor. Iedereen weet echt wel hoe onzeker je bent en dat is logisch!!!!

Ivfsh weer een lange dag. Succes met je tp!!! Houdt hem/haar maar lekker warm vast!!

Caroline jij ook een spannende dag. Dat je ook maar weer thuis mag komen met wat van jullie is hihi en het moet zeker een plakkert zijn!! Na alle ellende heb je dat wel verdient.

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Zwanger

Laika: 23-3: 3e echo (met 10w1d)

Witje: 4-4 (20 weken echo, met 20 weken 2 dagen)

Geplaatst

Sab....wow....wat een vooruitgang in het zaad...klasse zeg....echt super dat je weer in de race bent...en logisch dat je het nu even allemaal niet meer weet....maar daar hebben we Henne voor, of jij dan in dit geval...hihihi...

ik zat al te kijken naar die foto, had echt geen idee wat het moest voorstellen, maar nu je zegt dat het Knut is, kan ik wel iets van een ijsbeer uithalen...hahahaha...

Caroline en ivfsh...heel veel succes vandaag!!! Caro...hoe laat moet jij??? ivfsh...op naar maastricht met een volle blaas...;-)

ivfsh...hoe lang duurt het normaal dan voordat je het dossier krijgt?

Babeth...wat geweldig lijkt me dat, om de kleine te voelen...heb het wel eens bij mijn zus geprobeerd, maar toen lagen ze stil, bij haar zwangerschappen...jammer...hahahaha...ach...als die kleine van ons ook maar veel gaat bewegen...het lijkt me in elk geval een heel apart en bijzonder gevoel...gelukkig dat de bruine afscheiding nu flink minder is geworden!! en goed dat je je rustig blijft houden (ook al is het verplicht)...het mentale gedeelte bij deze zwangerschap zal inderdaad beslist zwaarder zijn...maar dat is ook niet raar...ik bedoel, wat jullie met Lars en Nick hebben meegemaakt. Lijkt mij dat dit toch altijd meespeelt in jullie gedachten , of het nu op de voorgrond is, of op de achtergrond...

Syl...dank je wel voor het compliment...als ik af en toe jullie reacties lees, dan denk ik echt...wow...waar halen ze de wijsheid en woorden vandaan, maar iedereen schrijft natuurlijk vanuit zijn eigen beleving en ervaring en schrijft het ook anders op...ik zag ook dat je een reactie op mijn blog had gegeven, waarin je dit ook al aangaf...de blog is iets persoonlijker en daar ben ik oko veel scherper qua reageren en me uiten...naar anderen toe vind ik het toch af en toe iets lastiger, tenminste...dat denk ik dan...

Maarruh...jullie hebben een beslissing genomen om voorlopig toch niet te gaan opstarten...als dit voor jullie goed voelt, dan moeten jullie dit ook zo doen...de eerste stapjes hebben jullie al genomen, salarissen betaald, even rustig aan doen met werken, effe genieten van elkaar en ook even wat dingen voor jezelf doen...goed zo!!!!ik hoop zo dat de zakelijke sores tot een positief einde gebracht kan worden en dat jullie je aandacht weer op andere zaken kunnen richten...

vind het ook nog steeds jammer dat ik er niet kan bij zijn de 16e...

Laika...lieve schat...ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe je je voelt...die onzekerheid, bijna niets meer voelen, maar meissie...iedere zwangerschap is anders, dat weet je...het kan dus ook best zijn dat je gewoon niet meer veel zult voelen, al had je het nu voor jouw gevoel toch heel graag anders gezien...en je bent geen muts...

ik heb bij onze eerste zwangerschap ook vanaf de eerste echo in de rats gezeten, maar dat was ook meer omdat de echo-apparaat niet goed werkte en wij gewoon geen duidelijkheid konden krijgen...jullie hebben wel al duidelijkheid gehad in die zin dat er een mooi kloppend hartje is!! blijf hieraan denken, hou dat mooie gevoel vast toen je het hartje zag kloppen en dan kun je hopelijk ook wat meer gaan genieten van deze zwangerschap!!

gisteravond een leuke zumbales gegeven (verkleed zelfs!!!) en daarna nog met de slim belly aan de slag gegaan...ook hier is het afvallen weer verder gegaan, want de meting van gisteren was niet echt goed...er was een kilo vet bij gekomen...waaaahhhh...oeps....maar ja...wat wil je met chips, chocola, nootjes, wijn/jillz, lollies en wat nog meer allemaal...hahahaha...ieder pondje gaat door het mondje en bij mij komt het dan tot stilstand rond mijn buik/maag/rug. ik word op een aantal plekken gemeten, nek, borst, onder de borst, taille, buik, heupen, en benen en armen...bij de meting onder de borst bleek dus dat dit 2,5 cm was toegenomen...nu weten we dus ook waar het bij mij gaat zitten...als je namelijk onder de borst smaller wordt, dan betekent dat voornamelijk dat er rugvet af is...maar dat is dus bij mij niet het geval geweest gisteren...hahahaha...dus vanavond ook nog maar weer een uurtje naar de power, dan weer een half uurtje slim belly en dan lekker relaxen met de club yoga...en dan.....Carnaval!!!!!!whoehoe....begin er langzaam toch wel zin in te krijgen!!! ik zal zo gauw mogelijk een foto plaatsen van mijn pakje...waarvoor ik de rugzak nog steeds moet maken...hahahahahaah...

lieverds...ik ga ervandoor...een heel fijne dag vandaag en tot later!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

He meiden,

Er gebeurt zoveel hier en ik ben zoveel weg, dat aanhaken nu even niet lukt.

Even een paar eruit pikken:

Henne, zet hem op meis! Lang geduld moet hebben, nu is het weer jouw tijd.

Laika, hou vertrouwen hoor, we duimen voor je. Maar begrijpen maar al te goed hoe onzeker je je voelt.

Silvie, succes met de zaken... pittige tijden. Maar ook tijden waar je zeker samen sterker uit komt!

Babeth, knuffel voor jou (en de rest hoor!). Gaaf dat je de kleine kan voelen zeg, wowwww.

Caroline, jij morgen de TP van de cryo dus? Toi toi toi hoor.

Hier gister (op dag 25!) pas mijn ei gehad, sjonge jonge over geduld gesproken. Enfin, maar niet te veel over nadenken. Hij is daar en hij is welkom. Sinds vandaag de Suprefact (jawel superfucked) gesnoven! Nu maar duimen draaien. We hebben precies goed getimed gevreeen. Ik ben hopelijk nu ook stiekem weer in de race, 2 weken geduld wederom. Ahwel, genoeg afleiding nu. Werk bevalt zo goed, heb er een -keihard werkende- familie bij. Maar ook een lieve en gezellige. Ik ben er zo totaal niet met zwanger bezig, dat ik weer mijn oude zelf terug heb. Eentje die volwassener is bovendien en daar geniet ik echt van.

Meiden, fijn weekend alvast, dikke knuf

Geplaatst

wow Miki....dat klinkt goed!!! fijn dat je je zo goed erbij voelt dat je totaal helemaal niet zwanger bezig bent....en dat je weer de oude zelf terug hebt/bent!!! echt mooi om te lezen!!!

En ook weer in de race...spannend....duim voor je!!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hee meiden!

Ik ben toch wel heel benieuwd vandaag, hoooop dat ze goed ontdooien!

Nico: ik weet eigenlijk niet hoe lang hetbduurt met kopiëren van hetbdossier.... Staat niet op het formulier dat je daarvoor in moet vullen volgens mij.

Roestvlek: hoe voel je je? Laatste dagen zijn aangebroken!

Sylvie: goed kunnen slapen? Fijn dat jullie situatie er langzaam beter uit gaat zien!

Testr: jij eindelijk je ei! Mooi zo, lekker weer verder!

Nou, ik ga hier zo eens ven Amsterdam inlopen. Gedachten verzetten en dan rond lunchtijd samen met ar naar het diepe zuiden om onze koters op te halen.

Fijne dag allemaal!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden