Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zie haar vaak genoeg hoor, ze komt minstens eens per maand naar Nederland, moet voor haar werk dan in Amsterdam zijn en logeert dan bij ons.

Zo, de garnalen en de kip liggen lekker te marineren...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, het is echt geen doen om terug te lezen zoveel is er geschreven. Zo te lezen was de meeting geslaagd, waar kan ik foto's zien? Ben wel benieuwd.

Syl, wat eens mens ben jij ook zeg. Lag in een duik om dat slipje.

Iedereen weer aan de bbq? Ik heb net kip gemarineerd, straks lekker sateetjes maken.

Ben ook 2 uurtjes naar het strand geweest maar er staat best een fris zeewindje.

Met iggy gaat het goed, die komt lekker bij.

Verder lekker luieren hier, niets moet alles mag

Geplaatst

Ja hoor, kip en garnaaltjes liggen lekker op smaak te komen, net kruidenboter gemaakt... Helaas komen onze gasten pas om half 7, ik heb nu al honger!!

Fijn dat het met Iggy de goeie kant op gaat!

Eet smakelijk alvast iedereen.

Geplaatst

Wat een dag joh, gewoon warm! Heb weinig anders gedaan dan buiten zitten met een boek.

Ik moet nog steeds hier teruglezen *schaam*....maar ja 'moet' zoveel en moet juist minder moeten van iedereen....is dat nog te volgen? ;-) wat ik ook 'moet': doorgeven wat ik van werk voor m'n verjaardag wil goh wat is dat lastig zeg. Tegen familie of vrienden zeg ik gewoon 'een leuk boek', iets van sieraden, leuke bladmuziek, maar hier moet ik dan met een kleur of titel of wat dan ook komen... lastig. Als iemand nog leuke ideeen heeft....een bon is ook zo'n fantasieloze oplossing.

Geplaatst

Henne gelukkig dat je je mood weer hebt veranderd, je was zo boos... Ik weet ook nooit wat ik moet vragen dus doe altijd maar iets praktisch: tulpenvaas bv die was kapot gegaan.

Zo, ik zit aardig vol, we zijn net klaar, de garnalen met Henne's marinade waren een groot succes!! Nu zo aan de koffie... Begint nu wat frisjes te worden, ga even een vest aantrekken. Iedereen lekker paasmaal gehad?

Geplaatst

Meiden,

Ben er ook even.

Zitten nu op de bank. Gisteren een nieuwe fiets gekocht. Eigenlijk een mama fiets, maar het rijdt gewoon heel lekker. 7versnellingen. Hebben dus gisteren veel gefietst. VAndaag Tilapia filet met roerbakgroente in de folie. In de oven en later op de skotelbrai. Bij mijn schoonouders op de tuin gegeten. "Naar huis fiets opgehaald en naar de ijssalon gefietst. Samen met mijn pa en schoonouders. Morgen nog een lekker dagje vrij. Even naar hornbach en dan lekker relax nog.

Fijne dagen nog allemaal.

Geplaatst

Hoi hoi

Ik lig even bij te komen, vanaf 15.00 waren mijn moeder en schoonouders bij ons , lekker in de tuin gezeten en vanavond gebarbecued, was lekker , en ook fijn dat mijn moeder mee kon doen ( zij moetverg oppassen met wat ze eet) .

Het was erg gezellig en tot 21.30 Buiten kunnen zitten.

Ohh meiden, morgen 24 weken! En overmorgen weer controle, ben zo blij dat we zo ver zijn, kan het wel uitschreeuwen

Lieve meiden, bedankt voor jullie extra steun !

Liefs Babeth

Geplaatst

lieve babeth, wat zal dat n goed gevoel zijn, het fijne weer helpt hopelijk ook de tijd weg te kijken naar de echo ; - )

nog effies, dikke knuffel en voor de verandering maar weer het advies ' rustig aan'

liefs voor iedereen xxx

Geplaatst

Oh Babeth, wat fijn, weer een mijlpaal!

Henne, wat vind je van tijdschriftcadeau? Kun je kopen bij bruna en afhankelijk van heg bedrag kun je 3 mnd, half jaar of jaar abonnement nemen op tijdschrift naar keuze. Heb t heel veel cadeau gedaan en viel altijd in goede aarde!

Geplaatst

Ik kreeg er vorig jaar drie! Heel handig, steeds een nieuw tijdschrift, goed idee! Net iets leuker dan een gewone bon.

Heerlijk Babeth, goed gedaan! Na overmorgen kun je opgelucht ademhalen denk ik, of in ieder geval opgeluchter...

Geplaatst

Eef, hoe is de stand met betrekking tot het maximale loslaten? Lukt het al? Zie in je status dat je al zen bent! Als het je lukt moet je me vertellen hoe. Heb ook veel van die boeken gelezen maar op het moment kan ik me er even niet op concentreren.

Caroline, hoe is het met je dochter?

Sylvie, spannende week gaat dit worden voor jullie. Ik duim nog steeds voor een goede afloop!

Sandra, hoe is het vandaag met jou? De kleine goed gevoeld en je eigen pijnlijke plekken hopelijk wat minder? Rustig aan proberen te doen hoor!

Babeth, bijna maandag!!! Hopelijk kun je dan weer even adem halen. Wat een spanning moeten jij en je man hebben... Ik denk aan jullie en zeer zeker rustig aan blijven doen! Het zal niet makkelijk zijn.

Dublin, gelukkig weer een goede echo voor jou! Hopelijk raak je je andere problemen snel kwijt.

Sen, wat een ontzettend goed nieuws van Iggy en wat heb je het verhaal prachtig opgeschreven. Goed dat je niet hebt opgegeven. Hoop dat Iggy snel mag herstellen.

Spaatje, fijn zeg! Nu op naar de volgende stap.

Ivfsh, wat heerlijk dat je nu in je eigen huis aan de slag kan. Moet wel erg lachen om het Iers van je verhuizers. Hadden ze geen ondertiteling?

Henne, wauw wat een goed functioneringsgesprek! En die baas klinkt alsof hij je goed in de smiezen heeft. Neem zijn woorden ter harte! En nu lekker genieten van je vrije dagen...

Nico, de afgelopen tijd zo meegeleefd met je ovulatietesten en je banga-verhalen. Had het je zo gegund dat er deze maand eens een wonder mocht plaatsvinden. Zo begrijpelijk dat je er nu helemaal doorheen zit. Neem je tijd meis! Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en je vechtlust terug krijgt. Dikke knuffel!

Babeth, lees net het verhaal van Sylvie over de te vroeg geboren kindjes. Moest gelijk aan jullie denken. Heel veel sterkte en een extra dikke knuffel...

Syl, volgens mij zoeken de mensen met pasen eieren. Toch zeker geen onderbroeken? Of was het er ook één met stippen op?

Eef, fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben en weer kunnen beginnen.

Hihi Babeth, kijk sinds ik thuis zit ook ATWT en zelfs moeten huilen omdat Brad doodging...

Heeft iemand trouwens nog iets van Ursela en Merel gehoord? Hoop dat het goed met ze gaat.

Had vandaag bij het openen van mijn mail trouwens een hele hoop "vreemde" mailtjes in mijn mailbox. Ga er zo snel mogelijk op reageren. Bedankt voor de organisatie Sandra!

Geplaatst

Hi,

Wat een heerlijke dag was het weer vandaag he?

Ik had vandaag een paasbruch bij mijn nichtje, heerlijk over-the-top weer (daar houdt ze van) dus ik heb me lekker rond gegeten.

Morgen nog een paasbrunch en dan ga ik weer rustig aan doen. Het lijkt wel kerst (maar dan warm)!

Lekker veel mails inderdaad weer in mijn mailbox, ik heb gereageerd op de datumprikker maar omdat ik in oktober uitgerekend ben, wordt het denk ik lastig voor mij om uberhaupt iets zinnigs te zeggen over de data in sep/okt. Ik zou zeggen, hou maar geen rekening met mij!

Liefs, Laika

Geplaatst

Babeth ik schreeuw mee met jullie en we schreeuwen door tot de 40 wk. Vindt het nog steeds zo jammer dat ik hè niet gen gezien.

Zara het laatste bericht van Urseka us dat ze naar nl. Zou komen net merel.

Henne hier ook nog aan het verzinnen voor kadi's.

Meiden kijk dubbel door het trouwde Queen vieren, morgen om 07.00 wekker om baar Schiphol te gaan.

Welterusten

Geplaatst

haha sylvie: hoog tijd voor jou om te slapen: weer wat teveel gedronken??

Alle paasontbijtjes, lunches, eitjes zoeken, enz klinken goed. Hier niet echt in paassfeer. Wel lekker uitgebreid geluncht in ons nieuwe huisje: met aardbeien, eitjes, lekker brood, beleg. Niet veel bijzonders, maar wel heerlijk! Vandaag weer veel gerommeld in huis, best veel gedaan, maar ppffff, wat hebben we veel spullen en weinig kasten... Dat wordt nog een ritje naar Ikea vrees ik.

Verder een chaggie ar: PSV verloren vandaag... zwarte dag voor 'm :-)

Tel elke dag de dagen af vanaf mijn tp: nu het einde van wd 5, heb er dus nog wel een aantal te gaan. Maar ben er vrij relaxt onder, nu nog dan he, dat verandert nog wel, haha. Heb wel veel meer vertrouwen in deze poging dan in de vorige. Vorige keer had ik er echt nul vertrouwen in, nu voel ik wel dat er een kansje inzit.

Meeste van jullie slapen vast al, hier is het half elf, nog even tv zappen en dan lekker slapen.

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Lieve babeth,

Wat geweldig dat je morgen de 24 weken grens hebt bereikt. Fantastisch! Het is jullie zo gegund! Die kleine meid gaat een eerlijk thuis krijgen bij jullie!

Heb er ook bewondering voor hoe je zonder klagen alles over hebt voor deze zwangerschap!

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Valt toch wel mee Ivfsh, ik had geen zin om alles nog te corrigeren. Trouwdag gevierd, niet zo veel gedronken maar moe en last van hooikoorts.

De eerste week zit er bijna op. Jullie hebben veel afleiding vooral met PSV. Jammer ben ook wel voor de Brabanders:-)

Geplaatst

Babeth, vandaag de 24 weken grens, die belangijke mijlpaal, heerlijk! Natuurlijk moet jullie kleine meid nog veeeeeel langer blijven zitten, maar deze stap is er en dat zal vast opluchting geven! Hoe bevalt de iPad? Het enige grote verschil tussen de '1' en de '2' is de camera. Wij wilden er perse eentje met camera om ook met video te kunnen skypen e.d. En verder is de twee geloof ik wat sneller en lichter... that's it. Dus geniet maar lekker van deze, heerlijk ding he!

Syl dat was weer een prachtig iphone raadsel hihi. Balen van die hooikoorts. Hier in huis ligt zelfs overal geel stof, bah. En J. maar niezen de hele dag. Ik merk het zelf aan mijn ogen en normaal heb ik er echt geen last van. Zon en warm zijn heerlijk, maar doe mij maar even twee dagen flinke regen.

IVFSH, vijf dagen pas hihi, ik dan vier. Maar ik tel stiekem vanaf m'n ovulatie hoor, want ik word als het mis gaat meestal toch braaf twee weken later ongesteld. Dus dan zit ik nu wel op de helft, over een week is het mn nod. Heb geen idee dit keer, voel wel af en toe wat, maar daar verbind ik maar geen conclusies meer aan. Zegt allemaal toch niks. Denk zelf nog steeds van niet, but proof me wrong please!! Vanochtend wel bedacht dat áls deze mislukt, we misschien toch even een maandje ertussen moeten laten voor die laatste cryo. Maar dat zien we dan wel. Fijn om je huis lekker in te richten en het thuis te maken. Denk dat een eigen plek toch essentieel is om snel te wennen in een nieuw land.

Caro, moest even lachen om de tulpenvaas....we hebben 50 euro budget, dus dat wordt dan een serie vazen ;-) Tijdschriftenbon had ik ook al aan gedacht Fren, of gewoon een aantal titels noemen (vaak hebben de titels zelf een veel voordeliger aanbieding dan via die bon). Die van de Bruna geef ik ook vaak kado, daarnaast heb je ook de nationaletijschriftenbon(.nl) daarmee heb je nog veel meer keus! Het stomme is dat ik het met dit budget gewoon zonde vind om zomaar iets te bedenken. Kan er een mooi duur boek van vragen, maar weet op het moment gewoon even niet wat. Kom duidelijk te weinig in de stad!

Jolanda ik heb idd aan je gedacht toen ik de datumprikker aanmaakte. September/oktober is precies lastig voor jou. Maar dan kunnen we je misschien met skype er wel bijhalen!

Ursela was toch in Ndl? Denk dat als ze terug is, het ondoenlijk is om bij te lezen. We mogen wel een samenvatting plaatsen ;-)

Nico, Esther, hoe gaat het bij jullie? De dips zullen er zeker wel zijn, het is zo frustrerend en moeilijk. Je wilt de juiste en beste beslissing nemen, maar je kúnt gewoon niet weten wat er gebeurt of zal gebeuren. Je wilt die optimale kans creeeren en dat beetje geluk afdwingen en dat kan helaas niet. Een dikke knuffel voor jullie beiden!

Eef, hoe was je echo? Of heb ik dat gemist?

Meiden, wie heeft de moed het lijstje op te graven? ;-) Want ik ben het verder echt even kwijt! Veel meiden volgens mij aan het hospitalhoppen? Twee op het wachtbankje, een aantal met spuiten in de aanslag....

Geplaatst

:clap2:Babeth:happydance: DE grens is nu bereikt. Hopelijk geeft het jullie iets meer rust en net zoals Syl zegt we schreeuwen mee tot de 40 weken!!!

Wat is er toch weer veel geschreven. Er is helaas weer weinig blijven hangen, ben zo moe van 2 dagen verjaardag vieren.... maar wel heel gezellig geweest hoor en gelukkig ook 2 goede nachten geslapen, scheelt ook een hoop.

Pijn is te handelen gelukkig en de kleine voel ik zo af en toe:happy:.

Sen, fijn dat met de kat weer beter gaat!!!!!! Geeft toch altijd een goed gevoel.

Nico hoe is het met jou vandaag??? Dikke knuf.

Henne cadeaus verzinnen is toch altijd een crime vind ik. Succes ermee. Ik vraag vaak heel afgezaagd een boekenbon, maar heb er dan wel heel veel plezier van.

Verder weet ik het niet meer, gewoon voor iedereen een dikke knuf en geniet nog even van het lekkere weer vandaag, gaan wij ook lekker doen.:toppie:

Geplaatst

Volgens mij is dit de laatste? De blauwe data zijn geweest, dus misschien even een update geven? Ik heb bij de zwangeren de verschillende afspraken even op één regel gezet. Anders staan er zoveel namen dubbel. Pffff, hoop echt dat over een weekje twee van ons eens naar beneden zakken ipv weer omhoog vallen....

Pauze

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Guusje: 21 april uitgangsecho, begin mei voor 2e poging

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther:

Rubster: rust

Eef: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Behandeling

IVFSH: dinsdag 19 april tp

Henne: woensdag 20 april tp

Fren: 21 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Zara: 18-4 1e echo (6 w, 3 d)

Dublin: 21-4 controle gyn ivm cystes (8 w). 28-4 echo (9 w)

Babeth: 26-4 controle met 23w1d

Witje: 2-5 controle gyn, 10-5 pretecho

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Geplaatst

Henne je was me voor met het lijstje dus heb hem maar weer verwijderd. Jij ben met kleurtjes actief geweest...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden