Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hei!

Ben weer thuis.

Lees de afgelopen dagen wel mee maar merk dat ik het moeilijk vind om te reageren omdat ik gewoon het tempo niet bij kan houden. Jullie zullen me waarschijnlijk iets minder zien hier maar weet dat duimen draaien voor degenen die weer -in de race- zijn en aan jullie gedacht wordt.

Alles teruglezen, nope, tantalusklus.

Babeth, de magische grens van 24 weken bereikt. Zo bijzonder! Gefeliciteerd.

Esther, wat een verschrikkelijke teleurstelling hebben jij en gerard voorgeschoteld gekregen. Gaat het een beetje? Sterkte.

Henne en ivfsh alweer halverwege in de wachtweken. Hoop op een positieve test voor beiden. Zou zo mooi zijn.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden, ik denk aan jullie en ik leef met jullie mee, Henne en IVFSH. Maar gewoon de tijd niet om te reageren. Ga jullie er niet mee vermoeien verder, want ik wilde dat jullie minder tijd hadden om hier te schrijven want dat betekent dat jullie druk met een ukkie zijn!

Heb gebeld voor een uitgangsecho jaja, vergeten te melden haha.

Afgesproken dat we mijn cyclus even in de gaten houden omdat ik weer in de war ben, om gek van te worden. En dan een afspraak voor resp. 20 mei!

Ik pas het lijstje later aan, nu geen tijd voor, wil liever even bijlezen haha

tot later

Geplaatst

Ursela welkom terug.

Hoe gaat het idd met jullie, Merel alweer opgeknapt?

Sab jij ook nog steeds druk druk druk. Mooi voornemen om minder te schrijven omdat we allemaal zw zijn.

Geplaatst

Ja goed voornemen om minder te schrijven omdat we allemaal zw zijn!!!!!

Ursula welkom terug!!!! Hoe is het idd met jullie???? Nog steeds koud bij jullie of net zo warm als bij ons??????

Sab het is geen must hier alles bij te houden hoor. Geen tijd is geen tijd...

Esther hoe is het met jullie???????

Geplaatst

Hoi meiden,

Ursela welkom terug!!! Hoe gaat het met Merel? Had jij nu ook de 5de ziekte onder de leden?

Henne wij hadden ook geen sex in de ww, durfde het niet en nu mag het niet vanwege gevaar op contracties .

De controle vandaag was Goed!!! De hals was weer langer, ze kon hem niet ineens meten. Ons meiske groeit goed dus we zijn enorm opgelucht. Voorlopig nog wel echt veel rusten en daarom ga ik nu iedere dag spuiten tegen trombose, voor de zekerheid.

Volgende controle is 11-5 met 26w2d.

Geplaatst

Hee meiden!

Babeth: gefeliciteerd! Super! Heel erg blij voor jullie!

Ursula: fijn dat jullie weer terug zijn, altijd weer fijn om in je eigen huis te zijn he. Hoe was het met je moeder??

Nico, meis, je klinkt echt niet vrolijk, heb met je te doen.... Neem de tijd voor je onvrede en onrust, moet er toch een keer uit. Daarna zul je weer met meer optimisme naar de toekomst kijken.

Sylvie: toitoitoi weer!!!! Ik duim nog hard door!!! Ik hoop dat het toch oke gaat met je.

alle andere meiden: succes weer in deze nieuwe week, helaas is het lange weekend voorbij...

hier gister weer braaf geen sex, haha, nog maar even wachten.

Ik voel echt helemaal niets meer verder.... vorige keer stonden mijn borsten op dit moment op springen en echt pijnlijk.... tja, wd 7 vandaag... Nog zes dagen tot ik ga testen!

Fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

Gefeliciteerd Babeth! Super, en doe idd gewoon lekker rustig aan!

Ursula, welkom terug, leuke foto's :-)

Geplaatst

Babeth...super nieuws!!! rustig aan blijven doen en goed dat je uit voorzorg spuiten voor trombose gaat zetten!

Ursula...fijn dat je weer even hier bent...hoe is het met jou en Merel? alweer opgeknapt?

Sab...idd het moet geen verplichting worden, als je geen tijd hebt, geen probleem...enne...ik vind het ook een goed idee om minder te schrijven, omdat we zw zijn en/of een kleine te verzorgen hebben...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hai meiden ,

Het is idd een hele geruststelling, toen we vanmorgen geen gingen hadden we zoiets van met wat geluk is ie htezelfde gebleven en anders echt alleen nog bedrust? Maar gelukkig nog wel rustig doen maar met een verlengde hals ( ik moest ineens denken aan de term jo-jo effect maar aub dan maar eenmalig ;-))

Zara ik ben benieuwd hoe jouw echo was,spannend toch weer!

Kaartje wel apart dat er meds zijn voor het gedrag van katten, goed om te weten, helpt zeker niet bij katten die een beetje door ouderdom van het padje raken hihi

Syl wat je zegt over de hond en aandacht verdelen... Klopt hoor, wij houden er ook rekening mee, nu krijgt ze bij ons met name van mij al minder aandacht vanwege de situatie maar zeggen echt soms nee of sturen haar naar haar kussen, zodat dat straks ook niet vreemd is. Wel zullen we haar van begin af aan ook bij de kleine laten om te kunnen snuffelen en stel je voor dat ze niet direct bij ons thuis is Dan leggen we in het zkh een doekje bij haar voor de geur en die nemen we dan weer mee naar huis.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een softie ben, ik zie de hond teveel als mens......de katten mogen van ons niet op de slaapkamer, ook niet van de baby en verder zijn straks de box en de kinderwagen verboden terrein, maar goed, die wagen kan in de garage gezet worden dus dat scheelt weer.

Nico ik vind je berichtje zo rot, ik snap zo goed dat je het even hebt gehad...altijd maar rekening houden met........ Ik zou het graag ook voor jullie graag zo anders zien! Hij je taai lieverd!

Vanavond, ardappelpuree met sperzieboontjes en ja hoor...een ordinaire gehaktbal.....

Geplaatst

Het waren stressvolle weken Babeth maar hopelijk is de druk nu wat van de ketel.

Ik ging vroeger altijd met mijn konijn in de kinderwagen lopen, beestje vond dat prima :-) Het is voor een hond een kwestie van wennen en ze kunnen lomp zijn overkomen vooral bij en baby.

Maar als ik jullie lobbes zo bekijk op de foto's zit daar geen greintje kwaad in.

Vanavond bbqen met het personeel met aanhang.

Geplaatst

Babeth gelukkig!

Niks ordinairs aan een gehaktbal, heerlijk! Wij gaan voor krieltjes, sperziebonen en gehakt cordon bleu. Ook lekker simpel na de bbq en pannenkoeken, dan heb ik ook echt even behoefte aan Hollandse pot... Hoewel Hollands? Cordon bleu is Frans misschien? Nou ja, in ieder geval lekker.

Sylvie veel plezier! Nog steeds mooi weer...

Geplaatst

Hoi Syl, inderdaad geen greintje kwaad maar ze vergeten soms dat ze 45 kg weegt en schat nog steds met regelmaat haar remwegen verkeerd in....

Gezellig vanavond!, veell plezier

Geplaatst

Ik loop net de keuken in op de zaak en zie dat de hond van mijn schoonbroer 2 hamburgers heeft staan opeten die lagen te ontdooien.

Hij luisterde niet en trok hem aan zijn riem mee en hij gromt en hapt naar mij, ben nog beduusd, dit had ik helemaal niet verwacht.

Vanmorgen nog in zijn etensbak lopen graaien en dat vindt hij prima maar als het op hamburgers aankomt vergeet het dan maar......

Hij ligt nu vast en loopt te piepen maar stomme hond :-(

Ja Babeth dat remmen is soms moeilijk vooral op een natte vloer dan schuiven ze door, haha.

Geplaatst

Hier vanavond nasi: mjammie, zin in!

Heb me toch een partij pijn aan mijn arm... Heb eergisteren een tafel (deels) geschuurd, met zo'n muisschuurapparaat. Zit nu een hele bobbel op mijn onderarm. Gister ook al, dus toen maar even niet geschuurd, dacht dat het vandaag wel over zou zijn, maar het tegendeel is waar. Echt suf. Telkens als ik ook maar iets vastpak doet het pijn. Wat doe je aan overbelasting? Rust?

Geplaatst

babeth, wat fijn!! Moet je aan de fraxiperine? Moet ik nl ook vanaf dat ik de puregon ga spuiten, tot hopelijk 6 weken na mn bevalling :-)

Zara? Geen nieuws nog?

Vanavond meer, zit nog op het werk...

Geplaatst

Oe, krijg zin in een pannenkoek! Begin net met lezen bij het punt waar Caroline het over haar pizzapannenkoek heeft.... Mjammie!

Sen, als je van stroop met suiker houdt, moet je eens butterscotch schenkstroop proberen. Ook heerlijk!

Ivfsh, jouw burger met friet klinkt ook al zo heerlijk! Jammer dat het zo ver weg is...

Maar hoe krijg jij je huisje nu al bijna klaar? Beetje rustig aan he met je kostbare vrachtje!

Over dat s nachts wakker worden, moet je dan ook steeds plassen? Kan namelijk een positief teken zijn.

Ga zo verder reageren. Nu eerst ff eten.

Geplaatst

Nico, jij verpest helemaal ons humeur niet! Je kan het er beter uitgooien dan je zelf lopen op te vreten. Logisch dat je baalt! Jarenlang word ons leven geleefd door de MM. Ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Niks kan je meer spontaan plannen omdat je net wel of net niet.... Dat breekt een mens een keer op en zeker als je leeftijd dan ook een rol gaat spelen. Krijg je nog de extra druk van geen tijd te verliezen.

Je moet doen wat goed voelt en je eigen gevoel volgen maar er is ook wat voor te zeggen dat je door een (korte) vakantie misschien als een ander mens terug komt en er weer beter tegen aan kan.

Heel veel sterkte en een dikke xXx

WAUW Babeth! Wat een goed nieuws voor jullie! Hangt de vlag al uit? Hopelijk kun je op dit mooie nieuws weer een tijdje teren. En rustig aan blijven doen maar dat doe je vast al.

Ivfsh, helaas helpt tegen de overbelasting van je arm (klinkt alsof er vocht in zit) alleen rust. Maar je moet hem wel een klein beetje blijven bewegen. Dus niet schuren en schrobben en verhuizen maar wel minder zware dingen.

Sylvie, veel plezier met de barbecue. Hopelijk valt hij niet in het water. Hier begint het nl. best hard te waaien en er komt ook bewolking.

In mijn kinderwagen zat vroeger trouwens ook een konijn en standaard een boek. Jaja, dierenliefde en boekenliefde zat er toen al in.

Moet overigens wel zeggen dat dat minder schrijven, makkelijker bij leest. Straks moeten we nog een maximaal aantal posts per dag invoeren...

Vandaag heb ik de laatste echo in ons eigen ziekenhuis gehad. Toch echt best eng om daar "weg" te gaan.

Volgens de arts was weer alles helemaal goed. In plaats van 7 weken, 3 dagen zou ik volgens de echo 6 weken 6 dagen zijn. Niets om je ongerust over te maken omdat dat schijnbaar per keer kan verschillen. Maar vind het dan toch weer wel eng om te lezen dat andere kleintjes al weer een stukje groter zijn.

Ach ja, zo blijft er altijd wel een bepaalde angst.

Morgen hoor ik van de huisarts of ik beter naar de gynaecoloog of naar de verloskundige kan gaan. Weer een nieuwe mijlpaal.

Geplaatst

hoi dames

Zara wat een goed nieuws, inderdaad het zegt nog niet zoveel op dit moment, vaak kunnen ze het zo vroeg ook nog niet zo goed meten, wordt je hcg ook nog in de gaten gehouden of je progesterongehalte? Heb je zelf al een voorkeur voor de gyn of de vk?

Caroline, inderdaad er is niets ordinairs aan maar cordon-bleu klinkt net effe beter hihi.

Syl ik moest wel lachen om die verdwenen hamburgers maar kan me voorstellen dat je er van schrikt, onze hond geeft er ook niets om als je zijn eten wegpakt, geregeld hangt hij samen met de kat in de voerbak maar als ie een flnk stinkend kauwbot heeft dan grauwt hij wel maar doet niets, we pakken het dan ook altijd even af en geven het vervolgens ook weer terug.

Ik weet zeker dat anderen het niet zouden durven, ze maakt dan natuulijk veel indruk maar ik zou het zelf ook neit bij een "onbekende" hond doen hoor.

Fren, wat ik heb meegekregen heet Fragmin 5000 ie. ik mag ze in de buik of in de bovenbenen spuiten.

Moest net wel lachen, trof de buurman en toen hij het van die anti trombose spuitjes hoorde was zijn reactie, owww wat erg, heb ik ook 2 maanden gemoeten na de knie-operatie, verschrikkelijk vond hij het.

Toen kwam uiteraard meteen de gedachte, ow jongen, jij zou eens IVF/Icsi moeten ondergaan.....spuiten en punctie!!! maar goed....het blijft een man ;-))

Jij mag morgen weer beginnen nietwaar? veel succes!!!

Ivfsh, flink aan het klussen zo te horen? je klachten klinken wel als overbelasting...je gebruikt toch een schuurmachine? zelf geen extra kracht zetten hoor....

Geplaatst

Pauze

Sab
: bellen voor uitgangsecho ± 20 mei

Miki
: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje
: intake Dusseldorf 4 mei

Nico
: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen
:
orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Guusje
: begin mei voor 2e poging, wachten op bongi

Roestvlek
: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline
: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther
:

Rubster
: rust

Eef
: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Behandeling

IVFSH
: dinsdag 19 april tp

Henne
: woensdag 20 april tp

Fren
: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Zara
: 26-4 tweede echo, 7 w 3 d

Dublin
:
28-4 echo (9 w)

Witje
: 2-5 controle gyn,
10-5 pretecho

Simba
: 4-5 controle VK

Laika
: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula
: 9-5 controle vk

Babeth
: 11-5 controle met 26w2d

dames ik heb mijn afspraak weer vermeld en Sab ik heb jouw gegevens ook even aangepast ;-)

Geplaatst

Babeth, klinkt als hetzelfde, ik mag ook in buik of been, maar omdat ik dan ook al deca en puregon moet spuiten gaat deze in het been.

Ben inderdaad blij dat ik morgen eindelijk mag! En ja, als die mannen di zouden door moeten maken (of zwangerschap en bevalling in het algemeen) zou de mensheid waarschijnlijk al uitgestorven zijn, of hadden we in ieder geval geen last van overbevolking...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden