Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, wat n mooie foto's ; - )))))

Ik hoop zelf wel dat de zwangeren juist veel blijven schrijven, over de leuke dingen, en foto's, maar ook over de kwaaltjes ; - ) ik heb zelf altijd het gevoel dat jullie laten zien dat de pogingen niet voor niets zijn, dat elke kans er 1 is. Ook al lukt het uit eindelijk niet, het is wel een kans, en die pakken wij graag ; - ) Als ik dan weer n mooie foto zie van babykamer of echo of buik, dan droom ik graag even mee ; - ) Bovendien zijn de zwangeren altijd superpositief en dat is ook altijd erg lekker ; - ))

Nico is ook weer in goede mood, ik snap echt niet hoe jij aan dat gewicht komt, achter je oorlelletjes, jaaaahhh, heb je die weegschaal al geijkt? als ik zoveel zou sporten als jij zou ik me moeten bijvoeden met energierepen!!! Lekker door gaan zo babe ( ps hoe lang ben je dan, 190?)

Fren, wat een giller van dat telefoontje, hihi, zou niet meer bijkomen ; - )

Lekker opgeruimd en boodschappen gedaan, klaar om te beslissen...straks met weerbericht er bij; - )

Syl, lees met angst en beven altijd je posts over het werk. Gadverdarrie. Je lijkt zelf altijd het hoofd koel te houden ( behalve dan buik : -(

Wel toppie dat jij en Jeroen elkaar zo goed weten te vinden, ook in deze tijd ; -))

Liefs van Eef

Geplaatst

Hoi lieve meiden

Henne, gelukkig had je weer wat eetlust, ik duim voor je op een "goede spontane afkomst" bah wat klote om te schrijven maar ik zou echt graag willen dat een curetage en/of bbz bespaard zal blijven.

Destijds mocht ik (na veel over en weer gebel) aansluitend in de cyclus verder voor ons laatste cryootje, helaas kwam deze niet goed door de dooiing maar was blij dat ik door mocht, kan me voorstellen dat jij ook het liefst direct door wil gaan. Sterkte!!

Sab, wat onzettend rot dat het nu zo gelopen is zeg, 7 weken klinken dan ineens erg ver weg, je leefde zo naar het moment om te starten toe! net wat Ivfsh zegt, als was je niet eerlijk geweest....ach ja, wat je zegt, het is nu zo!

Noor, welkom hier, verdorie jij ook al een verschrikkelijk bericht, veel sterkte!!!

Ivfsh, ben je nog wat wijzer geworden over je eerste echo? kan me voorstellen dat je die liever vandaag als morgen hebt, ik hoop dat je snel terrecht kunt!

Nico, lief dat je collega ook zo met je meedenkt, fijn dat jullie elkaar zo goed begrijpen!!! Ik moest lachen om die plek achter je oorlellen...die zal ik onthouden ;-))

Simba, jij hebt lekker uit kunnen waaien op Texel, heerlijk zeg, wij hebben nog een bon voor een weekendje weg liggen, moet uiterlijk juli dus eens kijken of we dat kunnen gaan verzilveren.

Esther hoe gaat het met jou? ga je nog weg?

Syl, ik schrik van je bericht!! sjonge jonge zeg dit is toch om gek van te worden, de ambtenarij heeft niet voor niets zo´, slecht imago, onvoorstelbaar.....

die seks voor de ontlading en tegen de frustraties is dan nog positief!! en dat jullie rechtop blijven staan, petje af!

ow ow, ben het nu allemaal al weer kwijt...

net is mijn baas langs geweest, even echt bij kunnen kletsen en tevens de dagen ed. voor na mijn verlof door kunnen spreken, dat komt wel in orde.

Geplaatst

Fran, goed nieuws zeg, van die follikels! Ook al ligt het probleem niet bij jou, dit is dan toch wel weer heel fijn.

Noor, welkom, wat vreselijk dat jullie dit slechte nieuws hebben gekregen, heel veel sterkte.

Sylvie, wat een ongoing drama is dat toch bij jullie, en dan toch nog stomende sex hebben, het lijkt wel een soap ;-).

Henne, het zou fijn zijn als je hcg inderdaad daalt nu, hopelijk kun je dan snel weer verder met een volgende poging. Ik hoop dat je vrijdag wat dat betreft 'goed nieuws' krijgt.

Zara, ik wens je een hele fijne vakantie, hopelijk zakt de pijn. Rot dat je ook nog in je vakantie naar het ziekenhuis moet maar ja, het is wel belangrijk dat ze je goed in de gaten houden. Ik hoop dat je samen met je man wat rust vindt in Turkije!

Ik heb er weer een lekker dagje ziekenhuis opzitten...Ik kwam gisterenavond thuis met een enorm gejaagd gevoel in mijn lichaam. Nou weet ik wel dat ik een onregelmatige hartslag heb maar nu was mijn hartslag ook heel hoog, voor mijn doen, in rust, namelijk 90. Ik heb er heel slecht van geslapen en heb vanochtend de gyn gebeld. Die gaf aan dat ik 's middags naar het spoedspreekuur moest komen. Daar is mijn bloeddruk gemeten en mijn pols gevoeld en het was wel weer duidelijk dat mijn hart onregelmatig sloeg (bloeddruk was moeilijk te meten) en mijn pols hoog was. Na een paar keer lukte het gelukkig wel om mijn bloeddruk te meten en die was prima (120/80) maar na overleg werd toch besloten mij direct door te sturen naar de cardioloog. Bij de cardioloog is een ecg gemaakt en daar kwam wederom uit dat mijn hart onregelmatig slaat maar voor de wat hogere pols hadden ze niet echt een verklaring. Het zou kunnen komen door stress, het kan ook gewoon komen door de zwangerschap. Besloten is om mijn poli-afspraak bij de cardioloog op 25 mei gewoon te laten staan, om alles nog eens extra te controleren maar deze cardioloog was niet ongerust en denkt dat ik lijd aan een onschuldige kwaal (extra slag) die vooral heel vervelend is maar niet verontrustend. Nou ja, vervolgens weer terug naar de gyn, wat overigens een heel leuk mens was, die heeft nog even mijn buik gevoeld en naar het hartje geluisterd en dat was allemaal prachtig en prima dus het algemene advies was: goed naar jezelf luisteren en op tijd rust nemen...Gelukkig gaan we vrijdag lekker een weekje op vakantie naar Limburg dus dat advies ga ik maar gelijk opvolgen ;-).

En dan voor de kookstatistieken....Indiaase curry met kip en sperzieboontjes en naanbrood.

Fijne avond meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

ohhh Laika

goh, klintk toch wel heftig ookal wordt het als een onschuldige extra slag verklaard.... maar goed luisteren naar het advies, fijn dat je er even tussenuit gaat!

Geplaatst

Tjee Laika, dat is toch wel weer schrikken. Min zus heeft ook zoiets, die slaat soms een slag over. Totaal onschuldig, maar juist als je aan het stressen bent wel eng. Zal haar eens vragen of dit tijdens de zwangerschap anders of erger was. Fijn dat ze het gelijk hoed gecontrolleerd hebben. En een weekje relaxen zal het zeker ook geen kwaad doen!

Zit hier trouwens als vermaak en afleiding de bachelor te kijken. Een oud uitziende vent van 38 en tot nu toe alleen studentes van minimaal 10 jaar jonger. Hoe verzinnen ze het? Hahaha, weet niet wat de eisen zijn geweest, maar hij wil wel graag snel kinderen dus misschien zijn ze geselecteerd op vruchtbaarheid ;-)

Geplaatst

Laika, wat een gedoe zeg, fijn dat je nu snel op vakantie kunt, kan me voorstellen dat je je niet happy voelt van zo'n gejaagd gevoel : - ( Hoop dat het nu rustiger wordt en je kunt gaan genieten van jullie vakantie. Fijn dat je de baby ook nog heb gehoord ; - ) Ook prettig dat je direct kan komen en alles goed uitgezocht wordt. Limburg is zo'n fijne vakantie plek, jullie gaan vast lekker genieten.

Henne wat is dat nu? Hoop zo dat het meevalt. Het duurt ook wel lang voor je de volgende meting van HCG hebt. Als je t niet vertrouwt ga je wel naar het ziekenhuis OK?

Geplaatst

Ohh Henne ieder pijntje, steekje dat je in de wachter en hebt is moeilijk en gaat met je gedachten aan de haal maar nu in jouw situatie is het ook moeilijk! Wat Eef zegt, op tijd aan de bel trekken hoor

Eef al een idee waar jullie naartoe gaan?

Geplaatst

Ik heb de nummers van de SEH in Delft en hier in capelle in m'n mobiel staan en trek zeker aan de bel als ik het niet vertrouw! Ga zo lekker proberen te slapen.

Geplaatst

Goed plan Henne, wat een rotsituatie, hoop dat de klachten snel zakken maar ook dat je heel snel duidelijkheid krijgt wat er aan de hand is.

Babeth, we hadden erg graag naar noord italie gewild maar het weer is gewoon te slecht. Het best ziet het er nog steeds uit in Zd Frankrijk, we denken dan aan de buurt van Apt, boekje liggen met mooie fietsroutes, van daar ; - ) Maar ja hadden dus hotel bij t Garda meer geboekt, echt een leukerdje, maar om daar te gaan zitten in regen en kou...not! morgenochtend beslissen ; - 0 Manlief moet naar zn werk nog even, dus we gaan dodag pakken en dan vrijdag in 1x rijden ipv 2x, hebben we ook gelijk de annuleringskosten er uit ; - )

Geplaatst

Eef het is dus nog steeds z-Frankrijk geworden als alternatief, lekker hoor! Wij hadden het er over om in mei2012 naar Italië te gaan, laatste keer was in 2008 en ons laatste weekje weg was in september 2009, ik geef niet veel om vakantie maar nu mijn man er zo over begon....maar goed, nog even geduld

Geplaatst

Henne, pas inderdaad maar goed op jezelf. Hopelijk dan vrijdag een lager HCG. Lijkt me zo raar dat je daar op zit te hopen.

Laika, wat een rottig gevoel zal het zijn om steeds zo opgejaagd te zijn. Gelukkig wel alles goed met je kindje.

Noor, heel veel sterkte morgen.

Syl, hebben ze aangegeven wanneer jullie meer info krijgen? Dit is toch gewoon debiel hoe ze met jullie dossier omgaan?

Fren, wat een enorme hoeveelheid heb je klaar liggen. Daar ben ik met mijn te hoge FSH wel een beetje jaloers op hoor ;-).

Voor alle vakantiegangers: veel plezier!!!

Vandaag afspraak gemaakt voor de uitgangsecho op 1 juni, waarschijnlijk op 14 juni 1e fm. Nog een paar weekjes en dan zijn we weer in de race.

Geplaatst

Henne let op met steekjes, persoonlijk vertrouw ik steekjes niet zo. Hopelijk lig je al te slapen tot morgenochtend 08.00 is wel een mooie tijd.

Eef klinkt goed hoor z-Fr. Heerlijk!

Laika wat eng zo met je hard ondanks dat het geen kwaad kan. Hoe gaat het verder, jij bent natuurlijk ook een succes verhaal van de pauze meisjes die niet meer dacht zover te komen.

Dat geeft ons ondanks het verdriet toch hoop!!!

Dacht nog ergens aan maar ben het kwijt....

Lig ook in mijn bedje gezellig met de hond. J. Had een overleg voor een functie veiligheid en nogiets in de luchtvaart op Rotterdam.

Geplaatst

Was op zoek naar het laatste lijstje, maar ben na 20 pagina's terugkijken gestopt met zoeken. Dacht dat er eerder nog een stond. Ben geloof ik niet zo goed in zoeken. Als iemand anders nog zin heeft om te zoeken ;-).

Geplaatst

goeiemorgen dames,

het lijstje: op pagina 546 stond volgens mij de laatste...was gisteren al eens gaan kijken, durfde het alleen niet zo goed te plaatsen...

Misschien dat iedereen voor zich maar even moet aanpassen...

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, juni ronde 4 in Dusseldorf

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We gaan beginnen zodra de bongi er is, ws midden mei.

Eef: Starten eind mei

Guusje: 6 mei afspraak gynaecoloog

Zara: herstellen en verwerken

Behandeling

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Witje:10-5 pretecho, 31-5 controle gyn 28w3d

Henne: 20-5 eerste echo, 6w5d

Ivfsh: ??? eerste echo

Dublin:

Geplaatst

het vervolg:

Sab...wat een mega-domper zeg...nog langer wachten...dan hoop ik dat je bongi snel komt en dat je na jullie vakantie meteen kunnen beginnen!!

Zara...denk niet dat je het nog leest, maar een hele fijne vakantie gewenst...doe rustig aan...jammer dat het ziekenhuis jullie ook niet in de vakantie bespaard blijft, maar het is goed dat het allemaal in de gaten wordt gehouden! tot over een paar weekjes!

Syl....toe maar...een brief van de Koningin..helaas niet met het leuke nieuws dat jullie verwacht hadden...wat een idioot gedoe zeg met jullie dossier...bah bah...het liefst zou je dan toch naar de gemeente toe gaan en ze ene verkopen...maar goed...daar zijn jullie dan weer niet mee geholpen...hoop dat degene die jullie dossier nu heeft, zich snel ingelezen heeft en alles in gang kan zetten zodat het toch nog goed uitkomt voor jullie!

Eef...hihihi...1.90 ...neee...hihihi...ben een bescheiden 1.73....[ATTACH=CONFIG]1360[/ATTACH] deze foto is van tijdens mijn 2e ivf...volop aan het stimuleren..zal nu ietsje minder cm's hebben...hihi...heb gewoon heel veel spiermassa, en daardoor is mijn gewicht en bmi ook hoger...

denk trouwens dat het bij mij niet gelukt is...heb nu al die vervelende zeurderige pijn/steken in mijn onderrug, links die ik normaal ook altijd heb als ik bongi moet worden...cd 20...zucht...ga me maar voorbereiden op onze 4e ivf....

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico jij de eerste hier en het is al bijna 9 uur.

Leuke foto, is dat een hondje van jullie? Nee, toch jullie hebben katten. En bij jou ook aankomende bongi, wat lijkt het mij heerlijk om zoals bij andere in een zucht en vlaag zwanger te worden. In plaats van lege testcontrole schermpjes heel spontaan een streepje te zien staan. Helaas zal dit voor ons een ver van mijn bed show blijven.

Sandra hopelijk lekker doorgeslapen vannacht. Zwem je nog steeds of maar even niet? Jullie hebben nu al een eigenwijs mannetje, hihi....

Henne een goede nachtrust doet wonderen en ik hoop dat dit voor jou ook zo is.

Kaartje het gaat bij jou binnenkort ook weer van start, er zitten dadelijk opeens weer veel meiden in de race.

Fran artsen zijn ook mensen laten we maar denken maar toch wel een grote fout hoor. Bij jou brak het zweet natuurlijk al uit, weer naar Nijmegen.

Hoe gaat het met de hoofdpijn?

Hier poetsdag, mis mijn werkster toch wel, helemaal geen zin, blehhhhh......

Geplaatst

Syl, viel mee hoor, ik had meer zoiets van hoe ga ik dat nu weer regelen, werktechnisch. Kon er wel om lachen, was ook een beetje mn eigen schuld, ik luisterde niet goed toen ze vroeg of ik mevrouw huppeldepup was.

Hoofdpijn is weg hoor, al na een week. Gelukkihg! Ben alleen nog erg moe, en wil nu gewoon door! Bruinverlies is begonnen, dus verwacht dit weekend zeker ongi te zijn (geweest).

Hoest bij jullie? Nog steeds geen duidelijkheid?

Niko, balen meis...

Geplaatst

Het is voor ons weer een dag van afwachten, ik stort mij als een desperate housewife op het huishouden......

Hier ook nog geen ongi, dus toen ik dacht ik mijn eisprong had bij het schuurtjes incident zat ik er dus mooi naast, hoezo ken je eigen lichaam.

Geplaatst

Syl heb heel diep geslapen en kan niet wakker worden, schoonmoeder is hier net aan de poets begonnen. Heb ook zo geen zin in vandaag. Heb de hele week al verplichtingen 's ochtends. Dat moet ik toch eens anders gaan plannen de komende weken, trek het gewoon niet......

Lekker muziekje aan en jezelf iets lekkers beloven als je klaar bent, helpt bij mij meestal wel hihi.

Verder ben ik echt heel moe vanwegen slaapgebrek en pijn, lees wel mee, maar heb verder weinig positiefs te melden. Dus af en toe gooi ik er eens een zin doorheen. Maar denk wel aan jullie hoor!!!!!!!

Geplaatst

he...nee..helaas is dat niet ons hondje....was de chihuahua pup van een collega...en wat gebeurt mij natuurlijk...ik laat m vallen...rent ie piepend weg...ik helemaal geschrokken natuurlijk en en achteraan...maar hij kwam alweer vanzelf terug...hij viel gelukkig niet zo hoog...was m aan het neerzetten weer...maar toch...

ach...het is idd voor ons een ver van ons bedshow, spontaan zwanger worden...de kwaliteit van mijn eitjes werkt ook niet echt mee...moet nog een week wachten, maar nu al tekenen is idd not fijn...ja...je lichaam doet het altijd anders dan dat je zou willen...verdorie ook...

Henne...een beetje kunnen slapen?

heb ook helemaal geen zin om te werken...bleeeh....

Fran...een naderende bongi...goed zo..hoop dat ie voor het weekend komt en dat je er na het weekend vanaf bent...kun je tenminste verder met de behandeling...wel een grap ja van het zh.....hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Wij gaan vanavond barhangen bij Simpel, nu heb je er voortaan een beeld bij, haha....

Vind het zo rot voor je dat je zoveel last hebt en niet slapen is zo ongeloofelijk klote.

Toch die rubberen hamer naast het bed dat P. je een tikje kan geven.

Geplaatst

Nico, hahaha, lig helemaal in een deuk, puppy laten vallen, zie het helemaal voor me.....

Beestje heeft nu al een jeugdtrauma!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden