Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goeiemorgen dames,

Henne...wat fijn dat het etentje zo geslaagd was...en alvast gefeliciteerd met J...nog een paar nachtjes...whoehoe...op naar een goeie cryo tp en dat ze maar mogen blijven zitten...en vaak kunnen een paar woorden meer zeggen dan een heleboel...

voor het lijstje: pizza uit de oven (vriend had Cheese onion, ik had met paprika, salami, ham, tomaat en kaas).

Kon het niet laten en had gisteren een ovutest gedaan...wat denk je: positief.....vanochtend een zwa test gedaan...negatief...snap er echt niets meer van....bel vanmiddag met de ha...vriend kan niet eerder bij de tel. komen, dus we hebben afgesproken dat ik pas na de pauze van de ha ga bellen...die paar uur maken het verschil ook niet meer...en dan hopelijk eindelijk duidelijkheid...

Fran...wat fijn dat het zo bevalt...lekker genieten nu...

Laika...je energie komt wel weer terug...geef er voor nu maar aan toe en dan komt het wel weer...

Syl...fijn dat het met paracetamol ook vol te houden is...en dus binnenkort naar de camping...lekker...zeker als het weer steeds mooier gaat worden!!

Babeth...wat een gesprekje zo tussen de zuivelproducten...heftig ook voor hun, en fijn ook dat ze toch een beetje haar hart heeft kunnen luchten...goed dat je haar hebt gewezen op het forum...ik denk dat het een hele grote steun is voor de meesten, zo niet allen van ons die hier komen...

San...leuk die buikband...lijkt me echt geweldig om nu al spulletjes voor de kleine te kunnen gaan kopen...ik wil dat ook!!!

Ursula...ben ook benieuwd wat jullie daar gegeten hebben...ziet er wel heel gezellig uit, mss een beetje koud, maar wel gezellig...kampvuur is altijd gezellig...

ga weer aan de slag meiden...

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goedemorgen meiden,

Wij zijn druk geweest het weekend. Vrijdag de verhuizing gehad. En zaterdag op pad geweest en naar het zwembad. En zondag dus ook het zwembad.

Met mijn slijmbeursontsteking gaat het heel goed.

Ben wel misselijk van de gonal F en decapeptyl en uiteraard moe. Donderdag de 1e folikelmeeting op dag 10. Ben benieuwd.

Heb verder nog niet bijgelezen.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Joehoe vandaag is ontdooi-dag! Ben ontzettend veel positieve energie richting voorburg aan het sturen haha.

Sylvie we zijn naar Amstelven gereden. In R'dam zit alleen nog een kleine afhaal koreaan. In Amstelveen/Amsterdam zitten heel veel koreaanse restaurants, wonen ook veel Koreanen.

Laika als het kan maar gewoon aan toegeven. Ik ben nu aan het voorbereiden alsof we verwachten ingesneeuwd te raken ofzo, maar weet gewoon dat áls het lukt ik die diepvries hard nodig ga hebben ;-) Het gaat bij de meeste vrouwen na een paar weken weer over.

Sandra dat had ik er idd niet in herkend :-) Maar nu ik het weet wel, leuk!

Vandaag een regeldagje, belasting, verzekering dat soort fijne dingen. Maar misschien gaan we ook wel gewoon een terrasje pikken voor de lunch ofzo. Vanavond acu en dan morgen onze ukkies ophalen. Heb er zin in!

Henne

Geplaatst

Nico jeetje zeg wel een posi ovu test maar nega zw test? Jullie wordt dus nog steeds heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Zo frustrerend. Hoop zo dat jullie dan wel een wonder hebben!!!!!! Het is jullie zo gegunt. Kan me voorstellen dat je ook heel graag baby spullen zou willen kopen. Voor de baby hebben we alleen nog de praktische dingen gekocht en natuurlijk wat kleding voor mezelf, nog steeds verberg ik mijn buik, is zo'n automatisme al jaren dat ik eigenlijk alleen in intime kring trots pronk zeg maar. Ach komt nog wel. Echt babykleertjes en speeltjes hebben we nog niet. Zo raar maar durf ik nog niet echt. Heb mezelf beloofd na de 20 weken echo wat meer in te gaan oriënteren.

Rubster fijn dat het met je slijmbeursontsteking goed gaat (klinkt raar maar je begrijpt vast wat ik bedoel). Lekker gezwommen dus, heerlijk. Donderdag al weer de 1e fol meting, jeetje gaat toch wel snel. Tja die bijwerkingen, weinig tegen te doen. Hopelijk kan je wel je rust pakken als je voelt dat je dat nodig hebt.

henne vandaag ontdooi dag!!!! Ook mijn posi vibes zijn al ie kant op hoor, doen er iets langer over dus per express gestuurd hihi. Geniet lekker met je mannetje van een welverdiende week vrij!! Morgen komen jullie emmy's thuis!!!!!!!!!!!

Hier goed geslapen gelukkig. Wat gaan we eens aantrekken vandaag????? Te warm voor een trui en te koud voor een shirtje hmmm dilemma dilemma. Ben lekker "vrij" vanmorgen. Vanmiddag heb ik teambespreking dus ik denk dat ik de notulen maar op me ga nemen. Zie er altijd tegen op, maar ben altijd trots op mezelf dat ik dat toch best zo goed op papier kan krijgen!!!! Is goed voor mijn eigenwaarde hihi.

Ga straks maar eens twijfelachtig voor mijn kledingkast staan met de vraag wat dragen we nu weer eens vandaag.

Geplaatst

Ik kwam dit stukje op NU.nl tegen vind hetzelf erg zinvol, wij zouden hier bv iets aan kunnen hebben, alle mannen aan de progesteron lijkt mij!

Sperma zwemt sneller door progesteron

Uitgegeven:18 maart 2011 15:59Laatst gewijzigd:18 maart 2011 18:50

AMSTERDAM – Amerikaanse wetenschappers hebben de moleculaire reactie in kaart gebracht, waarmee eicellen aantrekkingskracht uitoefenen op zaadcellen.

m1dztfea7b7a.jpg© Gezondheidsnet

Eicellen en omliggende cellen zijn in staat om spermacellen aan te trekken en de bewegingen van hun staartjes te beïnvloeden door het hormoon progesteron af te geven.

Dat schrijven onderzoekers van de Universiteit van Californië in het wetenschappelijk tijdschrift Nature.

Elektrische stroompjes

“We hebben eindelijk antwoord op de vraag wat progesteron doet met menselijke sperma”, verklaart hoofdonderzoekster Polina Lishko in het Britse tijdschrift New Scientist.

De wetenschappers kwamen tot hun bevindingen door elektrische stroompjes te meten die de bewegingen van de staartjes van spermacellen aandrijven.

Uit het onderzoek blijkt dat een staartje van een zaadcel sneller beweegt als de cel blootstaat aan progesteron. Door de snellere bewegingen kan de spermacel een eicel gemakkelijker penetreren.

Anticonceptie

Het is al langer bekend dat eicellen doormiddel van een chemische reactie in staat zijn om spermacellen aan te trekken, maar tot nu toe was niet duidelijk hoe dat precies gebeurde.

De ontdekking kan volgens Lishko mogelijk leiden tot de ontwikkeling van een anticonceptiepil die niet werkt op basis van hormonen, maar alleen voorkomt dat spermacellen onder invloed van progesteron eicellen binnendringen.

Geplaatst

Spannend henne vandaag. Succes!

Haha, ik dacht dat de foto duidelijk genoeg was, we waren dus aan het bbq-en in de tuin. Vega-worstjes, spiesjes met van alles, aardappelpakketjes, mais, brood aan een prikker met wat kruidenboter erop die dan zo lekker smelt. Ik vind dat echt zo heerlijk. Maja, zoals het gaat met het dagelijkse leventje schieten dergelijke avondjes maar al te vaak erbij in. Dan had ik het gepland maar te moe na het werk. Nog 1 dagje werken en dan lekker vrij. Gisteren had ik echt een poepdag, bijna bij iedere patient poepluiers of erger en toen ik thuis kwam vertelde mijn man bezorgd...ze heeft heel de dag nog niet gepoept. Tja, zodra hij de werkplaats indook was het een overstroomde poepluier voor mij... Oei, wat een verhaal op de vroege ochtend, poep en eten....sorry dames.

Esther, hoe gaat het met je? Zit je nog een beetje in je schulp?

Geplaatst

Henne gefeliciteerd met J. Gezellig op een terrasje. Wanneer worden jullie gebeld, ik bedoel hoelaat?

Amstelveen te ver weg, probeer het wel een keer in Rotterdam.

Sandra bij ons pronk je toch ook wel met je buik, leuk die band!

Nico wat raar allemaal zeg. Of je bent zo ontregeld dat je nu idd pas je ei hebt, ik haeb dat ook maanden gehad, erg vervelend.

Ik heb volgens mij ook ei of zit er tegenaan, niet dat we er deze maand iets mee kunnen......

Ruby julie hebben het druk druk druk zeg, en maar zwemmen, heerlijk!

Geplaatst

Even snel ....

Henne, ik zal ook positieve energie richting Voorburg gaan sturen. Krijg je vandaag te horen als het goed is gegaan?

Geplaatst

Volgens mij moest Henne bellen morgenochtend hoe de ontdooing gegaan was, dus nog even geduld allemaal hihi

Geplaatst

he Syl...dan zou ik twee keer mijn ei hebben...kan dat???

Rubster...fijn dat de slijbuersontsteking aan het herstellen is! Doe toch nog maar niet te veel in een keer...beter goed laten genezen dan dat je er later weer last van krijgt...

Ursula...altijd gezellig zo'n BBQ-avonden...lijkt me heerlijk!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico nee volgens mij niet, had ik gemist dat je je ei al gehad had.

Vindt het wel raar want weet je dan wanneer je ei is geweest? Heb je getest.

Wat een rare conversatie hierboven, hihi.

Ursela het was een bbq, en wij maar denken iets traditioneels uit Noorwegen, tenminste ik dan,....haha.....

Geplaatst

he Syl....yep heb ook met ovutesten gewerkt en op dag 17 was ie positief......dus neem aan dat ie daarna is geweest...uiteraard ook flinke intieme knuffelmomenten gehad...hihihi....ik ga ervan uit dat mijn lichaam besloten heeft om zich niet meer aan de regels en planning te houden en dus ook volledig van slag is...en ik vind dat dus niet echt fijn van mijn lichaam...had het best wel met mij kunnen overleggen voordat het dit ging doen...officieel geteld zit ik nu op cd 38.....10 dagen overtijd...

nog even geduld hebben tot vanmiddag half 2, dan weten we meer...

liefs,

Nico

Geplaatst

Echt raar en ik hoop dat je vanmiddag wat verder komt ook omdat je nu weer een positieve ovu hebt.

Niet leuk als je niet op je lichaam kan vertrouwen.

Geplaatst

Meiden,

Even ter informatie. Als ik schrijf dat ik in het zwembad ben in het weekend is dat meestal voor de administratieve dingen voor de waterpolowedstrijden. Zelf wil ik nog wel eens op vrijdagavond meetrainen met de heren. Maar mijn conditie is 0 en na een half uur heb ik het weer gezien.

Henne spannend voor jou zeg.

Nico, wat balaen dat je lichaam niet heeft overlegd met jou. Dus ook veel spanning. Succes tot vanmiddag dat je hoort hoe of wat.

Syl-vie hoe is het nu met jou?

Fren geniet lekker daar in NY.

Voor iedereen die ik vergeet, ik denk wel aan jullie hoor....

Dikke kus

ruby

Geplaatst

Ruby dat had je niet moeten zeggen joh en ons in de waan laten dat je heel sportief bent hihi.

Geplaatst

Nee ik ben echt niet sportief. Sinds vandaag op de fiets naar mijn werk. Alleen moet vanavond weer heuvel op fietsen. Ben benieuwd.

Geplaatst

Haha Ruby dacht ook dat je heel fanatiek bent, puf wat een opluchting, wilde ook al een badpak gaan kopen.

Nieuw topic: pauze meisjes dobberen in het water!

Geplaatst

@Nico: Ik breek even in, wat een gedoe met jou, zeg?! Hieronder vind je de link van een artikel waarin op grappige maar duidelijke manier wordt uitgelegd hoe je ovu-testen als zwangerschapstesten kunt gebruiken - maar alleen zwangerschapstesten als zwangerschapstesten, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is wel in het Engels maar daar kom je vast wel uit :toppie:

Succes met alles!

http://www.peeonastick.com/opkhpt.html

Geplaatst

Sylvie badpak kopen is nog niet zo erg maar er gebruik van maken dat is een ander verhaal hihi

Geplaatst

He Elliebellie...thanx....op de bijsluiter stond dit inderdaad ook erbij...heb nog eens goed gekeken en de testlijn was idd niet zo heel dik als de controle streep...begon wel met dezelfde donkere kleur, maar werd steeds lichter....dus het streepje gezien van links naar rechts begon donker en eindige licht...dus dat zou dan sowieso betekenen dat er al iets van LH is gedetecteerd, maar nog niet voldoende...en dus ook eigenlijk een negatieve ovu-test is...

pfff...heb ik me weer helemaal laten gek maken...vandaar dat ie ook negatief was deze ochtend de zwangerschapstest...

nog een half uurtje en dan weet ik meer....

Rubster....ik dacht toch ook echt dat je actief aan waterpolo deed...

liefs,

Nico

Geplaatst

Caroline...wat goed van jou.....ik doe nog alleen maar baantjes zwemmen tijdens de vakantie...als de rest nog aan het ontbijt zit, lig ik lekker in het zwembad baantjes te trekken om 8 uur 's ochtends...maar goed...dat is dan wel vroeg voor een vakantie, maar dan hebben we wel nog iets van de heerlijke Griekse zon (al zit het er denk ik niet in dat we dit jaar met vakantie gaan...snik snik)...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi dames

Nico, jeetje zeg wat een rotdingen die ovulatietesten, alleen de bloedafname zal dus duidelijkheid gaan brengen, waar ben je op geprikt? HCG, LH en Progesteron?

Over progesteron gesproken, bijzonder artikel Syl-vie, ik dacht gelijk aan de utrogestan voor onze mannen....maar ja, hoe moeten ze die dan toch innemen????

Dat dagje caravan plaatsten heeft jou nachtrust (en die van Kayla) erg goed gedaan zo te lezen, daar knap je wel wat van op he? nu nog de pijn die snel moet afnemen....Hoe is het eigenlijk met je teen afgelopen? met die nagel bedoel ik?

Ruby jij hebt donderdag alweer de eerste FM, wat spannend, wie weet volgende week punctie en tp....even kijken, waar was het stokje blijven hangen, even uit mijn hoofd hoor....van Laika naar Dublin, dan hop naar Henne en vervolgens naar jou!!!

Henne, heb je al nieus over je cryootjes? wat ontzettend spannend, ineens is het dan weer zover.

Caroline, hoe gaat het met jou? weet jij al wanneer je echt weer wil en kan starten?

Fren, jij zit in de sneeuw! wow, wij zijn hier al zo blij met de eerste zonnestralen. Je hebt toch nog wel het tel.nummer van het Radboud meegenomen he?

Mijn man moest wel lachen toen ie gisteren thuis kwam van de hond uitlaten ´s morgens...het was zo druk, net of iedereen met het mooie weer uit hun holen gekropen zijn, ineens veel mensen op straat en aan de wandel

Sjonge jonge ik heb het idee dat de kleine of mijn baarmoeder een spurt aan het maken is. Vannacht viel ik pas om 3,30 uur in slaap, ik moest 2x plassen en had enorme bandenpijn.

(herkende ik natuurlijk niet zo maar even vannacht gegoogled...)

Geplaatst

Haha zullen we de 16e maar gaan zwemmen dan?

Hier echt een vakantiegevoel. We doen net alsof we op een grieks eiland zitten: lopend in de zon boodschapjes halen, lekker luxe lunchen, daarna buiten in het zonnetje zitten. Oke, tussendoor de belasting, straks naar acu enzo, maar toch. Echt genieten. Denk wel de hele tijd aan m'n cryootjes, zouden ze goed ontdooien? Morgenochten om 10 uur mag ik bellen....bibberdebibber...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden