Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee babeth,

Inderdaad maar goed dat hij geen IVF hoeft te doen, haha :-)

Ik denk eigenlijk dat ik te lang in een vreemde houding heb gezeten met schuren: heb een oude, beetje truttige tafel gekocht met veel ronde stukken. Dus heb onder de tafel gezeten, arm in rare houding, denk dat het daardoor komt. Echt suf: dikke bult op/in onderarm spier. Zodra ik mijn vingers beweeg doet het al pijn.

Zooooo genoeg geklaagd :-). Met een paar dagen is het vast weg. Ik ga koken!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zara en Babeth, goede berichten, wat fijn!

Zara, geen zorgen maken, het kan echt nog best wel verschillen qua dagen. Pas rond de 12 weken kunnen ze wat meer aangeven hoe ver je volgens de groei echt bent en blijft het wat stabieler (is mij verteld).

Nico, je bent geen zeur en je vermoeid ons al helemaal niet, vertel hier juist hoe je je voelt, daar zijn we toch voor met z'n allen?

Ivfsh, shit van je arm! Rustig aan doen meis.

Sylvie, nou ja, weg zijn je hamburgers! Hopelijk heb je nog voldoende over voor je bbq!

Wij eten sperziebonen (is zeker in op de dinsdag ;-0) met aardappeltjes en ossehaaspuntjes (voor mij iets meer doorbakken) met gebakken uien en champignons.

Ook wel weer fijn, na al die paasfeestmaaltjes!

Geplaatst

Haha Fren, weet zeker dat je gelijk hebt met je opmerking over mannen. Heb er in ieder geval smakelijk om kunnen lachen...

Babeth, HCG hoeft volgens het ziekenhuis niet meer omdat er nu al twee keer een mooi kloppend hartje te zien was. Progesteron zou weinig zin hebben omdat ik sinds vorige week Utrogestan gebruik dus daardoor zou het goed gestegen moeten zijn.

Wat betreft je vraag over gynaecoloog of verloskundige heb ik eigenlijk helemaal geen referentiekader. Vindt het vooral heel belangrijk dat ik er met mijn zorg terecht kan en serieus genomen wordt en desnoods een keertje extra mag komen.

Ben daarom met mijn vraag wat te doen naar de huisarts gegaan maar deze is pas nieuw hier en nog niet zo bekend in de provincie. Volgens haar zou de verloskundige hier goed zijn maar tegen ziekenhuisbevallingen. Ik wil graag een ziekenhuisbevalling om geen onnodige risico's te lopen. Maar, het ziekenhuis hier gaat sluiten, en het nu dichtsbijzijnde ziekenhuis ligt op 35 tot 40 minuten met de auto vanaf ons huis. Stel dat je een ambulance nodig hebt, duurt het dus nog veel langer.Dat vind ik toch ook weer wel een risico.

Huisarts zou het met collegae overleggen en me er morgen over terug bellen.

Geplaatst

goeieavond dames,

wij hebben de knoop doorgehakt en net onze vakantie geboekt naar Griekenland...13 september vertrekken we om 16.25 uur vanaf Schiphol....zat toch nog te twijfelen of we het wel of niet moesten doen, maar we hebben het gewoon gedaan...

zara....goed nieuws van je echo!!!

ivfsh....balen van je arm....lijkt idd op overbelasting...doe maar even rustig aan!!!

kom later of morgenvroeg terug!

liefs,

Nico

Geplaatst

Jippie Nico gaat op vakantie! Heerlijk joh, je hebt helemaal gelijk!

Nu lekker ieder dag een kruisje zetten op de kalender.

Geplaatst

Heerlijk Nico, jaloers, ik wil ook!!! Fijn om naar uit te kijken al duurt het nog lang, word je meteen iets vrolijker van of niet? Lesbos weer?

Geplaatst

Heerlijk Nico, waar ga je heen? Welk eiland? goed gedaan hoor, even de zinnen verzetten!

Fran, succes morgen, whoehoeeeeee!!

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Guusje: begin mei voor 2e poging, wachten op bongi

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther:

Rubster: rust

Eef: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Behandeling

IVFSH: dinsdag 19 april tp

Henne: woensdag 20 april tp

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Zara: 26-4 tweede echo, 7 w 3 d

Dublin: 28-4 echo (9 w)

Witje: 2-5 controle gyn, 10-5 pretecho

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Babeth, bedankt voor het aanpassen! Heb zelf nog ietsjes aangepast ;-)

Geplaatst

Joehoe Niko!! Heel goed meid. Je hebt ook je ontspanning nodig, ben ervan overtuigd dat dat helpt in dit hele proces.

Jahaaaa! Morgen eerste spuit. Hoe zat het ook weer? Kan deca een dagje uit de koelkast? Gaan morgen naar soldaat v oranje en ga als een echte junk m'n eerste shot in de wc zetten in de pauze ;-)

Geplaatst

fren volgens mij mag deca niet te lang buiten de koelkast, staat er niks in de beschrijving??? Veel plezier morgen en succes met je eerste spuit weer!!

Nico Yes lekker op vakantie. Groot gelijk en lekker veel voorgenieten hoor..

Geplaatst

Zara goed nieuws, wat gaan jullie al 'snel' uit het ziekenhuis weg. Wij bleven tot 12 weken op de IVF afdeling en dan nog tot 16 weken bij de gyn. Ik vond het wel allemaal erg gericht op het medische, een vk kijkt denk ik meer/ ook naar jou.

Fren spannend! deca mag wel een dag uit de koelkast hoor, heb het wel over de post gekregen, kan prima. Doe er anders even wat aluminium folie om, blijft ie langer koel.

Babeth super goed nieuws zeg! Wel balen dat je weer moet gaan spuiten, maar vergeleken bij alles is dit natuurlijk niets.

Ivfsh sterkte met je arm. Let wel even op, door de rare houding kan er ook echt irritatie ontstaan zijn....dat het niet gaat ontsteken. Als het morgen o overmorgen niet echt minder is misschien even naar laten kijken.

Hier erg moe. Lange, warme dag en weer weinig vertrouwen in een goede afloop. Zucht. Zo maar snel naar bed.

Geplaatst

Hey meiden...ik ben ook weer in het land...

Wat een drukte hier de afgelopen week! Ik heb echt gewoon domweg geen tijd gehad om mee te schrijven...zo saai is dat om jullie geklets te lezen tussen de bedrijven door (op telefoon) en niet lekker mee te kunnen kletsen!

Allereerst Nico voor jou een hele dikke knuffel! Wat rot om te lezen dat je je zo voelt, heb het met je te doen meis! Maar wel supergoed van jullie dat jullie een vakantie samen geboekt hebben! Zeker weten een goeie beslissing!

En Henne en Ivfir...meiden het gaat spannend worden zo langzamerhand of niet? Henne ik lees dat jij je niet zo heel erg optimistisch voelt? Wat voor signalen geeft je lijf volgens jezelf nu dan? Bah wat een nare weken zijn dit toch altijd! Het moet gewoon zo zijn dat er weer eens verandering komt in het aantal zwangeren in dit topic...

Wanneer ga je testen? En ivfir je klinkt als een drukke tante op het moment...let je wel goed op jezelf?

Babeth fijn dat jullie deze zo belangrijke grens over zijn...dat moet toch goed voelen of niet? En ik las dat je een wiegje hebt besteld vandaag? Leuk zeg, wat is het geworden?

Ursela goed weer wat van je te horen. Hoe was het bij je ouders? Hoe is het met je moeder momenteel? Trekt ze het een beetje om zich te houden aan de adviezen van de arts?

Er gaan dus zeer binnenkort weer een aantal meiden starten...Fran hoe is het voor jou om weer te gaan beginnen? En caroline...al zin in?

Hier gaat het wel goed eigenlijk. Heb een hele, hele drukke week achter de rug. Zondag na het werk naar mijn zusje gegaan, bbq'en en we zijn daar blijven slapen. Zondag tussen de bedrijven door trouwens ook nog ongesteld geworden, vier dagen te vroeg. GEk hoor, dat heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Maandag naar het schokkerstrand geweest met zusje, man en kinderen.

Vandaag een dag in de zon gezeten thuis, plantjes voor in de tuin gehaald, koffie gedronken bij een vriendin, gestreken en beef suryaki gegeten (peultjes, tauge, biefstuk en rijst).

Nu nog even een verslag in elkaar flansen voor een functioneringsgesprek voor vrijdag.

Vanaf morgen weer drie dagen werken en dan vier dagen vrij. Heb leuke dingen gepland de komende weken.

Ik merk wel dat we samen heel erg de balans aan het opmaken zijn na zes behandelingen. We praten veel samen over hoe we nu verder willen. Voorlopig is dat echt rust, niks hoeven en volop genieten van alle mooie dingen die we gekregen hebben in ons leven. Ik heb ook echt besloten dit weekend om deze laatste paar weekjes te gaan genieten van de zwangerschap van mijn zusje. Ik wil deze fase bij haar heel erg bewust gaan meemaken en er volop van gaan genieten. Haar kinderen zijn speciaal voor ons en dit gaat haar laatste kindje worden. Ik wil er echt optimaal alles uit halen zeg maar. We hebben besloten om eens lekker te gaan sparen om leuke dingen te gaan doen. Ouders zijn veertig jaar getrouwd en we gaan met de hele familie nog een lang weekend weg, gaan we ook iets moois van maken. Nou ja, kortom weer genieten zonder alle stres.

Verder merk ik aan gerard dat hij er eigenlijk klaar mee is...en ik merk aan mezelf dat ik ook steeds meer begin te twijfelen of ik nog wel helemaal opnieuw wil gaan beginnen in dd. Of ik dit alles uberhaupt nog wel wil. We hebben besloten om voorlopig nog geen beslissingen te nemen, om echt een paar maand hier rustig over na te gaan denken en na de zomer keuzes te gaan maken.

Aan de andere kant...zeg me dat ik morgen weer mag gaan starten dan doe ik dat ook zo weer hoor :)...niets is zo veranderlijk als een mens...

Maar er moet een keer een eind aan komen en wanneer gaat dat zijn, wanneer gaat dat moment komen dat we samen zeggen dat we gaan stoppen? Is dat een rationele keuze of gaat dat een emotionele keuze zijn, wat laat je de overhand krijgen...ratio of emoties...

Lastig hoor!

Geplaatst

IVFsh, au, dat kanerg pijnlijk zijn. Doe maar even rustig aan met je arm.

Babeth en Zara, beide goed nieuws, helemaal geweldig meiden.

Henne, ik zou willen dat ik je wat kracht kon instralen.

Geplaatst

Esther, wat fijn te lezen dat het naar omstandigheden goed met je/jullie gaat. Ook ben ik erg blij voor je dat je weer van de kleine dingern aan het genieten gaat, en dat je er zo volledig bent voor je zusje.

Soms mis ik een zus, in dit soort situaties, dus wees er zuinig op ;-)

Geplaatst

Ben ik ook hoor! Mijn zussen betekenen enorm veel voor me (alhoewel ik ze soms ook achter het behang kan plakken hoor...)

Maar jij gaat dus ook bijna weer starten! Hoe sta je erin?

Geplaatst

Tja, ik ga er steeds meer tegen op zien nu het dichter bij komt. Mijn bongi moet er rond as zondag zijn, dus het is bijna zo ver. De spanning, of het nu allemaal wel gaat lukken, de onzekerheid, de punctie, het wachten. Bah

Geplaatst

Het is ook allemaal hardstikke spannend. Elke fase is wel een dingetje vind ik eigenlijk...er zitten natuurlijk wel gradaties in hoor maar de 1e spuit is b.v. apart, de 1e fm, de punctiedatum, het telefoontje als je hoort of er bevruchting is...en dan die ellendige wachtweken! Brrr....

Maar meis het is ook weer een kans hé! GEwoon een serieuze kans! Lees dat je de 1e behandeling veel cryo's had...zou mooi zijn als dat nu weer het geval gaat zijn! Alhoewel...die heb je gewoon niet nodig, die cryo's!

Geplaatst

Vorige keer had ik inderdaad veel cryo's. Hoop ze inderdaad niet nodig te hebben, maar omdat IVF onze enige manier is om kindjes te krijgen, hoop ik dat er toch wel weer heel wat zijn. Je weet maar nooit!

Geplaatst

Nico heerlijk een vakantie, groot gelijk.

Fran zal wel raar aanvoelen na zo'n lange tijd weer opstarten. Deca kan trouwens langer uit de koelkast, 2 x meegenomen op vakantie. Staat in de bijsluiter.

Esther je klinkt heel positief. Jullie zijn alles op een rijtje aan het zetten.

Henne en Ivfsh jullie zitten beide bijna op de helft.

Ivfsh klinkt pijnlijk die Bobbejaan.

Ik duik zo mijn bedje in.

Alvast welterusten.

Geplaatst

hee esther,

fijn om een berichtje van je te lezen! Wat blijft het toch moeilijk he... en wat ben je toch een lief mens: wel zo betrokken zijn bij je zwangere zusje. je bent een schat met een groot hart!

Fijn dat jullie veel praten en naar elkaar toe trekken, heel waardevol! Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor jullie.

veel liefs,

IVFSH

Geplaatst

Hallo Esther, goed om weer even wat van je te horen.

Ik heb respect voor de manier waarop jullie met dit alles omgaan. Door na te denken en te praten over de mogelijkheden weet ik zeker dat jullie straks een goede beslissing gaan nemen.

Guusje en Fren, spannend om weer te mogen beginnen. Heel veel sterkte en succes toegewenst!

Ga ook zo slapen. Erg moe....

Geplaatst

Syl, Bobbejaan??

Esther, fijn wat van je te horen. Denk dat het heel goed is alles te laten bezinken. Snap ook G wel, maar begrijp jou ook zo oed. Helaas is er geen goed antwoord te geven en gaat het erom hoe ver je wilt gaan en waar je de grens trekt...

Guusje, wanneer ga je starten? Lopen we gelijk op? Zou et wel leuk vinden het stokje dat ik van IVF en henne krijg met iemand te delen voordat we het doorgeven aan Caroline!

Geplaatst

Ik wil wel delen hoor Fren. Ik verwacht rond 1 mei mijn bongi, dan ga ik ook gelijk starten met Synarel, en als de echo dan goed is, dag 2 met Gonal-f.

En jij? Heb het even gemist geloof ik ;-0

Geplaatst

Ik start morgen met deza, maar oe lange traject, en denk dus dat we gelijk op zullen gaan. Ik moet op 10 mei starten met puregon namelijk. Leuk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden