Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne wat een ellende zeg. Weet ook even niets meer om te zeggen. Wij kunnen je vanuit hier steunen en hopen dat de lichamelijke ellende mee valt.

Sterkte meid vandaag!!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab balen zeg van die hoofdpijn en de mmm gaat snel weer van start.

We kunnen er naar "uitkijken" als ik het zo even mag noemen maar zien er ook gigantisch tegenop. Het is buiten ook plakkerig weer.

Sandra wat jammer dat hij niet meewerkte maar je hebt een extra geslachtcontrole gedaan dus dat is nu 100% zeker.

Hoe was het voor je vriendin en het extraatje wat je erbij had gedaan, gesproken dvd toch?

Babeth vandaag een controle en hopelijk weer wat geruster naar huis.

Ga hier opstarten.

Geplaatst

Henne alsof het nog niet genoeg is, zoveel onzekerheid en beroerd. Sterkte vandaag... hoop dat je de dag een beetje door kan komen.

Hier wordt in ieder geval aan je gedacht.....

Geplaatst

Ursela weliswaar ook een aantal berichten van jou.

Is de drukte wat minder voor je? Jij bent ook echt aan het aftellen, opeens lijkt het zo snel te gaan, voor mij dan voor jullie misschien niet, haha.

Geplaatst

Meiden,

Gisteravond om 22.00 uur ging het prikken weer alsof ik het al jaren doe. Dat is natuurlijk ook zo, maar wel met tussenpauze. Nu direct er achteraan.

Vanavond de Gonal f bij de decapeptyl. Tot nu toe nog geen bijwerkingen.

Henne, ik denk steeds aan je. Wat ..... dat je nu weer moet wachten. En hopen dat het dus geen operatie wordt.

Sandra, geslacht zeker. Maar jammer geen 3 of 4d echo. Weinig vruchtwater dat kan geen kwaad? Daar heb ik dus geen idee van.

Syl-vie, doe je rustig aan. Je hebt ook al genoeg op je bordje gehad.

Fren, succes met de echo vandaag

Zara, jij ook succes met de controle.

Sen, hoe is het met de staart van Iggy?

Ik mag weer 18 mei terugkomen. Op mijn werk heb ik gezegd dat het een nacontrole is van de vorige behandeling. ben niet zo goed daarin. Maar dan ga ik om 8 uur als eerste.

Hier schijnt het zonnetje en heeft het gisteravond even ge-onweerd.

Ben ook op de fiets hoor Sab. Vond het toch best nog wel fris. Dus wel een jasje aangehad.

Iedereen een hele dikke knuffel en er wordt aan jullie gedacht.

Ruby

Geplaatst

Rubster weer helemaal in de race en de 18 controle. Spannend!!!!! Ja het ziet er buiten misschien lekker uit, maar het is best nog frisjes.

Ik heb dan misschien weinig vruchtwater, maar niet TE weinig dus geen zorgen. Als het echt te weinig zou zijn zou ik niet weten of het slecht is, dacht het wel, maar dat is niet aan de orde dus ga er ook niks over opzoeken. Niet van te voren druk maken als het niet nodig is zeg maar.

Zo naar de diëtiste en dan door naar het werk. Tot later!!!

Geplaatst

Zara....vandaag controle, hoop dat alles 'schoon' is en dat er niets in de weg staat voor jullie vakantie. even afschakelen en bijtanken...fijne vakantie!!!

Sab....de 20e de echo en prikinstructie...nog anderhalve week....gelukkig dat je hoofdpijn iets minder is, wel vervelend dat je zo bezweet bent van het fietsen...geen idee of het plakkerig is buiten...zie de boomtoppen op en neer gaan, dus er zal wel iets van wind staan, maar geen idee of dit een warme wind is of koel....het zou toch ook iets gaan afkoelen de komende dagen???

Rubster....vanavond al de FSH erbij, gonal-f...gelukkig dat je geen bijwerkingen hebt!!! en volgende week de eerste fm dan, toch? succes!!!

Henne....wil zoveel zeggen, maar weet de woorden gewoon niet te vinden...vind het gewoon KL***te voor jullie. Kan er alleen maar voor julie zijn...hoop dat jullie deze dag een beetje redelijk doorkomen...goed dat je toch thuis blijft en probeert wat te werken...denk aan je!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi allemaal,

Net hele tekst getypt, gaat de laptop updaten.....................grrrr. Weg. Nouja wilde even roepen, Zara, Henne denk aan jullie, Zara ik hoop dat de echo goed is en dat je op vakantie kan, even weg en niets hoeven. Tijd voor jou en manlief. Henne, wat een rotsituatie, die onzekerheid, doe waar je je goed bij voelt, hoop dat het op een natuurlijke manier oplost en dat de bloedtest snel duidelijkheid gaat geven. Kus voor jou! Het is wel weer bizar om te lezen op dit forum, pieken en dalen. Nu net het droevige nieuws van Zara en Henne, en dan zijn er al weer 2 in de race, wat een rare wereld toch. Toch ben ik blij dat iedereen z'n verhaal deelt, het is toch een extreem rare tijd in ons leven, de ivf. Heel fijn dat er lotgenoten zijn en dat we ons verhaal kunnen delen en elkaar kunnen steunen. Ook het niet goed gaan is de realiteit. Geen bevruchting, geen innesteling, miskramen, het hoort er bij. Moet het hier onder ogen zien. Maar we zijn wel een positief zooitje bij elkaar, hop zie vandaag, weer 2 er bij in de race. We geven niet op. Hoop dat dit forum de statistieken gaat doen verbleken, en voor iedereen een wonder is weggelegd. Als het dan niet zo mag zijn, de kracht om verder te gaan en het gemis een plek te geven.

Pff even wat beslommeringen die door m'n hoofd spelen. Nu weer orde van de dag, eerste dag van vakantie, huis opruimen, boodschapje, de was etc. Het is by the way slecht weer in Europa, dus nog geen keuze gemaakt, het wordt een last minute beslissing vanavond ; - )

Liefs voor iedereen. Fren, hoop dat je echo goed is, en dat je verder kunt, harstikke spannend! Knuffel voor jou.

Eef

Geplaatst

Gisteren geen tijd meer gehad om hier bij te lezen. Nu dus vol verwachting lezen om te zien hoe de echo van Henne was. Jeetje wat een rotnieuws. Henne, had zo gehoopt dat het anders zou zijn dan je zelf dacht. Nu ook nog die onzekerheid. Hoop zo dat het relatief nog mee gaat vallen allemaal. Heel veel sterkte...

Geplaatst

Meiden die weer in de race zijn: heeeeeel veel succes. Ik ben een beetje halfbakken met reageren nu, voel me wel lullig maar kan gewoon niet zo helder denken.

Probeer thuis wat te werken, goed voor de afleiding en ik voel me ook gewoon verantwoordelijk voor mijn projecten. Lieve reacties gehad van werk en met baas afgesproken dat ik doe wat gaat en hem op de hooget hou.

Hoe ik me voel wisselt per vijf minuten. Soms opeens heel naar, misselijk, warm, moe, gammel. En andere momenten best prima behalve wat moe. Ook mentaal schiet het heen en weer van janken en een diepe put tot gewoon lekker bezig en hoopvol voor de volgende poging. Want laten we wel wezen: het zit niet goed, maar ik ben wél zwanger (geweest). Het moet dan toch verdikkie ook een keer echt goed gaan?

Ziekenhuis kon me niet heel veel meer duidelijkheid geven. Vrijdag kunnen ze pas meer zeggen. Nu alleen nogmaals de instructie om te bellen als ik het niet vertrouw of me helemaal niet lekker voel. Beter te vaak bellen dan te weinig zei ze. Maar zelf verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het de komende dagen zal escaleren. Mijn hcg was gisteren net zo hoog als de vorige keer twee dagen na de testdag, dus een week vroeger in de zwangerschap. Kan me haast niet voorstellen dat ik daar nu opeens grote problemen door krijg, of het vruchtje moet in een heel smal deel van de eileider zitten, maar dan had ik denk ik ook nu wel meer buikpijn gehad. Maar dat zijn allemaal alsen, maren en veronderstellingen. Ik ben niet goed in afwachten, dat merken jullie wel ;-) Gelukkig kan ik hier af en toe mijn ei kwijt.

Sandra wat jammer trouwens van de 3d echo. Eigenwijsje die zoon van jullie. Zie zo voor me dat je die regelmatig kwijt gaat zijn ;-)

Geplaatst

Hoi meiden, ik had vanochtend even snel ingelogd maar moest snel we, net even wat bijgelezen.

Henne en Zara ik moet zo aan jullie denken!

Zara erg fijn dat jullie vanavond vertrekken, ik wens je een goede vakantie toe, waarbij je het eea op een rijtje kan zetten en tot rust kan komen, geniet van elkaar lieverd!

Henne ik kan alleen maar voor je hopen dat je hcg al dalende is en dat je het vruchtje al verloren bent, maar ik snap je verontrusting. Jeetje een operatieve ingreep of die medicatie waar je bang van wordt. Maar zover is het nog niet gelukkig. Ik zou willen dat ik iets voor je zou kunnen doen!!

Eef, ik wilde even reageren op je berichtje hierboven, je hebt alles zo mooi verwoordmp, ik sluit me volledig bij je aan!

Slecht weer in Europa, balen joh, wordt het dadelijk nog een lekkere vakantie in Nederland ...

Ruby fijn dat je weer echt in de race bent en dat je geen bijwerkingen hebt, veel succes en op naar een mooie fm!

Sandra jammer dat de pretecho anders uitgepakt heeft maar iig erg mooie foto's , erg fijn!

Fren hoe gaat het met jou? Wanneer mocht jij ook alweer gaan stimuleren?

Sab bij jou schiet het niet op hè met je menstruatie....misschien blijft het wat uit door de stress? Komt die van het werk of de komende behandeling?

Caroline, ik las gisteren dat je vriend eigenlijk weinig zin had om weg te gaan, ik hoop dat hij inmiddels is bijgedraaid want jij keek er wel naar uit..

Syl hoe gaat het bij jullie momenteel?

Hier net terug van controle, ook weer helemaal goedgekeurd, de baarmoederhals was erg lang: 5 cm en ook erg belangrijk zat volledig dicht, deze controle was bij de arts die de cerclage had gedaan onze eigen gyn die was ingepland op de o.k. We waren erg blij met dit bericht omdat ik zaterdag en zondag in verhouding veel gedaan heb en gisteren ook meer op de been was.

Toen we teruggingen kwamen we onze eigen gyn tegen, zij was uiteraard ook blij verrast enafhankelijk van de meting bij 28 weken mag ik mogelijk stoppen met de injecties tegen trombose.

Geplaatst

Zara jullie vertrekken vanavond al, dat wens ik jullie een fijne vakantie en ik hoop dat ondanks alle ellende en verdriet jullie toch kunnen genieten.

Henne wat je klopt sluit ik mij helemaal bij aan, weer zw ook al was het maar kort. dat gevoel heb ik ook dat het toch echt een keer goed moet gaan.

Babeth heerlijk dat het nu weer perfect eruit ziet en ondanks actief zijn toch een goede meting.

Hoe het bij ons gaat, ik ben heel hongerig en Jeroen stuitert wat rond, haha laten we het daar maar op houden.

Wil eigenlijk even naar rotterdam centrum om eten te halen voor vanavond maar ik ben zo moe.

Stomme ongesteldheid komt maar niet......

Geplaatst

Babeth supergoed nieuws! Echt fijn om te horen.

Zara hele fijne vakantie! En Eef ook, al zijn jullie dan nog niet weg.

Iets voor me doen? Zou een miskraam-dansje helpen? Wel een beetje luguber he? Of een dalend-hcg-dansje? Oh wat is dit tegen alle gevoel in: je hcg willen zien dalen.

Zit nu vrij rustig thuis te werken, gaat wel redelijk. Niet nadenken. Wel idee dat er bloed aan zit te komen, bruinverlies was meer en dunner dan de laatste dagen. Maar of bloed nou per definitie goed is weet ik eigenlijk ook niet. Lekker vaag allemaal.

Syl als je puf hebt om naar R'dam te rijden: lekker naar Gamasot koreaans halen!! :-) Hoeft straks dan alleen in de magnetron. Of gewoon lekker een zak soep warm maken en tosti's erbij. Dat is mijn troosteten als ik ongesteld moet worden en nergens zin in heb.

Geplaatst

Henne je hebt helemaal gelijk, het móet een keer Goed gaan, fijjn dat je thuis wat afleiding hebt en het begrip van je baas

Syl ook jij aan de bongidans ( niet te geloven, iPad herkent het woord gewoon!) en de 4 pilsjes, misschien werken de roseetje ook? Rot dat het niet doorzet,

Erg hè, te moev om lekker eten te halen....

Wij eten erg makkelijk vanavond, een aardappelsalade, met wat stokbrood en een salade met verse gerookte makreel

Geplaatst

Hee meiden,

Veel geschreven hier vanochtend ik kan me alleen maar bij iedereen aansluiten. Bij deze dus! Warme knuffel voor iedereen!

Fijn dat er ook wat goede berichten zijn naast het verdriet hier!

dikke X!

IVFSH

Geplaatst

Wij kregen gisteravond beiden niet meer weg dan wat kippensoep. Vandaag hopelijk iets meer, maar echt zin in eten heb ik nog niet. Vind ik altijd een slecht teken haha.

IVFSH heb jij al wat gehoord van het ziekenhuis of ga je vandaag bellen?

Oh en meiden, kan iemand dat abonnement op miskramen van de pauzemeisjes eens opzeggen???!!!!!

Geplaatst

Ik ga vandaag inderdaad zelf bellen, nog niets gehoord, wel een beetje irritant. Denk dat ik halverwege de middag de huisarts weer even bel om te vragen naar de status.

Wil natuurlijk erg graag de eerste echo, gister weer heel veel pijn aan mijn rug, maar ook eerste keer misselijk. Tja, ik heb het googelen op gegeven en probeer mijn goede gevoel vast te houden, is soms natuurlijk niet makkelijk als je zo met je neus op de feiten wordt gedrukt. MAAR: ik voel me natuurlijk heel blij en nog steeds dankbaar dat ik nog zwanger ben! Dit is dus zeker geen klaagzang, alleen soms echt wat onzeker. Valt allemaal in het niet bij de nare berichten hier.

Geplaatst

Zou idd even bellen, ze was superaardig dus dat snapt ze ook wel. Onzekerheid is killing en nee, dat valt niet in het niet bij de nare berichten. We hebben allemaal onze eigen portie ellende gehad hoor en jij hebt alle recht en reden om je nu onzeker te voelen. Hoop dat je snel een echo krijgt, je zit nu op 5,5 week toch?

Geplaatst

Wij hebben heel spontaan vrijdag een weekendje Texel geboekt, du had ongeloelijk veel bij te lezen. Nu pas bij dus...

Maar wat een klap...... heb pagina's lang met een brok inmijn keel gelezen....

Het enige dat ik zou willen is heel hardgrondig vloeken.....

En dan zit ik hier met een dikke bewegende buik.... klotsend van het magzuur.... En slaak maar weer eens een diepe zucht..... ik zou dit gevoel, Nu ja, niet he magzuur, zo ontzettend graag met julie willen delen.

Tja.... en wat moet je dan verder schrijven.....

Lieve Hene ik was zo blij dat ik je ene beetje had aangestoken op de meeting... Maar was dus niet voldoende....

Geplaatst

Henne, misschien loop ik te veel vooruit op de zaken hoor, maar mag je meteen verder bij je volgende menstruatie. Er vanuitgaande dat alles 'normaal' verloopt natuurlijk.

Ik moet aan je denken en hoop het zooo voor je.

Geplaatst

Mag ik mij hier ook aanmelden?

Vandaag te horen gekregen bij de 2e echo dat ons kindje gestopt is.

Morgen curettage. Boehoe......

Ik ben van het uitgerekend in december bankje gerold en zou het fijn vinden toch weer een bankje te hebben.

Lieve groeten,

Noor

Geplaatst

Net weer op kantoor terug van ons retourtje nijmegen. Echo gehad; 1 dominante follikel die al had moeten springen maar dat oiv de deca natuurlijk niet doet. Ook bloed geprikt, hoor vanmiddag de uitslag. Ze verwachten wel dat het er aan zit te komen. Als ik ongesteld word mag ik gaan stimuleren, maar mocht dat maandag nog niet het geval zijn moet ik weer bellen. Er lagen in ieder geval links en recjhts al zo'n 20 eicellen (in totaal) te wachten, dus wie weet gaan die allemaal meedoen.

Noor, natuurlijk mag je meeschrijven, jullie ook al zo verschrikkelijk nieuws. De pauzemeisjes gaan nu voor postief nieuws hoor.

Henne, klinkt stom, maar hoop dat er snel iets loskomt...

San, eigenwijs kereltje hoor, dat belooft wat :-)

Geplaatst

jee noor, wat vreselijk rot voor je.... Morgen al curretage, wat gaat dat snel!. Jee meid, veel sterkte!!! wat een ellendige berichten toch allemaal de laatste tijd. Hoeveel weken was je nu zwanger?

Geplaatst

Hi fren,

Hopelijk komt je menstruatie er zo snel mogelijk aan! Wel heel goed te lezen dat er zoveel eitjes klaar liggen om te gaan groeien!

Inderdaad: we gaan nu voor positief nieuws!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden