Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dublin, Spannend vandag, naar jullie kleine kijken. Hoop uiteraard dat jullie mogen genieten van dit moois!

Babath, is de trek er nog, de kwarktaart? Lekker hoor!

Henne, ik denk dat het verstandig is om niet te testen, wat je zegt, struisvogel politiek, maar het kan je gelijk zo'n rot gevoel geven, terwijl dat misschien niet nodig was. Ik ga er van uit dat je mandag dubbel gefeliciteerd mag worden. Hoop het zo voor jullie.

IVFir, WD 9, ook hier duimen draaien voor jullie.

Fren, duper dat het gister leuk was. Hoe gaat het met de deca spuiten?

Hier is de Bongi in aantocht, last van mijn onderrug en van mijn (.)(.). Hoop dat het nu wel op tijd komt. En dan gelijk het zkh bellen voor een echo, hoop zo dat de cyste weg is.

Fijne dag allemaal.

Oh ja, Roestvlek, gefeliciteerd met je verjaardag.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje het blijft raar nietwaar dat je zit te wachten op je bongi?? Laat die maar snel komen, dan hoop ik dat jullie te zien krijgen dat die rot cyste weg is, foetsie, verdwenen......

Geplaatst

Pagina 511 ! Valt mee toch?

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Guusje: begin mei voor 2e poging, wachten op bongi

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther:

Rubster: rust

Eef: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Behandeling

IVFSH: dinsdag 19 april tp

Henne: woensdag 20 april tp

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Zara: 26-4 tweede echo, 7 w 3 d

Dublin: 28-4 echo (9 w)

Witje: 2-5 controle gyn, 10-5 pretecho

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Geplaatst

Roestvlek gefeliciteerd! Wat zijn er veel meiden jarig in deze weken zeg!

Nico zwanger op vakantie is een heel goed idee! Ik ben met vier maanden naar de Pilion geweest (Griekenland) en het was heerlijk om op het strand te liggen en te genieten van mijn beginnend buikje! En al die Grieken die het zo leuk vonden en zeiden: volgend jaar terugkomen met de baby! Dat hebben we overigens niet gedaan, vliegen met een baby van 6 maanden zag ik niet zitten, hebben een jaar gewacht toen.

Fren wie is de hoofdrolspeler dan? Ben nu wel nieuwsgierig natuurlijk!

De rest: succes met alles.

Ik ga zometeen eindelijk weer eens zwemmen, ben een paar weken niet geweest door zware verkoudheid en nog wat dingen, dus zal wel tegenvallen weer qua conditie. Heb helemaal geen zin maar ik moet van mezelf!

Geplaatst

Ben voortaan heel voorzichtig met foutjes en lees terug maar deze dus niet.

Moest even heel diep graven voor de betekenis van kezen maar n weet ik het weer.

Fran wat kunnen wij vrouwen toch wegzijmelen met een knappe man, waarschijnlijk in uniform :-)

Dublin heel veel plezier met je echo en geniet van je weekende weg.

Roestvlek gefeliciteerd, daarom is je vriendin hier natuurlijk uit Duitsland, gezellig samen doorzakken.....

Caroline veel plezier met zwemmen, als je eenmaal ligt te dobberen zal het best lekker zijn.

Sandra zwem jij nog steeds of is het bij die ene keer gebleven?

Henne wat zal dat een mooi kado zijn een postieve test, je kan niet altijd op je lichaam afgaan, we worden zo voor de gek gehouden met kwaaltjes of juist geen kwaaltjes.

Ivfsh de dagen zullen wel voorbij kruipen, wel lekker dat jullie nu een eigen plekje hebben.

Masterchef volg ik niet, krijg ik teveel honger van!

Ben zenuwachtig en kan het moeilijk inschatten hoe wij vanavond op de bank zitten, of juist niet.

Ga maar een poetsen.

Geplaatst

Ik zit net te denken, als mijn bongi 30 april er is, is het precies zoals vorig jaar. Toen ben ik ook op 30 april begonnen ..... Zou wat zijn!

Geplaatst

Roestvlek gefeliciteerd! En Nico morgen jarig, het is hier wel een druk verjaardagenweekje dan! Op mijn werk ben ik ook al (bijna) gelijk met twee collega's jarig.

Geplaatst

Simba ik heb nog even gecheckt, je staat wel in de datumprikker. Ik ga even kijken of ik je opnieuw uit kan nodigen. Sen, volgens mij sta jij er niet in! Probeer je alsnog toe te voegen. Op dit moment scoren 22 en 29 oktober overigens het hoogst.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lig op bed even alles bij te lezen...

Roestvlek van harte gefeliciteerd!!!!

Syl-vie ik moet lachen om je gekees... ;-) die zin in kwarktaart is er nog steeds... Kwam idd door die stomme reclame maar Wil 'm maken via het receipt van mijn moeder met een Bodem van Lange vingers

Geplaatst

Recepten uit de oude doos, veel beter dan die kant en klaar pakjes! Kwarktaart was nooit mijn favoriet, maar wel van mijn broer. Een bodem van biscuitdeeg (idd lange vingerssmaak ;-)) En dan hadden verse morellen in de kwark de voorkeur, een hele paarse taart werd dat. Oh ik heb ook best zin om te bakken....misschien iets van cake of koekjes, mmmmm.... Moet nu eerst een vriendin bellen die 10 maart bevallen is, afspraak maken voor kraamvisite. Zie er enorm tegenop. Derde vriendin heeft heel lief al voorgesteld om samen te gaan, maar ik zou dus wel de afspraak maken. En als ik niet opschiet, dan is ze ondertussen alweer aan het werk. Dus.....gewoon bellen nu.

Geplaatst

Oeps was iets te vroeg...

Jeetje water loopt me in de mond maar dadelijk eerst onthouden met volkorenbrood en verse jus, wie weet is het Dan over.... ( vast niet)

Fren, je eerste spuit is weer een feit! Jij hebt vast ook nog lekker gezellig van die knave hoofdrolspeler!!

Dublin, succes met je echo en een fijne week gewenst!!! Dit hummeltje blijft lekker warm bij je hoor, maar ik snap wel dat je er bij stilstaat !!! Geniet ervan.

Henne ik duim voor je voor een dubbele felicitatie en het gevecht tussen de struisvogelpolitiek en nieuwschierigheid , moeilijk maar goed dat je nog wacht!

Nico jij gaat ook al zelf je gebak verzorgen? Lekker en leuk!!! Maak je echte vlaaien of maak je ook taart? , ik bak meestal ook nog altijd een cake voor de niet gebaketers.

Syl ik moest net aan jullie verlorenslip denken.... Bij koffietijd kun je nu een foto insturen van een echt " help" moment, ze noemde ALS voorbeeld , een verloren onderbroek....

Haha ben al erg productief: net Loodgieter gebeld void wat kleine dingen , mijn man zal verrast zijn.

Roestvlek waren jullie niet gaan shoppen voor een nieuwe Badkamer? Geslaagd?

Geplaatst

Ehhh Henne verse Morellen? Bosbessen misschien? Of is het geen verspreking?

Jeetje jij hebt het over kraamvisite, wij gaan vanavond bij mijn zwager, total vergeten!

Goed dat je gaat bellen om af te spreken, kan me voorstellen dat je het moeilijk vind.ik hoop dat het je uiteindelijk zal meevallen!

Geplaatst

ja Henne...wat zijn morellen???

Dublin...vandaag de echo...op je eerste vakantiedag...dat kan alleen maar goedgaan...en daarna door naar Breskens...lekker...hoop dat het weer ietsje beter wordt...hier is het nu bewolkt...

Babeth...gelukkig kun je ook nog dingen regelen vanaf de bank...hihihi...ik maak meestal cake en een appeltaart...en als men het niet lust...jammer dan...hahahaha...er zal denk ik geen visite komen, want ik bijna eigenlijk niet thuis...hahahaha...vier mijn verjaardag eigenlijk niet...

collegaatje had gisteren de eerste fm en zij gebruikt fostimon...had bij haar eerste ivf 8 fm's gehad met puregon...nu zit ze met 1 fm al op 2 van 15mm, 1 van 12 en 1 van rond de 10....morgen weer een fm en mss dat zij maandag al de punctie heeft....zij reageert dus heel goed op de fostimon (had ze ook al eerder gebruikt bij haar iui-pogingen)...jammer dat ze dit niet hadden willen proberen bij mij in Maastricht...maar goed...gedane zaken nemen geen keer...moet vooruit kijken...in Geertgen en Düsseldorf gebruiken ze in elk geval ander FSH...en hopelijk gaat het daar gewoon mee lukken...

ben reuze benieuwd wanneer onze tweede meeting gaat plaatsvinden...leuk!!!

wil reageren op anderen, maar ben het ook weer meteen vergeten...hahaha...

oja...ga het lijstje even aanpassen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik was van de badkamer. Hebben meubels gezien. Maar we moeten eerst maar eens afwachten op 5 mei als ze opnieuw onderzoek doen wat deleidingen betreft.

Verder komt de duizeligheid vanuit mijn rug nek. Op 4 mei naar de fysio.

Verder vanmorgen ook nog even langs de dokter voor mijn rechter arm. Rustig aan doen. Is een peesje overbelast en daarom zo'n last. Zelfs met fietsen is het niet lekker.

Maar vandaag met de auto naar mijn werk gegaan. Het is best fris buiten. Gisteren heeft het wel iets geregend.

We hebben hier nu weer code oranje.

Kwarktaart, ja dat zal ik ook wel lusten. Merk datik niet lekker in mijn vel zit en alles lekker is. Maar wil er niet aan toegeven. heb net een banaan op. Om half 1 weer lekker mijn broodjes eten. Erg dat ik daar zo naar toe kan leven.

Meiden voor iedereen heel veel succes en sterkte voor wie het nodig heeft

Roestvlek gefeliciteerd met je verjaardag.

Geplaatst

Hihi, nee geen verspreking hoor. Morellen zijn een soort kersen. We hadden daar zelf een boom van, dus verser kon niet!

Ik ben gek op bakken, maar met al m'n overgevoeligheden is dat niet zo makkelijk meer. Maar met verjaardagen leef ik me nog wel eens uit: kwarktaart, chocoladetaart, aardbeientaart, gemberkoek (soort boterkoek met gember).... De laatste paar keren was het gewoon even naar de HEMA, maar eigenlijk vind ik het veel leuker om het zelf te doen. Ook met trakteren op werk, maar ja, energie he.... Misschien ga ik straks wel proberen cakejes te bakken met speltmeel en honing, nog niet eerder geprobeerd.

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Guusje: begin mei voor 2e poging, wachten op bongi

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther:

Rubster: rust

Eef: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Behandeling

IVFSH: dinsdag 19 april tp

Henne: woensdag 20 april tp

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Zara: 26-4 tweede echo, 7 w 3 d

Dublin: 28-4 echo (9 w)

Witje: 2-5 controle gyn, 10-5 pretecho

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Rubster...balen dat je zoveel last hebt van je nek en daardoor ook duizelig...hoop dat de fysio verlichting brengt....

hoop dat de badkamerschade gaat meevallen en dat jullie de nieuwe meubels zonder al te veel problemen kunnen plaatsen of laten plaatsen...

als ik het goed lees, ben jij ook een emotie-eter...hier ook...af en toe lekker en handig, maar soms ook helemaal niet...sterkte meid!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Ruby sterkte met de duizeligheid, het zit dus goed vast in je nek en rug :-( Als fysio niet voldoende helpt of als het terugkomt kan ik je osteopathie aanraden!

Geplaatst

Fran dat is idd een snoepje zeg.....

Babeth jij gaat nu onthouden (ontbijten).

Nico bak ze voor morgen, lekker.

Heb deze week cake gebakken, iedereen aan het bakken hier.

Geplaatst

haha Fran bedankt he! Inderdaad niet slecht, wel een beetje glad naar mijn smaak, maar smaken verschillen!

Jeetje meiden, dat jullie niet wisten wat morellen zijn :-)! Mijn ouders hadden vroeger ook zo'n boom staan maar ze zijn een beetje zuriger dus geef mij maar kersen.

Lekker gezwommen weer, weet niet hoe het komt maar die paaskilo is er alweer af. Gelukkig. Volgende week in Frankrijk gaat het natuurlijk weer fout: rosé (drink thuis bijna nooit maar daar elke avond), lekkere kaasjes, bbq, mmm krijg alweer honger!

Geplaatst

Hee meiden,

Jullie zijn gezellig druk hier vanochtend.

Roestvlek: gefeliciteerd!!!! Hoop dat je een hele fijne dag hebt!

Fren: altijd fijn om te staren naar een fijne vent :-).

Sylvie: fingers crossed meid!

Hier is het een heerlijke zonnige dag! Ga wat dingen in huis doen, maar ook buiten in de tuin genieten van een goed boek!

Geplaatst

Ik knap altijd af op baarden en snorren haha. Maar verkeerd is ie zeker niet ;-)

Telefoontje was natuurlijk heel gezellig.... Ik ken haar ook al 30 jaar, dus het zou raar zijn als dat niet zo was. Maar ja, kraamvisite is gewoon wel erg beladen. Ik ga meestal ook gewoon niet. Nu hebben we het ook via een omweg afgesproken hoor. Ze gaan in augustus verhuizen naar Friesland en hun huidige huis (oh schande) heb ik nog niet gezien. Dus ik kom het huis kijken. En oh ja, hun dochter.

Hier weer een rotgevoel in m'n buik en rug na het plassen. Ervoor merk ik echt niks en daarna zeurt het vaag menstruatieachtig en ben ik ook wat misselijk. Brrrr.....spanning........ het zegt niks, maar je wilt er toch graag iets in zien...

Caroline goed van het zwemmen. En de paaskilo! Ik ontdekte van het weekend dat mijn weegschaal ook vetpercentage enzo weegt hihi....nooit gebruikt! En idd morellen zijn een beetje zuur, dat vond mijn broer juist zo lekker in de kwaktaart. Ik ben eigenlijk de enige echte zoetekauw in ons gezin en ik mag geen suiker meer. Hoe erg is dat!

Geplaatst

Gezellig Caroline iFrankrijk smaakt het altijd beter.

Normandie toch, vorig jaar hadden wij het er ook over. Wij gaan met vliegkamp altijd naar St. Valerie.

Gezellige fransen daar ook, Paris altijd zo sjaggie.

Geplaatst

Ja das waar Sylvie!! Dat was jij! Haha toen kende ik je nog helemaal niet en nu wel, wat leuk! Wanneer is jullie vliegkamp weer?

Is dat trouwens lekker Henne, kwaktaart? Heb er rare associaties bij maar zal wel aan mij liggen :-). (Sorry beetje flauw)

Geplaatst

Vind het ook altijd leuk om te bakken, niet goed voor de lijn maar wel lekker. Ik maak wel altijd die chemische kwarktaarten, lekker makkelijk en iedereen vind ze lekker ik niet in de laatste plaats hihi.

Hier idd nog maar 1 keer gaan zwemmen, heb er na die 3 kwartier zo'n 3 dagen last van gehad dus niet meer geweest uit angst + dat het dan voor pakweg maar een half uurtje wat de fysio aanrade 3.10 euro moet betallen. best veel geld vind ik dat. heb ook steeds sneller last als ik iets doe en fietsen gaat nog dus dan pakken we af en toe gewoon de fiets. Alleen zadelpijn maar dat mag de pret niet drukken.

Leuke foto's Fran.

Oh lekker vakantie geniet ervan hoor.

Rubster balen van je nek, kan erg zeer doen weet ik uit ervaring. Sterkte en rustig blijven bewegen anders gaat het op slot zitten, zit je ook niet op te wachten. Hopelijk brengt de fysio verlichting.

Hier ook een emo eten hoor. Nu ik zwanger ben wel minder, pluspunt dus hihi. Ik denk er dan gewoon niet aan tot het voor me staat dan kan ik er niet meer van af blijven hihi.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden