Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi

Syl ik las dat je gisteren geslaGd bent met winkelen en lunchen ;-) heerlijk !

Je hebt gelijk ik moet vertrouwen hebben maar juist met deze dagen lukt het de paniek om even de kop op te steken.

Ik merk dat Ik vanochtend behoorlijk upstanding was, arme man... Voor de afleiding zou ik het liefsfe van alles willen doen. Mijn man heeft net in de tuin de tuinsets schoongemaakt en de houten tafel ziet er ook weer mooi uit.

Ik hoop dat we volgende week net zo'n mooi weer hebben!

Caroline zal voor je man ook Stil en wennen zijn vanavond .....lief dat je weer naar je vriendin gaat, sterkte!

Roestvlek ik las dat je ziek was, fijn dat het weer beter met je gaat!!

Geplaatst

Meiden jullie zijn schatten! Bedankt voor jullie lieve woorden!

Later reageer ik wat uitgebreider, heb nu twee nichtjes te logeren.

Vanmorgen de vierde fm gehad...follikels zijn bijna niet gegroeid grmmblggg......

Vanmiddag ben ik teruggebeld dat ik maandag weer moet komen voor een fm. Dus maandag geen punctie, w.s. wordt het woensdag.

Nou heb ik wel een groot probleem...zaterdag ga ik de tp hebben (als ik een tp heb)...hoe moet ik dat nou doen met onze afspraak in rotterdam?

Ik baal zo enorm...

maandag en dinsdag had ik me ziekgemeld...dus niet nodig, er is ondertussen al inval geregeld dus dat ik ook erg knullig. Woensdag zou ik mijn zusje helpen met verjaardagsfeestje voor haar jongste dochtertje...kan dus ook niet. Dat verjaardagsfeestje moet ze dus cancelen. Hoe verkeerd kan het allemaal lopen! Bah bah bah.....

Wat betreft zaterdag...ik word s'morgens gebeld of ik s'middags een terugplaatsing heb. Nou kan ik opzich wel alleen naar die terugplaatsing maar vaak is die ongeveer tussen half 2 en half 3...

Dan is het denk ik niet de moeite om eerst naar rotterdam te komen of wel? Rotterdam utrecht is best nog wel een eindje rijden geloof ik hé?

Wat moet ik nou doen?

Geplaatst

Es, Rotterdam-Utrecht is iets van drie kwartier schat ik. Misschien kun je het eerste deel van de lunch er zijn en dan via Utrecht terug en Gerard daar ontmoeten? Je moet in ieder geval doen waar jij je goed bij voelt! Zou het heel jammer vinden als je niet komt, maar de tp is veeeeeeeel belangrijker!!

Geplaatst

Oh wij hebben ook wel eens gevraagd of we met de tp als laatste mochten omdat dat beter uitkwam. Misschien kun je het zo nog rekken/redden. Relax meis!!

Geplaatst

Ik zou eerst even afwachten of het echt op de zatedag gaat vallen, en anders is het idee van Henne misschien een optie.

En als dat niet kan, hebben wij gewoon pech.....

Maar ik zou eerst even afwachten...... relax.....

Geplaatst

Jeetje Esther wat balen dat ze bijna niet gegroeid zijn, is de dosering verder hetzelfde gebleven?

de punctie en tp is natuurlijk het aller aller belangrijkste maar ik kan me voorstellen dat je ongelofelijk baalt van het feit dat er ook zoveel andere zaken ene beetje in de soep lopen zeg maar.

Ik denk eerst echt even de fm van maandag afwachten, wie weet loopt het alsnog ietsje anders?

Anders idd. als je het trekt om naar de lunch te komen vragen of ze de tp zo laat mogelijk kunnen doen, ergens hoop ik op een punctie op donderdag en de tp op zondag.......

succes meid!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ooh Esther wat klote dat ze niet gegroeid zijn en wat erg dat het nu allemaal zo ingewikkeld wordt.

Ik heb dit gehad bij onze eerste IVF met een vakantie. Uiteindelijk was het niet nodig maar omdat het nu allemaal langzaam gaat zou hè idd kunnen vragen voor de punctie donderdag en Tp zondag. Mijn zkh zei toen dat het in principe niets uit hoeft te naken. Liever 1 dag later de punctie dan een dag vroeger.

Punctue en Tp hebben prioriteit maar zou het heel erg vinden als je er niet bij bent. Zou jezelf nog op willen galen indien nodig.

Overleg maandag en kijkt wat de mogelijkheden zijn want die zijn er.

Geplaatst

M'n follikels waren nu rond de 15 á 16 mm...ze waren 1 mm gegroeid ongeveer in twee dagen. Ze groeien dus wel maar heel erg langzaam. Het ziekenhuis maakte zich geen zorgen hierover trouwens, het is meer heel erg lastig allemaal. Ik had zelf gehoopt dinsdag de punctie vanmorgen na de fm maar ze belden dat ze dat toch nog te tricky vonden. Zou dat kunnen om de punctie donderdag te gaan doen? Ik kom nu alleen wel orgalutran tekort, hoop dat het ziekenhuis maandag nog wat voor me heeft. Verder ben ik zo enorm blij met de medicijnen die ik gekregen heb, ik heb nog voldoende puregon.

Dat zou natuurlijk het fijnst zijn hé als ik de punctie opdonderdag krijg, dan is het allemaal geen centje pijn! Ga ik vragen maandag!

Verder is het natuurlijk ook echt zo dat de tp het belangrijkst is hoor! Dat weet ik wel. Ik zou het alleen zo jammer vinden om jullie niet te ontmoeten, heb er zo'n zin in!

We wachten rustig af...

Ik ga nu samen met de meiden The sound of music kijken. Ze mochten kiezen...the sound of music of het kleine huis op de prairie!

Lekker soesjes gehaald en chippies voor ze...we gaan er een gezellig avondje van maken met z'n vieren!

Ik vroeg trouwens nog of het zin had om de dosering omhoog te schroeven maar dat had geen zin meer zei ze...

Geplaatst

Esther geniet van je avond.

Ze groeien echt langzaam bij je deze keer. Wij gooien wat ideeën jou kant uit in de hoop dat je er wat mee kan iom het zkh. Ze hebben meestal ook wel wat extra medicijnen liggen voor een paar dagen.

Nogmaals de behandeling gaat voor maar wij weten hoe graag je wilt komen en wij willen dat ook :-)

Geplaatst

Hi Es', wat balen dat het zo moeizaam loopt deze keer. Heel onhandig, maar het zegt natuurlijk niks over het resultaat uiteindelijk. Hoop dat G en jij elkaar er weer doorheen slepen. Goede tip van Henne trouwens over het late tijdstip, maar in the end is een tp natuurlijk veel en veel belangrijker dab een lunch!

Hier heerlijk dagje, bij m'n moeder geweest met al m'n zomerbroeken zodat zij ze kleiner kan maken. Een compleet nieuwe zomer garderobe zit even niet kn het budget... Nu samen met vjn op m'n neefje aan het passen, zo'n leuk ventje. Morgen lekker hockey en om 5 uur weer naar Schiphol voor hef laatste reisje voorlopig; 2 dagen naar London.

Geplaatst

Hallo meiden,

Voel me al weer beter! Dank je wel, Caroline om het eventjes door te geven... :)

Zit nu nog wel in Spanje en geniet volop van mijn nichtje en neefje... heerlijke kindjes en jammer dat ik ze straks weer niet dichter bij me heb... die groeien werkelijk als kool... mijn familie zit over Europa verstrooid en vercht best wat organisatie om elkaar te kunnen zien. Maar moet zeggen het lukt ons toch best goed. Nog een paar dagjes en dan weer terug naar NL...de batterijen zijn aardig opgeladen na de afgelopen naare weken... hoop nu echt wel dat de vloek doorbroken is en het nu de goede kant op gaat.

Esther, probeer het even los te laten, wie weet valt het allemaal mee... en natuurlijk gaat de tp voor! Maken gewoon snel weer een nieuwe afspraak, okay!?!

IVFco, nog van harte gefeliciteerd met je prachtige huisje! Nu mag je het gezellig gaan inrichten wat fijn...

Babeth, ik kan me heel goed voorstellen dat je deze mijlpaal van je zwangerschap spannend vindt... helemaal begrijpelijk en het zal je inderdaad erg goed doen om extra onderzoeken, etc. te krijgen... en lekker alles van je af schrijven, daar zijn wij er voor! Kunnen we toch iets voor je betekenen.

Rubster, sterkte met de laatste lootjes & heel veel geluk! Pak het estafettestokje vast!

Simba, wil me alvast erg voor bedanken! Je komt geroepen, echt...

Zelf ga ik denk ik rond de 18e bloed te laten prikken... uitslag dan ca. 5 dagen later... vind het maar spannend... en hierna hopelijk start 6e ronde (4e ICSI)....

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Ikke de eerste hier.....

Guusje jammer van 16 april, ik zeg de volgende ronde een kraamborrel met de meiden hier.

Dublin voelt zich gelukkig weer wat beter, echt heel bizar hoeveel mensen er opeens verkouden zijn. Doe het verder nog even rustig aan.

Caroline de hele familie buiten de deur, zal idd niet vaak voorkomen. Ik hoop dat ondanks de moeilijke tijden voor je vriendin jullie het ook een beetjke gezellig kunnen maken.

Ruby nog 1 nachtje en dan weten jullie het? De duimen draaien hier volop.

Roestvlek wat een wk heb je achter de rug, veel afleiding en telkens een andere omgeving. Afleiding die jullie ook nodig hadden. Hoe is het afgelopen met de inbraak.

Nog veel spullen kwijt?

Ik ben aan het werk, its a dirty job but it has to be done!

Geplaatst

zo hier ben ik ook weer eens. Gister de negatieve lading eraf gegeten bij de griek met onze vrienden en heerlijk gelachen!!!!

Babeth, het zal ongetwijfeld dubbel aanvoelen nu en het is heel zwaar, maar welkom in het onbekende van deze zwangerschap!!!!! Je bent zo ver gekomen en gaat het helemaal uitzitten met jullie jongens op je schouder om jullie meisje te beschermen!!! Hoe was je man eronder?? Samen nog een bijzondere dag van gemaakt?? Klinkt raar geloof ik, maar ik bedoel het lief. Jullie hebben van alle "bijzondere" dagen een gedenkdag gemaakt dit jaar dus misschien nu ook??

Esther wat balen dat ze zo langzaam groeien. Dat je hele planning nu in de soep loopt, so what???? Wat is nu belangrijker??? Jij en jullie wens of je werk en alle andere dingen die je voor anderen doet??? Kan me voorstellen dat je echt baalt, zo zie je maar weer dat het gewoon nooit te plannen valt en als je het wel doet lijkt het wel of je genadeloos gestraft wordt.... Op naar een mooie fm en hopelijk groeien ze gestaag netjes door zodat je toch bij de lunch kan zijn ;))

Verder heb ik het allemaal niet onthouden dus ik begin weer met meeschrijven vanaf hier:).

Bekkenpijn is wat afgenomen gelukkig. Vandaag verjaardag van zwager dus weer afleiding en zitten hihi. Ik doe gewoon heel snel te veel en wordt daar voor afgestraft. We komen er wel, als dit alles is........

Geplaatst

Esther, het verdriet en de wanhoop is voelbaar tussen je woorden door. Heb met je te doen! Had je maar de zekerheid dat je het allemaal niet voor niks doet en dat er ergens dat prachtige lichtpunt is. Ook jou gunnen we het zo!

Hoop dat het ook nog allemaal goed komt met je punctie. Wat een onzekerheid steeds.

Sandra, hoe is het nu met jou? Voel je je al iets beter?

Ruby, nog 1 dag wachten. Heb je nog krampen?

Babeth, wat een mooie woorden van Sandra. Ik sluit me er helemaal bij aan want ik kan het zelf niet mooier zeggen.

Sylvie, heb jij een beetje moed voor deze week?

Het wordt hier weer prachtig weer. Bij jullie ook?

Geplaatst

Zo... hier dag 2 aan de klus..... Een kamer leeg krijgen......

ook de papieren voor de gastouder ingevuld..

en dat terwijl het zulk mooi weer is, maar ja.. kan niet anders...

Geplaatst

Succes Simba!

Ik ga nu echt de tuin in. Prachtig weer buiten! Kom vanavond weer wel terug.

Genieten meiden!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Guusje wat jammer dat je er zaterdag niet bij bent ! Wel leuk die dag met je vriendinnen en ik vind het idee van syl erg goed!!

Riestvlek fijn om iets van je te horen en helemaal dat je weer aardig opgeladen bent!!! Geniet nog even van je familie deze laatste dagen in spanje.

Sandra bedankt voor de lieve woorden, gisteren hebben we verder niets speciaals gedaan hoor, gewoon lekker samen.jij een fijne verjaardag en niet te gek he ;-))

Syl aan het werk vandaag??? Bent goed bezig, spannende week voor jullie, hoe is jeroen eronder?

Fren wat handing dat je moeder je broeken kan vermaken! Scheelt enorm natuurlijk, succes met de hockey wedstrijd .

Esther ik Wil je alvast succes wensen met de fm van morgen, met de uitslag van de Mesa was het helemaal goed, morgen komt er ook vast goed nieuws waarmee alles precies goed uitkomt, manlief druk aan de studie? Hou je haaks meid!!!

Ik zal er eens uitgaan, gordijnen zijn op de slaapkamer nog dicht maar de zon schijnt al volop, hond en kat zijn samen op het balkon in de zon wel schattig zo samen

Verder nog geen Plannen hier... Fijne zondag allemaal!!

Simba ik las dat jullie met een leuk klusje bezig zijn! Kreeg ik mijn man maar vast zover haha

Geplaatst

Fran goede reis!

Babeth Jeroen is heel kalm ik loop te stuiteren ook door de ongi.

Ben je uit bed, ik kan dat niet zo lang blijven liggen.

Simba en Zara beide hard bezig. Ook een beetje van het weer genieten.

Geplaatst

Simba, Zara en Sylvie hard aan het werk zo te lezen!

Ik heb zojuist mijn kledingkast uitgeruimd, vier zakken kleding wegggegooid....(tenminste, 1 zak echt weggegooid, twee zakken voor het Leger des Heils en 1 zak voor mijn vriendinnen). Ik heb nu weer heerlijk overzicht, dat was echt nodig!

Mijn vriend is ook goed bezig, die is de radiatorbuizen wit aan het schilderen, dat moest echt nog gebeuren. En dan als beloning straks lekker naar de Vinkeveense plassen waar mijn ouders een zomerhuisje hebben.

Fijne middag allemaal,

Liefs, Laika

Geplaatst

dames...heel even snel...heb nog niet teruggelezen en we gaan zometeen naar een verjaardag...

ons ei is er eindelijk...hahahaha...vanochtend een megavette positieve ovu-test...we dachten al eerder dat ie posi was, maar dat was dus blijkbaar wishful thinking...meld me later weer...hahahaha...

geniet lekker van het zonnetje en van elkaar!!!

liefs,

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden