Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ivfsh fijn dat je weer in ierland bent. Ik hoop voor jullie dat jullie een goede tijd gaan hebben!

Wel leuk hoor om op huizenjacht te 'moeten'!! Geen vervelende hobby vind ik altijd!

Maar wat dat testen betreft...je maakt het wel spannend! Hoe voelt het voor je? Voel je je ook anders ofzo?

Henne ben wel benieuwd hoor wat het uiteindelijk gaat worden...go or no go...

Ik had gehoopt vorige week definitief te horen hoe of wat...

Ga lekker liggen...relaxen! Geniet van je vrije weekje!

Eef...welkom!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh gets IVF Cork, de beroemde niet-binnen-de-afleestijd-maar-wel-positief-test. Vreselijk! Ze zeggen altijd dat je niet 'een beetje' zwanger kunt zijn, maar dat kan dus zeker wel. Nog niet ongesteld dus ook? Of houdt de progynova dat tegen?

Succes met de huizenjacht!

Geplaatst

Hi!

Nee, niet ongesteld, maar dat wordt bij mij tegengehouden, was vorige keer ook zo. Ja, echt raar hè van die test.... Ik heb dus ook geen idee wanneer de test positief is geworden: na een kwartier of na vijf uur? Geen idee. Voel me niet anders dan daarvoor, maar denk dat het echt door de bollen komt. Pijnlijke borsten en af en toe licht in mijn hoofd (maar dat heb ik sowieso wel eens vaker: lage bloeddruk).

Tja, ik snap het niet, maar heb echt geen hoop op een goede zwangerschap. Enige waar ik bang voor ben is dat er weer iets niet goed zit.... Maar daar ga ik maar niet aan denken...

Esther: hoe was je weekend? Of heb je dat al geschreven en heb ik dat gemist?

Geplaatst

Eef schrijf gezellig mee!! Fijn dat jullie zo'n positief gesprek hebben gehad en alvast heel veel succes met jullie laatste behandeling. Ik hoop dat het jullie geluk gaat brengen net als bij ons!!

Henne denk maar lekker aan oranje, ik heb vaak mijn oranje vest aan gehad tijdens de wachtweken, wie weet heeft het geholpen. Dus nu aan het blauw, hmm misschien wordt ik er nog rustiger van. De cd van Zita vanmiddag bijna helemaal afgeluisterd en het werkte wel, voelde ook dat ik er ontspannen van werd. Wist niet dat ik zo gespannen was. Alhoewel de fysio me dat al gezegt had maar ja dan luister ik natuurlijk weer niet goed, of ik onthoud het niet ;))

Esther wat geweldig dat jullie een fijn weekend hebben gehad. Doet een mens en jullie relatie vast heel veel goed. Vasthouden dat gevoel hoor!!

Ivfsh eet smakelijk!!!!

Hier was het vanavond chicken tonight pittige tomaat met rijst en extra gourgette en ui. Morgen lasagne.

Geplaatst

Hee Esther, lees net dat je weekend zo goed was: heel fijn! Lekker dat jullie er samen van hebben genoten!

Nu ga ik m'n liefje ophalen op z'n werk en dan lekker eten.

Tot later!

Geplaatst

Er is zo idioot veel geschreven dit weekend! Ik heb wel elke dag even bijgelezen op mijn telefoon maar ik weet het allemaal niet meer hoor!

In elk geval nico en miki...wat een spanning vorige week voor jullie...sterke meiden!

Wij hebben een heerlijk weekend gehad. Appartement stond echt pal aan de boulevard...hele grote raampartij met uitzicht op zee...heerlijk!

Vrijdagavond fijn uit eten geweest, lang geleden dat ik zo lekker gegeten heb. Zaterdag lekker gewinkeld en op terasjes gezeten. Voor Gerard nog bij de scapa e.e.a. op de kop getikt...alles voor de helft! En Riviere Maison gaat verhuizen...laatste dag alles voor de helft dus daar ook ingeslagen! Zelf op zoek geweest naar iets waarvan ik eigenlijk zelf niet wist waarnaar...vaag hé! NIks gevonden dus! Zondag gewandeld, lekker gekookt, eindje gereden, in de zon gezeten en maandag uitgeslapen, lekker gelunched en naar mijn zusje geweest.

En nu op naar mijn ongi zodat ik ook weer in de race ben! Zondag gerard nog naar de etos gestuurd omdat ik er helemaal van overtuigd was dat ik ongesteld zou worden, zo voelde het dus. Ikke in paniek want dat zou veelste vroeg zijn! Hele dag op de wc gezeten maar er kwam niks...en nu is er nog steeds niks. vals alarm dus.

bovenstaande had ik al geschreven :)

Maar maakt dit je niet ontzettend onzeker? Je hebt gewoon nog geen duidelijkheid zo! Lastig lijkt me.

Geplaatst

Esther klinkt als een heerlijk weekend, zo goed bevallen dat je het maar 2 x vermeld, haha. Over een paar dagen weer opstarten, het is jullie gegund!

Henne toch leuk ook al komt het niet op tv dat jullie wel de banden krijgen. Een vertimmering waar je later met groot spruitje baar kan kijken.

Eef ik hoop dat deze laatste poging jullie geluk gaat brengen zoals Sandra zegt.

IVF?? Meestal geen foto's bij een huis is idd niet goed naar je weet nooiit. Geniet van je hotelmaaltijd. En die test, ja wat moet je daar dan weer van denken. Jij bent de derde waar er iets gebeurt maar wat is niet zeker. Weeg het ook niet :-(

Guusje ik geen ervaring met dat medicijn.

Iemand vergeten......sorry

Geplaatst

Syl ging het een beetje vanmiddag bij de bespreking en de borrel en etentje??? Dat was toch vandaag??? Vast helemaal gesloopt. Nou lekker met je spulletje onder de douche en er weer herboren en ZEN onder vandaan komen hihi

Geplaatst

Nou Sandra lig al knock-out op de bank en ja helemaal zen onder de douche uit. Was best even vermoeiend, iedereen klampt meteen aan je en willen alles weten. Toch hebben wij een hele leuke club mensen. Jeroen nog even wijn laten halen, mijn wijnkelder is nogal geslonken en geen boodschappen meer gedaan, hihi.

Geplaatst

Hoi dames

Eef, welkom hier! ik lees dat jullie binnenkort ook weer een poging gaan opstarten, ik wens je alvast erg veel succes.

Wel apart om te lezen hier over die medicatie.

In Brussel deed ik ook het korte protocol en daar moest ik gelijk met de Menopur ook starten met Suprefact (ja ja) om de eisprong tegen te gaan.

Meestal na 7 dagen stimuleren stoppen met de suprefact, uiteindelijk pregny+ en punctie.

In DD was dus starten met alleen Menopur en op het laatst 3 dagen achtereen de cetrotide ter voorkoning van de eisprong....

Zowel in DD als Brussel was de hoeveelheid en kwaliteit van de eicellen ongeveer gelijk.

Ivf-co, jeetje wat heb jij toch ook weer meegemaakt met die test? ik weet niet wat er aan de hand is met dit topic. Wat verwarrend zeg. Lastig als de ongi niet doorbreekt, Ik heb het ook 1x meegemaakt dat de bollen de menstruatie tegenhield.

Wat het huis zonder foto´s van binnen betreft....een vriendin van mij heeft dat ook aan de hand gehad, wat bleek: het huis stond vol antiek!!! maar over het algemeen is het niet veel soeps als ze ze er niet bijzetten...

De stoel staat nog niet in elkaar haha, maar ga er ook nog maar niet om zeuren, man heeft het al erg druk en tsja...de stoel mag nog wel wachten. Wel gemerkt dat ie erg ruikt dus wel gezegd dat ie op tijd erg goed moet kunnen luchten....

Henne, geen testdatum maar heb je toevallig wel gekeken wanneer je uitgerekende datum zal zijn?? owww ik vind het zo spannend!! de beschrijving van de compaties klinkt erg goed in ieder geval!

Hebben jullie weer een foto gekregen van voor de tp? in DD kreeg ik van ieder emmie een foto mee en ook een foto van de baarmoeder na de tp.

Ik vond het geweldig en het hielp mij bij het visualiseren.

Kaatje, vandaag toevallig ook nog lekker het bos in geweest met je paars, was weer zo´n mooi weer!

Esther, wat klinkt jullie lange weekend heerlijk zeg, jeetje, echt genoten samen. Nou jullie hebben het verdiend en nu de poging die echt succes moet gaan brengen.

En wat jullie uitzicht betreft op zee, dat plaatje goed voor je houden voor het visualiseren straks!!

Geplaatst

Henne, volgende 2 weken worden voor ons allemaal erg spannend... we leven helemaal met je mee!

Esther, wat goed om te horen dat jullie weekend zo fijn is geweest en nu op naar de volgende poging!

Guusje, helaas heb ook ik geen ervaringen met cetrotide, alleen maar decapeptyl tot heden gespoten. Valt er niet op te googleen?

Syl, gezellig feestje gehad zo te horen :0... Als je van zware spaanse wijnen houdt, kan ik wel de MUGA aanbevelen - erg lekker!

IVF Cork, veel suc6 met je huizejacht... ben al erg benieuwd hoe het witte huisje van binnen is :) Ga je nog kijken?

Babeth, bedankt - ik heb er nu ook erg veel zin in! Quality time, yes... en dinsdag weer een andere telefonisch consult... uitslag van het verwijderen van het nare plekje van mijn vriend...ik durf gewoon de ziekte niet uit te spreken...ook voor mij eventjes de struisvogeltactiek... werkt goed :)

Fijen avond nog & voor straks slaap lekker zen! :-)

P.S. Iedereen eigenlijk happy met de CD van Zita? Is het een aanrader ?Want wat ontspanning kan ik nu wel goed gebruiken...

Geplaatst

roestvlek wat spannend voor jullie dat telefoontje van dinsdag. Maar wel raar dat dit telefonisch gaat of niet? Voor zoiets maken ze normaal toch een afspraak?

Geniet van de komende dagen!

Geplaatst

ja appart dat jullie hier een tel afspraak over hebben Roestvlek. Kan me voorstellen dat je het woordt niet uit wil/kan spreken. We gaan er gewoon vanuit dat het goed is!! Posi denken, pfff altijd moeilijk met zulke uitslagen nietwaar.

Syl groot gelijk, drink er maar 1 voor mij. Ik vind de Mooi Kaap wijnen van de AH altijd erg lekker. Wordt er altijd snel tipsy van hihi. Krijg al weer een dopneus als ik er aan denk.

Hier even de administratie uitgezocht. Kon meer de papierbak in dan in de mappen. Wat bewaard een mens toch onnodig veel papieren.

Vandaag veel te veel gedaan en mijn rug en ben bekken en buik voelen erg beurs aan. Dus ik ga lekker op de bank met een glaasje sap en rol koekjes.

Fijne nacht allemaal en lekker slapen!!!!

Geplaatst

Bedankt voor de tip Roestvlek, ga zeker een keer de Muga proberen.

Geniet van jullie dagen in Greuningen en succes dinsdag. Apart dat ze dit telefonisch doen.

Geplaatst

Een wat Sandra, dopneus, haha die kon ik nog niet. ik drink er een op jou. Ik ben gek op Sancerre en Moët rosé champagne.

Geniet van je sapje en koekies.

Ik heb rumbonen, mjammie...

Geplaatst

oh meiden...ga het niet hebben over lekkere dingen en een goed glas wijn!

Ik heb me juist dit weekend voorgenomen dat ik drastisch ga minderen! Door de weeks voor mij geen wijn en snoep/chips etc meer! Gewoon gezond eten met normale tussendoortjes...maar nu ga ik watertanden hoor...

Vanmiddag een half uur gejogd...zal er wel lachwekkend uit gezien hebben, ben maar snel de weilanden ingelopen i.p.v. het dorp in!

Geplaatst

Hoi hoi, we hebben geen foto, we hebben film ;-) Nee zonder gekheid, J. heeft wat foto's gemaakt in het lab, kijken of ik ze morgen kan plaatsen. En een filmpje met de iPhone gemaakt van de tp, je ziet ze zo m'n baarmoeder in schieten :-)

Roestvlek in vind die cd zeker een aanrader. Het is wel specifiek voor rond de terugplaatsing en in de wachtweken. Voor 'gewoon' ontspannen heb ik nu een cd met slaapmuziek gekocht. Viel er gisteren nog niet echt van in slaap haha. Nico hoe doe jij dat? Ik lig dan met een ipod op in bed, maar als ik in slaap val loopt de batterij leeg of heb ik een beurs oor door de oordopjes. Je moet dat ding toch op z'n minst wegleggen? Ik vind trouwens de sessie voor na de tp de fijnste. Die is heeeel erg ontspannend en positief. Ga ik nu dus nog maar een keer luisteren en dan slapen.

Truste!!!

Geplaatst

Hey hallo dan,

Ik ben net thuis, moe en voldaan. Ik heb hier wel gelezen, maar zal morgen reageren op iedereen.

iig iedereen alvast bedankt voor de reacties.

En nu ga ik douchen en mijn bedje in.

FIjne avond nog allemaal .........

Geplaatst

he meiden,

Laat klaar vandaag, gewerkt en daarna vrijwilligerswerk gedaan. Ben net klaar en heel moe dus reageer ff snel

Henne, YESSS helemaal super!!! het is precies gelopen zoals het hoort. Ben blij voor jullie. Nu lekker broeden

Esther, fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad. Even opladen voordat je weer van start gaat

Eef, welkom!

meiden ik ga zo mn bed opzoeken

slaap lekker allemaal

Geplaatst

Henne!!!! Wat een fantastisch nieuws!!! Oh ik ga zo voor kd duimen! En voor de rest natuurlijk ook!

Eef, welkom hier. Iedereen ix hier in verschillende fases, waardoor er altijd wel een luisterend oor is. Ook al hebben we elkaar (nog) nooit gezien, de meiden hier voelen echt als vriendinnen. Juist omdat iedereen snapt wat HD doormaakt.

Hier een heerlijke dag; zonnetje weer doorgebroken, heb zelfs wat kunnen shoppen tussen m'n afspraken door (macy's!, victoria's secret!). Dadelijk lekker eten en naad de bios met m'n collega. Helaas komt vin vanavond nog niet; die ix sinds gister geveld door een zware verkoudheid en ligt dus in bed. Hopelijk voelt hij zich woensdag goed genoeg om te vliegen.

Slaap lekker meisjes!

Henne, ben zoooo blij voor je!

Geplaatst
Hi sen,

Wat voor vrijwilligerswerk doe je? Goed hoor!

Hoi ivfsh, ik zit in het bestuur van de bewonersvereniging van ons dorp. Ben secretaris en webmaster. En daarnaast doe ik ook veel voor dieren zoals het inzamelen van spullen: voer, dekens, speeltjes voor het dierenasiel

Lig nu in bed met een op hol geslagen hart. Net gloeiende bonje met vriend gehad ivm zn alcoholconsumptie. Ben flinkt ontploft, tja temperament?! Ik wou dat ik nu die zita west cd had

Geplaatst

Hi!

Ik ben volgens mij niet de enige nu, maar ik ben ook doodop dus ik hou het kort:

Henne: joepie, joepie, wat een heerlijk nieuws van jou vandaag!! Ik ga weer in de duimstand hoor!

Eef, gezellig dat je even komt buurten, heb je cetrocide verhaal gelezen en soms denk ik weleens ' ze doen maar wat' want ik loop ook in het VU en mij was juist de cetro-trial afgeraden omdat ik de vorige keer overstimulatie had! Nee, het was beter om gewoon weer pugeon te doen maar dan in een lagere dosis. Uiteindelijk is dit wel goed gelukt maar het is toch te vaag dat jij dan weer een heel ander verhaal te horen krijgt, notabene in hetzelfde ziekenhuis?

Sen, adem in, adem uit, vervelend zo'n ruzie!

Oh Fren, lekker shoppen in NY, nee hoor, ben niet jaloers!

Ik heb echt een but-avond gehad, we hebben een tweede poging gedaan om onze belasting te doen maar het is weer niet gelukt. Ik snap er gewoon de ballen van (we hebben een huis gekocht en verkocht dit jaar, geld geleend voor een verbouwing en nog wat zaken en nu zegt dat stomme programma aan het eind dat we meer bezittingen hebben dan we hebben opgegeven waardoor we maar heel weinig geld terugkrijgen...grrrr). Ga overmorgen naar mijn tante, die heeft meer inzicht en (ook heel belangrijk) meer geduld dus dan gaan we er nog maar eens helemaal doorheen.

Maar verder gaat alles goed hoor! Morgen de prenatale intake, leuk, weer even bezig zijn met de zwangerschap!

Slaap lekker allemaal,

Liefs, Laika

Geplaatst

Sen je had al eens vaker gezegd dat dit een probleem is tussen jullie, heel vervelend zeg. Hopelijk ben je alweer wat rustiger. Sommige onderwerpen blijven moeilijk, weet het!

Fran klinkt leuk daar jammer van Vin zeg, vier je dadelijk ik je up je verjaardag :-(

Laika ingewikkeld soms dat belastingverhaal. Succes! Morgen een leuke afspraak in het verschiet.

Lig nu al weer te peinzen over dingen en de nacht is nog niet eens begonnen......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden