Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat ga ik zeker even doen, straks even op zolder zitten. Was gister ook hele dag al emo, zat er helemaal doorheen. Wordt ook zo ontzettend moe van de opmerkingen dat het nu toch allemaal goed gaat dus dat ik maar "moet" gaan genieten. Altijd van mensen die er geen moeite mee hebben gehad zw te raken natuurlijk. Iedere zwangere kent onzekerheden, maar ik vind het voor ons toch echt een tikje anders.

Maar goed ik hoor dat het weer goed gaat zijn vandaag en dat we beginnen met zon, met uitzondering van het noorden. Nou hier nog geen zon te bekennen. Hopelijk strakjes wel, kan ik even in het zonnetje in de tuin een kopje thee drinken en van de fluitende vogeltjes genieten!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ook hier eentje die er al vroeg bij was, alleen nog niet haar bedje uitging om op het forum te schrijven. 5.15 uur liet mijn wekkertje zien, maar blijven liggen. En maar draaien, maar ja weet waar het van komt. Laat dat telefoontje maar snel komen, want de spanning is hier om te snijden. Had wel afleiding want wat fluiten de merels al vroeg een mooi ochtendconcert.

Witje probeer andermans leed bij de ander te laten en het niet op jezelf te betrekken, want als er iets onmogelijk is is dat het wel. Kijk in het rond en zie hoeveel mensen gezond en wel geboren worden en probeer dat vast te houden. En focus je natuurlijk op jullie aanstaande bruiloft!

@ EDR hoop dat je vandaag een beetje kan bijkomen van zo'n heftige dag!

Geplaatst

Dublin ik doe mijn best, bedankt voor de tip!!

Spannende dag voor jullie. Hoe laat wordt je ook alweer gebelt???? Ik duim ontzettend hard voor mooie ontdooiïng en tp natuulijk!!

Ja idd Esther hoe was jou nacht. Nog 1 dienstje werken toch? En dan een aantal vrij. Die kan je zeker goed gebruiken, nog plannen??

Geplaatst

Zoals dublin zegt, laat het bij de ander en probeer je er niet druk over te maken Sandra. Is moeilijk. Ik ben zelf ook zo. Maar kreeg op mijn donder dat ik meer dingen naast me neer moest gaan leggen. En me er inderdaad niet druk over maken.

Hier begint het te rommelen. Wachten tot helder bloed is dan gaan we bellen. Sneller dan verwacht eigenlijk. Had op 8 weken gerekend. Nu zijn we net 6 weken. Maar wel blij dat het starten in zicht is.

Verder ontzettend moe en vroeg naar bed gegaan.

We hebben geroerbakte groente met biefstukreepjes gegeten.

Voor vandaag eten we bloemkool met tartaartje en aardappelen.

succes allemaal. En denk aan jullie hoor!!!

Geplaatst

Sandra het lijkt me heel moeilijk om de juiste balans te vinden tussen genieten en laten we het even piekeren noemen. Er zit een heel verhaal voor dat vele niet eens weten. Laat ze zon maar snel doorbreken zodat je kan genieten in de tuin met een kopje thee.

Babeth het zal voor jou ook niet makkelijk zijn, je kijkt misschien uit naar een bepaald tijdstip. Denk dan weer aan Mia die haar mijlpaal gehaald heeft.

Jullie moeten beide goed aan jezelf denken.

Dublin hopelijk bellen ze snel meid met goed nieuws.

Esther waarschijnlijk was je heel moe na een lange dag werken, ben je lekker uitgerust?

Ik heb heel goed geslapen, lig nog jn bed en kan maar niet ophouden met gapen. Even verder wakker worden.

Geplaatst

Wat maf he Henne, jammer dat sommige dingen, zoals een goede vruchtbaarheid, niet erfelijk zijn. Mijn beste vriendin is enig kind en haar moeder heeft ook een miskraam gehad en nog heel lang geprobeerd zwanger te worden, zelf heeft ze 3 kinderen, in een poep en een scheet zwanger steeds. Maar ja, je hebt er 2 mensen bij nodig he, dus je kunt er niks van zeggen...

Dublin ik hoop dat je goed nieuws krijgt!!

Geplaatst

Ruby dadelijk ook weer in de race. En sneller als gepland, hoor hier meestal verhalen dat het langer duurt je bent een uitzondering.

Je bent er al vroeg bij met het eten, hihi.

Geplaatst

Dublin heel veel succes dadelijk....hoop op het verlossende woord dadelijk als je het telefoontje krijgt...logisch dat je al zo vroeg wakker was...bij ons ging de wekker ook af om 5.15 uur...maar dan omdat vriend moest gaan werken....duim voor je...en heb een kaarsje branden!!!

ivfsh...jammer dat je nu het gevoel hebt dat het niet gelukt is...maar ik blijf toch wel een goed gevoel erbij houden...tuurlijk ken je je lichaam het beste, maar blijf vertrouwen erin houden!!! duim voor je!! wanneer is de begrafenis van je oma? misschien waakt ze nu wel over jullie kleine frummel!!

Sen...wat een goeie opmerking...af en toe heb ik ook wel de neiging om zo'n opmerking te plaatsen, maar dan komen er weer zoveel mensen te weten dat wij via ivf zwanger moeten worden (als het al lukt) en ik wil niet dat bepaalde iemanden het te weten komen...vaak negeer ik die persoon gewoon als er bv een opmerking wordt geplaatst, zoals: je mag die van mij wel even lenen...

Henne...lekker geslapen??? en ga je vandaag tussen het halen van de deadline door nog nadenken over die mooie witte schommelstoel die beslist heel geweldig zal staan in de kinderkamer??? gewoon kopen...mooi om te lezen hoe je zo positief bezig bent!!! super!!!

Caroline...hoop dat je toch een fijne dag hebt gehad gisteren, ondanks het verdriet. Ik zie ook gewoon de stralende ogen van jullie meissie voor me als ze nog meer kadootjes mag uitpakken...hihi...7 jaar alweer...ze worden groot...en fijn dat je nog een keer een bevestiging van je vriend hebt gehad dat ook hij erachter staat om nog een keer ervoor te gaan...nu dus een datum/periode afspreken/bespreken waarop het voor jullie allemaal uitkomt! succes!!!

Esther en Henne...jammer dat het docu niet doorgaat met jullie verhalen dan...zou denk ik toch ook wel de groep die met ivf/icsi bezig is kunnen helpen, maar helaas is er dus anders beslist...

lijkt me ook moeilijk voor je zus om met 3 kleintjes rust te moeten nemen, of het in elk geval heel rustig aan te moeten doen.

mijn moeder heeft ook 6 kids in 10 jaar gekregen. Gelukkig hadden mijn ouders de mogelijkheid dat mijn moeder niet hoefde te werken, maar ja...er zitten tussen mijn broers en zussen gemiddeld 2 jaar tussen, 1969-1971-1972-1974 (ikke)-1976-1979...het blijft altijd vermoeiend, egaal hoe en wat...

En wat moet dat toch wel een fijn gevoel geven dat je het leven van die persoon hebt gered...heftig ook hoor...heb je nog een beetje kunnen slapen na deze heftige dag???

San...nog 2 weekjes...de 28e was het toch, of niet??? leuk leuk!!! enne...die onzekerheid en het eng blijven vinden...ik kan me er toch wel iets bij voorstellen, ook al ben ik nog niet zo ver in een zwangerschap gekomen...onze situatie is inderdaad toch anders...wij weten hoe ons wondertje tot stand is gekomen, wat we ervoor hebben moet doen en moeten laten...volg je hartje....en probeer het leed en de zorgen die niet bij jou horen bij diegenen te laten bij wie het hoort...je moet even aan je eigen denken en aan jullie ukkie!!

Enne...wat heftig zeg van die collega van je vriend...kreeg kippenvel toen ik het las...moet je toch niet aan denken dat zoiets gebeurt...brrr...krijg het er nu alweer koud van...sterkte!

Syl...vind het echt vervelend voor je dat nog zoveel pijn hebt..moet een behoorlijke klap zijn geweest (maar dat was blijkbaar ook wel te zien aan de branddeur, had ik begrepen)...en dan ook nog eens dat je zo heftig reageert op de medicatie...dat is niet echt bevorderlijk voor je herstel...ik heb eigenlijk geen tips voor je...bij mij helpt paracetamol af en toe, maar als je al zo'n harde klap hebt gemaakt, dan heb je wel iets sterkers nodig...mss idd halveren? of de 50mg proberen? ohnee...die had je al...zou je de huisarts niet kunnen vragen??? sterkte meid!!! hoop dat je je weer beter gaat voelen!!!

dag 32 en nog steeds niet....durf niet te testen...druif dat ik ben...voel nu wel wat meer krampen...dus ik denk toch dat ik ongi word...

gisteravond wel nog een spinningles vervangen bij mijn oude werkgever...was wel heel leuk om iedereen weer eens te zien, maar ik zou er niet terug willen...ook nog een oud-collegaatje gefeliciteerd die over 20 weken zoiets vader wordt...hij wist zelf niet goed wat hij tegen me moest zeggen, omdat hij van mijn situatie af wist...dat was wel een beetje ongemakkelijk, maar verder ging het wel...

vanavond weer meetmoment en ook wee slim belly...al heb ik echt het idee dat mijn buik alleen maar aan het groeien is...terwijl ik toch weer in mijn schema zit...tja...het lichaam is een vreemd iets...het doet altijd iets anders dan je verwacht...hahahaha...af en toe leuk, maar soms ook niet...

Simba...doe jij ook nog rustig aan??? ook een heftige periode achter de rug...

wie ben ik aan het vergeten??? sorry...

ga nu weer verder.

liefs,

Nico

Geplaatst

Ruby...ook weer bijna in de race...het gaat snel...

oja...en voor het lijstje:

gisteren: gepaneerde mini-schnitzels, aardappelen, erwten&wortelen en sla

Voor vanavond: in elk geval gemarineerde speklappen...denk ook weer met aardappelen en waarschijnlijk sperziebonen en sla...

hier is het zonnetje al aanwezig, maar ja...ik moet helaas binnen blijven ivm werk...kan mijn werk helaas niet buiten doen...snik snik...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico altijd als jij een bericht plaatst ben ik ook weer helemaal bij, haha.

Misschien valt het meetmoment vanavond wel mee, je weet nooit. En een stukje hoop als je toch overtijd bent is herkenbaar. Bij mij meestal als ik dan test wordt ik 1 uur later ongi en baal ik weer van die test en al dat geld dat ik uit had kunnen sparen.....maar ja.

Heel goed geslapen en voel me weer wat beter. Ziekenhuis heeft blijkbaar gebeld die bellen dadelijk terug, volgens mij missen ze me gewoon en mijn scherpe humor.....:laughing4:

Ben al de Kylie kaarten kwijt, jongen waarmee we zouden gaan had nog wat enthousiastelingen.

Geplaatst

Net t telefoontje gehad! YEAHHHHH we hebben een tp, ziet er super uit. 2 keer doorgedeeld en het was al een toppertje!!!

Heb om 13.15 uur TP, moet nu bijna gelijk weg aangezien we 1,5 uur reistijd hebben. SUPER!!!! Het lab zag net pas dat ze nog moesten bellen, pffff wat een stress 11.00 uur pas telefoon!

Geplaatst

Dublin.. wat goed!!!!

He lekker joh... zo direct lekker een mooi emmy'tje in je buik...

Zorg er goed voor..... Laten we hoop dat ie blijft plakken!!

Geplaatst

dublin wat fijn! Spannend hé die uurtjes als ze gaan bellen, vind ze altijd killing hoor!

Sylvie niet verwaand worden hé omdat het ziekenhuis gebeld heeft! Zou het...dat ze je missen hi hi!!!

Zelf bellen wij patienten standaard een week na hun ontslag op om te vragen hoe het gaat, hiermee pikken we er nog best regelmatig patienten uit met wie het dus helemaal niet goed gaat en die we terug laten komen op de SEH.

Maarrrr....wie weet heeft er een knappe arts aan je bed gestaan die je errug leuk vond?

Ivfsh...hoe is het meid? Hoe voel je je? Wanneer word je oma begraven? Bah wat een nare tijd voor jullie. Is je man ook bij je of is die in ierland gebleven?

Nico...vanavond je meetmoment. Doorzetter ben jij hoor! Knap.

En wat een gedoe dat je cyclus zo lang duurt nu. Ik kan me zo goed de spanning voorstellen! Zou je toch niet gewoon een testje doen? Dan weet je het in elk geval zeker, hier wordt je toch ook kierewiet van of niet? Sterkte!

Sab hoe is het met jou in de sneeuw? Ligt er trouwens wel veel sneeuw nu? Geniet ervan!

(wanneer komt ze eigenlijk terug?)

Miki hoe is het met jou? Jullie hebben toch ook een 'poging' gedaan deze maand? Ben jij al bijna aan het eind van je cyclus of ben ik nu helemaal in de bonen?

Sandra wat rot dat je zo aan het piekeren bent en zo moe bent nu. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen. Het is heftig als er zoveel door je hoofd spookt wat je zo moeilijk los kunt laten. Er gebeuren momenteel natuurlijk ook hele heftige dingen in jullie leven; een zo gewenste zwangerschap waar jullie zo lang op hebben moeten wachten en die vervolgens niet zorgeloos verloopt, een huwelijk binnenkort...ga er maar aan staan!

Ik was zelf erg jong toen we trouwden maar ik weet nog zo goed dat ik zo heb liggen piekeren van te voren (niet te vergelijken natuurlijk maar ik bedoel ermee te zeggen dat belangrijke en heftige gebeurtenissen w.s. gewoon ook verwerkt moeten worden).

Ik hoop dat je een fijne dag hebt met je schoonmoeder. Wat voor werk doet Paul eigenlijk dat hij zo aan het overwerken is momenteel?

Meiden nog even wat anders...Henne heeft jullie lieve reacties op het feit dat de serie w.s. niet doorgaat gemaild aan de redactrice met een begeleidend schrijven erbij. Ze vond het hartverwarmend en zal het doorsturen naar de KRO maar wil jullie vragen om er verder niet over uit te weiden hier. Ze schrok er een beetje van dat deze info op het forum circuleert omdat ze er nog niet helemaal uit zijn. Dus bij deze...

Ik ga zo mijn spullen pakken en naar het werk. Eerst nog even zwolle in, 25% korting bij de ici parix en een kortingsbon van 7,50.......dus ik ga even voorraadje inslaan! Mezelf verwennen noem ik dat...

Morgen feest van mijn grootouders...ze zijn 60 jaar getrouwd. Lang hé! We gaan eerst om vier uur foto's maken met alle kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen (dat zijn er ongeveer 90...) en daarna gezellig eten met z'n allen.

Donderdag lekker thuis aanrommelen, tassen pakken en vrijdagmorgen gaan we eerst in utrecht nog wat medicijnen ophalen voor de volgende behandeling van een lief forumgenootje, daarna richting scheveningen. Ik heb voor vrijdagavond gereserveerd in een leuk restaurant (spijs) in scheveningen. Het is de week van het restaurant deze week...bij verschillende goede restaurants in heel nederland kunt je dan een driegangen menu krijgen voor 27,50 pp ex drinken. Meevaller toch? Ik vind het altijd leuk om op iens goeie restaurants uit te zoeken dus dat heb ik nu ook gedaan. We wilden zaterdag uit eten gaan maar het zat zaterdag al vol.

Zaterdag lekker winkelen in den haag en s'avonds in den haag lekker wat eten. We hebben nog bioscoopbonnen en er draait een mooie film nu lijkt me...black swan. Daar wil ik eigenlijk nog wel heen. Zondag lekker aanrommelen, strandwandeling en lekker koken samen. Maandag zien we nog wel. en dan dinsdag weer aan het werk.

Kortom...heerlijke dagen voor de boeg!

Geplaatst

Vergeet helemaal jou rubster...sorry! Jullie dus ook binnenkort weer in de race! Spannend! Zie je er tegenop?

Lachen dat jullie s'morgens al weten wat jullie s'avonds gaan eten...ik beslis dat altijd op het moment zelf!

Vanavond wordt het voor mij een kant en klaar maaltijd...tagliatelle met spinazie en zalm....

Ik heb trouwens lekker geslapen vannacht hoor. Over het algemeen is het bij mij niet zo dat ik wakker lig van mijn werk, niet hard bedoeld hoor maar ik kan het wel loslaten.

Ik ga straks nog even kijken op de IC hoe het gaat met deze patient.

Henne wat heftig trouwens zeg dat je moeder vier kinderen in vijf jaar heeft gekregen. lichamelijk moet dat toch bijna niet te doen zijn lijkt me?

Als ik kijk naar mijn oudste zus (39 en zeven kinderen) dan zie ik ook echt aan haar dat ze ingeleverd heeft na al die zwangerschappen zo kort op elkaar. Je lichaam krijgt er echt wel een knauw van lijkt me

Geplaatst

whoehow Dublin....geweldig nieuws...je bent nu al onderweg....doe rustig aan met rijden...geen haaste dingen doen...en daarna lekker 'broeden'...

Syl...dat dacht ik dus ook...hahaha...had zondagochtend al getest, en ging er ook vanuit dat ik zondag ongi zou worden, omdat ie negatief was...maar dus nog niets...misschien dat ik toch stiekem straks een testje ertegen aan ga gooien of beter morgenochtend...heb ik nog wat tijd om de ongi te laten komen...whoehehahahaahahahahaha...

zei laatst al tegen mijn vriend...stel het is raak, krijgen we dan weer elke week een echo omdat er een grote kans op een bbz is? moeten we weer door al die onzekere momenten heen die we toen gevoeld hebben??? laten we hopen van niet zeg...

Fijn dat je iemand anders blij hebt kunnen maken met de kaartjes voor Kylie.

ga mijn shake klaarmaken...hier ook even stress op het werk...heb vorige week een vlucht voor een medewerker geboekt (en zijn gezin). wat er nu gebeurd is, is dat we geen bestedingsruimte meer hebben, omdat het bedrag voor deze vlucht en zowel bij de geautoriseerde bedragen staat als ook bij de geboekte bedragen staat...de bank zegt dat ik bij de luchtvaartmaatschappij moet zijn, want zij houden dit bedrag vast bij approval en bij de luchtvaartmaatschappij snappen ze volgens mij niet goed wat ik bedoel...zucht...maar het gevolg is dus dat we nu niets meer kunnen bestellen en opeens moet iedereen natuurlijk zich laten inschrijven, of treintickets laten boeken of vluchten of weet ik het...en de kaart staat op mijn naam, dus ik moet het maar oplossen...zucht...zal ook wel goedkomen, maar leuk is anders...want ik ken 'mijn' medewerkers wel....die blijven nu continue vragen, wanneer kunnen we weer bestellen??? bladiblabla...

ga shaken!

liefs,

Nico

Geplaatst

Esther knappe arts die mij nog terug krijgt naar de SEH. Dit zal ook wel zoiets zijn een check up.

Ik ben ook een fan van Iens en heb ook een account, schrijf soms ongezouten meningen. Jammer dat het financieel nu niet kan maar vind het leuk om nieuwe dingen uit te probere.

Jullie hebben leuke dagen voor de boeg, heerlijk, geniet ervan.

Geplaatst

Nico ben even in de war van hè bericht over vliegtickets maar dat is natuurlijk jou adminstratiwve baan. Heeft niets met spinning te maken.

Zou wel mooi zijn een positieve test....

Geplaatst

he Esther begrijpelijk mbt de docu...

gefeliciteerd met je grootouders...60 jaar...dat hoor je niet meer veel!...enne...altijd leuk om jezelf te verwennen met een lekker geurtje!!!

veel plezier met het maken van de foto! en dan op weg naar jullie weekendje samen weg...heerlijk!!! geniet er lekker van...jullie hebben leuke dingen op de agenda staan, dus dat zal wel lukken denk ik!!! 't is jullie gegund!!!

ben aan twijfelen of niet toch een test zal doen, maar als ie dan negatief is, dan is het weer zonde van het geld...(alhoewel, heb ze al in huis...hahahahaha, dus het geld is toch al uitgegeven), denk toch dat ik nog blijv wachten...ergens is toch zo'n stemmetje diep van binnen dat zegt...nu test niet, want zodra je getest hebt, word je toch ongi...dus wacht nu maar rustig af tot het komt...wel een irritant stemmetje eigenlijk...hahahaha...

en wat betreft mijn doorzettingsvermogen...dat staat op een heel laag pitje...'t is dat ik mijn meetmomenten heb, anders had ik het allang en breed allemaal overboord gegooid...ben trouwens sinds gisteren ook weer begonnen met de antioxidanten (RoseOx) van de Herbalife...had ook eigenlijk met de Niteworks zijn begonnen, maar ben ik door alle moeheid van de spinningles helemaal vergeten...hahahaha...kijken of ik er vanavond aan denk.

IVFSH...hoe istie??? zal wel emotioneel zijn, nu samen met je familie...en jij zult dan ook nog eens extra emotioneel zijn omdat je de tp hebt gehad en je eigenlijk geen goed gevoel erover hebt of het wel of niet gelukt is... sterkte in elk geval!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

he Syl...klopt...dat met die vliegtickets is mijn fulltime administratieve baan...de spinning, power, zumba en yoga is mijn parttime baan, voor wat extra centjes...

Geplaatst

Meiden,

ik ga morgenochtend naar het VU. De uitgangsecho. Heb gewoon gezegd dat mijn menstruatie nooit veel in het maandverbandje zit, maar wel als ik naar het toilet ga. Ben misselijk van de pijn en begin hem nu wel te knijpen hoor....

Ga maar eens 2 van die paracetamollen in nemen. Heeft vanmorgen ook geholpen.

Zijn druk op het werk met inpakken. De kasten beginnen leeg te worden. Morgen ook nog mijn gewone werk ernaast doen. Dus we gaan lekker.

Sterkte allemaal.

Geplaatst

Hee meisjes!

Heb wel meegelezen, maat niet de tod genomen te reageren.

Ruby: spannend, de uitgangsecho! Hoop datbhet allemaal

Goed zit.

Dublin: geweldig dat je cryo goed ontdooid is!! Heel erg fijn, warm houden cryo :-)

Henne en Esther: jammer van die documentaire, hoop dat hetbalsnog wel door zal gaan. Vond de pilot erg interessant en mooi om naar te kijken!

Jee, ik ben echt weer veel vergeten, ga eerst even teruglezen en schrijf dan verder!

Geplaatst

Ik sluit me trouwens gewoon even aan bij Esther en nico: zij hebben al zo'n mooie samenvatting gemaakt van alles wat hier gebeurd: sluit ik me mooi bij aan. Waar ik wel sowieso nog evenmin wilde reageren:

Sen: goeie actie!! Zou ik zelf nooit durven...

Esther: 60 jaar getrouwd en wat een grote familie: mooi zeg!

Hier gaat het oké, donderdag begrafenis, met vanalles meegeholpen, dus fijn dat ik hier ben.

Wat betreft de poging: blij inderdaad nog maar even voor me duimen, heb er zelf nl geen vertrouwen in.. Zit nu bij de kapper tegenover het kruidvat: misschien toch maar eerder testen?? Zit nu op wd 11...

Liefs!

Geplaatst

Hoi dames, wat is er weer veel Geschreven!!!

Henne/ Esther wat betreft de docu helemaal helder, wie weet wordt er nog iets mee gedaan!? Op zijn minst extra in overweging genomen?

Henne had jij interesse in een s hommelstoel? Ik kreeg een folder binnen met witte stoelen erg leuk! Ik zag het al voor me op de babykamer maar manlief weet het nog niet of zo een of een luxe fijne fauteuil ...ze stonden in een folder van marskramer .

Esther wat hebben jullie een heerlijk weekend voor de boeg heerlijk!!!!

Syl hebben ze je niet over kunnen halen om nog even terug te komen ;-))

Hebben ze nog andere medicijnen aangeboden of hou je het hier wel mee vol?

Nico, wat betreft de tickets etc, dat ontgaat me een beetje maar zo te lezen komt het allemaal wel in orde. Wat rot dat je ongi nu op zich laat wChten!! Wat zou een nieuw wonder in dit topic toch weer mooi zijn!!!!! Succes met wegen en meten vanavond .

Dublin jij bent een emmietje rijker, heerlijk!!! Sorry ik was helemaal in de veronderstelling dat het morgen was. Weer een bijzonder geviel hè met een waardevolle lading in je buik.... Heel erg veel succes!!!

Ivfsh ik duim nog steeds voor je hoor meid en sterkte met de begrafenis!!!

Sandra de goedbedoelde adviezen zijn bekend, en velen denken als je eenmaal zwNger bent heb je toch je doel bereikt? Van de ene kant moet je het misschien vanaf nuntiussen te zien als een normale zwNgerschap maar je kunt je gedachte helaas niet altijd in het gareel houden.

Syl-vie inderdaad voor ons voelt het als gaan van mijlpaal naar mijlpaal , nu de 22 weken, maar met name met vertrouwen gelukkig. Ik vind het ook zo fijn dat Mia de 24 weken voorbij is, datzelfde had ik bij miepie80.

Toch steken de zorgen soms pijnlijk hard de kop op. Vandaag hebben ze bij mij na de injectie nog doorgestuurd naar de verloskamers. Ik had wat vochtverlies en het was niet overduidelijk afscheiding. Inwendig onderzoek gehad de zogenaamde varentest: vocht wordt op een glaasje onderzocht , deze uitslag was Goed. Vervolgens wat afscheiding ( die vrij helder is) op kweek laten zetten en nog een restje met een strip gedaan. Alles ziet er goed uit en de kweek is om alles uit te sluiten....

Verder nog naar de kleine gekeken en de hoeveelheid vruchtwater , ook top. De placenta ligt helaas nog ongunstig maar daar maak ik me geen zorgen om.

Ruby wat fijn dat jouw startmoment nadert , eindelijk hè, je hebt zo moeten wachten!!

Liefs Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden