Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Over progesteron gesproken, bijzonder artikel Syl-vie, ik dacht gelijk aan de utrogestan voor onze mannen....maar ja, hoe moeten ze die dan toch innemen????

:-) Ik kan nu een heleboel foute dingen zeggen ;-) Maar dat doe ik niet. Enne...lees ik het dan verkeerd, want volgens mij komt de progesteron van de eicellen af? Dus dan zouden wij in de 1e fase van de cyclus al utrogestan moeten hebben.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend Henne!! Nog even en dan weet je het! Ja dat dacht ik eigenlijk ook te lezen, dat het juist van de eicellen af kwam?

Babeth, het gaat wel goed hoor. Ben wel het hele weekend weer bij mijn vriendin geweest en wat heeft ze het zwaar... Kleine ventje van 1 is ziek geweest, gelukkig nu weer wat beter, maar hij viel twee keer op mij in slaap. Was wel genieten zo'n slapend snurkend jochie in je armen...

Ik ga deze week het zh bellen voor een afspraak, heb inmiddels besloten pas eind mei te beginnen. Ik heb nog niet zo'n zin eigenlijk en volgende maand meivakantie, dus de maand daarna maar. Kan ik ook nog even doorgaan met verzamelen van deca en Menopur...

Geplaatst

ha is pas vanaf 2 uur bereikbaar...moet dus nog ietsje langer wachten...volgens mij ben ik alleen op hcg getest...

Henne..spannend...morgenochtend 10 uur weet je of je een tp hebt...duim met je mee...lekker dat jullie zo'n fijn vakantiegevoel hebben alsof je in griekenland zit...heerlijk...

Caro....eind mei weer willen beginnen...je hebt dus nog even om je op te laden, meds te verzamelen...duim voor je!!

Fijn dat je er toch weer hebt kunnen zijn voor je vriendin...het zware zal nog wel even duren, denk ik...zeker omdat nu alles op haar terecht komt...en ze zich toch ook wel weer sterk moet houden voor de kids...

liefs,

Nico

Geplaatst

Goeie timing Caro, tegen die tijd ben ik 12 weken en kan hier de groentela leeg ;-)

Zwaar voor je vriendin. Het is een enorm verlies, wat zeker nog wel een tijd gaat duren om dat te verwerken. Fijn dat je er voor haar kunt zijn, al zal het voor jou op een andere manier ook moeilijk zijn.

Ik ga Griekenland (lees de achtertuin) even verlaten om op zolder administratie uit te zoeken. Gelukkig wel de zon op die kant dus we genieten rustig door.

Geplaatst

nog niets binnen....maar het druppelt wel continue binnen de uitslagen...moet tegen 5 uur terugbellen...en anders morgenvroeg...zucht....

Geplaatst

Henne haha inderdaad, ik kon ook maar een ding bedenken.... ;-))

heerlijk dat jullie zo van de vakantie kunnen genienten, klinkt erg goed! morgen worden ze dan dus ontdooit, spannend maar dat komt wel goed.

Caroline, wat erg zeg om te horen zo met je vriendin, echt hartverscheurend. Fijn dat je zo´n steun kan zijn voor haar.

Geplaatst

Nico nog langer wachten, geduld wordt op de proef gesteld zeg.

Ja jullie hebben gelijk Caroline en Henne. Te snel gelezen. Een extra dosis voor ons kan dan geen kwaad lijkt mij.

Geplaatst

zojuist teruggebeld door de assistente...was net binnengekomen.. helaas...negatieve bloedtest....waarde was 0.1 en vanaf 0.25 zou ie positief zijn...

dus nu maar wachten op de bongi...en anders over een weekje nog maar eens testen...

echt veel duidelijkheid heb ik dus nu nog steeds niet...dat de bongi dan maar snel komt...want dit is niets...

Even een peptalk voor mijn bongi cellen...

:yah:come out come out where-ever you are:curtianpeek:....I want to play...:happydance:

we wachten dus maar rustig af....w8w8

liefs,

Nico

Geplaatst

He bah nico.. mag dan wel een verwachte uitslag zijn, maar toch niet minder leuk om te horen...

Fren.. relax maar hoor.. hier in kaaskoppenstad een grijs wolkendek...

Geplaatst

Haha, je hebt gelijk Caro! Maar ny in de plensregen is echt geen feest.

Ik heb inderdaad m'n spullen van Nijmegen mee, Babeth!

Henne, heel veel succes vandaag en morgen. Km duim voor je!

Nico, balen meis. Hoop dat je snel bongi bent!

Heb vorige week de meds bekeken die ik nog had liggen: allemaal over de houdbaarheid heen. Balen zeg, had er graag iemand blij mee gemaakt!

Nou meiden, ik ga aan het werk!

Geplaatst

Nico heeft er dan wel iets gezeten of niet? Het moet toch een oorzaak hebben ook van je positieve ovu test. Lach wel om je smiley's!

Haha Fran jij bent ook verslaafd aan ons.....jammer van het weer daar maar de stad op zich maakt hopelijk veel goed.

Geplaatst

Nico hè , wat rot!!! Je hoort weleens dat vrouwen 2x een eisprong hebben in een cyclus, jammer dat ze je lh niet meteen meegetest hebben.

Nou als je dan toch ongi moet worden dan maar nu....

Dames,hier is het lekker in de tuin. In de zon en uit de wind, man lief aankijken of ie snel de schommelstoel in elkaar zet.....

Fren jaloers op ons in nl??

Geplaatst

Nico balen hoor, ook al had je het wel verwacht. Komt toch ff hard aan. Je hoopt toch stiekum op een wonder nietwaar?? Laat de sluizen maar open en bongi kom eruit!!!!!!!

Heb net teambespreking gehad, zo gelijk even de notulen uitwerken heb ik dat maar gedaan. Viel niet mee hoor 2 uur aandacht erbij houden. Ook rugje en schaambeen gingen protesteren door al die tijd in 1 houding te zitten. Ach we hebben het weer gehad zal maar zeggen. Het is echt heerlijk buiten.

fran jaloers??? Schaam je hihi. Er zijn toch wel leuke binnendingen te verzinnen???? Kan me voorstellen dat het buiten niet lekker is met regen en sneeuw. Toch een fijne tijd gewenst.

Esther hoe was je weekend weg??? Aan het weer kan het niet gelegen hebben en de hapjes die jullie hadden ingeslagen. Hopelijk kunnen jullie met frisse moed er weer helemaal tegenaan!!!!!!

Geplaatst

Voor het kookboek:

Farfale met sundried tomatosaus met salami en veel paprika, champignons en ui. Hmmm lekker!!

Geplaatst

Babeth bedankt voor je teen/nagel interesse :-)

Ben meteen aan de slag gegaan en in verschillende standjes is het gelukt, de ergste druk is eraf.

Hond heeft teen daarna nog onder handen genomen, die ruikt dat dan en gaat likken en voor diegene die dat vies vinden, kan ik me voorstellen, maar dan ga ik niet zweren, kan geen sterilon tegenop!!!

Ik ben alleen en schoonmamma net verse groente gebracht dus ik ga tjap tjoy maken op mamma's manier, heerlijk.

Geplaatst

Nico, wat een rotuitslag. Ik vind hem trouwens ook vaag, als er helemaal niets was geweest dan had het toch 0.0 moeten zijn?

kan me voorstellen dat je nu wel snel wilt dat die ongesteldheid komt!

Caroline, wat ben je toch een goede vriendin. Fijn dat je het hele weekend bij je vriendin bent geweest, wat moet dat toch zwaar voor haar zijn...

Sylvie, ik wist niet dat hondenspuug ontsmettend werkt?! Wel handig, haha.

Sandra, jouw menuutje klinkt lekkurrrrr!! Ik denk dat wij vanavond bami-eigen stijl eten: boemboe voor bami met glasnoedels, kip, chinese kool, paprika, tauge en gebakken uitjes.

Fijne avond allemaal,

Liefs, Laika

Geplaatst

Nico wat waardeloos, laat het dan ook 0 zijn en die stomme ongi doorbreken. Dit is oneerlijk.

Zostraks acu gehad en helemaal klaar voor de tp. Kom maar op met die embryootjes! Ergens in m'n achterhoofd wil ik nog steeds telkens zeggen 'als het tenminste allemaal doorgaat', maar die gedachte verwerp ik toch telkens lekker haha. Het gaat gewoon goed, twee stuks, voor minder doen we het niet ;-) Straks nog een keer Zita West luisteren. Morgen na de tp mag ik de volgende sessie, gelukkig maar want deze begin ik uit m'n hoofd te kennen :-D Benieuwd of ik deze positieve flow twee weken lang vol kan houden, vast niet.

San, zat de cd al bij de post? Benieuwd of het je wat helpt. Twee uur hetzelfde zitten is idd niet bevordelijk voor je rug nu. Auwie. Nu dan maar weer rustig aan. Je moet volgende week natuurlijk wel een beetje fit zijn. Wat trek je eigenlijk aan? Of wil je dat nog niet zeggen. Ik weet alleen een jurkje....?

Esther hoe was jullie weekendje? En Sab de wintersport?

Ik moet eigenlijk het lijstje gaan zoeken,......heb ik de moed.....hoeveel paginas zou ik terug moeten?????

Geplaatst

Esther lekker uitgewaaid of weggewaaid in Scheveningen.

Sandra notuleren vind ik verschrikkelijk, deed dit vaak op de arbo voor de artsen. Nu heb ik iemand die het voor mij doet :-0

Geplaatst

Henne wel die posi gedachten vasthouden hoor!!!

Ja hij zat bij de post. Ben benieuwd of ik het geduld heb om hem af te luisteren, maar waarschijnlijk is dat ook iets wat ik moet leren.

Ach notuleren, is niet zo moeilijk als ik mijn eigen handschrift goed kan lezen hihi. Hij is al klaar en gemailt naar teamleidster dus morgen echt dagje vrij!!!

Geplaatst
Henne wel die posi gedachten vasthouden hoor!!!

Ja hij zat bij de post. Ben benieuwd of ik het geduld heb om hem af te luisteren, maar waarschijnlijk is dat ook iets wat ik moet leren

Haha, de eerste keer dat ik het luisterde lag ik echt gefrustreerd op die bank. Dacht de hele tijd 'is dat half uur nu nog niet om??' Maar moet zeggen dat je dat idd wel leert. Luister nu iedere avond voor het slapen gaan.

Geplaatst (aangepast)

Veertien pagina's terug??!!! 275 berichtjes in vier dagen hihi... Heb nu al medelijden met Esther en Sab. Misschien moeten we even een samenvatting geven ;-)

Guusje, jullie morgen een gesprek. Veel succes! Dublin jij gaat morgen de 2e wachtweek in, spannend. En dan Ruby weer een week achter mij aan....over estafette gesproken...

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: 26 maart start 6e icsi

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Roestvlek: 18-3 evaluatiegesprek, hierna ???

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Denk eind mei?

IVFSH:

Behandeling

Dublin: cryo poging, tp 15 maart.

Henne: cryo poging, tp 22 maart

Rubster: waarschijnlijk tp rond 29 maart. 24 maart folikelmeting

Zwanger

Ursula:

Babeth:24-3 controle gyn + 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-3: 3e echo (met 10w1d)

Simba: 30-3: Pretecho

Witje: 04-4 (20 weken echo, met 20 weken 2 dagen)

aangepast door Henne
IVFSH verplaatst, zo rot om nog bij in de race te staan
Geplaatst

Nico, wat enorm kl*te zeg, heb je nog geen duidelijkheid!!! Schiet ook niet op zo he?

Henne, nog 1 nachtje slapen, en dan je 2 emmy's ophalen, daar gaan we uiteraard van uit. Wel jammer dat je vandaag niet hoort hoe het ontdooien is gegaan, maar hou de positieve gedachten goed vast. En voor de komende 2 weken ;-)

Ik heb een beetje last van gezonden spanning. Morgen ochtend om 9 uur de afspraak met de ferti arts. Als ik er aan denk, krijg ik de kriebels ....... Ik hoop zo dat ik eind deze maand mag beginnen!

Geplaatst

he meiden,

Hier ben ik ook weer even.

Zaterdag ben ik met mn vader naar het kerkhof geweest en hebben we mooie bloemen bij mn moeders gedenksteen gezet. 's-avonds ben ik samen met mn vriend naar het strand gegaan om de wensballon op te laten. Het was heel mooi helder weer en de maan stond heel dichtbij de aarde dus was heel groot en kraakhelder, je kon de kraters zien. De wensballon werd als een magneet naar de hemel getrokken.

Vrijdag moeten we weer naar Geertgen voor aanvullende onderzoeken. Daarna weer op de uitslag wachten. In de tussentijd proberen meds bij elkaar te sprokkelen want mijn groentela is ook ernstig leeg....

moet nu naar vergadering

kom later vanavond nog even teruglezen

fijne avond allemaal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden