Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lekker bezig iedereen, rustig an!

Hier eindelijk bongi... wat een "bevalling" zeg, 17 dagen na ei. Gelukkig vandaag en niet morgen, wil juist met frisse moed weer aan werk!

Even kijken of ik meteen weer door wil hiermee. Misschien 1 rustmaandje ook heel nuttig en fijn.

Fijne dag allemaal!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames

ik had vanmorgen vanuit bed al wat bijgelezen maar rageren is wat prettiger via de pc.

Het is vrij rustig geweest gisteravond zo te lezen...lekker!

Syl jullie al weer geïnstalleerd met de caravan zo te zien, fijn hoor! hoe lang blijft ie daar staan?

Testr, ohhhh dus het is eindelijk doorgebroken jeetje, zal vast heftiger zijn als anders dan wel fijn ja dat je niet op je werk bent. Knap van je als je een pauze maandje kan nemen!!! maar lekker doen als dat beter voelt. Ben je verder al wat opgeknapt?

Kaartje, owwwwwwwwww wat heerlijk met je paard de bossen in!!! ik heb ook een jaar of 10 paardgereden, puur recreatief hoor, het liefste buiten, ik was niet zo van dat opgedirkte gedoe met wedstrijden, daarbij reed ik een pony die net zo eigenwijs was als haar berijdster , was de combi! haha.Met ponyspelen (wat we voor de gein weleens deden) was ik altijd een goede kansmaakster.....

Henne, je hebt nu officieel vakantie, die begin je in ieder geval lekker uitgerust!!! op naar de tp.

Dublin, hoe gaat het met jou?

Vanmorgen werd ik al wakker om 07,00 uur van de hond, die kwam zo zachtjes mogelijk de trap op maar ja, met z´n 45 kilos en nagels op de trap....rond 08,00 uur begon hij zachtjes te piepen en wat over de overloop te drentelen, en ik met mijn stomme kop ben er regelrecht ingetuind!!! er was niets aan de hand maar hij wilde bij ons zijn (watje). Toen ik terugkwam van de badkamer lag ie heerlijk languit in de slaapkamer, ik had er de puf niet voor (ballen) om hem te corrigeren en liet hem maar alleen dat is erg stom!!!! ik weet zeker dat het de volgende keer weer zo gaat...

Mijn man gaf me al op mijn donder haha maar het ljkt wel dat niet alleen mijn bekken verweken maar ook mijn gezag naar de hond pffffffffffffff.

Hier is het best mooi weer, wel fris amar ook een zonnetje. Tuindeuren staan open, erg koud haha maar zo fijn om weer een beetje dat voorjaarsgevoel te hebben!

Geplaatst

Haha, babeth kan al zien hoe dat straks met die kleine zal gaan! Goede leerschool consequent zijn bij de hond, is hier ook zo hoor!

En het mag dan wel een hond zijn, die kunnen net zo goed manipuleren!!!!

Hier alles prima, zojuist de belastingformulieren ingevuld. Mag dan wel veel kilometers hebben gemaakt richting ziekenhuis (3960 km in ca half jaartje), maar die drempel is veel te hoog!!! Komt ook bij dat we nog geen eigen poging hebben hoeven te betalen, anders hadden we het ruim te pakken gehad.... Maar goed een rotklus weer afgestreept. Offertes opgevraagd voor een nieuwe tuinafscheiding. Tussendoor nog aan het wassen en zo lekker de tuin in! Heerlijk dat lenteweer!

Productief dagje!

Meiden geniet van het mooie weer!

Geplaatst

helleuh....

gisteren naar de film geweest: i am number four...was wel amusant, vermakelijk....begin was goed, daarna slapte die wat af...einde was echt zo'n heppie end, en er zal een vervolg komen...want je wilt natuurlijk weten of nummer 4, 7,8 en 9 ook gered en bij elkaar komen..hahahaha...

hier nog geen bongi...temp was zelf vanochtend weer wat hoger.

Testr...fijn dat je eindelijk bongi bent geworden...eindelijk duidelijkheid.

ik heb mijn hyves redelijk goed afgeschermd denk ik...want alleen vrienden mogen mijn hyves bekijken...de meesten weten wel van onze mmm, maar die heb ik gevraagd om niets daarover via hyves te zeggen...en anders verwijder ik het berichtje gewoon en laat ik ze dat via een berichtje weten...

fren...veel plezier in de joe es of ee....en alvast een fijne verjaardag!!

ben er weer vandoor...we gaan lekker wandelen in het heerlijke zonnetje...en vanavond nog een cake bakken...

liefs,

nico

Geplaatst

zo te zien genieten we allemaal van het mooie weer. Hier is het zonnetje af en toe even weg en het is ook nog wel wat frisjes, maar een dikke trui en wandelschoenen houden me wel warm straks. heb even na het "tuinieren" van vanmorgen heerlijk ruim een uur geslapen, nu zitten de sausijzenbroodjes in de oven en straks gaan we nog even aan de wandel. Niet te veel thuiszitten dat komt straks nog genoeg. Zolang ik nog vooruit kom willenn we er van genieten. Merk wel van de stoffer en blik en bezem vasthouden van vanmorgen dat het weer "teveel" was.

geniet van de sun shine!!

Geplaatst

Hei hei!

Nu had ik gisteren al een spiekbriefje gemaakt en nu kan ik het niet meer vinden... Tja, ik herinner me vooral het aangrijpende verhaal van sen en haar moeder. Vandaag was jullie minnedag nietwaar? Ik hoop dat het een mooie dag is geworden en dat je voelde dat ze toch dicht bij je is.

Dublin, gaat het wachten hormoonvrij goed?

test, ongo, fijn om duidelijkheid te hebben, maar ik had liever gezien dat je hcg de pan uitrees.

Ivfsh, waar zit je nu? nld, doorreis, hotel? Je bent er zelf laconiek onder, vind het toch erg jammer dat deze cryo niet is gaan nestelen. Vond het commentaar van je partner erg aangrijpend, zou zo mijn armen om hem heen willen slaan en zeggen dat alles goed komt. Maar zo werkt dat helaas niet bij volwassenen.

Henne aan de vakantie, als ik het goed heb gelezen. Ga je nog ergens heen of wordt het thuis keutelen?

Nico krijgt geld terug van de belastingen. Dat is fijn, een meevaller hebben jullie ruim verdiend.

Sylvie, hoe gaat het met je herstel, slik je nog medicatie?

En van alles over hyves. Ik maak me geen zorgen over namen, ik heb alleen een hyves met een valse naam. En toch wisten sommige vrienden mij te vinden, goed van ze he? Ik ben te computerparanoide denk ik want daarmee haal ik natuurlijk het hele hyves-idee onderuit. In noorwegen is het facebook wat geldt, ik ben geen facebook fan en zit er dan ook niet op. Soms lastig want dan sta ik in mijn eentje in de zumba-hal..het stond toch op facebook dat het verplaatst was !! Maar helaas geen zumba voorlopig, pijn in bekken, ach hoort erbij.

Wat at ik gsiteravond (gehuld in een lekker dekentje): [ATTACH=CONFIG]995[/ATTACH]

Geplaatst

Zo en straks alleen nog maar genieten op de bank met een lekker wijntje, wat te eten, Jeroen naast je en Kayla (zo heet ze toch?)

Voor het lijstje: friet, frikandel en appelmoes met fruitsalde na. Moet de mayo toch ergens mee compenseren nietwaar?

Geplaatst

@ Ursela, het hormoonvrij wachten gaat mij prima af. Is voor het eerst sinds 2 jaar dat ik echt een volle cyclus hormoonvrij ben... Sinds mijn operatie december 09 (eigenlijk nov 09-> maand ervoor lucrin depot 3 mnd gehad) al die tijd wel aan de hormonen gezeten. En dat voor iemand die dit juist altijd voorkomen heeft... Maar goed, met de endo houdt het in dat sommige hormonen beter voor mij zijn. Merk wel dat ik wat onrustig slaap, maar heeft ook te maken met de warmte. Kan dan wel een nachtvorstje zijn, raam open maar merk dat ik het snel te warm heb. Moet nog tot zaterdag wachten dus heb nog even.

Ga nu koken, voor het lijstje gehakt, bamigroenten, bami, gebakken eitje, satésaus, kroepoek

Geplaatst

voor het lijstje....

stoofpotjemet champignon en avocado.... helaas hadden ze geen avocado, dus nu met mango... vast ook lekker

Geplaatst

Ursula, nu ben ik wel benieuwd wat je gister gegeten hebt! Ziet er iig gaaf uit!

Wij hebben chinees gehaald. Op zondaag koken we nooit, altijd iets halen of een pizza in de oven

Geplaatst

Heerlijk op zondag altijd lekker makkelijk eten.

Hier is de meloenmix uit een bakje van de ah niet zo heel lekker meer helaas. Ach toch de vitamientjes weer binnen

Geplaatst

Hoi dames

Ursela, ik ben benieuwd naar jullie diner, die foto zou zo uit een sprookjesboek kunnen komen, ziet er spannend uit!

Mijn man heeft vandaag gekookt, een pasta met verse zalm en door de pasta een een of andere saus met een beetje spekjes er in en roergebakte spruitjes !??

ik keek een beetje vreemd op van zijn creatie maar ik moet zeggen, erg lekker!!!

Vandaag had ik een echte off-day, ondanks het lekkere weer erg veel geslapen, in de tuin was het echt te fris maar goed, er komen nog genoeg mooie dagen.

Gisteren kwam ik een oud collega tegen, hij was al weg toen ik onze jongens verloor maar hij wist er blijkbaar wel van via via.

We raakten aan de praat en op een bepaald moment zei zijn vrouw tegen me "geniet maar van je zwangerschap" ik zeg ja, dat probeer ik zeker, maar dat klinkt makkelijker dan dat het is, er is zoveel gebeurd dat de angst en onzekerheid diep zit. Ja was haar antwoord, maar weet dat er ook mensen zijn bij wie het niet lukt!! Tadaa daar sprongen mijn voelsprieten uit, haar lichaamstaal zei ook zoveel.

Voor ik er erg in had was mijn antwoord, dat realiseer ik me wel degelijk, bij ons ging het ook alles behalve van een leien dakje. Ik gaf aan dat we op icsi aangewezen waren en zei zijn er sinds een week achter dat het ook icsi met pgd zal moeten worden, ze zijn beiden drager van het CF gen. Het was een hele schok voor hun. Was dus wel een "gevoelig" gesprek zo op de zuivelafdeling maar was toch fijn elkaar even gesproken te hebben. Ik heb haar ook echt op dit forum gewezen, want ja, pgd is ook weer een verhaal apart.

Geplaatst

Hai meiden, even een teken van leven, heb een wifipunt gevonden. Heerlijk hier, vanaf vanmorgen 8 tut nu (half 4) door de stad gelopen. Jetlag... Nu echt moe. Vandaag heerlijk weer, maar morgen: SNEEUW!! Dat verzin je toch niet?? Vandaag de hele dag steken gevoeld, hopelijk ei, dat zou betekenen dat ik 3 april kan aanmelden. Duimen dus.

Dikke kus, fran

Geplaatst

Ladies!... net thuis van een heerlijk avondje koreaans eten met m'n ouders en broertje ter ere van J. zijn verjaardag. Was lekker, was gezellig en heb genoten. Zo vroeg naar bed (nog steeds erg moe) en morgen NIET werken :-) Geniet al bij voorbaat.

Babeth, heftig zo tusen de flessen melk.... Ik ken een stel dat ook beide drager is, ze hebben afgezien van pgd, maar dus wel drie keer geloof ik een zwangerschap na de vruchtwaterpunctie af moeten breken. Echt afschuwelijk zwaar ook. Gelukkig nu een gezonde dochter. Fijn dat ze bij jou dan toch even haat verhaal kwijt kon. Zo zie je maar weer wat openheid kan doen. Zelf vrijdag nog meegemaakt... de vader van mijn baas is daar af en toe ook op kantoor (heeft een functie in raad van adviseurs oid geloof ik). Toen ik zei dat we deze week weer naar het ziekenhuis gaan, vroeg hij hoeveelste keer het dan was (zij zijn ook bekend met ivf). Dus ik zeg, de zevende terugplaatsing. 'Och meiske...' zegt ie... Meer niet. Dan springen de tranen je ook bijna in de ogen hoor.

Fran fijn dat je geniet. En hopelijk over twee weekjes al aanmelden! Wordt een mooie estafette weer hier.

San, je hebt een nieuwe foto maar ik kan niet precies zien wat het is???

Oke, ik ga nog even Zita West luisteren en dan slapen. Nog twee nachtjes slapen tot cryo-day!!!

Truste,

Henne

Geplaatst

Ik ben vandaag ook weer lekker met paard en hond het bos in geweest. Heerlijk weer! Het bos is alleen dan altijd meteen ook heel druk. Ik heb het liever lekker rustig in 'mijn' bos ;-).

Babeth, ik ben ook echt een recreatieruiter hoor. Ik ga vooral het bos met hem in. Even lekker mijn hoofd leeg maken.

Ben ik nou abuis, of is er iemand jarig vandaag? Fran??? Indien ja, dan gefeliciteerd! (of misschien zit ik helemaal mis, maar dan hoor ik dat wel hihi).

Geplaatst

Oeps, zie in de kalender dat ik een week te vroeg ben. Fran is volgende week zondag jarig. Ik wist ook al zeker dat het over een zondag ging. Hihi. Volgende week ga ik in de herkansing.

Geplaatst

Babeth, wat een bijzonder gesprek zo in de supermarkt. Ja, dat kun je soms wel eens hebben he, van die openhartige gesprekken. Mijn vriend zijn beste vriend is een aantal jaar geleden overleden aan CF en de broer van die vriend bleek ook drager te zijn. Gelukkig is zijn vriendin dat niet en hebben ze een gezonde dochter gekregen. Icsi met pgd lijkt mij ook heel heftig.

Ik heb ook een beetje een off-day gehad. Het was prachtig weer maar ik was doodop en heb de middag slapend op de bank doorgebracht. Daarna nog wel even bij mijn tante een kopje thee gedronken maar toen maar weer naar huis....In bad geweest (met thermometer, want het mag natuurlijk niet te heet zijn) en vervolgens weer op de bank gaan liggen. Zucht, ben niet vooruit te branden. Ik heb nog een poging gedaan om belastingaangifte te doen maar daar kwam ik niet uit dus deze week komt een vriend ons daarmee helpen.

Zelfs eten koken was een opgave dus hebben we maar soep uit de vriezer ontdooid (wel hele gezonde soep, namelijk zelfgemaakte met iets van 6 groenten erin) en broodjes bapau erbij gegeten...

Morgen maar beter!

Liefs, Laika

Geplaatst

Henne fijn te horen dat het etentje zo ontzettend gezellig was, helemaal geslaagd dus. Wat heftig dat zij 3x een zwangerschap hebben moeten afbreken zeg. Zij kunnen het zonder pgd proberen maar de kans is 25% op een kindje met cf en afbreken na een test moet ze niet aan denken. ...logisch maar jeetje zeg!

Kan ne voorstellen dat je even moest slikken bij zijn reactie, 2 woorden die zo veelzeggend zijn!!

Laika wat vreselijk dat die Jongen aan cf overladen is. Het is een vreselijke ziekte!

Maar wat jullie zeggen, een beetje openheid kan zoveel goed doen

Geplaatst

Henne wat fijn dat het etentje geslaagd is. Altijd fijn zo'n leuk avondje uit. Mijn felicitaties voor J. Mijn nieuwe schermafbeelding is mijn nieuwe buikband waar op staat "ons wondertje" maar komt niet helemaal goed uit. Moet nog eens kijken voor een betere, dat is iets voor morgen.

Heftig zeg die gesprekken tussen de zuivel over zulke intime onderwerpen.

Fran fijn dat je het zo naar je zin hebt in USA.

Laika die lamlendigheid is maar tijdelijk. Geef je er aan over en voor je het weet heb je weer energie voor 2!!

Geplaatst

Babeth leuk die hond van jullie, ze kunnen soms zo sluipen, denken ze.

Fran sneeuw, de lente is begonnen, in NY blijkbaar nog niet, heb je wel je sneeuwboots bij?

Henne Koreaans in een restaurant, was dit in Ritterdam?

Ursela dat ziet er gezellig uit op de foto, ben ook wel heel benieuwd wat er wordt gegeten.

Hier om 21.30 naar ben en om 22.00 gaan slapen. Kayla was zo moe voordat we baar bed gingen aan oren getrokken, pootjes, lippen omhoog gekruld maar werd niet wakker. Uiteindelijk 7 uur onafgebroken geslapen en dat is uniek voor mij. Nog even bijkomen in bed.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden