Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mia, leuk hoor dat shoppen! Voor je het weet ben je kapitalen kwijt, haha! Mijn man zei: was het bij ons maar bij 150 euro gebleven :). Ach, zoals zovaak gezegd, nu mag het!!

Rachel, spannend je examen! Hoop voor je dat je het gehaald hebt, dan is het iet voor niets geweest en hoef je niet met je neus de boeken in voor een herkansing oid (was dat mogelijk?).

Tja, wij hebben het geboortekaartje al een flinke tijd maar ik ga hier toch maar niet zetten welke het is, stel dat iemand toch weet dat ik het ben zeg maar ;). Wij zijn voor simpel en klassiek gegaan, hoewel uitbundig en lekker gekleurd me ook heel leuk leek trouwens. Maar goed, keuzes hè... ;)

Vandaag flinke steken gehad bovenin mijn buik. Eigenlijk doet mijn hele buik zeer... Misschien groei? Of toch soort oefenweeën? Ik voel ze ook al twee dagen wat minder, maar vanavond trapte 1 er weer lustig op los. Dinsdag hebben we weer een groeiecho en PI (4 weken geleden de laatste echo gehad) en ik merk dat ik dat best spannend vind. Zijn ze gegroeid? Lopen ze nog redelijk geljk?

Slaap lekker meiden! Na een dagje zonnen en vertroeteld worden door mijn moeder zal ik hopelijk heerlijk slapen! ;)

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden!

Hier erg druk geweest in het weekend, waarschijnlijk gaan we half volgende week beginnen met het behangen sauzen verven enz. van de slaapkamers, eerst de kamer van Enrique, want over 2 weken komen zijn meubeltjes, hij krijgt een hele cars-kamer en daarna de babykamer, als laatste onze kamer, dan hebben we dat alvast gehad en kunnen we beneden verder.

Rachel, vandaag ging het wonderwel erg goed met mijn benen, maar ja, ik heb zo'n beetje de hele dag gezeten, had een verjaardag, dus de iedereen was druk met de kleine man en ik zat lekker aan de toastjes, hihi, moet wel morgen de broek aan laten meten, dan heb ik hem woensdag of donderdag, ben heel benieuwd.

Ik hoop dat je geslaagd bent voor je examen, je bent er echt voor gegaan, heel spannend hoor!

Meertje, kan me voorstellen dat je het spannend vind, al 4 weken geen echo meer gehad, da's best lang ofnie, voor als je een tweeling verwacht, hopelijk liggen ze allebei keurig op schema.

Had laatst ook erge pijn in mijn bovenbuik, zo rond mijn maag, en het kwam en ging weer, het duurde ong. een half uurtje, ik was onder de warme douche gaan staan en toen was het weg, ik weet ook niet precies wat het was, maar vond het op dat moment wel eng.

Wij hebben 2 weken geleden een geboortekaartje uitgezocht, hij komt uit het nieuwste boek van Familycards, ik wilde iets wat bij het kaartje van Enrique zou passen, maar het kaartje van toen is uit de collectie, dus vond het erg moeilijk iets erbij te vinden, maar we zijn eruit.

Enrique had ook een simpel en vrij klassiek kaartje.

Foto-OSNKEFPZ.jpg

Foto-4MLAS6DI.jpg

Dat is hem, eenvoudig maar toch speciaal.

Alleen de tekst die er nu in moet komen hebben we nog niet.

Geplaatst

He meiden!

Weer zo'n mooie dag vandaag!

Meertje, die 150 euro is niet alles hoor, ja, afgelopen zaterdag! Mijn oma heeft die dag ook nog 300 euro uitgegeven en ik geef regelmatig te veel uit. Die dag heb ik alleen maar wat lakentjes en ander verzorgings materiaal gekocht, ha ha! Maar ok, jullie hebben alles dubbel en ook nog eens een hele goeie (dure) smaak, ha ha!

Het is natuurlijk lekker vol in het buikie aan het worden, is het dan niet een beetje logisch dat je ze ietsje minder voelt? Vervelend dat je zo'n pijn in je buik hebt, wie weet rommelt het al een beetje. Spannend weer een echo, na 4 weken vast weer heerlijk!

Rachel, jammer dat het niet helemaal lekker ging. Toch hoop ik voor je dat je het gehaald hebt! Ach, en anders de volgende keer beter. Nu rust aan je hoofd!

Marielle, dat is een lief geboortekaartje. Stijlvol hoor en toch ook heel lief. Leuk om een fotootje te zien! Jullie gaan wat betreft de kamers, lekker hoor! Je kleine man is straks helemaal in de zevende hemels met zijn Cars kamer, leuk hoor!

Vandaag ga ik naar de verloskundige, daar kom ik ook nog na alles wat ik vorig jaar heb meegemaakt met ze en natuurlijk komen ze ook voor de na controles. Ik moet zeggen dat het wel fijn is.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Lekker weertje he!!! Heerlijk! BOek erbij en lekker gestrekt, zeg ik! :) Hoef alleen maarnaar de garage vandaag (banden wisselen) en verder doe ik niks, haha! Die buik, oh wat is die gevoelig! Ze trappen vandaag alweer flink hard - 1 in de bovenbuik en 1 in mijn rechterlies. Maakt niks uit, ik vind het heerlijk!

Wat een mooi kaartje Marielle! Heel anders dan die van ons maar toch ook simpel en klassiek! Cool, die Cars kamer! Gaat er straks eentje helemaal door het dolle, haha! Wel fijn dat jij ook die steken bovenin hebt gehad (niet dat het fijn is dat jij ook pijn had, maar het is een geruststelling!). Ik had ze vanmorgen weer, zouden daar banden zitten?? Voelt alsof je een pleister lostrekt, het zijn van die prikkels zeg maar.

Mia, welke box en welk boxkleed is het eigelijk geworden? Ben heel benieuwd! Ik ben voor fuchsia gegaan, wel apart want de rest van het huis is taupe, grijs,, zwart, wit -met nu een knalkleed, haha! Kon je de spullen gelijk meenemen? Veel plezier bij de vk alvast, is leuker dan bij de gyn! :)

Fijne zonnige dag meiden! Ik ga met de dames in het zonnetje zitten, melkbekkie wegwerken! :)

Geplaatst

Nou, het was me het ochtendje weer wel, hou je vast. Hadden een reguliere echo (ben vandaag 32wk 4 dgn), was al 4 wk geleden dat we de laatste echo hadden. Was wel beetje zenuwachtig, maar goed. Meting baby 1 kwam op 28 wk. Huh, 28 wk??? Baby 2 op 29/30 wk. Huh?? Baby 1 was sowieso altijd groter dus beetje vreemd. Navelstreng baby 1 niet te meten, zelfs niet te vinden! Navelstreng baby 2 gaf verhoogde weerstand. Opname, eventueel door naar academisch ziekenhuis, longrijpingmedicijnen, etc. Ik bleef rustig, maar we schrokken allebei toch wel flink! Gewicht baby 1 werd na tweede echo geschat op 1400 gram, baby 2 op 1100. Pfff, de schrik zat erin. CTG was gelukkig in orde! Na de lunch geroepen voor 3e echo. Nu bleken beide kindjes toch groter: 1780 gram om 1613 gram! Navelstrengen ook allebei in orde. Opluchting, traantjes. En een mooie echofoto rijker, hihi!

Volgende week weer terug, CTG, echo, PI en het verzoek de vluchttas mee te nemen voor het geval dat.

Het was me het ochtendje wel zeg. Straks even lekker tukje doen! :)

Geplaatst

He bah meertje!

gelukkig is het wel allemaal goed, wat een schrik zeg! Gelukkig zijn jullie meiden van goed formaat en doen ze het goed. Volgende week weer extra bevestiging!

Ik heb trouwens gewoon een mdf box in het wit, zonder lade. Kan ik lekker stofzuigen onder de box, wel fijn met een poes en hond. Het boxkleed is grijs met witte stipjes, best rustig dus. Er komt waarschijnlijk wel kleur in van de speeltjes.

Verder ben ik gisteren niet naar de verlos gegaan, ik had me vergist in de tijd (hoezo zwanger)! Nu ga ik vrijdag.

Ik heb niks meer te vertellen of te liegen!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Jeetje Meertje, das weer een adrenaline kick waar je niet op zit te wachten. Gelukkig alles goed met jou en de meiden.

Wij gaan morgen voor een box kijken, wordt gewoon super simpel, blank hout, niets bijzonders, maar wel met zo'n knus hangmatje erin!

Mijn buik groeit echt hard nu, heb een verrekte tussenribspier aan de linkerkant, kon het gewicht zeker niet meer aan....

En omdat de officiële foto's nog steeds op zich laten wachten, dan toch maar een snapshot van de fotograaf in actie, en omdat het een heel klein fotootje is heb ik onze hoofden maar gewoon laten staan!

[ATTACH=CONFIG]1178[/ATTACH]

We gaan trouwens het wiegje bekleden met dezelfde stof als mijn jurk! Vind het heel bijzonder! (Neehee, ik ga mijn jurk NIET verknippen hoor!)

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ha ha lot,

jullie zijn inderdaad onherkenbaar! Wel ziet ik dat het een hele mooie en sexy jurk is, wauw staat je onwijs goed!

Leuk, dezelfde stof in de wieg, ben je zelf handig of laat je het doen? Mijn oma gaat van mijn sluier (stipjes, natuurlijk) een hemeltje voor het wiegje maken. Toch leuk om zoiets te personaliseren.

Vinden ze zo'n hangmatje in de box lekker?

Ik ga zo even de laatste dingetjes af verven en dan kunnen zaterdag de meubeltjes weer in elkaar, leuk!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hey Mia,

Mijn moeder gaat het wiegje bekleden en het hemeltje maken. Ik kan zelf nog geen steek breien, laat staan met een naaimachine overweg.....

Wat ik aan verhalen hoor over de boxhangmatjes is dat de hele kleintjes het lekker vinden om een beetje te wiebelen en lekker een tukje te doen, schijnt heel relaxt te zijn.

En bovendien goed voor ontwikkeling rug en heupjes, omdat ze overal ondersteund worden (volgens De Geboortewinkel).

We zullen zien!

Fijne dag, lekker in de zon!

Lot

Geplaatst

Dames, heb het lijstje weer eens even naar boven gehaald. Kunnen we het updaten!

ECHO

Lot, 18 april, bepaling ligging placenta (31 wk)

Lot, 9 mei, bepaling ligging placenta & groeiecho (34wk)

GYN/VK

Lot 18 april (GYN)

Uitgerekend

Meertje 3 juni 2011 (tweeling), twee dochters

Jetje 17 juni 2011, zoon

Rachel 17 juni 2011, zoon

Lot 18 juni 2011 (uitslag Combinatietest 1:1040), dochter

Vriezen 20 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Ralletje 28 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500),dochter

Mia 30 juni 2011, dochter

Moki 30 juni 2011

Geplaatst

lekker een hangmatje dus!

ECHO

Mia, 14 april, groeiecho, cervixmeting (29 wk)

GYN/VK

Mia 14 april (gyn)

Lot 18 april (GYN)

Uitgerekend

Jetje 17 juni 2011, zoon

Moki 30 juni 2011

Geplaatst

Hey meiden!

Meertje, wat een schrik!! Konden ze het niet in een keer goed meten joh, je zou bijna weeën krijgen van de schrik! Gelukkig zijn de dames mooi aan de maat ennuh, al zouden ze nu geboren worden, hebben ze nog een prima start hoor, maar beter om ze nog even lekker binnen te houden natuurlijk, nog een weekje of 4 dan!!

Lot, wat ben je mooi!!! Fototje is klein, maar kan wel zien dat je er prachtig uitziet in je jurk, je figuur komt heel goed tot zijn recht, chique en een tikkeltje sexy, erg mooi!!

Mia, nog lekker aan de klus, ik ook eindelijk hoor, de box is geschuurd, nu het traphek nog en dan kan ik gaan schilderen, wat voor oplosmiddelvrije verf gebruik jij? Ik had al een beetje lopen zoeken, en kreeg als advies Flexa, Coleur locale, maar daar zitten wel ietsiepietsie oplosmiddelen in, is er nog iets "schoners" ik ben hier niet zo in thuis moet ik zeggen...

Fijne middag nog allemaal!!

Geplaatst

ECHO

Mia, 14 april, groeiecho, cervixmeting (29 wk)

Ralletje 20 april, 3+4-D echo (30 wk)

GYN/VK

Mia 14 april (gyn)

Lot 18 april (GYN)

Ralletje 20 april (VK)

Uitgerekend

Jetje 17 juni 2011, zoon

Moki 30 juni 2011

Geplaatst

Haha, nou inderdaad - je zou weeën krijgen van de schrik! En ik zat nog wel zo lekker in mijn vel... Nu heb ik het idee (sinds gister) dat er iets mis is met mijn buikinhoud terwijl ze het eigenlijk hartstikke goed doen! En het idee dat ik maandag misschien weer moet blijven, vind ik ook heel raar. Zit nu echt te denken: ok, wat moet ik allemaal nog doen voor maandag, want dan ben ik misschien een paar weken niet meer thuis. Ach, misschien valt het mee!

Lot, een kleine foto, maar wat een mooie jurk!! Je kunt inderdaad zien dat ie zowel chique als sexy is! Wow, super!

Mia, jij bijna klaar met schilderen? Schiet al op! Wij hebben ook een box zonder la ivm de katten; kun je er inderdaad makkelijker bij met stofzuigen en ik koop denk ik een boxtas waar het speelgoed tzt in kan.

Marielle, al bijna je pretecho, leuk!!! Nog een weekje!! Ik heb gister tijdens de 4e echo die dag nog een 3D beeld kunnen zien van de onderste baby en oh wat was ze mooi! Maakte mijn hele dag weer goed. De bovenste baby lag met beide armpjes voor haar gezichtje, die was het spuugzat al die echo's, haha!

Meiden, ik ga nog even lekker in mijn boek duiken! Fijne avond!

Geplaatst

wat een mooie jurk Lot.

Zo'n hangmatje lijkt me zo schatig had er nog nooit van gehoord.

Meertje tja die onzekerheid steeds, heel vervelend.

Ik heb de uitslag van mijn examen en voor de 2 vakken die ik geleerd had, ben ik geslaagd.

Gelukkig heb ik jullie dus niet voor niets afgezegd.

Nu moet ik dus nog 2 vakken doen voordat ik praktijk mag doen.

Ik kan de her in mei doen, dan mag ik in juni praktijk examen doen, maar dat is vlak voor de bevalling.

Eigenlijk heb ik nu even geen zin meer om te leren en doe de her liever in oktober dan heb ik praktijk in november.

Het lijkt me het fijnste .

Mijn buik wordt ook heel groot ineens, maar voel me nog wel ok

Geplaatst

He meiden!

Rachel, fijn dat het gelukt is, schouderklopje!!!!!!

Hier een beetje een onrustig ochtendje. Ik moest voor een echo. De baarmoedermond was keurig maar het hoofdje van het kindje loopt opeens 3 weken voor!!! Raar, vorige week tijdens de pretecho was er wel een kleine voorsprong, maar met alles eigenlijk, geen 3 weken voor het hoofd. De femurlengte was te kort voor dit termijn? Nou ja, snap er niks van. De echoscopist was ook een rare druif, ze zei niks, zat heel onzeker te brabbelen, zette ons in de wachtkamer in zei helemaal niks! Van de assistente hoorde ik dat ze overleg had gehad met de gyn. Die zie ik nu vanmiddag want er was iets misgegaan waardoor ik een afspraak bij de verloskundige had, nu dus niet zo handig. Ik hoop dat het een storm in een glas water is en dat het gewoon een beetje rare metingen zijn, toch wel een klein beetje spannend.

Soms is het makkelijker als je niet zo vaak echo's krijgt, ha ha!

Kissie Mia

Geplaatst

Jemig Mia wat een naar verhaal, ik hoop dat je snel gerust wordt gesteld.

Dat kan toch niet zo snel veranderen?

Je ziet het bij de echo van Meertje af en toe zien ze het gewoon niet goed.

knuffel

Geplaatst

Ja idd, valt wsl mee hoor! Bij de laatste meting had kind nr 2 een femurlengte van 29 wk en een hoofd van 33 wk. Ik dacht: ik zeg maar niets meer, want straks krijg ik nog een 5e echo met wéér andere cijfertjes...

Wel raar dat die druif niks zegt, word je onzeker van!! Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

He meiden,

nou ik schrok wel een beetje. Onze gyn vertelde namelijk dat de echoscopist ook een zwelling in het hoofdje had gezien en natuurlijk dat hoofdje dat in een week 2 cm gegroeid was.

Hij heeft vanmiddag zelf een echo gemaakt (zijn specialiteit, uitgebreide echo's). Het zag er volgens hem normaal uit, mooie symmetrie, alles in verhouding, niet teveel vocht. Wel een hoofdje wat iets voor loopt (1,6 weken i.p.v. 3 weken) maar allemaal binnen de marge.

Hij maakt zich eigenlijk geen zorgen en zegt dat het heel moeilijk is te beoordelen als de probe niet goed gepositioneerd is. Op 3 mei doet hij weer een echo en bekijkt het nog een keer, maar verwacht dat het allemaal ok is, net als nu.

Kreeg het wel heel warm toen hij het over een zwelling had, pffff. Hij zegt ook dat echo's geweldig zijn maar dat ze ook echt teveel stress kunnen veroorzaken, vroeger zag je dat gewoon niet en was er ook geen paniek om niks. Maar ja, ook heel veel dingen kunnen opgespoord worden, dus mogen we niet klagen. Alleen dat meten (meertje, daar weet jij alles van), pffff!

Nu weer even tot rust komen, zwanger zijn is fijn maar af en toe ook heeeel spannend!

Fijne dag lieve meiden!

Geplaatst

Nou, da's dan toch wel weer even schrikken! Gelukkig zegt de expert dat het meevalt! Inderdaad, de techniek is geweldig maar ook soms onnodig stressgevend... Lekker rustig aan doen nu en even bijkomen van de schrik!

Geplaatst

Tjee Mia, dat is wel even schrikken zeg! Gelukkig blijkt het toch meer een storm in een glas water te zijn!

Meiden wat is het toch stil hier............nou ja, ik heb eigenlijk ook al dagen geen nieuws........

Lekker van het weertje genieten!!

Geplaatst

Ja, stil hier hoor... Hier ook niet veel te melden. Vandaag veel steken onderin gehad, flink venijnig, beetje zoals het aanprikken van je follikels maar dan onderin. Verder best een beetje zenuwachtig voor mijn date met de gyn en de CTG morgen... We'll see...

Slaap lekker!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden