Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Henne ik ook geprobeerd om wat wijzer te worden via de linkjes maar het licht ging al snel uit....goh meid wat een bizarre situatie! Gelukkig mocht je naar huis en loop je geen gevaar maar ik geloof direct dat het erg frustrerend en pijnlijk is met je zwangerschapsklachten die je hebt en de wetenschap dat het niet goed zit.

Dat het bloedverlies maar echt gaat doorzetten en je hcg mooi gaat dalen zodat je die akelige meds of ingreep bespaard zullen blijven en je tzt weer verder kunt als je er klaar voor bent.

Wat de erfenis betreft, toch bijzonder nietwaar, en een fijn idee dat er een poging financieel in zit . Succes met het bellen met de arbo, komt wel in orde .

Kwamen je schoonouders overigens niet binnenkort?

fren, fijn dat jij ook weer mag spuiten, jeetje 3 , ik spoot destijds de menopur ook net als Henne 2x per dag

Ivfsh, jij kan nu gaan aftellen naar de echo, kan maar niet snel genoeg gaan hè? Leuk dat je met de fotografie begonnen bent en zo ook weer nieuwe mensen ontmoet.

Balen van dit weekend, zeker omdat jij iedere dag al thuis bent maar inderdaad, die vriend zit er erg ellendig bij.....lief dat Ar overvliegt.

San, hèhè echt rustig aan gaan doen hè.

Syl, lekker weer op de camping , groot gelijk, dat het maar snel doorbreekt de ongi !

Esther hoe gaat het met jou, lukt het allemaal een beetje met je zus? Daar gaat het nu wel snel nietwaar?

Ruby, ga jij een beetje gelijk op met fren? Succes met de badkamer, wat een gedoe.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, telefoontje gepleegd, wat mailtjes verstuurd, twee offertes aangevraagd.... We doen alsof we werken :-S Weet niet zo goed wat ik wil, als ik bezig ben is het fijne afleiding, maar soms slaat het opeens om en dan wil ik gewoon alleen maar op de bank liggen, een portje janken en slapen. Je kunt verdorie op deze manier ook niks afsluiten of verwerken, want je zit middenin een compleet bizarre situatie van een soort spook-zwangerschap ofzo. Die link had ik vooral toegevoegd vanwege het schemaatje :-) Dat vond ik wel duidelijk haha. Maar die tekst is natuurlijk niet te volgen. Ik zit ervooral tussenin omdat m'n hcg nog onder de 1500 zit. Daarboven ga je volgens het schema toch naar een bbz. Dus maandag kan dat dan weer opeens wel het geval zijn. Ben ook haast een bongidansje aan het doen, zo bizar... maar verwacht zelf eigenlijk niet dat het loslaat met een hcg van boven de 800. Ja aan de ene kant is er geen direct gevaar, aan de andere kant sluimerd het...we hebben wel die brief mee, we moeten wel perse direct naar het ziekenhuis bij pijn....dat voelt gewoon niet zo fijn. Maar goed....

Syl ik dacht al, wat is bongisaus....werkt het al?

San, nog rustiger aan doen dus. Goed dat je direct een mail verstuurd hebt. Luisteren naar je lijf en de fysio.

Ruby de badkamer doen terwijl je in het huis woont is een ramp. Wij hadden ook lekkage door slechte kit (zeg maar liever geen kit). Meeeen, wat een rotzooi heeft dat gegeven om te herstellen. Het was niet alleen kitten, er moest een heel muurtje opnieuw gezet en getegeld worden dus overal stof en rotzooi. Succes met de zoektocht naat tegels e.d. Heb je e-bad al ontdekt? Volgens mij hebben ze daar ook tegels, misschien ook wel restpartijen.

Ivfsh wat rot dat je het weekend alleen zit. Ook voor een hele nare situatie, maar toch... Zeker zo dat spannende weekend voor de echo. Kom maar veel hier kletsen, wil je m'n skype hebben? Leuk dat de fotografiecursus een uitdaging is. Creativiteit is idd vaak een kwetsie van durven. Doe ik ook te weinig. Zat ik bij dat PR bureau in een brainstorm en dacht ik van alles, maar dan durfde ik mijn bek niet open te trekken. En uiteindelijk riep iemand anders dan vrijwel hetzelfde en vond iedereen het fantastisch... tja... Ik heb nu vanuit die persoonlijke effectiviteits toestand op m'n werk DURVEN ook als één van de drie gedragsinstructies, jaja... als het toch eens zo makkelijk was he/

Oh trouwens, ik heb dus die infobrief die ze naar de huisarts hadden gestuurd en daarin staat dat ik heterozygoot ben voor de C677T mutatie van het MTHFR gen. Dat is dus toch heterozygoot en niet mono.... maar dat maakt nu ook niet echt meer uit.

Geplaatst

hee henne,

lief van je! Sowieso leuk om je skype te hebben, ik stuur je een pb

Heterozygoot betekent volgens mij dat je enkelvoudige genafwijking hebt. Volgens mij is homozygoot dubbel... Kan het mis hebben, zal het zo eens nakijken.

Ja, met dat durven: ik wacht ook netje af tot andere klaar zijn (anderen duiken er gewoon voor :-)). Voel me ook bezwaard om dat model een andere houding aan te laten nemen. Toch te netjes opgevoed denk ik. Heb ook vaak moeite om met mijn lens recht in iemands gezicht te zitten, haha. Ik zou geen goede paparazzi zijn :-) Hoewel die van die telelenzen hebben he, misschien is dat juist wat voor mij :-)

Geplaatst

Hetereo en homo....ja wat is dan enkel en wat dubbel haha!

Ik zeg ook wel vaak dat ik te netjes ben opgevoed. Heb ook een boekje: brave meisjes komen in de hemel, brutale overal. Maar de toon van dat boek sprak me alweer niet aan haha. Ik heb wel bijgeleerd de laatste jaren hoor, meer voor mezelf opkomen, zeggen wat ik denk, zelfvertrouwen hebben. Maar het is soms duidelijk nog niet genoeg. Heb al gezegd dat ik mijn kinderen (want die komen erg) minder bescheiden op ga voeden. Denk dat ik een jaarlijks beoordelingsgesprek ga voeren met als inzet zakgeld ofzo haha, kunnen ze vast oefenen voor later.

Geplaatst

Nog even opgezocht: heterozygoot is idd twee verschillende genen, homozygoot twee identieke. Dus ik heb het idd van een kant. Scheelt weer.

Geplaatst

Net even tukkie gedaan.

Hetero en homo gepraat nog te ingewikkeld.

Dadelijk nog even naar de shop voor rumbonen, zoetaanval, misschien asnkodiging ongi???

Geplaatst

navond dames,

effe snel....ben er de hele avond niet...hihi....moet dadelijk 3 lessen achter elkaar geven met een kwartiertje pauze tussen de lessen: twee spinninglessen en 1 yoga les...en daarna ben ik denk ik wel weer uitgeteld....niet echt veel zin in de kidsspinningles, maar goed...het brengt weer wat extra centjes in het laatje, zullen we maar zeggen...

Syl....wie weet....heb ik ook meestal als ik ongi moet worden...echt van zo'n (vr)eetaanvallen....

Henne...alles goed gegaan met het gesprek met de arbo-arts?

fijne avond allemaal...

liefs,

Nico

Geplaatst

Arbo nog niet gebeld, even maandag afwachten. Als ik toch operatie krijg is alles weer anders.

Succes Nico, drie lessen poeh! Ik doe het je niet na.

Syl vreetbuien zijn wel een teken, hoop het voor je.

Hier ongi rugpijn, niet hevig, zeurend. Hoop een goed teken.

Geplaatst

Nico weer ijverig.....

Henne beter wachten en maandag aankijken.

Voor het lijstje macaroni met gehakt en groenten.

Geplaatst

hoi hoi ben ik ook weer

Henne, ik snap het nog steeds niet wat er nou precies aan de hand is en volgens mij jijzelf ook niet? en al die ingewikkelde medische taal, dat wordt weer veel googlen. En die baas van jou kan geloof ik ook best wel een tactloze ass.... zijn is het niet?! hou je taai meid

ivfsh, over 10 dagen de echo. Spannend meid, snap dat je huiverig bent. Al die verhalen die je hoort/leest. Maar bij jou gaat dat allemaal niet gebeuren afgesproken?!

Syl, weer lekker op de camping. Nog geen ongi? heeft J. zich al wat beloofd voor vanavond :P patatje bongisaus klinkt trouwens inderdaad ranzig... ieuw.

rest van de meiden, denk ook aan jullie hoor maar het is hier zo druk dat ik de verhalen soms niet meer uit elkaar kan halen *schaam* *schaam*

oja iemand vroeg hoe het met Iggy gaat: gisteren zijn de hechtingen uit zn staart gehaald. Het ziet er heel netjes uit. Hij is er alweer best aan die Iggus. Alleen mag hij nog niet naar buiten want zn gps-apparaatje is er nog niet. Die heb ik nl. besteld. Kan ik hem real-time volgen. Niet dat ik dat de hele dag ga doen maar als hij te lang wegblijft, weet ik tenminste waar hij uithangt en ik kan een zone instellen. Als hij die overschrijdt, ontvang ik een sms. Cool hè :-)

Geplaatst

oja voor de statistieken: rijst met kip ritja ritja (weet niet of ik het goed schrijf)

Geplaatst

Haha sen, dat klopt. Het kan het ene moment een topvent zijn en het volgende moment een complete hork. Met dit soort dingen soms wel lastig. Vanaf komende week begint er een nieuwe manager, hebben we in theorie minder direct met hem te maken, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Geplaatst

Sen, hou jij trouwens het topic' wat doe je met overgebleven medicijnen' bij? volgens mij zijn er nog groentelades voor jou in de aanbieding :-) Wat een mooie techniek trouwens, dat apparaatje voor je eigenwijze Iggy!

Geplaatst

Fren klinkt lekker je avondeten.

Sen wat gaaf zeg dat gps ding, bestel er ook een voor Jeroen :-) mist hij zijn staart? Onze kat van vroeger heeft 3 x zijn staart ingekort ook door ongelukken.

Net klaar met rommelen en nu op de bank. Weer last van darmen, echt stress volgens mij.

Geplaatst

Henne, daar heb ik een pesthekel aan als mensen de ene keer zo en de andere keer weer zo reageren. En dan bedoel ik in zulke uitersten. Kan zo tegenvallen.

ivfsh, ik kijk geregeld in die topic. Ga gelijk kijken, bedankt voor de tip!

Syl, ik zei ook al tegen mn vriend ik ga er ook eentje voor jou bestellen. Zegt'tie wie zegt dat ik die dan omdoe waarop ik zei wie zegt dat jij weet dat je hem uberhaupt bij je hebt ;)

Lastig van je darmen, heb ik ook vaak als ik stress heb.. gelijk spastische darm enzo

ik heb weer eens koppijn voor de verandering arghhhhh waar is die rubberen hamer waar jullie het over hadden?

Geplaatst

Klinkt wel als stress ja...elke keer in het weekend als de spanning er op een bepaalde manier af is. Misschien een gekke tip, maar je zou valdispert rust kunnen proberen. Is tegen 'zenuwen' maar werkt bij mij ook op m'n darmen. Bedenk dus nu dat ik ze zelf ook wel kan nemen, mag niet bij zwanger maar dat is nu niet zo relevant meer.

Dacht trouwens even dat je ging zeggen dat j. zijn staart kwijt was ;-)

Gegeten: gegrilde vis, rijst, brocoli

Oh bah zeg, ik zit echt overal afleiding te zoeken. Net zeurgevoel in rug en benen, dus angst... Buik voel ik helemaal niet, dus misschien is het juist wel goed, soort menstruatie gevoel....maar jeetje zeg, dit gun ik echt werkelijk niemand. Zelfs niet alle mensen met al hun domme opmerkingen de laatste jaren. Nou ja, misschien die arts van ivfsh laatst ;-) maar die weet goed genoeg dat de eerste weke onzeker zijn, dus zo'n paar dagen met een tijdbom leven, ach... Bleeeghh, sorry meiden word hier sjaggie en onrustig van. Heb mijn zus mijn moeder en mijn vader al lastig gevallen voor de afleiding. Denk dat ik zo maar naar bed ga, valt op tv ook weinig te beleven.

Geplaatst

oja Syl, nee Iggy is zn staart niet helemaal kwijt hoor (gelukkig maar) er zijn een paar (ik dacht 3) kootjes afgehaald

Henne, meissie kom maar lekker hier van je afschrijven hoor!!! hoe je je voelt is niet meer dan begrijpelijk! nogmaals een dikke knuffel

Geplaatst

Henne een film opzetten of daar ook niet de rust voor. Schrijf het maar op voor ons.

Heb medicijnen maar vergeten, weer. Echt typisch alleen in het weekend.

Geplaatst

Even vraagje: wie heeft er wel eens in haar Bern gespoten? Waar spuit je dan? In m'n buik spuiten draai ik mb hand niet voor om maar been vind ik eng...

Geplaatst

Hey Fran,

Ik heb bij de 1e poging altijd in mijn boven been gespoten. Teminste, mijn man deed dat altijd. Ik vind het juist weer eng om in mijn buik te spuiten. Ik had er nooit moeite mee. Ik ging dan op de stoel zitten, en mijn man spoot dan in de boven been, een beetje aan de zij kant, of boven op.

Wanneer gaat de 1e er weer in voor je?

Geplaatst

Fren, in je been kan je het beste in de zijkant van je boven/dijbeen prikken bij je heup zegmaar. Niet te lang nadenken, gewoon tot 3 tellen en tjakka. Valt reuze mee

Geplaatst

@Henne, ik lees even mee hier... Wat zit je in een rot-situatie! Ik weet er alles van, want ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Een hcg wat langzaam steeg, maar nog niet boven de 1500. Niks te zien in baarmoeder of daarbuiten. Wel bruin en bloedverlies. Ik had wel veel menstruatiekrampen. Uiteindelijk ben ik opgenomen in het zkh omdat ik pijn had en bij pijn naar het zkh moest komen. Ik zat thuis niet meer rustig... Uiteindelijk steeg mijn hcg verder naar ongeveer 2500 geloof ik. Toen ben ik toch geopereerd en zat er idd een vruchtje in m'n eileider. Daar kwam ook het bloed vandaan....

Wil je even laten weten dat ik aan je denk en als je vragen hebt hoor ik het wel....

Geplaatst

Zo bedoel ik het ja ;-)

Fren, in je been kan je het beste in de zijkant van je boven/dijbeen prikken bij je heup zegmaar. Niet te lang nadenken, gewoon tot 3 tellen en tjakka. Valt reuze mee
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden