Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Fren, de puregon erbij...3 prikken zeg...brrrr...moet er niet aan denken...je ligt in elk geval weer op schema en fijn dat het in het weekend valt en je er dus niet speciaal vrij voor hoeft te vragen...het lukt je wel om het met je werk te regelen!

Syl...we denken helemaal niet slecht over je..was grappig om te lezen dat je 2-3 minuten voor de afspraak (die dus toch geen afspraak was) nog in bed lag...was het misschien een afspraak om een afspraak te maken? zou helemaal dubbelop zijn...hihi...:happy:

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmm werk in de gezondheidszorg maar snap beide uitleggen niet. Kan ook komen omdat ik blond én zwanger ben natuurlijk. Hoe dan ook het is niet goed.

Fren heerlijk geen vrij hoeven nemen, scheelt je weer uren.

Hier even op het werk geweest, daarna fysio en moet mijn activiteiten drastisch gaan verminderen. Dus net een mail gestuurd naar leidinggevende dat ik het terug wil schroeven naar 3x 2 uur en dan zien of ik het dan wel trek. We wachten af. Proefdruk geboortekaartje ligt volgende week vrijdag voor ons klaar. Ben benieuwd!!!

Geplaatst

Hihi, ja sorry het was niet heel erg duidelijk. Maar vrees dat ik het ook niet duidelijker kan maken hoor. Hcg stijgt idd, maar niet hard. Bloedverlies neemt wat toe, maar niet heftig. Geen pijn. Geen vruchtzakje te zien in of buiten de baarmoeder. Voor een echte TIR zou het hcg idd moeten dalen, ik val nu meer in de categorie vraagteken: het kan alle kanten nog op. Maar omdat de hcg op zich vrij laag is en er nergens wat te zien in, hopen we nog steeds dat het zich 'spontaan' oplost.

Opties hebben we allemaal besproken: curettage of miskraam opwekken heeft nu geen zin omdat er niks in de baarmoeder zit (zichtbaar), larascopie is in dit stadium veel te grof geschut, cytostatica zijn ook niet aan de orde omdat het hcg niet heel hard stijgt, dus het zijn geen heel snel delende cellen, bovendien geven de medicijnen meer bijwerkingen dan wat ze dan nu op zouden lossen.

Ik moet nu maandag terug voor hcg bepaling en echo. Als ik pijn krijg oid direct aan de bel trekken. We hebben een kopie van de brief die naar de huisarts is gegaan, dus een evt spoedarts, weekenddienst of SEH heeft in één keer alle info. En verder is het opnieuw afwachten. Ben wel iets minder angstig, maar vind het nog steeds wel erg onzeker en eng. Als je de laag baarmoederslijmvlies ziet die er nog uit moet.....hmmm,.....ook gen prettig vooruitzicht. In ieder geval mag ik gewoon doen wat ik wil, als ze direct gevaar zagen hadden ze me niet naar huis laten gaan. Is letterlijk zo gezegd, dus daar moet ik maar op vertrouwen.

Heel rot en frusterend is wel dat mijn lijf hartstikke zwanger is, misselijk, moe, noem maar op. Terwijl het dus niet goed zal gaan. Kon evt iets krijgen tegen de misselijkheid, maar ach.... Voel overigens sinds een uurtje m'n rug trekken. Net als voor je ongesteld wordt. Als het erger wordt vanmiddag nog even over bellen.... Nu proberen iets te eten, bleeghhh. Echt happy ben ik nog steeds niet hoor....

Geplaatst

oh Henne, had zo gehoopt dat er toch iets te zien zou zijn! Maar alle kanten kan het op maar niet meer de 'goede' begrijp ik, klote zeg!!!! Sterkte weer hoor, en rustig aan he?

Geplaatst

Getver Henne wat een onzekerheid voor jullie zeg. Hier had ik nog nooit van gehoord. Kun je nagaan wat er allemaal mogelijk is. Het kan dus niet zo zijn dat het als nog wel goed gaat, je hebt toch nog een dik bms?? Het is duidelijk dat het "over" is?? Weer wachten....... Sterkte

Geplaatst

he getsie henne... nog steeds afwachten dus. Je klinkt in ieder geval wel wat opgeluchter en vooral rustiger. Je kunt ook niet veel doen, dat snap ik, maar toch.

Geplaatst

hee Henne,

vreemde situatie, je kunt in elk geval ietsje minder bezorgd. Ik hoop dat je je weekend een beetje door kunt komen. Wat een situatie weer zeg, status is een '?'....

In elk geval een dikke Ierse knuffel voor je! Ik hoop dat het snel 'vanzelf' oplost!!

X

IVFSH

Geplaatst

Het is ook raar.....er is dik baarmoederslijmvlies, het hcg stijgt (wel te langzaam), maar er is ook bloedverlies en er is gewoon geen vruchtzakje......nergens te zien tot nu toe. Kan of toch nog in de eileider zitten, kan ook dat het gewoon sowieso niet goed ontwikkeld is en als iets heel kleins wel in het slijmvlies zit.

Ik klink wel rustiger, maar bij vlagen ben ik echt wel heel bang. Moet er niet teveel over nadenken. Dit kan zo nog wel tijden doorgaan vrees is, weet niet op welk punt een larascopie wél gerechtvaardigd is. Waarschijnlijk als het hcg blijft stijgen en maandag boven de 1500 ligt? Eerst het weekend maar dookomen. Dag voor dag, uur voor uur...

Geplaatst

Shit Henne, weer geen duidelijkheid. Om gek van te worden zeg ....

Geplaatst

Hi fren, ja ik heb inderdaad de datum voor mijn echo. Vond het zo dubbel om dat hier te melden, lief dat je ernaar vraagt. Maandag 23 mei om 12.20 (dus om 13.20 bij jullie) hebben we de echo. Heel spannend! Zou zo graag constant kotsend boven de pot hangen om meer zekerheid te hebben. Nog anderhalve week wachten dus!

Geplaatst

Spannend IVFSH, nog 10 dagen......... Dat wachten went nooit he?

Op naar een mooie echo

Geplaatst

henne, het zit je niet mee zeg!!! Het blijven vraagtekens.... Heel veel sterkte.

Fren, lekker in het weekend. alleen de punctie niet.

Bij ons verwacht ik juist de punctie in het weekend en de tp in wk 21.

succes met je drie prikken. Vind er 2 al genoeg. Moet zeggen het gaat goed. alleen hoofdpijn.

Vanaf vandaag douchen we bij mijn vader. Moeten afkitten, maar kunnen dan beter meteen de badkamer leegmaken en opnieuw indelen en weer tegelen en kitten e.d.

succes allemaal.

Geplaatst

Frustrerend Henne, je klinkt wel rustig onder alles, maar goed ook hoor.

Ivfsh spannend het aftellen is nubegonnen voor de echo begrijp ik.

Hier op De camping aangekomen.

Geplaatst

Fijn dat je even het iets verduidelijkt Henne.. Ik klikte nog op de vorige pagina de link aan, maar na 3 zinnen waar ik ongeveer 4 woorden wel van snapte heb ik die hoop opgegeven.

Maar er is dus eigenlijk nog steeds geen duidelijkheid.

Je klinkt inderdaad wel iets rustiger. Ik hoop echt dat de hele bende snel over gaat en het allemaal vanzelf loskomt.

Geplaatst

ivfsh, spannend, nog 10 dagen inderdaad. Je voelt je verder goed, toch? Al snap ik ook dat het uitblijven van kwaaltjes alleen maar meer onzeker maakt.

Ruby, ik weet niet wanneer de punctie gaat zijn. Als ik me goed herinner heb ik de vorige keer 2 weken gestimuleerd en had ik op dag 16 de punctie. Dat zou dan in het weekend zijn. Maar goed, de vorige keer spoot ik de eerste week 175 eenheden gonal en ben ik daarna verhoogd naar 225, nu start ik direct met 200 eenheden puregon. Ach, we zien het allemaal wel. Jij ook fijne decahoofdpijn dus. Daar ben ik gelukkig vanaf.

Geplaatst

Spannend ivfsh, fijn dat je een datum hebt! Ruim zeven weken is het dan toch?

Enne meiden, het kan echt niet meer goed komen. Mij hcg is veel te laag voor de termijn en er is nergens een vruchtje te zien.

Hoor trouwens net dat ik een legaat krijg uit de erfenis van mijn oudtante. Genoeg voor een evt poging.... De reïncarnatie ;-) Hoop toch dat de volgende cryo het gaat worden. Als ik fren en ruby hoor over het prikken benijd ik jullie niks meiden. Ik moest er ook drie per dag, twee keer menopur. Deed er eentje sochtends en eentje savonds, plus savonds an de deca, afwisselend links en rechts, benen en buik. Rasechte junk.

Oh nog een leuke, mij baas gaat er optimistisch vanuit dat ik maandag op kantoor kom als het geen operatie wordt?? Euh.... Ga zo misschien even de Arbo bellen voor advies, of Ff afwachten hoe het gaat. Loopt meestal dan wel weer los.

Geplaatst

pfff.....Henne...nog steeds onduidelijkheid, maar toch al ietsje rustiger klink je...al kan ik me de momenten van angst goed voorstellen...je weet niet wanneer en wat er komen gaat...

ja...wat een leuke mail van je baas...mmm benieuwd wat de arbo gaat zeggen...succes!!!

Rubster...succes met de badkamerklus....lekker die deca-hoofdpijn (NOT)...

Syl...weer aangekomen op de camping...lekker....veel plezier en ik hoop dat je je deze keer niet zo misselijk zult voelen...ben je trouwens al bongi???

liefs,

Nico

Geplaatst

ow ivfsh...vergeet ik jou helemaal...spannend....de echo zit eraan te komen....nu dus aftellen!!! wanneer begon je cursus fotografie ook alweer?

Henne...dat is dan een geluk bij een ongeluk (al is het natuurlijk niet leuk dat je oudtante overleden is)...moest ook aan de reïncarnatie denken :-)....fijn dat een volgende poging hiermee bekostigd kan worden...

nu ga ik weer verder met werken...hebben jullie in de gaten dat ik veel zin heb??? hihihihi

liefs

Nico

Geplaatst

Henne, een legaat die een poging dekt. Dat is wel lekker. De situatie dan niet natuurlijk.

ivfsh, wanneer had je nu de echo? Heb ik ff gemist denk ik.

Syl-vie, zit je al weer lekker op de camping? Beetje relaxen.

fren, ik heb kort protocol en vorige keer 13 dagen in totaal geprikt. Dus ben benieuwd. We moeten nog even wachten.

Nico, zin in werken. Je ziet het ik ook niet.

Nog even 4 uurtjes en dan is het weekend. Maar dat wordt ook hard werken. In ieder geval meten en rekenen hoeveel tegels we nodig hebben. Zoeken via de computer naar een restpartij of zo. En zondag toernooi in het zwembad. Vanaf 12 uur.

vanavond boodschappen doen e.d.

We komen het weekend wel weer door.

Meiden succes allemaal

Geplaatst

Nico nog steeds niet bongi, heel irritant.

Heb net een frietje net bongi saus besteld misschien helpt dat.

Henne jammer van je baas, idd even Arbo bellen, jij bent niet de flauwste met werken.

Geplaatst

syl....balen man....weet hoe irritant het is....denk gelijk weer terug aan mijn 38-daagse cyclus, zomaar out of the blue...waarin ik dus 4 zwangerschapstesten en een hcg-test heb laten doen en uiteindelijk 1 uur nadat de uitslag binnen was bongi geworden....kan me niet herinneren dat ik toen stress had...hoop dat je frietje met bongisaus smaakt en je de bongi geeft...

Rubster...succes met het toernooi zondag!!! hoef gelukkig nog maar anderhalf uur+1 kwartier...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hee meiden,

Henne: het is in elk geval wel fijn dat zo'n erfenis het financieel even makkelijker maakt. Want dat hele financiele aspect maakt het toch echt wel mega irritant.

Fren en Ruby: zo spannend bij jullie!!! spuiten, binnenkort uitgangsecho en dan weer de punctie en de spannende weken daarna. Jullie weten dat ik met jullie meeduim!!!

Syvie: een frietje met bongisuas klinkt wel heel erg vies, haha. Zo lekker dat jullie de caravan op de camping hebben staan: ideaal!

Nico: jij even een schop onder je kont: werken jij :-) Trouwens meiden: ik heb Nico 'live' gezien en ze ziet er inderdaad gewoon heel sportief uit! Vetjes zitten idd achter de oorlellen :-)

Mijn fotocursus was gister begonnen: hele leuke groep mensen, voornamelijk eind twintigers tot eind dertig. Erg leuk. Cursus is wel moeilijk.... gaat dit keer minder om techniek maar ook veel om creativiteit. Moet ik soms wat meer durven. Gister 2,5 uur lang een cellist met cello moeten fotograferen. Van detail tot portret, was wel erg leuk.

Ik voel me idd erg onzeker over de zwangerschap. Heb een paar dagen fikse rugpijn gehad en had toen ook veel last van mijn borsten, maar dat is nu beide weggetrokken. Tja... het kan alle kanten op. Ar moet vandaag weer naar NL. de vader van een van zijn beste vrienden is vrij plotseling overleden. Ik wil nu niet vliegen, dus blijf alleen hier. Helemaal geen zin in! Maar goed, die vriend van ar zit in een veeeeeeel kuttere situatie, dus moet echt niet klagen. Had gewoon zin gehad in een gezellig weekend met ar.

Geplaatst

Ivfsh het blijft nog even spannend maar we gaan van het positieve uit :-)

Frietje bongisaus was satesaus, niet te ver doordenken jij.

Henne dat geld moet je opzij zetten voor een kinderkamer, je hebt nog 2 cryo's en die moeten nu lukken.

Ruby flink aan het kitten?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden