Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog even een uitgebreidere reactie, zat net bij de pedicure...

Lieve Henne wat is dit heftig en zwaar. Wat krijgen jullie het voor de kiezen...

Nogmaals ik weet gewoon niet wat ik tegen je moet zeggen...woorden lijken gewoon niet op z'n plaats, verbleken zo bij hoe het echt moet voelen voor jullie.

Weet dat we allemaal aan jullie denken.

Heb je al wel iemand gebeld, familie ofzo? Of zit je nu echt in je uppie te wachten op J en weet er verder nog niemand wat?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooooh, NEE Henne, wat een rot bericht zeg! Gatver, ook ik leef enorm met jullie mee.

Ik denk aan jullie.

Liefs Guusje

Geplaatst

Es, ik heb min moeder gebeld en verder wie het wist een sms gestuurd. Vriendin wilde me bellen, maar ik heb er even geen behoefte aan. Komt nog wel. Heb geslapen ook, want ben nog steeds wel moe. Op zich gaat het nu redelijk, heb op een bepaalde manier rust. De echte klap komt nog wel.

Geplaatst

Dat je op een bepaalde manier rust hebt komt omdat je zekerheid hebt. Helaas niet de zekerheid die we voor je gehoopt hadden natuurlijk.

Neem de tijd om het "weer" een plekje te geven. Ik hoop dat J snel thuis is straks.

Geplaatst

Och meis...kan me voorstellen dat je nu geen behoefte hebt aan praten maar al was er maar iemand die gewoon bij je in de kamer of in elk geval in huis is. Dan voelt het minder alleen voor mijn gevoel.

Hoelaat komt J thuis?

Oh bah bah bah waarom gebeurd dit toch? Ik was zo blij voor jullie, voor iedereen hoor die zwanger raakt daar gaat het niet om, maar het was zo fijn voor jullie en dan nu dit.

Geplaatst

Ik ben toch niet alleen, ik heb jullie. En daar heb ik op het moment denk ik veel meer aan dan een goedbedoeld bezoek dat niet weet wat het moet zeggen, of voor de afleidin gezellig gaat doen ofzo. Wou alleen dat het ziekenhuis belde.....

Geplaatst

kan me voorstellen dat je op het telefoontje zit te wachten, dan weet je in elk geval meer.

Och meid, straks is J er in elk geval. Kunnen jullie eens heel diht tegen elkaar aan kruipen. Niet teveel over de toekomst denken, eerst hier weer doorheen komen.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Je gunt dit niemand, maar waarom moeten sommige mensen dit toch meerdere malen doorstaan?!

Lieve Henne ik hoop dat het zkh je snel belt en dat J, ook weer snel bij je is, voor hem uiteraard ook zo zwaar.

Af en toe is het leven gewoon kut ( sorry meiden maar voel me echt boos en opstandig )

Geplaatst

Doe met je mee hoor babeth...dit is zo hard, zo heftig en oneerlijk. En het leven is af en toe ook heel moeilijk en zwaar.

Geplaatst

Henne....vind het ook nog steeds heel erg K*T voor jullie...hoop dat het zh snel belt, dat het geen bbz is en dat J. snel weer thuis is...als er iets is wat we voor je/jullie kunnen doen, dan laat maar iets weten...

sterkte!

liefs,

Nico

Geplaatst

Net ziekenhuis gesproken, hcg is nog 513/530 dat ben ik dan alweer vergeten. Vraag is nu of het daalt, gelijk blijft of nog stijgt. Moet vrijdag weer bloed prikken. Schiet hier voor m'n gevoel niet heel erg mee op. Vind het idee gewoon niet fijn dat het opeens helemaal fout kan gaan. Maar daarvoor is het hcg misschien niet hoog genoeg? Bleeeegh, wat een rotsituatie. Mag het aub de volgende keer gewoon goed gaan????

Geplaatst

hee lieve henne,

Wat zei het ziekenhuis over de kans op bbz? Konden ze daar iets over zeggen nav je HCG gehalte? pfff, nu weer tot vrijdag wachten.... wat een ellende

Nog een dikke knuffel uit Ierland. En wat de andere meiden ook zeggen: als we iets voor je kunnen doen: zeker zeggen!

Geplaatst

hier schiet je dus ook nog niet veel mee op....balen zeg....tegelijkertijd een soort van zekerheid, maar ook weer niet, omdat je niet weet of je hcg daalt of stijgt...grrrr...

Geplaatst

pfff en weer op naar een volgende bloedafname en weer wachten....... zware week voor jullie..... alweer.....

Geplaatst

Lekker dan, zo'n hcg dat overal midden zit! Pff, ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Laat staan jullie! Wat zei het ziekenhuis over deze waarde in combi met de echo bevindingen? Knuf

Geplaatst

Nu weet je nog niets definitief, dat is dus kut.

Pas wel goed op jezelf en trek aan de bel indien nodig.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Neeee... Waarom nou toch weer...?!? Ik vind het zwaar klote... Understatement... En bemoedende woorden heb ik niet want ik weet hoe zwaar teleurstellend dit is...hou je taai...sterkte, henne

Geplaatst

Ziekenhuis kan er niks van zeggen zolang ze niet weten of het stijgt of daalt. Op zich zouden ze natuurlijk wel actie ondernemen als ze vermoeden dat het nu nodig is. Je kunt nu gewoon niks. Op de echo is nergens iets te zien. En je gaat toch ook niet zomaar een operatie uitvoeren om het even te bekijken :-) Het worden wel rare en zware dagen denk ik. Ook geen idee wat ik met m'n werk wil. En donderdag zou ik op kraamvisite..... Tja, als ik me oké voel, waarom niet? Kan ook moeilijk op de bank zitten wachten tot ik misschien pijn krijg of wat dan ook? Enige waar ik echt last van heb is dat vocht achter m'n baarmoeder, dat voelt wat drukkend. Alsof je naar de wc moet. Is wel een symptoom van een bbz. Maar ook een bbz kan spontaan afsterven of loskomen. Het hoeft natuurlijk niet direct tot acute situaties en operaties te leiden. Zeg ik dan hoopvol en optimistisch.....

Geplaatst

Goh Henne heb je een waarde kun je er nog niets mee, ik kan me herinneren dat bij Martha het hcg best lang aanwezig bleef, ik denk dat het Per persoon erg kan verschillen, nu hopen dat je hcg tenminste gedaald is vrijdag.het s zo al klote genoeg maar dan weer dat wachten op echt uitsluitsel wel of geen bbz, flink klote.

Pas goed op jezelf hè meissie!!

Een knuffel van mij

Liefs

Babeth

Geplaatst

inderdaad Fren, hier hetzelfde, alles is gezegd maar het doet zeer

lieve Henne is J. inmiddels thuis bij je?

je had het over kraamvisite van de week, meid, pas goed op jezelf, lijkt me erg zwaar in deze omstandigheden en dat druk ik dan nog zachtjes uit.....

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Henne, heel veel sterkte de komende dagen. Wat zwaar K...... (vul wederom zelf maar in). Verdorie al de 2e keer dat ik dit schrijf in een paar dagen tijd. Wat betreft je werk, doe alleen dingen die "goed" voelen voor jou. Voor de een geldt dat werken je "goede" afleiding biedt, voor de ander juist niet. Als ik kijk naar mijzelf, ik heb mij ziek gemeld vanaf het moment dat we het slechte nieuws kregen. Aan de ene kant omdat ik absoluut niet wilde dat het op het werk fout ging, maar ook omdat ik geen verplichtingen/verantwoordeljkheden aan mijn hoofd wenste. Heb de dagen tot de curettage doorgebracht met mijn moeder en een hoop legpuzzels. Verstand op nul, afleiding maar ook voldoende rust. Maar goed, dat gold voor mij als juist. Wil natuurlijk niet zo zijn dat het voor jou juist is.

Hoe dubbel het voelt om nu hier te schrijven. De echo is goed gegaan, maar wat een spanning zat erbij. Jezelf zo schrap zetten op eventueel slecht nieuws, dat het erg onwerkelijk is om dan een goed gegroeid kleintje te zien. Waarvan we het hartje voor het eerst hebben horen kloppen. Iets wat we bij de vorige zwangerschap niet hebben mogen ervaren. Daarnaast ook gekeken naar mijn cystes en zoals verwacht is er vorige week één geknapt, vandaar de pijn. Natuurlijk niet de grootste, maar goed nog maar één aanwezig.

Meiden hier laat ik het voor nu bij.

Geplaatst

Oh Henne, wat vreselijk! Potverdorie, ik had zo gehoopt op een teken van zwangerschap in je baarmoeder, wat moet dit weer een klap zijn.

En het ergste is dan inderdaad nog wel dat je nu gelijk weer in een enorme onzekerheid zit....Ik hoop dan maar voor je dat het snel vanzelf loskomt. Hou jezelf alsjeblieft goed in de gaten, als je meer pijn krijgt, trek dan direct aan de bel en laat een echo maken.

Meis, ik denk dat ik me ziek zou melden hoor. Wachten tot er pijn komt of zo, is ook niks, maar werken terwijl je hoofd totaal ergens anders is, is ook vreselijk. Denk aan jezelf...

Heel veel sterkte en een dikke knuffel,

Laika

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden