Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hai Dublin

fijn om te lezen dat de controle goed was en dat je een cyste kwijt bent, lijkt me ook wel "prettig" om te weten waar de pijnklachten vandaan kwam

liefs

Babeth

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oohhhh Lieve Henne, wat lees ik nou toch allemaal weer. Het kan toch niet waar zijn!!!?? Waarom jullie?? Wat een %@%@&&*$ zooi zeg. Ik ben er helemaal ontdaan van en weet niet zo goed wat ik verder nog kan zeggen, behalve dat ik het echt vreselijk vind vooor jullie. Ik zit hier met kippenvel en waterige ogen, pff.

Sterkte wijffie, ook voor J.

Liefs en dikke digiknuf Sab xx

Geplaatst

Hee meiden,

Wat een dubbele dag hier weer. Ik zit de hele tijd met het rotnieuws van henne in mijn hoofd...

Heel blij te lezen dat jouw echo goed was vandaag Dublin! Echt heel fijn!

Sandra heeft vanavond ook een echo, toch? Ga er lekker van genieten meid.

Dikke knuffel voor henne!

Geplaatst

Dublin fijn dat de echo goed was! Zat net het topic over miskramen terug te lezen, tjee wat kwam ik daar veel meiden uit dit topic tegen zeg! We hebben allemaal toch wel meer dan onze portie gehad inmiddels.

Sandra hoop dat jullie een waanzinnige pretecho hebben, mooie verhalen zijn zo welkom hier na alle ellende.

J. is thuis, is wel van slag, erg stil. We weten niet zo goed wat we hiermee moeten, we heb en natuurlijk veel vaker positief getest en dat het toch mis ging. We hadden nog geen kloppend hartje gezien ofzo. Werk ed bekijk ik morgen wel, per dag... Ik wil morgen nog even het ziekenhuis bellen over wat ik kan verwachten. Is het onverstandig om alleen 1,5 uur te rijden, kan ik dan zomaar opeens beroerd worden? Als dat niet zo is, wil ik toch het liefste zo gewoon mogelijk doorgaan, ons leven staat al te vee stil vanwege dit alles..... Zeg dat niet om stoer te doen of verdriet te negeren. Maar hoe bizar ook, zelfs dit soort tegenslag 'went' op een bepaalde manier....

Geplaatst

Henne, ook hier wil ik je heel veel sterkte wensen meid wat is het oneerlijk, alsof een ijskoude hand even mijn hart vasthoud toen ik je www las, hou zou jij je dat wel niet moeten voelen.

Zo dubbel idd Sandra de pretecho Dublin goede echo.

Ging eigenlijk even werken, maar heb er helemaal geen zin meer in, ga eerst even bijlezen.

Geplaatst

Henne, wat je schrijft is ook wel begrijpelijk. Je kunt niet je hele leven stil laten staan, als jij je prettiger voelt bij gewoon je dagelijkse dingen blijven doen, dan zou ik dat ook doen. Zou inderdaad wel even het ziekenhuis bellen.

Geplaatst

he meiden,

Henne, wat een rotnieuws meid. Waarom nou weer? ik kan er met mn pet niet bij. Ik hoop geen bbz en dat het inderdaad vanzelf loskomt. Wat een ellende weer. Heb zo met jou en J. te doen. Sterkte voor jullie beiden en een dikke knuffel

Dublin, gelukkig jij goed nieuws meid.

Ik ging vandaag naar mn werk en had wel verwacht dat mn collega's zn excuses zou aanbieden maar niets...

meiden, ben ook ontdaan door het nieuws van Henne :(

Geplaatst

Het heeft er bij uedereen weer flink ingehakt meiden, bij mij iig wel.

Henne bekijk het idd bij dag en doe wat goed voelt.

Tot morgen.

Geplaatst

hoi dames

iedereen is duidelijk in een soort van rouw, logisch, ik merk het zelf ook erg goed.

ik ga mijn bed eens opzoeken, kijken of het slapen gaat lukken

lieve Henne, groot gelijk dat je het van dag tot dag gaa bekijken, ik kan er verder niets zinnigs aan toevoegen, ook niet over wat je kan verwachten.

Voor iedereen is het anders, bij mij is het lichamelijk een half uur enorm heftig geweest, ik was toen op het werk omdat mij verteld werd dat het zou afkomen in de vorm van een zware menstruatie.....nou dat was dus duidelijk anders, maar dat hoeft echt niet bij iedereen zo te zijn.

Sterkte lieverd,

Babeth

Geplaatst

Lieve, lieve Henne, wat lees ik nu tot mijn grote schrik? Niet jij ook al... Al zoveel moeten meemaken en nu weer.

Mijn ademhaling stokt gewoon en ik voel een steek in mijn hart. Wat is het toch oneerlijk.

Weet zo goed hoe rottig je je voelt. Vraag jij je nu ook niet af waarom je dan wel zwanger bent geworden? Je bent net een kind in een speelgoedwinkel, krijgt het mooiste cadeau maar even later wordt het je afgepakt en kapot gemaakt. Zo wrang...

Over het afkomen, heb ik de vorige keer geschreven in het "misgaantopic" Bij mij kwam het tegen de verwachtingen en ondanks cytotec (2x) niet vanzelf af. Ik vond het steeds moeten afwachten onmenselijk. Net als Martha, bleef ook mijn HCG heel erg hoog. Helaas sta jij nu ook voor de keus wat te doen. Neem er de tijd voor en doe wat voor jou de minst schadelijke oplossing is. Als je advies nodig hebt......

Wat een tegenslagen. Heel, heel, heel veel sterkte! Zo ontzettend oneerlijk. Knuf en xXx

Geplaatst

Had hiervoor ook al een heel verhaal voor alle anderen hier getypt. Nu helemaal teneergeslagen door het bericht van Henne. Waarom nu toch?

Heb onderstaande getypt voor het lezen van Henne's slechte nieuws.

Sylvie, zie dat ik een medehondenfan gevonden heb. Jack Russel ook leuk maar erg actief toch?

Ons Malthezertje verhaarde amper. Ben echt erg allergisch voor katten maar van dit rattenplannetje nooit last gehad. Hoop dat jullie Jackie nog lang leeft.

Welke rassen spreken jou aan?

Sandra, oei weer een gebroken nacht. Hoe houd je het vol? En je bekken kunnen ze daar niks aan doen behalve rust en therapie? Lijkt me echt knap lastig en pijnlijk. Je hebt toch zeker nu je rust nodig?

Kan je weer alleen maar sterkte wensen helaas...

Nico, jij ook al zo'n last van die narcoses? Kan lang aanhouden he? Als het enigszins mogelijk is, vraag ik tegenwoordig om een roesje. Heb ik echt veel minder last van.

Wat een schrik van je moeder trouwens en dan nog via sms. Maar wat heerlijk nuchter klinkt je moeder. Hoop dat ze snel mag opknappen zodat jij je niet nog om meer dingen druk moet maken.

Fran, jij morgen je echo. Spannend. Hoop dat alles goed mag verlopen. Heb je last van het spuiten?

Ivfsh, oe wat een onzekerheid als je iets voelt wat je niet helemaal vertrouwt. Waarom kan alles niet eens zorgeloos verlopen? Ik snap zo dat je het internet opduikt maar wat je daar meestal aantreft zijn de negatieve verhalen. Mensen bij wie alles goed is gegaan, zullen misschien niet zo snel op internet hun verhaal posten.

Duim heel hard voor je dat alles goed blijft gaan. Dikke knuf xXx

Oe, je telefoon! Die van mij werd gestolen. Toen had ik net een nieuwe, stopte ik hem in de wasmachine. Had ik jouw tip moeten weten. Die van mij deed echt helemaal niks meer.

Caroline, zijn jullie nog vertrokken? Wat vervelend dat je man zich zo rottig voelt! Ik begrijp dat hij al langer thuis zit? Moeilijk zeg! Zeker ook voor een man. Het is op het moment helemaal niet makkelijk om werk te vinden. Snap best dat hij af en toe even de pee erin heeft. Dan komt ook de rest er nog bij...

Ook voor jullie heel veel sterkte! Zou jullie ook best vooruit in de tijd willen duwen.

Syl, lees net dat je schuurtjesavontuur helaas niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.

Had het je zo toegewenst. Teleurgesteld? Denk dat je toch altijd hoop blijft houden.

Was me toch ook een mooi verhaal geweest.

Roestvlek, goed bezig op je fiets!

Hopelijk geeft de medicijnaanpassing nu wel het zo gewenste effect!

Ursela, ik weet in zulke situaties ook nooit goed wat te zeggen dus geeft niks hoor. Vindt het al lief dat je aan me denkt. Net wel enorm frustiemoment. Alvast maar koffertje gaan pakken en dus echt geen één broek past meer. Een oplossing voor die buik heb ik nog niet.

Vandaag wel zo'n speciaal broekje gekocht waardoor je 5 kilo lichter zou moeten lijken. Heb het nog niet aangehad maar lijkt me toch dat zoiets niet werkt.

Geplaatst

Idd hele grote tegenstellingen vandaag.

Henne weer een ontzettend oneerlijk einde van een o zo gewenste zw. Verstandig dat je het per dag bekijkt en doe wat goed voelt voor je.

Dan het tegenovergestelde nieuws van Dublin. Fijn dat bij jullie alles prima verloopt nu en het hartje horen kloppen. Is zo bijzonder nietwaar?

Hier ook een kleine tegenvaller gehad. Echo was geweldig, maar ik heb vrij weinig vruchtwater (genoeg hoor), en de kleine ligt met het gezichtje tegen de placenta. Dus voor mij geen 3d en 4d. Wel geprobeert maar was niet te zien helaas. Wel hele mooie 2d echo gehad met mooie plaatjes en dvd met gesproken uitleg erbij. En heb nu ook zelf duidelijk gezien dat het geslacht klopt hihi.

Wat een tegenstelllingen vandaag zeg... pff kan zo merken dat we met elkaar meeleven. Hebben het er allemaal moeilijk mee. Zo oneerlijk, eerst Zara en nu Henne weer. En voor beide ook niet de eerste keer.

Nogmaals sterkte dames...

Zara helaas is er tegen bekkeninstabiliteit niks te doen. Pijnlijke bewegingen vermijden. Heb 2 verschillende ondersteuningsbanden op proef gehad om te proberen, maar bij mij werkt het niet helaas. Goed proberen een balans te vinden tussen iets doen en rust vinden. Helaas maakt de vermoeidheid het er niet beter op.

Geplaatst

morgen meiden, helaas slecht geslapen hier. Merk dat ik veel bezig ben met onze aankomende poging en het nieuws van Henne hakt er dan ook keihard in. Wat is het je toch gegund en ik had zo gehoopt om 20 mei mooi nieuws te krijgen van je Henne. Helaas, het mag weer niet zo zijn. Ik hoop dat je de tijd neemt om het te verwerken en dat het inderdaad geen bbz is zodat je die ellende er niet ook nog eens bij krijgt.

Dublin, voor jou natuurlijk geweldig, wat heerlijk dat je weer een kloppend hartje hebt mogen zien. En die cystes, ja dat is natuurlijk vervelend maar ach, als de beeb het maar goed doet!

Zara, je klinkt erg sterk, lieve woorden heb je voor Henne.

Verder hier nog geen menstruatie, wel nog steeds enorme hoofpdijn, ik hoop nog steeds dat het van een aankomende menstruatie is en niet van de stress...

meiden, ik heb wel bijgelezen maar ik weet t even niet meer. Ben al blij als ik straks mijn werk kan vinden...

Ga maar op de fiets denk ik als het droog is, is wel lekker die frisse lucht.

Henne, nogmaals meisje, sterkte en ik hoop dat je de dagen een beetje doorkomt, desnoods met onze hulp.

Geplaatst

goeiemorgen meiden...

Henne...hoop dat je toch iets hebt kunnen slapen, en J. ook....wat een nieuws...het heeft er ook bij mij in gehakt...was ook echt even de weg kwijt, terwijl het voor jullie dubbel zo erg moet zijn....van de ene kant hoor je dat er twee zwanger zijn, eentje na 12 jaar eindelijk spontaan en de ander via haar 1e keer IVF (Nadat de 1e poging was afgebroken), een derde heeft 24 mei haar 12-weken echo en een paar dagen later de combinatietest...dan het nieuws van Zara waarbij het helaas helemaal mis is gegaan en dan jouw nieuws...

en daar tegenover staat dan de goeie echo van Dublin...meid...super dat jullie een hartje hebben gehoord!!!

de pretecho van San, die weliswaar niet helemaal ging zoals verwacht, maar toch hele mooie foto's mee naar huis, toch? fijn dat alles in orde was. Enne...dat er minder vruchtwater is, kan dit vroeggeboorte veroorzaken?

Henne...ik heb me bij mijn mk ziek gemeld vanaf het moment dat ik hoorde dat er geen hartactiviteit was...heb toen in overleg met de gyn afgesproken dat ik zou wachten totdat het natuurlijk afkwam, maar na een week was het er nog steeds niet...wel op woensdagavond uren boven de wc gehangen met hevige krampen en hevig bloedverlies, maar het vruchtje zat er nog steeds...op de vrijdag toen een spoedcurretage...als het voor jou echter goed voelt om afleiding te vinden in je werk en je kunt het aan, dan moet je je gevoel volgen en gaan werken...kraamvisite moet je ook even kijken, zou wel eens confronterend kunnen zijn als je gaat.

heel veel sterkte en succes met het belletje naar het zh....benieuwd wat zij zeggen...

verder ben ik het even kwijt...

liefs,

Nico

Geplaatst

Pff, veels te veel ervaringsdeskundigen hier. Zou willen dat iedereen dit bespaard bleef of was gebleven.

Henne, moest aan je denken afgelopen nacht. Hoe gaat het nu met je? En met j.?

Zara, als ik jou was zou ik snel wat broeken die wel goed passen gaan kopen. En de anderen (tijdelijk) even achterin de kast stoppen. Want iedere keer als je voelt dat de broek niet lekker zit wordt je weer geconfronteerd met je buikje.

Dublin, ooh wat bijzonder, een kloppend hartje! gefeliciteerd. Het mooiste geluid.

Hier controle gehad en alles goed. Vind dat moeilijk om te vertellen, voel me zo bevoorrecht.

Geplaatst

Sab....balen dat je slecht geslapen hebt en veel met de aankomende behandeling bezig bent...hoop dat je toch weer de rust kunt vinden in je hoofdje voordat je begint!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Zara bedoelde je deze woensdag controle in Gent? Of volgende week woensdag? Ik hoop dat alles goed is en dat je dan vanavond de trein naar schiphol pakt!

Lieve lieve Zara als het idd deze woensdag is, wil ik jullie een heeeeeeeeele fijne vakantie toewensen!

Meid wat heb je het verdiend!!

Geniet er van!!!

Lieve groetjes

Noor

Geplaatst

Sab hopelijk vind je snel wat rust in je hoofd. Niks zo vervelend nietwaar, wachten tot de 20e duurt lang. Hou je goed.

Nico het is genoeg vruchtwater hoor alleen niet zo heel veel. Kan geen kwaad dus geen paniek hihi. Ja heel blij met de foto's en mijn "tegenvaller" valt in het niet met het nieuws van Henne natuurlijk. Goh het blijft oneerlijk.

idd Zara je hebt je controle vandaag toch?? Heel veel sterkte en ik hoop dat alles "schoon" is. Wat raar om dit op te schrijven, maar je weet vast wat ik bedoel.... Daarna genieten van een welverdiende vakantie, waar jullie samen alles op een rijtje kunnen zetten, althans een begin er mee maken.........

Geplaatst

Hi, even melden: misselijk, moe, gammel. Ga zo zeker niet werken. Misschien iets vanuit huis proberen als het echt moet. Zie er erg tegenop dat J. de hele dag weg is (hij ook), maar ja, als hij niet werkt, verdient hij niks en dit kan nog wel een tijdje gaan slepen zo.

Over het loskomen van het vruchtje e.d.: punt is dat op dit moment niet duidelijk is waar het vruchtje zit. Niet in de baarmoeder in ieder geval. Het is dus ook niet duidelijk of het nog aan het doorgroeien is, of al is afgestorven. Al die onduidelijkheid maakt het niet makkelijker. Vanochtend bij naar het toilet gaan weer redelijk veel oud bloed, maar verder niks. Weet ook niet wat ik moet verwachten. Bij een bbz zijn er als ik het goed heb gelezen drie opties: 1) het lost 'vanzelf' op, je hcg daalt en je wordt ongesteld waarbij het slijmvlies wordt afgestoten. Of je hcg blijft hoog of stijgt zelfs, dan kunnen ze 2) medicijnen proberen, dat zijn cytostatica die ook bij kankers worden gebruikt of 3) opereren. De medicijnen doen ze geloof ik als verwacht wordt dat het vruchtje erg klein is en moeilijk te ontdekken, bij mij is nu ook gewoon niet duidelijk waar het zou zitten. De laatste twee opties zie ik vreselijk tegenop. Die medicijnen is enorme troep, ben bang dat ik daar fysiek heel slecht op ga reageren. Bovendien mag je daarna drie maanden niet zwanger worden. Opereren zie ik ook niet zitten, weer narcose, weer in het ziekenhuis en ook een fysieke nasleep. Ik hoop nu maar heel erg dat mijn hcg vrijdag gezakt is en het vanzelf oplost, maar ondertussen voel ik me behoorlijk beroerd eerlijk gezegd.

Ik ga in ieder geval het ziekenhuis straks maar bellen en dan proberen de dag door te komen....

Geplaatst

oh Henne, ik lees je verhaal en ik zie je zitten, de ellende druipt ervanaf. Logisch! Ik wilde dat ik iets kon zeggen waardoor je je beter voelt, maar helaas, hier zijn geen woorden voor.

Sterkte en lekker thuisblijven idd maaaaaar niet teveel googlen hoor!!

Geplaatst

oh ja ik ben op de fiets, hoofdpijn weg, maar wel ont-zet-tend bezweet. Dus zometeen omkleden, helaas geen douches hier, bleh! zit al de hele tijd met een handdoek te deppen haha.

Oh ja Fren, ik heb ook maat 42 van schoenen, echt heu-lem-maal niks meer te krijgen, heb nog 1 paartje op de kop kunnen tikken, maar wat een drama he? Of heb je ondertussen al wat gescoord? :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden