Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Veel gebeurd, de pauze-meiden staan niet stil,

Nico, eindelijk je ongi doorgebroken. Lijkt me fijn om duidelijkheid te hebben en je lichaam weer 'schoon' te hebben van alle hormonen. Een nieuw begin hoop ik.

Guusje, eind april beginnen, jammer dat het niet meer deze maand kan.

Henne, ooooooooh, wat een goed resultaat. Op naar de dierentuin. Ga je hem dan knut noemen? Die naam is nu vrij geloof ik.

Ivfsh, leuk zeg, naar een huisje kijken. Ik vind dat zo magisch, lege ruimtes, kan alles worden wat je zelf denkt.

Witje, mocht het nu een meisje zijn dan wil ik wel meisjeskleding ruilen. Alhoewel mijn buurjongetje van vier roze als lievelingskleur heeft.

Hier roert maart zijn staart, regen en regen en dan opeens sneeuw en wind. Hierdoor wordt de sneeuw topzwaar, stromen beken en rivieren over, lawines. Heb de rest van de week vrij. heerlijk. Ik denk dat ik het gemist heb, heeft esther even afstand genomen?

guusje, cetrotrail heb ik voorbij zien komen op dit forum. even zoeken..

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Even kort meiden, want ik ben inmiddels weer op werk.

Eind april mag ik starten, de komende periode was een beetje te snel (dit weekend) Maar ik vind het goed zo. Ook is me gevraagt om met een studie mee te doen, Cetro Trail. Zegt iemand dit iets? Het is een middel (Cetrotide) ipv Synarel. Ik heb info mee gekregen, moet het nog even op mijn gemak doorlezen.

Henne, hoop dat je inmiddels een positief telefoontje heb gekregen, Succes.

Ik ga snel weer aan het werk.

Fijne dag iedereen

Guusje er is idd een topic over de Cetro trail. Zelf heb ik in het EMC ook cetrotide gebruikt ipv Deca (Synaryl). Je krijgt met cetrotide sowieso een kort schema, dus dat is wel een voordeel. Bij mij was het nadeel -bleek achteraf in Voorburg- dat je met Deca de follikels toch wat langer door kunt laten groeien dan met Cetrotide. Cetrotide onderdrukt de eisprong, maar als je LH toch boven een bepaalde waarde komt (met veel follikels) dan is er in theorie een kans op een spontane eisprong. Die kans is bij Deca veel kleiner omdat je daarmee echt je hele cyclus onderdrukt. Tenminste zo heb ik het begrepen.

Ik weet niet hoe het de vorige keer met jou ging met stimuleren? Zie dat je zeven cryo's had, dus vast wel redelijk veel follikels. Ik zou dan nog eens goed informeren naar die trail. Plannen ze de punctie bijvoorbeeld op basis van dezelfde voorwaarden in (grootte van follikels ed). Hoe groot is de kans op toch een spontane eisprong. Wat is daadwerkelijk het verschil tussen beide middelen. Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom ze Cetrotide willen want met deca kun je ook een kort schema doen en deca is ook nog eens veel goedkoper! Oh, cetro moet je zelf mengen, dat kan ook nog een punt zijn als je dat vervelend vindt.

Geplaatst

Waarom kan ik het topic daarvan dan nergens vinden??? Grrr hier kan ik zo slecht tegen of ligt het aan mijn hormonen hihi

Geplaatst

Misschien is dit een topic wat verdwenen is met migreren of zoiets. Dat was ook zo bij andere topics toch?

Zou gewoon een nieuwe topic aanmaken ik kan er helemaal nergens iets van vinden verder.

Geplaatst

Hee henne!

Wow! Super mooimzeg: gefeliciteerd, ben blij voor je! Wilde even snel inloggen om te kijken of het was gelukt :-)

Zit nu in Ierland: ook hier schijnt de zon, dus ik ga even kijken of ik ergen buiten een broodje kan eten en dan op huizenjacht!!!

Geplaatst

Henne en Sandra, fijn dat jullie meedenken.

Henne, Ik had bij de 1e poging in totaal 15 eicellen, waarvan 8 bevrucht. Ik ga zo wie zo het korte protocol doen, was vorige keer ook. Als ik besluit mee te doen, dat ga ik of CD2 of CD6 beginnen met cetrotide. Word bepaald doormiddel van loting.

Ik mocht meedoen omdat ik onder de 40 jaar ben, en vorige keer veel follikels had.

Ik ga vanavond eens de info doorlezen wat ik meekreeg. En misschien een idee om dan maar een nieuw topic aan te maken.

Geplaatst

Nou de apotheker gesproken. heb gezegd dat ik die 300 IE niet kan terug geven donderdag omdat ik danalles al op heb gemaakt. Krijg dus nu 4 pennen van 900 IE extra erbij.

Verder een medicijnen paspoort gevraagd. Die doen ze erbij. En dan op naar een andere apotheek.

Nu nog even aan het werk tot 17.00 uur.

Geplaatst

Henne , sorry ik kon niet eerder reageren maar las in het zkh dat ze mooi ontdooit zijn, heel veel succes vanmiddag, wat heerlijk en spannend weer!!!

Ruby, helemaal goed geregeld meid! Succes met de eerste fm.

Guusje Ik heb deze poging cetrotide gebruikt: op cd3 gestart met menopur

Op cd7 de eerste fm op cd8 tm 10 de cetritide erbij, op cd11 weer een echo, 's avonds pregnyl, cd 13 punctie en tp op cd15.

Dit was wat de arts voorschreef en Ik had me er verder niet in verdiept.

Ik wens je veel succes met de keuze en de poging uiteraard !!

Geplaatst

Groot gelijk Sandra dat je nog niet gaat wassen maar kan me voorstellen dat je handen een beetje gaan jeuken... Losse hangertjes verkopen ze inderdaad.

Dames hoe is het weer bij jullie? Ik zit hier in de zon, gaat prima!!! Vandaag injectie weer gehaald, het huis wordt weer uitgebreid gepoetst, lekker hoor .

Alhoewel ik net pas mijn lunch op heb , yoghurt met cruesli en kiwi is het voor vanavond brocolli met aardappelpuree en voor mijn man gehakt en voor mij een valess met kaas. Ik heb weer een nieuwe tic lijkt wel.

Henne bij jullie vast een feestmaaltijd?

Caroline kan me voorstellen dat het voor jou wel even silkken was, verdorie !!

Esther hoe gaat het met jou? Over 4 dagen ook weer van start!

Liefs Babeth

Geplaatst

Henne je bent ze nu aan het ophalen succes.

Net even in slaap gevallen maar met hoofdpijn wakker.

Dadelijk voor een overleg, borrel en eten N

naar de zaak. 2 wk geleden.

Wij halen Surinasms. Ik heb san meestal een grote loempia met veel groentes en geroosterde kip en natuurlijk de Surinaamse sate met Javaanse nasi of bami

Eerst wakker worden vandaag niet zo fit.

Geplaatst

Henne, hoe was het? Kreeg je een mooi foto mee? :)

Guusje, wat fijn dat je weer mag beginnen... Ga je nog leuke dingen doen om de tijd sneller te laten gaan? Veel afleiding helpt mij het best...

Wij wachten het telefoontje donderdag van het ziekenhuis af om een goede beslissing te kunnen nemen voor de volgende poging. Donderdag en vrijdag zijn wij beide vrij en gaan t/m zaterdag Groningen verkennen. Ben benieuwd en heb er zin in, hopelijk hebben we ook een beetje redelijk weer...Even de zinnen op iets anders zetten... Belastingformulier is ook ingevuld en als we het bedrag toegekend krijgen, kunnen we dat goed voor de volgende poging gebruiken. Op naar een mooie super maand april!

Henne, was jij niet ook ergens in april jarig?

Geplaatst

Hoi meiden,

Syl succes vandaag op de zaak, zal best fijn zijn dat je je steentje kunt bijdragen.

Dat Surinaams klinkt overigens erg lekker zeg, Gied geregeld!!

Roestvlek jullie hebben wat afleiding voor de boeg, zal vast erg gezellig worden, succes ook met het tel . Consult!

Henne heb je de waardevolle emmies opgehaald? Heeeeel veel succes!!

Liefs Babeth

Geplaatst

Ik wil bij deze de Emmy's van Henne en J. officieel welkom heten op dit geweldig gezellige forum en dan vooral in dit topic. Blijf maar lekker bij mama in de buik zitten en groei groot en gezond zodat papa jullie over 8 en halve maand kan vasthouden!!!!!!

Henne doe het lekker rustig aan de komende 14 dagen, wij slepen je er wel doorheen zoals je ook met ons allen altijd doet.

:duimen draaien:mijn duimen draaien overuren:hugg:en een hele dikke knuffel voor jullie alle 4!!

Geplaatst

Wat lief allemaal! San, dank je wel!

Wij hebben twee superemmies mee naar huis gekregen. Ze waren vanochtend 6 en 9 cellig en beiden al in 'compactie', wat betekent dat de cellen aan het versmelten zijn. Helemaal top dus! Het was heel erg relaxed, de cameraploeg was erbij en we hebben vel verteld en gevraagd. Daarna nog ruim vijf minuten blijven liggen, thuis direct op de bank met de ontspanningssessie van Zita West erbij. We doen er alles aan :-)

Enne....we hebben het hier ooit over focussen op blauw gehad... dat is dus niet voor de wachtweken. In de pre-transfer sessie en volgens mij ook de zwangerschaps ontspanning moet je idd focussen op een blauw licht. Maar nu voor de post-transfer/two week wait is het ORANJE. Dus meiden in de wachtwerken: focus op oranje. Zwangere dames: focus op blauw ;-)

Ik ga even in de keuken helpen. We eten pasta met zelfgemaakte gehakt-groente-burgers. Morgenavond willen we gaan dimmen.

Geplaatst

Hoi dames,

Breek even in, ik zag de vraag van Guusje.

Ik heb ook meegedaan aan de cetro trial. Trial = experiment. Het medicijn is prima, in de studie onderzoeken ze of je ook later kan beginnen met spuiten. Ik zat in die experimentele groep, en was prima.

Groet Megan

Geplaatst

Viel me net pas op dat niemand hier een testdatum in het lijstje zet. Bijgeloof? Ik doe het ook niet, want daar hou ik me toch niet aan ;-) Heb voor mezelf een dag in gedachten. Als ik dan het idee heb dat er iets is, ga ik testen.

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: 26 maart start 6e icsi

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Roestvlek: 18-3 evaluatiegesprek, hierna ???

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Denk eind mei?

IVFSH:

Behandeling

Dublin: cryo poging, tp 15 maart.

Henne: cryo poging, tp 22 maart

Rubster: waarschijnlijk tp rond 29 maart. 24 maart folikelmeting

Zwanger

Ursula:

Babeth:24-3 controle gyn + 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 29-3: 4e echo (met 11w)

Simba: 30-3: Pretecho

Witje: 04-4 (20 weken echo, met 20 weken 2 dagen)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben een regelmatig lezer van dit forum, maar gezien het hechte clubje niet ingebroken. Met Guusje contact gehad via het forum ziekenhuis-LUMC (daar staat ook mijn verhaal), maar inmiddels ben ik voor een laatste poging overgestapt naar VU. Net als Guusje had k vandaag een gesprek met de ivf arts (second opinion bij mij) om te bespreken of het zin had een laatste poging te wagen. Nu zit ik niet meer in Lumc, en Guusje schrijft hier, dus neem ik even de vrijheid om via dit forum te posten ; - ). Guusje, gefeliciteerd met het positieve bericht! Echt fantastisch dat je al snel weer verder mag met de tweede ronde.

Wat betreft de cetrotide heb ik ervaring, en toevallig heb ik er ook over gesproken met de ivf arts in VU, gezien dat mijn laatste poging in lUMC op dag twee starten met cetrotide, gecombineerd met gonal, geresulteerd heeft in weinig eicellen (4) en nul bevruchtingen. Wat betreft de werking van cetrotide tov decapeptyl, staat er een goed artikel op de freya website, menubalk behandeling/medicijnen, of het kan onder de literatuur, wetenschappelijke studies staan, hou me even te goed.

Bij ons werd het aangeraden bij de laatste poging omdat het ook je eigen fsh iets zou onderdrukken, naast het LH, aangezien ik volgens LUMC te sterk reageerde. Een optie was die cetrotrial, maar dan wordt je ingeloot of op dag 2 of op dag 5 starten, en omdat ik een snelle groei van de eiblaasjes had, wilde ze reeds op dag 2 starten en is besloten niet in te loten op de studie. Cetrotide werkt net als decaptyl, het onderdrukt het LH, voorkomt een eisprong, maar onderdrukt ook iets eigen FSH. Maar dit mechanisme staat duidelijk uitgelegd in het artikel op de freya website dus pin me daar niet op vast.

Het VU zegt echter nu dat zij cetrotide alleen adviseren bij mensen met overstimulatie neiging, en tot die categorie behoor ik volgens hen absoluut niet. Hun advies was ook om hoger te doseren met de gonal en juist niet omlaag te gaan. de cetrotide raden ze in mijn geval af. Iedere casus is natuurlijk uniek, en naar cetrotide en de juiste toediening moet nog veel onderzoek gedaan worden, dus daar is juist die trial voor. Ga je geen advies geven, maar het enige is dat ik naar aanleiding van mijn ervaring en het advies van de VU voor de laatste poging geen cetrotide zal gebruiken. Cetrotide werkt dus net als decapeptyl, alleen het onderdrukt op een andere manier. Misschien is de trial een optie als de medicijnen vergoed worden (en je in een niet vergoede poging zou zitten? wat volgens mij niet het geval is). Zo niet en je wilt het graag doen, dan heb ik hier nog 5 stuks voor je liggen ; - ) die ga ik dus niet meer gebruiken...

Advies trouwens van de VU was een laatste poging, dan met hogere dosering gonal, en geen cetrotide, maar weer decapeptyl, en tevens als laatste poging ICSI. We gaan het doen, en we zijn opgelucht dat we de sec opinion gedaan hebben. Veel uitleg gehad, en er is een duidelijk pad uitgestippeld. Op deze manier, of het nu lukt of niet, hebben we in ieder geval alles er aan gedaan en verschillende manieren geprobeerd het te laten slagen. Er wordt ook wat uitgebreider lab geprikt om niets aan het toeval over te laten, en tevens zal ik van tevoren aan de pil gaan. Zo al met al zal ik daar mee in mei starten ( in april gesprek over uitslagen), en in juni zal dan de laatste behandeling zijn. Op deze manier is het mogelijk eerst op te laden (vakantie in mei) en dan uitgerust aan de laatste poging te beginnen. Iedereen heel veel succes toegewenst, en sorry voor het inbreken ; - )

Om maar geheel in stijl met dit forum af te sluiten; Het wordt gewoon spaghetti vanavond ; - 0

Altijd leuk om jullie berichtjes te lezen! Roestvlek, witje, Nico, Syl-vie, fran, dublin en iedereen die ik vergeet, bedankt voor jullie altijd leuke en afwisselende berichtjes, echt een steun voor lotgenoten, xxx

Groetjes van Eef

(Jan 09 gestopt met de pil, feb 2010 ivf poli: probleem: mijn leeftijd van 39 en matige kwaliteit bij mn mannetje ),drie mislukte ivf pogingen over laatste half jaar en nu second op in vu: laatste poging icsi starten in mei/juni)

Geplaatst

Zo....meiden ik ben er weer.

Allereerst...Henne wat supergaaf voor jullie dat jullie allebei de cryo's teruggeplaatst gekregen hebben en dat ze het allebei overleefd hebben en dat je dus nog 4 cryo's hebt! Wat bijzonder en wat zullen jullie blij zijn of niet? Ik krijg het plaatsvervangend spaansbenauwd bij de gedachte van de komende twee weken voor jullie....zo spannend! Ik lees wel dat jij heerlijk zen bent, houden zo dan vind ik het gewoon plaatsvervangend spannend voor jullie! Deal? Geen stress en spanning voor jou de komende twee weken meis! Dat gaan wij voor je doen!

Zijn ze trouwens wel meegeweest filmen? Ik dacht dat ze alles op een laag pitje zouden zetten?

Er is zo idioot veel geschreven dit weekend! Ik heb wel elke dag even bijgelezen op mijn telefoon maar ik weet het allemaal niet meer hoor!

In elk geval nico en miki...wat een spanning vorige week voor jullie...sterke meiden!

Wij hebben een heerlijk weekend gehad. Appartement stond echt pal aan de boulevard...hele grote raampartij met uitzicht op zee...heerlijk!

Vrijdagavond fijn uit eten geweest, lang geleden dat ik zo lekker gegeten heb. Zaterdag lekker gewinkeld en op terasjes gezeten. Voor Gerard nog bij de scapa e.e.a. op de kop getikt...alles voor de helft! En Riviere Maison gaat verhuizen...laatste dag alles voor de helft dus daar ook ingeslagen! Zelf op zoek geweest naar iets waarvan ik eigenlijk zelf niet wist waarnaar...vaag hé! NIks gevonden dus! Zondag gewandeld, lekker gekookt, eindje gereden, in de zon gezeten en maandag uitgeslapen, lekker gelunched en naar mijn zusje geweest.

En nu op naar mijn ongi zodat ik ook weer in de race ben! Zondag gerard nog naar de etos gestuurd omdat ik er helemaal van overtuigd was dat ik ongesteld zou worden, zo voelde het dus. Ikke in paniek want dat zou veelste vroeg zijn! Hele dag op de wc gezeten maar er kwam niks...en nu is er nog steeds niks. vals alarm dus.

Sab hoe was jouw vakantie?

Geplaatst

Hi Esther, fijn om te lezen dat jullie zo genoten hebben. Even helemaal opgeladen voor een nieuwe poging. Het filmen staat idd op een laag pitje, maar de redenering van Christien was: als het allemaal wel gewoon doorgaat, dan mogen we dit moment echt niet missen. En daar heeft ze natuurlijk helemaal gelijk in.

Eef, lekker meeschrijven hier. Iedereen is welkom.

Eten was lekker. Ik ga weer plat. De eerste dagen veel rusten, zegt Zita. En ik luister. Uiteraard ;-)

Geplaatst

Hee meiden!

Eef: welkom hier!!!

Henne: mooi dat je twee super embryo's in je buik hebt. Met dit heerlijke weer gaat het vast lukken om ze lekker warm te houden :-). Ga hard voor je duimen!!

Guusje: ik kan je niet helpen: geen ervaring mee... Succes met de keuze!

Babeth: spuit weer gehaald: heel goed! Is de schommelstoel al in elkaar gezet?

Sylvie: succes weer op het werk, fijn dat je weer wat kunt doen!

Roestvlek: ga lekker genieten dit weekend!! Gezellig hoor: leuke stad, gezellige kroegen, wordt vast heel leuk.

Voor de rest vergeet ik nu vanalles, maar kan niet terug,teruglezen terwijl ik ben aan het typen.

Ik heb wat huizen bekeken, mmmmm, was nog niet je van het, maar goed, ik weet nu wel weer beter welke wijken afvallen. Morgen verder. Heb een super schattig, wit, oud, super sfeervol huis gezien op internet, maar er staan geen foto's van binnen op de site.... Is meestal geen goed teken hè, in mijn hoofd heb ik er wat heel moois van gemaakt, haha. Vandaag even langs gereden, hopelijk kan ik morgen binnen kijken.

Nico: je vroeg nog of ik nog bezig ben met hormonen. Ik ben er inderdaad mee doorgegeaan. Had namelijk wel iets geks afgelopen vrijdag (had ik hier nog niet geschreven). Ik had vrijdag nog getest en geen positieve test binnen tien minuten. Test in de koffer gegooid en niet meer naar gekeken, totdat ik de koffer 's avonds weer openmaakte.... Toen wastie positief, nog best een dikke streep ook. Maar ja, geen idee wanneer die is verschenen. Zondag nog een test gedaan, aar die was negatief.... Nu heb ik toch maar besloten door te gaan tot vrijdag, net zoals het azm heeft gezegd. Dan doe ik vrijdag nog een keer een test. Heb er zelf geen enkel vertrouwen in hoor, maar het voelt nu ook niet goed om te stoppen.

Wat betreft eten vanavond: ik ga eens kijken wat ze hier in het hotelrestaurant hebben. Ooooh, ik kijk er zo naar uit om weer zelf te koken!! Maar tot die tijd lekker genieten van het eten dat voor me wordt gemaakt, gelukkig staan er ook gezonde gerechten op de kaart.

Fijne avond!

Ivfcork

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden