Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nu echt naar bed Henne....

Esther moeilijk voor je zus om rust te nemcn met kleine kinderen. Wonen jullie dicht bij elkaar. Is ook niet niks zoveel zwangerschappen in 9 jaar, poeh poeh.

Hou er ook mee op, batterij telefoon bijna leeg.

Welterusten.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het gaat nog wel door hoor, maar dan met verhalen over draagmoederschap, eiceldonatie ed. Maar niet met de relatief 'gewone' verhalen van ons en Esther en Gerard.

Geplaatst

zo...we gaan die zendercoordinator eens even vertellen wat we ervan vinden...

Nee hoor gekheid. Ik geloof dat de beste man de pilot zelf niet eens gezien heeft dus moeilijk dat hij hier in zijn uppie zo over kan oordelen!

Sorry hoor Henne maar ik zag idd dat je nog online was...:)

Ik vind het idd ook echt sneu voor henzelf...ze hebben er zo enorm veel tijd ingestoken, waren zo enthousiast. En voor ons zelf uiteraard ook hoor, ook wel een beetje genant naar je omgeving toe. We hebben echt wel in dubio gestaan om mee te doen en uiteindelijk besloten om wel mee te doen. We hebben wel aan vrienden en collegae verteld dat we hieraan meedoen. Moet je nu vertellen dat het allemaal gecanceld wordt. VOelt een klein beetje rot...

diclofenac is idd troep sylvie maar met een maagbeschermer kan het geen kwaad. Maar jij krijgt er ondanks maagbeschermer toch maag pijn van hé! Balen is dat. Beetje pijn zitten lijden is ook niet alles! Zouden diclofenac zetpillen niet beter werken bij jou? Daar krijg je w.s. geen maagpijn van.

Geplaatst
Wat zonde dat de docu niet doorgaat! Vind dat onze situatie bij babyboom toch wat onderbelicht blijft.

Ben het helemaal met je eens, misschien moeten ze toch maar komen 16 april kunnen ze van meerdere horen dat wij tjch echt willen dat ze doorgaan, het is natuurlijk het proces voorafgaand aan de behandeling.

Geplaatst

Hoi dames

Esther en henne wat zou het jammer zijn ALS het echt niet doorgaat! Na het zien van jullie pilots vond ik het juist niet babyboomachtig !! Erg jammer want in mijn gen zou er eindelijk meer in het hele Ivf traject gedoken worden : niet Alleen het "technische" gedeelte maar juis ook op het menselijke stuk.

Kunnen we een petitie starten ?? Of wat Dan ook?

Esther jeetje wel erg spannend bij je zus, en kan me voorstellen dat het moeilijk is om echt rust te houden met 3 ukjes .ik hoop voor haar dat het snel wat beter gaat !!

Geplaatst

Esther die zetpillen heb ik ooit gehad dat ging na 2 dagen al mis, alleen maar bloed. Ik kan heel heftig reageren op medicijnen, daarom heb ik ook een hekel aan hormonen spuiten.

Ik ben gewoon heel verfijnd :-)

Geplaatst

Denk niet dat het veel indruk maakt op de "grote, boze man" daarboven in die ivoren toren :)

Ik weet het niet wat we hier mee zouden kunnen. Als hij er geen heil inziet (gaat uiteindelijk om de centen) dan zal het wel gewoon weinig zin hebben allemaal.

Het is ook spannend bij mijn zusje maar ze is nu 31 weken dus de druk van de eerste 26 weken is wel van de ketel. Het kindje doet het goed, is levensvatbaar en als het zou komen maakt het een goede kans. Tuurlijk wil je dat niet maar het is minder spannend dan een paar maanden geleden.

Geplaatst (aangepast)
zo...we gaan die zendercoordinator eens even vertellen wat we ervan vinden...

Nee hoor gekheid. Ik geloof dat de beste man de pilot zelf niet eens gezien heeft dus moeilijk dat hij hier in zijn uppie zo over kan oordelen!

Sorry hoor Henne maar ik zag idd dat je nog online was...:)

Ik vind het idd ook echt sneu voor henzelf...ze hebben er zo enorm veel tijd ingestoken, waren zo enthousiast. En voor ons zelf uiteraard ook hoor, ook wel een beetje genant naar je omgeving toe. We hebben echt wel in dubio gestaan om mee te doen en uiteindelijk besloten om wel mee te doen. We hebben wel aan vrienden en collegae verteld dat we hieraan meedoen. Moet je nu vertellen dat het allemaal gecanceld wordt. VOelt een klein beetje rot...

Dat heb ik ook wel een klein beetje, dat gevoel. Aan de andere kant hebben we het besloten toen eht nog een pilot was, dus ik kan ook gewoon zeggen dat het uiteindelijk een andere insteek heeft gekregen. Dat ligt niet aan ons. Ik geloof wel dat die coordinator wat gezien heeft hoor. Maar die kijkt alleen comemrcieel: wat kan ik plaatsen en wat trekt kijkers. En inhoudelijk zal ie het snel naast babyboom leggen. Terwijl het echt anders is. Dat vind ik ook erg lullig voor het team, dat hij dat verschil niet ziet. Misschien idd wat reacties van hier naar C. mailen haha. Kan ze de netcoordinator mee om de oren slaan :-)

Sylvie mag je ipv paracetamol geen asperine? Dat werkt minder op je maag.

aangepast door Henne
rare zin over zetpillen veranderd :-)
Geplaatst

Sylvie je bent gewoon een bijzonder wiefke...

Balen als je overal zo sterk op reageerd! Dan weet ik het ook niet meer, mijn trukkendoos is leeg :happy:

Goeie massage van jeroen helpt verders ook niet?

Geplaatst

Jeroen die heeft therapie voor mijn rug zegt hij, uuhuhh, 3x raden wat.....

Asperine zou kunnen, Esther wat is jou medische mening?

Nu ben ik nog bezig hier, rode streepje batterij komt dichterbij.

Geplaatst

Ja Syl je kan de zetpillen eens proberen. Hoewel ik zelfs maagklachten krijg van de smeerbare vorm van diclofenac, voltaren gel heet het geloof ik.

Sen heerlijk die Westlandse directheid. Ik zou ook zo gereageerd hebben.

Esther vervelend weer de situatie van je zus. Hopelijk kan ze alles tot een goed einde brengen en stoppen??? Als het lichaam zo moe is.

De ambtenaar van de burgelijke stand is net weg. Alles voor de "GROTE" dag is helemaal geregeld. Nog 2 weekjes en dan is het zover. O nee moet alleen de kapper nog bellen, die was vorige week ziek.

Hmm zou wel jammer zijn als het programma niet doorgaat. Wie weet gaat de grote baas nog eens nadenken?????

Paul kwam vanavond met het verhaal thuis dat van het weekend zijn collega papa is geworden en zonder aanleiding is de kleine engel na anderhalf uur overleden, ben er helemaal ondersteboven van. Dit soort dingen zijn zo ontzettend oneerlijk...

Geplaatst
Dat heb ik ook wel een klein beetje, dat gevoel. Aan de andere kant hebben we het besloten toen eht nog een pilot was, dus ik kan ook gewoon zeggen dat het uiteindelijk een andere insteek heeft gekregen. Dat ligt niet aan ons. Ik geloof wel dat die coordinator wat gezien heeft hoor. Maar die kijkt alleen comemrcieel: wat kan ik plaatsen en wat trekt kijkers. En inhoudelijk zal ie het snel naast babyboom leggen. Terwijl het echt anders is. Dat vind ik ook erg lullig voor het team, dat hij dat verschil niet ziet. Misschien idd wat reacties van hier naar C. mailen haha. Kan ze de netcoordinator mee om de oren slaan :-)

Sylvie mag je ipv paracetamol geen asperine? Dat werkt minder op je maag.

Joh ik heb het feit dat het een pilot was eigenlijk een klein beetje genegeerd...is niet helemaal echt tot me doorgedrongen denk ik. Of in elk geval er weinig rekening mee gehouden dat het weleens anders zou kunnen lopen alhoewel ik de laatste paar weken wel een voorgevoel kreeg.

Maar ik heb dus niet echt naar mijn omgeving toe gecommuniceerd dat het een pilot was...

Nou ja, we kunnen er niks aan doen. So be it!

Misschien wel een idee om wat reacties te mailen...

Geplaatst

I.p. zou je asperine wel kunnen proberen hoor sylvie...ik heb zelf alleen altijd het idee dat het wat minder werkt...maar misschien bij jou juist wel omdat je zo gevoelig bent...!

Weinig creatief hoor...die jeroen van jou!

Sandra wat een heftig verhaal zeg. Is er al bekend waaraan het kindje is overleden? Dat zijn berichten waar je echt beroerd van kunt worden.

Wat betreft mijn zusje...eigenlijk was dit vierde kindje (deze vijfde zwangerschap) niet meer de bedoeling. Ze waren echt serieus aan het nadenken op wat voor manier ze anticonceptie wilden gaan gebruiken maar....hoe vruchtbaar kun je zijn als je condoom 1 keer (let wel hoe bizar...1 keer) scheurt en dan zwanger? Te idioot toch? en toch is het zo, het is geen verzonnen verhaal ofzo. Ze hebben ook echt wel even tijd nodig gehad om te wennen aan deze zwangerschap maar nu zijn ze er zo blij mee!

Geplaatst

Sandra wat verschrikkelijk zeg en helemaal geen aanleiding. Ik krijg zelfs een knoop in mijn maag.

Wel die kapper bellen hè, er moet wel getut worden. Dus alles in kannen en kruiken, laat de zon maar komen.

Geplaatst

Paul zei zonder aanleiding dus was (nog) niet bekend. Kreeg echt een golf misselijkheid op dat moment. Gelukkig kreeg ik ook op dat moment een teken van leven van de kleine. Wel bijzonder.

Ja ja ga die kapper morgen bellen. En ook al zou de zon niet schijnen. Onze dag kan niet meer stuk. Ben zo benieuwd hoe ze ons levensverhaal in elkaar gaat knopen.

Geplaatst

Zon geen zon dat maakt idd niets uit, hoop dat wij ook een foto kunnen bewonderen. Vond de foto's van Henne ook heel mooi. Blijft bijzonder een trouwdag.

Esther ik moet wel lachen om jou Hyves perikelen. Je wilt niet weten hoe lang ik bezig ben geweest om de link te vinden van Forum genootjes. Ik bleef die pagina maar verversen zonder resultaat maar ik keek verkeerd.

Geplaatst

Wat een gedoe hé! Voel me zo'n kluns...

Ik ga een nieuwe aanmaken maar kom net tot de ontdekking dat ik zelfs even moet uitvogelen hoe dat ook alweer werkt...

Morgen een nieuwe dag, ik ga ook maffen. Ik was vanmorgen om kwart voor 5 al wakker, kon niet meer slapen daarna. Zo balen is dat als je weet dat je nog maar een uurtje hebt, ik lig mezelf dan echt op te eten.

Verder een nare dag gehad op het werk.

Begon om negen uur met een reanimatie. Ik had een patient naar een polie gebracht waar ze eeg stikkers zouden plakken, hij zou daarna voor een ok gaan waarbij ze de halsslagader schoonmaken. Vlak voordat ik hem wegbracht viel hij weg, lage bloeddruk. ECG gedraaid en per order arts toch naar de poli gebracht. Had er al geen goed gevoel bij. Ik was net terug op de afdeling toen ze belden van de polie of ik kon komen met een bloeddrukmeter omdat hij wegviel. Ikke snel weer terug, lift kwam niet, bloeddrukmeter + paal opgepakt en de trap genomen. Daar aangekomen een medewerker die in paniek was en niet wist wij hij met de situatie aanmoest. Dus zelf maar begonnen met reanimeren en ondertussen het crashteam gebeld. Duurde even voordat ze kwamen (lijkt ook een eeuwigheid als je alleen aan het reanimeren bent). Gewoon heftig! Wel vaker gereanimeerd maar dan besluit je samen als collega's om te starten, nu moest ik dit alleen doen.

Patient s'middags opgezocht op de IC en hij heeft het overleefd...begon te stralen toen hij me zag. ZO bijzonder.

Maar goed...vervolgens nog een patient die totaal instabiel raakte en onverwachts voor ok moest, opnames waar niks van klopte. Echt...(en dat zeg ik niet snel) een enorme rotdag.

En nu ben ik dus moe. Trusten meiden!

Geplaatst

Nou als ik het zo lees heb je iemand in leven gehouden, petje af Esther. Snel handelen stel je voor als je op de lift was blijven wachten. Voor jou een rotdag maar voor die gereanimeerde man een bijzondere dag!

Welterusten.

Geplaatst

Bedoelde eigenlijk dat zo'n reanimatie er bijmezelf ook best inhakt. Vandaar die rotdag. Sorry kwam beetje dom over!

Geplaatst

Dames ik kom nog even welterusten zeggen..

Esther fijn dat je zus al 31 weken onderweg os, dan heeft het kindje echt heel wat kansen!!! Jeetje heftig zo'n werkdag van jou,zo'n reanimatie moet er wel inhakken maR wat mooi dat de patiënt weer naar je kon lachen!! heb je bij jullie een collega van de maand want dan verdien jij die status zeker !!!!

Syl wat ellendig dat je ook op deze mede zo heftig reageert ik hoop dat je het hierop kan redden en dat je pijn snel afneemt.

Henne en Esther de overige onderwerpen worden wel uitgezonden , nogmaals ik vind het ec ht een gemiste kans!!!

Sandra wat een heftig verhaal van die papa , dat zijn verhalen die je liever niet hoort!! Ik hoop dat de kersverse ouders Goed opgevangen worden !!

Geplaatst

Zo hier al weer klaar wakker en toch hondsmoe.

Esther je bent een KEI!!!! Door mensen zoals jij is de wereld een stukje mooier!! Zulke gevallen zijn ontzettend zwaar, maar maken je werk (achteraf) toch heel mooi nietwaar??

Kan niet meer slapen, er gaat van alles door mijn koppie. De bruiloft, negatieve verhalen van misgelopen zwangerschappen. De angst en onzekerheid over mijn eigen zwangerschap. Het hoort er allemaal bij, maar is zo slopend.

Geplaatst

Heb op de bank toch nog wat kunnen slapen, maar echt uitgerust ben ik niet. Ik ga het de komende dagen maar heel rustig aan doen. Veel last van mijn buik. Volgens mij is het allemaal flink aan het groeien dus het wordt een beetje opgerekt allemaal.

gelukkig komt schoonmoeders weer om te soppen, gelijk een beetje afleiding. Hoewel er niet veel hoeft te gebeuren, we houden het nogal bij de laatste tijd. Scheelt een hoop moet ik zeggen hihi. Mijn aanstaande gaat veel overwerken de komende tijd. Goed voor de bankrekening, maar wel saai voor mij. Gelukkig weer samen "vrij" van het weekend. Dat is al over een paar daagjes.

Geplaatst

San je bent er inderdaad " vroeg " bij. Kan me voorstellen dat dat verhaal je bezighoudt! ! Ik kreeg vannacht een hoestbui en lag ook even wakker toen bedacht ik me dat de mentale belasting voor mij nu echt even het zwaarste voelt . Ik kan een ding zeggen uit ervaring, die enge gedachtes blijven niet. Probeer je op de leuke aankomende bruiloft te richten meid en kijk nog even op zolder.. Bij de kinderwagen.

Geplaatst
Wat betreft mijn zusje...eigenlijk was dit vierde kindje (deze vijfde zwangerschap) niet meer de bedoeling. Ze waren echt serieus aan het nadenken op wat voor manier ze anticonceptie wilden gaan gebruiken maar....hoe vruchtbaar kun je zijn als je condoom 1 keer (let wel hoe bizar...1 keer) scheurt en dan zwanger? Te idioot toch? en toch is het zo, het is geen verzonnen verhaal ofzo. Ze hebben ook echt wel even tijd nodig gehad om te wennen aan deze zwangerschap maar nu zijn ze er zo blij mee!

Mijn broertje is er zelfs door een condoom heen gekomen.....kun je nagaan. We schelen ook maar 16 maanden, mijn moeder heeft vier kinderen in vijf jaar gekregen plus nog een miskraam. En wij al bijna vijf jaar niks, hoe raar kan het lopen....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden