Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meertje,

Van harte meid!! Wowie twee mooie meiden en wat een leuke namen zeg!!

Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt gehad en snel herstelt.

Geniet van je meisjes!!

Jolieneke (mei topic)

Geplaatst

Lieve Meertje,

Van harte gefeliciteerd met jullie dochters, mooie namen hoor!!

Ik had al een vermoeden dat het zeer snel ging gebeuren, iedere dag even checken op de p.c, maar 1 of 2 dagen geen bericht gezien, haha!

Rust lekker uit en geniet van jullie meiden!

Ennuhh, als je eventueel in de gelegenheid bent, een fototje misschien, hihi!!

Heel veel liefs vanuit Geldermalsen!!

Geplaatst

Meertje! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertjes! En wat een leuke namen.

Hoop dat je snel herstelt en dat je al heerlijk aan het genieten bent.

Veel liefs,

Lot

Geplaatst

lieve Meertje ook hier mijn hartelijke felicitaties voor jou en je man,

ik ben erg blij om te horen dat ze het zo goed maken, heel veel geluk gewenst en ja dubbel gezegend ben je!!!

geniet ervan meid

liefs

Babeth

Geplaatst

Even een buik update!

[ATTACH=CONFIG]1303[/ATTACH]

Hoe is het me jullie? Het begint nu wel dichtbij te komen!!!

Liefs,

Lot

Geplaatst

ECHO

Lot, 9 mei, bepaling ligging placenta & groeiecho (34wk)

GYN/VK

Lot, 9 mei (GYN)

Uitgerekend

Jetje 17 juni 2011, zoon

Rachel 17 juni 2011, zoon

Lot 18 juni 2011, dochter

Vriezen 20 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Ralletje 28 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500),dochter

Mia 30 juni 2011, dochter

Moki 30 juni 2011

Bevallen

Meertje, uitgerekend 3 juni, bevallen 29 april, E.mma & S.arah

Geplaatst

Mooie buik hoor Lot,

Vandaag even bijkomen van een zwaar weekend.

Zaterdag koninginnedag in amsterdam veel gelopen en gefietst.

Gisteren naar de Apenheul waar ik ook veel gelopen heb.

Voel me vandaag echt gesloopt.

Ik zit uitgeteld op mijn werk en er komt niet veel uit.

Het begint nu inderdaad wel spannend te worden.

Geplaatst

He meiden!

Lot, mooi bolletje hoor! Het gaat nu echt snel he! Ik moet ook opeens van alles regelen, heb ik het idee!

Het gaat met mij eigenlijk wel goed. Hoe gaat het met jou, stukkie rustiger zonder je werk? Tijd voor jezelf is wel belangrijk hoor!

Rachel, ik kan me voorstellen dat je na zo'n weekend helemaal gesloopt bent, pfff. Heel wat meters afgelegd dus!

Wij hebben lekker gevaren met Koninginnedag, lekker weer en ook heel relaxed. Gisteren had ik een verjaardag van mijn omaatje (87 jaar). Niet hel veel meters gemaakt, was goed te doen dus!

Meertje hoe is het met jou, man en de meiden? Jullie zijn opeens een gezin, wat moet het toch speciaal zijn! Doen de meiden het goed?

Geef ze een dikke knuffel van mij!

Kissie Mia

Geplaatst

Hey meiden!

Zeker een mooi bolletje Lot!!

Wij hebben met koninginnedag ook veel gelopen, eerst zo´n beetje alle bouwmarkten af, want die hadden flinke kortingen, en toen nog de braderie en nog eventjes naar de kroeg met al mijn zwagers en schoonzussen.

Vannacht erg naar gedroomd, ze hadden de keuken geplaatst en hij was poepbruin met gele deurtjes en het blad was geblokt als een dambord, bruin-geel en toen ik verhaal ging halen kon niemand me helpen, bbrrrr....... werd helemaal bezweet wakker!

Ik heb net wel de geboortekaartjes besteld dus over een paar dagen de proefdruk binnen, ben super benieuwd hoe het is geworden!!

Meertje, alles goed met jullie en de meiden??

Geplaatst

Leuk, geboortekaartjes!!! Ik heb vandaag ook een bestelling gedaan voor een proefdruk. Mijn man wilde alle kleuren anders, ha ha. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden!

Die keuken klinkt inderdaad erg!!!!! Gelukkig is die van jullie prachtig!!!

Kissie

Geplaatst

Ha meiden!

Even een korte update vanuit de kraamhoek! Heb nog niet kunnen bijlezen, komt nog! Onze meiden doen het nog steeds goed, de artsen zijn tevreden over ze en dat doet ons goed. Ze vallen wel af, maar dat doen de meeste babies de eerste agen. Alleen met kleine babies is het dan zo dat je elke gram er wel aan kunt kijken...

Sinds zondag zijn ze van hun infuusje af (gelukkig maar, een spalkje om hun armpjes dat twee keer zo dik is als hun armpjes zelf...), dus daardoor zijn ze iets makkelijker te hanteren buiten de couveuse. Sinds gister ligt S.arah onder de lamp tegen geelzien; E.mma sinds vandaag ook. Niet zo'n leuk gezicht en bovendien mogen ze er dan niet uit om te buidelen. We buidelen 2 keer per dag, zodat ze de rest an de tijd kunnen gebruiken om te groeien. Ze worden alleen zo vaak gestoord voor voedingen, prikjes, etc dat ik me afvraag of ze wel aan slapen toekomen. Het is voor ons ontzettend moeilijk om afscheid van ze te nemen elke dag; bovendien ben ik ook bang dat er iets met ze gebeurt. Aan de andere kant liggen ze daar veilig, moet je maar denken... Toch stromen de tranen elke dag. Van geluk, omdat we zo blij met ze zijn. Maar ook van onzekerheid en frustratie dat we ze achter moeten laten. Andere mensen die jouw kindjes verschonen, de fles geven, etc... Terwijl je dat zo graag zelf zou willen doen!

Sinds gisteravond ben ik thuis. Eigenlijk mocht ik nog niet weg, maar ik werd helemaal gek na twee weken verblijf. Bovendien kwam er een meisje bij mij op de kamer, ongetwijfeld heel lief maar met haar pasgeboren zoontje naast haar bed. Het idee dat zij haar kindje dichtbij had en ik de mijne een paar gangen verder in de couveuse moest achterlaten, deed me de das om. Ik heb gesmeekt of ik naar huis mocht en dat mocht gelukkig... De keizersnee is overigens heel erg meegevallen! Alleen het feit dat je de kindjes zelf niet geboren ziet worden is wel vreemd, vind ik!

Toch nog een heel verhaal geworden... Ik lees binnenkort alles bij, maar ga nu braaf rusten en straks weer naar onze dochters! :)

Liefs!

Geplaatst

Lieve meertje

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je mooie meiden iedere keer achter te laten, iedere keer dat je gedag zegt en je weer dichter bij het moment dat hè ze mee naar huis mag nemen en nog even en dan kun je ze zelf gaan voeden in. Het zkh. Hou je sterk, hetbs geweldig om te lezen dat de dames het ook zo goed doen.

Liefs Babeth

Geplaatst

Lieve Meertje,

Poe dat klinkt inderdaad wel heftig, je leeft zo toe naar het moment dat ze er zijn dat ik me kan voorstellen hoe frustrerend het is om ze steeds achter te laten en anderen die dingen ziet doen die je zo graag zelf wilt doen. Maar lieve meertje hou vol, ze mogen uiteindelijik lekker met jullie mee naar huis.... Die tranen moeten gewoon lekker vloeien hoor. Hoe gaat het met je wond? Is dat allemaal een beetje te doen?

Zet hem meiden en jij ook Meertje. Ik hoop en duim voor je dat het alleen maar goed gaat!!

X Marjo

Geplaatst

Lieve meertje,

Fijn om van je te horen. Ik ben helemaal ontroerd door je verhaal. Wat mooi dat ze het zo goed doen. Het lijkt me inderdaad verschrikkelijk om ze elke dag weer achter te laten. Gelukkig in goede handen, maar het zijn jullie kindjes!! Over een tijdje nemen jullie ze mee naar huis en liggen ze in hun mooie bedjes! Ze zijn helemaal van jullie, twee prachtige meiden!

Let goed op jezelf, zo'n keizersnede is echt niet niks!

Ik ben vandaag weer bij de gynaecoloog geweest en hoef geen cervixmetingen meer! Ik heb er alle vertrouwen in. Wel kom ik nog elke 2 weken bij hem en krijg ik elke week, tot 36 weken de beruchte injectie!

Ik ben blij!

Fijne dag meiden

Geplaatst

Mia weer een hele mijlpaal bereikt, wat ontzettend fijn zeg!! Geen cervix metingen meer, fijn dat het zo Goed gaat, nog even meid.

Liefs

Babeth

Geplaatst

He meiden,

Babeth, zeker een mijlpaal! Het gaat heel goed. Met jou ook? Je komt ook steeds een stapje dichterbij! Jij denkt ook veel aan de jongens he, ik ook aan ons meisje. Ik ben zo gelukkig maar soms is het een beetje dubbel. Dan denk opeens aan alles wat er vorig jaar is gebeurd en dan is het allemaal zo onwerkelijk. Ik ben bezig met de geboortekaartjes en daar staat haar naam natuurlijk ook in, dat voelt goed en ik ben er zelfs erg trots op. Ze hoort bij ons, net als de jongens bij jullie, voor altijd.

Vandaag gaan we de babykamer schilderen, eindelijk. Gisteren zijn alle kleertjes gewassen. We hebben veel te veel kleding, hoezo losgeslagen, ha ha!

Ik heb gisteren met mijn omaatje het hemeltje gemaakt voor de hangwieg. Echt heel lief, van mijn sluier met allemaal stipjes. Ik heb een ware stipjes fetisj! Ik ga zo ook nog even een hanglamp halen en dan gaan we de goeie kant op!

Gisteren lag ik even te chillen en te kijken naar de gewassen kleertjes en de wieg en ik voelde me zo ontspannen en gelukkig, heerlijk. Het is zo fijn om toe te kunnen geven aan je nesteldrang, iets waar je al zo lang naar verlangd en nu is het gewoon werkelijkheid (aan het worden)! Dat gun ik iedereen op het forum hier! Ik besef me echt hoeveel mazzel we hebben gehad.

Nou, ik ben een echte emodoos aan het worden, alles verweekt, mijn lichaam, mijn hersenen en mijn gevoelens, ben net een zacht gekookt ei!!! Lekker, daar zou ik echt een moord voor doen!

Fijne dag meiden!

Kusje voor Meertje en de meisjes!

Geplaatst

Hey meiden,

Mia, wat gaat het hard en goed! Ik ken het verschijnsel te veel kleine kleertjes.... kan haar drie keer per dag verkleden denk ik.....

Kamertje is geschilderd, morgen gaat de vloer er in en komen ze de gordijnen inmeten. Beddengoed voor bedstee is besteld, wiegbekleding is volgende week af.

Heb gisteren mijn hele koelkast uitgemest, toch een vorm van nesteldrang aan het krijgen denk ik. En emotioneel: zo herkenbaar! En een zacht gekookt eitje mag best voor een keertje (volgens mijn huisarts), als het eigeel maar wel al helemaal warm is. En dan lekker een in reepjes gesneden geroosterde witte boterham in dippen, hmmmmmmmmmmmmmmmmm.

Meertje, hou je taai, lijkt me ook vreselijk om elke keer je meisjes te moeten achterlaten. Maar hou vol, ze zijn thuis voor je het weet!

En Babeth: zo tof dat het bij jou ook helemaal goed gaat! Lekker genieten hoor!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hey meiden!!

HHmm, zacht gekookt eitje, ik moet zeggen ik geef er regelmatig aan toe hoor, heerlijk, toevallig heb ik net 2 gebakken eieren op, met de dooier heel en zo zacht mogelijk!

Zelf ben ik ook een behoorlijk zacht ei aan het worden, een oud collega´tje gaat 7 mei naar Thailand om eindelijk na 6 jaar!! een adoptiezoontje op te halen, toen ik het hoorde schoot ik helemaal vol! Toen wij begonnen voor Enrique was zij al 3 jaar bezig, kun je na gaan, vind het zoooooo fantastisch voor haar, op moederdag komt ze daar aan, tja dan schiet je vol toch?

Inmiddels is de kamer van Enrique bijna af, vanavond gaat het laminaat erin, het is zo leuk geworden, echt een jongens kamer met al die auto's!

De babykamer is gewit en de kozijnen zijn geschilderd, morgen behangen en laminaat erin, dus het begint vorm te krijgen allemaal, vanmiddag komt de badkuip binnen, die gaat er zaterdag in, als het goed is is over 2,5 weken al het stuc en tegelwerk af!

Meertje, idd heel moeilijk hoor steeds je kleintjes achter te moeten laten, maar gelukkig zijn ze in goede handen, nog even volhouden en dan heb je de dames heerlijk thuis!

Geplaatst

Meetje heel veel sterkte lijkt me erg moeilijk.

Ik kan gelukkig een week eerder verlof krijgen.

Nog 1 week werken en dan heerlijk rust.

Ik merk dat ik er met mijn hoofd ook helemaal niet bij ben, doe de raarste dingen.

De dagen dat ik werk gaan nog wel, maar ik vind de dagen met mijn zoontje nu heel zwaar.

Ik wil toch altijd leuke dingen met hem gaan doen, maar heb de fut er niet voor.

Afgelopen dinsdag had ik ineens een topdag vol met energie.

Hoe gaat dat met jou Marielle als je een dag met je zoontje hebt?

Geplaatst

Rachel, ik heb mijn zoontje iedere dag, dat valt me best zwaar ook hoor, hij gaat op maandag en woensdagochtend 3 uurtjes naar de crèche, maar dan ben ik zelf aan het werk, dus echt rust heb ik dan niet, helemaal met de verbouwing, ik moet hem heel de dag meeslepen overal naar toe, en als hij dan ook nog eens stierlijk vervelend is dan kan ik zo in tranen uitbarsten, haha, gelukkig kan hij wel redelijk goed alleen spelen, dus dan heb ik even rust, maar ik zal blij zijn als mijn lief na de bevalling vakantie heeft!!

Fijn dat je een weekje eerder verlof hebt, ik heb zaterdag mijn laatste werkdagje en dan ben ik vrij tot half oktober, ga echt proberen om er van te genieten en rustig aan te doen.

Succes met de laatste werkdagen!!

Geplaatst

He meiden!

Lot, dan ga ik zo maar eens een eitje eten, lekker!

Ralletje, lekker dat jullie huisje de goeie kant opgaat, leuk hoor zo'n stoere jongens kamer. Hij voelt zich straks echt grote broer!

Rachel en Ralletje, ik kan me voorstellen dat het echt een stuk zwaarder is als je al een kleintje hebt rondlopen, respect hoor! Nog eventjes en dan heerlijk verlof!

Meertje, hoe gaat het met de familie? Jullie zijn er vast heel druk mee! Heb je enig idee hoe lang de meiden ongveer moeten blijven? Je moet ze wel enorm missen als je thuis bent. Hoe is het met de moedergevoelens, zijn die er gelijk al, als je naar die moppies kijkt? Hou je haaks meid!

De babykamer is geverfd, heel zacht roze. Woensdag gaat het behang erop. Beige met strikjes. Het wordt wel een hele lieve kamer, beetje Frans? Ik ben al bezig met een ziekenhuis tas, hoezo nesteldrang?

Slapen jullie ook zo slecht? Ik word wel 8 keer per nacht wakker en om 6 uur word ik gewekt door de mussen. Ach, is vast ter voorbereiding!

Fijn weekend!

Kissie Mia

Geplaatst

Marielle dat is helemaal zwaar als je zoontje zoveel thuis is.

Lars had 2 weken vakantie en dan had ik hem 2 hele dagen en dat vond

ik al erg vermoeiend.

Volgende week weer naar school.

Mia vervelend dat je zo slecht slaapt.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik er heel veel last van.

Ik sliep zon'n 2 a 3 uur per nacht dat brak me helemaal op.

Deze keer slaap ik echt beter dan ooit.

Hoe is het met Meetje en haar dochters?

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Ha meiden! Lief hoor, julle lieve woorden en interesse voor ons! :) Doet me goed! Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!! Komt nu lekker dichtbij he!!

De meiden doen het goed! Sinds gister liggen ze in een warmtebedje! Heerlijk gezicht! Ze hebben er gelijk een klein groeispurtje van gekregen! Moedermelk verdragen ze het beste, lijkt het. Flesvoeding (via de sonde of de fles) komt er vaker uit. Ik hoop de BV snel op peil te hebben - na een keizersnede duurt e.e.a. Wat langer (ook omdat ik vroeg bevallen ben), maar ik mag niet klagen. E heeft vanmorgen voor het eerst uit de borst gedronken, zo knap en zo speciaal! Die moedergevoelens had ik meteen hoor, lijkt wel een soort instinct en een 'natuurlijk' iets. Niet iedereen zal het zo ervaren, maar ik hield op slag van mijn dochters! Gelukkig maar! Manlief trouwens ook hoor, die is helemaal gek met ze.

Het keizersnedeverhaal zal ik jullie besparen tot na de bevalling ;). Het herstel valt reuze mee, vind ik.

Mia, is het kamertje al af? en is het gelukt met de kleuren van het kaartje?

Ralletje, hoe is het met de verbouwing? Hoop dat het opschiet!

Rachel, bijna verlof of niet?

Lot, hoe is het met de verkoudheid??

Meiden, ik hoop snel weer actiever mee te kunnen doen! Maar ergens ook net want dat zou betekenen dat minjn meiden nog niet thuis zijn en dat is het liefste wat we willen! Wanneer? Dat is nog even de vraag. We hopen snel!

Liefs!

Geplaatst

Meertje wat heerlijk dat jullie meiden het zo goed doen, hoop dat ze snel naar huis mogen.

Hier ondertussen met verlof gegaan werken werd me te pijnlijk in de heupen en rug. Moet zeggen totaal geen spijt met dit weer haha.

Het kamertje is ook al helemaal af, ga iedere dag even kijken.

De kleine groeit goed was bij de laatste echo 1,5 kg. alleen ligt ze wel in een stuit en de placenta ligt helemaal aan de voorkant, dus de gyn zei al dat ik blij mag zijn dat ik de kleine uberhaubt voel. En handmatig draaien gaat m ook niet worden vanwege de placenta. Ben benieuwd hoe t afloopt.

Hoe is het verder met de rest? Heb wel mee gelezen hoor de afgelopen tijd, maar had niet zoveel te melden. sorry.

Groetjes suus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden