Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

boek? wat voor boek??? kom maar door met die plannen hoor.

Syl, vind het allemaal superheftig wat jullie doormaken, en ik had het persoonlijk prima gevonden als je het geld gebruikt had hoor.

Ik wil ook kijken morgen, maar moet werken... hoe laat begint het allemaal? Ik kan om 1300 voor de buis zitten.

Las ook iets over kraamvisite? Ik heb dr 2 dit weekend; morgen vriendinnetje dat begion deze maand is bevallen en zondagmorgen (om 10.00 uur!?!) bij vrienden in utrecht. Hun zoontje is al 2 maanden, schaam me diep. Ga beide keren wel alleen, vin trekt het niet.

Gister tijdens het eten hele discussie over vakantie; vin wil niet kamperen want (ik citeer) vanaf volgend jaar moeten we wel kamperen want dan hebben we een kind. Hoezo overtuigd van de goede afloop...

oja, voor de stats; bak sla met gerookte kip, ei, kaas en tomaatjes.

Nu omkleden en braaf naar yoga!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren ik zal je mailen. Zag al wel je reactie op dat andere topic ;-)

Grappig dat Vin zo positief is! J. heeft dat eigenlijk ook meestal wel, kan ik me altijd fijn aan optrekken.

Die kraamvisite ben ik. Schaam me echt diep, want de eerste dochter van deze vriendin heb ik dus gewoon nog nooit gezien. Ik ben op hun trouwen geweest toen ze 26 weken zwanger was en ik onverwacht voor een dikke buik stond. We hadden elkaar namelijk een tijd niet gesproken. Achteraf vond zij dat ook heel erg en ze is toen nog een keer langs geweest, maar daarna bleef het toch bij bellen. Ik zag er elke keer zó tegenop. Denk omdat ik gewoon niet (lang genoeg) aan de gedachte had kunnen wennen dat ze zwanger was ofzo. Nu stelde een andere vriendin voor om samen te gaan. Behalve steun ook een beetje een stok achter de deur. En het zijn mijn twee oudste vriendinnetjes, eentje nog van de kleuterschool, de andere vanaf de 1e klas. Dus dat zit sowieso wel goed, ook als we elkaar een jaar niet zien.

Eten: rijst met brocoli en gemarineerde biefreepjes. Was zo snugger geweest om biefstuk te kopen haha. Heb die dus maar in stukken gehakt en geroerbakt. Eigenlijk zonde, maar en lekkere medium gebakken biefstuk durfde ik nu toch niet aan.

Geplaatst

Haha, veel plezier met yoga, lekker kamperen volgend jaar ; - ) fijn dat Vin zo positief is!

Hier een beetje last van de pil, die inmiddels braaf geslikt wordt. Herken wel veel uit de verhalen van Henne, dussss...zwanger is onmogelijk, maar zou er door alle signalen bijna voorgaan. Slik braaf door en besef sinds vandaag dat ik voldoende hormonen in de koelkast ga hebben voor de laatste poging, lieve lotgenoten dankjewel ; - )

Toch een fijn idee!

Lekker op de bank. Wacht altijd met koken tot telefoontje van manlief. Tot op heden niks, dus gok een pistoletje met lekkers....

Mooi om te lezen van Dublin: gefeliciteerd!

Guusje, nog even en je bent weer in de race ; - )

Fren, geen last van Deca met die yoga, geen duizeligheid?

Heb 2 jaar geleden meegewerkt aan een vakboek, 1 hoofdstuk van velen geschreven...misschien wordt het uitgegeven deze zomer ; - ) zou wel fijn zijn om de betaling te krijgen als de rekening van de icsi binnenkomt. Maar gezien de enorme vertraging geloof ik het bijna niet. Maar houd goede moed, het zit in deel 2, en deel 1 is al uitgegeven eind vorig jaar, dus wie weet..

Ga eens kijken of ik de agenda prikker kan begrijpen ...

Groetjes en xxx Eef

Geplaatst

Waarom moet je kamperen met een kind? Juist niet, dat gehannes met een baby en een tent en geen eigen badkamer en... nou ja, ik ben niet zo'n kampeerder dus, maar wel mooi dat hij er zo positief in staat!

IVFSH ik wil je niet blij maken met een dooie mus maar sterk ruikende urine... had ik ook toen ik zwanger was. Ik moet alleen wel zeggen dat dat wat verder in de zwangerschap was hoor, niet meteen al. Maar natuurlijk zitten jij en Henne overal op te letten, dat doe ik zelfs: ruik ik rare plaslucht, zijn mijn tepels niet wat donkerder, bah, wat stinkt dat kattenvoer ineens! Etc. terwijl ik niet eens bezig ben en de kans dus wel heel minimaal is...

Geplaatst

Dublin, gefeliciteerd met de mooie echo!

Sylvie, wat een k-toestand zeg! Ga je het wel redden deze maand (financieel dan)?

Henne, en Ivfsh, bah, die laatste wachtdagen ook! Jullie gekke dingetjes klinken wel veelbelovend, wat zou het toch geweldig zijn als jullie allebei....(!). Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen symptomen had de laatste keer (of ik stopte het weg, dat kan ook) maar lekker een uurtje slapen overdag heb ik het eerste trimester wel heel vaak gedaan (vandaag trouwens ook weer, ik was onverwacht vrij vandaag). Stinkende urine heb ik niet, nooit gehad ook, maar sterker ruiken dan weer wel, en ook al vrij vanaf het begin. Oeh, spannend allemaal!

Fren, ik sluit me aan bij Caroline, kamperen met een kind, mij niet gezien, haha. Maar ik hoop met heel mijn hart dat jij volgend jaar samen met Vin en kind in een tentje ligt!!

Voor de stats: geroerbakte spinazie met verse pasta en geraspte kaas. En vanmiddag lekker een courgette gekookt in bouillon, toen in de blender met een klein schepje roomkaas erbij, met als resultaat een gezond en lekker soepje.

Geplaatst

Fren het begint al om 11.15. Hoe laat daadwerkelijk het gelukkige paar in beeld kont zal vast wel wat later zijn.

Idd heel positief van Vin maar kamperen met baby lijkt mij niets.

Henne moeizaam als je opeens voor een zw buik staat. Misschien valt het mee en kun je zelfs wat genieten.

Besloten om toch naar de campi g te gaan. Het financiële plaatje prive is weer (tijdelijk) opgelost.

Surinaams bij schoonmamma gegeten.

Geplaatst

Wilde net iemand gaan bellen met de afstandsbediening...... Vroege zwangerschapsblunder of gewoon verstrooid? :-)

Welterusten!

Geplaatst

Haha meiden, wat een grappige blunders hier in dit topic.

Sylvie ik weet niet waar jouw hart vol van is want nu schrijf je weer "het gelukkige paar in beeld kont"....

Dublin, wat een goed nieuws voor jou. En van de baby en van je cystes.

Dank je wel ook voor je geruststellende woorden!

Roestvlek gefeliciteerd met je verjaardag. Nico jij morgen en Henne maandag!

Hebben julllie je verlanglijstjes al klaar?

Nou ondanks al dat praten van jullie over eten en kwarktaarten ben ik een kilo afgevallen. Lijkt net of mijn keel dichtgeknepen zit telkens als ik wat wil eten.

Simba, nog bedankt voor je mooie foto's!

Ivfsh, stinkt hier nog steeds. Hihi.....

Geplaatst

Haha, wbt kamperen, dat is een eeuwige discussie tussen ons. Ik wil dit jaar kamperen, hij niet en die opmerking was zijn halfslachtige poging er dit jaar onderuit te komen. Ik hoef ook niet met zo'n ukkie in een tent hoor!

Moet wel zeggen dat alle symptomen me wel positief overkomen. Spannend hoor!

Deca net ging prima, maar heb nog nergens last van hoor. Was pas 2e spuit.

Ga zo lekker slapen. Niko, alvast gefeliciteerd!!

Geplaatst

Nico van harte met je verjaardag!!!!!!!!!!!! DAt je zelfgebakken taarten maar lekker mogen smaken, lijnen doen we morgen!!!!! Dat je maar veel mooie cadeautjes mag krijgen.

Geplaatst

Nico gefeliciteerd! Hoop dat je een hele fijne dag hebt.

Hier nog niks veranderd: wat voelt alsof ik zwanger ben, voelt net zo goed alsof ik ongesteld ga worden. Nog geen echte testdrang. Te bang voor een teleurstelling. Misschien morgen.

Syl hoe is het nou gisteren afgelopen?

Geplaatst

Hoi Henne wat goed dat je het kunt volhouden om niet te testen.

Wat je ook voelt je kunt altijd moeilijk op je lichaam vertrouwen vind ik zelf.

Ivfsh hou jij het ook nog vol?

Lang verhaal kort te maken wij hebben nog even de tijd, hoe lang durf ik ook niet te zeggen. Er gaat maandag een brief de deur uit naar de verhuurder over het betalingsplan en vanuit daar gaan hun dan een beslissing nemen.

We zijn dus nog in de race en zolang wij toch mogen blijven zitten na betaling gaan wij dit dus doen. Als ze ons alsnog eruit willen hebben na betaling doen we dat dus niet.

Het is dus nog allemaal onduidelijk maar voor nu weekend en weer bijtanken.

Geplaatst

niko, gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van (en gooi je dieet lekker een dagje aan de kant!!)

Henne, heb je mail gezien, kom er snel op terug. Goed dat je nog niet getest hebt, een dagje langer wachten maakt het resultaat toch betrouwbaarder...

Syl, wat een achtbaan zeg. Nu inderdaad even pas op de plaats tijdens het weekend en maandag opgeladen en wel weer verder!

Geplaatst

Nico gefeliciteerd! Goed advies: lekker eten en drinken vandaag en morgen weer in het regime... geniet ervan!

Sylvie gelukkig, het blijft gedoe maar je kan weer even opgelucht ademhalen nu jullie er vandaag niet uithoeven.

Tja, ik had gister niks te melden, heb wel even gekeken hier maar inderdaad rustig. Kan niet altijd feest zijn he!

Ik zat te denken: ik ga maar eens op zoek naar een baan voor 3 dagen. Maar toen dacht ik vanmorgen: is eigenlijk niet handig nu, eind mei weer beginnen. Niet dat ik denk zo snel iets te hebben maar je weet maar nooit, ook wel lekker om niks te hoeven dan. Erna dan maar, maar wat als ik zwanger word? Dan is het ook lastig solliciteren! Jeetje, hoezo beheerst het je leven?

Geplaatst

ohh meiden ik heb zoiets raars.

Afgelopen winter kwam ik 's ochtends bij mijn auto en toen leek het net of er iemand in had liggen slapen.

Alles lag overhoop, kastjes leeggegooid, middenconsole leeg en overhoop. Ik heb ook plastic tasjes en zo in de auto liggen, die lagen ook allemaal ergenas anders, heel freaky.

Kom ik vanmorgen bij mijn auto, weer geen inbraaksporen, maar wel een deur die niet in het slot zit. En weer mijn hele auto overhoop…!

Ik Sander weer bellen, krijg ik natuurlijk weer zelf de schuld, dat ik mijn auto ook goed moet controleren..

Hoe raar is dit dan?

Vind het best wel een vies idee dat iemand in mijn auto zit te rommelen..

Straks maar eens even de dealer bellen of het idd zo makkelijk is om mijn auto binnen te komen.

Dit was mijn avontuur van de dag, nu even pogen bij te lezen haha

Geplaatst

Nico, gefeliciteerd!!!! fijne dag alvast met moio weer, nou ja hier in ieder geval!

tot later

Geplaatst

Hieperdepiep voor Nico; gefeliciteerd meid!!

Caroline: praat me er niet van... Ik weet hoe je hè voelt wat betreft banen zoeken... Het blijft lastig. Als het financieel haalbaar is, is het wrs beter even te wachten. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om vast rond te kijken, cv op orde te brengen en eens te solliciteren om nog eens te weten hoe het voelt. Dat is iig wat ik nu doe.

Sab: jeeee dat is zeker freaky... Zou toch niet moeten kunnen dat iemand zo makkelijk in je auto kan komen?

Hier geen enkel teken van zwangerschap. Urine weer 'normaal' :-). Vrees dat deze poging niet groen gaat worden... Zondag denk ik testen.

Geplaatst

Hoi dames

Nico van harte gefeliciteerd, ook al ga je het nite echt vieren, toch een fijne dag gewenst meid! :aaaflowersmiley:

Henne en IVFsh, wel postieve signalen, geen positieve signalen, sterk ruikende tot normaal ruikende urine..ik blijf duimen!!!! knap dat jullie het testen nog kunnen weerstaan, super!

Caroline wat lastig zeg, kan me voorstellen dat je nu alles tegen elkaar aan het afwegen bent, maar sluit me wel aan bij IVFsh....fijn dat je bijna kan gaan starten en wie weet vind je vriend snel een leuke job.

Sab, wat klinkt dat eng zeg! denk je inderdaad dat je auto gewoon makkelijk open te krijgen is? Maar ja, stel je bent hem vergeten af te sluiten ook wel bizar dat dan net die ene keer iemand het ontdekt en er in gaat rommelen...bah!

Syl, jullie hebben dus weer even adem, sjonge jonge meid, wat een lange adem hebben jullie, pluim voor jou en Jeroen!!! je hebt uiteraard geen keus als volhouden maar goed, dat lukt jullie mooi wel!

Zara jij vroeg nog of ik bv.niet andere naaldjes kon gebruiken maar het zijn inderdaad kant en klare spuitjes, maar met de darttechniek gaat het super!

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak voor de 3/4D echo gemaakt, we durfden gewoonweg neit eerder omdat vorig jaar 1 dag voor de afspraak de jongens geboeren werden...nu gaan we 21mei.

Verder gisteravond op kraamvisite geweest bij ons nieuwe neefje, een erg mooi ventje.

Ik had er net als mijn man gelukkig helemaal geen moeite mee, was toch weer even afwachten. wel grappig, ik was even alleen met de vriendin van mijn zwager en nu begon ze ineens volop te praten en ook wel prive, terwijl er anders geen persoonlijk woord uitkwam.

Verder haar moeder ontmoet, die was voor 3 weken over uit Japan, zo lief, zowel zij als mijn schoonmoeder spraken geen engels en zijn beide op engelse les gegaan. Maar ja gebrekkig engels en dan het nodige (brabantse en japanse) dialect.

Uiteindelijk zat mijn schoonmoeder weer nederlands te spreken tegen die dame hihi. Schoot niet op, mijn man even google vertaling erbij gepakt en ook al was de vertaling niet altijd perfect, het werkte wel goed!

Geplaatst

Nico, van harte! Hoop dat je een hele fijne dag hebt met mooie cadeautjes en lekkere hapjes. Genieten meid!

Syl, goed nieuws voor nu!

Caroline, moeilijke beslissing. Zou ook willen veranderen van baan of minder werken maja, hier heeft manlief niet echt een vaste baan of inkomen. Rekeningen moeten ook betaald worden.

Sab, wat een verhaal. Zou er zeker even naar laten kijken. Weet dat bepaalde types auto makkelijk open te krijgen zijn.

Ik ga zo lunchen met een collega. Zin in maar hoop dat ik wat binnen krijg...

Geplaatst

Nico, gefeliciteerd met je verjaardag meid! Geniet van deze dag.

Liefs Guusje

:occasion18::glasses9::occasion16::thumbup::balloon::36_1_13::birthday::openpresents::icon_sunny:

:aaaflowersmiley::aaaflowersmiley::aaaflowersmiley:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden